Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do roka dva, pak dalších osm kilometrů. Dálnice D3 pomalu a jistě roste

Hned na třech úsecích budoucí dálnice D3 pracují v současné době stroje a desítky zaměstnanců. Nově dorazili také k Táboru, kde po letech konečně dodělají téměř celou chybějící část na obchvatu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A81n57t15o80n55í57n 48D21o90u73b76e46k 3800489109

a nejdulezitejsi stredni cechy stale nic

navrhy pres jesenici jsou tedy uplne mimo bez napojeni jesenice na jizni spojku vesteckou spojkou nebo jeji rozumnejsi alternativou kterou ale stale nikdo nenavrhnul.. je potreba rozsirit videnskou ulici nebo kunratickou spojku. tak aby z jesenice vedlo neco kapacitniho na kacerov nebo opatov

0/0
21.7.2015 8:40

M83a91r85e11k 57H23r20u81b13y 6317602421108

O Prazskem okruhu ktery je namalovany uz 70 let plati totez :-/

+1/0
21.7.2015 10:30

J66o45s82e46f 19T38r87ö61g38l 8239362736246

V tom je právě ten zádrhel. To, co bylo před 70 lety už dnes tak nevyhovuje, Praha se dost rozrostla. Jedna z variant např uvažovala s jižní trasou cca po dnešní jižní spojce. Příkladů nenadčasovosti řešení obchvatů najdete u nás více. Např. v Chomutově se objízdná tranzitní I/13 mění pomalu na městskou komunikaci s kruhovými objezdy, trolejusovou dopravou atd. Diskutuje se o obchvatu Mikulova, ale současná silnice I/52 už byla projektována jako obchvat. V Prostějově R46 také vede v těsné blízkosti zástavby. A tak by se dalo pokračovat dále.

+2/0
21.7.2015 12:01

R97e39n67é 93J69í58š90a 2637957151966

Tak u Vestce bude do deseti let "snad" metro, takže kdyby se pouze v oblasti IKEMu rozšířila Vídeňská, mohlo by to opravdu stačit. 

A nejsem si ted jistý, ale kde je přesně nultý km PO? Není právě v místě předpokládaného křížení s D3? Nebo to má jiný význam?

0/0
21.7.2015 11:08

J88o61s17e70f 74T12r58ö93g25l 8489532546896

Jak by se dala v oblasti IKEMu rozšířit Vídeňská? Snad leda tunelem...

0/0
21.7.2015 12:02

A39n37n51a 59V48e54s77e59l37á 3439240791240

Spojení ČB - Linz možná v roce 2035. To je fakt trapné . S tímto přístupem si myslím, že to bude spíš 2135 a to už to nebudeme potřebovat. Já odhaduji, že se toho nedočkají ani moje děti .

0/0
21.7.2015 8:39

G19u61s12t51a45v 70S39o85j57k56a 1308263855364

Nepracujeme, technologická přestávka ŘSD ;-D

0/0
21.7.2015 8:27

G63u41s58t74a53v 84S76o63j41k16a 1408253505364

Dokud nebude hotová přes Střední Čechy, tak může být klidně ze zlata a pořád to bude n*****no.

+3/0
21.7.2015 8:27

V46á61c28l92a90v 60V91a96n91ě73k 2123823258131

Možná ze by se problém vyřešil pripojenim jiznich Čech k Rakousku az po Prahu. Pak by to bylo ein zwei.

+6/0
21.7.2015 1:02

P80e80t30r 43N61e28c24h27a77n67i69c94k46ý 7543296958200

Ten název sedí. Ředitelství silnic a dál nic

+34/0
20.7.2015 22:48
Foto

V30l29a12d48i94m38í37r 35V35o43l65k48o 6840722707699

Trapnost, neschopnost

+15/0
20.7.2015 22:44

A73l82e60x84a96n62d32r 22K28o82s59t32k95a 8232478776954

Souhlasím s vámi fakt jen málo kde, ale toto je fakt neskutečné. A i když se na takové "důležité" stavbě "pracuje", tak je to obraz bídy a utrpení. Počet zaparkovaných strojů by ještě ušel, ale jestli je běžně v provozu každý třetí.. A lidí pár, z čehož naprostá většina má od nástupu do práce až do padla pauzu.

