Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovice plánují magistrálu pro pěší. Povede od nádraží až na náměstí

Pražané mají magistrálu pro auta, Budějovičtí budou mít magistrálu pro chodce. Její část už funguje. Je to Lannova třída, kudy denně projde 20 tisíc lidí. Radnice chce ovšem tuto zónu prodloužit až na náměstí Přemysla Otakara II. Hodlá autům částečně zavřít Kanovnickou ulici a chodce upřednostnit i kolem katedrály.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D40a79n89i46e41l 24D22r18n23e52c 6541259326392

Ideální by bylo parkoviště pod náměstím s dostatečnou kapacitou. A udělat plnohodnotné pěší zóny z Dr. Stejskala, Krajinské a Kanovnické. Pokud by pod náměstím byly 3-patrové garáže, všlo by se tam až 1000 aut. No a zácpy vyřešit překopáním levobřežky na komunikaci pouze s MÚK, alespoň mezi Husovkou a Litvínovickou. Nebylo by špatné ani vylepšit křižovatku na Senovážném nám. Do pěších zón by zajížděly 2 linky MHD, což by nebylo žádné enormní množství, kdyby po povrchu nejezdila auta, tka by . Bylo by to drahé, ale chcem-li to jednou mít, musíme začít alespoň s přípravou.

Hlavně nerealizovat žádné patvary typu rušení parkování bez náhrady (záchytná parkoviště 2 km daleko nepovažuji za náhradu, ale pouze doplnění) nebo zákaz vjezdu, udělá to více škody než užitku...

0/0
13.5.2015 16:20

T65o78m32a63s 79Z65d88v24i70h77a16l 4344769517154

jak jednoduche. Zajimavy by me jen dve veci. Jak by to pomohlo centru mesta, kdyz by primo uprostred vzniklo centralni parkoviste s obrovskou kapacitou, ktera by v ulicich generovala neuveritelne mnozstvi aut? V podstate, vsichni by se zrejme snazili dostat pod namesti. Kudy? Ze Sadu? A druha vec, kdo by to zaplatil? V beznych podminkach stoji jedno parkovaci stani pod zemi 1 000 000,-. To je celkem miliarda. Minimalne. A ve velmi slozitych podminkach, pod hladinou vody, v historickem prostredi, kdy nikdo uplne nevi, co vsechno pod namestim muze byt. Archeologicky pruzkum by byl jen zacatek. Pokud by to mesto postavilo, nemohlo by si 10-20 let dovolit zadnou investici, zadnou skolku, opravu ulice, domov duchodcu, hriste atd.

0/0
13.5.2015 17:13

O66n90d48ř67e37j 83N19o81v69á85k 9837224359719

Může mi někdo vysvětlit myšlenkové pochody městského architekta a vůbec radních?

1. dálnice skrz město ala magistrála v Praze projektovaná v 60. letech - radnice se toho drží zuby nehty a je ochotna klidně rozpůlit město (jistě - pozemky skoupili ti správní lidé a bude se stavět naprosto zbytečný tunel za několik miliard, ačkoliv v původních projektech není)

2. zavedení dopravy na náměstí + dvě autobusové linky

3. zavedení pěší magistrály nádraží - náměstí s vyloučením auto-dopravy, která taktéž rozsekne město na dvě části

Kdo a proč takhle parceluje město na samostatné nefunkční a nepropojené části ???

+1/−2
13.5.2015 9:23

J59o70s21e33f 68H90o66n35e98š 7761362100513

Pokud jde o Prahu,tak to komunisti vymysleli tak,aby to moc nestálo.Pokud jde o Budějovice,tak ve Vrátě je jediné možné místo kudy dálnici vést

+2/0
13.5.2015 11:36

J65a29n 67C35t88i44b66o17r 4845625766633

Tak tady v Budějcích se pořád chce, aby ta dálnice sloužila zároveň jako městský obchvat a součást vnějšího okruhu města, tzn. aby sloužila nejen k tomu, aby ten, kdo jen jede z Prahy na jih či naopak, vůbec nemusel do města, ale zároveň i pro obyvatele města, kteří se chtějí dostat z jednoho konce města do druhého. Pak to nutně musí vést tak blízko a mít to tisíc sjezdů. Je to takový kočkopes...

