Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smutná realita. Celá dálnice D3 může být dokončená až v roce 2035

Obchvat Českých Budějovic nejdříve v roce 2021, dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí na Borek do čtyř let. MF DNES nahlédla do vládního dokumentu dopravní strategie. Stát má podle něj na dopravní stavby ročně uvolnit 70 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i86l28o97s20l32a35v 21M41l22a73d94y 1803341754912

A to chtějí stavět nějaký nesmyslný Zemanův plavební kanál za skoro bilion korun nebo superrychlou železnici a  přitom nemají ani na takovou minidálnici.

+1/0
12.2.2014 14:32

P95e82t64r 59M17i42c84h72a23l 2860604461782

Zajímavé. U nás se stavěl obchvat začátkem 90. let a za metr čtvereční se vyplácela stovka. Dávat za něj dnes 11 korun je zlodějina.

+1/0
9.2.2014 23:09

J77i64n72d69ř79i88c26h 11Š19k57o58p15e44k 4535661930945

Senátor doufal, že nedávná změna zákona výkupům naopak pomůže. "Mělo to být tak, že majitelům nabídnou cenu od 100 do 150 korun za metr. Pokud na ni nepřistoupí a dostalo by se až na vyvlastnění, byla by cena za metr těch 11 korun.

Jasný důkaz, že naše politická elita absolutně netuší, co obsahuje návrh zákona, o němž hlasují

0/0
9.2.2014 10:18

J26o64s19e36f 45B61r11o65ž34k77a 6544432348967

Asi jim vypadla nula.

0/0
10.2.2014 11:00

J44i73n73d61ř43i19c32h 20Š53k86o74p93e73k 4165101110965

nedivil bych se

0/0
10.2.2014 18:28

M40i15l28a91n 43V80o69t51a28v21a 5684236631482

Za minuly rok se nevykoupil ani metr, nic noveho se nevyprojektovalo. Dokoncilo se pouze to, co uz bylo roky rozjete. A na tech par oprav by stacilo do desteti uredniku s razitkem. Takze co vyprodukovalo reditelstvi slinic a dalnic za minuly rok? Nic. Predpokladam, ze stejne to bude i tento rok. Kdyz se to zavre, jako ridici nic nepozname a ve statni kase zustane par kacek navic za jejich provoz.

0/0
8.2.2014 16:39

T55o74m33á61š 70V69a79l15d60e85r 7923530649

D3 je blbost už od začátku. Jako spojování okresních měst na Moravě dálnicemi.  Stojí to peníze a výsledek žádný. Měla se udělat R4 přes Písek do ČB a Lince. následně dodělat R35 od HK do Mohelnice . A připojení do Vídně. Až poté spojit regionální centra s dokončenou páteřní dálniční sítí. A hlavně stavět a nekrást. Když se člověk podívá jak se projektují dálnice, zaplakal by nad ignorancí projektantů a politiků.

+3/−1
8.2.2014 2:11

J48o69s66e37f 58B33r75o57ž12k28a 6784522408927

Řidiči, kteří jezdí tuto trasu častěji, váš názor určitě nesdílí. I když opravdu zůstává otázkou, proč se současně budují 2 čtyřproudovky na jih, D3 (130 km/h) a pouze rychlostní R4 (110 km/h) stáčející se na Písek. A žádná z nich nemá prioritu. Ten duál má své opodstatnění. Jenom si představte, kdyby se po R4 většina provozu z jihu navalila na okraj Prahy.

0/0
8.2.2014 16:22

T90o91m89á21š 51V39a32l36d47e97r 7823480409

Tak já je jezdím často a štve mne, že tyto silnice na jih nejsou vůbec bezpečné a blbci tam dost riskují . Dále většina se z jihu povalí , ať už na jížní okruh někde u Jesenice, nebo na velký kruháč u Lahovic.  Ono jet Vídeňskou do Prahy není taky výhra. Takže je možnost ještě na jižní spojku, když potřebuju na sever. Až bude dokončen úsek jihovýchodního okruhu od Modletic do Běchovic, nebude nutno jet až na jižní spojku.Nejproblematičtější se mi jeví úsek D3 u Sázavy a celkem zbytečně to protlačují silou. Proto ta verze R4, která nebude mít tolik mostů a podobně drahých náležitostí. a je to R a ne D. Zvláště pokud na R se bude moc jezdit do 130km/hod.Pokud někdo chce na R jezdit více než 150 tak si samozřejmě koleduje, ale tady je povoleno max 130.

