Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovice plánují magistrálu pro pěší. Povede od nádraží až na náměstí

Pražané mají magistrálu pro auta, Budějovičtí budou mít magistrálu pro chodce. Její část už funguje. Je to Lannova třída, kudy denně projde 20 tisíc lidí. Radnice chce ovšem tuto zónu prodloužit až na náměstí Přemysla Otakara II. Hodlá autům částečně zavřít Kanovnickou ulici a chodce upřednostnit i kolem katedrály.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53a59n59i12e27l 47D73r75n52e38c 6171449296252

Ideální by bylo parkoviště pod náměstím s dostatečnou kapacitou. A udělat plnohodnotné pěší zóny z Dr. Stejskala, Krajinské a Kanovnické. Pokud by pod náměstím byly 3-patrové garáže, všlo by se tam až 1000 aut. No a zácpy vyřešit překopáním levobřežky na komunikaci pouze s MÚK, alespoň mezi Husovkou a Litvínovickou. Nebylo by špatné ani vylepšit křižovatku na Senovážném nám. Do pěších zón by zajížděly 2 linky MHD, což by nebylo žádné enormní množství, kdyby po povrchu nejezdila auta, tka by . Bylo by to drahé, ale chcem-li to jednou mít, musíme začít alespoň s přípravou.

Hlavně nerealizovat žádné patvary typu rušení parkování bez náhrady (záchytná parkoviště 2 km daleko nepovažuji za náhradu, ale pouze doplnění) nebo zákaz vjezdu, udělá to více škody než užitku...

0/0
13.5.2015 16:20

T77o93m74a56s 53Z12d15v32i44h89a57l 4394849657774

jak jednoduche. Zajimavy by me jen dve veci. Jak by to pomohlo centru mesta, kdyz by primo uprostred vzniklo centralni parkoviste s obrovskou kapacitou, ktera by v ulicich generovala neuveritelne mnozstvi aut? V podstate, vsichni by se zrejme snazili dostat pod namesti. Kudy? Ze Sadu? A druha vec, kdo by to zaplatil? V beznych podminkach stoji jedno parkovaci stani pod zemi 1 000 000,-. To je celkem miliarda. Minimalne. A ve velmi slozitych podminkach, pod hladinou vody, v historickem prostredi, kdy nikdo uplne nevi, co vsechno pod namestim muze byt. Archeologicky pruzkum by byl jen zacatek. Pokud by to mesto postavilo, nemohlo by si 10-20 let dovolit zadnou investici, zadnou skolku, opravu ulice, domov duchodcu, hriste atd.

0/0
13.5.2015 17:13

O34n87d22ř12e93j 36N33o95v10á40k 9207604889679

Může mi někdo vysvětlit myšlenkové pochody městského architekta a vůbec radních?

1. dálnice skrz město ala magistrála v Praze projektovaná v 60. letech - radnice se toho drží zuby nehty a je ochotna klidně rozpůlit město (jistě - pozemky skoupili ti správní lidé a bude se stavět naprosto zbytečný tunel za několik miliard, ačkoliv v původních projektech není)

2. zavedení dopravy na náměstí + dvě autobusové linky

3. zavedení pěší magistrály nádraží - náměstí s vyloučením auto-dopravy, která taktéž rozsekne město na dvě části

Kdo a proč takhle parceluje město na samostatné nefunkční a nepropojené části ???

+1/−2
13.5.2015 9:23

J96o24s49e27f 90H15o28n40e16š 7801542500303

Pokud jde o Prahu,tak to komunisti vymysleli tak,aby to moc nestálo.Pokud jde o Budějovice,tak ve Vrátě je jediné možné místo kudy dálnici vést

+2/0
13.5.2015 11:36

J24a69n 53C86t61i17b96o28r 4495935416343

Tak tady v Budějcích se pořád chce, aby ta dálnice sloužila zároveň jako městský obchvat a součást vnějšího okruhu města, tzn. aby sloužila nejen k tomu, aby ten, kdo jen jede z Prahy na jih či naopak, vůbec nemusel do města, ale zároveň i pro obyvatele města, kteří se chtějí dostat z jednoho konce města do druhého. Pak to nutně musí vést tak blízko a mít to tisíc sjezdů. Je to takový kočkopes...

