Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chodci chtějí delší zelenou na semaforech, musí utíkat před auty

Na některých přechodech v Českých Budějovicích lidé nestíhají kvůli krátkému intervalu na semaforu přejít silnici. Problémy jsou například v Mánesově a Rudolfovské ulici. Prodloužit zelenou jen o pouhou sekundu je přitom velmi složité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D86a74n54i22e64l 45D30r25n60e98c 6651199666102

Chodec nemusí přejít celý přechod na zelenou, na zelenou do něho může vstoupit, že tam v půlce skočí červená je jedno, s tím počítají vyklízecí časy, ve kterých je červená na semaforu pro auta i pro chodce. Chodec má přechod přecházet svižnou chůzí, když přechází pomalý důchodce, tak holt řidiči musí počkat, jak často tam ale nějaký pomalý důchodce přechází? Pokud bychom to měli nastavit podle nejpomalejších, pak by dost často bylo křížení zbytečně blokované. A co se týká počkání na ostrůvku, tak právě kvůli tomu tam ty ostrůvky jsou, aby se mohli zkrátit vyklízecí časy a nemuselo se čekat, až pomalý důchodce (nebo kdokoliv jiný) přejde přes celou třeba 5-pruhovou silnici. Zvyšuje to kapacitu křižovatky. Když je člověk pomalý a přechod nestihne přejít najednou, tak počká na ostrůvku.

+1/0
20.11.2015 19:37

A42n42t39o79n29í73n 12Z81e64l12i53n75k35a 5814918845450

Vidím to tak, že předčasná červená pro chodce je má pouze popohnat aby urychleně dokončili přecházení. Je ale blbost  současně dát zelenou automobilům!!!!!

0/0
20.11.2015 11:27

L15i72b53o35r 29N46á98b77ě30l71e51k 3915363602962

Nevím, co tu všichni špekulujete. Chyba je jednoznačně v nedočkavých řidičích ohrožujících chodce. Chodec může normálně dokončit přecházení, ikdyž mu skočí červená ještě v silnici. V tomto případě se s tím vyloženě počítá, není to o tom, že je semafor nastaven pro sprintery. Takže díky buranům za volantem budou muset chodcům prodloužit interval, což ve výsledku zpomalí právě ty nedočkavce v autech.

+3/0
20.11.2015 10:50

P44a58v59e41l 18Ř32a70p62e71k 7152196519685

Jenže lidi nepředěláte, takže vina padá na systém.

0/0
20.11.2015 11:09

J88á19c47h32y75m 63H59o46m23o74l23a 1952404112982

Někdo vypočítal, že pokud chcete na inkriminovaném budějckém přechodu stihnout "přejít" na zelenou, musíte vyvinout rychlost na úrovni republikového šampióna v běhu na 100 metrů...:-)

0/0
20.11.2015 10:27

A12d59a89m 37Š50v56e40h76l32a 7609755227433

Dokončit přecházení na zelenou není vůbec nutné, ta zelená tam může být klidně jen 2 vteřiny. Důležité je, že pokud vstoupím na zelenou, měl bych mít při normální chůzi čas dostat se na druhou stranu než dostanou zelenou auta. A to si myslím splněno bývá, nevím jak u zmiňované křižovatky.

0/0
20.11.2015 23:05

P20a81v30e19l 93Ř40a87p20e34k 7282256729115

Masový automobilismus nabobtnal do tak obřího rozměru, že v rámci svých mezí představuje neřešitelný problém. Jediná možnost je začít automobilismus omezovat, stejným způsobem, jakým jej dosud stát násilím budoval.

+2/−8
20.11.2015 10:16

M59i31c83h45a45l 76T30o71m59i21n25s80k10ý 9211575427244

1/ zelená je povel k přecházení. Že nesvítí celou dobu přecházení nevadí. Není to přestupek.

2/ Pokud navíc řidič auta dostane zelenou, tak se stále nic pro bezpečí chodce nic neděje. Pro řidiče je to povel, že má vjet do křižovatky, přičemž ale nesmí ohrozit chodce na přechodu pro chodce. Stejně tak jako když řidič dostane zelenou, tak musí dát přednost protijedoucím vozům.

3/ Řidič který zrovna dostal zelenou nemá rychlost takovou že by hrozilo nebezpečí jako když chodec jinde přechází přechod pro chodce bez semaforů.

