Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy pro dostavbu D3 jsou připravené. Začátek prací je však daleko

Jihočeši pravidelně slýchají, jak je pro všechny prioritou dostavba dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic a dále k hranicím jako R3. Realita je však jiná, čtyři úseky stojí. Dva zablokovaly firmy poražené v soutěži, další dva zbrzdil stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e78t25r 21O65n68d54r92á66č21e68k 6288518285

Tyto dva prťavé úseky jsou stejně o ničem, co třeba zamakat na celém obchvatu Budějc ? Nebo Miličín - D1 ? Pány politiky kopat do zadnice z prahy až do rakous...

0/0
22.4.2014 10:41

J93a65n 85D20l44o62u38h72ý 8796330473550

Abychom nemohli okrádat stát, vymysleli jsme si přísný zákon. Tento zákon má tolik úskalí, že buď budeme muset jej obejít a nebo se stavět nebude. :-/

0/0
21.4.2014 8:57

J95o10s44e12f 56T13r81ö57g10l 8309722256256

U železnice to úplně neplatí, jak stavba pokračuje, můžou se postupně zkracovat jízdní doby. Momentálně už jsou jízdní doby srovnatelné s dobou před začátkem modernizace i s rezervou na další výluky. Navíc v plánu jsou teď větší přeložky, které vlaky ještě více urychlí v dalších letech.

Jinak máte samozřejmě pravdu, staví se nejméně důležité části D3, zatímco ty nejdůležitější (Středočeský úsek a obchvat Budějovic) ne. Navíc postupná modernizace přitáhna jen další auta a zhorší situaci na těch nejproblematičtějších úsecích (D1 a I3 od Mirošovic do Nové Hospody).

0/0
20.4.2014 20:46

J53o71s10e22f 59T51r48ö31g63l 8499542736756

To už je druhý příspěvek, který se nezařadil jako odpověď, omlouvám se.

0/0
20.4.2014 20:47

J49i49r35k62a 54D76v65o69ř67á19k 4895200173868

Ano, jen upřesním, že je jasné, proč ta nejdůležitější část, tj. přes Středočeský kraj není hotová, bohužel. Kvůli sporům o trasu, ne že by tomu někdo nedával prioritu.

0/0
5.5.2014 10:00

J69i50ř96í 31K49o69c65u71r61e26k 6235374845268

Mě vadí jedna věc: Praha-Budějovice se staví dálnice i železnice. Obojího je hotová půlka a obě půlky jsou k ničemu, dokud to nebude hotové celé. Kéž by se postavilo jedno z toho, ale rovnou celé, ať to může aspoň nějak fungovat.

Když bude hasičům chybět půlka délky hadice, tak jim plynovod na půl cesty nepomůže...

0/0
20.4.2014 20:35

J91i55r55k70a 36D16v62o56ř94á55k 4535160553578

U železnice Pha - ČB je už teď znát podstatné zlepšení. Na trati Pha - Benešov mohou osobáky jezdit násobně častěji než dřív. Co se týče jízdní doby, máte pravdu, že to zatím lepší není, protože je hotová půlka a část je rozhrabaná, což vyžaduje v jízdním řádu vatu navíc. Ale zrychlení a zavedení expresů se dá očekávat dřív, než bude koridor dokončený na 100%, zřejmě by mohlo stačit až budou dokončené úseky se kterými se začíná teď, čili dokončení asi tří čtvrtin. Jo, také by se jich možná mohlo pár zavést hned, kdyby se práce zastavily, ale to samozřejmě nikdo nechce.

0/0
5.5.2014 9:56

M44i81r89o14s72l80a96v 33S41o10v83a 6179146

Dálnice Praha-Č.Budějovice měla být dávno postavená.Rozhodují o tom lidé,kteří tomu vůbec nerozumí,ale kolik peněz do vlastní kapsy to jo.Peníze jsou rozkradené a podle toho silnice vypadají.V obcích je to hrůza.To by měli hradit společnosti,které v obcích dělali plyn.

0/0
20.4.2014 19:29

J87o33s22e34f 69B59r73o23ž21k48a 6634132548407

Dokud nebude obchvat kolem města Č. Budějovic, tak to vyvolá řadu dalších potíží v dopravě. Když mají potíže s prstencovitými křižovatkami, tak proč tam povolovali další zástavbu? To než se dohodnou, tak dojde k další úpravě norem a nebude to snad nikdy. https://www.youtube.com/watch?v=hcUd2pdneFU

https://www.youtube.com/watch?v=Ift8dKd6SqY

0/0
20.4.2014 18:33

O74l94i53n 24K92a22d31l89e71c 3219496561868

Prej by bylo nejlepší udělat pro výstavbu dálnic státní společnost. Proč na to nepřišli v zemích, kde dálnice stavět umějí, proč se takové nápady rodí v zemi, kde to nejde a nejde? Asi ze zoufalství.

