Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistka vyjela z vedlejší silnice přímo pod auto. Zemřela v nemocnici

Neopatrnost stála ve středu odpoledne život cyklistku v Českých Budějovicích. Vjela přímo pod kola Peugeotu 308 na křižovatce Plavské a Jaselské ulice. Zdravotníci ji převezli do nemocnice, kde později zemřela. Stala se 63. obětí letošních nehod na jihočeských silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a83v71e56l 50P54e29c29h 9800245735888

Pro všechny, které Lupa mystifikuje..... Tu nehodu zavinila nezodpovědná kráva za volantem auta... V místě kde je 50- ka predjížděla dodávku (dost velkou rychlostí) a v protisměru smetla cyklistou, která jela vpravo. Takže žádné nedání přednosti!!!! 8-o

0/0
19.11.2015 17:50

E43d10u19a58r42d 47B67l64a40z72e68k 1633730655515

Z vedlejší jste povinen dát přednost vozidlám na hlavní i předjížejícím!!! tedy nejen se podívat delav aodbočit doprava přímo proti ředjíždějícímu... I pro to kvůli takovým i řidičům vozidlel se často omezují ti na hlavní plnou čřárou a zákazem předjíždení - protože mnozí neumí dávat z vedlejší ani základní přednost!

 Rychlost je tak téměř irelevantní argument - viz precedenční případ u ústavního!!! soudu! z podobného případu - kdy nedalo přednost vozidlo z vedlejší odbočující také vpravo a nedalo ji předjíždějícímu na hlavní i když to mírně porušilo rychlost :-P

0/0
27.11.2015 20:06
Foto

P76a34v16e73l 25P49o78k90o28r40n85ý 2956584240822

Dost často vjíždějí cyklistky bez rozhlížení doprava na hlavní s tím, že je tam krajnice a na tu auto obvykle nevjíždí. Jenže někdy vjíždí..

0/0
19.11.2015 17:30

J77a74n 42D70ě35d 8736399353921

Bouchalův Pohár...R^

0/0
13.11.2015 6:02

P17e18t46r 91T52o43m26e37k 7300733141546

Já na kole nejezdím nebo jen minimálně. Kolo je pro mě zastaralý dopravní prostředek, které nejede ani 20 km/h. Jedině autem nebo busem.

+1/−1
12.11.2015 21:52
Foto

P90ř79e73m79y84s66l 70Č89e76j16p 8938957758976

A?

+1/0
13.11.2015 0:14

M13i22r96o41s45l12a19v 65B93u33d30a 9472142327812

Že je kolo pomalé a zastaralé! Ještě něco?

0/0
27.11.2015 22:50
Foto

P70ř23e79m49y49s16l 49Č67e41j10p 8808327278556

Ale jo. Takže jízdní kolo je zastaralé a pomalé, tudíž byste je chtěl zrušit?

0/0
30.11.2015 13:02

J24o64s12e74f 25P22o52l32í75v81k34a 1792207946169

V diskuzích na toto téma se mi hodně líbí, jak se nadává na motoristy/cyklisty/chodce přesně podle toho, kdo jaký druh přepravy využívá :-) No, já toho hodně najezdím v autě, hodně toho našlapu na kole i toho hodně nachodím pěšky. A upřímě řečeno - jednotlivé skupiny si opravdu nemají co vyčítat. Slušných je jako šafránu a ti ostatní jen působí potíže. Každý den má spousta lidí špatný den, a tak v nepozornosti (nebo protože jim rupnou nervy) udělá pitomost. Tak s tím prosím počítejte. Když už ne kvůli těm druhým, tak kvůli sobě - nehodu odnesou všichni. Když ne fyzicky, tak psychicky.

+5/0
12.11.2015 17:06

G19a93b88r63i94e80l 39H95o91r63t11e70n 9761939323794

Ono jde o dost to, že se spoustu lidí ohání zákonem a právem a přitom naprosto ignoruje, že je coby cyklista či chodec z důvodů platnosti přírodních zákonů tou nejslabší a neohroženější součástí silničního provozu. A neuzná, že si musí o to víc dávat pozor, protože má přece tohleto právo... a pak ho zabalí do pytle, kterému je naprosto šumák, jaká práva jeho obsah měl či neměl.

+4/0
12.11.2015 17:14

J18o84s44e55f 29P97o65l42í19v12k31a 1722727106819

Jo, souhlasím. Ale nejde jen o chodce a cyklisty - dost často jezdím autem přes místo, kde spousta lidí vjede do protisměru. A i za volantem nejsem sebevrah a raději přibrzdím, přestože mám právo využívat celý svůj prujh až po plnou čáru.

