Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jihu Čech zemřela mladá řidička a senior nepřežil střet s náklaďákem

Dvaadvacetiletá řidička ráno zemřela při čelním nárazu auta do stromu u Rudné na Táborsku. Záchranáři už jí nemohli pomoci. Sedmadvacetiletý spolujezdec se zranil středně těžce. Sobotní srážku s náklaďákem u Strmilova nepřežil pětašedesátiletý muž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a78k86u36b 69K86n11e72c31h61t14o94v10s92k57ý 3860816461882

Děkuji mluvší Petře Kafkové, že nenapsala tu ohranou frázi: zranění nebyla slučitelná se životem.

0/0
28.6.2015 15:19

M49a15r78t87i24n 98C86í79s31a26r 3554950682936

Stromy k silnicím nepatří.Statistika říká v Německu jsou na 5.kilometrů silnice v průměru 2.stromy v Rakousku jsou to 4-5 a u nás 120. Zkrátka na západ od nás strom nenajdete.Stromy patří do lesa ne k silnicím, co už za tuhle pitomost u nás lidí zaplatilo životem.Bohužel i můj kamarád, kterému tam skočila srnka. Manželka a 4.letá dcera vyvázla slehkým zraněnim, bohužel jsou už druhým rokem bez táty.

+2/−9
28.6.2015 14:31

D28a65v44i84d 57R84ů25ž43i33č49k78a 5696205638643

to je nejaka realna statistika ? nejaky zdroj ?

+1/0
28.6.2015 14:38

Z97d65e77n47ě30k 49S81k63a90l72á37k 3828178797562

Pěkná blbost! Za prvé, ukažte mi tuto statistiku? Z čeho vycházíte? Za druhé, stromy k silnici patří, nehody jsou ve většině případech zapříčiněny chybami řidičů!

+3/−1
28.6.2015 14:39

J74a65n 44P11r81o36v23a12z33n61í73k 6168804380181

A skutečně by vám nepřišel stav, ve kterém člověk udělá chybu a přežije, protože se nezabije o strom, lepší?

+1/−1
28.6.2015 14:44

K54r88i32s25t32i59n76a 57B47l54ü45m12e53l22o30v11á 2184637768740

Omyl... na silnici nepatří paka, co neumí řídit..

+4/0
28.6.2015 14:54

P23a34v18e80l 38J84e63ř53á85b56e43k 7101352814277

Stromy k silnici patří z mnoha krajinotvorných důvodů. jedním z nich například je protierozní funkce.

Podstata je, že stromy jsou na zemědělsky nevyužívané půdě. Takže pokud dokážete prosadit, aby v krajině byly různé aleje, remízky apod., tak si je podle silnic vykácejte.

Za další stromy chrání svršek vozovky od přehřívání, odčerpávají vodu z okolí silničního tělesa.

Významně snižují rozptyl imisí ze silničního provozu do zemědělské plochy - respektive do potravinového řetězu.

Strom u cesty lze definovat jako překážku. Stejně jako sloup, zábradlí, dopravní značku, billboard, mostní pilíř atd.

S ohledem na význam stromů pro krajinu, respektive život člověka (až na několik výjimek, které nerespektovaly pravidla na ochranu svého života je levnější než kácet, stromy proti nárazu ochránit svodidly apod.

Nemluvím o starých, provozně nestabilních stromech.

+8/0
28.6.2015 15:22

J48i59n91d56ř95i97c17h 95Š55k45o34p68e89k 4135591650515

nesmysl.

Teď někteří tvrdí, že za to mohou stromy (strom je pěkná potvora, skočí ti do cesty ani nemrkneš), pak budou vadit příkopy, následně mostky, ploty, rodinné domy  a skončí to zatáčkami

0/0
29.6.2015 10:49

F14r63a94n30t79i51š85e47k 95S32o70b90o21t45k76a 1707933814500

Nevíme jak to bylo. Ale přidávám se k předchozímu příspěvku svoji poznámkou o tom, že mně neskonale se.ou řidiči, kteří nedávají blinkry včas (no anebo vůbec)! Přece když odbočuji, zvláště doleva, tak klidně budu blikat i třicet metrů před odbočením, tedy pokud tam není jiná ulice, abych zase nemátl. Ne prostě hodit blinkr až uprostřed odbočování.....

