Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do roka dva, pak dalších osm kilometrů. Dálnice D3 pomalu a jistě roste

Hned na třech úsecích budoucí dálnice D3 pracují v současné době stroje a desítky zaměstnanců. Nově dorazili také k Táboru, kde po letech konečně dodělají téměř celou chybějící část na obchvatu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15n98t13o75n78í24n 68D84o11u93b61e37k 3930259119

a nejdulezitejsi stredni cechy stale nic

navrhy pres jesenici jsou tedy uplne mimo bez napojeni jesenice na jizni spojku vesteckou spojkou nebo jeji rozumnejsi alternativou kterou ale stale nikdo nenavrhnul.. je potreba rozsirit videnskou ulici nebo kunratickou spojku. tak aby z jesenice vedlo neco kapacitniho na kacerov nebo opatov

0/0
21.7.2015 8:40

M57a18r38e91k 85H50r86u20b25y 6247572651808

O Prazskem okruhu ktery je namalovany uz 70 let plati totez :-/

+1/0
21.7.2015 10:30

J62o34s68e66f 13T34r80ö33g58l 8839282556346

V tom je právě ten zádrhel. To, co bylo před 70 lety už dnes tak nevyhovuje, Praha se dost rozrostla. Jedna z variant např uvažovala s jižní trasou cca po dnešní jižní spojce. Příkladů nenadčasovosti řešení obchvatů najdete u nás více. Např. v Chomutově se objízdná tranzitní I/13 mění pomalu na městskou komunikaci s kruhovými objezdy, trolejusovou dopravou atd. Diskutuje se o obchvatu Mikulova, ale současná silnice I/52 už byla projektována jako obchvat. V Prostějově R46 také vede v těsné blízkosti zástavby. A tak by se dalo pokračovat dále.

+2/0
21.7.2015 12:01

R20e79n81é 78J60í89š48a 2977647911356

Tak u Vestce bude do deseti let "snad" metro, takže kdyby se pouze v oblasti IKEMu rozšířila Vídeňská, mohlo by to opravdu stačit. 

A nejsem si ted jistý, ale kde je přesně nultý km PO? Není právě v místě předpokládaného křížení s D3? Nebo to má jiný význam?

0/0
21.7.2015 11:08

J46o58s28e88f 87T60r30ö58g86l 8319752356936

Jak by se dala v oblasti IKEMu rozšířit Vídeňská? Snad leda tunelem...

0/0
21.7.2015 12:02

A33n69n44a 76V98e34s19e46l60á 3409170371450

Spojení ČB - Linz možná v roce 2035. To je fakt trapné . S tímto přístupem si myslím, že to bude spíš 2135 a to už to nebudeme potřebovat. Já odhaduji, že se toho nedočkají ani moje děti .

0/0
21.7.2015 8:39

G63u66s26t82a97v 42S42o98j66k75a 1618433705334

Nepracujeme, technologická přestávka ŘSD ;-D

0/0
21.7.2015 8:27

G96u96s47t87a13v 55S83o36j30k13a 1318653675254

Dokud nebude hotová přes Střední Čechy, tak může být klidně ze zlata a pořád to bude n*****no.

+3/0
21.7.2015 8:27

V30á84c28l20a60v 51V95a63n41ě14k 2333433918941

Možná ze by se problém vyřešil pripojenim jiznich Čech k Rakousku az po Prahu. Pak by to bylo ein zwei.

+6/0
21.7.2015 1:02

P66e93t82r 42N38e11c22h49a23n51i14c80k61ý 7373456238600

Ten název sedí. Ředitelství silnic a dál nic

+34/0
20.7.2015 22:48
Foto

V42l73a27d77i81m56í51r 82V28o36l43k64o 6430642687639

Trapnost, neschopnost

+15/0
20.7.2015 22:44

A88l68e36x30a87n36d66r 13K80o70s76t16k78a 8892688276274

Souhlasím s vámi fakt jen málo kde, ale toto je fakt neskutečné. A i když se na takové "důležité" stavbě "pracuje", tak je to obraz bídy a utrpení. Počet zaparkovaných strojů by ještě ušel, ale jestli je běžně v provozu každý třetí.. A lidí pár, z čehož naprostá většina má od nástupu do práce až do padla pauzu.