Ale spíš mě štve, že spousta lidí se ohání svými právy, ale pak omezuje v právech jiné.

+2/0
12.11.2015 17:38

P74e49t86r 18K81o34l17á61ř 8535491485881

Nediskutuji o v článku uvedené tragické situaci. Ale jelikož během týdne jezdím párkrát na kole do a z práce, tak jen musím potvrdit názory jiných zde v diskuzi zastoupených čas od času cyklistů. Spousta řidičů automobilů se chová vyloženě silově (já mám auto, ty jenom kolo, takže mám přednost). Schválně se na to někdy zaměřte. V situaci, kdy jedete na kole v úzké ulici, kde parkují po obou stranách vozovky auta (typické v zástavbě) a proti vám jede auto, tak je to v 90 % případů cyklista, který musí zastavit až slézt z kola. Přitom se drží ve své pravé polovině vozovky, do které široké auto přesahuje. V autoškole mě vždy učili, že přednost dává ten, kdo by pokračováním jízdy křížil dráhu toho v protisměru. Na chodníku nemá cyklista co dělat, takže musí trpělivě snášet neustálé přerušování jízdy, přestože svou šířkou zabírá zlomek prostoru, co auta.

+2/0
12.11.2015 14:52

J32a92r46o69s97l94a70v 38L73e11b11e27d54a 3976179337980

Ono to je, pane oboustranné. Já zase chodím ulicí, jež je jednosměrná, auta stojí jen vpravo. Protisměrem totiž vede cyklopruh, aby nešťastníci na bicyklu nemuseli objíždět celý blok, to by chudáci museli urazit o 320 m delší trasu.

Kolik cyklistů si myslíte, že se vejde do toho pruhu a nepřekáží protijedoucímu autu? Maximálně polovina...

Na jednom konci této ulice ten pruh končí a je tam cedule Cyklisto, sesedni z kola. Neviděl jsem nikdy jediného, který by to respektoval a nenatlačil se rovnou do kruháče!

Na druhém konci je značka Stop. Neviděl jsem nikdy jediného, který by ji respektoval, pokud by to neznamenalo vjet přímo pod auto. To, že se přes tu stopku nacpou všichni odbočující vpravo klidně před čumák auta je už bráno jako normální stav.

+4/0
12.11.2015 15:12

P87e75t94r 30K86o16l48á95ř 8855461455611

Když si odmyslím ty bezpředmětné narážky na cyklisty, tak nevidím důvod, proč by cyklisté nevyužívali k tomu určený pruh - jako, že jedou 2 cyklisté vedle sebe nebo je pruh široký na galuzku? Ale máte samozřejmě pravdu, že v obou skupinách účastníků provozu (cyklisti x řidiči aut) jsou problémoví jedinci. Jen bych jejich počet odhadl na procentuálně vyšší mezi řidiči aut, protože cyklista (pokud se nechce zabít) bude těžko prasit v hustém automobilovém provozu, to mi věřte :-)

+1/0
12.11.2015 15:33

J65a46r89o85s87l62a21v 46L38e31b89e96d60a 3946659667610

To nejsou bezpředmětné narážky na cyklisty, ale na snahu vyjít jim vstříc i za cenu zvýšeného rizika. Ale oni stejně jezdí v protisměru jednosměrek i bez pruhu...

Jinak to omezování je tam hlavně proto, že v tom slavném cyklopruhu jsou kanály a širší být nemůže, protože už by se auta do toho svého nevešla.

+1/0
12.11.2015 15:44

J11o30s80e66f 23P63o27l55í51v61k94a 1512977686319

Tak si stoupněte někdy k nějakému přechodu na Sadech. A dělejte si čárky, kolik cyklistů dodrží dopravní předpisy a za značkou "konec stezky pro cyklisty" sesedne a přechod převede, jak mu to předpisy přikazují. A když už na Sadech budete, zajděte do jejich části nejblíž k poště - cyklostezka a stezka pr pěší jsou tam odděleny. Kolik  cyklistů si odmítá zajet těch pár metrů a raději ohrožuje chodce?

No, cyklisté jsou stejná zvířátka jako motoristé. Jen Váš způsob dopravy Vám dá patřičné klapky na oči. Ale zkuste po Budějcích nějakkou dobu chodit pěšky a uvidíte, kolik cyklistů se chová "vysloveně silově". Je jich opravdu hodně a spousta raději jízdou na chodníku ohrožuje chodce, než aby překonali svůj strach z aut a jeli tam, kde se to po nich žádá.