0/0
13.5.2015 12:28

D87a54n97i74e25l 43D51r25n64e46c 6741189226932

Magistrálu bych neviděl jako špatnou stavbu, vždyťje to hlavní obslužná komunikace na pravém břehu Vltavy. Nevěřím, že by z ní městský okruh nějak významně dostal dopravu, a pokud ano, pak tím budou trpět obyvatelé mezi magistrálou a budoucí Blankou 2. Jako jediné rozumné řešení vidím její zahloubení. Jižně od Nuseláku by to neměl být problém, horší to bude u centra. Jinak oproti navrhovanému tunelu by se měl realizovat tunel s více výjezdy, aby mohl okolí lépe obsluhovat.

0/0
13.5.2015 16:40

J60a58n 92N81o41v57á53k 9167182357557

Máme jednu z nejzprasenějších dopravních situací v ČR, takže je logické auta ještě koncentrovat uzavíráním dalších míst. No ale zase máme ty parníčky na Hlubokou, že jo...:-/

+8/−1
13.5.2015 8:49

I53v57a 53K90a49i57s30e17r91o12v60a 6308651894478

Určitě  omezit nebo zakázat vjezd autům na náměstí (kromě aut radnice!) a z náměstí udělat zónu bez života (kromě občasných skupin turistů) a dále ještě více zahustit dopravu Na sadech, v Mánesově ulici a Lidické, které už jsou dnes ve špičkách ucpané. Ucpané silnice ještě více zahustit a zneprůjezdnit namalovanými pruhy pro cyklisty-sebevrahy ...:-/

+3/0
13.5.2015 14:11

J13a34n 65K76r93p44e73c 5676563484342

ja si myslim ze naprosto typickou ukazkou zklidneneho centra mesta je Ostrava. tam k tomu zklidneni doslo uz velmi davno. kdo rika ze k odlivu lidi a obchodniku doslo kvuli postavenim obchodaku (a ve finale karoliny) mimo centrum, tak keca. k tomu odlivu doslo daleko drive. dneska do centra skoro nikdo nepachne. neni proc. taky si radni zrejme mysleli ze to zachrani ozivenim namesti, novou kasnou, dlazbou a lavickama, ale to spise koupaliste pro cikany a lavicky nocleharna pro bezdaky. a si ani nepamatuji kdy jsem tam byl naposledy.

+3/−1
13.5.2015 8:01

Z67d62e83n80ě81k 45W71e29r71n84h97a33r24t 6887545112308

Já tuhle sobotu. A máte naprostou pravdu.

0/0
13.5.2015 8:02

I90v10a 38K37a90i93s54e28r50o41v41a 6208781894958

no to sedí - z pěší zóny Lannovky je u nádraží také zóna cikánů a bezdomáčů - v létě i koupaliště!!

+2/0
13.5.2015 14:13

P52e25t88r 66N33ě20m30e24č58e46k 1282614142103

Já bych to tady zavřel všechno, jen tak dál....možná by to chtělo i udělat zdi podél přechodu u hotelovky a u nádraží. Ať se nám páni a dámy chodci nemusí zdržovat na semaforech. Pár slepých ulic by Budějicům vyloženě prospělo...jo a pár semaforů navíc také....to fakt hlava nebere, co jsou soudruzi na radnici schopní vyplodit..RvRv;-€;-€;-€

+7/−2
13.5.2015 7:51

J50a86n 49N43o53v75á56k 9197952767687

Hlavně u koh-i-noru je vyloženě málo semaforů - tam bych jich pár přidal a pak taky obecně po okruhu by se jich ještě pár sneslo - kolikrát může člověk poskakovat v koloně i půl kilometru, než se doplazí k dalším světlům.