+1/0
21.7.2015 4:18

P52e89t68r 74D26a83n46i41e59l 19V73a77r83a79u85s 9444273716

Nějak pořád nechápu, za co tady vlastně platíme 1500 za dálniční známku, když člověk stejně nemůže a ještě dlouhé roky kvůli ŘSD nebude moct kompletní dálniční síť využívat.

+12/0
20.7.2015 22:26

T67o19m92á72š 15V17e24s96e20l79ý 5445138380679

jakejch 1500? Vždyť ze 400 na 800 se to zvedalo jen na jeden rok kvůli povodním ;-D

0/0
21.7.2015 10:13

P26e47t90r 74D98a87n72i84e89l 88V37a27r91a34u95s 9904893716

;-D

0/0
21.7.2015 13:11

J61i27ř10í 17M34a78c84e60k 3595285724651

O tom, že by tahle dálnice měla vést do Prahy, se už nějak vůbec nepíše...

+8/0
20.7.2015 22:21

M95i56l80o16š 61K46o87l21m44a38n 6976823297142

Motocentrum u Tábora bylo od počátku podivné. Přestože tam byly dlouho předtím známy plány stavby dálnice, tak Táborský stavební úřad vydal stavební povolení. Asi před rokem se o tom psalo a úředník který vydal stavební povolení prý "pochybil". Je jisté, že se jedná o velmi lukrativní místo, ale jen v případě, že bude mít přímé připojení k dálnici, jinak by to byl jen obyčejný motoservis s připojením na veřejné komunikace města v déle cca 300 metrů. Pak by neměly cenu ani pozemky okolo, které mohly posloužit ke stavbě Motorestu.

+5/0
20.7.2015 21:30

P44a86v25e89l 10N29o88v72á51k 7201666189223

Tak pokud se nepletu tam původně majitele chtěli aby je pripojili na tu 300 metrů vzdálenou čtvrť, ale zvedla se tam silná vlna nevole tak co mají asi tak dělat?

0/0
21.7.2015 6:34

J21i88ř48í 38K53o21c33u91r79e46k 6855714595128

„Není fér, že řidiče nutíme kupovat dálniční známku i tam, kde dálnici jen křižují, ale musí ji na své cestě kolem města použít."

Aneb věděli jsme o tomto problébu, ale nic jsme s tím nedělali. Prostě to tak vyšlo a tak se na nás nezlobte. My, úřad, nemůžeme za to, že vznikla pokutovací past a řidiči jsou pokutováni za jízdu po dálnici, ikdyž ji jenom křižují.

PS: Ono už neplatí, že stát je povinen zajistit odpovídající náhradní přístup na pozemek, který byl odříznut stavbou třeba té dálnice?

+6/0
20.7.2015 21:28

M78i36l32o29š 27K87o30l43m96a45n 6696283537762

Náhradní přístup by byl vybudováním obslužné komunikace v délce 200 metrů, napojením na ulici Smyslovská v části Tábor-Měšice. Stačí se podívat na mapu. To ale majitel motocentra asi nechce a trvá na napojení na dálnici.

0/0
20.7.2015 22:54

P33a15v69e48l 53N33o76v31á95k 7101546709943

Majitel motocentra chtěl, byl tu i článek, ale lidi z té městské části byli dost proti

0/0
21.7.2015 6:40

M21a64r50e39k 27H49r26u20b45y 6297902491298

Touhle rychlostí by Chorvati stavěli svou dálnici rovných 100 let. A oni to stihli za desetinu. Jenže oni nemají ŘSD...

