Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebezpečné přejezdy na jihu Čech: Včelná, Kněžské Dvory i Nemanice

MF DNES vytipovala nejrizikovější železniční přejezdy v Jihočeském kraji. Hned pět jich je v Českých Budějovicích a blízkém okolí. Některé brzy zmizí s modernizací koridoru na trase z Prahy do krajského města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E47v54a 66J73a32š30k22o22v97á 6394851563101

Pod Včelnou na Lidické a mezi Včelnou a Roudným už závory jsou.

Horší je jeden ze dvou přejezdů mezi Roudným a Rožnovem - kvůli protihlukovým neprůhledným stěnám tam vidím na kolejiště až v okamžiku, kdy mám předek auta na kolejích také, což nepovažuji za bezpečnou vzdálenost. Tam by snad pomohla jen nějaká zrcadla, aby řidič viděl na koleje včas a mohl reagovat.

0/0
5.8.2015 9:48

M57i69l83a60n 90B56u78r76i12a51n 4147732292421

Přes přejezd u Kněžských Dvorů jezdím několikrát denně a často se stává, že nejdou bílá světla, což samo o sobě není problém. Horší je, že se nedá dohlédnout dál, než nějakých čtyřicet metrů, což při rychlosti vlaků, které tam jezdí, už problém je, protože nemůžu tušit, jestli jako obvykle nejdou jen bílá světla, nebo tentokrát stávkují i červená a políbí mě rozjetá lokomotiva. A není toproblém jednoho roku, jak dokazují náletové dřeviny kolem přejezdu. Hlavně že mezi přejezdy každou chvilku pomáhající chrániči kontrolují lékárničky. Za poslední tři měsíce mi kontrolovali dvakrát lékárničku a jednou technickou. Slušná péče za naše daně.

+2/0
5.8.2015 7:40

K24a70r62e42l 54D63v21o68ř57á45k 7909864557288

Bílé světlo funguje jenom v případě, že se k přejezdu neblíží žádné železniční kolejové vozidlo, ale také v opačném případě, že ještě neopustilo tzv. anulační úsek.To se může stát právě v Kněžských Dvorek, kdy osobák přejede přejezd a zastaví na severní zástávce a je ještě pořád několik minut v anulačním úseku. Je to trošku složitější na vysvětlení, protože je to závislé na kolejových obvodech, kdy si pohybující se vlak uvádí automaticky přejezd do činnosti a logika přejezdu musí vyhodnotit, že se vlak, který stojí na kolejových obvodech ovládajících přejezd, nepřibližuje k přejezdu, ale že se od přejezdu vzdaluje.  Ale pokud jedete k přejezdu, který je vybaven výstražnými světly, ale bílé světlo nesvítí, nemusíte se ničeho obávat. Na zabezpečení přejezdu to nemá žádný vliv, akorát podle vyhlášky splníte rychlost, kterou budete přejezd přejíždět.

0/0
5.8.2015 12:05

K24a88r64e66l 76D51v58o88ř30á61k 7419214197808

Akorát v první větě jsem to napsal špatně, opravuji:

Bílé světlo funguje jenom v případě, že se k přejezdu neblíží žádné železniční kolejové vozidlo, ale také v opačném případě, že už opustilo tzv. anulační úsek.

0/0
5.8.2015 12:18

M44a13r61e98k 13K86o97s51t45e95l40e92c87k87ý 6223476688

Za "nebezpečnost" přejezdu může téměř výhradně člověk. Proč chcete na přejezdech chráněných světly i závory? Copak červená a klnkání normálnímu člověku nestačí?

Ve Studénce byly závory a ničemu to neprospělo. Pokud někdo NEDBÁ na červenou, tak si i se závorami poradí. Příkladů z poslední doby máme dost.

Jiným problémem je zanedbaná údržba, tratě zarostlé stromy, neposekaná tráva. Ono postříkat koleje roudapem nestačí, holt máme líné železničáře (ty od SŽDC)...

+3/0
5.8.2015 7:25

P13a10v59e62l 22J85o46s95e76f 83M34ö50r10t11l 9439531402337

A což takhle dva nechráněné přejezdy na kájovské trati v Rožnově?[>-]

0/0
5.8.2015 7:05

F54r82a91n83t67i29š71e53k 67V35a83n62ě69k 1767814917387

Přečtete si silniční vyhlášku. Neexistuje nechráněný přejezd. Každý přejezd je chráněn výstražnými kříži. To jako kdyby jste používal výraz nechráněná křižovatka, protože tam není semafor. Ostatní zařízení jako světla a závory jsou doplňkové zařízení, které zvyšují bezpečnost přejezdu.

0/0
5.8.2015 9:14

P20a58v27e32l 26J25o13s35e13f 72M11ö45r94t96l 9489571632677

Žádnou "silniční vyhlášku" neznám. [>-]

0/0
5.8.2015 20:30

T63o76m28á42š 39K89a67l28a20s 2214249239

Sakra, proč by měl být přejezd nebezpečný? Pokud tam je zabezpečovací zařízení se světly, tak normální člověk tam prostě nemůže vjet v době, kdy jede vlak resp. kdy blikají červená světla. Jiný je případ, kdy se to porouchá, ale přes přejezd se má jet 30 km/h, takže jedete dost pomalu na to, abyste stihli zabrzdit. Pokud tam je kříž, je to horší, ale je tam značka STOP, což znamená zastavit! To už jsou lidi tak blbí? Bude muset u každého přejezdu stát policajt a pokutovat to?

+5/0
4.8.2015 17:20

K57a67r17e71l 32D94v22o11ř37á67k 7879584637568

To je zase jenom snaha o skandální titulek vyvolávající senzaci. Samozřejmě fungující přejezd se světly nemůže být nebezpečný. I akustický doplněk zabezpečení přejezdu je tak silný, že se nedá přeslechnout. Jedině snad u někoho, kdo má z auta pojízdnou doskotéku a ignoruje si tu diskotéku vypnout, i když ho dopravní značky upozorňují na blížící se přejezd.

+1/0
4.8.2015 23:54

P70a18v71e37l 44J15o15s19e28f 25M19ö77r28t37l 9639971142907

Naprostý souhlas. Ovšem zapomněl jste, že dnešní rychlokvašení řidiči většinou získali řidičák na různých typech soukromých autoškol a lá plzeňská práva. Stačí vidět, jak vůz autoškoly přejíždí v Č.B. z pruhu do pruhu, "pedagog" má loket vystrčený z okénka a žákyni nechá přejíždět sem tam, aniž by nějaké, byť krátké zablikání přicházelo vůbec v úvahu. Jou k vidění i horší věci.[>-]

0/0
5.8.2015 7:04

K21a89r25e42l 37D33v74o53ř44á62k 7399954887688

Něco podobného jsem zažil na rakouské dálnici. Jel jsem v levém rychlém pruhu a v pravém jel kamión a za ním malá dodávka z rakouskou značkou. Než jsem se přiblížil k dodávce a kamiónu trvalo to několik sekund, takže mě musel vidět, nebo aspoň si to myslím. Když už jsem byl skoro těsně za ním, vlítnul přede mně bez blinkru a začal taky předjíždět ten kamión. Úžasný zážitek ve 130 kilometrové rychlosti. Takže problém není jenom u nás, i když samozřejmě z rychlokvaškovýma autoškolama souhlasím.

0/0
5.8.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz