Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moderní koleje do Prahy. Letos přibude 11 kilometrů u Veselí a Ševětína

S půlročním předstihem skončí modernizace železničního koridoru do Prahy mezi Ševětínem a Horusicemi, následovat bude část z Veselí do Soběslavi. Padnout má i rozhodnutí o miliardovém tunelu u Chotýčan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z46b80y31n10ě58k 72M46e82l22i95c30h52a94r 9935857125259

plány hezký a na dlouho... a co úsek kolem Hluboké? ten celej oblouk by to chtělo vynechat... i když mě zajímá hlavně úsek Tábor-Praha, tedy 2 koleje na celém úseku a trať kolem Benešova, která taky kličkuje až moc...

0/0
22.1.2015 14:42

V67l74a60s34t95i96m26i21l 47K79o34c87u46r87e88k 4726533890404

Pokud vím, ten úsek kolem Hluboké skutečně povede v nové stopě a Hluboká na trati nebude. Nejvíce kličkuje trať z Prahy do Benešova. Sledovat výstavbu se dá na www.koridory.cz. Pokud možno nějak můj příspěvek upřesněte nebo opravte.

0/0
22.1.2015 16:55

J19o17s40e23f 18K55u83b79e79š 9795965399434

No mělo to tak být, nicméně se mluví i lovnějších variantách a to dokonce i o takové, která povede v původní stopě... Snad to neprojde, protože by ten úsek zbytečně brzdil to, co se na koridoru nažene...

+1/0
23.1.2015 10:46

M95a52t32ě86j 54V33o70n30d96ř13i60č56k35a 4454420708426

Úsek Praha - Benešov už je po modernizaci, nicméně se poměrně klikatí a rychlost se pohybuje mezi 100 a 130 km/h. Zde by měl být ale problém vyřešen vysokorychlostní tratí Praha - Brno, která by byla vedena souběžně do Benešova, kde by byl sjezd na Budějovice. Trať Benešov - Ševětín bude modernizován kvalitně. Komplikovaný bude mezi Ševětínem a Nemanicemi. Původně byla v plánu trať v nové stopě s tunelem o délce 5 km. SŽDC hledá ale levnější varianty Rv

+1/0
24.1.2015 19:58

J16o17s14e22f 58K34u37b65e53š 9925815889694

No těch 130 - 100 je spíše na úseku Hostivař - Strančice. Ze Strančic dál do Benešova lze nalézt i 80 (Senohraby, Čerčany, atd.)

Bohužel s Ne-Še to vypadá jako s Choceň - Ústí nad Orlicí, kde také pravděpodobně vyhraje levnější "netunelová" varianta....

0/0
24.1.2015 20:55

T37o67m98á54š 89Z16a53h92á30l30k12a 7850852457200

Nechci radit, ale v roce 1843 dokázali za rok postavit i 15 km a skoro jen krumpáčem a lopatou. Například trať Brno - Česká Třebová, tam jsou i tunely. S moderní technikou udělat 11 km za rok mi jako výkon moc nepřijde. Další moderní výkon 7 km zdvoukolejnění Pardubice - HK za skoro rok je taky velmi tristní výkon.

0/−1
22.1.2015 12:31

K26a14r94e37l 53Ř44e47h36á96č37e87k 9472190381292

Ona by ta stavba byla rychlejsi, kdyby neprobihala za plneho provozu.

+1/0
22.1.2015 14:21

T94o15m75á13š 31Z71a85h97á76l42k25a 7520982627200

Někde se to ale staví v jiné stopě, tak to provoz moc neovlivní.

0/−1
22.1.2015 14:26

K91a37r32e51l 78Ř17e82h64á83č74e98k 9232640161632

Jenže tech úseků je dost málo. To tempo by bylo jiné, zastavit po dobu výstavby provoz např. mezi Táborem a Budějovicema. Jenže to bohužel nejde a tak se to staví po kouskách.

+3/0
22.1.2015 14:43

M19i26l14a81n 20W73e65l89s39e43r 5232828328501

Až to bude hotové tak by i k nám do ČB mohli jezdit Pendolína.

Ale v tu dobu už to budou 20let staré rachotiny.

Milí pražští úředníci, kašlete na nás. Dálnici nemáme, novou železnici taky ne.

A všechno se zdržuje a zdržuje.

+2/−4
22.1.2015 10:34

J55o66s15e20f 54K37u35b37e26š 9105965539354

20 let staré rachotiny? :-) Životnost kolejových vozidel je podstatně delší... Stačí modernizovat interiér a bude... Taky by se mi Pendolino líbilo. Zastávka jen Praha - Tábor - Budějovice...

0/0
23.1.2015 10:48







Najdete na iDNES.cz