+4/0
12.11.2015 16:52

M68a37r55t56i12n 19Š30p97á28d 4572149661886

Jestliže vedle sebe neprojedou auto a cyklista, jak to řeší dvě protijedoucí auta?

+1/0
12.11.2015 15:17

P87e81t89r 29K12o60l33á80ř 8985711785571

Ten, který to má snazší, hledá volné místo mezi auty, kam by alespoň částečně mohl zajet tak, aby auto v protisměru mohlo projet. Je to o vzájemné domluvě a často to znamená, že jeden z řidičů musí couvat, protože volných mezer tolik nebývá. Viděl jsem takto couvat i několik aut za sebou (nechápu, proč takové ulice nejsou jednosměrné). Vy takovou dopravní situaci neznáte? Ve větších městech to není nic neobvyklého.

+1/0
12.11.2015 15:23

M36a74r51t34i88n 55Š41p69á94d 4402939421646

Děkuju za vysvětlení.

+1/0
12.11.2015 16:43

J45o80s43e17f 26P49o66l21í64v60k10a 1622357306399

No a magistrát to řeší ještě lépe  zakáže cyklistům vjezd. Kdysi jsem se na toto téma pohádal s Popelovou, když zakázala se svým kolegou Jelenem průjezd Panskou a zároveň (naprosto nesmyslně) i Mlýnskou ulicí.

+1/−1
12.11.2015 16:55
Foto

P40a74v22e35l 46S36t13r89a71k92o61š 6687261840975

Bohužel tyhle vesnické tety jsou nebezpečné nejen samy sobě ale i ostatním. Sám jsem byl svědkem kdy paní na kole vjela na přechod pro chodce. Řidič prvního auta s tím nepočítal (jelikož cyklista nemá na přechodu co dělat). Sice ji nesrazil, ale 3 za ním už to neubrzdili. Paní se jen otočila a přidala do pedálů...

+4/0
12.11.2015 14:39

J67o78s38e95f 30P61o61l11í50v44k14a 1162127846949

Tomu se říká bezpečná vzdálenost ;-)

Perfektní ukázka, kdeže se potká víc těch, co nectí dopravní předpisy.

+2/0
12.11.2015 16:57

M91a28r59t10i75n 62K75a57d61l30e38c 5631935493154

to musí bejt radost potkat se se čtyřma blbama najednou a mít nabouraný auto.

+1/0
12.11.2015 19:33

A83n16n21a 12B34e79n33d94o54v26á 7153377851311

Fakt, že cyklistka nedala přednost, je samozřejmě klíčový, nicméně na této silnici je padesátka, zdůrazněna právě zmiňovaným přechodem, ale 50 tam jede tak 10 % lidí, na které houkají netrpěliví řidiči strašně chvátající do Roudného a ťukající si na hlavy. Je celkem známo (a Angličani na to měli pěkný test, publikovaný v TV), že srážka s chodcem (cyklistou) v padesátce a sedmdesátce je diametrálně jiná a následky též (jak poznala v roce 2009 dvanáctiletá Ivanka) :-(

+3/−1
12.11.2015 12:58

J38i13ř76í 75K69o57c16u68r71e57k 6755434295218

Cyklista na vedlejší silnici je na tom podobně jako řidič osobáku na železničním přejezdu. Oba jsou povinni dát přednost něčemu většímu, co je může zabít.

+4/0
12.11.2015 12:53

M26a96r44t42i28n 21Š19p65á44d 4912529961346

A co teprve chodec na železničním přejezdu. 8-o

+1/0
12.11.2015 13:15
Foto

P28ř10e55m28y97s36l 88Č58e19j43p 8938817818406

Vše je o rozumu, toleranci, nespěchat, být viděn, a hlavně klid. Jenže, kolik takových je, kteří se těchto základních pravidel pro přežití drží. Cyklisti bez osvětlení, bez reflexních prvků, bez náznaku dodržovat základní silničních pravidel, ale tak je to i na druhé straně, kde se každý druhý řidič snaží spíše cyklistu z kola sundat, než aby mu vyhověl třeba v přednosti. Ale je vůbec obdivuhodné, že je na těch našich silnicích tak málo pomníčků, když vidím co někteří jsou schopni páchat za fatální přestupky ...

+8/0
12.11.2015 12:36

K78a39r34e16l 88K26r40p83a80t31a 5214286598415

A potom také "cyklisti" se sluchátkama na uších ....

+4/0
12.11.2015 13:09
Foto

P62ř42e29m69y10s84l 57Č92e38j38p 8648267318766

To je taky případ sám pro sebe. Smutné je, když pak vůči takovým trdlům, to odnášejí ti slušní ... Jsem cyklista i řidič.

