Diskuse k článku

Drezína projela návěstidlo zakazující jízdu a mířila proti rychlíku

Železničáři v pondělí ráno zabránili srážce dvou vlaků u Soběslavi na Táborsku. Do cesty rychlíku vjela pracovní drezína. Výpravčím se podařilo vlaky zastavit 900 metrů od sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i69n78d70ř12i28c34h 32Š77k77o89p27e16k 4735491720675

4 h přerušený provoz ? Tak dlouho trvá nafocení stavu a naleznutí zpátečky u drezíny ?

+2/0
20.10.2014 17:40

B61o31h21u54s22l13a43v 72K47r70á31l81í23k 2581760529816

Spíš se ptejte jak dlouho trvá kvalifikovaně ověřit, že obnovení provozu bude bezpečné.

0/0
20.10.2014 22:03

J95i24n28d19ř17i52c50h 88Š13k94o51p27e13k 4325621800875

pochybuju, že v dnešní době PC je problém zjistit, zda návěsidla byla v pohodě

0/0
22.10.2014 6:52

V41í41t 88M81r77h36a16l 1335419953520

Jen čekám, kdy páni novináři přestanou tyto případy řešit, projeté návěstidlo, v tomto případě dva vlaky od sebe 900 metrů, račte se páni novináři konečně věnovat něčemu důležitějšímu.

+2/−1
20.10.2014 15:51

A19l29e10x47a45n20d59r 30K62o59s18t80k31a 8502268616254

Víte o tom, že plně rozjetý rychlík má brzdnou dráhu minimálně něco kolem půl kilometru že?

+1/0
20.10.2014 15:55

V68í25t 17M50r93h80a26l 1875709133690

Vím, můj příspěvek možná špatně vyzněl, mě ale dopaluje to věčné řešení novinářů, že vlaky jeli proti sobě. Dělá na mě dojem, že se novináři snaží poškodit důvěru v železnici.

+1/−1
20.10.2014 16:02

Z18d94e77n20ě10k 41Z69a12b57a16v17a 1532114986304

a co teprve uhlák... zábrzdná ze 120kmh je běžně 1000m

0/0
20.10.2014 16:22

P78e60t20r47a 64N26o20v47á18k33o55v57á 7388126224758

No tak těch posledních 100m by tu drezínu trochu potlačil no.

0/0
20.10.2014 18:06

T41o50m51á34š 84B49r17á48z60d48a 6677550186252

Inu, na železnici, dějí se věci.....když slouží švarní mládenci.......

Zaplaťpánbůh, že to takhle dopadlo.:-)

+2/0
20.10.2014 14:48

J23i18ř29í 24P29e16l50c 3150868586701

Nevím proč doprava byla na 4 hodiny přerušena. Nafotit, zadokumentovat snad netrvá takovou dobu. Pokud chtěj zkoumat nějaký speciality, odtáhnout do depa, at nepřekáží. Obdobně jako na silnici, kde jsou postupy: zdraví, policie, zabezpečit případně uvolnit dopravu. A pak jedu kolem nehody, za hodinu nazpět, policie tam sepisuje, sepisuje, stále sepisuje a že auta mají vyfocený a mohla zmiznout je ani trochu nezajímá.

+13/−1
20.10.2014 13:59

J25a36n 43F19r95o70l70í54k 6906800475404

Do depa stačilo dopravit fíru z pracovní soupravy a nakouknout mu do hlavy.:-P

0/0
20.10.2014 14:10

M64a46r92e57k 85V80o50k22á46l 1926474525179

no to je jasný, proč to čtyři hodiny stálo .. zapomněli se Vás zeptat, jak to vyřešit rychleji ...

+2/0
20.10.2014 14:50

P56e50t18r 26N55e48c91h38a37n18i92c71k28ý 7203296748310

Protože dopravní inspekce si jezdí jak se jim zrovna chce. Už jsem slyšel o případech, kdy 2h stál provoz jen kvůli tomu, aby přijel chlápek okátvkou, zeptal se jestli se někomu stalo a odjel...

0/0
20.10.2014 14:50

P38a83v95e15l 75O65b51d19r87ž60á18l57e32k 6886894128482

Uvědomte si, že co se nezjistí na míste události (stopy, polohy vozidel, obládacích prvků, stav vozidel...), to už se nikdy nepodaří zpětně rekonstruovat.

A když si za půl někdo na DI zjistí, že potřebuje nějakou infomraci, na kterou se kvůli kvaltování zapomělo, tak smůla a příčina zůstane neodhalena.

