Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jihočeský kraj vypíše obří tendr. Cílem jsou modernější vlaky na Šumavě

Modernější a rychlejší vlaky na šumavských tratích pro obyvatele jižních Čech i turisty. To je cíl, který očekává hejtmanství od tendru na pošumavské lokálky. Největší zakázku v historii Jihočeského kraje s odhadovanou cenou 2,25 miliardy korun už schválili jeho radní a ještě během července kraj vypíše veřejnou soutěž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a23r41t41i59n 26H48a68n21z79a68l 8648589759525

Tak jihočeské hejtmanství dotuje České dráhy v průměru 112,- na kilometr. Pěkné. Bráno stejnou optikou jsem ráno zadotoval pekařství 10 korunami za dva karlovarské rohlíčky a nyní jsem přišel z oběda, kde jsem zadotoval restauraci 110 korunami za oběd. Večer asi zadotuji hostinského a dám si tři plzně.

Sakra, pochopí tady už konečně někdo rozdíl mezi dotováním a platbou za objednané služby?

0/0
10.7.2014 13:22

P38e97t85r 40M39a20r45e71š 8430916

Tak to jsem zvědavej jak to dopadne, když za stejnou nebo nižší cenu chtějí moderní vlaky. Ona totiž regionova má nejnižší provozní i pořizovací náklady široko daleko a s novým vozidlem stoupnou náklady na dvojnásobek. Při zachování ceny pro kraj a cestující už zbývá jen zvýšení počtu cestujích o desítky procent (nereálné) a nebo doufat, že ČD jsou tak neefektivní, že promrhají desítky procent nákladů a to je taky nesmysl.

+2/−1
9.7.2014 13:44

J56i78ř32í 92J71o51z69a 3418443800341

Tak si Reginovou jezděte sám, většina cestujících je nemůže ani cítit...

0/0
10.7.2014 18:20

J26a32n 92Z42i14e60g55l64e15r 1651656521298

Konečně, Jihočeský kraj, pokud takto bude postupovat i na dalších regionálních tratích. může ušetřit velké peníze. Majitel RegioJetu Radim Jančura řekl, že by uměl tyto tratě provozovat o 25% levněji než dosud činí České dráhy. Zkušenosti s RegioJetem  na Slovensku, kde provozuje regionální dopravu na trati Bratislava - Komárno, jsou velmi dobré. Výběrovými řízeními na dopravce regionálních tratí by mohl Jihočeský kraj získat lepší války a ušetřit až 100 milionů korun ročně.

+1/−3
7.7.2014 13:07
Foto

M68i32l74o13s80l51a97v 49Z13í46t25k74a 8480374977330

jako vždy se v článku objeví nesmysl typu že autobusy jsou levnější. Zatímco vlak platí za dopravní cestu vždy, autobusy neplatí nic, dokonce v závazku veřejné služby nemusí platit ani silniční daň. A kraj ze svých peněz platí letní i zimní údržbu, opravy a rekonstrukce silnic II. a III. tříd, stát I. tříd a dálnic, a autobusy po nich "zadarmo" jezdí......  Pokud by se nastavily stejné podmínky, a započítaly i externality typu nehody, policie ....  tak skutečná kalkulace bude vypadat úplně jinak.

+5/0
7.7.2014 12:47

A24d94a28m 31Š64v69e17h46l76a 7409205877363

to je věc pohledu - kraj by údržbu silnic platil i kdyby žádné autobusy neexistovaly, takže tím, že vypravíme autobus žádné dodatečné náklady na infrastrukturu skutečně nejsou - na rozdíl od údržby železnic

0/0
7.7.2014 19:10

J50i23ř65í 50J52o82z46a 3668403980811

Konečně... že by začal po těchto regionální tratích jezdit Student Agency se svými vlaky Siemens Desiro?

0/−1
7.7.2014 12:16

P18e92t23r85a 76B67a65j32e56r41o90v70á 7475317633980

To zase zmizí peněz...8-o

0/−3
7.7.2014 9:57

J25i38ř36í 49J40o19z22a 3618333580341

A vy si myslíte, že se provoz těch vlaků zaplatí z jízdného? To by dnešní jízdené muselo být 10x dražší něž v současnosti... veřejná doprava je služba občanům a navíc tento požadavek vychází i ze zákona o veřejných službách... takže ztrátu z provozu veřejné dopravy pak zaplatí kraj...

+2/0
7.7.2014 12:20







Najdete na iDNES.cz