+1/0
21.7.2015 4:18

P62e81t63r 22D63a85n52i92e17l 36V83a58r77a92u94s 9984343726

Nějak pořád nechápu, za co tady vlastně platíme 1500 za dálniční známku, když člověk stejně nemůže a ještě dlouhé roky kvůli ŘSD nebude moct kompletní dálniční síť využívat.

+12/0
20.7.2015 22:26

T71o68m20á23š 67V95e89s29e22l77ý 5155388210959

jakejch 1500? Vždyť ze 400 na 800 se to zvedalo jen na jeden rok kvůli povodním ;-D

0/0
21.7.2015 10:13

P87e52t32r 90D16a56n19i95e17l 91V88a35r48a62u50s 9894643326

;-D

0/0
21.7.2015 13:11

J70i50ř74í 18M84a48c23e66k 3315435734731

O tom, že by tahle dálnice měla vést do Prahy, se už nějak vůbec nepíše...

+8/0
20.7.2015 22:21

M87i78l25o86š 70K35o70l13m91a77n 6626743607272

Motocentrum u Tábora bylo od počátku podivné. Přestože tam byly dlouho předtím známy plány stavby dálnice, tak Táborský stavební úřad vydal stavební povolení. Asi před rokem se o tom psalo a úředník který vydal stavební povolení prý "pochybil". Je jisté, že se jedná o velmi lukrativní místo, ale jen v případě, že bude mít přímé připojení k dálnici, jinak by to byl jen obyčejný motoservis s připojením na veřejné komunikace města v déle cca 300 metrů. Pak by neměly cenu ani pozemky okolo, které mohly posloužit ke stavbě Motorestu.

+5/0
20.7.2015 21:30

P34a41v57e36l 78N31o22v81á67k 7701306799663

Tak pokud se nepletu tam původně majitele chtěli aby je pripojili na tu 300 metrů vzdálenou čtvrť, ale zvedla se tam silná vlna nevole tak co mají asi tak dělat?

0/0
21.7.2015 6:34

J82i76ř49í 34K74o32c43u14r20e20k 6605914245288

„Není fér, že řidiče nutíme kupovat dálniční známku i tam, kde dálnici jen křižují, ale musí ji na své cestě kolem města použít."

Aneb věděli jsme o tomto problébu, ale nic jsme s tím nedělali. Prostě to tak vyšlo a tak se na nás nezlobte. My, úřad, nemůžeme za to, že vznikla pokutovací past a řidiči jsou pokutováni za jízdu po dálnici, ikdyž ji jenom křižují.

PS: Ono už neplatí, že stát je povinen zajistit odpovídající náhradní přístup na pozemek, který byl odříznut stavbou třeba té dálnice?

+6/0
20.7.2015 21:28

M60i40l92o87š 10K56o67l24m80a18n 6936633517602

Náhradní přístup by byl vybudováním obslužné komunikace v délce 200 metrů, napojením na ulici Smyslovská v části Tábor-Měšice. Stačí se podívat na mapu. To ale majitel motocentra asi nechce a trvá na napojení na dálnici.

0/0
20.7.2015 22:54

P15a21v53e66l 89N67o86v36á52k 7521866519273

Majitel motocentra chtěl, byl tu i článek, ale lidi z té městské části byli dost proti

0/0
21.7.2015 6:40

M22a23r31e96k 44H63r13u61b50y 6737812301328

Touhle rychlostí by Chorvati stavěli svou dálnici rovných 100 let. A oni to stihli za desetinu. Jenže oni nemají ŘSD...

