Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebezpečné přejezdy na jihu Čech: Včelná, Kněžské Dvory i Nemanice

MF DNES vytipovala nejrizikovější železniční přejezdy v Jihočeském kraji. Hned pět jich je v Českých Budějovicích a blízkém okolí. Některé brzy zmizí s modernizací koridoru na trase z Prahy do krajského města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E43v64a 84J65a50š90k27o79v72á 6414491483571

Pod Včelnou na Lidické a mezi Včelnou a Roudným už závory jsou.

Horší je jeden ze dvou přejezdů mezi Roudným a Rožnovem - kvůli protihlukovým neprůhledným stěnám tam vidím na kolejiště až v okamžiku, kdy mám předek auta na kolejích také, což nepovažuji za bezpečnou vzdálenost. Tam by snad pomohla jen nějaká zrcadla, aby řidič viděl na koleje včas a mohl reagovat.

0/0
5.8.2015 9:48

M66i57l87a17n 88B10u82r12i24a47n 4977852142331

Přes přejezd u Kněžských Dvorů jezdím několikrát denně a často se stává, že nejdou bílá světla, což samo o sobě není problém. Horší je, že se nedá dohlédnout dál, než nějakých čtyřicet metrů, což při rychlosti vlaků, které tam jezdí, už problém je, protože nemůžu tušit, jestli jako obvykle nejdou jen bílá světla, nebo tentokrát stávkují i červená a políbí mě rozjetá lokomotiva. A není toproblém jednoho roku, jak dokazují náletové dřeviny kolem přejezdu. Hlavně že mezi přejezdy každou chvilku pomáhající chrániči kontrolují lékárničky. Za poslední tři měsíce mi kontrolovali dvakrát lékárničku a jednou technickou. Slušná péče za naše daně.

+2/0
5.8.2015 7:40

K97a49r30e49l 63D78v61o21ř27á82k 7209604637848

Bílé světlo funguje jenom v případě, že se k přejezdu neblíží žádné železniční kolejové vozidlo, ale také v opačném případě, že ještě neopustilo tzv. anulační úsek.To se může stát právě v Kněžských Dvorek, kdy osobák přejede přejezd a zastaví na severní zástávce a je ještě pořád několik minut v anulačním úseku. Je to trošku složitější na vysvětlení, protože je to závislé na kolejových obvodech, kdy si pohybující se vlak uvádí automaticky přejezd do činnosti a logika přejezdu musí vyhodnotit, že se vlak, který stojí na kolejových obvodech ovládajících přejezd, nepřibližuje k přejezdu, ale že se od přejezdu vzdaluje.  Ale pokud jedete k přejezdu, který je vybaven výstražnými světly, ale bílé světlo nesvítí, nemusíte se ničeho obávat. Na zabezpečení přejezdu to nemá žádný vliv, akorát podle vyhlášky splníte rychlost, kterou budete přejezd přejíždět.

0/0
5.8.2015 12:05

K12a15r98e10l 40D12v47o34ř82á33k 7809264597108

Akorát v první větě jsem to napsal špatně, opravuji:

Bílé světlo funguje jenom v případě, že se k přejezdu neblíží žádné železniční kolejové vozidlo, ale také v opačném případě, že už opustilo tzv. anulační úsek.

0/0
5.8.2015 12:18

M38a41r86e25k 29K50o63s10t21e30l31e65c46k16ý 6933136148

Za "nebezpečnost" přejezdu může téměř výhradně člověk. Proč chcete na přejezdech chráněných světly i závory? Copak červená a klnkání normálnímu člověku nestačí?

Ve Studénce byly závory a ničemu to neprospělo. Pokud někdo NEDBÁ na červenou, tak si i se závorami poradí. Příkladů z poslední doby máme dost.

Jiným problémem je zanedbaná údržba, tratě zarostlé stromy, neposekaná tráva. Ono postříkat koleje roudapem nestačí, holt máme líné železničáře (ty od SŽDC)...

+3/0
5.8.2015 7:25

P82a11v81e70l 21J10o72s13e80f 51M81ö89r29t20l 9329911452907

A což takhle dva nechráněné přejezdy na kájovské trati v Rožnově?[>-]

0/0
5.8.2015 7:05

F76r28a19n49t42i62š46e67k 92V16a36n97ě63k 1337104617687

Přečtete si silniční vyhlášku. Neexistuje nechráněný přejezd. Každý přejezd je chráněn výstražnými kříži. To jako kdyby jste používal výraz nechráněná křižovatka, protože tam není semafor. Ostatní zařízení jako světla a závory jsou doplňkové zařízení, které zvyšují bezpečnost přejezdu.

0/0
5.8.2015 9:14

P25a85v96e57l 88J14o35s10e39f 41M17ö74r39t54l 9469371652617

Žádnou "silniční vyhlášku" neznám. [>-]

0/0
5.8.2015 20:30

T49o66m25á17š 75K43a23l45a49s 2124289819

Sakra, proč by měl být přejezd nebezpečný? Pokud tam je zabezpečovací zařízení se světly, tak normální člověk tam prostě nemůže vjet v době, kdy jede vlak resp. kdy blikají červená světla. Jiný je případ, kdy se to porouchá, ale přes přejezd se má jet 30 km/h, takže jedete dost pomalu na to, abyste stihli zabrzdit. Pokud tam je kříž, je to horší, ale je tam značka STOP, což znamená zastavit! To už jsou lidi tak blbí? Bude muset u každého přejezdu stát policajt a pokutovat to?

+5/0
4.8.2015 17:20

K65a13r32e62l 42D86v20o90ř46á86k 7129744127188

To je zase jenom snaha o skandální titulek vyvolávající senzaci. Samozřejmě fungující přejezd se světly nemůže být nebezpečný. I akustický doplněk zabezpečení přejezdu je tak silný, že se nedá přeslechnout. Jedině snad u někoho, kdo má z auta pojízdnou doskotéku a ignoruje si tu diskotéku vypnout, i když ho dopravní značky upozorňují na blížící se přejezd.

+1/0
4.8.2015 23:54

P10a40v37e54l 86J40o48s25e34f 27M55ö78r45t93l 9399161482317

Naprostý souhlas. Ovšem zapomněl jste, že dnešní rychlokvašení řidiči většinou získali řidičák na různých typech soukromých autoškol a lá plzeňská práva. Stačí vidět, jak vůz autoškoly přejíždí v Č.B. z pruhu do pruhu, "pedagog" má loket vystrčený z okénka a žákyni nechá přejíždět sem tam, aniž by nějaké, byť krátké zablikání přicházelo vůbec v úvahu. Jou k vidění i horší věci.[>-]

0/0
5.8.2015 7:04

K76a76r97e29l 64D48v17o58ř35á90k 7589414657838

Něco podobného jsem zažil na rakouské dálnici. Jel jsem v levém rychlém pruhu a v pravém jel kamión a za ním malá dodávka z rakouskou značkou. Než jsem se přiblížil k dodávce a kamiónu trvalo to několik sekund, takže mě musel vidět, nebo aspoň si to myslím. Když už jsem byl skoro těsně za ním, vlítnul přede mně bez blinkru a začal taky předjíždět ten kamión. Úžasný zážitek ve 130 kilometrové rychlosti. Takže problém není jenom u nás, i když samozřejmě z rychlokvaškovýma autoškolama souhlasím.

0/0
5.8.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.