+33/0
20.7.2015 20:46

J91i76ř91í 12P67o35d67l56a67h74a 6753478270366

A to nemluvím o Rakušanech , už se jezdí po dálnici okolo Freistadtu a celá stavba  roste ze dne na den ...

+5/−1
20.7.2015 23:11

Z35b56y40n31ě74k 55V92e18č78e56ř16a 6510779365

Nejen Freistadt. Ale i od Mistelbachu na Poysdorf. Za chvíli budou Rakušané u Mikulova. Ale roky se nic neděje z naší strany od Pohořelic.

0/0
21.7.2015 6:08

Z65b87y85n78ě98k 34V40e98č39e92ř42a 6280139485

A to Chorvati tam mají samý šutr. Skály,tunely a viadukty. Za tři roky chtějí být v Dubrovníku. A u nás? Naše legendární D1 není dokončena ani po čtyřiceti letech.

+2/0
21.7.2015 6:12

J52a88k73u90b 10Š22a90f62a15n96d26a 7925367821971

Bych řekl, že s dnešními technologiemi se staví lépe v šutru než někde v podmáčené nížině.

+1/−1
21.7.2015 7:23

M45a95r25e57k 40H89r79u88b96y 6477922951358

S RSD je uplne to uplne jedno - samotna stavba zabere jenom zlomek casu po ktery to RSD "resi" ;-):-/Rv

0/0
21.7.2015 10:30

V27l46a87d55i52m53í64r 88F81i24b51i64g45e12r 5824871611154

Úředníci ŘSD umí jednat s lidmi od kterých potřebují pozemky. Spolehlivě zablokují stavbu na několik let.

+11/0
20.7.2015 20:42

T97o56m11á93š 96Z27e69m72a58n 3725108764525

Hlavně by to chtělo Posázaví - ten úsek u Budějic je asi to co mne trápí nejméně.

+15/−2
20.7.2015 20:40

F16r26a64n45t67i19š69e49k 81Š27í18m62a 7807721927948

Chtělo by to co nejdřív napojit Budějovice na dálnicic z Lince. Když vidím jak tam Rakušáci postupujou, tak u nás je to fakt tragédie a dost mizerná vizitka :(

+16/0
20.7.2015 21:14

J86o96s10e44f 42T93r48ö34g33l 8489702856796

Já myslím, že když už je projekt D3 ve Středočeském kraji t.č. u ledu a nemá ani územní rozhodnutí, mohlo by se v aktuálním kontextu přehodnotit trasování a vrátit do hry východní variantu (tuším Zenklovu). Není to ani tak kvůli přírodě (EIA vyšla akceptovatelně pro obě varianty), ale kvůli dopravě. Většina dopravy mířící dnes do Prahy po některé z D/R je doprava terminální, tj. jejich cílem je Praha. Jen menšina (cca 30%) je tranzitní. A většina terminální dopravy směřuje někam do centra. Přirozenou radiálou D3 je Vídeňská ulice, která ale už teď kapacitně nestíhá a její zečtyřpruhování nepřichází v úvahu např. kvůli IKEMu.

Alternativou je Vestecká spojka v původní stopě krátké varianty obchvatu, ale ani ta není plánována jako čtyřpruhová a hlavně její realizací by došlo k popření smyslu odsunu jižní části pražského okruhu za Jesenici. i proto je proti Vestecké spojce velký odpor a pokud se povede její trasu zastavět, bude mít doprava od D3 jedinou alternativu a to je jízda po okruhu, rozumné radiály pobírající nějakých 25-30 tis. aut denně nejsou. Strakonická ulice ale kolabuje podobně každý den, barrandovská od D5 není dostavěná a už je hrozně daleko. Menší sjezdy např. u Modřan nemají kapacitu.

