Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pád malého letadla poblíž Trhových Svinů nepřežili dva muži

Malé sportovní letadlo spadlo ráno u obce Kondrač poblíž Trhových Svinů na Českobudějovicku. Dva muži, kteří měli namířeno ze Slaného u Prahy do Chorvatska, nehodu nepřežili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66a50d48i32s82l88a29v 24F12a84r51t24á75k 6209910160

Presne se ukazuje, ze nejakej padak je obcas uplne k nicemu a chce to umet letat a dodrzovat predpisy - do Cirrusu SR 20 a 22 ho davaj taky a to jsou velka era proti tomuto a bohuzel se nehodovost jen zvysila - letadla padala do vyrvtky ve treti zatacce apodobne(padak to nepobere), piloti je nezvladali. Neni to vsemocne... Dynamik je vsak pomerne slusnej stroj, i kdyz ULL, takze to odhaduju na nejakou rostarnu v male vysce a pak padak bohuzel nic, anebo se to utrhlo pri otevreni od letadla(padak) a pak to je uplne v... mozna ne, ovsem statistiky hovori jinak... ULL jsou jen ULL a odpovida tomu vycvik i technika... RIP..

+2/0
26.6.2014 12:32

V66í94t 56V68o60d52i95č41k52a 9620559340559

na druhou stranu jsou situace ze kterych se sebelepsi pilot nedostane - poskozeni strukturni casti letadla -> neovladatelnost letounu.

Prave pro tyto pripady je ZPS v letounu instalovan.

Viz UL Lambada par let zpatky:

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1767&kategorie=4

https://www.youtube.com/watch?v=JrVxp_gyTcI

+1/0
26.6.2014 12:52

L36a61d69i37s33l28a82v 36F51a69r26t42á55k 6509310760

To mate pravdu... ovsem to je prave problem ULL a testu jejich aerodynamicke obalky a pevnostnich charakteristik atd., vubec cela certifikace letadla apod...je to proste ULL -  to, ze Vam upadne kridlo vs. chyba pilota je 1:1000... mozna vic... ono ten padak taky nejde vystrelit v kazde poloze a pri vsech rychlostech a odnedavna byl certifikovan na par gecek, nez se zjistilo ze se utrhne zaves u nejakeho typu tusim...apod...... nicmene urcite kazdy zachraneny zivot se pocita, to jiste... ja bych za to zatahl pri nocnim letu v jednomotorovem stroji... to se vsak ull netyka... ale to je na velkou diskusi :) a to je tady asi zbytecne... skoda dvou zivotu a pekneho letadla....:(

+1/0
26.6.2014 13:04

P30e84t36r 27N77ě90m84e28č10e11k 1342964852753

...mně to podle fotky moc ohořelé nepřijde....?

0/0
26.6.2014 11:36
Foto

D57a42v91i61d 41S57h28a95k91h82a49r 7458505614118

To bude tim ze nehorelo

+9/0
26.6.2014 11:41

P28e38t75r 74N56ě26m45e77č43e69k 1182614672123

Blbě jsem to přečetl...PEACE R^

0/0
26.6.2014 11:59

J35a42n 17V78á18v77r64a 3101960321355

Na palubě malého sportovního ultralehkého civilního jednomotorového letadla byly dva muži?

+3/−2
26.6.2014 11:32

V83á46c44l89a75v 25P89c66h89á33l36e77k 8806502971232

Co je na tom?

+1/0
26.6.2014 12:29

T72o83m98á72š 55S91y63s 2844149410673

Coby, jen češtinština.

0/0
26.6.2014 20:48

M85i61l13o95s13l91a38v 22K35a68n61t53o12r27e38k 1419347541909

Mohly tam být i dvě ženy

+1/0
26.6.2014 14:22

K19a64r44e92l 64D36v51o39ř71á97k 3423126324897

to uz je zase sezona?

0/0
26.6.2014 10:45

D63a85n 69D86o41s96t64á54l 6809453682705

Na palubě malého sportovního civilního letadla byly dva muži?

+2/−2
26.6.2014 10:29

J65a69n 41K31ř47í71ž 6755483965738

Ano,je to neobvyklé.

+1/0
26.6.2014 10:30

I30r34e60n66a 40P92l94a20c13h78e97t66k41o40v95á 1436684106190

velmi

0/0
26.6.2014 12:01

J72a94n 73K37ř93í94ž 6305913985328

Velice velmi!

0/0
26.6.2014 12:04

D93a14n57i68e38l 34U13r55b47á12n54e50k 6127468129388

Co to je "malé sportovní civilní letadlo" ? :-)

0/0
26.6.2014 11:29

J34a72n 96K61ř46í62ž 6125523335468

Je to letadlo ve kterém se létá v civilu.

+2/0
26.6.2014 12:05

D35a39n40i74e40l 70U11r16b54á19n68e41k 6387848589418

:-D :-D

0/0
26.6.2014 12:36

J24a58n 16K36ř92í45ž 6125303975678

:-)

0/0
26.6.2014 12:52

M54i46l29o51s79l21a43v 98K93a38n24t76o11r48e94k 1919767691989

Opak "velkého nákladního vojenského"

+1/0
26.6.2014 14:28

J49a24n 64K47o86t55l75í58n 9879444145407

Raketový padákový záchranný systém by měl mít každý ultralight, bez něj je to vážně o hobe.

+2/0
26.6.2014 10:29

D71a29n93i50e58l 35U43r75b69á47n98e69k 6807408759638

Tady to zrovna podle fotky vypadá, že ho měl. Zajímalo by mě, proč to nepomohlo. To se ale dočtu až na ÚZPLN.

+3/0
26.6.2014 11:28

M24i58l33o45s61l16a42v 30K66a90n53t91o91r75e38k 1679327181309

No jestli ho měli a měli jen 300ft AGL, tak jim byl platnej jak mrtvýmu zimník.

0/0
26.6.2014 14:25

I36v51a22n 60B26a17z31i98k79a 8433346714339

Ale ten padák zřejmě leží za letadlem. Otázka je, jak a kdy ho vypustili? A byl li vůbec aktivován? Pokud by šel dobře, nic by se jim na louce nemohlo stát.

+1/0
26.6.2014 11:30

J41a26n 34K51o81t97l97í51n 9629134955657

psal jsem to ještě když byla jen ilustrační fotka, tady to vážně vypadá, že ho měli. Proč nezafungoval je otázka.

0/0
26.6.2014 11:57

V42á66c46l11a25v 90P48c53h87á62l12e96k 8516112451812

Není-Ii foto ilustrativní, jedná se o WT-9 Dynamic, který má záchranný padákový systém a na snímku je vidět roztažený padák za letadlem. Otázkou zůstává, kdy a jak došlo k aktivaci...

0/0
26.6.2014 12:33

Ř71e17h57o42ř 58V37l67a49s93á40k 2684794551276

Tahle fotka tu situaci ilustruje podstatně lépe, protože je přímo ze zásahu. Tamta nebyla ilustrační, ale na ozdobu. Akorát novináři říkají fotkám na ozdobu "ilustrační", protože napsat "na ozdobu" by jim asi přišlo blbé.

0/0
26.6.2014 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.