Diskuse k článku

Ne pět, ale dva. Ministr šetří a škrtá sjezdy na obchvatu Budějovic

Vedení Českých Budějovic dlouhodobě počítá s minimálně čtyřmi přivaděči k dálnici D3. Proti nim jsou však poslední plány Ministerstva dopravy. MF DNES zjistila, že sjezdy mají být jen dva, na severu a jihu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O86s30k79a51r 58V41a25l51e19n69t81a 8314536963906

Zpoplatněná dálnice jako obchvat? Kolik Budějčáků má dálniční známku a kolik jich bude ochotných si ji kvůli "obchvatu" pořídit? Paní Popelová a kolegové z OPB, dálnice je TRANSIT a nemůže už ze své podstaty suplovat roli obchvatu. Tudíž, sjezdy sever/jih jsou pro ČB dostačující. Podívejte se do Tábora, kde se marně snaží dojednat výjimku pro úsek dálnice, kterému říkali obchvat, ale kvůli zpoplatnění jezdí i tranzitní doprava dál přes centrum. A za další, kvůli tomu, že jste si naplánovali 5-6 sjezdů, nejen že daný úsek dálnice nesplňuje normy a zdržujete výstavbu, ale kvůli hustotě sjezdů by maximální rychlost na celém úseku podle norem mohla být pouze 70Km/h. Takže zpoplatněný "obchvat" s max. rychlostí 70km, který mě beztak nepřeveze přes město (řeku). Děkuji, ale NE.

+1/0
21.9.2014 14:20

M38i11l16o82š 58T83ó70t51h 9724987244413

Nadměrný počet sjezdů není jediný problém dálnice u Českých Budějovic. Ještě větší nesmysl je Jelenovo tunel. A všechny tyto problémy souvisí s tím, jak se staví dálnice v ČR. Města chtějí, aby dálnice za ně vyřešily problém s místním provozem. Dálnice by měly sloužit k tranzitní dopravě. Pokud se na nich mísí tranzitní a místní provoz jak je u nás zvykem, tak důsledkem jsou zácpy u Brna, omezení rychlosti u Mladé Boleslavi, požadavky na nezpoplatněné úseky dálnic v okolí měst, ...

+2/0
21.9.2014 8:53

A91u92g44u63s81t 69F72o12r55m57á84n90e71k 6885869330546

Co takhle kdyby v rámci úspor škrtnul ministr sám sebe. To by měli budějičáci hned víc sjezdů.

+1/0
19.9.2014 14:50

A77l41e51š 16B29r65u15n42c73l89í17k 4266775169522

Na co ani ne stotisicove mesto potrebuje vice nez dva sjezdy? Podle me to logiku nema. Mistnim obcanum to rozhodne neulevi. Obchvaty mest prece primarne slouzi k tranzitni doprave, nikoliv jako zkvalitneni okolni infrastruktury. Vzdyt je to nesmysl. Naopak, cim mene razitek a nakladu, tem snad rychlejsi vystavba. I kdyz u nas na jihu stavime dalnice spis jen symbolicky, v hospode u piva:-(

0/0
19.9.2014 14:27

J44i98ř32í 57S73o15u98č61e80k 5936457809269

"Také ministr Prachař podle vyjádření před hejtmany a vládou zastává názor, že pět přivaděčů je moc. Tolik jich totiž nemá ani Brno, ve kterém přitom žije čtyřikrát více obyvatel než v Budějovicích."

...zrovna Brno plánuje výstavbu dalších, protože stávající stav považují za nedostatečný. Brát si příklad z modelu, který je poddimenzovaný, ukazuje na nekompetenci (pokud je neinformovaný), nebo demagogii (pokud o tom ví) pana ministra.

+1/0
19.9.2014 10:33

D25a20n69i95e46l 95S94y67r72o35v72ý 4374385319185

No jak je v tom paní Popelová, tak máme jistotu, že výsledek nebude stát za nic. Plánované zdanění občanů zavedením parkovacích zón je také dílem paní Popelové a jejich kolegů Thomy a spol z Občanů pro budějovice. jak jen jsem je mohl volitRv

+4/−2
18.9.2014 19:41

V79l65a85d76i50m42í55r 71Z65d39v58i49h77a78l 8699218824834

A že jich má třeba Plzeň 5 (6), Beroun  3, Brno ne 2 ale 5, Olomouc 4, Ostrava 4-5, to není divné? Tam je to v pořádku? Tam se nešetří.

+3/0
18.9.2014 18:30
Foto

I88v27a62n 30K20o79p81t20a 5847702731597

Mimo berouna poněkud vetsi města.

Ale pokud vezmu např chemnitz ca 300000 lidi a sjezdy ze dvou dálnic ma 3. Pro ani ne stotisicove město jsou dva sjezdy z dálnice vic než dostatecne.

+3/0
18.9.2014 22:47

Z29d45e83n90ě81k 25M18y67s39l82i68v47e13č66e86k 9567266876131

Jen tak mimochodem: Olomouc má cca stejně obyvatel jako ČB:-) a sjezdy 4.

+1/0
19.9.2014 8:06

D24a88v52i48d 13K54r58a54t15o94c40h56v84í97l 1160199237649

No a? je to obchvat, jde o to, dostat tranzit mimo mesto.. Budejcaci si budou jezdit nadale centrem, akorat zmizi tranzitni doprava..

+1/0
19.9.2014 9:42
Foto

I85v96a53n 12K24o53p15t58a 5247262521927

A i proto jsou u nás dálnice tak drahé. Proč v D stačí 3 na takřka půlmilionové město a u nás ani ne stotisícové potřebuje 4?

Každý sjezd stojí kačky navíc.

+1/0
19.9.2014 12:49

D34a92n 95H66o59l69i76c95k80ý 5464320696121

panečku to je koncepce a dlouhodobé plánování.

Imho nějak mi uniká, jak může to, že budou jen dva sjezdy, podle paní Popelové, ještě více zatížit Pražskou ulici a centrum. To jako, že dálnice přivede do města ještě více aut než kolik jich odkloní mimo centrum?

+11/−1
18.9.2014 17:36

J72a98n 36P82r49o95v57a72z91n39í89k 6598214730971

A co kdyby tam sjezd nebyl vůbec? To by se ušetřilo milionů.

0/−1
18.9.2014 16:29

M42i53c39h42a12l 22P69a46v60l27á48t 9453423264829

Jiste, obchvat bez exitu by byl idealni. Tak nejak v duchu nejlepsich tradic budejicke dopravy.

+4/0
18.9.2014 16:46

Najdete na iDNES.cz