Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardový tendr na šumavské lokálky je v ohrožení. Soutěž řeší ÚOHS

U antimonopolního úřadu leží soutěž na obsluhu tří jihočeských železničních tratí za 2,25 miliardy korun. Řízení napadly České dráhy. Vlaky mají například jezdit 100 kilometrů v hodině, koleje přitom na takovou rychlost nejsou vůbec stavěné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i41ř59í 58J80o93z17a 3248573250531

GW train regio patri do skupiny CSAD Jihotrans. CSAD Jihotrans patri znamemu podnikateli Krigarovi, ktery ma vekmi nadstandartni vztahy s Krajskym uradem. Proto to take nejspis GW train regio tuto zakazku vyhrala. Staci se jen podivat co CSAD Jihotrans posila na autobusove linky. Do dnes nema ani jeden autobus Jihotransu digitalni smerove tabule. Podle Jihotransu je to drahe a zbytecne. Navic dopravni politika Jihoceskeho kraje je vsude setrit. Pak se jen clovek divi, ze nikde nic nejezdi (katastrofa jsou vikendy), protoze byla zrusena hromada spoju. Do nekterych jizdnich radu se nezasahlo pomalu pres 15 let a ty neodpovidaji dnesnim pozadavkum. Prikladem muze byt relace Ceske Budejovice - Tyn nad Vltavou atd. bych mohl pokracovat. Proste verejna doprava u nas na Jihu stoji za prd.

+4/0
23.6.2015 4:44

V58l36a77s27t85i35m76i47l 54K39o53c24u68r83e76k 4946913480184

České dráhy by  především  měly držet hubu a  modernizovat modernizovat a modernzovat. Stále je to více muzeum než doprava.

+1/−5
23.6.2015 4:13

J33i95n98d15ř79i60c39h 92Š75k52o61p12e68k 4255521300575

tak doufám, že jako dańový poplatník bude taky držek hubu a platit daně, až úředníci budou chtít auto minimálně střední třídy, maximální rychlost minimálně 220 km/h a zrychlení z nuly na 100 pod 4 s

+1/0
23.6.2015 9:50

J72a77n 97J84e51m54e48l73k69a 1265890

Me by zajimalo, zda soutez resi, jakou cenu bude platit zakaznik. Je sice hezke, ze kraj usetri, ale co zakaznik.

0/0
22.6.2015 22:59

L74u14k97á25š 75Š48m91a56h59e31l 2977654552414

Stačí se podívat na ceník GWTR:

jednotlivé jízdné více méně v ceně autobusu (na krátké vzdálenosti tedy dražší než stávající jízdné vlaku, na delší srovnatelné)

neexistence zpátečního jízdného (resp. zpáteční jízdné existuje, ale stojí 2x tolik, co jednosměrné)

neexistence skupinové slevy (pojedu-li např. se studenty, podstatně se to prodraží)

měsíční jízdenka sice existuje, je ale vázána na nějakou kartu dopravce a moc velkou slevu neposkytuje (na trati, kde jezdím do práce, to odpovídá +25 % zdražení)

pokud pojedete s přestupem na jinou trať (typicky Vodňany - ČB), sice existuje tzv. lomené jízdné, ale to je prostým součtem jízdného u obou dopravců, což znamená proti stávajícímu stavu výrazné zdražení (na trase Vodňany - ČB o 10 Kč, tedy opět cca 25 %).

+2/0
23.6.2015 9:13

T10o93m 92J37u83r97e25č62k29a 6325232495325

"Přísné požadavky by však mohly dostat na šumavské lokálky soupravy srovnatelné například s moderními RegioPantery. To ale ukáže až případný úspěch celého tendru."

Za 95 Kč/km to nová vozidla nebudou ani omylem. Už jen vzhledem k tomu, jak malý denní kilometrický proběh ty soupravy díky pomalým tratím a navrhovanému JŘ mají mít. Navíc se stačí podívat, co si začal ze GW Train Regio dovážet ze Slovenska :

http://nabidkastart.rajce.idnes.cz/Soupravy_na_provoz_sumavskych_lokalek/

+3/−1
22.6.2015 18:31

B80o50h60u40s19l43a48v 28K71r53á45l35í30k 2331950709356

Bohužel. Luxus šedesátých let, ergonomicky dokonalé a pohodlné vozy s měkkou koženkou a otvíracími okny, se asi už nevrátí. Místo toho už jsou dnes všude fakírská sedadla, člověk nemá kam dát nohy ani ramena, a neprůhledná neotvírací okna, pokud člověk místo do okna nekouká do sloupku mezi okny.