+3/0
12.11.2015 13:12

O83n77d33ř33e61j 75P27u23t46n66a 9331954781105

A v čem je to horší, než když si v autě pustím rádio?

+1/−3
12.11.2015 13:19

M12a29r39t49i26n 55Š64p36á60d 4622139521156

Nejde o posouzení "horší/lepší". Je to prostě oslabení pozornosti, stejně jako telefonování za jízdy apod.

+6/0
12.11.2015 13:30

O71n49d17ř75e15j 45P18u71t62n71a 9781644261225

To souhlasím, ale přijde mi, že když mám na kole sluchátka (otevřená s rozumnou hlasitostí), tak vnímám okolí pořád líp než v autě s puštěným rádiem. Zatímco to druhé přijde všem jako úplně normální, k tomu prvnímu má pořád někdo výhrady.

+2/−4
12.11.2015 13:57

V42i44k21t17o55r 28J37o21h16á87n42e53k 4524594258560

Na kole jste přeci jen výrazně zranitelnější, takže snižovat si záměrně schopnost vnímat svoje okolí může mít horší důsledky, než v případě auta. Řidič auta je navíc zvukově dost izolován od okolí už jen tím, že sedí v zavřené škatuli, takže puštěním rádia toho už moc nezmění. Další věc je, že cyklisti většinou nemají zpětná zrcátka, takže když se ze zadu blížíte k takovému jednostopému audiofilovi, neví o vás ani když mu dáváte stardadní znamení (zvonek, slovně, ...), z čehož může vzniknout dost nebezpečná situace.

+3/0
12.11.2015 14:35

M16a48r38t59i88n 49Š87p33á93d 4592709621126

Souhlasím, až na jednu drobnost. Puštěním rádia nebo cédéčka se změní to, že odvádíte pozornost. Málokdo to v době (stále ještě) módy tzv. multitaskingu rád slyší, ale fakt je ten, že pořádně jsme schopni v jednu chvíli dělat jedinou věc. Zbytek je víceméně mechanický. Takže buď mechanicky řídím, nebo mechanicky poslouchám to rádio. No a pak je otázka, zda jsem tak dobrý řidič, že si mohu dovolit soustředit se na prožitek z písničky a tak dále.

+1/0
12.11.2015 14:48

V82i83k89t93o11r 33J18o57h41á12n96e95k 4444714668420

Chápu vaši námitky v obecné rovině, ale přeci jen každá činnost nevyžaduje stejnou pozornost. Nemusíte se "soustředit na prožitek z písničky", může vám prostě hrát příjemná hudba na pozadí. Naopak si myslím, že vám to může zpříjemnit cestu nebo pomoci udržet pozornost na delší cestě, v důsledku čehož je vaše jízda bezpečnější.

+3/0
12.11.2015 14:55

M82a46r92t96i54n 66Š71p83á76d 4802349871916

Mým záměrem není Vás přesvědčovat ;-) - jen jsem uvedl, jak to vidím. Kdybych řídil já, tak bych hudbu neposlouchal a snažil se řídit všímavě (nemaje zkušeností nebyl bych dobrý řidič, tak bych si nedovolil rozptýlení pozornosti). Stejně jako se snažím chodit všímavě. A když to nedělám (třeba na něco si myslím nebo si s někým povídám), vím o tom. Platí úplně obecně, že pokud chcete cokoli dělat opravdu pořádně, je třeba to dělat všímavě (tedy jen a pouze to).

+1/0
12.11.2015 15:06

J79a44r22o48s77l62a44v 81L37e95b53e76d28a 3556589877710

Už jste někdy jel v noci přes 1000 km po dálnicích? Bez muziky, kafe a žvýkaček už bych byl v černé kronice s popisem typu 'z neznámých příčin sjel do příkopu'...

+2/0
12.11.2015 15:31

M65a55r38t62i41n 57Š86p77á21d 4882829661856

Ano, máte pravdu. To se ovšem bavíme o specifické situaci, kdy naopak rozptýlení je důležité (spánek, jednotvárná jízda) a potřebujete je víc než řidičské schopnosti.

