Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šumavské lokálky bude zajišťovat GWTR, kraj končí s Českými drahami

České dráhy přijdou o část svého byznysu. V soutěži na provoz pošumavských lokálek podaly horší nabídku, než soukromí dopravci a od roku 2017 opustí celkem tři tratě. Jihočeský kraj si nakonec ze tří nabídek jako nejlevnější vybral společnost GW Train Regio, která patří pod dopravce ČSAD Jihotrans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i58ř90í 29K28a32m93e80n84o36v 4493504342

Odbory chtějí svolat mimořádné jednání dozorčí rady ČD a jednání představenstva ČD. zdroj: www.osz.org

0/0
10.3.2015 7:56

J73i52n10d89ř51i16c78h 81Š10k16o51p39e86k 4175691210175

vzhledem k tomu,že nový dopravce bude jezdit na třech tratích, není nadpis "

Šumavské lokálky bude zajišťovat GWTR, kraj končí s Českými drahami" trochu přehnaný ?

0/−1
7.3.2015 18:00

R10a80d65e14k 55J94a48n91a11t79a 9375736884172

Ty tratě ale opravdu tvoří valnou většinu "šumavských lokálek", kromě nich je na Šumavě jen poměrně krátká trať Rybník-Lipno.

Ještě je tam trať Klatovy-Železná Ruda, která se ale obvykle za lokálku nepovažuje, jezdí po ní i rychlíky a Klatovy-Horažďovice, která nevede přímo do hor, jen v podhůři.

+1/0
7.3.2015 20:16

V21a76c57l71a26v 74H87a46j40e58k 3356329799

Ale tyhle dvě už jsou v Plzeňském kraji.

0/0
7.3.2015 20:24

R19e29n21é 80F64l93á76š65a37r 5434340924

Dva dotazy, možná bude autor vědět odpovědi. Děkuji za ně předem. Budou si ČD a GWTR uznávat jízdenky? Je pravda, že manažerkou Jihotransu je manželka jistého manažera z českobudějovického "ředitelství" ČD?

0/0
6.3.2015 9:38

V85a94c43l55a66v 85H80a29j77e76k 3506789949

Stávající spolupráce mezi ČD a  a některými soukromými dopravci je taková, že ČD prodávají jízdenky těchto dopravců. Tak je tomu u GWTR. Na pokladně nebo ve vlaku požádáte o jízdenku z nástupní stanice ČD do cílové stanice a cestující obdrží dvě jízdenky, jednu na tratě ČD, druhou na tratě SD. Výjimkou je železnice Desná z důvodu velké rozdílnosti tarifů a VGB na Liberecku. Ovšem i pro tyto dopravce lze na pokladně nebo ve vlaku zakoupit jízdenku ale ne zadímím z ČD do SD, ale samostatně. U železnice Desná je vhodné aby zákazník na pokladnách mimo IDS Olomouckého kraje znal tarif IDS a pokladníkovi definoval zóny do kterých požaduje prodat jízdenku. GWTR i VBG analogicky prodávají některé jízdenky ČD. Otázkou je uznávání siťových a jízdnek ČD, to z hlavy nevím.

0/0
6.3.2015 19:48

V92a63c44l83a15v 76H67a24j46e23k 3696309699

GWTR uznává i některé další slevy ČD, umí přečít In Kartu a u GWTR lze platit i peněženkou na In Kartě.

0/−1
6.3.2015 8:28

P18e62t17r 52N27e98c90h44a81n50i94c59k45ý 7253796648920

Ale neuznává slevy na inkartu a traťové jízdenky ČD

0/0
7.3.2015 18:47

V38a98c42l13a23v 25H81a72j72e98k 3496869199

Vzhledem k tomu, že  na tratích provozovaných GWTR vůbec nejezdí  ČD, tak je zcela irelevantní aby na tyto tratě ČD prodávaly traťové jízdenky.

0/0
7.3.2015 20:23

V37l28a18d53i25m59í58r 69Š24t42ě35r77b93a 2722101122647

Vzpomeňte, jak vysoutěžil předchůdce GWTR trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Slibovali nové soupravy a podívejte se s čím jezdí dnes. Nedopadne to na Šumavě stejně???;-);-)

+8/−1
5.3.2015 19:11

V80l17a78d31o 42Č15e37r41m19á29k 8132381115268

Dočkej času, jako husa klasu.