+1/0
8.2.2014 23:04

T37o60m10á67š 15Z49e36m15a12n 3585538414645

Největší blbost je že se budují 2 rychlostní silnice do Ostravy.

R4 a D3 vedou dost jinudy a D3 je nezbytná pro oblast Tábora a Benešova.

0/0
8.2.2014 20:23

T40o71m97á72š 14V82a27l39d86e23r 7673940819

Jen jsem projevil názor, že od Lince mohlo být spojení přes Písek rychleji, kde je již dost uděláno. A to do Dubence, pak od Mirotic do Písku. Tím by se odlehčilo Táborsku a Benešovsku. Takhle se sice dostaví ČB - Tábor, ale úsek Tábor - Praha bude dost dlouho slepý pouze obyčejnou silnicí, která nezvládne bezpečně hustotu provozu.  viz situace na D1 do 21 km. K Moravě se nebudu ani vyjadřovat. Největší chybou je, že se nebuduje páteřní síť těchto čtyřproudých silnic. Jako spojení R35, R4, R52. Ale vymýšlejí se gigantické pseudostavby jako megakruháč u HK, který nebude plně v provozu hezky dlouho. Pak se můžeme zamýšlet spojit jednotlivé regiony a rekonstruovat špatné stavy. Tady se ovšem vše dělá naruby. Nejdříve vše nakouskujeme a blbě necháme udělat. Pak opravujeme, předěláváme a nové stavíme nelogicky na politickou objednávku kmotra.

+1/0
8.2.2014 23:26

J11o34s26e42f 28B38r74o84ž45k30a 6504282218467

Pokud nebude hotový obchvat Č. Budějovic, kde se plánuje pouze dálniční s přivaděči včetně od R4, na hranice Rakouska, je vše úplně na nic. Plánování včetně vizualizace. Na:

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb

0/0
10.2.2014 10:59

Z89b65y85n88ě41k 66K20o74ř91í64n48e34k 9784643229962

Jestli nebylo nejlepší se na celou D3 vy.... a protáhnout do Čb R4.

+1/−1
8.2.2014 1:41

R73o85m98a20n 67K35r80a85t25o34c12h88v54í36l 6776317846714

Tak buď D3 nebo R4, ale ono není ani jedno.

0/0
8.2.2014 10:55

J80i49n30d37ř78i63c24h 89M58i33t77t78e13r 6951290323323

nabízet lidem 11 kč za metr, to je fakt prasárna. To může jen zlodějský stát.

+3/−2
7.2.2014 16:56

A76l42e21š 36L31i40s15o12v25s42k18ý 9842464373708

Zatímco v případě církevních restitucí všichni křičí, že nabízet 10 Kč/metr je naprosto správné a spravedlivé, hihihi

+1/0
8.2.2014 9:06

J13i93n92d41ř57i52š58k30a 55B53a44r31t61ů46š54k97o92v34á 1135544541515

Podle mě by stačilo, aby byla E55 4 proudá v celé délce než stavět dálnici se kterou jsou jen problémy.

+1/−4
7.2.2014 16:48

P59a54v27e89l 31N75o47v81á81k 7731866499183

Když už tak pořádně a ne žádné parodie na dálnice!

+4/0
7.2.2014 16:57

J10i12n36d90ř74i33c83h 90Š79k77o95p83e49k 4775861190915

no taky si myslím, že by se přestavbou stávající ušetřilo

0/0
7.2.2014 19:19

P21a34v25e58l 51N43o86v39á62k 7361536189703

upřímě si myslím že nejrozumější by byla varianta přímeho napojení na pražský okruh tak jak je to plánované, ale vzhledem k tomu jak je v ČR všechno strašnej problém dokázal bych se spokojit i s variantou přestavět stávajíci Benešovskou na D3, ale rozhodně ne tak že by se rozšiřila jen na 4 proudou silnici. Hezky pěkně svodidla a vše co k dálnici patří!

+1/0
7.2.2014 19:27

J61o56s74e96f 46T97r90ö97g22l 8799302676676

Přestavět Benešovskou by snad šlo, ale v posudku EIA tato varianta dopadla podobně jako plánovaná "Stabilizovaná varianta", u které se teď řeší odvolání proti územnímu rozhodnutí. Klíčový problém je ale to, že trasa I3 se napojuje u Mirošovic na D1 a tam už je dnes kapacita na hraně. Dokončování každé dálnice s sebou nese navýšení intenzity dopravy (koncentruje dopravu, indukuje novou, přetahuje cestující železnici) a to už by bylo na D1 přes hranu. Rozšíření na osmiproud je už asi nereálné, z čehož zbývá potřeba napojit D3 do Prahy (na okruh) samostatně.

