Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jihočeský kraj vypíše obří tendr. Cílem jsou modernější vlaky na Šumavě

Modernější a rychlejší vlaky na šumavských tratích pro obyvatele jižních Čech i turisty. To je cíl, který očekává hejtmanství od tendru na pošumavské lokálky. Největší zakázku v historii Jihočeského kraje s odhadovanou cenou 2,25 miliardy korun už schválili jeho radní a ještě během července kraj vypíše veřejnou soutěž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a38r73t52i27n 48H60a16n86z97a87l 8578979859195

Tak jihočeské hejtmanství dotuje České dráhy v průměru 112,- na kilometr. Pěkné. Bráno stejnou optikou jsem ráno zadotoval pekařství 10 korunami za dva karlovarské rohlíčky a nyní jsem přišel z oběda, kde jsem zadotoval restauraci 110 korunami za oběd. Večer asi zadotuji hostinského a dám si tři plzně.

Sakra, pochopí tady už konečně někdo rozdíl mezi dotováním a platbou za objednané služby?

0/0
10.7.2014 13:22

P37e11t44r 17M72a97r91e18š 8800266

Tak to jsem zvědavej jak to dopadne, když za stejnou nebo nižší cenu chtějí moderní vlaky. Ona totiž regionova má nejnižší provozní i pořizovací náklady široko daleko a s novým vozidlem stoupnou náklady na dvojnásobek. Při zachování ceny pro kraj a cestující už zbývá jen zvýšení počtu cestujích o desítky procent (nereálné) a nebo doufat, že ČD jsou tak neefektivní, že promrhají desítky procent nákladů a to je taky nesmysl.

+2/−1
9.7.2014 13:44

J72i71ř91í 33J45o44z98a 3878813510481

Tak si Reginovou jezděte sám, většina cestujících je nemůže ani cítit...

0/0
10.7.2014 18:20

J16a18n 13Z96i32e81g14l80e27r 1271726531118

Konečně, Jihočeský kraj, pokud takto bude postupovat i na dalších regionálních tratích. může ušetřit velké peníze. Majitel RegioJetu Radim Jančura řekl, že by uměl tyto tratě provozovat o 25% levněji než dosud činí České dráhy. Zkušenosti s RegioJetem  na Slovensku, kde provozuje regionální dopravu na trati Bratislava - Komárno, jsou velmi dobré. Výběrovými řízeními na dopravce regionálních tratí by mohl Jihočeský kraj získat lepší války a ušetřit až 100 milionů korun ročně.

+1/−3
7.7.2014 13:07
Foto

M16i50l15o16s25l32a30v 29Z92í36t53k76a 8670824507620

jako vždy se v článku objeví nesmysl typu že autobusy jsou levnější. Zatímco vlak platí za dopravní cestu vždy, autobusy neplatí nic, dokonce v závazku veřejné služby nemusí platit ani silniční daň. A kraj ze svých peněz platí letní i zimní údržbu, opravy a rekonstrukce silnic II. a III. tříd, stát I. tříd a dálnic, a autobusy po nich "zadarmo" jezdí......  Pokud by se nastavily stejné podmínky, a započítaly i externality typu nehody, policie ....  tak skutečná kalkulace bude vypadat úplně jinak.

+5/0
7.7.2014 12:47

A87d68a26m 43Š70v30e91h41l19a 7509265867363

to je věc pohledu - kraj by údržbu silnic platil i kdyby žádné autobusy neexistovaly, takže tím, že vypravíme autobus žádné dodatečné náklady na infrastrukturu skutečně nejsou - na rozdíl od údržby železnic

0/0
7.7.2014 19:10

J62i98ř10í 27J89o26z94a 3398923720581

Konečně... že by začal po těchto regionální tratích jezdit Student Agency se svými vlaky Siemens Desiro?

0/−1
7.7.2014 12:16

P31e28t23r81a 58B30a63j97e62r28o39v57á 7555197403850

To zase zmizí peněz...8-o

0/−3
7.7.2014 9:57

J57i72ř95í 74J15o42z91a 3398373530581

A vy si myslíte, že se provoz těch vlaků zaplatí z jízdného? To by dnešní jízdené muselo být 10x dražší něž v současnosti... veřejná doprava je služba občanům a navíc tento požadavek vychází i ze zákona o veřejných službách... takže ztrátu z provozu veřejné dopravy pak zaplatí kraj...

+2/0
7.7.2014 12:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.