Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistka vyjela z vedlejší silnice přímo pod auto. Zemřela v nemocnici

Neopatrnost stála ve středu odpoledne život cyklistku v Českých Budějovicích. Vjela přímo pod kola Peugeotu 308 na křižovatce Plavské a Jaselské ulice. Zdravotníci ji převezli do nemocnice, kde později zemřela. Stala se 63. obětí letošních nehod na jihočeských silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a26v15e54l 63P63e93c77h 9200395405838

Pro všechny, které Lupa mystifikuje..... Tu nehodu zavinila nezodpovědná kráva za volantem auta... V místě kde je 50- ka predjížděla dodávku (dost velkou rychlostí) a v protisměru smetla cyklistou, která jela vpravo. Takže žádné nedání přednosti!!!! 8-o

0/0
19.11.2015 17:50

E25d79u76a16r45d 84B86l75a50z41e95k 1693600915215

Z vedlejší jste povinen dát přednost vozidlám na hlavní i předjížejícím!!! tedy nejen se podívat delav aodbočit doprava přímo proti ředjíždějícímu... I pro to kvůli takovým i řidičům vozidlel se často omezují ti na hlavní plnou čřárou a zákazem předjíždení - protože mnozí neumí dávat z vedlejší ani základní přednost!

 Rychlost je tak téměř irelevantní argument - viz precedenční případ u ústavního!!! soudu! z podobného případu - kdy nedalo přednost vozidlo z vedlejší odbočující také vpravo a nedalo ji předjíždějícímu na hlavní i když to mírně porušilo rychlost :-P

0/0
27.11.2015 20:06
Foto

P24a35v20e15l 21P11o86k22o70r90n27ý 2416224170502

Dost často vjíždějí cyklistky bez rozhlížení doprava na hlavní s tím, že je tam krajnice a na tu auto obvykle nevjíždí. Jenže někdy vjíždí..

0/0
19.11.2015 17:30

J24a67n 12D29ě97d 8896109303371

Bouchalův Pohár...R^

0/0
13.11.2015 6:02

P40e63t20r 12T38o84m18e83k 7120703821636

Já na kole nejezdím nebo jen minimálně. Kolo je pro mě zastaralý dopravní prostředek, které nejede ani 20 km/h. Jedině autem nebo busem.

+1/−1
12.11.2015 21:52
Foto

P83ř29e35m72y24s92l 63Č45e54j66p 8548637428896

A?

+1/0
13.11.2015 0:14

M81i12r57o72s22l33a35v 88B76u79d46a 9762192427162

Že je kolo pomalé a zastaralé! Ještě něco?

0/0
27.11.2015 22:50
Foto

P57ř19e45m67y59s82l 82Č92e35j74p 8168657908856

Ale jo. Takže jízdní kolo je zastaralé a pomalé, tudíž byste je chtěl zrušit?

0/0
30.11.2015 13:02

J95o64s47e94f 93P36o80l53í97v70k39a 1582397576919

V diskuzích na toto téma se mi hodně líbí, jak se nadává na motoristy/cyklisty/chodce přesně podle toho, kdo jaký druh přepravy využívá :-) No, já toho hodně najezdím v autě, hodně toho našlapu na kole i toho hodně nachodím pěšky. A upřímě řečeno - jednotlivé skupiny si opravdu nemají co vyčítat. Slušných je jako šafránu a ti ostatní jen působí potíže. Každý den má spousta lidí špatný den, a tak v nepozornosti (nebo protože jim rupnou nervy) udělá pitomost. Tak s tím prosím počítejte. Když už ne kvůli těm druhým, tak kvůli sobě - nehodu odnesou všichni. Když ne fyzicky, tak psychicky.

+5/0
12.11.2015 17:06

G77a26b54r13i47e57l 96H54o95r32t31e29n 9741789853574

Ono jde o dost to, že se spoustu lidí ohání zákonem a právem a přitom naprosto ignoruje, že je coby cyklista či chodec z důvodů platnosti přírodních zákonů tou nejslabší a neohroženější součástí silničního provozu. A neuzná, že si musí o to víc dávat pozor, protože má přece tohleto právo... a pak ho zabalí do pytle, kterému je naprosto šumák, jaká práva jeho obsah měl či neměl.

+4/0
12.11.2015 17:14

J28o32s85e92f 49P21o71l46í22v82k75a 1652477966309

Jo, souhlasím. Ale nejde jen o chodce a cyklisty - dost často jezdím autem přes místo, kde spousta lidí vjede do protisměru. A i za volantem nejsem sebevrah a raději přibrzdím, přestože mám právo využívat celý svůj prujh až po plnou čáru.

