Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chodci chtějí delší zelenou na semaforech, musí utíkat před auty

Na některých přechodech v Českých Budějovicích lidé nestíhají kvůli krátkému intervalu na semaforu přejít silnici. Problémy jsou například v Mánesově a Rudolfovské ulici. Prodloužit zelenou jen o pouhou sekundu je přitom velmi složité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D92a10n50i14e78l 15D97r47n34e86c 6461439126932

Chodec nemusí přejít celý přechod na zelenou, na zelenou do něho může vstoupit, že tam v půlce skočí červená je jedno, s tím počítají vyklízecí časy, ve kterých je červená na semaforu pro auta i pro chodce. Chodec má přechod přecházet svižnou chůzí, když přechází pomalý důchodce, tak holt řidiči musí počkat, jak často tam ale nějaký pomalý důchodce přechází? Pokud bychom to měli nastavit podle nejpomalejších, pak by dost často bylo křížení zbytečně blokované. A co se týká počkání na ostrůvku, tak právě kvůli tomu tam ty ostrůvky jsou, aby se mohli zkrátit vyklízecí časy a nemuselo se čekat, až pomalý důchodce (nebo kdokoliv jiný) přejde přes celou třeba 5-pruhovou silnici. Zvyšuje to kapacitu křižovatky. Když je člověk pomalý a přechod nestihne přejít najednou, tak počká na ostrůvku.

+1/0
20.11.2015 19:37

A69n80t79o58n45í37n 27Z11e30l25i80n29k52a 5354378765300

Vidím to tak, že předčasná červená pro chodce je má pouze popohnat aby urychleně dokončili přecházení. Je ale blbost  současně dát zelenou automobilům!!!!!

0/0
20.11.2015 11:27

L54i96b72o71r 95N63á47b72ě68l16e49k 3905213212182

Nevím, co tu všichni špekulujete. Chyba je jednoznačně v nedočkavých řidičích ohrožujících chodce. Chodec může normálně dokončit přecházení, ikdyž mu skočí červená ještě v silnici. V tomto případě se s tím vyloženě počítá, není to o tom, že je semafor nastaven pro sprintery. Takže díky buranům za volantem budou muset chodcům prodloužit interval, což ve výsledku zpomalí právě ty nedočkavce v autech.

+3/0
20.11.2015 10:50

P57a56v67e80l 85Ř28a87p62e20k 7902796359335

Jenže lidi nepředěláte, takže vina padá na systém.

0/0
20.11.2015 11:09

J59á62c72h19y57m 65H91o46m38o31l72a 1272414842762

Někdo vypočítal, že pokud chcete na inkriminovaném budějckém přechodu stihnout "přejít" na zelenou, musíte vyvinout rychlost na úrovni republikového šampióna v běhu na 100 metrů...:-)

0/0
20.11.2015 10:27

A30d77a19m 19Š13v71e70h94l66a 7559895117663

Dokončit přecházení na zelenou není vůbec nutné, ta zelená tam může být klidně jen 2 vteřiny. Důležité je, že pokud vstoupím na zelenou, měl bych mít při normální chůzi čas dostat se na druhou stranu než dostanou zelenou auta. A to si myslím splněno bývá, nevím jak u zmiňované křižovatky.

0/0
20.11.2015 23:05

P43a62v80e26l 38Ř24a23p16e42k 7392436549295

Masový automobilismus nabobtnal do tak obřího rozměru, že v rámci svých mezí představuje neřešitelný problém. Jediná možnost je začít automobilismus omezovat, stejným způsobem, jakým jej dosud stát násilím budoval.

+2/−8
20.11.2015 10:16

M71i28c34h93a63l 53T42o20m41i42n80s69k31ý 9601875667154

1/ zelená je povel k přecházení. Že nesvítí celou dobu přecházení nevadí. Není to přestupek.

2/ Pokud navíc řidič auta dostane zelenou, tak se stále nic pro bezpečí chodce nic neděje. Pro řidiče je to povel, že má vjet do křižovatky, přičemž ale nesmí ohrozit chodce na přechodu pro chodce. Stejně tak jako když řidič dostane zelenou, tak musí dát přednost protijedoucím vozům.

3/ Řidič který zrovna dostal zelenou nemá rychlost takovou že by hrozilo nebezpečí jako když chodec jinde přechází přechod pro chodce bez semaforů.

Takže to vidím, jako že někdo zase má hodně času aby mohl někoho prudit Rv

+7/−3
20.11.2015 9:20

R63a66d64o34s12l75a50v 56K88l27a71u69d86a 5484758634832

Ano, správně... Problém je, že to řada řidičů nechápe.... Ono je dost nepříjemné přecházet a půl metru před přechodem někdo túruje motor.... pochopitelně se i najdou jedinci kteří na zelenou vystartujou a je jim úplně jedno jestli tam někdo jde, nebo ne. Nechat delší zelenou, dát vedle semaforu časomíru, nebo blikáním upozornit na blížící změnu, je to nejmenší co lze pro bezpečnost chodců udělat.