+1/0
20.4.2014 17:14

J91o59h55a71n 63Z31i28n39g44e69l 2851925426421

V tomhle státě se lidi 100x se státníma organizacema spálej, a po stoprvní budou zase volat po nové státní organizaci. Nepochopitelný.

+1/0
20.4.2014 20:26

V43l49a11d78i17m13í27r 71F91i14b35i29g74e94r 5214841121434

Samožřejmě že to je nejlepší. Dá se to vztáhnout i k jiným firmám nebo i domácnostem.

Třeba ČD vlastní tisíce vagonů, které je třeba čistit, proč se ČD zbavilo vlastních zaměstnanců a najímá si na to firmu? Pochybuju že ušetří. Ti lidi jsou potřeba pořád, navíc platí firmě zisk.

0/0
20.4.2014 23:02

J45i11r92k29a 44D54v92o58ř51á39k 4595630373958

Nevím to přesně, ale zřejmě ČD nebyly schopné vlastní zaměstnance přimět k tomu, aby vlaky byly ve finále dostatečně čisté. Teď se to o mnoho zlepšilo, i když se třeba neušetří.

0/0
5.5.2014 10:03

V54l79a27d47i15m34í80r 97F33i22b14i33g61e85r 5804241851824

Záleží kde jezdíte ale na rychlíkové vozy jsou tragické. Staré tak zašlé že to už ani vyčistit nejde skrz okna není pořádně vidět a jestli ty proprděné sedačky každý měsíc čistí mokrým způsobem tak se mi tomu nechce věřit. Ale některé jsou dost prosezené.

0/0
6.5.2014 7:45

J27a70r49o90s91l98a93v 18P29l64o72c66e17k 7647173801499

Mě,jakožto obyvatele ČB, se zdá naprosto zbytečne dopovat miliardy na takto zbytečný "projekt" .

0/−5
20.4.2014 14:33
Foto

Z56b56y16n60ě30k 45M22e87l88i94c81h67a21r 9435657565429

jakým jazyk vy mluvit??

+3/0
20.4.2014 15:49

O87l15i61n 80K32a39d84l68e18c 3419256571968

I takové obyvatele mají Budějice.

+4/0
20.4.2014 17:09

J52a22n 39C33t18i35b62o80r 4585605126963

Buď Budějovice, nebo Budějce, ale rozhodně ne Budějice. Nic takového neexistuje ;)

+3/−3
20.4.2014 18:32

J26i35ř95í 85S98o26u33č24e76k 5116297689339

Jak se to vezme, minimálně lidová slovesnost Budějice zná, viz text písně „K Budějicům cesta“ :-)

0/0
20.4.2014 21:56

Z27b30y90n22ě14k 95S40y90c52h68r38a 8866350394925

Největším problémem je u nás to, že rozhodující je kdo si na podobné stavbě nahrabe

+4/0
20.4.2014 14:17

J60o43s36e13f 63T63r96ö43g98l 8699902176116

Stabilizovanou trasu má (dokonce se tak jmenuje), ale ta nemá územní rozhodnutí, bez kterého nelze žádat o stavební polovelí a asi ani vykupovat pozemky. Vzhledem k tomu, ž námitky byly jen dvě, tak jsem optimista, že by se je mohlo povést odstranit.

0/0
20.4.2014 13:54

M79i94c33h53a16l 16Š86t44ě49p76á62n30e20k 9541568960194

Spíše by se mělo udělat něco s průjezdem kolem Benešova ...

+1/0
20.4.2014 13:04

J59i68ř32í 72K79o49c97u64r14e36k 6825314305308

V plánu je nová dvoukolejka z Prahy do Benešova, jako začátek nové tratě Praha-Brno. Ale když vidím jakým tempem se staví jiné stavby...

0/0
20.4.2014 20:26

J96i93r59k95a 29D25v32o79ř48á94k 4535820803168

V plánu ano, ale jednak si tu plánovanou trasu ministerstvo svou nečinností nechalo částečně zablokovat podezřelým developerem, jednak jde o trasu vysokorychlostní, takže se ji zřejmě neodváží začít stavět před rokem 2030.

