Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za Borkem havarovala dvě auta, při nehodě zemřeli muž a dvě ženy

Tragickou dopravní nehodu od rána řeší policisté v jižních Čechách. Za obcí Borek havarovala dvě auta, při nehodě zemřeli tři lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59o46s81e55f 94P65o27t77r 6400631587809

Jel jsem tudy v 5:30, ještě nic, všude klid.

0/0
28.11.2014 20:31

J98o97h77a66n 19Z77i71n77g14e46l 2651605716471

Fakt? To bych nevěřil.

0/−1
29.11.2014 8:28

P79a89v42e44l 50H46o47l91u69b 1339294714694

A dnes opět smrtelná nehoda u Loun na silnici č.7 - obchvat Loun:-/:-/:-/

0/0
28.11.2014 18:32

J35i94ř80í 14Š98e81j28n64o63h12a 4542893254213

Tak tohle  vystříhávání hasičům fakt nezávidím.

K Bartáčkovi: O bezpečných autech to je taky. Kdyby měli místo 20 let staré Feldy novější  dvoutunovou limuzínu, tak by  to parně  přežili.

+2/−2
28.11.2014 17:14

M17i23r80o31s83l57a98v 46B87u97d29a 9182442617152

A kdyby jí měl i ten druhý...? Ta Felda to ustála ještě dobře! Posádku zabilo přetížení a také blbá náhoda. Jiný by to například přežil, byť zraněný!

0/0
28.11.2014 17:25

J17i42ř88í 15Š12e52j19n64o61h60a 4892293104263

Ať jsou ostatn faktory  jakékoliv, tak vždy obecně  platí, že  s novými a větším vozidly  úmrtnost klesá. A kdyby  si je  pořídili všichni na  jednou, tak o to víc.

PS: nejsem prodavač aut

Samozřejmě, když se potká dvoutunové auto s jednotunovým, tak  bude dvoutunové ve výhodě.

0/0
28.11.2014 18:06

J86i86ř53í 34P34e39l78n87á12ř 6455243696879

Přetížení a blbá náhoda? Stačí se podívat, v jakém úhlu tam trčí volant a je jasné, že tohle ani jinak dopadnout nemohlo. Že to ta rachotina ustála dobře bych skutečně netvrdil...

0/0
28.11.2014 20:08

M82i83r90o46s65l58a55v 68B64u84d23a 9672972577292

Já se stále pozastavuji nad tou "krátkozrakostí" některých diskutujících. O tom, jestli někdo přežije přeci rozhoduje spousta faktorů a některé z nich nejdou ani matematicky či fyzikálně spočítat - objasnit. Jinak bude náchylný ke zranění dvacetiletý atlet nebo 70-ti letý důchodce, jinak nastávající matka a jinak její babička. Záleží na tom, kdo jak před nehodou seděl, jestli se stačil na náraz připravit atd. apod.

Jinak, cokoliv je lepší než čelní srážka!! Klidně hodím auto přes střechu jen abych se vyhnul čelnímu střetu a drastickému přetížení které vám utrhne orgány a zlomí vaz!!

+1/0
28.11.2014 17:44

J70i92ř37í 98Š29e10j20n74o82h19a 4312353284403

Vyhýbání je těžká věc, když tam jsou svodidla :-( Řidič  Feldy  se taky  vyhnul jen ke  svodidlům. Dál to jaksi nešlo.

Můžete taky  zkusit protisměr, ale co když se "bourač" stihne  vrátit ?.

A na přemýšlení čas zrovna není.

0/0
28.11.2014 18:03

M52i89r41o63s12l80a76v 69B53u62d50a 9692282317682

Přesně to jsem psal dopoledne. Můžete si to dohledat.

0/0
28.11.2014 18:04

J21i65ř40í 31Š68e40j52n85o69h67a 4162723194173

Snad ještě šestý smysl může pomoci v nejtěžší chvíli.

Mě už pomohl.  Ale třeba to byl anděl strážný ?

0/0
28.11.2014 18:10

J44a33n 36N37o22v93á80k 9147952757517

Máte do značné míry pravdu, ale přesto - má-li už dojít k čelní srážce, je lepší sedět ve dvoutunovém SUV se spoustou airbagů a deformačních zón, než ve třičtvrtětunové mrňavé rakvičce.

0/0
28.11.2014 19:12

M10i49r74o57s59l80a87v 15B70u52d89a 9142592987102

A znovu, pokud se bude každý řídit vaším "přikázáním" a bude jezdit ve dvoutunovém SUV (mimochodem, vetšinou dobrá auta) pokud se tyto dvě srazí tak...?