+1/0
5.3.2015 21:00

M28a70t82ú11š 18B50e17n95a71k 9208774772493

ČD sa ani netajilo skutočnostou, že sa tej trate chce zbaviť, keďže je vďaka podmienkam ťažko stratová(to isté tvrdil Leo aj RJ). Časopis (seriózny narozdiel od Surových zmektov) kde sa to riešilo som nechal v BA, takže neviem aké presne čiastky to boli..

+1/−3
5.3.2015 18:34

J72a88n 80S88ů14r77a 4105973473322

Pokud se chtěly této tratě zbavit, nechápu, proč vůbec podávaly ČD nabídku. Jinak jestli jste nepochopil, jde o tratě, kde kraje jako objednatel ztrátu dorovnává.

+4/0
5.3.2015 19:09

T37o29m 49J86u21r19e32č27k59a 6945382955755

Dorovnává, ale riziko tržeb nese stále dopravce i v tomto tendru.

+1/−1
5.3.2015 19:19

V76a53c38l29a63v 72H66a70j34e69k 3946589639

A jak to bude doplatky za státem nařízené slevy? Paušálem jako předtím u ČD nebo dle konkrétních jízdenek jako u soukromníků na Ostravu ??

0/0
6.3.2015 8:31

R69a55d24e57k 21J22a49n70a83t63a 9845226864552

I na "nepopulární" zakázku má smysl podat nabídku. Ale samozřejmě o to vyšší ...

+2/0
5.3.2015 19:34

J83a97n 67S55ů32r23a 4935513923372

tak smysl takového konání mi opravdu uniká:)

0/0
5.3.2015 19:37

R10a55d68e27k 68J64a62n77a61t50a 9245726634892

Proč? Naše firma (vývoj SW) to taky dělá. Pokud zákazník chce do systému dodělat nějakou pitomost, ze které koukají jen potíže, tak "odhadneme" pracnost třeba na dvoj či trojnásobek hodin. On si to rozmyslí a kdyby náhodou ne, tak se alespoň vydělá.

+2/0
5.3.2015 19:39

J48a24n 48S63ů64r13a 4675443103862

U SW se ale předpokládá, že úpravy bude dělat dodavatel systému, který ho zná. Tady to je otevřená soutěž, u které se vědělo, že do ní půjdou i jiní zájemci.

+1/0
5.3.2015 20:43

M53i82c77h85a95l 90P17a47v42l30á16t 9283833494249

U SW je to ve vetsine pripadu to same.

+1/0
6.3.2015 8:30

M24i45c26h56a34l 76P32a56v52l81á67t 9323543374549

PS: Tim chci rict, ze se tenhle argument sice velice casto vyskytuje u korupcnich / zmanipulovanych verejnych IT zakazek, ale az na vyjimky je zcela falesny. A tak je treba k nemu pristupovat.

0/0
6.3.2015 8:47

V73á45c52l11a82v 68D77a18v94i82d 5645279814555

Existovala možnost, že konkurence nebude schopná splnit podmínky.

0/0
7.3.2015 4:55

M52i15r92e41k 45K80r63o53u30p63a 8696959587102

Jen abyste všichni vy, kteří fandíte ČSAD, nezaplakali. Jelikož nemá pro tyto tratě vlaky, může se stát, že bude jezdit busama. A v tom případě se rozlučte s lyžema. A jak známo, do busu se vejde  podstatně míň cestujících, takže zapomeňte i na to, že se vždy vejdete. Do vlaku se nacpete, do busu vás nevezmou.

+8/−4
5.3.2015 18:11

P63e49t47r 35N78e20c74h78a73n20i14c70k23ý 7613576788250

Může to být poučení pro další liberalizace, když si tam politici přihrajou svoje koně

0/0
5.3.2015 18:49

A81l48a90n 35Ř10e22p79k48a 4435226

A nemůžou si půjčit//koupit vlaky od ČD? Nejlépe přímo ty, které tam dráhy nasazují teď.;-) Vždyť na jiných lokálkách taky jezdí/jezdil šukafon v původních barvách, jen s přelepeným logem. A jinak snad objednatel si určuje co tam má jezdit, jestli bus nebo vlak a případně i jaký vlak.

