Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy pro dostavbu D3 jsou připravené. Začátek prací je však daleko

Jihočeši pravidelně slýchají, jak je pro všechny prioritou dostavba dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic a dále k hranicím jako R3. Realita je však jiná, čtyři úseky stojí. Dva zablokovaly firmy poražené v soutěži, další dva zbrzdil stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e46t50r 10O83n19d31r73á83č35e98k 6778868435

Tyto dva prťavé úseky jsou stejně o ničem, co třeba zamakat na celém obchvatu Budějc ? Nebo Miličín - D1 ? Pány politiky kopat do zadnice z prahy až do rakous...

0/0
22.4.2014 10:41

J17a70n 26D56l43o41u84h76ý 8776640973960

Abychom nemohli okrádat stát, vymysleli jsme si přísný zákon. Tento zákon má tolik úskalí, že buď budeme muset jej obejít a nebo se stavět nebude. :-/

0/0
21.4.2014 8:57

J52o27s46e40f 31T19r70ö64g20l 8909692656166

U železnice to úplně neplatí, jak stavba pokračuje, můžou se postupně zkracovat jízdní doby. Momentálně už jsou jízdní doby srovnatelné s dobou před začátkem modernizace i s rezervou na další výluky. Navíc v plánu jsou teď větší přeložky, které vlaky ještě více urychlí v dalších letech.

Jinak máte samozřejmě pravdu, staví se nejméně důležité části D3, zatímco ty nejdůležitější (Středočeský úsek a obchvat Budějovic) ne. Navíc postupná modernizace přitáhna jen další auta a zhorší situaci na těch nejproblematičtějších úsecích (D1 a I3 od Mirošovic do Nové Hospody).

0/0
20.4.2014 20:46

J50o53s84e41f 67T70r67ö23g78l 8449372726286

To už je druhý příspěvek, který se nezařadil jako odpověď, omlouvám se.

0/0
20.4.2014 20:47

J21i66r27k94a 81D52v13o41ř91á83k 4435620263378

Ano, jen upřesním, že je jasné, proč ta nejdůležitější část, tj. přes Středočeský kraj není hotová, bohužel. Kvůli sporům o trasu, ne že by tomu někdo nedával prioritu.

0/0
5.5.2014 10:00

J22i76ř51í 46K15o20c16u88r55e52k 6195164965838

Mě vadí jedna věc: Praha-Budějovice se staví dálnice i železnice. Obojího je hotová půlka a obě půlky jsou k ničemu, dokud to nebude hotové celé. Kéž by se postavilo jedno z toho, ale rovnou celé, ať to může aspoň nějak fungovat.

Když bude hasičům chybět půlka délky hadice, tak jim plynovod na půl cesty nepomůže...

0/0
20.4.2014 20:35

J27i17r88k73a 21D19v51o52ř69á38k 4485660343238

U železnice Pha - ČB je už teď znát podstatné zlepšení. Na trati Pha - Benešov mohou osobáky jezdit násobně častěji než dřív. Co se týče jízdní doby, máte pravdu, že to zatím lepší není, protože je hotová půlka a část je rozhrabaná, což vyžaduje v jízdním řádu vatu navíc. Ale zrychlení a zavedení expresů se dá očekávat dřív, než bude koridor dokončený na 100%, zřejmě by mohlo stačit až budou dokončené úseky se kterými se začíná teď, čili dokončení asi tří čtvrtin. Jo, také by se jich možná mohlo pár zavést hned, kdyby se práce zastavily, ale to samozřejmě nikdo nechce.

0/0
5.5.2014 9:56

M65i20r32o25s39l58a89v 70S41o38v27a 6669386

Dálnice Praha-Č.Budějovice měla být dávno postavená.Rozhodují o tom lidé,kteří tomu vůbec nerozumí,ale kolik peněz do vlastní kapsy to jo.Peníze jsou rozkradené a podle toho silnice vypadají.V obcích je to hrůza.To by měli hradit společnosti,které v obcích dělali plyn.

0/0
20.4.2014 19:29

J65o24s18e88f 83B67r84o33ž12k20a 6314522738837

Dokud nebude obchvat kolem města Č. Budějovic, tak to vyvolá řadu dalších potíží v dopravě. Když mají potíže s prstencovitými křižovatkami, tak proč tam povolovali další zástavbu? To než se dohodnou, tak dojde k další úpravě norem a nebude to snad nikdy. https://www.youtube.com/watch?v=hcUd2pdneFU

https://www.youtube.com/watch?v=Ift8dKd6SqY

0/0
20.4.2014 18:33

O52l48i13n 79K80a95d49l78e33c 3369786571168

Prej by bylo nejlepší udělat pro výstavbu dálnic státní společnost. Proč na to nepřišli v zemích, kde dálnice stavět umějí, proč se takové nápady rodí v zemi, kde to nejde a nejde? Asi ze zoufalství.