+1/0
20.11.2015 9:48

J98i51ř70i71n91a 46S67a55v12o30v98a 1551175636353

- měl byste částečnou pravdu pouze v případě, že by všichni řidiči byli slušní;

- na mnoha přechodech nestačíte přejít, i když vstoupíte do vozovky současně se spuštěním zelené (nemyslím starce a invalidy či lidi pomalu se pohybující);

- zelená řidičům skáče už v momentě, kdy vy jste ještě na přechodu - a oni se okamžitě rozjíždí (i když někdy i pomalu), mnohdy troubí;

- takže žádné "prudění", ale oprávněný požadavek na bezpečnost přecházení; ale vy zřejmě patříte spíš do kategorie netrpělivý řidič, než chodec na přechodu ;-)

+4/0
20.11.2015 9:58

J49i37ř75í 75S89o93u69č52e82k 5476737369709

„měl byste částečnou pravdu pouze v případě, že by všichni řidiči byli slušní“

To ale není argument. Žádat změny v řízení dopravy na základě toho, že by se mohl vyskytnout řidič, který nebude dodržovat předpisy, je absurdní. Takový řidič se může vyskytnout kdekoli, kdykoli a žádná úprava v nastavení semaforů jeho chování neovlivní.

Po městě se pohybuju jako chodec a vídám mnohem víc chodců, kteří přecházejí na červenou, vbíhají do vozovky ap., než řidičů, kteří by semafory projížděli na červenou nebo v plné rychlosti vjížděli na chodník. Pokud tedy chcete řešit slušnost jako takovou, pak by se mělo začít právě u chodců.

+3/0
20.11.2015 10:32

J50á53c92h15y16m 46H60o45m94o43l70a 1302954782982

A vy zase bijete černochy...

0/0
20.11.2015 10:38

J55i51ř10í 81S63o46u29č59e72k 5106727899399

Omyl, pokud řešíme interakci chodců a řidičů, je třeba hodnotit chování obou stran.

+1/0
20.11.2015 10:43

R98a86d34o27s20l96a14v 57K36l93a49u69d12a 5884548924142

Pochopitelně to je argument. Jistěže i řidičům (jsem chodec i řidič) jsou často některé věci ulehčeny. Ač zákon hovoří jasně, přesto kolikrát najdeme cedule kde je upozornění na přednost zprava, úsek častých dopravních nehod, různé podsvícení dopravních značek a pod.

0/0
20.11.2015 10:48

J55á93c24h69y96m 41H47o91m71o34l30a 1922304152422

Hloupější argumentaci aby pohledal... Jak píše paní níže, s velkou pravěpodobností jste netrpělivý řidič, jehož silnému vozu stojí v cestě právě ti pěšáci 8-o

0/0
20.11.2015 10:31

R55a31d46o18s18l52a20v 98K73l50a28u56d60a 5214608564742

To musí být děsně komplikované8-o Možná by stačilo, aby odborný projektant začal chodit pěšky.

+6/0
20.11.2015 9:12

J65i67ř53í 78S74o68u11č54e85k 5356477719839

Představte si, že to děsně komplikované je. Pokud máte semafory nastavené tak, aby byla doprava plynulá a jednomu z nich jen tak prodloužíte interval o vteřinu, pak za třicet intervalů bude jeho cyklus o půl minuty posunutý oproti ostatním. Pokud mluvíme konkrétně o úseku Mánesovky, kde jsou čtvery semafory za sebou, pak vznikne situace, kdy většina řidičů bude čekat na 3 semaforech ze 4, silnice bude permanentně ucpaná a chodci budou kličkovat mezi auty stojícími v přechodu. Ono to skutečně nejde udělat tak, aby tam kdosi nastavil o vteřinu víc a všichni byli spokojení.

+1/0
20.11.2015 10:25

R64a15d88o17s24l79a51v 45K83l60a45u94d50a 5294778844852

No a co takhle nastavit jinak všechny semafory... To vás vážně nenapadlo? Čtyři semafory za sebou fakt není nijak velké množství...

0/0
20.11.2015 10:34

J80i20ř76í 55S36o61u60č62e79k 5626447629319

Domníval jsem se, že kdyby vzájemná závislosti navazujících semaforů napadla Vás, nemohl byste zpochybňovat, že nejde o banální proces :-)

0/0
20.11.2015 10:40

R27a71d36o89s85l22a67v 53K95l79a14u38d80a 5164188834342

Jde o banální proces. Pochopitelně jsou matematické modely, jakékoliv přenastavení je otázkou několika kliknutí myši.

0/0
20.11.2015 10:46

J49á33c69h10y54m 36H93o38m37o52l37a 1532434272172

"Ono to skutečně nejde udělat tak, aby tam kdosi nastavil o vteřinu víc a všichni byli spokojení." ...Tak holt se musí páni projektoví inženýři snažit o interoperabilitu a flexibilitu, jinak je celý systém signalizace pro kočku...

0/0
20.11.2015 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.