Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovičtí zastupitelé otočili. Nakonec letiště podpoří 16 miliony

Před koncem loňského roku se hádali tři hodiny, ve čtvrtek poslali českobudějovičtí zastupitelé letišti v Plané provozní dotaci za pár minut. Pro přidělení 16 milionů korun hlasovalo všech 38 přítomných členů, nikdo nebyl proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i56ř40í 30J48o82z60a 3278663430401

Pane Vaňku, nevím odkud jste vy, ale v kraji jsou potřeba peníze jinde. Myslím, že pro turisty se tu už udělalo dost. Teď by měli být i na řadě potřeby občanů!

0/0
24.2.2014 14:33

J11i79ř88í 69J53o57z66a 3338133110681

Dalším příkladem může být Ostrava (a to samotné město Ostrava má ke dni 1.1.2013 počet obyvatel 296.057), počet obyvatel Moravskoslezského kraje ke dni 12.12.2013 činí 1.223.112 obyvatel. Na území města Ostravy se nachází mezinárodní letiště Leoše Janáčka (dříve Ostrava - Mošnov) a hospodářské výsledky tohoto letiště za období 2008 - 2012:

Hospodářký výsledek po zdanění (v Kč):

Rok 2008: -15 877 000

Rok 2009:   -5 880 000

Rok 2010:  +1 361 000

Rok 2011:  +1 595 000 Rok 2012: -29 624 000 Zdroj: Výroční zpráva letiště Leoše Janáčka Ostrava Toto je také dost zářný příklad pro to na co mít mezinárodní letiště v Budějcích. Myslím, že dojezdová vzdálenost do Prahy, Lince či Vídně není tak katastrofální a vzhledem k tomu, že se staví dálnice D3 a následně rychlostní silnice do Lince a již dnes existuje z Budějc přímé spojení vlakem i do Vídně a v blízké budoucnosti bude zkrácena i jízdní doba vlakem mezi Prahou a Budějcemi a Lincem a Budějcemi díky tzv. železničnímu koridoru je zcela zbytečné mít mezinárodní letiště v Budějcích.

+2/0
23.2.2014 11:24

V37á13c22l26a52v 26V26a19n21ě20k 2453893768951

Problémem pane Joza a nejste jen sám je to, že si podvědomě berete příklad pouze z míst kde to nefunguje. V Evropě existuje spousta regionálních letišť, které jsou rentabilní, - některé z nich fungují celoročně, jiné pouze v sezónním provozu, například jako Carcassone ve Francii, které přiváží do regionu mraky lidí z anglosaské Evropy atd.

Praha a třeba Č.Krumlov jsou v sezóně nabité bohatými turisty z Číny a jiných oblastí Asie, kteří by třeba mohli klidně a levnějí začít svou Evropskou cestu v ČB. Jim je jedno kde přistanou a město by tím získalo cenný byznys a pracovní místa.

Na to, aby letiště stálo na svých finančních nohách a začalo být věrohodným místem jsou potřeba peníze.

Prodejem Budvaru by se uvolnilo dostatek peněz na tento projekt, přičemž situace pracovních míst by se v regionu nezměnila. Naopak je pravděpodobné, že by vzniklo mnohem více pracovních míst pokud by Budvar začal vedle své tradiční produkce vyrábět licenční piva.

Nechápu ekonomický argument, že je potřeba držet podnik ve státních rukách,neboť produkuje profit. To by mělo být samozřejmostí a také je to nejlepší pozice pro to, aby se výhodně prodal. Prodávat něco co nevydělává peníze je ztrátové už ze samého začátku. Stát se má starat o to aby vytvořil podmínky pro své občany kteří zaměstnají sami sebe a případně ostatní.

Jak jsem nadeslal, k tomu všemu je potřeba se inspirovat někde kde to umí a kde to funguje, ne někde kde vám prokazatelně ukáží jak to nejde.

0/−2
23.2.2014 14:07

V69á86c79l12a78v 27V91a36n97ě32k 2683633638741

Gratulace a doufám, že navzdory všem - Nejde to agentům - ukáží na letišti všem Jihočechům, že to jde. Všude v Evropě se budují regionální letiště a v ČB, kde je mají pod nosem skoro hotové na ně plivou jako na něco co nemůže fungovat.

Prodejte Budvar a s vydělanými penězi místo stěžování si udělejte z letiště parádní ukázku jak se dělá turistika. Držím palce.

0/−5
22.2.2014 21:49

A27r44n95o65š46t 96M29á36č18e 9312402445106

Prodat podnik, který má zisky, kvůli regionálnímu letišti, jehož vize je v oblacích? Máte dobré nápady.

+4/0
23.2.2014 8:41

D57a32v30i64d 89S21k73o82č69d85o31p33o83l75e 2102148888578

Hloupý nápad s prodejem Budvaru který je ziskový a budeme jsi ho prodávat,vy nebudete dobrý hospodář jak tak koukám

+2/0
23.2.2014 10:21

M87i61l50a90n 76W23e79l53s79e75r 5422788578711

Možná by si měli zastupitelé města ČB a JČ kraje přečíst aktuální článek o letišti Brno.

http://brno.idnes.cz/brnenske-letiste-chce-vice-cestujicich-dyq-/brno-zpravy.aspx?c=A140221_2036912_brno-zpravy_daj

+2/0
22.2.2014 19:46
Foto

P44ř26e44m14e77k 66H78o52m88o91l57a 5578735425626

Tak už přišli na to jak si ty prachy rozdělit.

