Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jedna značka znechutí řidičům průjezd centrem Českých Budějovic

Jedna značka a stovky naštvaných motoristů začnou jezdit jinudy. Přesně tak si zástupci českobudějovické radnice představují, že bude fungovat nové omezení, které ztíží vjezd na náměstí Přemysla Otakara II. Znechutit má především ty, kteří si přes historické jádro zkracují cestu centrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T72o40m32á49š 61S63y98s 2954449700813

Nejlepším krokem, který by radnice mohla pro vylepšení dopravy udělat, je nečinit žádný další krok. Na co totiž odborníci zdejšího magistrátu sáhnou, tam sto let tráva neroste.

Kdyby se však odhodlali k opravdovému prvnímu kroku ke zlepšení dopravní situace, měl bych několik návrhů, které jsou velmi levné:

1. semafor na Mánesovce "Lidl" (3 semafory na 120 metrech!)

2. semafor Nádražní - Lannova (kousek dál je podchod)

3. semafor u Sconta

4. semafor u Tesca

5. semafor u Bauhausu

6. semafor u Kauflandu

7. semafor na Dlouhé louce u sportovní haly

8. semafor Vodní x Vrbenská

9. semafor Rudolfovská x Dobrovodská Vypněte je. Nevyřeší se vše, ale dost to pomůže.

0/0
16.6.2015 7:45

T95o48m23á59š 94V74č13e77l94i44č94k75a 8242753450849

Auto každou minutu. To je šedesát aut za hodinu. Tomu říkám provoz!

+1/0
11.6.2015 1:08

M11i86c49h50a91e73l 86T26a15n74á44č 8938550971108

Projet se po mezinárodní silnici z Lince do Prahy je nedůstojný zážitek v podobě průjezdu Českými Budějovicemi. 

Před městem si postojíte v koloně, protože na hlavní silnici je výstavní mini kruhový objezd u Mercedesu. Umocněným zážitkem je průjezd městem slušně obsazeným semafory. 

Zážitek - děkujeme.

+4/−1
10.6.2015 8:45

J96a43n 61C57t27i25b12o59r 4675855686203

Děkujde vládám, že nebyly dosud schopny postavit dálnici. To není ostuda Budějovic.

0/0
10.6.2015 10:27

M79i69c62h36a14l 65P87a83v30l97á84t 9803183974719

Dlouholeta destrukce dopravy v CB je vinou magistratu. Budejice jsou tim proslavene siroko daleko.

0/0
10.6.2015 11:53

P66e30t87r 85N71ě30m10e11č29e26k 1742484512493

Bože, to je sebranka na tom našem magistrátu!!!!!!Rv

0/−1
10.6.2015 7:09

D38a32n34i88e24l 29D40r45n63e64c 6341929716942

Chtělo by to zaměřit se na důvod, proč řidiči jezdí přes náměstí - protože je to tam nejrychlejší. A proč je to tam nejrychlejší? Protože Sady, Husovka, Na Dlouhé louce i Nádražní stojí.

Co s tím město dělá?

Na Dlouhé louce povoluje stavbu křižovatek se SSZ, že prý je to hlavně místněobslužná komunikace. Křižovatka Na Dlouhé louce X Husova se změní jen trochu, na MÚK nejsou peníze (jistě by se sehnat daly - frakventovanější komunikace je jen ve 4 krajích), prý by byla zbytečná po dostavbě dálnice (dopravní modely říkají něco jiného).

Na Husovce se kolony "vyřeší" preferenčními pruhy pro MHD, které by sami o sobě byly dobré, kdyby někomu nebylo líto ubrat trochu trávníku při úpravě křižovatky na Mariánském náměstí, takže tam vznikne podivné hrdlo kvůli ničemu. A z druhé strany to vyřeší dálnice a decentní úprava křižovatky, možná i se zůžením ze 2 pruhů v každém směru na jeden (ten druhý potřebují cyklisté, pustí mezi sebe i MHD).

