Diskuze

Nová silnice potěší tisíce řidičů, ale pár rodin připraví o domov

Rychlá zkratka na severu Českých Budějovic odkloní z přetížených silnic města až dvacet tisíc aut denně. Po veřejném projednání je 2,5 kilometru dlouhá komunikace o velký kus blíže ke stavbě, která možná začne v roce 2018. Několik rodin ale kvůli tomu přijde o dům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Budějovice plánují severní spojku která bude cca 3km dlouhá vč. mostu přes Vltavu.

A ty stejné Budějovice nejsou schopné již téměř 20 let vybudovat spojovačku mezi sídlištěm Máj (kruháč ul. Rošického) a sídlištěm Vltava - křižovatka Strakonická a Husova. A tato spojovačka by byla dlouhá asi 1km a nepotřebuje mosty ani tunely.

Zeptejte se lidí v ul. Oskara Nedbala, jak se jim dnes žije.... A jak na ně radnice kašle.

0 0
možnosti
PO

mám takový pocit, že tuto silnici pár blbců pomocí různých obstrukcí úspěšně blokuje

2 0
možnosti

P75a38v18e24l 61Ř10a18p31e10k

13. 1. 2015 18:32

Automobil prý znamená svobodu. Přitom je to systém, který je hrazen z uloupených peněz (daně), a který je šířen násilím, proti vůli místních obyvatel. Automobilismus v současném pojetí není o svobodě, ale zejména o neuvěřitelném sobectví a přenášení nákladů na ostatní za vlastní neschopnost uspořádat si život.

Automobilismus se bohužel neodehrává v nějakém paralelním prostoru, ale je součástí prostoru, ve kterém žijeme. Navíc je to odvětví, které stejně jako veškerá doprava, bylo spolu s infrastrukturou v minulosti vládami de facto znárodněno. Tudíž zcela logicky růst automobilismu může probíhat výhradně na úkor jiných odvětví. A já jsem pevně přesvědčen o tom, že na základě tohoto principu každý nový automobil dnes znamená vznik škody, nikoli hodnoty. Automobilismus je pouze podpůrné odvětví, které samo o sobě nemá smysl. Můžeme se sice neustále vozit sem a tam, předstírat tím fungující ekonomiku, ale takhle se pouze spotřebovávají zdroje, aniž by nutně něco vzniklo. Automobilismus je socialistický systém, státem budovaný (za použití násilí) a státem regulovaný. Není tudíž možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady přepravy a tím je znemožněno, aby se objem automobilismu samočinně reguloval dle skutečných potřeb. Automobilismus se stal Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky.

Za chvíli celá naše "ekonomika" bude spočívat v tom, že budeme vyrábět stále více nových aut a ve stále větší míře likvidovat auta třeba jen několik let stará. Nikde nebude vidět nic jiného než jen samá auta a výstavba silnic. Každý bude mít své vlastní auto, aby mohl denně dojíždět do fabriky, kde se vyrábí - auta. Všechno bude v neustálém pohybu, téměř dokonalá iluze ekonomiky pracující na plné obrátky. Avšak s drobnou vadou - tímto způsobem nic smysluplného nevznikne.

3 12
možnosti
Foto

Jste idealista a stejně jako Vy uvažují i mnozí zastupitelé velkých měst. Zakazují vjezd a stání v centrech měst. A doufají, že tam vzniknou krásné pěší zóny, plné malých kavárniček a cukráren. Lidé budou korzovat a kochat se architekturou a památkami. Ale kdo by tam podnikal, když ho omezují?

Ve skutečnosti se kdesi na kraji města postaví obrovské nákupní centrum s PARKOVIŠTĚM. Uvnitř centra to vypadá jako v centru města: Úzké uličky plné obchodů, občerstvení, květinářství, dokonce i pošta. A samozřejmě bezplatné WC.

A tak centra větších měst jsou díky obstrukcím liduprázdná, nákupní centra praskají ve švech.

5 0
možnosti
PJM

Jsou jen dvě možnosti: buď vyhovět několika rodinám a nechat auta dále tam , kde jezdí, anebo postavit to, co má stát. Třetí možnost prostě není.[>-]

0 0
možnosti

P57a33v75e34l 44Ř71a35p78e36k

13. 1. 2015 18:35

Záleží na tom, jaký má kdo žebříček hodnot. Pokud jsou na vrcholu hodnoty morální, je násilný zásah do soukromých životů zcela nepřípustný.

1 1
možnosti