Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrušnější úsek v Budějovicích dostane nové pruhy, nebo kruhový objezd

V ranní špičce projede za patnáct minut křižovatkou u českobudějovického výstaviště přes dva tisíce aut. Místo se ucpe a řidiči stojí v dlouhých kolonách. Problém mohou vyřešit nové odbočovací pruhy, nebo velká kruhová křižovatka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a12n 91P24t69á40č43n36í46k 9516273840977

Ani jedna varianta nevyřeší problém cesty do centra, kde je jedním špuntem Dlouhý most, který se prostě rozšířit nedá, a ještě jedna věc, která má dle mého ještě větší význam v rámci špatné průjezdnosti. Jsou to chodci, kteří si na Husově třídě pletou přechod s chodníkem. Všimněte si, že se mnozí ani nerozhlížejí a jdou - zejména ráno a pak okolo třetí až páté. Velké množství přechodů v oblasti spolu s neukázněností chodců se pak velkou mírou podílí na komplikacích dopravy. Chápu jejich právo přejít, jen by to mohli dělat, řekněme, organizovaně.

0/0
19.12.2013 23:07

T60o77m76á68š 75S11y94s 2134889840873

A ještě by mohli vypnout a zrušit polovinu semaforů na Strakonické, Mánesově, Okružní a hned by se doprava v ČB zlepšila.

0/0
19.12.2013 11:45

M40i67l83a18n 75W23e22l72s87e34r 5272578868391

Ona by ta křižovatka nemusela být tak rušná, kdyby už existovala dálnice a tím pádem obchvat ČB. Teď se vymýšlí, jak ušetřit na dálnici a snaží se snížit počet sjezdů, podjezdů či tunelů. Tak jim pošlete těch 150 - 300 miliónů a může to zůstat tak, jak je to nakresleno v projektu. A křižovatka u výstaviště se uklidní.

A už ZAČNĚTE STAVĚT !!

+2/0
18.12.2013 16:51

F81r26a49n89t58i67š22e48k 32N30á53v96a49r33a 4625386211522

Tak ještě jsem se díval na letecký snímek a kruháč velikosti kruháče toho co je na okružní by se tam nevešel i kdyby na to padlo celé to velké parkoviště. Kruháč velikosti toho co je u globusu by se tam vešel jen tak tak a padlo by na to téměř celé to velké parkoviště. Takže kruháč je asi také špatná varianta.

Nejlepší by bylo to mimoúrovňové křížení.

Vzhledem k ceně ale asi vyhraje semaforová loby. A přibudou bypassy jako na té Mánesovce.

+2/0
18.12.2013 12:57

M34i33l48a67n 44W40e47l60s62e86r 5272238528111

Už jsem viděl všelijaké oválné, šišaté a nepravidelné kruhové objezdy. Když není místo do dálky, tak je do šířky a naopak.

Ale nepřál bych si to.

0/0
18.12.2013 19:06

F63r55a12n23t70i84š40e97k 58N57á50v44a27r27a 4555986341652

Bypassy by tam vůbec nic neřešili. Bypasy urychlí odbočování doprava. Z centra nikdo doprava neodbočuje. Z hlavního tahu z obousměrů je to minimum, protože kdo chtěl odbočit doprava tak měl příležitost na křižovatce předtím (například u Tesca). Nejvíc se odbočuje v pravo pouze ze sídliště. Tato zelená je však pouze vedlejším produktem zelené mezi centrem a sídlištěm.

A než mimoúrovňové křížení, tak by byl asi nejlepší kruháč, dvouproudý asi jako u Globusu.

+1/0
18.12.2013 12:19

F13r73a60n47t16i29š87e37k 46N34á43v73a80r86a 4895166461852

mimoúrovňové křížení by samozřejmě bylo nejlepší.

0/0
18.12.2013 12:29

W45a45l24t68e50r 69C76e45r54m73a54k 1164628131386

Právě kruhový objezd by průjezd křižovatkou ještě více zkomplikoval. Především dlouhá vozidla, jako kamiony, kterých tu jezdí stovky denně a také kloubové vozy MHD, by průjezd ještě více zpomalily. Stačí kruháč u Litvínovic.

+2/−2
18.12.2013 10:42

P75a78v34e83l 18Ř55e77ž57á67b21e79k 5592528382

Pokud by byl kruhový objezd velký se dvěma pruhy, což by v případě dlouhé louky bylo možné, pak by ani kamiony moc nezpomalili dopravu...Staví se malé kruháče, ale je možné postavit i velké kruháče, které velkou kapacitu dopravy u dlouhé louky pojmou...

+2/−1
18.12.2013 11:34

M62i16c79h91a21l 35P52a77v23l66á23t 9613693834729

Znate v CR hodne dobre postavenych kruhacu se dvema pruhy, ktere skutecne funguji?

+1/0
18.12.2013 12:49

M68i95c63h66a37l 35P23a44v10l83á81t 9173683454439

PS: Pricemz tam stejne neni dost mista.

0/0
18.12.2013 13:23

D66a61n 31H67o95l16i43c35k12ý 5604100236721

otázka spíš zní, zda znáte dost Čechů, kteří umí jezdit po kruhovém objezdu.

V ČB je téměř pravidlo, že auto přijíždějící k prázdnému kruhovému objezdu vždy zastaví, rozhlédne se a pak vyráží dál.

+2/0
18.12.2013 22:10

L90u96k30á34š 78K53o53p65e97č81e54k 8888462831387

Dvoupruhová okružní křižovatka (pokud se nejedná o typ turbo) se v ČR již nesmí navrhovat...

