Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za Borkem havarovala dvě auta, při nehodě zemřeli muž a dvě ženy

Tragickou dopravní nehodu od rána řeší policisté v jižních Čechách. Za obcí Borek havarovala dvě auta, při nehodě zemřeli tři lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24o88s60e12f 40P47o55t55r 6910541627319

Jel jsem tudy v 5:30, ještě nic, všude klid.

0/0
28.11.2014 20:31

J62o93h51a45n 37Z72i88n49g84e38l 2561545276331

Fakt? To bych nevěřil.

0/−1
29.11.2014 8:28

P45a93v93e73l 82H47o45l95u85b 1169524874794

A dnes opět smrtelná nehoda u Loun na silnici č.7 - obchvat Loun:-/:-/:-/

0/0
28.11.2014 18:32

J15i27ř68í 82Š49e46j41n65o77h80a 4712353464533

Tak tohle  vystříhávání hasičům fakt nezávidím.

K Bartáčkovi: O bezpečných autech to je taky. Kdyby měli místo 20 let staré Feldy novější  dvoutunovou limuzínu, tak by  to parně  přežili.

+2/−2
28.11.2014 17:14

M87i18r35o48s75l72a82v 92B37u32d56a 9602682577782

A kdyby jí měl i ten druhý...? Ta Felda to ustála ještě dobře! Posádku zabilo přetížení a také blbá náhoda. Jiný by to například přežil, byť zraněný!

0/0
28.11.2014 17:25

J55i16ř48í 51Š65e46j60n14o32h38a 4842443824983

Ať jsou ostatn faktory  jakékoliv, tak vždy obecně  platí, že  s novými a větším vozidly  úmrtnost klesá. A kdyby  si je  pořídili všichni na  jednou, tak o to víc.

PS: nejsem prodavač aut

Samozřejmě, když se potká dvoutunové auto s jednotunovým, tak  bude dvoutunové ve výhodě.

0/0
28.11.2014 18:06

J62i38ř94í 12P75e19l59n41á27ř 6435623416399

Přetížení a blbá náhoda? Stačí se podívat, v jakém úhlu tam trčí volant a je jasné, že tohle ani jinak dopadnout nemohlo. Že to ta rachotina ustála dobře bych skutečně netvrdil...

0/0
28.11.2014 20:08

M54i85r89o22s23l83a15v 19B33u91d78a 9402142467512

Já se stále pozastavuji nad tou "krátkozrakostí" některých diskutujících. O tom, jestli někdo přežije přeci rozhoduje spousta faktorů a některé z nich nejdou ani matematicky či fyzikálně spočítat - objasnit. Jinak bude náchylný ke zranění dvacetiletý atlet nebo 70-ti letý důchodce, jinak nastávající matka a jinak její babička. Záleží na tom, kdo jak před nehodou seděl, jestli se stačil na náraz připravit atd. apod.

Jinak, cokoliv je lepší než čelní srážka!! Klidně hodím auto přes střechu jen abych se vyhnul čelnímu střetu a drastickému přetížení které vám utrhne orgány a zlomí vaz!!

+1/0
28.11.2014 17:44

J88i87ř71í 49Š53e17j92n48o57h97a 4402613764793

Vyhýbání je těžká věc, když tam jsou svodidla :-( Řidič  Feldy  se taky  vyhnul jen ke  svodidlům. Dál to jaksi nešlo.

Můžete taky  zkusit protisměr, ale co když se "bourač" stihne  vrátit ?.

A na přemýšlení čas zrovna není.

0/0
28.11.2014 18:03

M95i87r19o48s12l96a72v 92B83u97d53a 9702842777322

Přesně to jsem psal dopoledne. Můžete si to dohledat.

0/0
28.11.2014 18:04

J85i77ř83í 39Š29e37j80n90o73h53a 4672143424813

Snad ještě šestý smysl může pomoci v nejtěžší chvíli.

Mě už pomohl.  Ale třeba to byl anděl strážný ?

0/0
28.11.2014 18:10

J28a73n 36N17o78v71á24k 9987432257377

Máte do značné míry pravdu, ale přesto - má-li už dojít k čelní srážce, je lepší sedět ve dvoutunovém SUV se spoustou airbagů a deformačních zón, než ve třičtvrtětunové mrňavé rakvičce.

0/0
28.11.2014 19:12

M13i85r89o97s56l68a18v 48B77u71d29a 9172752987952

A znovu, pokud se bude každý řídit vaším "přikázáním" a bude jezdit ve dvoutunovém SUV (mimochodem, vetšinou dobrá auta) pokud se tyto dvě srazí tak...?

