Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky do Prahy zrychlují. Závody s autobusy však stále prohrávají

České dráhy představily nový jízdní řád pro jižní Čechy. Díky modernizaci koridoru z Prahy do Budějovic se doba jízdy zkrátí o 12 minut. Postupně by cesta do hlavního města měla trvat jen 90 minut. Přestane jezdit "Týnka" z Číčenic do Týna nad Vltavou. Kraj na ní doplácel přes devět milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H54a72n31a 39Š41m27a95l12i91n22s79k43á 1500567519557

cestuji neustále po celé republice,nejhorší a nejsložitější je cestování z jížních čech,z ČB na Brno opravdu utrpení,a pokud přijete do ČB od Prahy a průvodčí Vám tvrdí,,Krumlov na Vás počká,,nevěřte,,,,ještě se mi výpravčí vysmál když přiběhnete z podchodu a na perónu vydíte,,zadek vlaku,,EU

+1/0
10.12.2013 8:20

J95a54n 13Z57i44e25g69l34e79r 1981766331498

Až bude dostavěn IV: železniční koridor v roce 2018 mezi Prahou a Českými Budějovicemi, stane se vlak (90 minut) rychlejší než autobus. Navíc se dá v té době očekávat nástup soukromých železničních dopravců, kteří už zájem ohlásily, a to sebou přinese též výrazné zlepšení kvality cestování. Ti co jezdí vlaky mezi Prahou a Ostravou, mimochodem i významní podnikatelé dávají v této trase přednost železnici před auty, to potvrdí. Také bych uvítal, kdyby konečně Jihočeský kraj začal jednat a pustil na své regionální tratě soukromé železniční dopravce. Přineslo by to nové moderní vlaky, a jelikož privátní železniční společnosti slibují úsporu na dotacích až 25%, kraj by ušetřil.

0/0
9.12.2013 9:35

A98u51g46u59s46t 17F82o94r81m33á33n89e14k 6385859730226

Autobus je nejen rychlejší, ale i levnější.

+2/−1
6.12.2013 15:12

L30u43k90á87š 90Š20m59a70h76e38l 2137954592414

No... jenže vlak má na cestě 6 zastávek ve významčných sídlech (Vršovice, Benešov, Olbramovice, Tábor, Soběslav, Veselí), kdežto bus zpravidla jen jednu (příp. sice o pár víc - ale pak už taky nejede za 2:15). A navíc jede vlak z hlavního, jenže bus nejede z Florence. Tudíž ten čas se srovnává dost obtížně.

+3/0
6.12.2013 12:34

L49u71k62á91š 69P42a83v13l48í68č60e24k 9304796667

Další zbytečné rušení lokálek. Tihle krajští koordinátoři by se měli přijet podívat. Na jizerskohorskou železnici. Taky se mluvilo o rušení. (Raspenava- Bílý potok, Frýdant - Jindřichovice pod smrkem) Ale pak se uspořádala soutěž. Kterou vyhrali ČD ale museli nasadit nové vlaky, Vlaky jezdí v taktech takže není potřeba si pamatovat jízdní řady, jezdí o třetinu více vlaků.... A cestujících podstatně přibylo.

+1/0
6.12.2013 10:56

J40a86n 83Š60p67e77c43i42á60n 2180410869879

Tak vlak urcite nesrovnatelne lepsi nez autobus v pohodli.Tak jede o par minut dyl no.Zase nehuci motor a nelomcujou kratery v silnici. Treba Liberec praha je busem 65 min a vlakem 2,5 hodiny,takze tam se to da pochopit,ze lidi jezdi busem

+3/0
5.12.2013 23:37

Z68u78z79a98n31a 91K82u28b50á46t25o41v37á 1276933326374

A kdy se zrychlí vlaky z Budějovic do Brna? Tady se pořád upravují tratě směr Praha, ale tam každý taky nejezdí, což evidentně mnohým nedochází.

+2/0
5.12.2013 19:30

J76i88ř79í 14S46o50u28č45e91k 5626167389119

Nic si z toho nedělejte, reálně nedošlo ani ke zrychlení na trati ČB-Praha. Před 12 lety to nejrychlejší spoj stíhal za 2 hodiny 24 minut, nyní "zrychlili" na 2 hodiny 28 minut... s příslibem, že za 5 let to bude lepší. Možná.

+4/−1
5.12.2013 21:47

M82i37l55a95n 43Č69í87ž60e91k 4383955482888

A samozřejmě v tom nejsou každodenní výluky - Veselí-Soběslav, Tábor-Veselí/ČB apod., na kterých se běžně nabere i 20 minut zpoždění.

+1/−1
5.12.2013 23:40

J50a67n 28Č39e60k48a20l 7339415514174

zapomínáte, že je na trati hned několik stavenišť, kolem kterých se musí jezdit 50...

+1/0
6.12.2013 9:34

J83i32ř37í 60S62o39u39č76e88k 5496627879859

Nezapomínám, já jen reaguju na titulek článku, který evidentně vyvolává dojem, že pro cestující na trase ČB-Praha se situace zlepšila. Ve skutečnosti je horší než dříve a ještě dlouho bude.

+2/−1
6.12.2013 14:23

J41o82s34e43f 75K83u60b82e64š 9575105599264

Jasně, že nezrychlila, když máte na trati 3 stavby (Budějovice - Nemanice (ta již bude končit), Horusice, Tábor - Sudoměřice a v dohledné době se otebře stavba Veselí - Soběslav...). Navíc největší zrychlení bude, až se dokončí úsek Sudoměřice - Votice a Nemanice - Ševětín...;-)

+1/0
6.12.2013 14:08

D61a11v67i28d 76Č51e85r47n21o21h42o36r96s61k97ý 1296584496866

asi nikdy :-) ta trať není plánovaná jako koridor a vzhledem k vedení trati zbytečně utopené peníze

+1/−1
6.12.2013 8:50

J79o42s97e77f 23K75u57b56e90š 9335285749364

Jistě pochopíte, že nemůže být všechno hned... Ta trať navíc má mnohem menší význam než tratě jiné a aby se tam dosáhlo rozumné rychlosti (například 120 oproti dnešním 60 - 70 km/h), tak by to byla docela náročná stavba... Uvědomte si, že ještě nejsou hotové zákaldní koridory, natož pak nějaká trať z Veselí do Brna...;-)

+1/0
6.12.2013 14:06

M11i46c77h37a19l 70P71a21v11l47á29t 9713903164779

Ona predevsim neni ani zdaleka hotova ani zakladni dalnicni sit a nejdulezitejsi dalnice v zemi se rozpada / je opravovana tragikomickym zpusobem. Za techto podminek je cela draha akce na trati PHA-CB spis vysmechem verejnosti.

+1/0
9.12.2013 14:09







Najdete na iDNES.cz