0/0
18.12.2013 17:37

M54i96l27a64n 77W66e39l78s61e24r 5372348398121

Vysvětlete mi to blíž prosím. Proč by nemohly být dvoupruhové kruháče?

A co to je Turbo?

Mě spíš připadá, že nejhorší jsou takové 1,5 pruhové....

0/0
18.12.2013 19:08

L44u69k38á16š 10K73o80p31e17č55e71k 8888742631107

Dvoupruhové okružní křižovatky zakazuje legislativa. Jde především o to, že tyto objezdy jsou značně rizikové z pohledu bezpečnosti - vysoké riziko nehodovosti. Jde především o průplet z vnitřního pruhu do vnějšího a pryč z něj (jednodušeji řečeno, Češi je prostě neumí používat a proto jsou hrozně nebezpečné a zakázali je navrhovat. Například Kulaťák v Praze je jedna z nejnehodovějších (jestli ne nejnehodovější) křižovatek v ČR). Turbo.okružní křižovatka je křižovatka s více pruhy na vjezdu a vnitřním pásu (relativně špatně se to vysvětluje, lépe to vysvětlí následující dokument) - http://www.af-cityplan.cz/en/download/1404042905/?at=1 od strany 13. O riziku nehodovosti se dá taky diskutovat, nicméně nejsou tady s nimi příliš zkušenosti (tuším, že je jedna v Olomouci, Berouně a Brně, stavět se má v ČB, pokud už teda nestojí, na Máji).

0/0
18.12.2013 20:35

V42l27a61d88i68m14í77r 55Č33í35ž69e62k 4528327176236

Jsem přesvědčen,že kruhový objezd by průjezdnost zvýšil nejvíce.Ale nesmí se tam vyřádit policejní architekti.To nám pak všem zamotá hlavu co všechno tam namalují a umístí.

+2/−1
18.12.2013 9:43

M74i86c36h29a30l 39O61p21a54t36r19n36ý 4872572762911

Jedině ten podjezd, bypassy tam nic nevyřeší, protože kolony stojí v rovném směru, ne na odbočeních - leda, že by se nějakým zázrakem objevil do příštího roku u ČB kompletní dálniční obchvat od Borku po Třebonín, resp. po MÚK Krasejovka + severní spojka. Pak by bypassy asi stačily.

+4/0
18.12.2013 9:29

M58a57r54t67i64n 45Š63t47ě43p37á21n54e21k 3147763523601

Byt to v Praze, tak se zvysi prujezdnost tim, ze se odebere autum jeden pruh a da se k dispozici cyklistum.

+4/0
18.12.2013 8:41

P32a46v29e21l 21Ř77e35ž13á85b12e42k 5842578252

Kruhový objezd by křižovatce u Dlouhé louky určitě výrazně pomohl, v dnešní době se tam skutečně nedá projet ani mimo špičku. Stále tam jsou kolony, od rána do večera...Nevím, jak by si představovali další pruhy, pokud ale pruhy nebudou dostatečně dlouhé, tak se nic moc nevyřeší...

+2/−3
18.12.2013 7:48

M71i23l24o36š 42Ř95e29z64n96í93č76e70k 7741705956757

Jenže se to ucpe o kousek dál. Problém je tranzit přes Budějovice. Výpadovku

na Krumlov u mercedesa pěšky nepřejdete !!! Hodně jsem se najezdil po Rakousku a tam se většinou vesnice objíždí po nádherných rychlých komunikací. U nás je to hlavně o zlodějně. Kolik stála rekonstrukce kostek na Zavadilku a jak je využívaná. Ale stavba určitě papírově nebyla předražená, jenom je výrazně dražší než za hranicemi. A zhotovitel vydělal cha, cha.

+2/0
18.12.2013 8:07

P89a87v74e98l 75K13a65l87a 8816141927451

Budějce jsou vesnice;-)

0/0
18.12.2013 9:00

D28a25n 51H35o65l12i17c67k18ý 5714910936451

právěže ne, jinak by už měla obchvat dávno hotov

0/0
18.12.2013 22:14

M60i33c14h84a77l 81P15a48v87l18á64t 9233823534749

Uz jen fakt, ze nekdo o okruzni krizovatce na tomto miste vazne uvazuje, krasne potvrzuje smutnou skutecnost, ze v Budejicich radnice dela co muze, aby dopravni situaci co nejvic ZHORSILA.

0/0
18.12.2013 10:25

V46á34c47l67a95v 52R61o41u16d94e65n80s35k77ý 9602470621185

Pouhý kruhový objezd ničemu nepomůže, právě naopak! Ten by měl smysl jen v té kombinaci s mimoúrovňovým křížením. 

Kruhový objezd má smysl jen v případě, když málo frekventovaná silnice kříží silně frekventovanou a jen pouze pro ty, co jedou po té málo frekventované. Pokud se kříží dvě silně frekventované, tak to dopravu jen ještě více zkomplikuje a zpomalí. Znám pár takových odstrašujících příkladů v Praze (např. na staré Benešovské).

A pokud nevěříte tomu zpomalení, tak si projeďte sněhuláka před Borkem! Tam se dříve projíždělo naprosto plynule a dnes ve špičce je od ČB kolona už v Nemanicích a z druhé strany sahá do poloviny Borku, někdy i přes celý Borek.

+2/0
18.12.2013 10:36



Najdete na iDNES.cz