Ale spíš mě štve, že spousta lidí se ohání svými právy, ale pak omezuje v právech jiné.

+2/0
12.11.2015 17:38

P34e52t44r 43K96o89l21á87ř 8475481675921

Nediskutuji o v článku uvedené tragické situaci. Ale jelikož během týdne jezdím párkrát na kole do a z práce, tak jen musím potvrdit názory jiných zde v diskuzi zastoupených čas od času cyklistů. Spousta řidičů automobilů se chová vyloženě silově (já mám auto, ty jenom kolo, takže mám přednost). Schválně se na to někdy zaměřte. V situaci, kdy jedete na kole v úzké ulici, kde parkují po obou stranách vozovky auta (typické v zástavbě) a proti vám jede auto, tak je to v 90 % případů cyklista, který musí zastavit až slézt z kola. Přitom se drží ve své pravé polovině vozovky, do které široké auto přesahuje. V autoškole mě vždy učili, že přednost dává ten, kdo by pokračováním jízdy křížil dráhu toho v protisměru. Na chodníku nemá cyklista co dělat, takže musí trpělivě snášet neustálé přerušování jízdy, přestože svou šířkou zabírá zlomek prostoru, co auta.

+2/0
12.11.2015 14:52

J98a70r14o61s78l28a83v 80L40e17b71e97d37a 3146829657350

Ono to je, pane oboustranné. Já zase chodím ulicí, jež je jednosměrná, auta stojí jen vpravo. Protisměrem totiž vede cyklopruh, aby nešťastníci na bicyklu nemuseli objíždět celý blok, to by chudáci museli urazit o 320 m delší trasu.

Kolik cyklistů si myslíte, že se vejde do toho pruhu a nepřekáží protijedoucímu autu? Maximálně polovina...

Na jednom konci této ulice ten pruh končí a je tam cedule Cyklisto, sesedni z kola. Neviděl jsem nikdy jediného, který by to respektoval a nenatlačil se rovnou do kruháče!

Na druhém konci je značka Stop. Neviděl jsem nikdy jediného, který by ji respektoval, pokud by to neznamenalo vjet přímo pod auto. To, že se přes tu stopku nacpou všichni odbočující vpravo klidně před čumák auta je už bráno jako normální stav.

+4/0
12.11.2015 15:12

P74e30t88r 57K35o11l93á31ř 8435521605371

Když si odmyslím ty bezpředmětné narážky na cyklisty, tak nevidím důvod, proč by cyklisté nevyužívali k tomu určený pruh - jako, že jedou 2 cyklisté vedle sebe nebo je pruh široký na galuzku? Ale máte samozřejmě pravdu, že v obou skupinách účastníků provozu (cyklisti x řidiči aut) jsou problémoví jedinci. Jen bych jejich počet odhadl na procentuálně vyšší mezi řidiči aut, protože cyklista (pokud se nechce zabít) bude těžko prasit v hustém automobilovém provozu, to mi věřte :-)

+1/0
12.11.2015 15:33

J20a96r55o11s53l77a47v 50L77e24b85e29d22a 3486929457720

To nejsou bezpředmětné narážky na cyklisty, ale na snahu vyjít jim vstříc i za cenu zvýšeného rizika. Ale oni stejně jezdí v protisměru jednosměrek i bez pruhu...

Jinak to omezování je tam hlavně proto, že v tom slavném cyklopruhu jsou kanály a širší být nemůže, protože už by se auta do toho svého nevešla.

+1/0
12.11.2015 15:44

J44o69s85e38f 32P22o72l46í14v50k45a 1132667566839

Tak si stoupněte někdy k nějakému přechodu na Sadech. A dělejte si čárky, kolik cyklistů dodrží dopravní předpisy a za značkou "konec stezky pro cyklisty" sesedne a přechod převede, jak mu to předpisy přikazují. A když už na Sadech budete, zajděte do jejich části nejblíž k poště - cyklostezka a stezka pr pěší jsou tam odděleny. Kolik  cyklistů si odmítá zajet těch pár metrů a raději ohrožuje chodce?

No, cyklisté jsou stejná zvířátka jako motoristé. Jen Váš způsob dopravy Vám dá patřičné klapky na oči. Ale zkuste po Budějcích nějakkou dobu chodit pěšky a uvidíte, kolik cyklistů se chová "vysloveně silově". Je jich opravdu hodně a spousta raději jízdou na chodníku ohrožuje chodce, než aby překonali svůj strach z aut a jeli tam, kde se to po nich žádá.