0/0
5.3.2015 21:52

F38r63a87n56t62i14š17e21k 46H81á11n77a 7434306739943

Nějaké soupravy přeci jen mají ;-) http://nabidkastart.rajce.idnes.cz/Soupravy_na_provoz_sumavskych_lokalek/ ;-D

0/0
6.3.2015 13:41

V28á62c70l70a59v 81D16a12v22i27d 5425289244575

Ne, to nehrozí, za to by měl Jihotrans pěkné penále.

0/0
7.3.2015 4:56

V22a35c65l39a35v 45H61a80j49e82k 3656989539

Zajímavá také v provozu bude návaznost přípojů ČD - GWTR a naopak.

0/0
7.3.2015 8:37
Foto

V71á13c45l65a89v 56H65e91j15n53a 9246586664929

GWTR znám z trati Sokolov- Kraslice- Zwickau.... uznává jízdenky ČD. Jak to bude s vlaky to nevím "Krušnohorku" zajišťují i Němci. Myslím si také, že jistě zajistí vlaky i na Šumavu (jezdit začnou až od prosince 2017). Jak budou cestující spokojení je dnes předčasné.....A proč zrovna vyhráli oni? Typicky čecháčské, že jsou to kamarádi kamarádů, kolik to stojí a kdo si na tom nahrabal... Já osobně jsem jen zvědavý, jak to bude pohodlné, čisté atd. Nic víc... a rychlost samozřejmě také... V tuto dobu mě ale zajímá, jak bude vypadat celá trať z Budějc....

+3/0
5.3.2015 17:30

P37a73v55e12l 94M93a13r63t86o29c31h 4947179648

Jsem moc zvědav, jak bude GWTR zajišťovat nárazové silné frekvence v letní sezoně v závislosti na počasí.... Bojím se, že se žádné posilování konat nebudeRv

+6/−1
5.3.2015 17:22

P91e27t19r 88N20e98c50h12a67n54i39c82k57ý 7673646688720

GWTR nikde v okolí neoperuje a naši Ostravští soukromnici nám říkají jak je neekonomicke dělat zálohy, tak pošlou max. rrezervní autobus :D

+3/0
5.3.2015 17:26

P33a81v30e12l 24M56a54r90t53o51c75h 4187429128

Přesně toho se bojím. Rv

+3/−2
5.3.2015 17:38

J13i37ř43í 96J97o87z31a 3418573130271

Jasně, to se dalo čekat, že to vyhraje GW regio train resp. ČSAD Jihotrans. Vazby mezi JIKORDem (Jihočeský koorinátor dopravy) jsou na tolik silné, že bylo jasné, že JIKORD přihraje Krigarovi (majitel ČSAD Jihotrans) tuto zakázku. Už v diskuzi u článku "Na šumavské koleje chtějí čtyři dopravci. Hrají o dvě miliardy korun jsem psal, že to s největší pravděpodobností vyhraje právě GW regio train. Takže pro mě nic nového.

+7/−1
5.3.2015 15:53

J74a14n 98S36ů49r72a 4805383613652

Realita je taková, že nabídli nejnižší cenu.

+3/0
5.3.2015 16:00

R35a43d41k20o 95K16ř73i63v53á58n57e26k 7770313495550

Ale v Rusku se to osvědčilo. Gubernátoři přidělují místní busines místnímu oligarchovi. V novinách napíšou, že je to dobře a lidi jsou spokojeni. Proč by to v jižních Čechách nemělo fungovat?

+2/−1
5.3.2015 16:08

P64e37t34r 75N35e93c97h69a66n52i37c26k48ý 7513496688680

Taky mě to překvapilo, ale může to fungovat.V Polsku take mají vojvodstvi své dopravce a mají tak lepší kontrolu nad jeho koordinací.

