Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žďákovský most čeká obří rekonstrukce. Objížďky měří desítky kilometrů

Žďákovský most přes Orlickou přehradu je od pondělí zavřený. Začala jeho velká oprava, která potrvá dvacet osm měsíců. Silnice přes most však bude neprůjezdná jen do konce roku. Řidičům zejména z okolních obcí to však způsobí značné potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81a70d61i57s40l23a80v 75C77s55i39b94a 3893892778860

Tak dnes po roce do Bechyně. Cesta přes most...... a ejhla :-(  Objížďky, to je fakt mazec a hlavně s prckama v autě. Nikde nic neoznačené a když už tak pouze zákaz vjezdu. Tragédie kdo to vše naplánoval :-(

0/0
27.6.2015 23:28

R98o53m22a98n 59V88o73c41e16t98k38a 9833771466668

28. měsíců..... 8-o

No co dodat, když se podívám na opravu-přestavbu železničního mostu v Praze, tak se mi chce brečet. viz.:

Roku 1901, po pouhých třiceti letech provozu musela být jeho konstrukce vyměněna za novou dvojkolejnou mostnici i s chodníky po stranách. Stavbu provedly tři domácí firmy: Českomoravské strojírny, společnost Bratři Prášilové a Rustonova strojírna. Na projekční práci se podílel profesor pražské techniky ing. Jan Kolář. Dle dobových pramenů, způsob této přestavby se stal v Praze senzací. Přestavba tehdy proběhla takříkajíc ze dne na den. Začala 30. září v 6 hodin ráno, kdy tudy projel poslední vlak. Během následujících pěti hodin dělníci posunuli celou starou mostní konstrukci o 7,5 metru na připravované demontážní lešení. Dalších 25 minut trvalo, než byla na prázdné místo zasunuta nová konstrukce, připravená na sousedním lešení. Každý ze tří dílů o rozpětí 72 metrů vážil 560 tun. Celá tato přestavba nakonec trvala pouhých šestatřicet hodin. Příštího dne zde již vlaky opět jezdily a během stavby nemusela být dokonce přerušena ani vodní doprava.

+15/0
8.6.2015 18:36

R69o15m60a95n 79V64i95t69h10o13u53s 3175881726450

Hmm... Nejsem si jistý, zda srovnáváte srovnatelné. Jde o zcela jiné typy staveb v rozdílných podmínkách. Z popisu je zřejmé, že u pražského železničního mostu fakticky byly zcela vyměněny tři navazující menší mosty, patrně v relativně rozumné výšce nad terénem i nad vodou. U  Žďákovského mostu ovšem nejde o výměnu mostní konstrukce, ale o opravu.

Jinak, Žďákovský most se stavěl bez lešení, z obou stran proti sobě, pouze s dvěma podpěrami. A stavěl se devět let... Lešení 50 - 100 m vysoké (ode dna) by nebylo patrně optimální. Více k mostu třeba zde: http://www.casopisstavebnictvi.cz/ctyricet-let-zdakovskeho-mostu_A228_I06-7_07

Údaj z Wikipedie o Žďákovském mostu: "Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m mezi pilíři (330 m mezi klouby) podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3 100 t, hmotnost veškeré použité oceli pak 4 116 tun."

+6/0
8.6.2015 20:13
Foto

Z90d81e49n59k11a 74J62a44v98ů18r39k55o57v11á 6380127395209

no to je super...jezdívám z berouna do jindřichova hradce,dost často,takže tohle mne donutí jezdit po té přiblblé D1,fakt dost dobrý

0/−2
8.6.2015 18:25

M84a33r44t92i19n 23V90r39b52a 1191548522983

D1 není třeba.Zkuste Beroun-Příbram-Sedlčany-Votice-Tábor-J.H.Jde to.  :-)

+4/0
8.6.2015 18:35

D11a95n24i26e87l 33D76r70n13e35c 6161519666342

Nemusíte jezdit po D1, je možné jet také po I/18 přes Sedlčany nebo II/121 přes mosty u Zvíkovského Podhradí.

+2/0
8.6.2015 18:36

P16a93v40e96l 72N43o31v64á37k 7511816689583

A nebo Kamýk nad Vltavou Petrovice Milevsko

+2/0
8.6.2015 18:48
Foto

Z30d57e65n18k91a 98J17a42v40ů40r23k14o35v67á 6160597275919

dík všem za rady,to je bohužel přes hačaperky...já jezdila na dobříš,pak přes lety a tenhleten most,byla to dobrá a rychlá cesta,obzvlášť,když tam nemohli náklaďáci ...přes ty Sedlčany - no myslím,že to už je pak lepší klasicky po okruhu a pak na Benšov,km jsou mi jedno,spíše rychlost a plynulost..na Pelhřimov je to taky fajn po té D1,ale až na podzim,až tam přestanou ty opravy,achjo

0/0
8.6.2015 23:06

M35i83c17h96a97l 55P45a21v30l43á72t 9543423574389

Okruh. D1 a I/3 nemaji s plynulosti a rychlosti nic spolecneho. Vyse Vam radi dobre..

0/0
9.6.2015 11:12

M13a29r14t94i42n 16V44r34b92a 1741798362713

Dobrá zpráva.Hlavně ale,aby se neposouval termín ukončení oprav.:-)

+2/0
8.6.2015 18:20

M14i36r71o47s45l25a96v 60Z61i32k11m30u96n71d 7659433874963

A ten neúspěšný "potížista" by teď měl zaplatit za průtahy ... chyba je v českém soutěžním právu - neúspěšně se odvoláš, čeká tě sankce třeba ve výši 10 % ceny, kterou jsi požadoval ... kvůli vymahatelnosti nutno částku složit při podání protestu ...

+3/−3
8.6.2015 18:19

P82a84v10e15l 62N20o26v21á56k 7111906419263

Totální nesmysl. Platit za to, ze se chci odvolat je prostě špatně. Problém je v tom že zákon dovoluje takhle všechno prodlužovat a odvolávat se

+2/0
8.6.2015 18:51

O70t83a40k83a57r 95F36u38k45a 8951753791274

Platit v případě neúspěchu je docela běžné v jiných zemích a není na tom nic špatného. Navíc u uohs to platí i u nás, skládá se kauce dle ceny zakázky, která pak propadne :)

+2/0
9.6.2015 5:48

O83t97a70k50a10r 46F95u91k94a 8351663501264

U uohs to přesně takhle už probíhá, takže v klidu :)

0/0
9.6.2015 5:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.