- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a ještě poznámky, i když to je spíše záležitost českého VŠ a ne konkrétně JU:
Teologická fakulta nemá dnes opodstatnění, marketing a školení zaměstanců by si měly církve jako soukromé subjekty zajišťovat sami svými prostředky.
Pokud se podívám na studijní plány filosofické fakulty, tak kromě specializovaného učitelství tam nejsou na magisterském stupni obory, které by měly být státem vůbec hrazeny jako vysokoškolský stupeň vzdělání. Tedy nechť si existují, ale jako jiné koníčky ať si je hradí studenti ze svého. Nesnižuji šance uplatnění se studentům Italštiny nebo jiného jazyka, ale do šíře (historie atd) je to smysluplné tak na bakalářský stupeň a nepřehánět to dalšími třemi roky.
A doktorské programy už jsou jen ukázkou přežívajících nesmyslů v českém školství a neskutečnému protěžování češtiny a obecně historie na úkor prakticky uplatnitelných znalostí.
Abych jen nekritizoval, bakalářské obory smysl mají a praktické uplatnění znalostí se dá očekávat.
stávající fakulty: Ekonomická, Rybářství a ochrany vod,Filozofická,Pedagogická,Přírodovědecká,Teologická. Zdravotně sociální, Zemědělská
Tedy žádná technika. Otázkou je, zda má šanci takováhle univerzita vůbec personální zázemí pro otevření oboru jako mechatronika.
Proč se raději více neprofiluje směrem k zemědělství a biologii? Filozofickou a zdravotně sociální a ekonomickou fakultu asi rušit nemusí, ale bylo by záhodno, aby se ta univerzita profilovala na něco, v čem může vyniknout.
"Profilovat" se lze na cokoliv. Třeba i na rozdojování kozlů ve vysokohorských podmínkách. Technické obory se odjakživa učí na vysokých školách technického směru (ČVUT,VUT,VŠ Plzeň...), ovšem regionální (až na čestné výjimky) univerzity jsou takovou záplatou na stupni kraje. Z vyšších odborných škol jsme časem udělali bakalářské obory vysokoškolské, ale ono to není nic jiného, než bývalé pomaturitní nástavbové studium. Naše vysoké školství sice tvrdí, že jde o to zpřístupnit vysokoškolské studium všem zájemcům (po vzoru USA, dříve SSSR), ale de facto je to Zápotockého vize, že "každá dojička u nás bude mít maturitu...". A pak nastává situace, že obor český jazyk pro učitelství na základních školách jdou "svobodně" studovat maturanti, kteří maturovali z mateřského jazyka na úrovni "dobrý až dostatečný". Ale nemáme v kraji dost odborníků ve strojnických a stavebních oborech, kteří vystudovali na tradičních technikách. Ono je to vlastně vše o přežití vysokoškolského učitelstva v tržních podmínkách - tak si prostě VŠ "kradou" studenty stejně tak jako střední školy. Apropó: slyšeli jste někdy o bakalářském oboru " technologická úprava povrchu golfového hřiště"? My to umíme - heslo že všichni (!) mají na to vystudovat vysokou školu nám není vůbec cizí. Ó, my se máme!