0/0
13.5.2015 12:28

D12a81n69i50e93l 93D81r75n87e97c 6281449236532

Magistrálu bych neviděl jako špatnou stavbu, vždyťje to hlavní obslužná komunikace na pravém břehu Vltavy. Nevěřím, že by z ní městský okruh nějak významně dostal dopravu, a pokud ano, pak tím budou trpět obyvatelé mezi magistrálou a budoucí Blankou 2. Jako jediné rozumné řešení vidím její zahloubení. Jižně od Nuseláku by to neměl být problém, horší to bude u centra. Jinak oproti navrhovanému tunelu by se měl realizovat tunel s více výjezdy, aby mohl okolí lépe obsluhovat.

0/0
13.5.2015 16:40

J81a24n 10N64o48v90á10k 9827672257507

Máme jednu z nejzprasenějších dopravních situací v ČR, takže je logické auta ještě koncentrovat uzavíráním dalších míst. No ale zase máme ty parníčky na Hlubokou, že jo...:-/

+8/−1
13.5.2015 8:49

I28v58a 33K89a15i51s84e57r55o14v87a 6838651584818

Určitě  omezit nebo zakázat vjezd autům na náměstí (kromě aut radnice!) a z náměstí udělat zónu bez života (kromě občasných skupin turistů) a dále ještě více zahustit dopravu Na sadech, v Mánesově ulici a Lidické, které už jsou dnes ve špičkách ucpané. Ucpané silnice ještě více zahustit a zneprůjezdnit namalovanými pruhy pro cyklisty-sebevrahy ...:-/

+3/0
13.5.2015 14:11

J42a28n 74K76r30p49e89c 5756903844922

ja si myslim ze naprosto typickou ukazkou zklidneneho centra mesta je Ostrava. tam k tomu zklidneni doslo uz velmi davno. kdo rika ze k odlivu lidi a obchodniku doslo kvuli postavenim obchodaku (a ve finale karoliny) mimo centrum, tak keca. k tomu odlivu doslo daleko drive. dneska do centra skoro nikdo nepachne. neni proc. taky si radni zrejme mysleli ze to zachrani ozivenim namesti, novou kasnou, dlazbou a lavickama, ale to spise koupaliste pro cikany a lavicky nocleharna pro bezdaky. a si ani nepamatuji kdy jsem tam byl naposledy.

+3/−1
13.5.2015 8:01

Z84d96e38n72ě12k 97W12e34r52n75h32a52r96t 6927765592648

Já tuhle sobotu. A máte naprostou pravdu.

0/0
13.5.2015 8:02

I97v76a 36K26a98i88s18e66r64o91v48a 6308781684568

no to sedí - z pěší zóny Lannovky je u nádraží také zóna cikánů a bezdomáčů - v létě i koupaliště!!

+2/0
13.5.2015 14:13

P98e30t58r 10N59ě26m41e85č85e63k 1342384662943

Já bych to tady zavřel všechno, jen tak dál....možná by to chtělo i udělat zdi podél přechodu u hotelovky a u nádraží. Ať se nám páni a dámy chodci nemusí zdržovat na semaforech. Pár slepých ulic by Budějicům vyloženě prospělo...jo a pár semaforů navíc také....to fakt hlava nebere, co jsou soudruzi na radnici schopní vyplodit..RvRv;-€;-€;-€

+7/−2
13.5.2015 7:51

J32a79n 36N71o40v21á91k 9177652687977

Hlavně u koh-i-noru je vyloženě málo semaforů - tam bych jich pár přidal a pak taky obecně po okruhu by se jich ještě pár sneslo - kolikrát může člověk poskakovat v koloně i půl kilometru, než se doplazí k dalším světlům.