+4/0
12.11.2015 16:52

M41a30r13t95i74n 52Š36p59á14d 4282849951156

Jestliže vedle sebe neprojedou auto a cyklista, jak to řeší dvě protijedoucí auta?

+1/0
12.11.2015 15:17

P12e38t22r 61K11o85l70á17ř 8905501805731

Ten, který to má snazší, hledá volné místo mezi auty, kam by alespoň částečně mohl zajet tak, aby auto v protisměru mohlo projet. Je to o vzájemné domluvě a často to znamená, že jeden z řidičů musí couvat, protože volných mezer tolik nebývá. Viděl jsem takto couvat i několik aut za sebou (nechápu, proč takové ulice nejsou jednosměrné). Vy takovou dopravní situaci neznáte? Ve větších městech to není nic neobvyklého.

+1/0
12.11.2015 15:23

M42a37r16t73i96n 14Š74p57á39d 4442809271896

Děkuju za vysvětlení.

+1/0
12.11.2015 16:43

J48o96s91e43f 36P34o14l36í75v41k11a 1212327506659

No a magistrát to řeší ještě lépe  zakáže cyklistům vjezd. Kdysi jsem se na toto téma pohádal s Popelovou, když zakázala se svým kolegou Jelenem průjezd Panskou a zároveň (naprosto nesmyslně) i Mlýnskou ulicí.

+1/−1
12.11.2015 16:55
Foto

P70a23v33e39l 61S24t10r19a97k52o39š 6307791310575

Bohužel tyhle vesnické tety jsou nebezpečné nejen samy sobě ale i ostatním. Sám jsem byl svědkem kdy paní na kole vjela na přechod pro chodce. Řidič prvního auta s tím nepočítal (jelikož cyklista nemá na přechodu co dělat). Sice ji nesrazil, ale 3 za ním už to neubrzdili. Paní se jen otočila a přidala do pedálů...

+4/0
12.11.2015 14:39

J72o93s41e43f 20P46o72l25í57v24k56a 1692167606749

Tomu se říká bezpečná vzdálenost ;-)

Perfektní ukázka, kdeže se potká víc těch, co nectí dopravní předpisy.

+2/0
12.11.2015 16:57

M71a84r81t34i90n 67K31a57d87l37e33c 5951815443824

to musí bejt radost potkat se se čtyřma blbama najednou a mít nabouraný auto.

+1/0
12.11.2015 19:33

A94n82n56a 54B82e38n26d90o16v54á 7333497171811

Fakt, že cyklistka nedala přednost, je samozřejmě klíčový, nicméně na této silnici je padesátka, zdůrazněna právě zmiňovaným přechodem, ale 50 tam jede tak 10 % lidí, na které houkají netrpěliví řidiči strašně chvátající do Roudného a ťukající si na hlavy. Je celkem známo (a Angličani na to měli pěkný test, publikovaný v TV), že srážka s chodcem (cyklistou) v padesátce a sedmdesátce je diametrálně jiná a následky též (jak poznala v roce 2009 dvanáctiletá Ivanka) :-(

+3/−1
12.11.2015 12:58

J46i67ř40í 13K46o76c66u44r97e96k 6655144725828

Cyklista na vedlejší silnici je na tom podobně jako řidič osobáku na železničním přejezdu. Oba jsou povinni dát přednost něčemu většímu, co je může zabít.

+4/0
12.11.2015 12:53

M55a81r23t75i43n 22Š40p61á86d 4592169911426

A co teprve chodec na železničním přejezdu. 8-o

+1/0
12.11.2015 13:15
Foto

P67ř89e27m46y44s80l 49Č16e89j65p 8658787968166

Vše je o rozumu, toleranci, nespěchat, být viděn, a hlavně klid. Jenže, kolik takových je, kteří se těchto základních pravidel pro přežití drží. Cyklisti bez osvětlení, bez reflexních prvků, bez náznaku dodržovat základní silničních pravidel, ale tak je to i na druhé straně, kde se každý druhý řidič snaží spíše cyklistu z kola sundat, než aby mu vyhověl třeba v přednosti. Ale je vůbec obdivuhodné, že je na těch našich silnicích tak málo pomníčků, když vidím co někteří jsou schopni páchat za fatální přestupky ...

+8/0
12.11.2015 12:36

K37a47r57e57l 26K34r53p17a60t71a 5204726738685

A potom také "cyklisti" se sluchátkama na uších ....

+4/0
12.11.2015 13:09
Foto

P16ř16e52m53y40s84l 33Č75e17j78p 8298687908436

To je taky případ sám pro sebe. Smutné je, když pak vůči takovým trdlům, to odnášejí ti slušní ... Jsem cyklista i řidič.

