Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklista zabrzdil a přeletěl řídítka, život mu nezachránila ani přilba

Tragicky skončila pondělní vyjížďka šestasedmdesátiletého cyklisty na Jindřichohradecku. Muž před křižovatkou prudce zmáčkl přední brzdu a přepadl přes řídítka. I když měl přilbu, zraněním podlehl. Vážná nehoda se stala i na Prachaticku, kde řidič auta vrazil do betonového sloupu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a10k10u10b 10K10o10s 3106102100104

Zrejme kvalitni brzdy.

0/0
8.7.2015 16:54

M10a10r10c10e10l 10B10l10a10ž10e10k 2106104106107

Hloupý titulek. Ano, přilba nevyřeší všechno a nezachrání všechny. Ale bylo by zajímavé zveřejnit statistiku, v kolika případech přilba život a zdraví zachránila.

0/0
8.7.2015 13:20

V10l10a10d10i10m10í10r 10P10r10o10k10e10š 8107106100101

Brzdit přední brzdou se nedoporučovalo nikdy, ani když byla brzda na přední kolo na starých kolech, a když to někdo přesto udělal, vždy to mělo neblahé následky, že se skončilo v lepším případě v kotrmelcích s pořádnými odřeninami nebo i s nějakou zlomeninou končetin, tento cyklista dokonce po zabrzdění přední brzdou se zranil smrtelně.

0/0
25.6.2015 8:46

J10a10n 10F10r10o10l10í10k 6106100105104

Kdo by to řekl, že vše spasící přilba je k ničemu.;-D

+4/−2
23.6.2015 16:31

M10a10r10c10e10l 10P10a10v10l10í10k 7101104108109

prilba a štítok na nej ochránia pred škrabancami (štítok veľkú časť tváre po ústa a bradu), ale ak sa "padne na hlavu", tak si "zlomí krk".

+4/0
23.6.2015 17:02

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106

asi jako neprůstřelná vesta je k ničemu pro toho, koho střelí do hlavy :-(

+2/0
24.6.2015 1:11

P10e10t10r 10M10o10t10y10č10k10a 5103104107109

"Přilba" se nasazuje na trup? Vidíte a já blázen věřil tomu, že je nasazena na hlavě, kterou má chránit...

Ale chápu, ta přilba samozřejmě nemůže podobné věci řešit. Je dobré si to zapamatovat a myslet na to, až zase někdo bude tvrdit, že je nutné je zavést povinně pro všechny, protože jinak se lidé pozabíjí...

0/−1
29.6.2015 22:57

A10d10o10l10f 10Ř10í10h10a 7108105102106

Ten řidič toho auta ale musel být profík. to se jen tak nepovede.:-)

0/0
23.6.2015 15:42

J10a10n 10S10k10o10č10d10o10p10o10l10e 8108105109101

formulovou terminologií - STOP and GO v praxi

0/0
23.6.2015 15:34

J10i10ř10í 10D10o10l10e10ž10e10l 3109105106107

Kdo brzdí prohrává!

0/0
23.6.2015 15:04

P10a10t10r10i10k 10K10o10v10a10ř10í10k 6107106100106

jestli to nebude spis tim vekem nez prilbou ...

+6/−3
23.6.2015 15:03

L10u10c10i10e 10J10i10ř10í10k10o10v10á 4109103102103

taky se mi podobný pád zadařil, naštěstí byla následkem jen zlomená ruka, holt za blbost se platí, ale někdy je ta platba až nepřiměřeně drahá....

0/0
23.6.2015 19:57

R10o10m10a10n 10Ř10i10č10k10a 2101104100105

To je ale smůla, já sebou tři týdny zpět taky flákl přes řídítka a taky jsem brzdil přední brzdou, protože v pravé jsem držel oběd. Sjezd do firmy, uvolněná vidlice, přední kolo vodorovně a bez helmy = 0:1 pro asfalt, brýle zadřené v obličeji, sedřené rameno, ruka, ale naštěstí žádný šití, jinak cajk :-/

+1/0
23.6.2015 14:54

B10l10a10ž10e10j 10M10o10t10y10č10k10a 8107107105100

a to jídlo?

+3/0
23.6.2015 17:25

V10á10c10l10a10v 10J10o10n10á10š 8102103102103

V ricce....

0/0
23.6.2015 19:10

L10u10c10i10e 10J10i10ř10í10k10o10v10á 4109103102103

byla to půlnoční dršťková pro kamarády?;-)

+2/0
23.6.2015 19:58

P10e10t10r 10M10o10t10y10č10k10a 5103104107109

Moc hezky jste popsal, čeho je cyklista na silnici schopen. Nebo jste ještě navíc prasil na chodníku?

0/0
29.6.2015 22:59

M10i10c10h10a10l 10K10o10z10d10e10r10k10a 4100105101

A to lidem stokrát říkáte: Zkus si to, na kole pořádně zabrzdit, nebo s autem na prázdným zasněženým parkovišti pár smyků. Ať víš jak to vypadá a jak na to reagovat.