0/−2
22.2.2014 14:45

T30o28m32á28š 72S51y81s 2584659540163

Vyhazování peněz, vyhazování peněz, jen vyhazování peněz. Když je letiště tak důležité, proč si ti panáci, co ho mohutně dotují, nezaloží firmu a neprovozují ho? Jestli to je tak výhodné, jistě jim banky půjčí a panáci přijmou hmotnou odpovědnost.

+6/−1
22.2.2014 14:36

A84d45a41m 97S50t89a37v59a 5878667416951

"Budějovičtí zastupitelé otočili...": Vidíte, co udělá jedna prezidentská návštěva

+4/−1
22.2.2014 13:50

P36e31t78r 44K72u58n43e28š 4497477900

To si dělaj pr*el, ne? Tohle snad nemyslí vážně. Budějovice a celý jihočeský kraj potřebují dálnici D3 a R4, to jsou pro rozvoj regionu klíčové záležitosti a rovněž věci, které přímo nebo nepřímo využije velká část obyvatel kraje. A tihle darmopapáči klidně dávají prachy do letiště, které nikdy nemá šanci být jakkoliv výdělečné. Budějovická kotlina je malá co do počtu obyvatel, spádová oblast téměř nulová, kousek vedle máme letiště v Praze, Mnichově, Vídni a Linci. Navíc bez adekvátního silničního spojení je tahle 120 000 tisícová aglomerace (tzn, Budějovice + okolní pr*ele) na letiště příliš malá.... No, záměr zastupitelů je jasný. Boeingem do Budějovic a odtud parníkem na Orlík, možná až do Prahy. Děkuju nechci.!

+8/−4
22.2.2014 12:34

J58a57r20o60s84l29a61v 67B77r58ü71m81m42e21r 7904503666

D3 a R4 financuje stát, takže kraji je to šumafuk, ten může pomoci jen s administrativou atd. Anvíc ty peníze jsou oproti dálnici defakto drobné.

+3/−1
22.2.2014 12:48

Z29b24y53n94ě88k 31K94o96ř92í17n19e98k 9314363659472

Podle mě se stát měl na celou D3 vy... a měla se protáhnout R4 až na hranice. Takle nejde jet pořádně ani po D3 ani po R4 a zbytečně se utápí peníze na dvou silnicích. :-/

Jinak letiště v ČB je hovadina na entou.

+3/−1
22.2.2014 14:03

T54o82m50á39š 39S52y39s 2364979620473

Přesně!

+1/−1
22.2.2014 14:36

J64i48ř46í 33J80o17z76a 3988343920941

Máte pravdu. Prachy jsou potřeba jinde! Např. také na veřejnou dopravu na území našeho kraje.  Kraj IDS zavádět nechce je to prý drahé, jen neustále omezuje spoje a již dne nejsou zajištěny osobní vlaky na 2 železničních tratí (trať 192 a 193). Na hlavní tarti 220 v úseku ČB - Veselí jedou v pracovní dny celkem 7 vlaků. Do dnes není zaveden Integrovaný dopravní systém či též IDS v Jižních Čechách. A co je to IDS? Takto je to vysvětleno na webu IDS JMK (tento systém je v současnosti ten nejlepší v ČR): V integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) je možné s jedinou jízdenkou cestovat všemi tramvajovými, trolejbusovými a do systému zahrnutými autobusovými linkami včetně osobních a spěšných vlaků a vybraných rychlíků ve všech zaintegrovaných úsecích tratí Českých drah. Cestující si koupí nebo označí jízdenku pouze při zahájení své cesty a v rámci její platnosti pak může mezi všemi dopravními prostředky libovolně přestupovat bez dalšího placení. Všechny linky v IDS JMK mají své čiselné jedno, dvou nebo třímístné označení, vlakové linky mají označení začínající písmenem S a R. Území IDS JMK je rozděleno do tarifních zón. Zóny jsou očíslovány, každá zóna má své třímístné číslo.

Cena jízdného se v IDS JMK stanovuje podle toho, přes kolik zón včetně zóny nástupu a výstupu cestující jede. Před zahájením jízdy je tedy především třeba zjistit, kolikazónovou jízdenku potřebujete. Zjistíte to nejlépe na pláncích, které jsou vyvěšeny na některých zastávkách nebo ve vozidlech. Nejlepším řešením je si příslušnou jízdenku nebo jízdenky zakoupit předem v předprodeji (pokladna ČD, automaty, trafiky). Urychlí se tak Vaše odbavení ve vozidlech.V IDS JMK existují dva základní druhy jízdenek - jízdenky předplatní a jednorázové. Pokud nepřekročí datum platnosti, mohou držitelé předplatních jízdenek libovolně cestovat všemi linkami IDS JMK po zónách, pro které jsou vydány. Předplatní jízdenky existují základní - pro dospělé, a zlevněné - se speciálními cenami pro děti do

+1/0
23.2.2014 10:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.