Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žďákovský most čeká obří rekonstrukce. Objížďky měří desítky kilometrů

Žďákovský most přes Orlickou přehradu je od pondělí zavřený. Začala jeho velká oprava, která potrvá dvacet osm měsíců. Silnice přes most však bude neprůjezdná jen do konce roku. Řidičům zejména z okolních obcí to však způsobí značné potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L69a87d34i62s48l18a48v 53C42s69i83b41a 3523512808860

Tak dnes po roce do Bechyně. Cesta přes most...... a ejhla :-(  Objížďky, to je fakt mazec a hlavně s prckama v autě. Nikde nic neoznačené a když už tak pouze zákaz vjezdu. Tragédie kdo to vše naplánoval :-(

0/0
27.6.2015 23:28

R75o76m80a91n 38V26o56c73e81t45k87a 9983621356518

28. měsíců..... 8-o

No co dodat, když se podívám na opravu-přestavbu železničního mostu v Praze, tak se mi chce brečet. viz.:

Roku 1901, po pouhých třiceti letech provozu musela být jeho konstrukce vyměněna za novou dvojkolejnou mostnici i s chodníky po stranách. Stavbu provedly tři domácí firmy: Českomoravské strojírny, společnost Bratři Prášilové a Rustonova strojírna. Na projekční práci se podílel profesor pražské techniky ing. Jan Kolář. Dle dobových pramenů, způsob této přestavby se stal v Praze senzací. Přestavba tehdy proběhla takříkajíc ze dne na den. Začala 30. září v 6 hodin ráno, kdy tudy projel poslední vlak. Během následujících pěti hodin dělníci posunuli celou starou mostní konstrukci o 7,5 metru na připravované demontážní lešení. Dalších 25 minut trvalo, než byla na prázdné místo zasunuta nová konstrukce, připravená na sousedním lešení. Každý ze tří dílů o rozpětí 72 metrů vážil 560 tun. Celá tato přestavba nakonec trvala pouhých šestatřicet hodin. Příštího dne zde již vlaky opět jezdily a během stavby nemusela být dokonce přerušena ani vodní doprava.

+15/0
8.6.2015 18:36

R40o21m55a22n 47V59i85t41h17o35u14s 3355721406400

Hmm... Nejsem si jistý, zda srovnáváte srovnatelné. Jde o zcela jiné typy staveb v rozdílných podmínkách. Z popisu je zřejmé, že u pražského železničního mostu fakticky byly zcela vyměněny tři navazující menší mosty, patrně v relativně rozumné výšce nad terénem i nad vodou. U  Žďákovského mostu ovšem nejde o výměnu mostní konstrukce, ale o opravu.

Jinak, Žďákovský most se stavěl bez lešení, z obou stran proti sobě, pouze s dvěma podpěrami. A stavěl se devět let... Lešení 50 - 100 m vysoké (ode dna) by nebylo patrně optimální. Více k mostu třeba zde: http://www.casopisstavebnictvi.cz/ctyricet-let-zdakovskeho-mostu_A228_I06-7_07

Údaj z Wikipedie o Žďákovském mostu: "Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m mezi pilíři (330 m mezi klouby) podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3 100 t, hmotnost veškeré použité oceli pak 4 116 tun."

+6/0
8.6.2015 20:13
Foto

Z89d87e76n37k24a 35J53a23v21ů95r16k87o74v49á 6540227125119

no to je super...jezdívám z berouna do jindřichova hradce,dost často,takže tohle mne donutí jezdit po té přiblblé D1,fakt dost dobrý

0/−2
8.6.2015 18:25

M57a38r28t15i90n 94V54r68b51a 1761658642853

D1 není třeba.Zkuste Beroun-Příbram-Sedlčany-Votice-Tábor-J.H.Jde to.  :-)

+4/0
8.6.2015 18:35

D26a82n92i68e60l 84D37r81n37e28c 6251489346722

Nemusíte jezdit po D1, je možné jet také po I/18 přes Sedlčany nebo II/121 přes mosty u Zvíkovského Podhradí.

+2/0
8.6.2015 18:36

P20a40v29e14l 33N55o96v53á35k 7481946439183

A nebo Kamýk nad Vltavou Petrovice Milevsko

+2/0
8.6.2015 18:48
Foto

Z85d47e68n87k37a 94J22a22v29ů24r64k27o40v74á 6810427885939

dík všem za rady,to je bohužel přes hačaperky...já jezdila na dobříš,pak přes lety a tenhleten most,byla to dobrá a rychlá cesta,obzvlášť,když tam nemohli náklaďáci ...přes ty Sedlčany - no myslím,že to už je pak lepší klasicky po okruhu a pak na Benšov,km jsou mi jedno,spíše rychlost a plynulost..na Pelhřimov je to taky fajn po té D1,ale až na podzim,až tam přestanou ty opravy,achjo

0/0
8.6.2015 23:06

M42i80c63h35a63l 27P30a67v21l59á76t 9873593594749

Okruh. D1 a I/3 nemaji s plynulosti a rychlosti nic spolecneho. Vyse Vam radi dobre..

0/0
9.6.2015 11:12

M47a67r93t10i33n 13V35r14b57a 1551238872393

Dobrá zpráva.Hlavně ale,aby se neposouval termín ukončení oprav.:-)

+2/0
8.6.2015 18:20

M51i22r18o58s92l67a41v 18Z53i67k26m11u75n76d 7279333624683

A ten neúspěšný "potížista" by teď měl zaplatit za průtahy ... chyba je v českém soutěžním právu - neúspěšně se odvoláš, čeká tě sankce třeba ve výši 10 % ceny, kterou jsi požadoval ... kvůli vymahatelnosti nutno částku složit při podání protestu ...

+3/−3
8.6.2015 18:19

P49a26v58e46l 73N57o39v62á89k 7831346499463

Totální nesmysl. Platit za to, ze se chci odvolat je prostě špatně. Problém je v tom že zákon dovoluje takhle všechno prodlužovat a odvolávat se

+2/0
8.6.2015 18:51

O34t75a17k58a62r 66F19u55k51a 8161163301664

Platit v případě neúspěchu je docela běžné v jiných zemích a není na tom nic špatného. Navíc u uohs to platí i u nás, skládá se kauce dle ceny zakázky, která pak propadne :)

+2/0
9.6.2015 5:48

O27t32a16k78a72r 44F18u38k63a 8511643921824

U uohs to přesně takhle už probíhá, takže v klidu :)

0/0
9.6.2015 5:49







Najdete na iDNES.cz