Na Sadech se to vyřeší zákazy odbočení (snad se od toho už ustoupilo), preferenčními pruhy (když MHD nestojí v koloně, pak ta kolona přestává být tak podstatnou) a větším ucpáním Strakonické a Nádražní.

Ucpaná 4-pruhová Nádražní se vyřeší 2-pruhovou Zanádražní a vyznačením pruhů pro MHD a cyklisty (je to sice jen v cyklogenrelu, ale nikdy nevíte, koho to napadne realizovat), aby toho nebylo málo, přidáme další světelnou křižovatku a přechod nad podchodem.

Jako další je zmíněný zákaz vjezdu do centra, nebo alespoň. Tím bychom přišli o několik set parkovacích míst, ale nebojte, garáže nebudou. Auta se nám tedy přesunou do širšího centra, i když je tam už dnes nedostate parkovacích míst, ale to nevadí, prostě zpoplatníme parkování všude okolo, tím se to vyřeší, zejména problémy s parkováním večer, kdy je tu obzvláště hodně dojíždějících.

Celé to nazveme "komplexní řešení dopravy", občanským spolkům se to bude líbit, takže se to bude líbit všem.

Přitom by šlo udělat řešení pro všechny, bylo by o něco dražší, ale většina by byla spokojena.

+12/−1
9.6.2015 23:04

P40e55t76r 37N28ě40m31e50č68e23k 1122894902823

Naprostý souhlasR^

0/−1
10.6.2015 7:10

L90a15d14a 64J67e67c54m59e43n 8403781755479

tohle je absolutne dokonale a pravdive napsane! R^

0/−1
10.6.2015 9:04

J16a68n 55C36t65i44b75o36r 4535785176953

A jaké je tedy to vaše "řešení pro všechny"?

0/0
10.6.2015 10:36

D71a11n13i93e67l 72D59r27n43e73c 6721519126652

To nelze popsat v jednom komentáři, ale ve zkratce například:

1) MÚK Na Douhé louce s ulicí Husova a s vjezdem ke Kauflandu. Byla by to jedna MÚK sestavená ze dvou. Dole by byly 4 přímé pruhy (2 + 2), nahoře by byly buď světelné, nebo turbookružní. Do křižovatky s vjezdem ke kauflandu by se zapojila i větev ke sportovní hale, díky čemuž by se mohla zrušit křižovatka právě s odbočkou ke sportovní hale. Nad křižovatkou s Husovkou by byla okružní lávka pro chodce a cyklisty, jako je třeba v polském Řešově (Rzeszów kladka). Náklady cca 500 000 000 Kč, přičemž by to rozhodně vše neplatilo město, protože se jedná o křižovatku silnice I. třídy.

2) Přestavba MÚK Diamant na sdruženou trubkovitou. Náklady cca 100 000 000 Kč, i zde by to celé neplatilo město, jedná se o křižovatku dokonce 2 silnic I. třídy.

3) 3-podlažní podzemní parkoviště pod náměstím s kapacitou cca 1000 vozidel. Vjezdy/výjezdy by byly v Karla IV., Piaristické a U Černé věže (zde pouze vjezd). Náměstí by se úplně uzavřelo pro auta (krom zásobování apod.), která by parkovala pod ním, na něj by zajížděly midibusy MHD. Pěší zóna by mohla udělat i z Kanovnické a celé Dr. Stejskala, vznikly by tak pěší osy v centru, přitom by bylo centrum dokonce ještě lépe dostupné i pro motoristy a místní by neměli problémy s parkováním. Náklady cca 1 000 000 000 kč, přičemž budeme-li počátat, že se 500 karet prodá místním za 2000 Kč na rok a zbylá místa budou dostupná pro ostatní řidiče, pak to vychází na cca 177 Kč na den na placené parkovací místo při rozpočtení na 30 let. Přišteme-li k tomu ještě údržbu, neměli bychom se dostat přes 200 Kč na místo a den, cž při současných cenách znamená, že stačí když bude na každém místě stát každý den auto přibližně 3 hodiny. Jinak by bylo vhodné zvážit automatický parkovací systém.

