Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drezína projela návěstidlo zakazující jízdu a mířila proti rychlíku

Železničáři v pondělí ráno zabránili srážce dvou vlaků u Soběslavi na Táborsku. Do cesty rychlíku vjela pracovní drezína. Výpravčím se podařilo vlaky zastavit 900 metrů od sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i46n82d56ř88i79c60h 34Š62k94o26p77e78k 4725761240185

4 h přerušený provoz ? Tak dlouho trvá nafocení stavu a naleznutí zpátečky u drezíny ?

+2/0
20.10.2014 17:40

B48o76h47u22s56l91a72v 67K32r12á85l89í78k 2341880619356

Spíš se ptejte jak dlouho trvá kvalifikovaně ověřit, že obnovení provozu bude bezpečné.

0/0
20.10.2014 22:03

J78i43n93d50ř19i94c37h 48Š19k90o77p39e74k 4335491720785

pochybuju, že v dnešní době PC je problém zjistit, zda návěsidla byla v pohodě

0/0
22.10.2014 6:52

V90í21t 12M66r68h54a19l 1885669773740

Jen čekám, kdy páni novináři přestanou tyto případy řešit, projeté návěstidlo, v tomto případě dva vlaky od sebe 900 metrů, račte se páni novináři konečně věnovat něčemu důležitějšímu.

+2/−1
20.10.2014 15:51

A43l83e69x37a25n52d93r 43K29o66s39t80k19a 8722478106934

Víte o tom, že plně rozjetý rychlík má brzdnou dráhu minimálně něco kolem půl kilometru že?

+1/0
20.10.2014 15:55

V37í57t 77M45r27h98a43l 1765599683190

Vím, můj příspěvek možná špatně vyzněl, mě ale dopaluje to věčné řešení novinářů, že vlaky jeli proti sobě. Dělá na mě dojem, že se novináři snaží poškodit důvěru v železnici.

+1/−1
20.10.2014 16:02

Z88d84e60n52ě26k 62Z15a34b30a50v24a 1312394166524

a co teprve uhlák... zábrzdná ze 120kmh je běžně 1000m

0/0
20.10.2014 16:22

P21e60t39r91a 92N31o53v25á61k18o98v38á 7258836364598

No tak těch posledních 100m by tu drezínu trochu potlačil no.

0/0
20.10.2014 18:06

T64o83m83á53š 44B15r85á64z56d67a 6227790536222

Inu, na železnici, dějí se věci.....když slouží švarní mládenci.......

Zaplaťpánbůh, že to takhle dopadlo.:-)

+2/0
20.10.2014 14:48

J35i47ř39í 74P86e81l46c 3660748876441

Nevím proč doprava byla na 4 hodiny přerušena. Nafotit, zadokumentovat snad netrvá takovou dobu. Pokud chtěj zkoumat nějaký speciality, odtáhnout do depa, at nepřekáží. Obdobně jako na silnici, kde jsou postupy: zdraví, policie, zabezpečit případně uvolnit dopravu. A pak jedu kolem nehody, za hodinu nazpět, policie tam sepisuje, sepisuje, stále sepisuje a že auta mají vyfocený a mohla zmiznout je ani trochu nezajímá.

+13/−1
20.10.2014 13:59

J69a98n 43F26r33o88l50í93k 6896580465544

Do depa stačilo dopravit fíru z pracovní soupravy a nakouknout mu do hlavy.:-P

0/0
20.10.2014 14:10

M61a17r15e74k 74V45o34k18á73l 1706484825619

no to je jasný, proč to čtyři hodiny stálo .. zapomněli se Vás zeptat, jak to vyřešit rychleji ...

+2/0
20.10.2014 14:50

P98e50t95r 53N22e97c18h95a19n74i16c52k47ý 7323786718850

Protože dopravní inspekce si jezdí jak se jim zrovna chce. Už jsem slyšel o případech, kdy 2h stál provoz jen kvůli tomu, aby přijel chlápek okátvkou, zeptal se jestli se někomu stalo a odjel...

0/0
20.10.2014 14:50

P62a62v87e92l 76O66b80d17r70ž31á49l79e70k 6976594608642

Uvědomte si, že co se nezjistí na míste události (stopy, polohy vozidel, obládacích prvků, stav vozidel...), to už se nikdy nepodaří zpětně rekonstruovat.

A když si za půl někdo na DI zjistí, že potřebuje nějakou infomraci, na kterou se kvůli kvaltování zapomělo, tak smůla a příčina zůstane neodhalena.