+1/0
20.4.2014 17:14

J22o85h78a71n 17Z82i53n37g44e79l 2531795806111

V tomhle státě se lidi 100x se státníma organizacema spálej, a po stoprvní budou zase volat po nové státní organizaci. Nepochopitelný.

+1/0
20.4.2014 20:26

V20l55a87d78i51m55í16r 50F67i61b56i30g26e59r 5414861381414

Samožřejmě že to je nejlepší. Dá se to vztáhnout i k jiným firmám nebo i domácnostem.

Třeba ČD vlastní tisíce vagonů, které je třeba čistit, proč se ČD zbavilo vlastních zaměstnanců a najímá si na to firmu? Pochybuju že ušetří. Ti lidi jsou potřeba pořád, navíc platí firmě zisk.

0/0
20.4.2014 23:02

J77i55r98k53a 40D12v48o98ř45á49k 4715940323978

Nevím to přesně, ale zřejmě ČD nebyly schopné vlastní zaměstnance přimět k tomu, aby vlaky byly ve finále dostatečně čisté. Teď se to o mnoho zlepšilo, i když se třeba neušetří.

0/0
5.5.2014 10:03

V79l84a92d89i53m84í33r 50F64i53b33i31g50e89r 5324211501154

Záleží kde jezdíte ale na rychlíkové vozy jsou tragické. Staré tak zašlé že to už ani vyčistit nejde skrz okna není pořádně vidět a jestli ty proprděné sedačky každý měsíc čistí mokrým způsobem tak se mi tomu nechce věřit. Ale některé jsou dost prosezené.

0/0
6.5.2014 7:45

J48a74r34o81s56l79a53v 49P79l15o16c44e55k 7447633761449

Mě,jakožto obyvatele ČB, se zdá naprosto zbytečne dopovat miliardy na takto zbytečný "projekt" .

0/−5
20.4.2014 14:33
Foto

Z32b68y86n11ě15k 89M22e11l75i31c88h21a25r 9865947435329

jakým jazyk vy mluvit??

+3/0
20.4.2014 15:49

O29l97i25n 32K15a49d50l73e79c 3279166191198

I takové obyvatele mají Budějice.

+4/0
20.4.2014 17:09

J68a54n 15C66t63i33b49o10r 4575625326163

Buď Budějovice, nebo Budějce, ale rozhodně ne Budějice. Nic takového neexistuje ;)

+3/−3
20.4.2014 18:32

J35i89ř41í 33S91o20u72č21e36k 5466477539399

Jak se to vezme, minimálně lidová slovesnost Budějice zná, viz text písně „K Budějicům cesta“ :-)

0/0
20.4.2014 21:56

Z82b27y23n30ě86k 82S13y91c16h75r83a 8536600624545

Největším problémem je u nás to, že rozhodující je kdo si na podobné stavbě nahrabe

+4/0
20.4.2014 14:17

J42o73s65e74f 19T96r25ö18g26l 8819692536946

Stabilizovanou trasu má (dokonce se tak jmenuje), ale ta nemá územní rozhodnutí, bez kterého nelze žádat o stavební polovelí a asi ani vykupovat pozemky. Vzhledem k tomu, ž námitky byly jen dvě, tak jsem optimista, že by se je mohlo povést odstranit.

0/0
20.4.2014 13:54

M81i71c31h11a75l 83Š46t20ě28p23á74n58e39k 9101588150864

Spíše by se mělo udělat něco s průjezdem kolem Benešova ...

+1/0
20.4.2014 13:04

J72i39ř64í 40K46o69c70u38r55e23k 6735104415608

V plánu je nová dvoukolejka z Prahy do Benešova, jako začátek nové tratě Praha-Brno. Ale když vidím jakým tempem se staví jiné stavby...

0/0
20.4.2014 20:26

J42i87r30k29a 83D73v17o68ř24á51k 4365290983168

V plánu ano, ale jednak si tu plánovanou trasu ministerstvo svou nečinností nechalo částečně zablokovat podezřelým developerem, jednak jde o trasu vysokorychlostní, takže se ji zřejmě neodváží začít stavět před rokem 2030.