+3/−1
13.5.2015 8:51

I38v62a 40K14a39i18s92e94r11o80v98a 6108861764198

světla by to chtělo u nemocnice - křižovatka B.Němcové a Schneidrova, ale tam právě žádná světla nejdou a auta tam jezdí z vedlejší - kdo je drzý, tak projede!!:-(

0/0
13.5.2015 14:15

D70a84n79i90e72l 41D49r27n10e53c 6901759346242

Něco z facebooku ROPIDU (je to sice Praha, ale podobné problémy tam mají taky, myšlení mocipánů u nás v ČB bude asi podobného rázu):

"Naším cílem je preference městské hromadné dopravy a snaha, aby řidiče automobilů odradily nekonečné kolony a nasedli právě do plynule jedoucího autobusu."

...Byla to reakce na příspěvek stěžující si na prodloužení kolon po vzniku buspruhu, zřízeného na úkor jízdního pruhu pro všechny.

Jinak když jsem někdy četl nějakou dokumentaci ohedně nově zaváděného semaforu (tady v ČB), tak mi přišlo, že nové semafory nevadí, pokud na nich lze nastavit preferenci MHD. Ale možná už jsem jen paranoidní.

0/0
13.5.2015 23:42

J49a42n 29J22i97r93k57a 7890190280

Zkuste to centrum uplne zavrit. Ja myslim, ze by to slo. Proste ze sadu do mesta by to bylo komplet zavreny. Chce to jen trochu odvahy.

+5/−2
13.5.2015 7:50

J37a34n 65N13o29v51á86k 9627662447147

Jako že jsou sady málo ucpaný?

+2/0
13.5.2015 8:52

O70n39d14ř13e36j 88N45o40v59á48k 9427674809609

jako že už to tu jednou bylo - před rokem 1989 - a taky to šlo ...

+1/0
13.5.2015 9:18

J48a78n 86N88o81v61á80k 9757602637477

Jo, to bylo vyloženě stejně aut jako v roce 2015. ;-D

+1/0
13.5.2015 17:03

V75l46a96d57i66m38í19r 89S19o78k12o24l18í70k 5156224580590

V Brně je centrum také úplně zavřené a funguje to.

0/0
19.5.2015 1:01

Z79d93e65n84ě51k 80W71e98r72n83h81a33r94t 6787505642608

Jakékoliv výjimky jsou cesta do pekel. Pokud nechcete, aby tam jezdila auta, dejte tam zkrátka betonový květináč nebo panel. Ovšem pak musí město počítat s tím, že ten prostor bude "zklidněn" až do totálního vymření, lidi i firmy utečou. Pokud ale vydají někomu výjimku do zákazu, bude z toho fraška, kterou brzy nikdo nebude dodržovat, případně se časem vydá tolik výjimek, že to nebude mít žádný smysl. Zkrátka nelze mít obojí, živé město s obyvateli a firmami, kde nebudou auta. Auta jsou dnes základním požadavkem, kam nesmí auta, tam není život. Může se to sice někomu nelíbit, ale tak to holt je.

+13/−4
13.5.2015 6:58

I52v47a 81K91a19i32s77e71r81o45v64a 6788271754498

má pravdu, předsedoR^

0/0
13.5.2015 14:16

T31o25m80a68s 81Z89d93v26i85h67a64l 4354179847834

Kam nesmi auta, tam neni zivot. Akorat v Kanovnicke mame ten problem, ze tudy projde obrovske mnozstvi lidi pesky, kteri se tam v podstate rozumne a pohodlne nevejdou. Kdyz z ni tedy udelame pesi zonu, bude tam mrtvo...teda az na ty tisice lidi

0/0
13.5.2015 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.