Diskuze

Budějovice plánují magistrálu pro pěší. Povede od nádraží až na náměstí

Pražané mají magistrálu pro auta, Budějovičtí budou mít magistrálu pro chodce. Její část už funguje. Je to Lannova třída, kudy denně projde 20 tisíc lidí. Radnice chce ovšem tuto zónu prodloužit až na náměstí Přemysla Otakara II. Hodlá autům částečně zavřít Kanovnickou ulici a chodce upřednostnit i kolem katedrály.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DD

Ideální by bylo parkoviště pod náměstím s dostatečnou kapacitou. A udělat plnohodnotné pěší zóny z Dr. Stejskala, Krajinské a Kanovnické. Pokud by pod náměstím byly 3-patrové garáže, všlo by se tam až 1000 aut. No a zácpy vyřešit překopáním levobřežky na komunikaci pouze s MÚK, alespoň mezi Husovkou a Litvínovickou. Nebylo by špatné ani vylepšit křižovatku na Senovážném nám. Do pěších zón by zajížděly 2 linky MHD, což by nebylo žádné enormní množství, kdyby po povrchu nejezdila auta, tka by . Bylo by to drahé, ale chcem-li to jednou mít, musíme začít alespoň s přípravou.

Hlavně nerealizovat žádné patvary typu rušení parkování bez náhrady (záchytná parkoviště 2 km daleko nepovažuji za náhradu, ale pouze doplnění) nebo zákaz vjezdu, udělá to více škody než užitku...

0 0
možnosti
TZ

jak jednoduche. Zajimavy by me jen dve veci. Jak by to pomohlo centru mesta, kdyz by primo uprostred vzniklo centralni parkoviste s obrovskou kapacitou, ktera by v ulicich generovala neuveritelne mnozstvi aut? V podstate, vsichni by se zrejme snazili dostat pod namesti. Kudy? Ze Sadu? A druha vec, kdo by to zaplatil? V beznych podminkach stoji jedno parkovaci stani pod zemi 1 000 000,-. To je celkem miliarda. Minimalne. A ve velmi slozitych podminkach, pod hladinou vody, v historickem prostredi, kdy nikdo uplne nevi, co vsechno pod namestim muze byt. Archeologicky pruzkum by byl jen zacatek. Pokud by to mesto postavilo, nemohlo by si 10-20 let dovolit zadnou investici, zadnou skolku, opravu ulice, domov duchodcu, hriste atd.

0 0
možnosti
ON

Může mi někdo vysvětlit myšlenkové pochody městského architekta a vůbec radních?

1. dálnice skrz město ala magistrála v Praze projektovaná v 60. letech - radnice se toho drží zuby nehty a je ochotna klidně rozpůlit město (jistě - pozemky skoupili ti správní lidé a bude se stavět naprosto zbytečný tunel za několik miliard, ačkoliv v původních projektech není)

2. zavedení dopravy na náměstí + dvě autobusové linky

3. zavedení pěší magistrály nádraží - náměstí s vyloučením auto-dopravy, která taktéž rozsekne město na dvě části

Kdo a proč takhle parceluje město na samostatné nefunkční a nepropojené části ???

1 2
možnosti
JH

J11o35s66e72f 57H38o22n20e59š

13. 5. 2015 11:36

Pokud jde o Prahu,tak to komunisti vymysleli tak,aby to moc nestálo.Pokud jde o Budějovice,tak ve Vrátě je jediné možné místo kudy dálnici vést

2 0
možnosti
JN

J39a33n 94N85o21v97á44k

13. 5. 2015 8:49

Máme jednu z nejzprasenějších dopravních situací v ČR, takže je logické auta ještě koncentrovat uzavíráním dalších míst. No ale zase máme ty parníčky na Hlubokou, že jo...:-/

8 1
možnosti
IK

Určitě  omezit nebo zakázat vjezd autům na náměstí (kromě aut radnice!) a z náměstí udělat zónu bez života (kromě občasných skupin turistů) a dále ještě více zahustit dopravu Na sadech, v Mánesově ulici a Lidické, které už jsou dnes ve špičkách ucpané. Ucpané silnice ještě více zahustit a zneprůjezdnit namalovanými pruhy pro cyklisty-sebevrahy ...:-/

3 0
možnosti
JK

J91a23n 26K34r84p68e29c

13. 5. 2015 8:01

ja si myslim ze naprosto typickou ukazkou zklidneneho centra mesta je Ostrava. tam k tomu zklidneni doslo uz velmi davno. kdo rika ze k odlivu lidi a obchodniku doslo kvuli postavenim obchodaku (a ve finale karoliny) mimo centrum, tak keca. k tomu odlivu doslo daleko drive. dneska do centra skoro nikdo nepachne. neni proc. taky si radni zrejme mysleli ze to zachrani ozivenim namesti, novou kasnou, dlazbou a lavickama, ale to spise koupaliste pro cikany a lavicky nocleharna pro bezdaky. a si ani nepamatuji kdy jsem tam byl naposledy.

3 1
možnosti
ZW

Já tuhle sobotu. A máte naprostou pravdu.

0 0
možnosti
PN

Já bych to tady zavřel všechno, jen tak dál....možná by to chtělo i udělat zdi podél přechodu u hotelovky a u nádraží. Ať se nám páni a dámy chodci nemusí zdržovat na semaforech. Pár slepých ulic by Budějicům vyloženě prospělo...jo a pár semaforů navíc také....to fakt hlava nebere, co jsou soudruzi na radnici schopní vyplodit..RvRv;-€;-€;-€

7 2
možnosti
JN

J20a88n 51N64o49v23á97k

13. 5. 2015 8:51

Hlavně u koh-i-noru je vyloženě málo semaforů - tam bych jich pár přidal a pak taky obecně po okruhu by se jich ještě pár sneslo - kolikrát může člověk poskakovat v koloně i půl kilometru, než se doplazí k dalším světlům.

3 1
možnosti
JJ

J19a27n 90J76i94r55k25a

13. 5. 2015 7:50

Zkuste to centrum uplne zavrit. Ja myslim, ze by to slo. Proste ze sadu do mesta by to bylo komplet zavreny. Chce to jen trochu odvahy.

5 2
možnosti
JN

J97a10n 15N41o18v28á85k

13. 5. 2015 8:52

Jako že jsou sady málo ucpaný?

2 0
možnosti
ZW

Jakékoliv výjimky jsou cesta do pekel. Pokud nechcete, aby tam jezdila auta, dejte tam zkrátka betonový květináč nebo panel. Ovšem pak musí město počítat s tím, že ten prostor bude "zklidněn" až do totálního vymření, lidi i firmy utečou. Pokud ale vydají někomu výjimku do zákazu, bude z toho fraška, kterou brzy nikdo nebude dodržovat, případně se časem vydá tolik výjimek, že to nebude mít žádný smysl. Zkrátka nelze mít obojí, živé město s obyvateli a firmami, kde nebudou auta. Auta jsou dnes základním požadavkem, kam nesmí auta, tam není život. Může se to sice někomu nelíbit, ale tak to holt je.

13 4
možnosti
IK

má pravdu, předsedoR^

0 0
možnosti