Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrušnější úsek v Budějovicích dostane nové pruhy, nebo kruhový objezd

V ranní špičce projede za patnáct minut křižovatkou u českobudějovického výstaviště přes dva tisíce aut. Místo se ucpe a řidiči stojí v dlouhých kolonách. Problém mohou vyřešit nové odbočovací pruhy, nebo velká kruhová křižovatka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a75n 11P98t58á55č45n26í61k 9576733370787

Ani jedna varianta nevyřeší problém cesty do centra, kde je jedním špuntem Dlouhý most, který se prostě rozšířit nedá, a ještě jedna věc, která má dle mého ještě větší význam v rámci špatné průjezdnosti. Jsou to chodci, kteří si na Husově třídě pletou přechod s chodníkem. Všimněte si, že se mnozí ani nerozhlížejí a jdou - zejména ráno a pak okolo třetí až páté. Velké množství přechodů v oblasti spolu s neukázněností chodců se pak velkou mírou podílí na komplikacích dopravy. Chápu jejich právo přejít, jen by to mohli dělat, řekněme, organizovaně.

0/0
19.12.2013 23:07

T52o27m40á65š 65S46y44s 2764809220793

A ještě by mohli vypnout a zrušit polovinu semaforů na Strakonické, Mánesově, Okružní a hned by se doprava v ČB zlepšila.

0/0
19.12.2013 11:45

M32i95l68a91n 20W17e33l33s29e93r 5332898228661

Ona by ta křižovatka nemusela být tak rušná, kdyby už existovala dálnice a tím pádem obchvat ČB. Teď se vymýšlí, jak ušetřit na dálnici a snaží se snížit počet sjezdů, podjezdů či tunelů. Tak jim pošlete těch 150 - 300 miliónů a může to zůstat tak, jak je to nakresleno v projektu. A křižovatka u výstaviště se uklidní.

A už ZAČNĚTE STAVĚT !!

+2/0
18.12.2013 16:51

F73r98a88n51t73i23š57e54k 82N40á51v50a44r21a 4745706351532

Tak ještě jsem se díval na letecký snímek a kruháč velikosti kruháče toho co je na okružní by se tam nevešel i kdyby na to padlo celé to velké parkoviště. Kruháč velikosti toho co je u globusu by se tam vešel jen tak tak a padlo by na to téměř celé to velké parkoviště. Takže kruháč je asi také špatná varianta.

Nejlepší by bylo to mimoúrovňové křížení.

Vzhledem k ceně ale asi vyhraje semaforová loby. A přibudou bypassy jako na té Mánesovce.

+2/0
18.12.2013 12:57

M94i78l12a89n 62W35e18l38s34e54r 5432558618141

Už jsem viděl všelijaké oválné, šišaté a nepravidelné kruhové objezdy. Když není místo do dálky, tak je do šířky a naopak.

Ale nepřál bych si to.

0/0
18.12.2013 19:06

F73r90a66n57t92i13š67e64k 35N49á64v26a51r74a 4955576611922

Bypassy by tam vůbec nic neřešili. Bypasy urychlí odbočování doprava. Z centra nikdo doprava neodbočuje. Z hlavního tahu z obousměrů je to minimum, protože kdo chtěl odbočit doprava tak měl příležitost na křižovatce předtím (například u Tesca). Nejvíc se odbočuje v pravo pouze ze sídliště. Tato zelená je však pouze vedlejším produktem zelené mezi centrem a sídlištěm.

A než mimoúrovňové křížení, tak by byl asi nejlepší kruháč, dvouproudý asi jako u Globusu.

+1/0
18.12.2013 12:19

F49r37a21n20t76i21š73e79k 22N49á67v24a98r30a 4365766581772

mimoúrovňové křížení by samozřejmě bylo nejlepší.

0/0
18.12.2013 12:29

W62a81l67t66e88r 69C38e46r72m21a59k 1224808711606

Právě kruhový objezd by průjezd křižovatkou ještě více zkomplikoval. Především dlouhá vozidla, jako kamiony, kterých tu jezdí stovky denně a také kloubové vozy MHD, by průjezd ještě více zpomalily. Stačí kruháč u Litvínovic.

+2/−2
18.12.2013 10:42

P92a27v50e93l 96Ř79e91ž77á80b63e98k 5492358292

Pokud by byl kruhový objezd velký se dvěma pruhy, což by v případě dlouhé louky bylo možné, pak by ani kamiony moc nezpomalili dopravu...Staví se malé kruháče, ale je možné postavit i velké kruháče, které velkou kapacitu dopravy u dlouhé louky pojmou...

+2/−1
18.12.2013 11:34

M38i48c91h96a42l 75P93a35v59l67á81t 9723133104239

Znate v CR hodne dobre postavenych kruhacu se dvema pruhy, ktere skutecne funguji?

+1/0
18.12.2013 12:49

M66i41c76h17a30l 81P79a41v79l78á84t 9843103144679

PS: Pricemz tam stejne neni dost mista.

0/0
18.12.2013 13:23

D48a43n 19H17o33l28i61c79k15ý 5774340426591

otázka spíš zní, zda znáte dost Čechů, kteří umí jezdit po kruhovém objezdu.

V ČB je téměř pravidlo, že auto přijíždějící k prázdnému kruhovému objezdu vždy zastaví, rozhlédne se a pak vyráží dál.