4) Město by mělo vybudovat cyklostezky (ne cyklopruhy, ne stezky pro chodce a cyklisty) třeba podél Pražské třídy, místa je tam dost i bez ubírání jízdních pruhů motoristům.

Jak píši, jeden komentář nestačí.

0/0
13.6.2015 23:25

M90i74c86h19a81l 68L96u89s70k 1915754341826

Tady se jde zase po podstatě problému... Řešení dopravy v Budějicích se už deset let opírá jen o D3 a město samo s žádným, alespoň částečně ulevujícím, řešením po celou tu dobu nepřišlo. Kdyby tak do Budějic dorazil když nic jiného alespoň fenomén kruhových křižovatek... Ale proč, když se dá jít cestou restrikcí, které nic nestojí.

+2/−2
9.6.2015 19:49

J32a37n 63C49t69i88b41o23r 4745515466683

Kruhové křižovatky došly před Budějce a tam, mezi městem a Borkem, se nahromadily :D

+7/0
9.6.2015 21:02

P76e71t52r 19O42n18d37r91á90č70e34k 6348878875

asi bych našel ještě lepší příklad, úsek Suché Vrbné - Nové Hodějovice :-)

+2/0
10.6.2015 8:41

P42e18t62r 29M44i96k77e11š 4670501196894

Myslim že těch přiblblejch kruháčů tu máme dost a dost stejně tak semaforů :D.

0/0
10.6.2015 10:26

A50u24g47u25s30t 85F55o94r16m27á59n30e92k 6295329250496

Pamatuji doby, kdy se na náměstí nesmělo. Ale to tenkrát zařizovali zlí komunisti.

0/−2
9.6.2015 18:35

M23i98l71a57n 97C64h16a35l85u19p37a 7164576377553

A pak byly dny, kdy se tam naopak muselo ... Jo, jo to byly časy. Díkybohu jsou dávno pryč (tedy aspoń doufám). :-)

+12/0
9.6.2015 18:57

R40o41m50a85n 82V11í30c20e86n71e66c 2569622668222

Stačí vzpomenout intenzitu dopravy a pak má smysl mluvit o paměti.

+4/0
9.6.2015 20:51

M26i46l56a17n 47C28h93a50l36u24p75a 7674326307483

Jestli na tom rinku doteďka chcíp pes, tak od nynějška tam budou chcíplý dva.  O autech to není. Podívejte se jak žijí náměstí o víkendech na jih od Šumavy. Sterilizované náměstí zůstane sterilizované i po další sterilizaci.

+6/−2
9.6.2015 18:35

J69a29n 18C31t24i45b90o76r 4835185726223

Kolik života podle vás na to náměstí přináší auta, která tudy jen projíždí ze Sadů na Mánesovku?

+3/0
9.6.2015 21:04

M87i56l76a54n 29C62h28a62l74u49p44a 7214186827333

Normálního člověka to nenapadne. To proboha taková úspora času?

+3/0
9.6.2015 21:29

P12e67t88r 59N92ě94m21e14č44e35k 1232954922183

Nemyslím si pane Ctibore, že je jich tolik...jen málokdo si chce užívat jízdu na kočičích hlavách, když nemusí.

+3/0
10.6.2015 7:12

J25a41n 71C55t50i19b41o63r 4125865206553

Ale i ti, co tudy jedou - vjedou u atedrály, objedou náměstí a Biskupskou zase vyjedou, aniž by tam někde zastavili - tam přináší nějaký život, který by přispěl tomu, aby tam "nechcíply dva psi", jak píše p. Chalupa? Tranzitní doprava místa, kterými projíždí, neoživuje!

0/0
10.6.2015 10:33







Najdete na iDNES.cz