0/0
5.5.2014 10:13

P92e19t16r 98P34o48s10p68i43s30i39l 4963670485783

Prostě kocourkov. Příprava stavby trvá 20 let a může ji obstrukčně blokovat kdejaký zelený pošuk. Nejdříve stavíme nejdražší dálnice na světě a teď se naopak zase ruší už vysoutěžené stavby, protože nějaká firma chce stavět údajně pod cenou. Do toho přileze nějaký babišovec a zastaví pro jistotu na začátku stavební sezony veškeré stavby.

+2/0
20.4.2014 12:47

J33o64h23a29n 79Z67i69n23g34e41l 2731385216731

Stejně je to "sranda", jak ti čestně hospodařící babišovci zvednou hned řediteli výplatu z 80k na 220k, ale zodpovědnost nemá zjevně žádnou. Čekal bych manažerské rozhodnutí: "bude se rychle stavět, protože začíná sezona, ale v průběhu prací se vše po předchozím vedení prověří". Když bude na zastavených stavbách vše v pořádku, a pan ředitel jen svým rozhodnutím způsobí škodu a zpoždění, bude ze své vejplaty platit náhrady?

+1/−1
20.4.2014 13:02

P78e88t98r 43P14o54s96p36i58s81i30l 4603620735303

Bohužel. Podobně jako nikdo nebude stíhat soudy, které klidně zruší územní rozhodnutí, které znovu přijmout trvá roky, kvůli údajně chybějící studii na migrační trasu nějakého deklarovaného hovnivála. Či ÚOHS, že je údajně nějaká nabídka firmy v soutěži moc nízká.

+1/0
20.4.2014 13:11

J97o60h75a52n 56Z82i81n33g13e23l 2461785836741

To jsou ale odvolací instituce. Tohle je vlastní vedení investora.

0/0
20.4.2014 14:56

J34i94n37d36ř89i54c31h 95Š91k23o50p52e73k 4825911670275

bylo by fér rozlišovat či vysvětlit termín "příprava stavby". Pokud se to bere včetně doby, kdy se o stavbě teprve začíná mluvit (filozoficky) tak ano. Ale pokud je tím myšleno územní řízení + stavební povolení včetně výkupu pozemků, tak 20 let je fakt moc

0/0
20.4.2014 13:31

P93e48t25r 73P64o31s81p37i90s54i85l 4843960355693

Podívejte se do průměrného letáku stavby ŘSD, kdy byla EIA, kdy to ÚR, kdy zažádáno o stavební povolení, kdy vyřízeno, kdy vyspsáno výběrové řízení, kdy uzavřeno a kdy konečně kopnuto do země. Těch 20 let není u řady dopravních staveb vůbec přehnaných a 10 let je už skoro "úspěch"...:-)

0/0
20.4.2014 13:39

J32i12n62d54ř92i70c18h 51Š33k16o46p35e10k 4815101880655

beru postup dle zákona. Samozřejmě, že když úřad pochybí např. při EIA nebo územku a soud to pak zruší celý, délka vydání povolení letí nahoru, ale to není standardní postup. To je cena za chyby

0/0
20.4.2014 13:46

J85o29s96e63f 20T20r13ö23g98l 8449452676456

EIA na tento úsek je stará max. 10 let (nechce se mi to hledat, ale dostupná na webu).

0/0
20.4.2014 13:56

J98i65n52d28ř49i20c37h 97Š96k18o51p25e18k 4365391300985

dobře, jinak: když úřad pochybí při vydávání EIA, územka, či stavebka, soud to následně vše zruší a vše se protahuje

0/0
20.4.2014 16:57

J37o11s88e10f 65T98r71ö59g22l 8979492546576

To ale není problém soudu. Já jsem posudek EIA na STředočeskou část dálnice procházel (nemůžu říci, že celou přečetl) a na závěr je uvedena řada (asi 200) podmínek, které je třeba vyřešit, aby platilo doporučující souhlasné stanovisko. Některé z nich byly právě "nutno doplnit migrační trasy zvěře a upravit podle nich projekt". Pokud to úředníci neudělali a žádost o územní rozhodnutí podali bez nich, pak mají odpůrci jednoduchou cestu jak stavbu zablokovat a soud zase jednoduché rozhodování.

0/0
20.4.2014 20:55

J34i49n16d34ř49i92c16h 59Š71k71o89p67e76k 4765811540825

nikdy to nemělo vyznít, že je to problém soudu. V tomto případě je to jasné pochybení úředníka a soudu (po právu) nezbývá nic jiného, že povolení zrušit

0/0
21.4.2014 12:26

J79a81r24o71s43l56a67v 78P98o93l92e16n51s70k82y 5496714679

RSD byval predevsim nejzkorumpovanejsi urad v republice. A toky penez velmi slozity,  Firmy co  zakazku nedostali se pak do nich pres pravniky s chuti pustej.