0/0
7.2.2014 22:35

P73a48v93e47l 35N69o94v71á80k 7741256919513

Tak samozřejmě to, že by se navýšil provoz na D1 a asi dost přes hranu jemi jasný tohle by šlo udělat pouze kdyby se D1 rozšířil na 8mi pruh ale jak říkate to je opravdu nereálné... Nedokážu si ani představit českého řidiče na takové dálnici...

0/0
7.2.2014 23:00

M59a91r14t44i70n 57M47a71c17h43á36ň 1734800495213

Když se u nás začne stavět dálnice, je to takový tunel, že i Blanka řve.;-D

+1/−1
7.2.2014 16:32

A11l23e21š 44L37i82s74o22v89s67k87ý 9282474753898

Blanka neřve, Blanka si lehne a roztáhne a jsou všecky problémy na 2 hoďky vyřešený!!!

0/0
8.2.2014 9:07

T75o10m80á53š 56Z40e15m18a45n 3585208304125

Zjisti si význam finančmního zločinu "tunel" a nemel nesmysly.

0/0
8.2.2014 20:25

P41a60v21e60l 87Ř54e59ž79á60b13e56k 5232758272

Možná by bylo dobrý udělat referendum občanů kolem D3, kam chtějí dálnici...Jestli spíš do Budějovic nebo do Prahy...Třeba by se pak někteří lidi na krajských úřadech chytli za nos a začali spíš vykupovat pozemky k Benešovu než od Veselí k Budějovicím...

0/−1
7.2.2014 16:29

J90o53s13e68f 29T33r40ö53g60l 8729982946646

Problém je v tom, že trasa D3 od Tábora na jih už má územní povolení (snad až na některé úseky u hranice) a výstavba je otázkou postupného výkupu pozemků, získávání povolení a peněz na stavbu. Severní část D3 nemá zatím ani územní povolení, soud ho zrušil, řeší se kasační stížnost proti tomuto rozhodnutí. Pokud bude trasa přeci jen zrušená, potáhne se vydání nového územního rozhodnutí ještě pár let.

Peníze nejsou problém (navíc na trasu je možné získat vysoký podíl eropské dotace), ale připravenost stavby je tristní. Navíc jak budou přibývat jihočeské úseky, provoz na I3 a D1 zhoustne, což nebude dobré.

0/0
7.2.2014 22:46

T69o17m13á98š 78M72o54r20a57v17č76í66k 3597306393945

Můj sen bylo vyhnout se Plané, tudíž jsem spokojený.

0/0
7.2.2014 16:18

J49o76h95a42n 63Z87i26n91g54e50l 2111775116171

Planá byla příšerná. Ten, kdo navrhl kruháč u pumpy tam měl bejt za trest přivázanej u kůlu, aby na něj mohli lidi plivat.

+3/0
7.2.2014 16:20

A60l86o87i58s 94S20t53a98r57ý 3439139717802

Jenže tenhle kruháč tam postavili právě kvůli dálnici, je to připojení přivaděče (a taky kvůli železničnímu koridoru, původní silnice vedla přes koleje). Akorát zrovna tohle udělali trochu s předstihem.

0/0
7.2.2014 16:37

A94n95n91a 61V73e19s23e64l33á 3319970311150

Až se spojí Budějovice s Lincem, tak se Jihočeši vykašlou na Prahu a pracovat a nakupovat budou v Linci. Bude to blíž. Od hranice do Lince je to pohoda. U nás katastrofa.

+3/−1
7.2.2014 15:49

J28o86h17a33n 32Z53i41n56g98e25l 2781705716431

No, nech na hlavě. Ono projet Freistadt ve špičce je taky očistec. Na druhou stranu se Rakušakum nedivim, ze  dálnicí nespěchaj, kdyz ji u nas neni kam napojit.

0/0
7.2.2014 16:09

D84a94n77i48e98l 60S26c44h95a58c57h48e14r90l 9923945622656

Tak na Prahu kašlu už dávno. V Linzi Ikea, super obchod'áky, nádherný památky, nádherná příroda. Fok ju Praha

0/−2
7.2.2014 17:05
Foto

T59o72m14á34š 22K50i20r80o28v 1495478955767

U nás, na Karlovarsku máme podobný problém. R6 začíná na hranicích s Německem, končí ve Varech a celkové dokončení v nedohlednu. Navíc na této silnici (a na D3 mimochodem také) platí "normální" dálniční známka. Ale u nás kdo to zná, tak tu R6 objede po vedlejších silnicích.