A odpověď je skoro vždycky: Nee, já to nemám rád(a), nebo se bojí a bůhvíco ještě.

A pak jsou překvapený když ta situace nastane a ještě mají štěstí, když skončí jenom v nemocnici.

+4/−1
23.6.2015 14:36

J10a10n 10K10r10k 1101107103102

No zrovna predni brzdou bych cvicne brzdit ani nezkousel, cvicne se zabit je k nicemu. Zejmena pokud mel hydrauliku.

+5/0
23.6.2015 15:40

B10l10a10ž10e10j 10M10o10t10y10č10k10a 8107107105100

já jsem jednou jel a uvolnilo se mi dynamo do drátů. Naštěstí jsem na vrcholu vyskočil, tak jsem ty řidítka jen přeskočil. Je dobré už v dětském věku si ty situace v nízké rychlosti nacvičit.

+1/−1
23.6.2015 17:27

P10a10v10e10l 10R10u10s 9108108109100

A jak chceš brzdit, když nepoužiješ přední brzdu?

0/0
23.6.2015 19:09

M10i10r10o10s10l10a10v 10T10r10e10s10t10i10k 4108105103101

Smykem :) Přední brzdy i třeba že hydraulická /sám vozím 4 pístkové Shimano ZEE/ nezaručí to, že člověk přelítne přes přední kolo. Popravdě řečeno se musím hodně snažit, aby se mi zadní kolo odlepilo od země a já ujel kousek po předním. Ale abych se vrátil k tomu brzdění - je mylná představa myslet si, že brzdit se má zadní brzdou. Brzdí se oběma a to tak, aby zadní kolo nešlo smykem (pokud tedy nechceme driftovat) a zároveň, aby se člověku nepodařilo odlepit zadní kolo od země (pokud to rovněž není cílem usilovného brzdění). Tohle byl starý pán, možná řídil jednou rukou, něčeho se lekl, šmátl po brzdě, zablokovaly se mu řidítka a letěl. Nicméně nemá smysl to tady řešit, život mu to nevrátí.

0/0
23.6.2015 20:44

M10a10r10t10i10n 10K10a10d10l10e10c 5101105103104

taky většinou brzdim obouma, a když sem měl kolo s odrpuženim ve předu tak to bylo neskutečně o držku jen na přední brzdu trošku šáhnout. Je pravda že nebylo nějaký profi, ale kvalitní už bylo. No každopádně když je člověk trošku pohyblivej a zatíží zadek tak si myslim že nikdy přes řidítka nepřeletí.

0/0
23.6.2015 22:28
Foto

J10a10r10o10s10l10a10v 10D10o10u10š10a 3102104104106

to je tím, že se dneska v dopravních prostředcích řidiči nechtějí poutat bezpečnostními pásy.

(Osobně se mi to stalo v 15 taky a tenkrát mi pomoc přivolal můj pes a rozdejchali mne. Brzdil jsem oběma brzdama, ale ta zadní selhala)

+1/0
23.6.2015 14:15

M10i10c10h10a10l 10M10o10u10c10h10a 9108109103104

Jak to máme chápat? Jakože kdyby se ten cyklista připoutal a měl s sebou psa, mohl přežít?

+8/0
23.6.2015 14:31
Foto

J10a10r10o10s10l10a10v 10D10o10u10š10a 3102104104106

jsem to asi nešťastně spojil.

1.) - čekám, kdy někdo přijde s tím, aby se cyklisti nějak poutali jako řidiči

2.) - mám s tím rozbitím si tlamy osobní zkušenost - viz příběh. Oproti nešťastníkovi zde jsem měl štěstí.

+2/0
23.6.2015 14:50

P10a10t10r10i10k 10K10o10v10a10ř10í10k 6107106100106

mozna to nebylo stesti ale spise to, ze nejste 80 lety deda ...

+1/0
23.6.2015 15:44
Foto

J10a10r10o10s10l10a10v 10D10o10u10š10a 3102104104106

jo, to taky. V tom věku už na kolo asi ani nevylezu.

0/0
23.6.2015 16:00

M10a10r10t10i10n 10K10ř10í10ž 9103102100107

Já na kole nikdy nebrzdím.

0/0
23.6.2015 13:58

B10o10h10u10s10l10a10v 10K10r10á10l10í10k 2101100109106

Kdo má zadřený ložiska, ten brzdit nemusí.

0/0
23.6.2015 15:15

M10i10l10o10s10l10a10v 10K10a10n10t10o10r10e10k 1109107101109

No já jsem přes řídítka nešel nikdy a vždy brzdím oběma brzdama na jednou. Zadní je to dost o ústa, neb zadní kolo se zablokuje hned a navíc to není ani moc účinné

+1/0
23.6.2015 13:51

M10i10c10h10a10l 10K10u10c10h10t10a 6103104104102

Na rovném úseku toto platí, pokud ale už zatáčíte, je rozhodně lepší brzdit jen zadní brzdou, je to sice méně účinné a zadek může jít do smyku, ale je to vždy lepší, než riskovat (většinou nezvládnutelný) smyk předního kola. To jen tak na okraj k brzdění oběma brzdama - ano, ale ne vždy.

