- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ideální by bylo parkoviště pod náměstím s dostatečnou kapacitou. A udělat plnohodnotné pěší zóny z Dr. Stejskala, Krajinské a Kanovnické. Pokud by pod náměstím byly 3-patrové garáže, všlo by se tam až 1000 aut. No a zácpy vyřešit překopáním levobřežky na komunikaci pouze s MÚK, alespoň mezi Husovkou a Litvínovickou. Nebylo by špatné ani vylepšit křižovatku na Senovážném nám. Do pěších zón by zajížděly 2 linky MHD, což by nebylo žádné enormní množství, kdyby po povrchu nejezdila auta, tka by . Bylo by to drahé, ale chcem-li to jednou mít, musíme začít alespoň s přípravou.
Hlavně nerealizovat žádné patvary typu rušení parkování bez náhrady (záchytná parkoviště 2 km daleko nepovažuji za náhradu, ale pouze doplnění) nebo zákaz vjezdu, udělá to více škody než užitku...
jak jednoduche. Zajimavy by me jen dve veci. Jak by to pomohlo centru mesta, kdyz by primo uprostred vzniklo centralni parkoviste s obrovskou kapacitou, ktera by v ulicich generovala neuveritelne mnozstvi aut? V podstate, vsichni by se zrejme snazili dostat pod namesti. Kudy? Ze Sadu? A druha vec, kdo by to zaplatil? V beznych podminkach stoji jedno parkovaci stani pod zemi 1 000 000,-. To je celkem miliarda. Minimalne. A ve velmi slozitych podminkach, pod hladinou vody, v historickem prostredi, kdy nikdo uplne nevi, co vsechno pod namestim muze byt. Archeologicky pruzkum by byl jen zacatek. Pokud by to mesto postavilo, nemohlo by si 10-20 let dovolit zadnou investici, zadnou skolku, opravu ulice, domov duchodcu, hriste atd.
Může mi někdo vysvětlit myšlenkové pochody městského architekta a vůbec radních?
1. dálnice skrz město ala magistrála v Praze projektovaná v 60. letech - radnice se toho drží zuby nehty a je ochotna klidně rozpůlit město (jistě - pozemky skoupili ti správní lidé a bude se stavět naprosto zbytečný tunel za několik miliard, ačkoliv v původních projektech není)
2. zavedení dopravy na náměstí + dvě autobusové linky
3. zavedení pěší magistrály nádraží - náměstí s vyloučením auto-dopravy, která taktéž rozsekne město na dvě části
Kdo a proč takhle parceluje město na samostatné nefunkční a nepropojené části ???
Pokud jde o Prahu,tak to komunisti vymysleli tak,aby to moc nestálo.Pokud jde o Budějovice,tak ve Vrátě je jediné možné místo kudy dálnici vést
Máme jednu z nejzprasenějších dopravních situací v ČR, takže je logické auta ještě koncentrovat uzavíráním dalších míst. No ale zase máme ty parníčky na Hlubokou, že jo...
Určitě omezit nebo zakázat vjezd autům na náměstí (kromě aut radnice!) a z náměstí udělat zónu bez života (kromě občasných skupin turistů) a dále ještě více zahustit dopravu Na sadech, v Mánesově ulici a Lidické, které už jsou dnes ve špičkách ucpané. Ucpané silnice ještě více zahustit a zneprůjezdnit namalovanými pruhy pro cyklisty-sebevrahy ...
ja si myslim ze naprosto typickou ukazkou zklidneneho centra mesta je Ostrava. tam k tomu zklidneni doslo uz velmi davno. kdo rika ze k odlivu lidi a obchodniku doslo kvuli postavenim obchodaku (a ve finale karoliny) mimo centrum, tak keca. k tomu odlivu doslo daleko drive. dneska do centra skoro nikdo nepachne. neni proc. taky si radni zrejme mysleli ze to zachrani ozivenim namesti, novou kasnou, dlazbou a lavickama, ale to spise koupaliste pro cikany a lavicky nocleharna pro bezdaky. a si ani nepamatuji kdy jsem tam byl naposledy.
Já tuhle sobotu. A máte naprostou pravdu.
Já bych to tady zavřel všechno, jen tak dál....možná by to chtělo i udělat zdi podél přechodu u hotelovky a u nádraží. Ať se nám páni a dámy chodci nemusí zdržovat na semaforech. Pár slepých ulic by Budějicům vyloženě prospělo...jo a pár semaforů navíc také....to fakt hlava nebere, co jsou soudruzi na radnici schopní vyplodit..
Hlavně u koh-i-noru je vyloženě málo semaforů - tam bych jich pár přidal a pak taky obecně po okruhu by se jich ještě pár sneslo - kolikrát může člověk poskakovat v koloně i půl kilometru, než se doplazí k dalším světlům.
Zkuste to centrum uplne zavrit. Ja myslim, ze by to slo. Proste ze sadu do mesta by to bylo komplet zavreny. Chce to jen trochu odvahy.
Jakékoliv výjimky jsou cesta do pekel. Pokud nechcete, aby tam jezdila auta, dejte tam zkrátka betonový květináč nebo panel. Ovšem pak musí město počítat s tím, že ten prostor bude "zklidněn" až do totálního vymření, lidi i firmy utečou. Pokud ale vydají někomu výjimku do zákazu, bude z toho fraška, kterou brzy nikdo nebude dodržovat, případně se časem vydá tolik výjimek, že to nebude mít žádný smysl. Zkrátka nelze mít obojí, živé město s obyvateli a firmami, kde nebudou auta. Auta jsou dnes základním požadavkem, kam nesmí auta, tam není život. Může se to sice někomu nelíbit, ale tak to holt je.