Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jihu Čech zemřela mladá řidička a senior nepřežil střet s náklaďákem

Dvaadvacetiletá řidička ráno zemřela při čelním nárazu auta do stromu u Rudné na Táborsku. Záchranáři už jí nemohli pomoci. Sedmadvacetiletý spolujezdec se zranil středně těžce. Sobotní srážku s náklaďákem u Strmilova nepřežil pětašedesátiletý muž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a47k11u68b 35K93n38e34c89h43t11o44v40s90k91ý 3290906651502

Děkuji mluvší Petře Kafkové, že nenapsala tu ohranou frázi: zranění nebyla slučitelná se životem.

0/0
28.6.2015 15:19

M11a45r33t30i75n 73C71í48s40a46r 3264230922656

Stromy k silnicím nepatří.Statistika říká v Německu jsou na 5.kilometrů silnice v průměru 2.stromy v Rakousku jsou to 4-5 a u nás 120. Zkrátka na západ od nás strom nenajdete.Stromy patří do lesa ne k silnicím, co už za tuhle pitomost u nás lidí zaplatilo životem.Bohužel i můj kamarád, kterému tam skočila srnka. Manželka a 4.letá dcera vyvázla slehkým zraněnim, bohužel jsou už druhým rokem bez táty.

+2/−9
28.6.2015 14:31

D55a12v85i62d 91R61ů51ž50i73č80k29a 5326475898973

to je nejaka realna statistika ? nejaky zdroj ?

+1/0
28.6.2015 14:38

Z49d63e10n63ě49k 28S98k33a23l79á92k 3608318887922

Pěkná blbost! Za prvé, ukažte mi tuto statistiku? Z čeho vycházíte? Za druhé, stromy k silnici patří, nehody jsou ve většině případech zapříčiněny chybami řidičů!

+3/−1
28.6.2015 14:39

J52a27n 86P50r73o44v88a43z38n72í87k 6598944590491

A skutečně by vám nepřišel stav, ve kterém člověk udělá chybu a přežije, protože se nezabije o strom, lepší?

+1/−1
28.6.2015 14:44

K55r51i34s58t42i96n61a 22B38l25ü36m12e61l48o21v67á 2904287838870

Omyl... na silnici nepatří paka, co neumí řídit..

+4/0
28.6.2015 14:54

P76a15v59e48l 34J15e73ř65á35b75e40k 7491382634407

Stromy k silnici patří z mnoha krajinotvorných důvodů. jedním z nich například je protierozní funkce.

Podstata je, že stromy jsou na zemědělsky nevyužívané půdě. Takže pokud dokážete prosadit, aby v krajině byly různé aleje, remízky apod., tak si je podle silnic vykácejte.

Za další stromy chrání svršek vozovky od přehřívání, odčerpávají vodu z okolí silničního tělesa.

Významně snižují rozptyl imisí ze silničního provozu do zemědělské plochy - respektive do potravinového řetězu.

Strom u cesty lze definovat jako překážku. Stejně jako sloup, zábradlí, dopravní značku, billboard, mostní pilíř atd.

S ohledem na význam stromů pro krajinu, respektive život člověka (až na několik výjimek, které nerespektovaly pravidla na ochranu svého života je levnější než kácet, stromy proti nárazu ochránit svodidly apod.

Nemluvím o starých, provozně nestabilních stromech.

+8/0
28.6.2015 15:22

J47i18n96d40ř60i55c65h 73Š21k57o17p85e81k 4885611290675

nesmysl.

Teď někteří tvrdí, že za to mohou stromy (strom je pěkná potvora, skočí ti do cesty ani nemrkneš), pak budou vadit příkopy, následně mostky, ploty, rodinné domy  a skončí to zatáčkami

0/0
29.6.2015 10:49

F75r75a61n78t46i73š20e17k 91S86o56b13o48t95k62a 1327843804300

Nevíme jak to bylo. Ale přidávám se k předchozímu příspěvku svoji poznámkou o tom, že mně neskonale se.ou řidiči, kteří nedávají blinkry včas (no anebo vůbec)! Přece když odbočuji, zvláště doleva, tak klidně budu blikat i třicet metrů před odbočením, tedy pokud tam není jiná ulice, abych zase nemátl. Ne prostě hodit blinkr až uprostřed odbočování.....

+2/0
28.6.2015 13:55

P81a30v52e36l 30J49e85ř36á75b96e86k 7831462244207

Nezřídka odbočuji na netradičních místech (z pohledu většiny řidičů) jako jsou polní, lesní cesty apod. Když odbočuji do leva, tak čekám, kdy mě někdo sestřelí. Blikám, jsem u středové čáry či středu vozovky a stejně mě předjedou.

U té druhé nehody - škoda, že u stromu nebyly svodidla, zřejmě by to tak nedopadlo, auto by se po svodidlech svezlo.

+2/0
28.6.2015 14:04

J80a61n 87N77o68v71á33k 9307522637777

Taky mě štvou neblikači - kousek od baráku mám místo, kde je kvůli tomu každou chvíli nehoda, protože hlavní se tam stáčí a rovně pokračuje vedlejší, nicméně každý třetí pilot zžejmě žije v přesvědčení, že když jede po hlavní, tak nemusí dávat blinkr. Ale vůbec není jasné, jak to s těmi blinkry bylo v tomto konkrétním případě.

0/0
28.6.2015 14:56

J27a18n 19N21o33v58á14k 9797982857547

-zřejmě-

0/0
28.6.2015 14:56

J32a34r57o95s86l82a41v 94L98e71b65e33d85a 3806709957120

Třicet metrů není zrovna moc. Samozřejmě záleží na rychlosti, řekl bych, že místo vzdálenosti raději odhaduju čas, kdy blinkr spustit. Ulice, respektive možné odbočky, bývají tak blízko za sebou spíš výjimečně.

0/0
28.6.2015 16:29

J60a19r95o32s82l66a70v 67L27e66b84e62d35a 3426449207940

Podle popisu řidič Opelu netušil, že je předjížděn a začal odbočovat. Zaplatil životem za to, že měl zpětná zrcátka na ozdobu.

Nemůžu to samozřejmě s určitostí vědět, ale předpokládám, že s velkou pravděpodobností, kdyby dal s dostatečným předstihem blinkr, žádný pokus o předjetí by se nekonal.

0/0
28.6.2015 13:46

J16a65n 52N20o74v46á46k 9217682777547

A nebo taky mohl dát blinkr včas, ti za ním přibrzdili a kamioňák (třeba proto, že přes někoho před sebou blinkr opla vepředu neviděl) se rozhodl je všechny předjet. Podobným stylem mě málem sestřelil imbecilní mladíček v golfu - naštěstí jsem to zadupnul a on si akorát urval kolo o obrubník. Nicméně bych si tedy podle strohého popisu ve článku netroufal, ohánět se nějakými velkými pravděpodobnostmi.

0/0
28.6.2015 14:52

J51a84r35o52s87l17a76v 47L75e57b98e51d90a 3356289647730

1) Policejní zpráva neříká nic o dalších přítomných, spíše naopak: "začal předjíždět pravděpodobně v místě, kde neměl dostatečný rozhled na bezpečné předjetí." Vaše hypotéza je o řád  méně pravděpodobná.

2) I kdyby tam byla celá šňůra vozidel, řidič opelu se měl podívat do zrcátka. Osobně to dělám a jak vidím, dělám dobře. (Nedůsledně, pokud jsem v levém odbočovacím pruhu, ovšem tehdy je varianta předjíždění pravděpodobná minimálně.)

0/0
28.6.2015 16:22

J19a46n 46N33o88v74á85k 9637402587507

"Přítomní svědci na místě nehody mezitím zahájili, dle pokynů operátorky tísňové linky 155, oživování zraněného muže,“ Tolik k těm dalším přítomným. Dost silně pochybuji o vámi vymyšlené variantě, že si řidič opelu nevšimnul kamionu řítícího se přímo za ním a obdobně jako vy tu mou, i já tu vaší považuji za o minimálně řád méně pravděpodobnou. A pokud za ním byla další auta, stačí, aby tam byla mírně pravotočivá zatáčka a už je v levém zrcátku vidět jen na pár metrů zpátky.

0/0
28.6.2015 23:53

J43a59r85o70s96l92a22v 75L81e59b20e46d34a 3666729287570

Nikdo tím neříká, že svědci jeli mezi opelem a náklaďákem.

No... takže tím asi diskusi můžeme ukončit, protože se to asi nedozvíme. Já jen prostě mám mnohem víc zkušeností se staršími řidiči, kteří si na blinkr (pokud vůbec) vzpomenou až v průběhu manévru, než s náklaďáky, předjíždějícími do pravotočivé zatáčky více než 2 vozidla.

0/0
29.6.2015 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.