Jistě že je to lepší už díky výpočtům hybné energie (SUV oproti hatchbacku, ale to by se pak rušilo)! Stejně je tady ale ta náhoda která by dala posádce "rakvičky" přežít a posádce SUV zahynout !!:-/

0/0
28.11.2014 19:40

M65i68r81o66s20l33a28v 35B79u65d70a 9512212507252

...mimochodem, osobně si nevybírám auto na bourání ale na jízdu :-)

0/0
28.11.2014 19:44

D16o16m68i40n84i21k 53A87d86l62e68r 4570724721782

Kolik jste si jich vybral? Pro mě například při konečném výběru vlastnosti pro případ nehody hrály rozhodující roli.

0/0
1.12.2014 17:41

K95a64r86e71l 95B25a13r77t56á54č45e75k 9662799302885

muzeme jezdit ohleduplne slusne jak chceme ale ,,clovek mini osud meni,,behem vteriny je vsechno nenavratne pryc...neni to o bezpecnych autech ale o lidech co neumeji jezdit nebo za volant nepatri......

0/0
28.11.2014 17:00

M52i76r36o60s78l90a68v 92B36u34d82a 9702232327452

Ještě bych doplnil, jsme jen lidé a lidé dělají chyby. Zároveň ale chyby napravují (tím bych chtěl zavřít ústa vyznavačům autonomních vozidel :-P)

0/0
28.11.2014 17:03

K65a66r32e91l 97P71o24d84h38o44r19s53k37y 3175633972515

To s temi chybami a autonomnimi vozidly jsem nepochopil. Auto se take muze poucit ze sve chyby a navic lze zaridit, aby takovou chybu uz nikdy neopakovalo zadne jine auto na svete...

U lidi je to tak, ze se uci kazdy zvlast, nekdo se ani nepouci a nekdo to ani neprezije.

0/0
13.12.2014 16:37

I21r95e88n36a 83P30l11a69c14h17e80t36k32o75v52á 1736834326530

vydal jiz eurosvaz nejakou smernici, kterak podobnym nestestim zabranit?

+1/0
28.11.2014 15:50

T30o23m63á65š 59Z78e63m45a92n 3615348824825

Jo, Ten-T - výstavba zásadních silničních tahů kam patří i D3.

Bohužel ani po cca 70 letech výstavby dálnic u nás nestojí..

+1/0
28.11.2014 16:23

J96i75ř17í 25Š80e33j68n77o94h18a 4762693544803

Naprosto vše bude řídit centrální mozek lidstva.

Samozřejmě  z Bruseliu.

0/0
28.11.2014 18:12

M30i62c82h30a60l 63M88o24u28c67h74a 9748729273704

Jen malá glosa k níže rozvířené diskusi o sčítání/nesčítání rychlostí při střetu dvou proti sobě jednoucích vozidel. Rychlosti se nesčítají, resp. pro přetížení a tedy pro následky střetu je podstatná změna rychlosti.

.

Pro názorný příklad si vezměme střet audobusu jedoucího 100kmh a komára letícího proti němu rychlostí 10kmh. Pokud by se měly rychlosti sčítat, bude to pro oba subjekty stejné, jakoby narazily do překážky rychlostí 110kmh. Skutečnost je ale taková, že komár letí 10kmh dopředu a v mžiku jede 100kmh zpět, jeho změna rychlosti je tedy 110kmh a komár je rozplácnutý. Oproti tomu autobus jede 100kmh dopředu stále, změna rychlosti je tedy nulová. Pokud ovšem pojedou proti sobě dva stejné autobusy rychlostí 100kmh, v okamžiku střetu se oba na místě zastaví (ve skutečnosti se mírně odrazí, ale nebudeme si to komplikovat). Změna rychlosti je pro každého právě oněch 100kmh a pro následek nehody je úplně jedno, zda jeden autobus jedoucí 100kmh narazí do druhého, který stojí zapřený třeba o zeď, nebo zda se srazí s autobusem jedoucímu proti němu rovněž rychlostí 100kmh, změna rychlosti bude pro první autobus v obou případech stejná, tedy 100kmh.

+1/−1
28.11.2014 14:14

Z32d15e68n24ě28k 12G48l92a55s 7978768168715

Tím chcete říct, že pokud se srazí 2 autobusy z nichž jede jeden rychlostí 100km/hod, druhý 20km/hod, a že ten co jede 20 bude mít stejnou deformaci jako při nárazu do zdi při 20km/hod?