0/−1
5.3.2015 16:29

I31v73o 74D77o71s63t56á21l 8458502387638

zrovna Polskem bych se moc neoháněl, tam je železniční doprava (snad s výjimkou příměstské v okolí Varšavy) v totálním rozkladu

+7/0
5.3.2015 16:49

P31e55t50r 20N70e51c40h81a95n37i10c67k15ý 7263966458170

Zlepšení je vidět právě tam, kde si Vojvodství dosadila své dopravce

0/−1
5.3.2015 18:30

V21á25c42l19a74v 38D61a80v33i89d 5615569144715

Hlavně ve Slezsku (Horním)....

0/0
7.3.2015 5:34

R86a34d25k23o 73K93ř92i10v39á96n27e90k 7910783495700

"Jako poslední předstoupili před komisi zástupci GW Train Regio"

A to jako ostatní pak dostali šanci dorovnat? Transparentní jako stehno. Až se to dozví ten šikovný klučina z iDnes co bojuje za transparentní soutěže, ten určitě napíše investigativní článek, jak firma spřátelená s papaláši předem nakupovala vyřazená železniční vozidla, aniž by tušila, že vyhraje. :-)

+4/−1
5.3.2015 15:36

J95a50n 94S47ů14r30a 4515153233412

Pane Křivánku, nebojte, ptám se na průběh soutěže i vozidla.

0/0
5.3.2015 15:44

J44a42n 88S59ů58r16a 4755523633432

Jinak nevím, jak chcete splnit limit 100 km/h vyřazenými 810.

+2/0
5.3.2015 15:45

D78a20v21i91d 96H51a47m26b73á98l63e62k 4422970820174

GWTR vlastní i Stadlery RegioShuttle

0/0
5.3.2015 15:58

J42a75n 95S91ů86r20a 4915313883782

vím, však jsme o tom psali:)http://ekonomika.idnes.cz/gw-train-regio-koupil-motoraky-v-nemecku-ff6-/eko-doprava.aspx?c=A150209_185524_eko-doprava_suj

0/−1
5.3.2015 16:00

T67o93m 64J37u40r42e71č73k27a 6415162255375

1 kus nedávno odkoupený ojetý z Německa. To na ty lokálky jaksi stačit nebude.

+2/0
5.3.2015 16:00

J92i38ř54í 63P75r25ů70š42a 7345952255189

Stadlera v počtu jeden kus,který je od prosince 2015 pevně vvázán na oběh na trase Sokolov - Zwickau. A RS1 ani nepokrývají pokrývají turnusovou potřebu Mariánské lázně - Karlovy Vary. Navíc musí koupit "nová" vozidla,takže to co mají a nemají dnes jako by neměli.

+2/0
5.3.2015 18:18

P91e45t30r 67N81e28c34h80a15n29i58c46k15ý 7143986358110

Tak jsem zvědavý na uznávání dokladů ČD a inkaret a nákup lístků. Aby nakonec cestující Praha - Český Krumlov na tom nebyli hůř než nyní. A jsem zvědavý kam ČD pošlou ty brejlovce s patráky, kvatra (často modernizovaná) a šukafony. Že by na Pacifik nebo Vysočinu? Jinak ví se jaká vozidla GWTR nabídlo? A trochu zajímavé, že v JČ vyhraje na železnici ČSAD Jihotrans. V kraji, kde jinak vlaková doprava značně ustupuje autobusové pod tímto dopravcem :-)

+12/0
5.3.2015 15:31

A64l21a43n 24Ř43e88p75k58a 4275626

A pak je otázka, jak dopadnou komerční nabídky Českých drah- jestli i u těch by se případně dohodli na uznávání s ostatními dopravci, mám na mysli Skupinové víkendové jízdenky, Celodenní jízdenky, v létě oblíbené 14denní letní jízdenky (snad zase budou) :) Jestli konkurence tohleto hodlá rozbít, tak radši ať žádná nepřijde :-/

+4/−1
5.3.2015 15:40

P76e34t13r 52N33e31c12h44a27n63i80c81k21ý 7483436198670

To si taky říkám, ale síťové nabídky většinou uznávají.

+2/0
5.3.2015 15:52

R56a48d43e27k 78J64a37n35a70t23a 9525806124162

Skupinovou víkendovou jízdnku GWTR (tam kde jezdí dnes) uznává.

0/0
5.3.2015 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.