Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jedna značka znechutí řidičům průjezd centrem Českých Budějovic

Jedna značka a stovky naštvaných motoristů začnou jezdit jinudy. Přesně tak si zástupci českobudějovické radnice představují, že bude fungovat nové omezení, které ztíží vjezd na náměstí Přemysla Otakara II. Znechutit má především ty, kteří si přes historické jádro zkracují cestu centrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o18m95á25š 27S84y79s 2344309270413

Nejlepším krokem, který by radnice mohla pro vylepšení dopravy udělat, je nečinit žádný další krok. Na co totiž odborníci zdejšího magistrátu sáhnou, tam sto let tráva neroste.

Kdyby se však odhodlali k opravdovému prvnímu kroku ke zlepšení dopravní situace, měl bych několik návrhů, které jsou velmi levné:

1. semafor na Mánesovce "Lidl" (3 semafory na 120 metrech!)

2. semafor Nádražní - Lannova (kousek dál je podchod)

3. semafor u Sconta

4. semafor u Tesca

5. semafor u Bauhausu

6. semafor u Kauflandu

7. semafor na Dlouhé louce u sportovní haly

8. semafor Vodní x Vrbenská

9. semafor Rudolfovská x Dobrovodská Vypněte je. Nevyřeší se vše, ale dost to pomůže.

0/0
16.6.2015 7:45

T44o78m47á67š 19V66č86e32l58i81č97k44a 8452323260389

Auto každou minutu. To je šedesát aut za hodinu. Tomu říkám provoz!

+1/0
11.6.2015 1:08

M39i34c10h53a65e58l 87T94a64n29á15č 8158810791448

Projet se po mezinárodní silnici z Lince do Prahy je nedůstojný zážitek v podobě průjezdu Českými Budějovicemi. 

Před městem si postojíte v koloně, protože na hlavní silnici je výstavní mini kruhový objezd u Mercedesu. Umocněným zážitkem je průjezd městem slušně obsazeným semafory. 

Zážitek - děkujeme.

+4/−1
10.6.2015 8:45

J72a22n 63C53t92i92b42o95r 4925715906263

Děkujde vládám, že nebyly dosud schopny postavit dálnici. To není ostuda Budějovic.

0/0
10.6.2015 10:27

M73i35c96h80a80l 61P62a95v90l92á41t 9773773294589

Dlouholeta destrukce dopravy v CB je vinou magistratu. Budejice jsou tim proslavene siroko daleko.

0/0
10.6.2015 11:53

P71e54t47r 81N27ě75m11e62č70e33k 1672714442453

Bože, to je sebranka na tom našem magistrátu!!!!!!Rv

0/−1
10.6.2015 7:09

D90a13n60i93e67l 71D31r38n31e33c 6331309266482

Chtělo by to zaměřit se na důvod, proč řidiči jezdí přes náměstí - protože je to tam nejrychlejší. A proč je to tam nejrychlejší? Protože Sady, Husovka, Na Dlouhé louce i Nádražní stojí.

Co s tím město dělá?

Na Dlouhé louce povoluje stavbu křižovatek se SSZ, že prý je to hlavně místněobslužná komunikace. Křižovatka Na Dlouhé louce X Husova se změní jen trochu, na MÚK nejsou peníze (jistě by se sehnat daly - frakventovanější komunikace je jen ve 4 krajích), prý by byla zbytečná po dostavbě dálnice (dopravní modely říkají něco jiného).

Na Husovce se kolony "vyřeší" preferenčními pruhy pro MHD, které by sami o sobě byly dobré, kdyby někomu nebylo líto ubrat trochu trávníku při úpravě křižovatky na Mariánském náměstí, takže tam vznikne podivné hrdlo kvůli ničemu. A z druhé strany to vyřeší dálnice a decentní úprava křižovatky, možná i se zůžením ze 2 pruhů v každém směru na jeden (ten druhý potřebují cyklisté, pustí mezi sebe i MHD).