Jistě že je to lepší už díky výpočtům hybné energie (SUV oproti hatchbacku, ale to by se pak rušilo)! Stejně je tady ale ta náhoda která by dala posádce "rakvičky" přežít a posádce SUV zahynout !!:-/

0/0
28.11.2014 19:40

M70i94r94o18s67l61a26v 27B27u42d89a 9192742407612

...mimochodem, osobně si nevybírám auto na bourání ale na jízdu :-)

0/0
28.11.2014 19:44

D54o26m40i13n21i22k 18A34d83l13e46r 4820534281762

Kolik jste si jich vybral? Pro mě například při konečném výběru vlastnosti pro případ nehody hrály rozhodující roli.

0/0
1.12.2014 17:41

K37a21r88e19l 18B10a67r83t48á32č56e39k 9272909772405

muzeme jezdit ohleduplne slusne jak chceme ale ,,clovek mini osud meni,,behem vteriny je vsechno nenavratne pryc...neni to o bezpecnych autech ale o lidech co neumeji jezdit nebo za volant nepatri......

0/0
28.11.2014 17:00

M40i90r55o59s43l68a96v 92B58u86d70a 9332632257422

Ještě bych doplnil, jsme jen lidé a lidé dělají chyby. Zároveň ale chyby napravují (tím bych chtěl zavřít ústa vyznavačům autonomních vozidel :-P)

0/0
28.11.2014 17:03

K73a98r65e61l 97P84o30d52h43o85r41s90k79y 3635823902435

To s temi chybami a autonomnimi vozidly jsem nepochopil. Auto se take muze poucit ze sve chyby a navic lze zaridit, aby takovou chybu uz nikdy neopakovalo zadne jine auto na svete...

U lidi je to tak, ze se uci kazdy zvlast, nekdo se ani nepouci a nekdo to ani neprezije.

0/0
13.12.2014 16:37

I16r72e15n91a 96P67l43a68c24h95e60t31k39o44v30á 1336894826400

vydal jiz eurosvaz nejakou smernici, kterak podobnym nestestim zabranit?

+1/0
28.11.2014 15:50

T61o38m79á54š 19Z47e22m72a11n 3775278394755

Jo, Ten-T - výstavba zásadních silničních tahů kam patří i D3.

Bohužel ani po cca 70 letech výstavby dálnic u nás nestojí..

+1/0
28.11.2014 16:23

J95i37ř26í 90Š19e50j75n40o31h92a 4832873694313

Naprosto vše bude řídit centrální mozek lidstva.

Samozřejmě  z Bruseliu.

0/0
28.11.2014 18:12

M13i51c21h67a88l 79M51o39u14c36h27a 9948539833944

Jen malá glosa k níže rozvířené diskusi o sčítání/nesčítání rychlostí při střetu dvou proti sobě jednoucích vozidel. Rychlosti se nesčítají, resp. pro přetížení a tedy pro následky střetu je podstatná změna rychlosti.

.

Pro názorný příklad si vezměme střet audobusu jedoucího 100kmh a komára letícího proti němu rychlostí 10kmh. Pokud by se měly rychlosti sčítat, bude to pro oba subjekty stejné, jakoby narazily do překážky rychlostí 110kmh. Skutečnost je ale taková, že komár letí 10kmh dopředu a v mžiku jede 100kmh zpět, jeho změna rychlosti je tedy 110kmh a komár je rozplácnutý. Oproti tomu autobus jede 100kmh dopředu stále, změna rychlosti je tedy nulová. Pokud ovšem pojedou proti sobě dva stejné autobusy rychlostí 100kmh, v okamžiku střetu se oba na místě zastaví (ve skutečnosti se mírně odrazí, ale nebudeme si to komplikovat). Změna rychlosti je pro každého právě oněch 100kmh a pro následek nehody je úplně jedno, zda jeden autobus jedoucí 100kmh narazí do druhého, který stojí zapřený třeba o zeď, nebo zda se srazí s autobusem jedoucímu proti němu rovněž rychlostí 100kmh, změna rychlosti bude pro první autobus v obou případech stejná, tedy 100kmh.

+1/−1
28.11.2014 14:14

Z41d89e96n66ě83k 35G12l27a38s 7238498168985

Tím chcete říct, že pokud se srazí 2 autobusy z nichž jede jeden rychlostí 100km/hod, druhý 20km/hod, a že ten co jede 20 bude mít stejnou deformaci jako při nárazu do zdi při 20km/hod?