0/0
5.5.2014 10:13

P45e19t48r 19P30o53s52p14i23s57i22l 4113920555613

Prostě kocourkov. Příprava stavby trvá 20 let a může ji obstrukčně blokovat kdejaký zelený pošuk. Nejdříve stavíme nejdražší dálnice na světě a teď se naopak zase ruší už vysoutěžené stavby, protože nějaká firma chce stavět údajně pod cenou. Do toho přileze nějaký babišovec a zastaví pro jistotu na začátku stavební sezony veškeré stavby.

+2/0
20.4.2014 12:47

J20o45h78a66n 79Z85i38n20g25e83l 2961275576861

Stejně je to "sranda", jak ti čestně hospodařící babišovci zvednou hned řediteli výplatu z 80k na 220k, ale zodpovědnost nemá zjevně žádnou. Čekal bych manažerské rozhodnutí: "bude se rychle stavět, protože začíná sezona, ale v průběhu prací se vše po předchozím vedení prověří". Když bude na zastavených stavbách vše v pořádku, a pan ředitel jen svým rozhodnutím způsobí škodu a zpoždění, bude ze své vejplaty platit náhrady?

+1/−1
20.4.2014 13:02

P38e20t47r 62P35o28s16p14i53s56i88l 4563280395183

Bohužel. Podobně jako nikdo nebude stíhat soudy, které klidně zruší územní rozhodnutí, které znovu přijmout trvá roky, kvůli údajně chybějící studii na migrační trasu nějakého deklarovaného hovnivála. Či ÚOHS, že je údajně nějaká nabídka firmy v soutěži moc nízká.

+1/0
20.4.2014 13:11

J28o90h28a55n 58Z78i72n68g48e23l 2771345926631

To jsou ale odvolací instituce. Tohle je vlastní vedení investora.

0/0
20.4.2014 14:56

J21i13n95d64ř74i13c20h 58Š75k73o48p57e66k 4885891200605

bylo by fér rozlišovat či vysvětlit termín "příprava stavby". Pokud se to bere včetně doby, kdy se o stavbě teprve začíná mluvit (filozoficky) tak ano. Ale pokud je tím myšleno územní řízení + stavební povolení včetně výkupu pozemků, tak 20 let je fakt moc

0/0
20.4.2014 13:31

P55e30t90r 34P65o51s67p78i23s69i70l 4343830105353

Podívejte se do průměrného letáku stavby ŘSD, kdy byla EIA, kdy to ÚR, kdy zažádáno o stavební povolení, kdy vyřízeno, kdy vyspsáno výběrové řízení, kdy uzavřeno a kdy konečně kopnuto do země. Těch 20 let není u řady dopravních staveb vůbec přehnaných a 10 let je už skoro "úspěch"...:-)

0/0
20.4.2014 13:39

J52i91n49d59ř33i80c25h 29Š58k52o26p78e96k 4915881810585

beru postup dle zákona. Samozřejmě, že když úřad pochybí např. při EIA nebo územku a soud to pak zruší celý, délka vydání povolení letí nahoru, ale to není standardní postup. To je cena za chyby

0/0
20.4.2014 13:46

J87o66s57e43f 68T96r69ö44g27l 8519152416856

EIA na tento úsek je stará max. 10 let (nechce se mi to hledat, ale dostupná na webu).

0/0
20.4.2014 13:56

J74i75n48d95ř65i26c38h 66Š38k44o35p70e48k 4175861530745

dobře, jinak: když úřad pochybí při vydávání EIA, územka, či stavebka, soud to následně vše zruší a vše se protahuje

0/0
20.4.2014 16:57

J88o41s20e82f 66T36r66ö65g54l 8319152426806

To ale není problém soudu. Já jsem posudek EIA na STředočeskou část dálnice procházel (nemůžu říci, že celou přečetl) a na závěr je uvedena řada (asi 200) podmínek, které je třeba vyřešit, aby platilo doporučující souhlasné stanovisko. Některé z nich byly právě "nutno doplnit migrační trasy zvěře a upravit podle nich projekt". Pokud to úředníci neudělali a žádost o územní rozhodnutí podali bez nich, pak mají odpůrci jednoduchou cestu jak stavbu zablokovat a soud zase jednoduché rozhodování.

0/0
20.4.2014 20:55

J75i83n43d83ř75i77c81h 41Š75k60o25p29e53k 4405851930605

nikdy to nemělo vyznít, že je to problém soudu. V tomto případě je to jasné pochybení úředníka a soudu (po právu) nezbývá nic jiného, že povolení zrušit

0/0
21.4.2014 12:26

J38a20r93o57s28l47a18v 81P51o43l20e95n84s62k59y 5916864719

RSD byval predevsim nejzkorumpovanejsi urad v republice. A toky penez velmi slozity,  Firmy co  zakazku nedostali se pak do nich pres pravniky s chuti pustej.