+3/0
23.6.2015 14:41
Foto

R10o10m10a10n 10K10r10a10t10o10c10h10v10i10l 1107108108109

Vždycky jsme kluky učili v zatáčce nebrzdit. Do zatáčky dobrzdit ze zatáčky nastoupit

0/0
23.6.2015 15:01

M10i10c10h10a10l 10K10u10c10h10t10a 6103104104102

Taktické rady jsou důležité. Já měl vždy nejraději tu "první půlku jeď naplno, ve druhé zrychli a na pásce zaspurtuj"...

0/0
23.6.2015 15:37

B10l10a10ž10e10j 10M10o10t10y10č10k10a 8107107105100

to jste snad nemohl ani jezdit na kole.:-)

0/0
23.6.2015 17:30

J10o10s10e10f 10M10u10ž10á10t10k10o 5105103107103

Jo jo, taky jsem hodil loni tlamu přes řídítka. Naštěstí jen odřeniny, helma mě zachránila. Mít rukávky, tak ani to. Pak jsem si seřídil přední brzdu, i když je naplno, tak nejdu přes.

+1/0
23.6.2015 13:09

J10o10s10e10f 10M10u10ž10á10t10k10o 5105103107103

Ach jo rukávky, rukavky jako rukavice no. to jsou ty automatický opravy.

+1/0
23.6.2015 13:14
Foto

P10a10v10e10l 10P10o10k10o10r10n10ý 2106104100102

Když mi prodávali kolo a já si ho zkoušel, majitel mi asi 3× zopakoval, že brzdy brzdí hodně. Asi měl dřívější zkušenost. Jinak zadní brzda se dává na pravou ruku a prvně vždy brzdím pravou rukou. A pokud to nechápu, viz příspěvek Petra Hanáka.

0/0
23.6.2015 13:06

J10i10r10i 10H10r10z10i10n10a 2107101103107

Správný způsob brzdění je přední brzdou. Jedině trénováním a ovládnutím přední brzdy máte jistotu, že umíte v nouzi pohotově brzdit na maximum a efektivně. Pokud  neovládnete přední brzdu, tak se dostanete dříve či později do situace, kdy buď nedobrzdíte z důvodu neefektivního brzdění zadním kolem, nebo přeletíte přes přední, když v panice, netrénovaný a v okamžiku začnete brzdit i předním. Brzda zadního kola si ale najde také své využití. Například na kluzkém povrchu -  to není brzdění předním kolem ideální :-) Toliko přednáška k brzdění :-))

+5/0
23.6.2015 14:16

P10e10t10r 10H10a10n10á10k 8101104106107

Bezpečnostní opatření č.1 - NIKDY neseřizuj přední brzdu nadoraz , aby zablokovala kolo ... brzdit musí , ale ne šlajfovat

+6/−2
23.6.2015 12:54

P10e10t10r 10N10o10v10o10t10n10y 3109102109102

To se seřizuje dost blbě.

+1/0
23.6.2015 13:02

J10o10s10e10f 10H10á10j10e10k 6108100109102

... a to se dělá jak prosím? :-)

0/0
23.6.2015 13:06

O10n10d10ř10e10j 10Z10e10m10a10n 5100104108109

No jo, ale ještě se to musí otestovat ;-)

+1/0
23.6.2015 13:28

J10a10r10o10s10l10a10v 10L10e10b10e10d10a 3106109107100

Ono stačí se za 73 let naučit na tom vehiklu brzdit...

+3/0
23.6.2015 13:42

O10n10d10ř10e10j 10Z10e10m10a10n 5100104108109

Tak velkou část té doby byl zvyklý brzdit nohama.

+6/0
23.6.2015 14:07

S10t10e10p10a10n 10T10o10t10h 8108109105108

Zacit brzdit zadni a pribrzdovat predni bud slabeji, nebo prerusovane... kazdopadne nedavat na silnici pozor se NEVYPLACI :-/

0/0
23.6.2015 14:34

M10i10c10h10a10l 10K10u10c10h10t10a 6103104104102

Koukám, že jsi ještě nepřešel na kotoučovky...:-P

0/0
23.6.2015 14:44

M10i10c10h10a10l 10K10o10z10d10e10r10k10a 4100105101

Blbost. To abyste ji seřizoval každých padesát metrů v závislosti na svojí hmotnosti, výšce těžiště, sklonu cesty, povrchu a vlhkosti...   A nakonec kvůli tomu slabšímu seřízení nedobrzdíte do auta, co vám nedá přednost na kruháči, aby vás potom v nemocnici hřál pocit, že to byla chyba toho řidiče.

Brzdit se musí umět, naučit se to dá velice rychle. V podstatě stačí si to párkrát zkusit.

+3/0
23.6.2015 14:45







Najdete na iDNES.cz