Diskuse k článku

Cyklisté mohou dostat vyhrazené pruhy na rušných třídách v Budějovicích

V Českých Budějovicích se mohou cyklisté dočkat velkých změn. Třeba vyhrazených pruhů na Novohradské či Pražské třídě. Pomoci má také vpuštění cyklistů v některých jednosměrkách obousměrně a omezit tam rychlost aut na 30 kilometrů za hodinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29o47s69e78f 54H50o75n74e59š 7961622960873

Dobrá myšlenka-inspiraci by mohli hledat v Berlíně kde jsou cyklopruhy barevně oddělené a funguje to

0/−1
28.10.2014 17:36

M76i86c34h49a36l 70O82p54a44t21r79n67ý 4472392372881

V ČB máme krásný příklad pro to, jak to dopadne, když se zachraňuje veřejný prostor. Místo, kde je vše tak, si přejí dnešní enviro a cyklo nadšenci, je Lannova třída. Je to nejuspěchanější ulice v celém městě - žádná pohoda, žádný klídek atd., zato lidé ženoucí se do centra nebo na nádraží. Proti tomu je většina ulic v historickém jádru vč. náměstí klidným a příjemným místem.

A co se dopravy týká, tak největší problémy v ČB dělá tranzit a dojíždějící lidé, který jistý architekt nazval parazity na městě, i když je to zcela přirozený jev. Takže město udělá nejlíp, když jako v HK koupí pozemky pod dálnici, aby se mohlo stavět a dohodne se s krajem na integrovaném dopravním systému přibližně pro prostor bývalého okresu ČB. Pokud v obcích kolem ČB nebude lidem jezdit pří/městská doprava cca co 20min, budou jezdit auty, protože je to jednodušší...

0/0
28.10.2014 12:08

T58o10m89á96š 43Z69e53m41a88n 3185478114585

Cyklopruhy jsou mi jako cyklistovi k ničemu, jen znervózňují řidiče. Povolte jízdu po širokých chodnících s minimální koncentrací pěších.

0/−2
27.10.2014 18:36

J83o26s45e11f 96H17o54n95e69š 7501662160983

To by musel byt chodník 3m široký což je málokde.Okolo plovky je to dost široké,a někdy tam je ke kolizi blízko

0/0
28.10.2014 17:34

J84a36k89u20b 16R21o47u85s 3103960714102

Cykloma.go/re RvRvRvRv Jsi úplně mimo realitu, asi máš vybouchanej mozek z toho, jak furt padáš z kola. RvRvRv

0/0
28.10.2014 18:29

P54a16v43e92l 59Ř28a33p81e95k 7592946449655

Každou takovou iniciativu chválím R^

Centra měst se vlivem socialistického automobilismu stala skladištěm odložených smradlavých popelnic, do toho kravál, špína a všudypřítomné nebezpečí. Padla tomu většina veřejného prostoru.

Paradoxně to, co bylo ve městě dříve na dosah ruky, je dnes stále obtížněji dosažitelné. Lidé, kteří nemají v hlavě úplně vymeteno, už začínají chápat, že tohle byl krok špatným směrem, a že se to zcela vymklo veškerým mezím racionality. Města plná smradu, kraválu, nebezpečí a bez užitku odložených popelnic patří do minulého století, jako jedna z nepříliš lichotivých kapitol dějin lidstva.

+2/−9
27.10.2014 18:33

Z50d31e81n91ě87k 58W33e89r43n83h27a51r78t 6117365622728

Jenže centra měst bez aut se zase stávají mrtvými zónami, bez lidí a proto bez běžného obchodního ruchu. Nikdo tam nebydlí, jsou tam jen úřady, banky, zlatnictví. V osm večer je tam naprosto mrtvo...

+2/−1
28.10.2014 11:41

J83a28n 72Ž11v52a10k 4214138198322

Dobrý den,

pane Wernharte, to co popisujete je ve skutečnosti úplně naopak. Právě auta přináší do center měst "vylidňovací efekt". Tím, že se do center a na náměstí pustí převážně lidi a cyklisti, má to pozitivní efekt pro město a samozřejmě i pro obchodníky. Není to můj názor, ale názor podložen mnoha průzkumy a studiemi. Podívejte se dnes na náměstí v ČB. Denně projede pod okny radnice 5000 aut. Zdá se Vám to jako lákavý prostor pro trávení času? Mě tedy rozhodně ne. Náměstí v současnosti služí především pro auta jako parkoviště a obrovský kruhový objezd.

0/0
29.10.2014 19:02

Najdete na iDNES.cz