Totéž u dopravní nehody - když advokát najde něco, co policie zapoměla vyfotit/zakreslit/zjistit, tak může být nehoda bez viníka (což mají rády pojišťovny).

0/0
20.10.2014 15:01

A34l48e53x49a77n60d38r 58K52o41s98t32k37a 8222558456864

A ono to není legrace. To, že drezína projela návěštidle, kde svítilo stop není až tak jisté. Je notné například překontrolovat, že na tom návěštidle opravdu to stop svítí.. Že neukazuje klidně "volno" na obě strany. Což by mohlo zavinit fakt vážný průšvih. Prostě, dokud se to neprošetří, nesmí se s ničím hnout

0/0
20.10.2014 15:42

J18a84n 93S67a31l82o24m45o51n 4759680251485

Může se technicky dělat co chce, ale jakmile je v tom lidský faktor, tak se prostě takovéhle věci stávat budou.

+3/0
20.10.2014 13:41

P76a55v90e81l 97Š40k28v45r84n11a 5598432340344

Tak technicky už dnes lze postavit a provozovat takové tratě a vlaky, kde lidský faktor bude prakticky zcela eliminován. Stačí to jen chtít a chtít zaplatit :)

+3/−1
20.10.2014 13:44

J81a84n 42S19a93l43o82m88o73n 4659950121645

Já vím, ale je tu stále ještě problém že lidé stále ještě více věří člověku než stroji. :-)

0/0
20.10.2014 13:46

J38a14n 36N84o68v42á13k 9645528404555

Vlaky možná, ale když po stejné trati jede pracovní drezína, která takhle vybavená není...

0/0
20.10.2014 13:58

L23u25b27o51š 33H83o43l34í96k 5577420592180

Technicky to jistě lze, ale myslím že na sebelepších systémech nejsou takto vybaveny i všechny pracovní stroje, o který se v tomto případě jednalo - zvláště proto že musí být schopné fungovat hlavně při výlukách, rekonstrukcích atd...

0/0
20.10.2014 13:58

J66i73n81d64ř87i80c34h 84M94i74t89t41e57r 6261890103303

Pak přijde "sběrač kovů" a veškerá technika jde do háje.

+3/0
20.10.2014 14:06

P69e38t54r 86N94i77v26n41i64c89k31ý 3712144175947

Ale houby. Když něco přestane fungovat (ukradeno). Provoz na trati je automaticky zastaven. Nic nového pod sluncem.

0/0
20.10.2014 15:25

J53i27n28d94ř60i47c76h 71M15i70t28t50e36r 6191740663533

To samozřejmě vím,ale  je to velmi příjemné, když sedíte v tom zastaveném rychlíku, navazující letadlo nebo důležité jednání nestihnete... Takže se sice s protijedoucím vlakem nesrazíte (to je bez legrace zásadní věc) ale jinak vám to moc platné není.

0/0
20.10.2014 18:30

R34o76m87a13n 15K30o70n95e65c33n32y 8891128224

A con nehoda ave ve spanelsku loni?

+1/0
20.10.2014 14:13

P90e67t93r 86N40e97c94h49a81n92i66c48k25ý 7763376888310

Tam byla trať vybavena zabezpečením, které skoro nepotřebuje obsluhu na rovince, kde se jezdí 250 a těsně před prudkým obloukem, kde se má jet asi stovkou už to zabezpečení nebylo, protože trať nebyla "vysokorychlostní", prostě šetřili tam, kde se nemá. Přirovnali to k tomu jako kdyby na naši dálnici postavili zeď a na ní byla cedulka "pozor zeď". Strojvůdci tam brzdili prostě "po paměti" po 80km cesty a 24 tunelech jen rovně a jeden se upočítal a začal brzdit pozdě...

0/0
20.10.2014 14:47

A88l33e77x46a37n29d91r 47K95o56s97t93k24a 8532808126574

Přesně. nebylo tam žádné upozornění na to, že řízení místo aautomatiky přebírá fíra.. Což je chyba dost podstatná. V

0/0
20.10.2014 15:47

P36e82t42r 32N44e68c57h84a93n93i46c66k15ý 7933686758110

Čidlo, které okamžitě zastaví všechno co se hýbe nebo aspoň "vyšle červený kód" už by na takových tratích být mohlo.

+1/0
20.10.2014 14:49

J42a66n 34S75a62l47o12m48o43n 4509960541675

Ono někde už asi i bude, ale asi ne všude.

0/0
20.10.2014 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.