Totéž u dopravní nehody - když advokát najde něco, co policie zapoměla vyfotit/zakreslit/zjistit, tak může být nehoda bez viníka (což mají rády pojišťovny).

0/0
20.10.2014 15:01

A29l61e37x44a41n54d11r 57K56o52s30t38k75a 8612748906174

A ono to není legrace. To, že drezína projela návěštidle, kde svítilo stop není až tak jisté. Je notné například překontrolovat, že na tom návěštidle opravdu to stop svítí.. Že neukazuje klidně "volno" na obě strany. Což by mohlo zavinit fakt vážný průšvih. Prostě, dokud se to neprošetří, nesmí se s ničím hnout

0/0
20.10.2014 15:42

J46a41n 90S98a98l37o93m39o43n 4169470281905

Může se technicky dělat co chce, ale jakmile je v tom lidský faktor, tak se prostě takovéhle věci stávat budou.

+3/0
20.10.2014 13:41

P32a97v58e91l 39Š88k82v81r47n58a 5328442220434

Tak technicky už dnes lze postavit a provozovat takové tratě a vlaky, kde lidský faktor bude prakticky zcela eliminován. Stačí to jen chtít a chtít zaplatit :)

+3/−1
20.10.2014 13:44

J36a85n 27S49a23l46o52m70o57n 4309620981495

Já vím, ale je tu stále ještě problém že lidé stále ještě více věří člověku než stroji. :-)

0/0
20.10.2014 13:46

J12a20n 94N19o37v61á97k 9395268694445

Vlaky možná, ale když po stejné trati jede pracovní drezína, která takhle vybavená není...

0/0
20.10.2014 13:58

L71u86b37o30š 70H46o82l27í66k 5507250252850

Technicky to jistě lze, ale myslím že na sebelepších systémech nejsou takto vybaveny i všechny pracovní stroje, o který se v tomto případě jednalo - zvláště proto že musí být schopné fungovat hlavně při výlukách, rekonstrukcích atd...

0/0
20.10.2014 13:58

J43i64n61d12ř43i97c96h 40M89i26t11t18e62r 6401320603303

Pak přijde "sběrač kovů" a veškerá technika jde do háje.

+3/0
20.10.2014 14:06

P76e54t25r 61N48i75v66n47i18c13k46ý 3442674955777

Ale houby. Když něco přestane fungovat (ukradeno). Provoz na trati je automaticky zastaven. Nic nového pod sluncem.

0/0
20.10.2014 15:25

J16i66n19d67ř72i44c97h 93M58i94t54t84e28r 6671390233313

To samozřejmě vím,ale  je to velmi příjemné, když sedíte v tom zastaveném rychlíku, navazující letadlo nebo důležité jednání nestihnete... Takže se sice s protijedoucím vlakem nesrazíte (to je bez legrace zásadní věc) ale jinak vám to moc platné není.

0/0
20.10.2014 18:30

R95o88m94a98n 63K47o67n97e24c92n39y 8601628724

A con nehoda ave ve spanelsku loni?

+1/0
20.10.2014 14:13

P93e48t94r 51N53e72c59h25a32n81i95c29k16ý 7623566988180

Tam byla trať vybavena zabezpečením, které skoro nepotřebuje obsluhu na rovince, kde se jezdí 250 a těsně před prudkým obloukem, kde se má jet asi stovkou už to zabezpečení nebylo, protože trať nebyla "vysokorychlostní", prostě šetřili tam, kde se nemá. Přirovnali to k tomu jako kdyby na naši dálnici postavili zeď a na ní byla cedulka "pozor zeď". Strojvůdci tam brzdili prostě "po paměti" po 80km cesty a 24 tunelech jen rovně a jeden se upočítal a začal brzdit pozdě...

0/0
20.10.2014 14:47

A93l80e49x54a72n95d23r 68K98o20s53t78k15a 8462418856114

Přesně. nebylo tam žádné upozornění na to, že řízení místo aautomatiky přebírá fíra.. Což je chyba dost podstatná. V

0/0
20.10.2014 15:47

P89e76t23r 66N63e15c73h16a97n79i57c83k20ý 7983156978570

Čidlo, které okamžitě zastaví všechno co se hýbe nebo aspoň "vyšle červený kód" už by na takových tratích být mohlo.

+1/0
20.10.2014 14:49

J20a17n 98S96a35l35o51m42o28n 4799200841505

Ono někde už asi i bude, ale asi ne všude.

0/0
20.10.2014 16:42

Najdete na iDNES.cz