Diskuze

Jihočeský kraj vypíše obří tendr. Cílem jsou modernější vlaky na Šumavě

Modernější a rychlejší vlaky na šumavských tratích pro obyvatele jižních Čech i turisty. To je cíl, který očekává hejtmanství od tendru na pošumavské lokálky. Největší zakázku v historii Jihočeského kraje s odhadovanou cenou 2,25 miliardy korun už schválili jeho radní a ještě během července kraj vypíše veřejnou soutěž.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

Tak jihočeské hejtmanství dotuje České dráhy v průměru 112,- na kilometr. Pěkné. Bráno stejnou optikou jsem ráno zadotoval pekařství 10 korunami za dva karlovarské rohlíčky a nyní jsem přišel z oběda, kde jsem zadotoval restauraci 110 korunami za oběd. Večer asi zadotuji hostinského a dám si tři plzně.

Sakra, pochopí tady už konečně někdo rozdíl mezi dotováním a platbou za objednané služby?

0 0
možnosti
PM

P44e33t80r 92M92a56r55e35š

9. 7. 2014 13:44

Tak to jsem zvědavej jak to dopadne, když za stejnou nebo nižší cenu chtějí moderní vlaky. Ona totiž regionova má nejnižší provozní i pořizovací náklady široko daleko a s novým vozidlem stoupnou náklady na dvojnásobek. Při zachování ceny pro kraj a cestující už zbývá jen zvýšení počtu cestujích o desítky procent (nereálné) a nebo doufat, že ČD jsou tak neefektivní, že promrhají desítky procent nákladů a to je taky nesmysl.

2 1
možnosti
JJ

J43i63ř83í 49J89o31z83a

10. 7. 2014 18:20

Tak si Reginovou jezděte sám, většina cestujících je nemůže ani cítit...

0 0
možnosti
JZ

Konečně, Jihočeský kraj, pokud takto bude postupovat i na dalších regionálních tratích. může ušetřit velké peníze. Majitel RegioJetu Radim Jančura řekl, že by uměl tyto tratě provozovat o 25% levněji než dosud činí České dráhy. Zkušenosti s RegioJetem  na Slovensku, kde provozuje regionální dopravu na trati Bratislava - Komárno, jsou velmi dobré. Výběrovými řízeními na dopravce regionálních tratí by mohl Jihočeský kraj získat lepší války a ušetřit až 100 milionů korun ročně.

1 3
možnosti
Foto

jako vždy se v článku objeví nesmysl typu že autobusy jsou levnější. Zatímco vlak platí za dopravní cestu vždy, autobusy neplatí nic, dokonce v závazku veřejné služby nemusí platit ani silniční daň. A kraj ze svých peněz platí letní i zimní údržbu, opravy a rekonstrukce silnic II. a III. tříd, stát I. tříd a dálnic, a autobusy po nich "zadarmo" jezdí......  Pokud by se nastavily stejné podmínky, a započítaly i externality typu nehody, policie ....  tak skutečná kalkulace bude vypadat úplně jinak.

5 0
možnosti

to je věc pohledu - kraj by údržbu silnic platil i kdyby žádné autobusy neexistovaly, takže tím, že vypravíme autobus žádné dodatečné náklady na infrastrukturu skutečně nejsou - na rozdíl od údržby železnic

0 0
možnosti
JJ

J78i36ř49í 13J13o27z49a

7. 7. 2014 12:16

Konečně... že by začal po těchto regionální tratích jezdit Student Agency se svými vlaky Siemens Desiro?

0 1
možnosti
PB

To zase zmizí peněz...8-o

0 3
možnosti
JJ

J11i81ř95í 73J95o69z65a

7. 7. 2014 12:20

A vy si myslíte, že se provoz těch vlaků zaplatí z jízdného? To by dnešní jízdené muselo být 10x dražší něž v současnosti... veřejná doprava je služba občanům a navíc tento požadavek vychází i ze zákona o veřejných službách... takže ztrátu z provozu veřejné dopravy pak zaplatí kraj...

2 0
možnosti