0/0
20.4.2014 12:30

R45a89d68e42k 32N69o36v65a20k 9304323889270

Zastaveni staveb kvůli auditum je jen hloupá propaganda, už od Bárty dochází k auditum neustále, a ušetřit už víc nejde, firmy dělají už teď pod náklady.

Skutečnost je daleko prozaičtější,

1) Nový ministr s nově dosazenýma kamarádickama se musí rozkoukat aby věděli co to vlastně dopravní infrastruktura je.

2) Díky vládním slibům se zvyšují důchody a další mandatorní položky a jen ministerstvo dopravy přijde o 9mld, to je dnes už jisté. Nejenže se nebude stavět, nebudou ani peníze na výkupy pozemků a budeme vracet peníze z fondů.

3) to už tu zaznělo, je třeba nasměrovat penězovody správným směrem, tam kde to jde.

+2/−1
20.4.2014 12:04

J27i75n41d26ř34i82c24h 77Š81k36o35p55e10k 4105181110875

jen pro tvou představu, peníze z evropských fondů se nevracejí, protože z fondů se čerpá zpětně, nikoli před samotnou investicí

0/0
20.4.2014 12:23

J50o94h18a40n 90Z85i49n56g21e86l 2151325356441

O vracení píše v první řadě pisálek - autor článku.

0/0
20.4.2014 13:03

J89i81n76d26ř73i35c45h 10Š35k93o85p19e64k 4225421320615

systém dotací byl tolikrát popisován, že pokud mi není 10 let či jsem se nevrátil po X letech z Marsu či pralesa, měl bych tušit, jak to funguje a nespoléhat na to, že vše v článku je pravda. Dobře víme, jak některý články vypadají

0/0
20.4.2014 13:29

V35l76a69d34i23m57í35r 40F36i83b14i46g76e91r 5524461461524

Každej novej musí předvýst že nová koště dobře mete. Ale s těmi audity máte pravdu. U nás jich bylo za poslední 4 roky snad 5 a nic nevyřešili akorát každý audit stál mičudu.

0/0
20.4.2014 23:04

J78a82r35o82s64l87a24v 11K31o31š36e72k 4179345590614

udělat státní stavební společnost pro výstavbu dálnic. Aspoň bude pod kontrolou kolik stojí metr dálnice.

+5/−1
20.4.2014 12:02

J38i61n10d30ř41i55c45h 89Š89k30o97p32e42k 4515491720215

samozřejmě, že by to byl ideál.

Jenže by to pár radikální zastánců všemocné ruky trhu asi nerozdýchalo ;-D Už teď nemůžou přenést např. že stát vlastní výdělečný pivovar ;-D

+2/−2
20.4.2014 12:24

J43o58h96a77n 69Z87i54n33g91e35l 2981665296591

Ne, to by nebyl ideál. Zatím jen vidíme, jak fungují státní firmy, v tomto případě ŘSD. Jak může po takové zkušenosti ještě někdo volat po další státní firmě?

0/0
20.4.2014 13:05

J39i51n25d14ř96i42c92h 44Š61k65o65p80e59k 4815581240395

ale problém je ve vedení, nikoli skutečnosti, zda je státní či nikoli. I soukromá firma může fungovat mizerně a státní bez problému (např. Budvar.)

0/0
20.4.2014 13:27

J57o37h80a90n 49Z16i75n38g15e55l 2781695406761

Budvar je jedna bílá vrána, ale s ostatníma státníma podnikama a organizacema je 1000 a jedna špatná zkušenost. Od ČSA, přes ČD, komunální služby všeho druhu atd. atd.

0/0
20.4.2014 13:42

J23i83n13d98ř33i67c23h 10Š65k61o26p14e32k 4735731190765

např. ČSA byly v pohodě a ziskové, než do nich zasáhl Tvrdík a kol

+1/0
20.4.2014 13:45

J83o37h71a31n 72Z92i98n33g74e85l 2971505636321

No vida. Čili státní zásah.

+1/0
20.4.2014 14:56

J14i84n52d80ř77i59c57h 89Š10k38o91p74e64k 4865261420125

ale před touto změnou ČSA fungovaly v pohodě a taky byly státní.....:-)

0/0
21.4.2014 12:27

J29i38ř71í 51K97o18c13u29r84e79k 6345474695728

Ten tam šel trafikantovat. Což v případě soukromé firmy nejde.

+1/0
20.4.2014 20:28







Najdete na iDNES.cz