+3/0
28.11.2014 14:35

M39i44c94h66a49l 25M18o31u89c20h37a 9588339653324

Ne, to říct nechci ;-D Chci říci, že rychlosti se nesčítají, resp. pro přetížení a tedy pro následky střetu je podstatná změna rychlosti. Ale to jsem psal už v tom příspěvku, na který reaguješ ;-) Pokud jeden autobuse pojede 20 a druhý proti němu pojede 100, ten jedoucí 20kmh bude nějakou silou odmrštěn zpět a změna jeho rychlosti tedy nebude 20kmh, ale ani 120kmh (jako by teoreticky byla, kdyby se rychlosti sečetly). Následek tedy bude takový, jako kdyby do zdi (bez řešení deformace druhého autobusu) naboural v rychlosti rovnající se součtu rychlosti 20kmh dopředného pohybu a rychlosti, jakou bude při tom střetu odmrštěn zpět.

0/−2
28.11.2014 14:50

Z89d73e24n95ě90k 45G89l12a86s 7318848958115

...dopoledne už to myslím p. Buda počítal a nevyšlo to jak říkáš.

0/0
28.11.2014 14:59

P33e81t53r 49T72y52č10k68a 6405602559382

Nic takového nepočítal. Ono matematicky spočítat kolik který autobus absorbuje energie když jeden jede 100km/h a druhý 20km/h by bylo kapánek složitější než spočítat když oba jedou stejně rychle a nebo když jeden jede a druhý stojí. Což opravdu počítal.

0/0
28.11.2014 16:06

M75i72r51o79s68l17a60v 68B78u36d64a 9972522257632

Počítáno to bylo dobře, pro obě jedoucí auta! Výsledek vycházel...pro pochopení tak, že rychlost nárazu JEDNOHO auta  (při vzájemné srážce dvou aut) se rovná cca. nárazu tohoto jednoho do stojícího vozidla (deformační zóny) rychlostí o třetinu vyšší než právě jede.

0/0
28.11.2014 16:38

M48i42r18o44s63l29a17v 96B18u65d86a 9852802657622

"Takze na zaver muzu rict, ze pri celni srazce obou aut rychlosti 54 km / h jde o stejnou situaci, jako kdyz auto jedouci 76 km / h narazi do stejneho stojiciho auta."

+1/0
28.11.2014 16:40

M59i22r67o67s25l72a48v 32B27u23d34a 9362312967262

Celni srazka dvou aut:Hmotnost obou aut m = 1000 kg.

Rychlost kazdeho z aut v = 54 km.h^-1 = 15 m.s^-1

Energie pri celni srazce (pro jednou auto)

E1 = (1/2 m.v^2)

E1 = 1/2 . 1000 . 15^2 = 112500 J

Soucet energii obou autEs = 2. E1 = 225000 J

Toto je dulezite, takovou to energii je treba utlumit. Predpokladejme, ze auta se o ni podeli rovnym dilem.

0/0
28.11.2014 16:47

M54i95r57o87s60l36a31v 25B91u18d67a 9742432237802

Rychlost nutna k tomu, aby jedno auto melo pohyb. energii Es

Tedy aby jedinne auto melo stejnou pohybovou energii jako predchozi dve dohromady. Tu bude opet treba utlumit, ale tentokrat narazem do stojiciho auta. Opet musime predpokladat, ze se o ni auta "rozdeli" rovnym dilem:

v1 = (2 . Es /m) ^1/2

v1 = (2 . 225000 / 1000) ^ 1/2 = 21,21 m.s^-1 = 76 km.h^-1

Takze na zaver muzu rict, ze pri celni srazce obou aut rychlosti 54 km / h jde o stejnou situaci, jako kdyz auto jedouci 76 km / h narazi do stejneho stojiciho auta.

0/0
28.11.2014 16:47

P31e79t12r 25T76y52č40k84a 6985902109192

Ja nepsal ze to je spatne.

0/0
28.11.2014 16:52

P90e31t38r 91T84y10č90k21a 6895372919152

Coz potvrzuje ze rychlosti se nescitaji. Protoze jinak by v tom druhem prikladu musel byt vysledek 108.

0/0
28.11.2014 16:47

Z36d37e96n75ě58k 57G96l15a18s 7458908538345

První vlákno byla jen tak střelba by oko, netušil jsem takové reakce. Je jasný, že 100+100 není v tomto případě 200 ale o něco méně, nikoliv ale 100.

0/0
28.11.2014 17:02

T15o29m73á24š 20Z57e96m59á26n40e92k 5620268816736

Jako při nárazu do zdi rychlostí 60 km/h.

0/0
28.11.2014 16:39

T51o12m90á92š 87Z96e88m48á54n63e36k 5510928946116

A oba autobusy se budou po srážce pohybovat cca 40 km/h ve směru rychlejšího autobusu.

0/0
28.11.2014 16:42

D54o40m84i67n79i79k 27A95d78l79e94r 4540194961132

Co to kecáš, ty woe? :-). Nevím, jak jinak reagovat. Když víš kulové (), piš to na facebook a netlač (ne)rozumy do diskuse. Tvůj blábol, chlapče, je nesmysl od a až do z. Vrať vysvědčení z šesté třídy.

0/0
1.12.2014 17:36

D23o41m74i32n62i16k 54A96d65l36e25r 4800284601832

A nyní trochu konstruktivně: na dopady (následky)

 střetu těles (zde vozidel) má vliv zejména hybnost, dále pak místo střetu (plocha střetu, poloha vzhledem k těžišti a pod.), vlastnosti místa střetu (tuhost, deformační zóna ....). A to bez ohledu na komára, autobus, zeď a podobné bláboly.

0/0
1.12.2014 17:40

T16o13m64á25š 84Z62e77m57a12n 3935338154215

Zase nějaký mladý muž za volantem silného BMW...

(konec ironie)

Vybočení protijedoucího auta do vašeho jízdního směru je nošní můra každého řidiče. A o důvod víc proč pohnout s výstavbou D3.

0/0
28.11.2014 13:32

P23e91t51r 79H51y50p50š 8932755709414

Naučte se číst, citroen a felicia asi není BMW že

0/−4
28.11.2014 15:57

T93o10m42á28š 40Z63e98m97a45n 3945728904895

Čtěte i obsah závorky. A nebo.. četl jsem, že děti do 8 let ironii nechápou.

+3/0
28.11.2014 16:00

M93i21r50o44s83l72a38v 38B10u43d82a 9722832457382

Je toto možné...8-o

0/0
28.11.2014 17:01

J77i19ř88í 39Š42e32j30n84o30h59a 4272483934353

A hlavně  R 35.

0/0
28.11.2014 17:59

T69o25m50á10š 61Z85e40m10a15n 3205138424125

R1..

0/0
28.11.2014 18:51

M93i65l58o54s55l27a69v 30K35a15n42t58o66r72e35k 1309847651339

Podle fotek to vypadá, že Felda v tom byla zcela nevinně. RIP

0/0
28.11.2014 12:37

M43i13r39o27s42l72a32v 59B97u76d13a 9782362987302

Navíc nebylo kvůli svodidlům kam dál uhnout. Raději to hodit přes střechu než čelní srážku!

Také se mohl začít vyhýbat vlevo, ale to má člověk takový "blok", co kdyby ten naproti to na poslední chvíli srovnal do svého pruhu...

Ale jak se říká, po bitvě je každý generál.

+2/0
28.11.2014 12:54

M36i29l70o14s70l31a34v 14K43a20n17t51o93r22e15k 1789307531789

RvRvRvRv Vono na rozhodnutí jsou v lepším případě desetiny vteřiny a někdy ani ty ne

0/0
28.11.2014 13:02

M97i97r63o48s26l81a33v 66B71u52d31a 9352162587462

Myslíte, že to nevím? Zpochybňuji to snad nějak nebo je v mém příspěvku nějaký náznak toho, že bych to nevěděl? Poslední věta vám také nic neříká?

Proč tedy ty čtyři palce dolů? Jeden by nestačil, když už tedy? Ale pokud je vám to málo, můžete klidně ty palce ještě přidat ;-D

0/0
28.11.2014 13:10

M46i16l59o79s94l12a19v 98K94a17n34t31o37r47e91k 1979827341569

Ježíš ty Rv nejsou určeny vám, ale tomu, že na rozhodnutí není čas, to se omlouvám

0/0
28.11.2014 13:19

M11i31r71o79s53l32a47v 63B61u60d22a 9832112917572

Dobrá tedy :-)

0/0
28.11.2014 13:20

L75u98b29o49š 58H76a88n98z67a40l 9912600948292

A to ještě nějakej střelec rozstřelil kolonu co tam stála !!!!!!

0/0
28.11.2014 12:34







Najdete na iDNES.cz