Na Sadech se to vyřeší zákazy odbočení (snad se od toho už ustoupilo), preferenčními pruhy (když MHD nestojí v koloně, pak ta kolona přestává být tak podstatnou) a větším ucpáním Strakonické a Nádražní.

Ucpaná 4-pruhová Nádražní se vyřeší 2-pruhovou Zanádražní a vyznačením pruhů pro MHD a cyklisty (je to sice jen v cyklogenrelu, ale nikdy nevíte, koho to napadne realizovat), aby toho nebylo málo, přidáme další světelnou křižovatku a přechod nad podchodem.

Jako další je zmíněný zákaz vjezdu do centra, nebo alespoň. Tím bychom přišli o několik set parkovacích míst, ale nebojte, garáže nebudou. Auta se nám tedy přesunou do širšího centra, i když je tam už dnes nedostate parkovacích míst, ale to nevadí, prostě zpoplatníme parkování všude okolo, tím se to vyřeší, zejména problémy s parkováním večer, kdy je tu obzvláště hodně dojíždějících.

Celé to nazveme "komplexní řešení dopravy", občanským spolkům se to bude líbit, takže se to bude líbit všem.

Přitom by šlo udělat řešení pro všechny, bylo by o něco dražší, ale většina by byla spokojena.

+12/−1
9.6.2015 23:04

P81e28t32r 74N25ě73m83e34č47e34k 1192984972333

Naprostý souhlasR^

0/−1
10.6.2015 7:10

L43a19d57a 92J90e60c54m12e38n 8273831605869

tohle je absolutne dokonale a pravdive napsane! R^

0/−1
10.6.2015 9:04

J50a26n 25C57t92i55b84o24r 4885145456963

A jaké je tedy to vaše "řešení pro všechny"?

0/0
10.6.2015 10:36

D71a16n78i22e68l 58D71r33n14e86c 6241749366352

To nelze popsat v jednom komentáři, ale ve zkratce například:

1) MÚK Na Douhé louce s ulicí Husova a s vjezdem ke Kauflandu. Byla by to jedna MÚK sestavená ze dvou. Dole by byly 4 přímé pruhy (2 + 2), nahoře by byly buď světelné, nebo turbookružní. Do křižovatky s vjezdem ke kauflandu by se zapojila i větev ke sportovní hale, díky čemuž by se mohla zrušit křižovatka právě s odbočkou ke sportovní hale. Nad křižovatkou s Husovkou by byla okružní lávka pro chodce a cyklisty, jako je třeba v polském Řešově (Rzeszów kladka). Náklady cca 500 000 000 Kč, přičemž by to rozhodně vše neplatilo město, protože se jedná o křižovatku silnice I. třídy.

2) Přestavba MÚK Diamant na sdruženou trubkovitou. Náklady cca 100 000 000 Kč, i zde by to celé neplatilo město, jedná se o křižovatku dokonce 2 silnic I. třídy.

3) 3-podlažní podzemní parkoviště pod náměstím s kapacitou cca 1000 vozidel. Vjezdy/výjezdy by byly v Karla IV., Piaristické a U Černé věže (zde pouze vjezd). Náměstí by se úplně uzavřelo pro auta (krom zásobování apod.), která by parkovala pod ním, na něj by zajížděly midibusy MHD. Pěší zóna by mohla udělat i z Kanovnické a celé Dr. Stejskala, vznikly by tak pěší osy v centru, přitom by bylo centrum dokonce ještě lépe dostupné i pro motoristy a místní by neměli problémy s parkováním. Náklady cca 1 000 000 000 kč, přičemž budeme-li počátat, že se 500 karet prodá místním za 2000 Kč na rok a zbylá místa budou dostupná pro ostatní řidiče, pak to vychází na cca 177 Kč na den na placené parkovací místo při rozpočtení na 30 let. Přišteme-li k tomu ještě údržbu, neměli bychom se dostat přes 200 Kč na místo a den, cž při současných cenách znamená, že stačí když bude na každém místě stát každý den auto přibližně 3 hodiny. Jinak by bylo vhodné zvážit automatický parkovací systém.