+1/0
12.11.2015 16:48

F53r91a15n59t45a 67T35i38m11a88n 7300498841910

Cyklista nechodí do autoškoly, nikdo mu nemůže nakázat, aby tam chodil a dělal nějaké testy. Ale co vím: řidiči nadávají na kolaře, když si koupí pořádné světlo - to je oslňuje. Pak nadávají na ty, co mají v světle vybité baterky - to nesvítí. A nejvíc mě udivuje to, že nadávají i na ty, co mají na kole dynamo - ne koupené u Větví, ale s logem ESČ a E8, čili SCHVLENÉ. Nadávají na to, že když s kolem zastaví, tak to (logicky) nesvítí. Tak co ti autaři vlastně chcou? Reflexní prvky nejsou povinností u chodců, u cyklistů už vůbec ne. A když má cyklista schválené osvětlení (i když svítící pouze za jízdy), neporušuje tím jediný §.

+1/−1
12.11.2015 13:13

M35a34r69t88i90n 58Š87p87á54d 4532799401656

Jako chodec také nadávám na kolaře - když jezdí po chodníku.

+2/0
12.11.2015 13:17

O58l13d95ř35i48c38h 59Š77t97ě28p39á83n92e42k 7432126246794

Předpisy jsou sice hezké, ale co třeba používat mozek a snažit se chránit své zdraví?

Ano máte pravdu paragrafy jsou přednější.Rv8-o

+6/0
12.11.2015 13:19

M75a62r45t96i94n 54Š13p38á74d 4792939561466

Paragrafy jsou základní a jistě dobré vodítko. Bez schopnosti myslet a chránit svou bezpečnost ale nestačí. Před pár lety se zavedlo, že po silnici se má chodit vpravo (nevím, zda to ještě platí). Kdybych to dělal, už jsem tu dost možná nebyl...

+1/0
12.11.2015 13:33
Foto

P33ř16e66m46y18s61l 13Č38e23j59p 8318457438216

Po silnici vlevo, na chodníku vpravo. O chození na silnici vpravo slyším poprvé. Snad tedy skupiny, útvary chodců. Jinak chození po chodníku vpravo také moc lidí neví, ale je to jen vůči tomu, že když jdete vpravo, jdete čelem vůči jedoucím autům, a když jdete zády, tak co nejdále od vozovky ...

+2/0
12.11.2015 13:41

M11a12r14t44i17n 23Š87p30á36d 4692339641666

No já jsem o tom věděl, ale nikdy jsem to nedodržoval. Dokonce mě kvůli tomu popotahovali i policajti - skončilo to domluvou a chodím vlevo dál.

+1/0
12.11.2015 13:56

O74l70d39ř41i47c23h 35D95r50t89i28l 4620365605442

Kupodivu v noci je chození vlevo, dle mého bezpečnější. Mám-li nějakou odrazku (vestu a pod). Řidič vidí na dálku reflexní prvky a vpodstatě je jedno, jestli zepŕedu, či zezadu. Auto mě zepředu neoslní, osvětlen zezadu vidím na cestu a vidím, kam uhýbám, když mě auto dojíždí.

+1/0
12.11.2015 19:42

O77l67d89ř93i65c79h 32D44r27t42i69l 4490795865972

Pardon, chyba: hájím chození vpravo, ne vlevo

+1/0
12.11.2015 19:44

J15a42r78o47s52l17a76v 26L19e44b40e17d65a 3946899567850

To je nějakej blud s tím chozením vpravo po silnici.

+3/0
12.11.2015 14:19

M86a27r96t71i12n 58Š92p37á43d 4322269161506

Souhlasím, nepamatuju se přesně. Možná se to jen mělo zavést a nakonec nezavedlo. Po silnici se má chodit vlevo.

+1/0
12.11.2015 14:41
Foto

P72ř44e77m87y63s66l 27Č57e92j54p 8828127198716

Cyklista, chodec nechodí do autoškoly, ale ve škole chodí na dopravní hřiště, a taky je základ rodič, který má dítě od základu učit chování na silnici. Kolik je to základních pravidel pro přežití na silnici? tak dvacet? To musí přeci pobrat každý mozek. A reflexní prvky sice nejsou povinností, ale každý rozumný člověk, se do nich rád navlékne.

+2/0
12.11.2015 13:19

J61a89r74o77s61l81a51v 74L54e28b66e88d71a 3706369967410

Co ti autaři _chcou_? Aby po silnicích jezdili dobře viditelní cyklisti.

Co třeba spolehlivá světla na bicyklu, která neoslňují a přitom jsou dostatečně vidět? Co třeba blikačku na dobíjecí baterie, která nezhasne při zastavení bicyklu? Co třeba reflexní prvky v dešti nebo mlze, bez ohledu na to, jestli je nařizuje zákon?

Co třeba nebádat nad tím, co je schválené, a řídit se normálním rozumem - tedy snažit se být viděn a neomezovat přitom ostatní?

+2/0
12.11.2015 14:29







Najdete na iDNES.cz