Výsledně tedy pojede většina dopravy východním směrem a do centra přijede po D1. Při kombinaci to D3-R1-D1 to bude od Nové Hospody do centra nějakých 70 km, po stávající I/3 a D1 62 km, což může být důvod pro dost lidí jet "po staré". A Vestecká spojka by nakonec přivedla dopravu také jen na D1, jen kratším způsobem. Proč tedy nevést dálnici rovnou z tohoto směru?

+1/−1
20.7.2015 23:55

P94e91t88r 15Č70e44r47v80e66n24ý 3786911652255

Rozdíl 8 km nemůže u většiny řidičů hrát žádnou roli. Po dálnici budou i při rozdílu 8 km ve vzdálenosti v Praze mnohem rychleji.

Příklad ze života okolo D11:

Trasa Hradec Králové - Uhlířské Janovice.

1. varianta - po dálnici k Žehuni, dále přes Kolín - 93 km, 1:14 hodin.

2. varianta - po silnicích 1. a 2. tříd přes Lázně Bohdaneč a Kutnou Horu - 77 km, 1:36 hodin.

Pokud bych uvažoval, že by zde byla dálnice aspoň od Jaroměře, tak by asi málokoho napadlo z ní v Hradci sjíždět jen kvůli tomu, že by to přes Kutnou Horu bylo kratší. A totéž by jistě platilo i pro D3.

0/0
21.7.2015 10:15

J38o91s40e25f 53T76r77ö70g75l 8989412206226

Máte samozřejmě pravdu, dnešní řidiči preferují rychlost před vzdáleností, čas jsou peníze. V tomto případě bych si ale nebyl významně vyšší rychlostí tak úplně jist. Na trase D3 bude několik tunelů s omezením rychlosti. Jižní část Pražského okruhu od D5 k D1 už je teď vytížená dost, aby po ní jelo dalších cca 20 tis. aut. To už nebude dálniční jízda "furt 130".

0/0
21.7.2015 11:56

L76u39k21á28š 47Š83m69a86h35e28l 2577204382544

Souhlas (jen že bych stejně jako reakce níže zauvažoval o východní variantě). Je to ale obvyklé, že se u nás staví tam, kde je nejmenší intenzita dopravy a zároveň nejméně potřeba stavět dálnici. Silnice Veselí - ČB je už dnes rovná silnice, která nevede přes ani jednu vesnici a z velké části jde o trojpruh se širokými krajnicemi. Výstavba dálnice je zde zbytečná a urychlí dopravu max. o 3-4 minuty (24 km devadesátkou je za 16 minut, 24 km stodvacítkou je za 12 minut), zato zvýší hluk a emise (nejmenší hluk a emise jsou při ustálené rychlosti 80-90 km/h). Ale hlavně že si bude vláda moci vykázat další kilometry dálnice.Rv (Navíc to nepůjde ani inteligentně objet neplacenou variantou.) Když už něco v jižních Čechách, postavil bych - za menší peníze -obchvat Dasného a Čejkovic.

0/0
21.7.2015 0:10

P23a29v81e31l 52N75o77v20á41k 7921336279183

Staví se protoze tam to nezdruzoujoi ekologové a zadne rádoby veřejné prospěšné organizace. Budme rádi aspoň za to a doufejme že za chvíli se začne i od prahy

+1/0
21.7.2015 7:02

J12o33s26e88f 72T59r32ö70g50l 8559942406186

Úsek Veselí-ČB je z větší části postaven už jako polovina dálnice.

0/0
21.7.2015 12:28
Foto

D95a38v13i73d 81K15r25á32s63e50n92s77k88ý 7447430667

A tímto závratným tempem bude prioritní dopravní tepna už někdy mezi roky 2050-2060 dokončena kompletní.

+26/0
20.7.2015 20:37

M96i28c94h30a74e66l 62G19o38t83z 5594158833

Dopr..., ulozim to jako prioritu statu a stavím dalnici. Ve středních Čechách se jeste ani nehrablo...

+17/0
20.7.2015 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.