- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pod Včelnou na Lidické a mezi Včelnou a Roudným už závory jsou.
Horší je jeden ze dvou přejezdů mezi Roudným a Rožnovem - kvůli protihlukovým neprůhledným stěnám tam vidím na kolejiště až v okamžiku, kdy mám předek auta na kolejích také, což nepovažuji za bezpečnou vzdálenost. Tam by snad pomohla jen nějaká zrcadla, aby řidič viděl na koleje včas a mohl reagovat.
Přes přejezd u Kněžských Dvorů jezdím několikrát denně a často se stává, že nejdou bílá světla, což samo o sobě není problém. Horší je, že se nedá dohlédnout dál, než nějakých čtyřicet metrů, což při rychlosti vlaků, které tam jezdí, už problém je, protože nemůžu tušit, jestli jako obvykle nejdou jen bílá světla, nebo tentokrát stávkují i červená a políbí mě rozjetá lokomotiva. A není toproblém jednoho roku, jak dokazují náletové dřeviny kolem přejezdu. Hlavně že mezi přejezdy každou chvilku pomáhající chrániči kontrolují lékárničky. Za poslední tři měsíce mi kontrolovali dvakrát lékárničku a jednou technickou. Slušná péče za naše daně.
Bílé světlo funguje jenom v případě, že se k přejezdu neblíží žádné železniční kolejové vozidlo, ale také v opačném případě, že ještě neopustilo tzv. anulační úsek.To se může stát právě v Kněžských Dvorek, kdy osobák přejede přejezd a zastaví na severní zástávce a je ještě pořád několik minut v anulačním úseku. Je to trošku složitější na vysvětlení, protože je to závislé na kolejových obvodech, kdy si pohybující se vlak uvádí automaticky přejezd do činnosti a logika přejezdu musí vyhodnotit, že se vlak, který stojí na kolejových obvodech ovládajících přejezd, nepřibližuje k přejezdu, ale že se od přejezdu vzdaluje. Ale pokud jedete k přejezdu, který je vybaven výstražnými světly, ale bílé světlo nesvítí, nemusíte se ničeho obávat. Na zabezpečení přejezdu to nemá žádný vliv, akorát podle vyhlášky splníte rychlost, kterou budete přejezd přejíždět.
Za "nebezpečnost" přejezdu může téměř výhradně člověk. Proč chcete na přejezdech chráněných světly i závory? Copak červená a klnkání normálnímu člověku nestačí?
Ve Studénce byly závory a ničemu to neprospělo. Pokud někdo NEDBÁ na červenou, tak si i se závorami poradí. Příkladů z poslední doby máme dost.
Jiným problémem je zanedbaná údržba, tratě zarostlé stromy, neposekaná tráva. Ono postříkat koleje roudapem nestačí, holt máme líné železničáře (ty od SŽDC)...
A což takhle dva nechráněné přejezdy na kájovské trati v Rožnově?
Přečtete si silniční vyhlášku. Neexistuje nechráněný přejezd. Každý přejezd je chráněn výstražnými kříži. To jako kdyby jste používal výraz nechráněná křižovatka, protože tam není semafor. Ostatní zařízení jako světla a závory jsou doplňkové zařízení, které zvyšují bezpečnost přejezdu.
Sakra, proč by měl být přejezd nebezpečný? Pokud tam je zabezpečovací zařízení se světly, tak normální člověk tam prostě nemůže vjet v době, kdy jede vlak resp. kdy blikají červená světla. Jiný je případ, kdy se to porouchá, ale přes přejezd se má jet 30 km/h, takže jedete dost pomalu na to, abyste stihli zabrzdit. Pokud tam je kříž, je to horší, ale je tam značka STOP, což znamená zastavit! To už jsou lidi tak blbí? Bude muset u každého přejezdu stát policajt a pokutovat to?
To je zase jenom snaha o skandální titulek vyvolávající senzaci. Samozřejmě fungující přejezd se světly nemůže být nebezpečný. I akustický doplněk zabezpečení přejezdu je tak silný, že se nedá přeslechnout. Jedině snad u někoho, kdo má z auta pojízdnou doskotéku a ignoruje si tu diskotéku vypnout, i když ho dopravní značky upozorňují na blížící se přejezd.