+2/0
18.12.2013 22:10

L67u31k92á79š 77K20o48p85e91č29e53k 8498962671227

Dvoupruhová okružní křižovatka (pokud se nejedná o typ turbo) se v ČR již nesmí navrhovat...

0/0
18.12.2013 17:37

M22i57l74a88n 67W20e33l72s64e78r 5802618868361

Vysvětlete mi to blíž prosím. Proč by nemohly být dvoupruhové kruháče?

A co to je Turbo?

Mě spíš připadá, že nejhorší jsou takové 1,5 pruhové....

0/0
18.12.2013 19:08

L98u81k86á31š 21K19o86p97e16č73e61k 8288742291897

Dvoupruhové okružní křižovatky zakazuje legislativa. Jde především o to, že tyto objezdy jsou značně rizikové z pohledu bezpečnosti - vysoké riziko nehodovosti. Jde především o průplet z vnitřního pruhu do vnějšího a pryč z něj (jednodušeji řečeno, Češi je prostě neumí používat a proto jsou hrozně nebezpečné a zakázali je navrhovat. Například Kulaťák v Praze je jedna z nejnehodovějších (jestli ne nejnehodovější) křižovatek v ČR). Turbo.okružní křižovatka je křižovatka s více pruhy na vjezdu a vnitřním pásu (relativně špatně se to vysvětluje, lépe to vysvětlí následující dokument) - http://www.af-cityplan.cz/en/download/1404042905/?at=1 od strany 13. O riziku nehodovosti se dá taky diskutovat, nicméně nejsou tady s nimi příliš zkušenosti (tuším, že je jedna v Olomouci, Berouně a Brně, stavět se má v ČB, pokud už teda nestojí, na Máji).

0/0
18.12.2013 20:35

V69l20a65d15i49m32í39r 87Č66í31ž36e94k 4668237986266

Jsem přesvědčen,že kruhový objezd by průjezdnost zvýšil nejvíce.Ale nesmí se tam vyřádit policejní architekti.To nám pak všem zamotá hlavu co všechno tam namalují a umístí.

+2/−1
18.12.2013 9:43

M32i22c85h20a41l 31O37p86a80t23r15n82ý 4232692922901

Jedině ten podjezd, bypassy tam nic nevyřeší, protože kolony stojí v rovném směru, ne na odbočeních - leda, že by se nějakým zázrakem objevil do příštího roku u ČB kompletní dálniční obchvat od Borku po Třebonín, resp. po MÚK Krasejovka + severní spojka. Pak by bypassy asi stačily.

+4/0
18.12.2013 9:29

M42a12r53t23i74n 21Š64t95ě20p25á65n94e26k 3527733983891

Byt to v Praze, tak se zvysi prujezdnost tim, ze se odebere autum jeden pruh a da se k dispozici cyklistum.

+4/0
18.12.2013 8:41

P50a48v42e64l 87Ř67e42ž33á84b90e44k 5482268282

Kruhový objezd by křižovatce u Dlouhé louky určitě výrazně pomohl, v dnešní době se tam skutečně nedá projet ani mimo špičku. Stále tam jsou kolony, od rána do večera...Nevím, jak by si představovali další pruhy, pokud ale pruhy nebudou dostatečně dlouhé, tak se nic moc nevyřeší...

+2/−3
18.12.2013 7:48

M72i40l92o91š 22Ř98e33z15n67í26č74e93k 7751365216437

Jenže se to ucpe o kousek dál. Problém je tranzit přes Budějovice. Výpadovku

na Krumlov u mercedesa pěšky nepřejdete !!! Hodně jsem se najezdil po Rakousku a tam se většinou vesnice objíždí po nádherných rychlých komunikací. U nás je to hlavně o zlodějně. Kolik stála rekonstrukce kostek na Zavadilku a jak je využívaná. Ale stavba určitě papírově nebyla předražená, jenom je výrazně dražší než za hranicemi. A zhotovitel vydělal cha, cha.

+2/0
18.12.2013 8:07

P16a24v25e41l 74K37a38l13a 8746691307381

Budějce jsou vesnice;-)

0/0
18.12.2013 9:00

D82a75n 25H78o91l51i34c12k34ý 5404730756831

právěže ne, jinak by už měla obchvat dávno hotov

0/0
18.12.2013 22:14

M82i31c66h69a21l 40P31a88v77l76á29t 9173513894449

Uz jen fakt, ze nekdo o okruzni krizovatce na tomto miste vazne uvazuje, krasne potvrzuje smutnou skutecnost, ze v Budejicich radnice dela co muze, aby dopravni situaci co nejvic ZHORSILA.

0/0
18.12.2013 10:25

V37á27c31l90a70v 50R38o51u47d82e52n50s34k86ý 9122420471405

Pouhý kruhový objezd ničemu nepomůže, právě naopak! Ten by měl smysl jen v té kombinaci s mimoúrovňovým křížením. 

Kruhový objezd má smysl jen v případě, když málo frekventovaná silnice kříží silně frekventovanou a jen pouze pro ty, co jedou po té málo frekventované. Pokud se kříží dvě silně frekventované, tak to dopravu jen ještě více zkomplikuje a zpomalí. Znám pár takových odstrašujících příkladů v Praze (např. na staré Benešovské).

A pokud nevěříte tomu zpomalení, tak si projeďte sněhuláka před Borkem! Tam se dříve projíždělo naprosto plynule a dnes ve špičce je od ČB kolona už v Nemanicích a z druhé strany sahá do poloviny Borku, někdy i přes celý Borek.

+2/0
18.12.2013 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.