+3/−1
13.5.2015 8:51

I49v64a 44K42a19i85s32e95r63o94v97a 6728271584148

světla by to chtělo u nemocnice - křižovatka B.Němcové a Schneidrova, ale tam právě žádná světla nejdou a auta tam jezdí z vedlejší - kdo je drzý, tak projede!!:-(

0/0
13.5.2015 14:15

D81a45n50i39e44l 64D78r10n69e68c 6681929166382

Něco z facebooku ROPIDU (je to sice Praha, ale podobné problémy tam mají taky, myšlení mocipánů u nás v ČB bude asi podobného rázu):

"Naším cílem je preference městské hromadné dopravy a snaha, aby řidiče automobilů odradily nekonečné kolony a nasedli právě do plynule jedoucího autobusu."

...Byla to reakce na příspěvek stěžující si na prodloužení kolon po vzniku buspruhu, zřízeného na úkor jízdního pruhu pro všechny.

Jinak když jsem někdy četl nějakou dokumentaci ohedně nově zaváděného semaforu (tady v ČB), tak mi přišlo, že nové semafory nevadí, pokud na nich lze nastavit preferenci MHD. Ale možná už jsem jen paranoidní.

0/0
13.5.2015 23:42

J45a16n 22J91i41r60k76a 7760500520

Zkuste to centrum uplne zavrit. Ja myslim, ze by to slo. Proste ze sadu do mesta by to bylo komplet zavreny. Chce to jen trochu odvahy.

+5/−2
13.5.2015 7:50

J54a47n 16N69o40v37á80k 9637542807167

Jako že jsou sady málo ucpaný?

+2/0
13.5.2015 8:52

O20n71d25ř38e63j 83N84o44v71á49k 9277394899359

jako že už to tu jednou bylo - před rokem 1989 - a taky to šlo ...

+1/0
13.5.2015 9:18

J58a90n 59N35o27v52á14k 9687982867897

Jo, to bylo vyloženě stejně aut jako v roce 2015. ;-D

+1/0
13.5.2015 17:03

V72l39a39d41i86m38í60r 57S39o95k50o76l13í96k 5916904160790

V Brně je centrum také úplně zavřené a funguje to.

0/0
19.5.2015 1:01

Z14d30e75n78ě14k 77W89e14r29n62h62a15r12t 6257515722678

Jakékoliv výjimky jsou cesta do pekel. Pokud nechcete, aby tam jezdila auta, dejte tam zkrátka betonový květináč nebo panel. Ovšem pak musí město počítat s tím, že ten prostor bude "zklidněn" až do totálního vymření, lidi i firmy utečou. Pokud ale vydají někomu výjimku do zákazu, bude z toho fraška, kterou brzy nikdo nebude dodržovat, případně se časem vydá tolik výjimek, že to nebude mít žádný smysl. Zkrátka nelze mít obojí, živé město s obyvateli a firmami, kde nebudou auta. Auta jsou dnes základním požadavkem, kam nesmí auta, tam není život. Může se to sice někomu nelíbit, ale tak to holt je.

+13/−4
13.5.2015 6:58

I21v14a 42K18a39i10s38e77r29o94v18a 6578241554228

má pravdu, předsedoR^

0/0
13.5.2015 14:16

T76o92m16a85s 94Z95d59v34i63h95a34l 4414939757894

Kam nesmi auta, tam neni zivot. Akorat v Kanovnicke mame ten problem, ze tudy projde obrovske mnozstvi lidi pesky, kteri se tam v podstate rozumne a pohodlne nevejdou. Kdyz z ni tedy udelame pesi zonu, bude tam mrtvo...teda az na ty tisice lidi

0/0
13.5.2015 17:16







Najdete na iDNES.cz