- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Budějovice plánují severní spojku která bude cca 3km dlouhá vč. mostu přes Vltavu.
A ty stejné Budějovice nejsou schopné již téměř 20 let vybudovat spojovačku mezi sídlištěm Máj (kruháč ul. Rošického) a sídlištěm Vltava - křižovatka Strakonická a Husova. A tato spojovačka by byla dlouhá asi 1km a nepotřebuje mosty ani tunely.
Zeptejte se lidí v ul. Oskara Nedbala, jak se jim dnes žije.... A jak na ně radnice kašle.
mám takový pocit, že tuto silnici pár blbců pomocí různých obstrukcí úspěšně blokuje
Automobil prý znamená svobodu. Přitom je to systém, který je hrazen z uloupených peněz (daně), a který je šířen násilím, proti vůli místních obyvatel. Automobilismus v současném pojetí není o svobodě, ale zejména o neuvěřitelném sobectví a přenášení nákladů na ostatní za vlastní neschopnost uspořádat si život.
Automobilismus se bohužel neodehrává v nějakém paralelním prostoru, ale je součástí prostoru, ve kterém žijeme. Navíc je to odvětví, které stejně jako veškerá doprava, bylo spolu s infrastrukturou v minulosti vládami de facto znárodněno. Tudíž zcela logicky růst automobilismu může probíhat výhradně na úkor jiných odvětví. A já jsem pevně přesvědčen o tom, že na základě tohoto principu každý nový automobil dnes znamená vznik škody, nikoli hodnoty. Automobilismus je pouze podpůrné odvětví, které samo o sobě nemá smysl. Můžeme se sice neustále vozit sem a tam, předstírat tím fungující ekonomiku, ale takhle se pouze spotřebovávají zdroje, aniž by nutně něco vzniklo. Automobilismus je socialistický systém, státem budovaný (za použití násilí) a státem regulovaný. Není tudíž možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady přepravy a tím je znemožněno, aby se objem automobilismu samočinně reguloval dle skutečných potřeb. Automobilismus se stal Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky.
Za chvíli celá naše "ekonomika" bude spočívat v tom, že budeme vyrábět stále více nových aut a ve stále větší míře likvidovat auta třeba jen několik let stará. Nikde nebude vidět nic jiného než jen samá auta a výstavba silnic. Každý bude mít své vlastní auto, aby mohl denně dojíždět do fabriky, kde se vyrábí - auta. Všechno bude v neustálém pohybu, téměř dokonalá iluze ekonomiky pracující na plné obrátky. Avšak s drobnou vadou - tímto způsobem nic smysluplného nevznikne.
Jste idealista a stejně jako Vy uvažují i mnozí zastupitelé velkých měst. Zakazují vjezd a stání v centrech měst. A doufají, že tam vzniknou krásné pěší zóny, plné malých kavárniček a cukráren. Lidé budou korzovat a kochat se architekturou a památkami. Ale kdo by tam podnikal, když ho omezují?
Ve skutečnosti se kdesi na kraji města postaví obrovské nákupní centrum s PARKOVIŠTĚM. Uvnitř centra to vypadá jako v centru města: Úzké uličky plné obchodů, občerstvení, květinářství, dokonce i pošta. A samozřejmě bezplatné WC.
A tak centra větších měst jsou díky obstrukcím liduprázdná, nákupní centra praskají ve švech.
Jsou jen dvě možnosti: buď vyhovět několika rodinám a nechat auta dále tam , kde jezdí, anebo postavit to, co má stát. Třetí možnost prostě není.
Záleží na tom, jaký má kdo žebříček hodnot. Pokud jsou na vrcholu hodnoty morální, je násilný zásah do soukromých životů zcela nepřípustný.