4) Město by mělo vybudovat cyklostezky (ne cyklopruhy, ne stezky pro chodce a cyklisty) třeba podél Pražské třídy, místa je tam dost i bez ubírání jízdních pruhů motoristům.

Jak píši, jeden komentář nestačí.

0/0
13.6.2015 23:25

M86i36c26h92a57l 41L22u95s82k 1315184611156

Tady se jde zase po podstatě problému... Řešení dopravy v Budějicích se už deset let opírá jen o D3 a město samo s žádným, alespoň částečně ulevujícím, řešením po celou tu dobu nepřišlo. Kdyby tak do Budějic dorazil když nic jiného alespoň fenomén kruhových křižovatek... Ale proč, když se dá jít cestou restrikcí, které nic nestojí.

+2/−2
9.6.2015 19:49

J52a48n 29C30t53i57b92o42r 4825945596143

Kruhové křižovatky došly před Budějce a tam, mezi městem a Borkem, se nahromadily :D

+7/0
9.6.2015 21:02

P24e12t24r 27O21n37d42r28á28č59e36k 6618878515

asi bych našel ještě lepší příklad, úsek Suché Vrbné - Nové Hodějovice :-)

+2/0
10.6.2015 8:41

P48e86t58r 20M94i89k59e95š 4660801656674

Myslim že těch přiblblejch kruháčů tu máme dost a dost stejně tak semaforů :D.

0/0
10.6.2015 10:26

A93u31g77u41s54t 53F30o43r52m26á19n80e65k 6195809280866

Pamatuji doby, kdy se na náměstí nesmělo. Ale to tenkrát zařizovali zlí komunisti.

0/−2
9.6.2015 18:35

M33i87l92a67n 64C15h54a54l33u84p63a 7234636167573

A pak byly dny, kdy se tam naopak muselo ... Jo, jo to byly časy. Díkybohu jsou dávno pryč (tedy aspoń doufám). :-)

+12/0
9.6.2015 18:57

R46o55m69a48n 95V50í28c80e17n66e17c 2949692498382

Stačí vzpomenout intenzitu dopravy a pak má smysl mluvit o paměti.

+4/0
9.6.2015 20:51

M39i79l78a77n 78C57h76a73l35u65p72a 7864106307453

Jestli na tom rinku doteďka chcíp pes, tak od nynějška tam budou chcíplý dva.  O autech to není. Podívejte se jak žijí náměstí o víkendech na jih od Šumavy. Sterilizované náměstí zůstane sterilizované i po další sterilizaci.

+6/−2
9.6.2015 18:35

J79a39n 62C13t33i29b63o20r 4795895816693

Kolik života podle vás na to náměstí přináší auta, která tudy jen projíždí ze Sadů na Mánesovku?

+3/0
9.6.2015 21:04

M22i59l97a96n 58C83h83a56l34u42p83a 7374786877783

Normálního člověka to nenapadne. To proboha taková úspora času?

+3/0
9.6.2015 21:29

P95e22t40r 76N41ě79m86e31č37e65k 1172454142193

Nemyslím si pane Ctibore, že je jich tolik...jen málokdo si chce užívat jízdu na kočičích hlavách, když nemusí.

+3/0
10.6.2015 7:12

J26a68n 97C88t74i16b60o75r 4675745376253

Ale i ti, co tudy jedou - vjedou u atedrály, objedou náměstí a Biskupskou zase vyjedou, aniž by tam někde zastavili - tam přináší nějaký život, který by přispěl tomu, aby tam "nechcíply dva psi", jak píše p. Chalupa? Tranzitní doprava místa, kterými projíždí, neoživuje!

0/0
10.6.2015 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.