Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardový tendr na šumavské lokálky je v ohrožení. Soutěž řeší ÚOHS

U antimonopolního úřadu leží soutěž na obsluhu tří jihočeských železničních tratí za 2,25 miliardy korun. Řízení napadly České dráhy. Vlaky mají například jezdit 100 kilometrů v hodině, koleje přitom na takovou rychlost nejsou vůbec stavěné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i18ř54í 98J25o35z38a 3148923550601

GW train regio patri do skupiny CSAD Jihotrans. CSAD Jihotrans patri znamemu podnikateli Krigarovi, ktery ma vekmi nadstandartni vztahy s Krajskym uradem. Proto to take nejspis GW train regio tuto zakazku vyhrala. Staci se jen podivat co CSAD Jihotrans posila na autobusove linky. Do dnes nema ani jeden autobus Jihotransu digitalni smerove tabule. Podle Jihotransu je to drahe a zbytecne. Navic dopravni politika Jihoceskeho kraje je vsude setrit. Pak se jen clovek divi, ze nikde nic nejezdi (katastrofa jsou vikendy), protoze byla zrusena hromada spoju. Do nekterych jizdnich radu se nezasahlo pomalu pres 15 let a ty neodpovidaji dnesnim pozadavkum. Prikladem muze byt relace Ceske Budejovice - Tyn nad Vltavou atd. bych mohl pokracovat. Proste verejna doprava u nas na Jihu stoji za prd.

+4/0
23.6.2015 4:44

V75l39a12s46t72i93m69i68l 91K25o71c94u65r33e30k 4396733770694

České dráhy by  především  měly držet hubu a  modernizovat modernizovat a modernzovat. Stále je to více muzeum než doprava.

+1/−5
23.6.2015 4:13

J69i57n53d72ř45i42c84h 85Š93k91o94p11e15k 4275671730415

tak doufám, že jako dańový poplatník bude taky držek hubu a platit daně, až úředníci budou chtít auto minimálně střední třídy, maximální rychlost minimálně 220 km/h a zrychlení z nuly na 100 pod 4 s

+1/0
23.6.2015 9:50

J34a52n 79J63e79m83e84l98k95a 1445190

Me by zajimalo, zda soutez resi, jakou cenu bude platit zakaznik. Je sice hezke, ze kraj usetri, ale co zakaznik.

0/0
22.6.2015 22:59

L66u40k49á43š 21Š97m54a55h58e71l 2377154482504

Stačí se podívat na ceník GWTR:

jednotlivé jízdné více méně v ceně autobusu (na krátké vzdálenosti tedy dražší než stávající jízdné vlaku, na delší srovnatelné)

neexistence zpátečního jízdného (resp. zpáteční jízdné existuje, ale stojí 2x tolik, co jednosměrné)

neexistence skupinové slevy (pojedu-li např. se studenty, podstatně se to prodraží)

měsíční jízdenka sice existuje, je ale vázána na nějakou kartu dopravce a moc velkou slevu neposkytuje (na trati, kde jezdím do práce, to odpovídá +25 % zdražení)

pokud pojedete s přestupem na jinou trať (typicky Vodňany - ČB), sice existuje tzv. lomené jízdné, ale to je prostým součtem jízdného u obou dopravců, což znamená proti stávajícímu stavu výrazné zdražení (na trase Vodňany - ČB o 10 Kč, tedy opět cca 25 %).

+2/0
23.6.2015 9:13

T88o15m 22J40u86r94e68č87k21a 6725432385365

"Přísné požadavky by však mohly dostat na šumavské lokálky soupravy srovnatelné například s moderními RegioPantery. To ale ukáže až případný úspěch celého tendru."

Za 95 Kč/km to nová vozidla nebudou ani omylem. Už jen vzhledem k tomu, jak malý denní kilometrický proběh ty soupravy díky pomalým tratím a navrhovanému JŘ mají mít. Navíc se stačí podívat, co si začal ze GW Train Regio dovážet ze Slovenska :

http://nabidkastart.rajce.idnes.cz/Soupravy_na_provoz_sumavskych_lokalek/

+3/−1
22.6.2015 18:31

B57o59h98u27s86l70a56v 79K55r51á15l95í92k 2851800779716

Bohužel. Luxus šedesátých let, ergonomicky dokonalé a pohodlné vozy s měkkou koženkou a otvíracími okny, se asi už nevrátí. Místo toho už jsou dnes všude fakírská sedadla, člověk nemá kam dát nohy ani ramena, a neprůhledná neotvírací okna, pokud člověk místo do okna nekouká do sloupku mezi okny.