+3/0
12.11.2015 13:12

O48n90d57ř19e63j 24P34u33t48n11a 9571744171245

A v čem je to horší, než když si v autě pustím rádio?

+1/−3
12.11.2015 13:19

M81a66r73t34i17n 74Š46p83á58d 4232349661306

Nejde o posouzení "horší/lepší". Je to prostě oslabení pozornosti, stejně jako telefonování za jízdy apod.

+6/0
12.11.2015 13:30

O13n70d49ř77e96j 65P61u73t21n79a 9611624191535

To souhlasím, ale přijde mi, že když mám na kole sluchátka (otevřená s rozumnou hlasitostí), tak vnímám okolí pořád líp než v autě s puštěným rádiem. Zatímco to druhé přijde všem jako úplně normální, k tomu prvnímu má pořád někdo výhrady.

+2/−4
12.11.2015 13:57

V80i81k13t51o81r 19J25o61h35á21n54e43k 4834684118170

Na kole jste přeci jen výrazně zranitelnější, takže snižovat si záměrně schopnost vnímat svoje okolí může mít horší důsledky, než v případě auta. Řidič auta je navíc zvukově dost izolován od okolí už jen tím, že sedí v zavřené škatuli, takže puštěním rádia toho už moc nezmění. Další věc je, že cyklisti většinou nemají zpětná zrcátka, takže když se ze zadu blížíte k takovému jednostopému audiofilovi, neví o vás ani když mu dáváte stardadní znamení (zvonek, slovně, ...), z čehož může vzniknout dost nebezpečná situace.

+3/0
12.11.2015 14:35

M97a95r38t57i13n 29Š77p60á79d 4772519611186

Souhlasím, až na jednu drobnost. Puštěním rádia nebo cédéčka se změní to, že odvádíte pozornost. Málokdo to v době (stále ještě) módy tzv. multitaskingu rád slyší, ale fakt je ten, že pořádně jsme schopni v jednu chvíli dělat jedinou věc. Zbytek je víceméně mechanický. Takže buď mechanicky řídím, nebo mechanicky poslouchám to rádio. No a pak je otázka, zda jsem tak dobrý řidič, že si mohu dovolit soustředit se na prožitek z písničky a tak dále.

+1/0
12.11.2015 14:48

V55i93k71t54o64r 92J13o75h19á82n83e20k 4874194248650

Chápu vaši námitky v obecné rovině, ale přeci jen každá činnost nevyžaduje stejnou pozornost. Nemusíte se "soustředit na prožitek z písničky", může vám prostě hrát příjemná hudba na pozadí. Naopak si myslím, že vám to může zpříjemnit cestu nebo pomoci udržet pozornost na delší cestě, v důsledku čehož je vaše jízda bezpečnější.

+3/0
12.11.2015 14:55

M51a31r77t14i19n 72Š63p66á79d 4952769621356

Mým záměrem není Vás přesvědčovat ;-) - jen jsem uvedl, jak to vidím. Kdybych řídil já, tak bych hudbu neposlouchal a snažil se řídit všímavě (nemaje zkušeností nebyl bych dobrý řidič, tak bych si nedovolil rozptýlení pozornosti). Stejně jako se snažím chodit všímavě. A když to nedělám (třeba na něco si myslím nebo si s někým povídám), vím o tom. Platí úplně obecně, že pokud chcete cokoli dělat opravdu pořádně, je třeba to dělat všímavě (tedy jen a pouze to).

+1/0
12.11.2015 15:06

J90a12r41o73s10l26a65v 60L71e39b13e18d14a 3316869557720

Už jste někdy jel v noci přes 1000 km po dálnicích? Bez muziky, kafe a žvýkaček už bych byl v černé kronice s popisem typu 'z neznámých příčin sjel do příkopu'...

+2/0
12.11.2015 15:31

M92a41r68t46i23n 35Š30p82á13d 4452309181876

Ano, máte pravdu. To se ovšem bavíme o specifické situaci, kdy naopak rozptýlení je důležité (spánek, jednotvárná jízda) a potřebujete je víc než řidičské schopnosti.