0/0
20.4.2014 12:30

R15a22d98e37k 25N89o39v36a49k 9714143439160

Zastaveni staveb kvůli auditum je jen hloupá propaganda, už od Bárty dochází k auditum neustále, a ušetřit už víc nejde, firmy dělají už teď pod náklady.

Skutečnost je daleko prozaičtější,

1) Nový ministr s nově dosazenýma kamarádickama se musí rozkoukat aby věděli co to vlastně dopravní infrastruktura je.

2) Díky vládním slibům se zvyšují důchody a další mandatorní položky a jen ministerstvo dopravy přijde o 9mld, to je dnes už jisté. Nejenže se nebude stavět, nebudou ani peníze na výkupy pozemků a budeme vracet peníze z fondů.

3) to už tu zaznělo, je třeba nasměrovat penězovody správným směrem, tam kde to jde.

+2/−1
20.4.2014 12:04

J46i14n70d80ř36i25c45h 67Š95k39o96p65e63k 4395661920485

jen pro tvou představu, peníze z evropských fondů se nevracejí, protože z fondů se čerpá zpětně, nikoli před samotnou investicí

0/0
20.4.2014 12:23

J97o31h32a15n 12Z69i10n93g13e28l 2911975466761

O vracení píše v první řadě pisálek - autor článku.

0/0
20.4.2014 13:03

J17i36n73d90ř23i81c33h 76Š51k14o42p74e24k 4435731850335

systém dotací byl tolikrát popisován, že pokud mi není 10 let či jsem se nevrátil po X letech z Marsu či pralesa, měl bych tušit, jak to funguje a nespoléhat na to, že vše v článku je pravda. Dobře víme, jak některý články vypadají

0/0
20.4.2014 13:29

V46l87a50d50i81m38í13r 76F14i76b76i17g32e47r 5304281321704

Každej novej musí předvýst že nová koště dobře mete. Ale s těmi audity máte pravdu. U nás jich bylo za poslední 4 roky snad 5 a nic nevyřešili akorát každý audit stál mičudu.

0/0
20.4.2014 23:04

J90a72r25o84s68l70a56v 26K88o40š87e35k 4359185790804

udělat státní stavební společnost pro výstavbu dálnic. Aspoň bude pod kontrolou kolik stojí metr dálnice.

+5/−1
20.4.2014 12:02

J14i56n95d93ř77i33c96h 86Š46k15o25p53e14k 4825241510535

samozřejmě, že by to byl ideál.

Jenže by to pár radikální zastánců všemocné ruky trhu asi nerozdýchalo ;-D Už teď nemůžou přenést např. že stát vlastní výdělečný pivovar ;-D

+2/−2
20.4.2014 12:24

J51o10h69a48n 76Z26i93n33g92e97l 2251505776681

Ne, to by nebyl ideál. Zatím jen vidíme, jak fungují státní firmy, v tomto případě ŘSD. Jak může po takové zkušenosti ještě někdo volat po další státní firmě?

0/0
20.4.2014 13:05

J95i35n28d89ř34i33c53h 46Š93k84o78p78e52k 4265511420735

ale problém je ve vedení, nikoli skutečnosti, zda je státní či nikoli. I soukromá firma může fungovat mizerně a státní bez problému (např. Budvar.)

0/0
20.4.2014 13:27

J87o43h83a35n 48Z41i14n86g62e71l 2111795186561

Budvar je jedna bílá vrána, ale s ostatníma státníma podnikama a organizacema je 1000 a jedna špatná zkušenost. Od ČSA, přes ČD, komunální služby všeho druhu atd. atd.

0/0
20.4.2014 13:42

J18i77n18d88ř35i23c58h 89Š97k16o57p24e89k 4685341980515

např. ČSA byly v pohodě a ziskové, než do nich zasáhl Tvrdík a kol

+1/0
20.4.2014 13:45

J89o29h20a80n 65Z52i29n64g31e41l 2371615326731

No vida. Čili státní zásah.

+1/0
20.4.2014 14:56

J38i47n76d11ř70i62c90h 37Š83k82o88p36e36k 4205571710795

ale před touto změnou ČSA fungovaly v pohodě a taky byly státní.....:-)

0/0
21.4.2014 12:27

J86i21ř81í 81K68o36c89u65r57e53k 6665924855958

Ten tam šel trafikantovat. Což v případě soukromé firmy nejde.

+1/0
20.4.2014 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.