+2/0
28.6.2015 13:55

P25a16v79e76l 16J38e61ř44á14b25e72k 7501352894907

Nezřídka odbočuji na netradičních místech (z pohledu většiny řidičů) jako jsou polní, lesní cesty apod. Když odbočuji do leva, tak čekám, kdy mě někdo sestřelí. Blikám, jsem u středové čáry či středu vozovky a stejně mě předjedou.

U té druhé nehody - škoda, že u stromu nebyly svodidla, zřejmě by to tak nedopadlo, auto by se po svodidlech svezlo.

+2/0
28.6.2015 14:04

J94a71n 86N96o67v18á15k 9187102747457

Taky mě štvou neblikači - kousek od baráku mám místo, kde je kvůli tomu každou chvíli nehoda, protože hlavní se tam stáčí a rovně pokračuje vedlejší, nicméně každý třetí pilot zžejmě žije v přesvědčení, že když jede po hlavní, tak nemusí dávat blinkr. Ale vůbec není jasné, jak to s těmi blinkry bylo v tomto konkrétním případě.

0/0
28.6.2015 14:56

J14a44n 10N56o96v94á31k 9197492457337

-zřejmě-

0/0
28.6.2015 14:56

J85a87r91o27s16l81a32v 32L81e44b10e30d49a 3156839967230

Třicet metrů není zrovna moc. Samozřejmě záleží na rychlosti, řekl bych, že místo vzdálenosti raději odhaduju čas, kdy blinkr spustit. Ulice, respektive možné odbočky, bývají tak blízko za sebou spíš výjimečně.

0/0
28.6.2015 16:29

J42a20r96o79s11l69a33v 27L44e56b27e77d28a 3266509547700

Podle popisu řidič Opelu netušil, že je předjížděn a začal odbočovat. Zaplatil životem za to, že měl zpětná zrcátka na ozdobu.

Nemůžu to samozřejmě s určitostí vědět, ale předpokládám, že s velkou pravděpodobností, kdyby dal s dostatečným předstihem blinkr, žádný pokus o předjetí by se nekonal.

0/0
28.6.2015 13:46

J84a97n 15N50o11v32á85k 9767922107147

A nebo taky mohl dát blinkr včas, ti za ním přibrzdili a kamioňák (třeba proto, že přes někoho před sebou blinkr opla vepředu neviděl) se rozhodl je všechny předjet. Podobným stylem mě málem sestřelil imbecilní mladíček v golfu - naštěstí jsem to zadupnul a on si akorát urval kolo o obrubník. Nicméně bych si tedy podle strohého popisu ve článku netroufal, ohánět se nějakými velkými pravděpodobnostmi.

0/0
28.6.2015 14:52

J24a59r51o23s97l18a76v 39L47e53b84e28d67a 3106719357140

1) Policejní zpráva neříká nic o dalších přítomných, spíše naopak: "začal předjíždět pravděpodobně v místě, kde neměl dostatečný rozhled na bezpečné předjetí." Vaše hypotéza je o řád  méně pravděpodobná.

2) I kdyby tam byla celá šňůra vozidel, řidič opelu se měl podívat do zrcátka. Osobně to dělám a jak vidím, dělám dobře. (Nedůsledně, pokud jsem v levém odbočovacím pruhu, ovšem tehdy je varianta předjíždění pravděpodobná minimálně.)

0/0
28.6.2015 16:22

J53a62n 28N59o74v77á30k 9857912717407

"Přítomní svědci na místě nehody mezitím zahájili, dle pokynů operátorky tísňové linky 155, oživování zraněného muže,“ Tolik k těm dalším přítomným. Dost silně pochybuji o vámi vymyšlené variantě, že si řidič opelu nevšimnul kamionu řítícího se přímo za ním a obdobně jako vy tu mou, i já tu vaší považuji za o minimálně řád méně pravděpodobnou. A pokud za ním byla další auta, stačí, aby tam byla mírně pravotočivá zatáčka a už je v levém zrcátku vidět jen na pár metrů zpátky.

0/0
28.6.2015 23:53

J86a21r12o17s68l28a12v 83L14e14b79e20d49a 3216179277980

Nikdo tím neříká, že svědci jeli mezi opelem a náklaďákem.

No... takže tím asi diskusi můžeme ukončit, protože se to asi nedozvíme. Já jen prostě mám mnohem víc zkušeností se staršími řidiči, kteří si na blinkr (pokud vůbec) vzpomenou až v průběhu manévru, než s náklaďáky, předjíždějícími do pravotočivé zatáčky více než 2 vozidla.

0/0
29.6.2015 8:26







Najdete na iDNES.cz