Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správa železniční dopravní cesty pokácela bez povolení stromy u trati

Jen pařezy dnes zbývají na svahu u dačického vlakového nádraží, který dříve zarůstal množstvím křovin a stromů. Bez povolení je vykácela Správa železniční dopravní cesty. To se nelíbí úředníkům z dačického odboru životního prostředí, ani České inspekci životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A65n46n85a 28V46e54s86e21l48á 3539330191910

Tohle jsme řešili u souseda. Strom, který se nahýbal nad dům , soused musel požádat o povolení a musel čekat než úředník vydá papír, strom , protože byl shnilý hrozil padnutím na dům.  Na svém pozemku musíte žádat o povolení , ale státní orgán nemusí nic, jen vybírat prachy od lidí.

0/0
25.11.2014 7:39

J12i28n26d21ř31i45c59h 67Š32k81o82p11e93k 4425831590485

blbost.

Pokud strom bezprostředně hrozí pádem, tak pokácet můžeš a oznámíš až zpětně. Stačí nafotit stav a je to

0/0
25.11.2014 13:19

J54i16ř84í 47P13r38ů76š72a 7665522755779

Ať se klidně půl roku dohadují,ale jestli v té době spadne jeden jediný strom,nebo jen větev a dojde k jakékoliv škodě (poškození hnacího vozidla, trakčního vedení a zpožděný) tak ať páni úředníci ze své mzdy zaplatí tyto škody a kompenzace všem cestujícím. 

Státní úřady neví co chtějí Drážní inspekce už delší čas upozorňuje na povinnost SŽDC vyhodnocovat a odstraňovat potencionálně nebezpečné stromy naposledy tady  http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Jindrichov_v_S_140204.pdf   tak proč se jiný státní úředník tak strašně rozčiluje na pokynem jiného státního úředníka?

+4/0
24.11.2014 19:04

J46i45ř66í 72S79o97u32č35e90k 5556257719969

Špatně to chápete. Nerozčilují se nad kácením, ale nad tím, že kácejí načerno (=nepožádali o povolení). Výklad SŽDC je chybný, protože kácení bez povolení s vztahuje pouze na soukromé kompletně oplocené pozemky, což tento není.

0/−1
24.11.2014 22:58

J42i64n12d26ř52i21c12h 60Š10k97o27p34e54k 4985881480485

Doufám, že se svah co nejdříve utrhne po deštích a sjede dolů. Aby inteligenti pochopili, že kořeny drží zem pohromadě.

U nás je něco podobně chytrého u SÚS. Kdejaký zarostlý svah vymydlý, ale suchý strom (asi 3 roky) půl metru od krajnice nechají stát. Je to totiž pro ně velký protivník - průměr kmene k 1 m, na to už musí dotyčný s motorovkou něco umět. to není jako řezat slabé kmínky ;-D

0/−5
24.11.2014 17:02

P63a92v82e89l 85Ř46a26p37e23k 7442616349575

Pokud se jedná o skálu, jako v tomto případě, pak kořeny naopak působí erozivně.

+5/0
24.11.2014 17:03

J98i89n22d49ř70i73c74h 55Š23k40o72p26e46k 4465481470355

nějak se mi nezdá, že to silničáři a železničáři rozlišují, co je tam za podloží.

Pro ně, co je zelený a roste =  špatný

0/−4
24.11.2014 17:07

P98a42v86e51l 90Ř31a87p16e56k 7272856879395

Podívejte se na staré fotky s železniční tematikou a zjistíte, že tehdy se kácelo mnohem víc. Asi věděli, proč. Samozřejmě idiot se najde všude, ale obecně jsou dnes tratě dost zarostlé a často je to "o hubu".

+5/0
24.11.2014 17:14

J76i50n36d51ř98i36c21h 14Š37k25o72p92e50k 4625191730485

neřeším kácení v případech, kdy je to nutné, ale tendenci, kdy se kácí komplet vše a pak se diví, že tady jim ujede svah (proč taky ne, co ho asi má držet), tady je to najednou zafoukaný sněhem......

0/0
24.11.2014 17:17

W10a76l88t86e44r 28C46e15r17m67a33k 1434238551886

Už jste si to tu mohl přečíst. Hlinitý svah kořeny stromů zajisté zpevní, ale skálu kořeny stromů rozruší a dojde k erozi.

+1/0
24.11.2014 18:56

J66i83ř63í 32S89o93u46č22e35k 5306707279239

Náletové dřeviny působí erozivně, ale duby a akáty, které mají velice pevné a trvanlivé dřevo, naopak zpevňují (i proto se přes pět set let vysazují na hráze rybníků). Obzvlášť dub letní, o který pravděpodobně šlo, sám od sebe na celistvé skále většinou nevyroste, z čehož se dá usoudit, že skála už je silně rozrušená (což odpovídá fotce) a až zetlejou kořeny poražených stromů, rozsype se.

0/0
24.11.2014 22:54

J58i50n68d78ř42i18c27h 18Š97k51o41p31e88k 4465911670875

"neřeším kácení v případech, kdy je to nutné, ale tendenci,"

0/0
25.11.2014 13:20

A70d23a68m 83K35ř66i98v86s83k53ý 1623644630653

Kácelo se víc kvůli parním lokomotivám a hrozícím požárům.

+2/0
24.11.2014 17:20

P72a11v33e55l 65Ř98a54p11e15k 7372796679415

Kolem tratí je potřeba naopak kácet daleko víc než se dnes děje, většinou až na poslední chvíli. Kolizí se spadlým stromem je poměrně hodně.

Odmítám ze svých daní platit tu nekompetentní úřednickou chátru, která kvůli pár bezcenným stromům vyrostlým z náletu dělá takovéhle problémy. Okamžitě propustit a jejich místa zrušit. Rv

A to říkám jako člověk, který má k přírodě velmi kladný vztah, za svůj život už jsem zasadil možná víc stromů než všichni ti zbyteční úředníci dohromady.

+14/0
24.11.2014 16:42

W31a10l10t56e54r 53C47e59r56m57a39k 1324838691906

Naprosto s vámi souhlasím.

0/0
24.11.2014 18:57
Foto

M57i63r64o53s44l84a67v 30S65t90e35i68n42e69r 6188404133675

Kolem vzdušného vedení elektřiny má být odstup nejméně 3 metry. Naše vedení (kabel na sloupech) je na mnoha místech pod nahnutými stromy a průměrně každé dva roky na ně padne strom- celý kopec je skalnatý, pak stačí pár dní dešť a následně silný vitr aby se i zdravé velké stromy neudržely.

Ke stabilizaci takového svahu se hodí spíše  lísky nebo trnky, ty vytvoří hustou síť kořenů, neposkytují větru takovou plochu. Nevytváří těžké kmeny- nám před dvěma roky taková padlá olše nalomila štít na domě, tam, kde je vedení zakotveno. Takový strom může vážit i tunu.

0/0
25.11.2014 9:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.