+3/0
28.11.2014 14:35

M96i54c85h70a51l 11M93o89u22c40h70a 9108619463214

Ne, to říct nechci ;-D Chci říci, že rychlosti se nesčítají, resp. pro přetížení a tedy pro následky střetu je podstatná změna rychlosti. Ale to jsem psal už v tom příspěvku, na který reaguješ ;-) Pokud jeden autobuse pojede 20 a druhý proti němu pojede 100, ten jedoucí 20kmh bude nějakou silou odmrštěn zpět a změna jeho rychlosti tedy nebude 20kmh, ale ani 120kmh (jako by teoreticky byla, kdyby se rychlosti sečetly). Následek tedy bude takový, jako kdyby do zdi (bez řešení deformace druhého autobusu) naboural v rychlosti rovnající se součtu rychlosti 20kmh dopředného pohybu a rychlosti, jakou bude při tom střetu odmrštěn zpět.

0/−2
28.11.2014 14:50

Z27d11e61n65ě92k 12G32l89a16s 7478498228165

...dopoledne už to myslím p. Buda počítal a nevyšlo to jak říkáš.

0/0
28.11.2014 14:59

P43e79t80r 67T18y90č46k22a 6945772309852

Nic takového nepočítal. Ono matematicky spočítat kolik který autobus absorbuje energie když jeden jede 100km/h a druhý 20km/h by bylo kapánek složitější než spočítat když oba jedou stejně rychle a nebo když jeden jede a druhý stojí. Což opravdu počítal.

0/0
28.11.2014 16:06

M56i28r30o21s77l12a87v 40B48u40d18a 9852592157202

Počítáno to bylo dobře, pro obě jedoucí auta! Výsledek vycházel...pro pochopení tak, že rychlost nárazu JEDNOHO auta  (při vzájemné srážce dvou aut) se rovná cca. nárazu tohoto jednoho do stojícího vozidla (deformační zóny) rychlostí o třetinu vyšší než právě jede.

0/0
28.11.2014 16:38

M40i60r82o47s60l94a56v 50B98u34d36a 9292792787132

"Takze na zaver muzu rict, ze pri celni srazce obou aut rychlosti 54 km / h jde o stejnou situaci, jako kdyz auto jedouci 76 km / h narazi do stejneho stojiciho auta."

+1/0
28.11.2014 16:40

M35i63r49o70s25l81a45v 42B86u26d38a 9442142557492

Celni srazka dvou aut:Hmotnost obou aut m = 1000 kg.

Rychlost kazdeho z aut v = 54 km.h^-1 = 15 m.s^-1

Energie pri celni srazce (pro jednou auto)

E1 = (1/2 m.v^2)

E1 = 1/2 . 1000 . 15^2 = 112500 J

Soucet energii obou autEs = 2. E1 = 225000 J

Toto je dulezite, takovou to energii je treba utlumit. Predpokladejme, ze auta se o ni podeli rovnym dilem.

0/0
28.11.2014 16:47

M42i36r98o15s86l16a83v 47B68u12d19a 9672352637362

Rychlost nutna k tomu, aby jedno auto melo pohyb. energii Es

Tedy aby jedinne auto melo stejnou pohybovou energii jako predchozi dve dohromady. Tu bude opet treba utlumit, ale tentokrat narazem do stojiciho auta. Opet musime predpokladat, ze se o ni auta "rozdeli" rovnym dilem:

v1 = (2 . Es /m) ^1/2

v1 = (2 . 225000 / 1000) ^ 1/2 = 21,21 m.s^-1 = 76 km.h^-1

Takze na zaver muzu rict, ze pri celni srazce obou aut rychlosti 54 km / h jde o stejnou situaci, jako kdyz auto jedouci 76 km / h narazi do stejneho stojiciho auta.

0/0
28.11.2014 16:47

P12e62t13r 29T60y39č82k33a 6505702699452

Ja nepsal ze to je spatne.

0/0
28.11.2014 16:52

P11e11t28r 17T39y21č64k29a 6795782479522

Coz potvrzuje ze rychlosti se nescitaji. Protoze jinak by v tom druhem prikladu musel byt vysledek 108.

0/0
28.11.2014 16:47

Z30d75e42n85ě76k 22G42l32a29s 7908738178125

První vlákno byla jen tak střelba by oko, netušil jsem takové reakce. Je jasný, že 100+100 není v tomto případě 200 ale o něco méně, nikoliv ale 100.