+33/0
20.7.2015 20:46

J98i67ř94í 40P39o21d80l81a97h98a 6653928110566

A to nemluvím o Rakušanech , už se jezdí po dálnici okolo Freistadtu a celá stavba  roste ze dne na den ...

+5/−1
20.7.2015 23:11

Z40b34y87n49ě10k 57V38e54č10e59ř21a 6590109475

Nejen Freistadt. Ale i od Mistelbachu na Poysdorf. Za chvíli budou Rakušané u Mikulova. Ale roky se nic neděje z naší strany od Pohořelic.

0/0
21.7.2015 6:08

Z98b64y46n70ě46k 66V67e29č40e21ř22a 6750699455

A to Chorvati tam mají samý šutr. Skály,tunely a viadukty. Za tři roky chtějí být v Dubrovníku. A u nás? Naše legendární D1 není dokončena ani po čtyřiceti letech.

+2/0
21.7.2015 6:12

J24a24k64u13b 42Š17a71f36a62n33d81a 7715937541671

Bych řekl, že s dnešními technologiemi se staví lépe v šutru než někde v podmáčené nížině.

+1/−1
21.7.2015 7:23

M45a29r79e21k 43H81r43u61b93y 6567432881218

S RSD je uplne to uplne jedno - samotna stavba zabere jenom zlomek casu po ktery to RSD "resi" ;-):-/Rv

0/0
21.7.2015 10:30

V92l76a37d34i87m91í40r 85F93i17b26i91g75e71r 5124221881734

Úředníci ŘSD umí jednat s lidmi od kterých potřebují pozemky. Spolehlivě zablokují stavbu na několik let.

+11/0
20.7.2015 20:42

T72o23m60á94š 90Z42e64m36a63n 3795628704555

Hlavně by to chtělo Posázaví - ten úsek u Budějic je asi to co mne trápí nejméně.

+15/−2
20.7.2015 20:40

F97r27a59n43t84i95š56e83k 12Š23í81m50a 7227621287668

Chtělo by to co nejdřív napojit Budějovice na dálnicic z Lince. Když vidím jak tam Rakušáci postupujou, tak u nás je to fakt tragédie a dost mizerná vizitka :(

+16/0
20.7.2015 21:14

J19o41s48e14f 81T70r74ö59g96l 8859942696606

Já myslím, že když už je projekt D3 ve Středočeském kraji t.č. u ledu a nemá ani územní rozhodnutí, mohlo by se v aktuálním kontextu přehodnotit trasování a vrátit do hry východní variantu (tuším Zenklovu). Není to ani tak kvůli přírodě (EIA vyšla akceptovatelně pro obě varianty), ale kvůli dopravě. Většina dopravy mířící dnes do Prahy po některé z D/R je doprava terminální, tj. jejich cílem je Praha. Jen menšina (cca 30%) je tranzitní. A většina terminální dopravy směřuje někam do centra. Přirozenou radiálou D3 je Vídeňská ulice, která ale už teď kapacitně nestíhá a její zečtyřpruhování nepřichází v úvahu např. kvůli IKEMu.

Alternativou je Vestecká spojka v původní stopě krátké varianty obchvatu, ale ani ta není plánována jako čtyřpruhová a hlavně její realizací by došlo k popření smyslu odsunu jižní části pražského okruhu za Jesenici. i proto je proti Vestecké spojce velký odpor a pokud se povede její trasu zastavět, bude mít doprava od D3 jedinou alternativu a to je jízda po okruhu, rozumné radiály pobírající nějakých 25-30 tis. aut denně nejsou. Strakonická ulice ale kolabuje podobně každý den, barrandovská od D5 není dostavěná a už je hrozně daleko. Menší sjezdy např. u Modřan nemají kapacitu.

