Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky do Prahy zrychlují. Závody s autobusy však stále prohrávají

České dráhy představily nový jízdní řád pro jižní Čechy. Díky modernizaci koridoru z Prahy do Budějovic se doba jízdy zkrátí o 12 minut. Postupně by cesta do hlavního města měla trvat jen 90 minut. Přestane jezdit "Týnka" z Číčenic do Týna nad Vltavou. Kraj na ní doplácel přes devět milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H35a58n73a 98Š12m60a98l35i34n35s75k72á 1650887569787

cestuji neustále po celé republice,nejhorší a nejsložitější je cestování z jížních čech,z ČB na Brno opravdu utrpení,a pokud přijete do ČB od Prahy a průvodčí Vám tvrdí,,Krumlov na Vás počká,,nevěřte,,,,ještě se mi výpravčí vysmál když přiběhnete z podchodu a na perónu vydíte,,zadek vlaku,,EU

+1/0
10.12.2013 8:20

J43a92n 30Z48i52e29g17l43e73r 1961736611188

Až bude dostavěn IV: železniční koridor v roce 2018 mezi Prahou a Českými Budějovicemi, stane se vlak (90 minut) rychlejší než autobus. Navíc se dá v té době očekávat nástup soukromých železničních dopravců, kteří už zájem ohlásily, a to sebou přinese též výrazné zlepšení kvality cestování. Ti co jezdí vlaky mezi Prahou a Ostravou, mimochodem i významní podnikatelé dávají v této trase přednost železnici před auty, to potvrdí. Také bych uvítal, kdyby konečně Jihočeský kraj začal jednat a pustil na své regionální tratě soukromé železniční dopravce. Přineslo by to nové moderní vlaky, a jelikož privátní železniční společnosti slibují úsporu na dotacích až 25%, kraj by ušetřil.

0/0
9.12.2013 9:35

A84u19g47u25s48t 57F28o74r46m23á42n29e14k 6795499220916

Autobus je nejen rychlejší, ale i levnější.

+2/−1
6.12.2013 15:12

L54u30k19á64š 70Š16m79a72h96e16l 2507404342154

No... jenže vlak má na cestě 6 zastávek ve významčných sídlech (Vršovice, Benešov, Olbramovice, Tábor, Soběslav, Veselí), kdežto bus zpravidla jen jednu (příp. sice o pár víc - ale pak už taky nejede za 2:15). A navíc jede vlak z hlavního, jenže bus nejede z Florence. Tudíž ten čas se srovnává dost obtížně.

+3/0
6.12.2013 12:34

L46u26k48á26š 38P57a26v40l38í13č96e79k 9874286477

Další zbytečné rušení lokálek. Tihle krajští koordinátoři by se měli přijet podívat. Na jizerskohorskou železnici. Taky se mluvilo o rušení. (Raspenava- Bílý potok, Frýdant - Jindřichovice pod smrkem) Ale pak se uspořádala soutěž. Kterou vyhrali ČD ale museli nasadit nové vlaky, Vlaky jezdí v taktech takže není potřeba si pamatovat jízdní řady, jezdí o třetinu více vlaků.... A cestujících podstatně přibylo.

+1/0
6.12.2013 10:56

J48a67n 30Š80p51e52c51i53á24n 2120670529519

Tak vlak urcite nesrovnatelne lepsi nez autobus v pohodli.Tak jede o par minut dyl no.Zase nehuci motor a nelomcujou kratery v silnici. Treba Liberec praha je busem 65 min a vlakem 2,5 hodiny,takze tam se to da pochopit,ze lidi jezdi busem

+3/0
5.12.2013 23:37

Z51u76z43a21n17a 54K81u86b40á32t83o44v38á 1886793606724

A kdy se zrychlí vlaky z Budějovic do Brna? Tady se pořád upravují tratě směr Praha, ale tam každý taky nejezdí, což evidentně mnohým nedochází.

+2/0
5.12.2013 19:30

J36i90ř53í 58S66o82u19č53e63k 5436947729349

Nic si z toho nedělejte, reálně nedošlo ani ke zrychlení na trati ČB-Praha. Před 12 lety to nejrychlejší spoj stíhal za 2 hodiny 24 minut, nyní "zrychlili" na 2 hodiny 28 minut... s příslibem, že za 5 let to bude lepší. Možná.

+4/−1
5.12.2013 21:47

M23i70l14a74n 88Č61í69ž85e71k 4423455602178

A samozřejmě v tom nejsou každodenní výluky - Veselí-Soběslav, Tábor-Veselí/ČB apod., na kterých se běžně nabere i 20 minut zpoždění.

+1/−1
5.12.2013 23:40

J44a46n 45Č23e63k71a92l 7519755754974

zapomínáte, že je na trati hned několik stavenišť, kolem kterých se musí jezdit 50...

+1/0
6.12.2013 9:34

J91i83ř92í 34S67o53u21č86e24k 5166187229399

Nezapomínám, já jen reaguju na titulek článku, který evidentně vyvolává dojem, že pro cestující na trase ČB-Praha se situace zlepšila. Ve skutečnosti je horší než dříve a ještě dlouho bude.

+2/−1
6.12.2013 14:23

J62o98s28e90f 86K63u58b18e97š 9585475719174

Jasně, že nezrychlila, když máte na trati 3 stavby (Budějovice - Nemanice (ta již bude končit), Horusice, Tábor - Sudoměřice a v dohledné době se otebře stavba Veselí - Soběslav...). Navíc největší zrychlení bude, až se dokončí úsek Sudoměřice - Votice a Nemanice - Ševětín...;-)

+1/0
6.12.2013 14:08

D49a79v33i79d 82Č46e94r16n81o14h67o44r28s27k31ý 1576454116356

asi nikdy :-) ta trať není plánovaná jako koridor a vzhledem k vedení trati zbytečně utopené peníze

+1/−1
6.12.2013 8:50

J33o16s59e63f 52K12u63b22e26š 9885935349544

Jistě pochopíte, že nemůže být všechno hned... Ta trať navíc má mnohem menší význam než tratě jiné a aby se tam dosáhlo rozumné rychlosti (například 120 oproti dnešním 60 - 70 km/h), tak by to byla docela náročná stavba... Uvědomte si, že ještě nejsou hotové zákaldní koridory, natož pak nějaká trať z Veselí do Brna...;-)

+1/0
6.12.2013 14:06

M61i60c14h40a63l 44P33a71v27l33á80t 9943603554689

Ona predevsim neni ani zdaleka hotova ani zakladni dalnicni sit a nejdulezitejsi dalnice v zemi se rozpada / je opravovana tragikomickym zpusobem. Za techto podminek je cela draha akce na trati PHA-CB spis vysmechem verejnosti.

+1/0
9.12.2013 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.