+1/−1
22.6.2015 18:37

L45u41c17i29a50n 57P36a49p96a27z32i94a82n 5684877691915

Toto mne odrazuje od cestování vlakem.

0/0
22.6.2015 21:41

L57u61k71á89š 58Š42m12a19h81e84l 2717814592554

RegioNova má otvírací okna. Pro mého syna je to ideální.;-D

0/0
23.6.2015 9:13

J71i70ř87í 77K60a69m48e87n66o50v 4643244802

Ty 810 a přípojné vozy v Týně nad Vltavou jsou pro Netoličku a Tejnku, dozvěděl jsem se to od jednoho řidiče Jihotransu.

0/0
23.6.2015 11:52

J97o47s53e42f 33K20o31z13e31l 1326106735525

http://budejovice.idnes.cz/rekonstrukce-zeleznicni-trate-budejovice-volary-f7s-/budejovice-zpravy.aspx?c=A140912_2098861_budejovice-zpravy_jkr

0/0
22.6.2015 18:28

J39i68n79d19ř47i81c55h 61Š17k24o84p30e44k 4375681470405

no požadovat rychlost vlaků 100km/h, když 99% tratě má maximálku 60 km/h nebo nižší, to si o podání na ÚOHS přímo říká

+8/0
22.6.2015 18:03

B67o68h36u41s37l65a51v 26K90r71á21l73í25k 2191790639756

Taky si myslím, že v takovém případě měl být výkon vozidel v zadávacích podmínkách formulován spíš jako schopnost akcelerace.

+5/0
22.6.2015 18:32

J48i13n60d97ř13i33c55h 21Š71k15o25p75e80k 4935401400195

přesně tak, vzhledem k profilu trati by určitě bylo vhodnější uvést nějaký mimimální výkon v kW/t

0/0
23.6.2015 8:56

S58t84a64n71i75s92l41a15v 85K82a52i37s60l12e22r 7243287606862

No, já naopak netuším, co s tím má jako mít ÚOHS. To snad tu podmínku mají jen ČD? Ne, mají ji všichni, tak o co jde? Kraj si zřejmě touto podmínkou chtěl pojistit nasazení nových moderních souprav, a ne aby tam mohly ČD posílat ten šrot, co tam jezdí (většinou) dnes (ano, i Regionovu považuji za šrot).

+4/−1
22.6.2015 18:35

B53o10h36u59s76l56a72v 92K75r33á59l66í34k 2891720809286

Až budete dělat výběrové řízení pro svoji soukromou firmu, tak tam si můžete dávat nesmyslných podmínek, kolik chcete. Ale pokud se dělá výběrové řízení na zakázku z veřejných peněz, tak tam nemají nesmyslné podmínky co dělat. Kvalita vozů by měla být určena jejich užitečnými vlastnostmi. Z tohoto hlediska je i to stáří vozidel nesmyslná podmínka - padesát let starý vůz může být v mnohém lepší než fungl nový nablýskaný šmejd.

+5/0
22.6.2015 18:40

T60o62m 34J84u10r21e58č33k29a 6615932585525

A proto si GWTR tahá ze slovenska vyřazené 810, aby je po vzoru RegioNovy nechali překopat asi jen tak že? Ale u soukromníka to asi šrot nebude co....?;-)

+2/0
22.6.2015 18:43

S81t15a70n79i73s83l67a21v 82K53a24i39s16l30e85r 7703927146412

Ale bude, proč by nebyl, jenže také nesplní podmínky, tak je dost těžko bude moci nasadit.

0/0
22.6.2015 18:46

T49o27m 65J75u77r80e82č29k61a 6745182455885

To je právě na tomto tendru podezřelé, proč Kraj tu nabídku GW TR Akceptoval, když požadoval těch 100 km/h. Navíc zhruba čtvrtina výkonů může být dle zadávací dokumentace provozována i šroty typu 810, které nemusí splňovat vůbec nic...

+2/0
22.6.2015 18:49

J49i61n92d52ř45i48c28h 79Š76k86o21p44e67k 4185311390755

no ÚOHS dodržuje, aby zadání veřejných zakázek nebylo diskriminační a účelové. Požadovat soupravy s rychlostí 100 km/h na tyto tratě je stejná hloupost omezující konkurenci jako např. uvést pro auta pro státní správu maximální rychlost minimálně 220 km/h a akceleraci z nuly na 100 pod 4 s

+2/0
23.6.2015 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.