Výsledně tedy pojede většina dopravy východním směrem a do centra přijede po D1. Při kombinaci to D3-R1-D1 to bude od Nové Hospody do centra nějakých 70 km, po stávající I/3 a D1 62 km, což může být důvod pro dost lidí jet "po staré". A Vestecká spojka by nakonec přivedla dopravu také jen na D1, jen kratším způsobem. Proč tedy nevést dálnici rovnou z tohoto směru?

+1/−1
20.7.2015 23:55

P38e59t32r 33Č60e28r73v25e38n26ý 3266421892705

Rozdíl 8 km nemůže u většiny řidičů hrát žádnou roli. Po dálnici budou i při rozdílu 8 km ve vzdálenosti v Praze mnohem rychleji.

Příklad ze života okolo D11:

Trasa Hradec Králové - Uhlířské Janovice.

1. varianta - po dálnici k Žehuni, dále přes Kolín - 93 km, 1:14 hodin.

2. varianta - po silnicích 1. a 2. tříd přes Lázně Bohdaneč a Kutnou Horu - 77 km, 1:36 hodin.

Pokud bych uvažoval, že by zde byla dálnice aspoň od Jaroměře, tak by asi málokoho napadlo z ní v Hradci sjíždět jen kvůli tomu, že by to přes Kutnou Horu bylo kratší. A totéž by jistě platilo i pro D3.

0/0
21.7.2015 10:15

J98o78s54e77f 78T46r68ö53g48l 8239652736376

Máte samozřejmě pravdu, dnešní řidiči preferují rychlost před vzdáleností, čas jsou peníze. V tomto případě bych si ale nebyl významně vyšší rychlostí tak úplně jist. Na trase D3 bude několik tunelů s omezením rychlosti. Jižní část Pražského okruhu od D5 k D1 už je teď vytížená dost, aby po ní jelo dalších cca 20 tis. aut. To už nebude dálniční jízda "furt 130".

0/0
21.7.2015 11:56

L52u10k45á98š 11Š86m32a73h62e58l 2277604442534

Souhlas (jen že bych stejně jako reakce níže zauvažoval o východní variantě). Je to ale obvyklé, že se u nás staví tam, kde je nejmenší intenzita dopravy a zároveň nejméně potřeba stavět dálnici. Silnice Veselí - ČB je už dnes rovná silnice, která nevede přes ani jednu vesnici a z velké části jde o trojpruh se širokými krajnicemi. Výstavba dálnice je zde zbytečná a urychlí dopravu max. o 3-4 minuty (24 km devadesátkou je za 16 minut, 24 km stodvacítkou je za 12 minut), zato zvýší hluk a emise (nejmenší hluk a emise jsou při ustálené rychlosti 80-90 km/h). Ale hlavně že si bude vláda moci vykázat další kilometry dálnice.Rv (Navíc to nepůjde ani inteligentně objet neplacenou variantou.) Když už něco v jižních Čechách, postavil bych - za menší peníze -obchvat Dasného a Čejkovic.

0/0
21.7.2015 0:10

P51a80v25e32l 71N91o10v75á79k 7521176259333

Staví se protoze tam to nezdruzoujoi ekologové a zadne rádoby veřejné prospěšné organizace. Budme rádi aspoň za to a doufejme že za chvíli se začne i od prahy

+1/0
21.7.2015 7:02

J90o83s21e19f 67T86r89ö31g25l 8919262246546

Úsek Veselí-ČB je z větší části postaven už jako polovina dálnice.

0/0
21.7.2015 12:28
Foto

D66a96v45i30d 37K26r44á91s27e71n33s89k92ý 7807360767

A tímto závratným tempem bude prioritní dopravní tepna už někdy mezi roky 2050-2060 dokončena kompletní.

+26/0
20.7.2015 20:37

M29i92c91h85a63e40l 88G51o48t59z 5734538313

Dopr..., ulozim to jako prioritu statu a stavím dalnici. Ve středních Čechách se jeste ani nehrablo...

+17/0
20.7.2015 20:18







Najdete na iDNES.cz