+2/0
7.2.2014 15:33

Z82d12e47n78ě79k 37P53i59l32z 3538120513209

No, ale z Prahy po území středočeského kraje jedete až do Strašecí po rychlostní silnici na rozdíl od Jihočechů, kteří musí "poskakovat" po dvouproudé ucpané až do Miličína!

+4/0
7.2.2014 15:50

P73a73v14l36a 65H16r29a25d15i21l69o79v70a 3647961881794

A od Veseli az do Budejc.

0/0
7.2.2014 16:00

J96o94h58a62n 80Z65i12n53g23e25l 2341215986501

Tam se dá jet 130 už dneska.

0/0
7.2.2014 16:12

P60a31v69l40a 45H16r23a22d81i89l56o66v96a 3357191981664

Neda.

0/0
7.2.2014 16:13

J87o62h43a73n 14Z55i60n21g92e48l 2331215916141

Jak to?

0/0
7.2.2014 16:20

T89o92m21á29š 29V48a94l66d53e73r 7833810759

Největší problém byl Tábor - Veselí nad Lužnicí. Pak už to jelo vždy. :-)

0/0
8.2.2014 23:32

R71o34m97a15n 27K14r25a67t33o46c17h85v27í23l 6786337236734

Jenom do Miličína?

0/0
7.2.2014 16:25
Foto

T88o69m96á52š 75K14i23r88o79v 1285928945897

Nebojte, trasu z Prahy na jih Čech znám velmi dobře (mimochodem, za Veselím se mi vždycky rychle "speedilo" kolikrát vice než 90 km/h) a vím na co narážíte. A mohu říci, že máte pravdu. Ale zkuste se projet od Strašecí až do Varů a uvidíte sám. Technický stav silnice je místy nedostačující a přetížená atd.

0/0
7.2.2014 23:15

K10a30r73e84l 49S67t50r28ž93a87n87o32v69s73k21ý 1428315805

Než se něco postaví, budeme cestovat teleportem :-)

+9/0
7.2.2014 15:28
Foto

R86o29m59a20n 92K15r74a80t31o10c13h24v45i49l 1397508278859

Já si myslím,že je problém ještě jinde. Dokud není obchvat Prahy kompletní, nelze stavět dálnici Tábor Praha. Dovede si někdo představit, že by stoupla doprava např na magistrále? Nebo okruhu, Jižní spojce?

0/0
7.2.2014 15:27

L96a49d93i83s54l33a69v 75K19v63a53s44n49i77č47k95a 1223187693495

A kudy teď ta auta jedoucí od Budějovic jezdí ?

+5/0
7.2.2014 15:34

J20o79h78a73n 85Z28i27n89g72e52l 2821395326931

Cože? Dálnice D3 ma začínat u Vestce a už je tam pripravena na okruhu i křižovatka. Lidi ze severu by se tam napojili od Říčan, z jihu a východu po okruhu.

+3/0
7.2.2014 15:35
Foto

L55u34k41á92š 45Z14á85v33o38d64s27k77ý 9651639461

To je ale nesmysl. Obchvat je davno hotov v miste, kde se ma napojovat D3. Stejne ted auta z jihu zahlcuji prahu pres D1. D3 je absolutni nezbytnost obchvat neobchvat...

+4/0
7.2.2014 15:46

V96a52c27l42a57v 45K86u68b24i19s 5671141519857

Absolutni nezbytnost to neni. Stacilo by dokoncit R4 a do budejic se jede z Prahy pak celou dobu ve 4 pruzich. Tim by se pak dalo dodelat silnici az na strazny a cesta na passau a mnichov by byla jeste prijemnejsi

+1/−1
7.2.2014 16:01

J45o21h70a14n 26Z82i90n71g80e25l 2331445336561

Vsichni ale nejezdi jen z Prahy do Budějovic. Taky třeba z Benešova do Tábora.

+3/0
7.2.2014 16:11

T49o18m68á49š 61V35a36l54d40e22r 7893460199

Těch bude  nejspíše méně a nynější široká silnice postačí. Máte pravdu, že spojení by bylo pohodlnější. Bohužel tranzit má mít přednost před spojování okresních regiónů. Výsledek vidíme dnes a moc nás netěší.

0/0
8.2.2014 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.