+1/−1
22.6.2015 18:37

L74u21c51i53a50n 60P55a46p84a28z74i21a83n 5754117351265

Toto mne odrazuje od cestování vlakem.

0/0
22.6.2015 21:41

L21u15k97á89š 87Š31m17a22h38e49l 2567114632744

RegioNova má otvírací okna. Pro mého syna je to ideální.;-D

0/0
23.6.2015 9:13

J29i91ř92í 57K12a96m78e39n89o15v 4933334252

Ty 810 a přípojné vozy v Týně nad Vltavou jsou pro Netoličku a Tejnku, dozvěděl jsem se to od jednoho řidiče Jihotransu.

0/0
23.6.2015 11:52

J17o86s77e44f 98K14o21z89e71l 1446856895445

http://budejovice.idnes.cz/rekonstrukce-zeleznicni-trate-budejovice-volary-f7s-/budejovice-zpravy.aspx?c=A140912_2098861_budejovice-zpravy_jkr

0/0
22.6.2015 18:28

J40i22n20d97ř44i31c53h 55Š28k90o28p98e38k 4465801250925

no požadovat rychlost vlaků 100km/h, když 99% tratě má maximálku 60 km/h nebo nižší, to si o podání na ÚOHS přímo říká

+8/0
22.6.2015 18:03

B95o64h16u42s15l50a71v 21K11r59á62l38í30k 2581700219626

Taky si myslím, že v takovém případě měl být výkon vozidel v zadávacích podmínkách formulován spíš jako schopnost akcelerace.

+5/0
22.6.2015 18:32

J47i26n78d16ř58i12c70h 28Š87k95o59p45e70k 4665391740785

přesně tak, vzhledem k profilu trati by určitě bylo vhodnější uvést nějaký mimimální výkon v kW/t

0/0
23.6.2015 8:56

S47t31a82n11i34s71l48a86v 43K70a90i26s97l41e56r 7863747986632

No, já naopak netuším, co s tím má jako mít ÚOHS. To snad tu podmínku mají jen ČD? Ne, mají ji všichni, tak o co jde? Kraj si zřejmě touto podmínkou chtěl pojistit nasazení nových moderních souprav, a ne aby tam mohly ČD posílat ten šrot, co tam jezdí (většinou) dnes (ano, i Regionovu považuji za šrot).

+4/−1
22.6.2015 18:35

B85o47h62u45s24l27a53v 22K75r39á92l32í62k 2511200499386

Až budete dělat výběrové řízení pro svoji soukromou firmu, tak tam si můžete dávat nesmyslných podmínek, kolik chcete. Ale pokud se dělá výběrové řízení na zakázku z veřejných peněz, tak tam nemají nesmyslné podmínky co dělat. Kvalita vozů by měla být určena jejich užitečnými vlastnostmi. Z tohoto hlediska je i to stáří vozidel nesmyslná podmínka - padesát let starý vůz může být v mnohém lepší než fungl nový nablýskaný šmejd.

+5/0
22.6.2015 18:40

T61o23m 54J39u29r24e40č78k11a 6885632125575

A proto si GWTR tahá ze slovenska vyřazené 810, aby je po vzoru RegioNovy nechali překopat asi jen tak že? Ale u soukromníka to asi šrot nebude co....?;-)

+2/0
22.6.2015 18:43

S95t66a74n39i91s10l67a47v 85K16a27i36s21l13e77r 7673637566312

Ale bude, proč by nebyl, jenže také nesplní podmínky, tak je dost těžko bude moci nasadit.

0/0
22.6.2015 18:46

T17o58m 23J85u19r15e66č32k31a 6655232385885

To je právě na tomto tendru podezřelé, proč Kraj tu nabídku GW TR Akceptoval, když požadoval těch 100 km/h. Navíc zhruba čtvrtina výkonů může být dle zadávací dokumentace provozována i šroty typu 810, které nemusí splňovat vůbec nic...

+2/0
22.6.2015 18:49

J19i27n43d35ř56i33c58h 20Š80k89o74p16e36k 4135181210625

no ÚOHS dodržuje, aby zadání veřejných zakázek nebylo diskriminační a účelové. Požadovat soupravy s rychlostí 100 km/h na tyto tratě je stejná hloupost omezující konkurenci jako např. uvést pro auta pro státní správu maximální rychlost minimálně 220 km/h a akceleraci z nuly na 100 pod 4 s

+2/0
23.6.2015 8:57







Najdete na iDNES.cz