Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ne pět, ale dva. Ministr šetří a škrtá sjezdy na obchvatu Budějovic

Vedení Českých Budějovic dlouhodobě počítá s minimálně čtyřmi přivaděči k dálnici D3. Proti nim jsou však poslední plány Ministerstva dopravy. MF DNES zjistila, že sjezdy mají být jen dva, na severu a jihu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O66s32k81a26r 24V75a73l18e58n89t84a 8544906843356

Zpoplatněná dálnice jako obchvat? Kolik Budějčáků má dálniční známku a kolik jich bude ochotných si ji kvůli "obchvatu" pořídit? Paní Popelová a kolegové z OPB, dálnice je TRANSIT a nemůže už ze své podstaty suplovat roli obchvatu. Tudíž, sjezdy sever/jih jsou pro ČB dostačující. Podívejte se do Tábora, kde se marně snaží dojednat výjimku pro úsek dálnice, kterému říkali obchvat, ale kvůli zpoplatnění jezdí i tranzitní doprava dál přes centrum. A za další, kvůli tomu, že jste si naplánovali 5-6 sjezdů, nejen že daný úsek dálnice nesplňuje normy a zdržujete výstavbu, ale kvůli hustotě sjezdů by maximální rychlost na celém úseku podle norem mohla být pouze 70Km/h. Takže zpoplatněný "obchvat" s max. rychlostí 70km, který mě beztak nepřeveze přes město (řeku). Děkuji, ale NE.

+1/0
21.9.2014 14:20

M98i56l23o56š 94T59ó97t22h 9944447414243

Nadměrný počet sjezdů není jediný problém dálnice u Českých Budějovic. Ještě větší nesmysl je Jelenovo tunel. A všechny tyto problémy souvisí s tím, jak se staví dálnice v ČR. Města chtějí, aby dálnice za ně vyřešily problém s místním provozem. Dálnice by měly sloužit k tranzitní dopravě. Pokud se na nich mísí tranzitní a místní provoz jak je u nás zvykem, tak důsledkem jsou zácpy u Brna, omezení rychlosti u Mladé Boleslavi, požadavky na nezpoplatněné úseky dálnic v okolí měst, ...

+2/0
21.9.2014 8:53

A21u89g75u57s40t 30F32o44r67m69á94n40e86k 6135589710556

Co takhle kdyby v rámci úspor škrtnul ministr sám sebe. To by měli budějičáci hned víc sjezdů.

+1/0
19.9.2014 14:50

A95l49e61š 94B49r74u62n89c57l36í48k 4536365469832

Na co ani ne stotisicove mesto potrebuje vice nez dva sjezdy? Podle me to logiku nema. Mistnim obcanum to rozhodne neulevi. Obchvaty mest prece primarne slouzi k tranzitni doprave, nikoliv jako zkvalitneni okolni infrastruktury. Vzdyt je to nesmysl. Naopak, cim mene razitek a nakladu, tem snad rychlejsi vystavba. I kdyz u nas na jihu stavime dalnice spis jen symbolicky, v hospode u piva:-(

0/0
19.9.2014 14:27

J63i83ř42í 10S59o63u32č56e27k 5656137269369

"Také ministr Prachař podle vyjádření před hejtmany a vládou zastává názor, že pět přivaděčů je moc. Tolik jich totiž nemá ani Brno, ve kterém přitom žije čtyřikrát více obyvatel než v Budějovicích."

...zrovna Brno plánuje výstavbu dalších, protože stávající stav považují za nedostatečný. Brát si příklad z modelu, který je poddimenzovaný, ukazuje na nekompetenci (pokud je neinformovaný), nebo demagogii (pokud o tom ví) pana ministra.

+1/0
19.9.2014 10:33

D53a46n86i51e26l 55S82y45r73o46v36ý 4854985139815

No jak je v tom paní Popelová, tak máme jistotu, že výsledek nebude stát za nic. Plánované zdanění občanů zavedením parkovacích zón je také dílem paní Popelové a jejich kolegů Thomy a spol z Občanů pro budějovice. jak jen jsem je mohl volitRv

+4/−2
18.9.2014 19:41

V78l17a30d84i94m75í12r 69Z57d22v91i73h91a43l 8399458584354

A že jich má třeba Plzeň 5 (6), Beroun  3, Brno ne 2 ale 5, Olomouc 4, Ostrava 4-5, to není divné? Tam je to v pořádku? Tam se nešetří.

+3/0
18.9.2014 18:30
Foto

I45v21a49n 95K37o80p62t48a 5357272561567

Mimo berouna poněkud vetsi města.

Ale pokud vezmu např chemnitz ca 300000 lidi a sjezdy ze dvou dálnic ma 3. Pro ani ne stotisicove město jsou dva sjezdy z dálnice vic než dostatecne.

+3/0
18.9.2014 22:47

Z10d55e81n52ě49k 95M79y18s49l33i82v87e74č59e51k 9627486156371

Jen tak mimochodem: Olomouc má cca stejně obyvatel jako ČB:-) a sjezdy 4.

+1/0
19.9.2014 8:06

D86a11v49i86d 63K84r51a35t66o45c68h57v55í23l 1560659197309

No a? je to obchvat, jde o to, dostat tranzit mimo mesto.. Budejcaci si budou jezdit nadale centrem, akorat zmizi tranzitni doprava..

+1/0
19.9.2014 9:42
Foto

I52v47a58n 37K18o12p61t33a 5747452841277

A i proto jsou u nás dálnice tak drahé. Proč v D stačí 3 na takřka půlmilionové město a u nás ani ne stotisícové potřebuje 4?

Každý sjezd stojí kačky navíc.

+1/0
19.9.2014 12:49

D24a42n 96H39o55l17i22c91k95ý 5104230386441

panečku to je koncepce a dlouhodobé plánování.

Imho nějak mi uniká, jak může to, že budou jen dva sjezdy, podle paní Popelové, ještě více zatížit Pražskou ulici a centrum. To jako, že dálnice přivede do města ještě více aut než kolik jich odkloní mimo centrum?

+11/−1
18.9.2014 17:36

J48a91n 77P69r40o18v50a30z20n11í56k 6108784970861

A co kdyby tam sjezd nebyl vůbec? To by se ušetřilo milionů.

0/−1
18.9.2014 16:29

M63i87c49h66a17l 52P13a71v28l10á16t 9433733224299

Jiste, obchvat bez exitu by byl idealni. Tak nejak v duchu nejlepsich tradic budejicke dopravy.

+4/0
18.9.2014 16:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.