+1/0
12.11.2015 16:48

F83r95a35n23t83a 90T81i77m23a18n 7960988901590

Cyklista nechodí do autoškoly, nikdo mu nemůže nakázat, aby tam chodil a dělal nějaké testy. Ale co vím: řidiči nadávají na kolaře, když si koupí pořádné světlo - to je oslňuje. Pak nadávají na ty, co mají v světle vybité baterky - to nesvítí. A nejvíc mě udivuje to, že nadávají i na ty, co mají na kole dynamo - ne koupené u Větví, ale s logem ESČ a E8, čili SCHVLENÉ. Nadávají na to, že když s kolem zastaví, tak to (logicky) nesvítí. Tak co ti autaři vlastně chcou? Reflexní prvky nejsou povinností u chodců, u cyklistů už vůbec ne. A když má cyklista schválené osvětlení (i když svítící pouze za jízdy), neporušuje tím jediný §.

+1/−1
12.11.2015 13:13

M48a10r10t68i41n 78Š33p32á83d 4302659541886

Jako chodec také nadávám na kolaře - když jezdí po chodníku.

+2/0
12.11.2015 13:17

O15l53d26ř22i30c39h 62Š51t29ě22p77á18n13e64k 7902246276594

Předpisy jsou sice hezké, ale co třeba používat mozek a snažit se chránit své zdraví?

Ano máte pravdu paragrafy jsou přednější.Rv8-o

+6/0
12.11.2015 13:19

M48a23r44t69i43n 13Š44p61á76d 4182599721506

Paragrafy jsou základní a jistě dobré vodítko. Bez schopnosti myslet a chránit svou bezpečnost ale nestačí. Před pár lety se zavedlo, že po silnici se má chodit vpravo (nevím, zda to ještě platí). Kdybych to dělal, už jsem tu dost možná nebyl...

+1/0
12.11.2015 13:33
Foto

P92ř27e46m92y71s69l 91Č83e78j60p 8958967808876

Po silnici vlevo, na chodníku vpravo. O chození na silnici vpravo slyším poprvé. Snad tedy skupiny, útvary chodců. Jinak chození po chodníku vpravo také moc lidí neví, ale je to jen vůči tomu, že když jdete vpravo, jdete čelem vůči jedoucím autům, a když jdete zády, tak co nejdále od vozovky ...

+2/0
12.11.2015 13:41

M89a33r75t68i41n 69Š12p16á15d 4742709821816

No já jsem o tom věděl, ale nikdy jsem to nedodržoval. Dokonce mě kvůli tomu popotahovali i policajti - skončilo to domluvou a chodím vlevo dál.

+1/0
12.11.2015 13:56

O19l85d77ř85i42c68h 48D36r24t85i28l 4970515565672

Kupodivu v noci je chození vlevo, dle mého bezpečnější. Mám-li nějakou odrazku (vestu a pod). Řidič vidí na dálku reflexní prvky a vpodstatě je jedno, jestli zepŕedu, či zezadu. Auto mě zepředu neoslní, osvětlen zezadu vidím na cestu a vidím, kam uhýbám, když mě auto dojíždí.

+1/0
12.11.2015 19:42

O63l44d83ř73i45c31h 55D70r53t41i89l 4410805895202

Pardon, chyba: hájím chození vpravo, ne vlevo

+1/0
12.11.2015 19:44

J40a27r11o86s19l73a92v 82L20e64b21e49d63a 3186899507420

To je nějakej blud s tím chozením vpravo po silnici.

+3/0
12.11.2015 14:19

M27a54r48t51i40n 86Š18p45á87d 4392169411106

Souhlasím, nepamatuju se přesně. Možná se to jen mělo zavést a nakonec nezavedlo. Po silnici se má chodit vlevo.

+1/0
12.11.2015 14:41
Foto

P77ř16e54m34y74s86l 79Č49e69j57p 8888507118626

Cyklista, chodec nechodí do autoškoly, ale ve škole chodí na dopravní hřiště, a taky je základ rodič, který má dítě od základu učit chování na silnici. Kolik je to základních pravidel pro přežití na silnici? tak dvacet? To musí přeci pobrat každý mozek. A reflexní prvky sice nejsou povinností, ale každý rozumný člověk, se do nich rád navlékne.

+2/0
12.11.2015 13:19

J80a19r15o17s44l51a49v 98L62e44b71e87d85a 3246779727850

Co ti autaři _chcou_? Aby po silnicích jezdili dobře viditelní cyklisti.

Co třeba spolehlivá světla na bicyklu, která neoslňují a přitom jsou dostatečně vidět? Co třeba blikačku na dobíjecí baterie, která nezhasne při zastavení bicyklu? Co třeba reflexní prvky v dešti nebo mlze, bez ohledu na to, jestli je nařizuje zákon?

Co třeba nebádat nad tím, co je schválené, a řídit se normálním rozumem - tedy snažit se být viděn a neomezovat přitom ostatní?

+2/0
12.11.2015 14:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.