0/0
28.11.2014 17:02

T92o45m22á75š 69Z31e62m64á23n76e33k 5110178486286

Jako při nárazu do zdi rychlostí 60 km/h.

0/0
28.11.2014 16:39

T34o24m46á42š 32Z49e22m85á78n13e73k 5370828676876

A oba autobusy se budou po srážce pohybovat cca 40 km/h ve směru rychlejšího autobusu.

0/0
28.11.2014 16:42

D67o94m86i48n47i57k 27A86d42l35e75r 4420974231772

Co to kecáš, ty woe? :-). Nevím, jak jinak reagovat. Když víš kulové (), piš to na facebook a netlač (ne)rozumy do diskuse. Tvůj blábol, chlapče, je nesmysl od a až do z. Vrať vysvědčení z šesté třídy.

0/0
1.12.2014 17:36

D71o98m88i41n25i80k 72A48d91l64e59r 4220714621822

A nyní trochu konstruktivně: na dopady (následky)

 střetu těles (zde vozidel) má vliv zejména hybnost, dále pak místo střetu (plocha střetu, poloha vzhledem k těžišti a pod.), vlastnosti místa střetu (tuhost, deformační zóna ....). A to bez ohledu na komára, autobus, zeď a podobné bláboly.

0/0
1.12.2014 17:40

T52o58m89á85š 93Z64e23m49a52n 3405858764885

Zase nějaký mladý muž za volantem silného BMW...

(konec ironie)

Vybočení protijedoucího auta do vašeho jízdního směru je nošní můra každého řidiče. A o důvod víc proč pohnout s výstavbou D3.

0/0
28.11.2014 13:32

P25e45t16r 86H19y46p15š 8602595219674

Naučte se číst, citroen a felicia asi není BMW že

0/−4
28.11.2014 15:57

T97o36m79á16š 75Z97e65m62a37n 3305628234585

Čtěte i obsah závorky. A nebo.. četl jsem, že děti do 8 let ironii nechápou.

+3/0
28.11.2014 16:00

M85i15r33o27s75l37a41v 62B24u75d44a 9762642757732

Je toto možné...8-o

0/0
28.11.2014 17:01

J15i53ř39í 35Š81e96j24n22o72h34a 4202773324613

A hlavně  R 35.

0/0
28.11.2014 17:59

T17o85m34á95š 86Z59e95m71a34n 3615738184145

R1..

0/0
28.11.2014 18:51

M52i46l52o81s69l78a50v 76K27a92n42t63o56r44e49k 1149687551759

Podle fotek to vypadá, že Felda v tom byla zcela nevinně. RIP

0/0
28.11.2014 12:37

M81i74r24o43s36l58a12v 19B85u24d74a 9382472157502

Navíc nebylo kvůli svodidlům kam dál uhnout. Raději to hodit přes střechu než čelní srážku!

Také se mohl začít vyhýbat vlevo, ale to má člověk takový "blok", co kdyby ten naproti to na poslední chvíli srovnal do svého pruhu...

Ale jak se říká, po bitvě je každý generál.

+2/0
28.11.2014 12:54

M24i36l92o14s43l21a81v 28K95a18n31t26o25r95e75k 1909627581949

RvRvRvRv Vono na rozhodnutí jsou v lepším případě desetiny vteřiny a někdy ani ty ne

0/0
28.11.2014 13:02

M61i75r14o70s16l55a44v 24B27u25d82a 9552482817162

Myslíte, že to nevím? Zpochybňuji to snad nějak nebo je v mém příspěvku nějaký náznak toho, že bych to nevěděl? Poslední věta vám také nic neříká?

Proč tedy ty čtyři palce dolů? Jeden by nestačil, když už tedy? Ale pokud je vám to málo, můžete klidně ty palce ještě přidat ;-D

0/0
28.11.2014 13:10

M12i97l27o40s48l48a77v 41K12a61n18t62o93r87e68k 1989787621559

Ježíš ty Rv nejsou určeny vám, ale tomu, že na rozhodnutí není čas, to se omlouvám

0/0
28.11.2014 13:19

M52i90r28o74s26l98a71v 14B36u83d81a 9892162427682

Dobrá tedy :-)

0/0
28.11.2014 13:20

L56u93b84o59š 59H77a30n36z64a92l 9732520818152

A to ještě nějakej střelec rozstřelil kolonu co tam stála !!!!!!

0/0
28.11.2014 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.