Takže to vidím, jako že někdo zase má hodně času aby mohl někoho prudit Rv

+7/−3
20.11.2015 9:20

R71a98d50o25s36l41a53v 13K11l10a23u88d77a 5404738644492

Ano, správně... Problém je, že to řada řidičů nechápe.... Ono je dost nepříjemné přecházet a půl metru před přechodem někdo túruje motor.... pochopitelně se i najdou jedinci kteří na zelenou vystartujou a je jim úplně jedno jestli tam někdo jde, nebo ne. Nechat delší zelenou, dát vedle semaforu časomíru, nebo blikáním upozornit na blížící změnu, je to nejmenší co lze pro bezpečnost chodců udělat.

+1/0
20.11.2015 9:48

J96i19ř92i85n25a 97S91a71v59o69v15a 1371925296403

- měl byste částečnou pravdu pouze v případě, že by všichni řidiči byli slušní;

- na mnoha přechodech nestačíte přejít, i když vstoupíte do vozovky současně se spuštěním zelené (nemyslím starce a invalidy či lidi pomalu se pohybující);

- zelená řidičům skáče už v momentě, kdy vy jste ještě na přechodu - a oni se okamžitě rozjíždí (i když někdy i pomalu), mnohdy troubí;

- takže žádné "prudění", ale oprávněný požadavek na bezpečnost přecházení; ale vy zřejmě patříte spíš do kategorie netrpělivý řidič, než chodec na přechodu ;-)

+4/0
20.11.2015 9:58

J76i19ř56í 26S31o84u32č88e39k 5426447769179

„měl byste částečnou pravdu pouze v případě, že by všichni řidiči byli slušní“

To ale není argument. Žádat změny v řízení dopravy na základě toho, že by se mohl vyskytnout řidič, který nebude dodržovat předpisy, je absurdní. Takový řidič se může vyskytnout kdekoli, kdykoli a žádná úprava v nastavení semaforů jeho chování neovlivní.

Po městě se pohybuju jako chodec a vídám mnohem víc chodců, kteří přecházejí na červenou, vbíhají do vozovky ap., než řidičů, kteří by semafory projížděli na červenou nebo v plné rychlosti vjížděli na chodník. Pokud tedy chcete řešit slušnost jako takovou, pak by se mělo začít právě u chodců.

+3/0
20.11.2015 10:32

J81á81c79h50y26m 60H23o47m49o38l56a 1102584532762

A vy zase bijete černochy...

0/0
20.11.2015 10:38

J70i48ř74í 17S79o81u21č67e83k 5566427649739

Omyl, pokud řešíme interakci chodců a řidičů, je třeba hodnotit chování obou stran.

+1/0
20.11.2015 10:43

R30a62d53o79s31l83a88v 77K89l63a21u42d15a 5914378804982

Pochopitelně to je argument. Jistěže i řidičům (jsem chodec i řidič) jsou často některé věci ulehčeny. Ač zákon hovoří jasně, přesto kolikrát najdeme cedule kde je upozornění na přednost zprava, úsek častých dopravních nehod, různé podsvícení dopravních značek a pod.

0/0
20.11.2015 10:48

J26á71c40h55y28m 90H66o36m95o34l70a 1232944932822

Hloupější argumentaci aby pohledal... Jak píše paní níže, s velkou pravěpodobností jste netrpělivý řidič, jehož silnému vozu stojí v cestě právě ti pěšáci 8-o

0/0
20.11.2015 10:31

R94a48d27o85s83l75a78v 74K63l97a80u83d63a 5734748894822

To musí být děsně komplikované8-o Možná by stačilo, aby odborný projektant začal chodit pěšky.

+6/0
20.11.2015 9:12

J86i83ř40í 70S34o28u11č70e85k 5526347589289

Představte si, že to děsně komplikované je. Pokud máte semafory nastavené tak, aby byla doprava plynulá a jednomu z nich jen tak prodloužíte interval o vteřinu, pak za třicet intervalů bude jeho cyklus o půl minuty posunutý oproti ostatním. Pokud mluvíme konkrétně o úseku Mánesovky, kde jsou čtvery semafory za sebou, pak vznikne situace, kdy většina řidičů bude čekat na 3 semaforech ze 4, silnice bude permanentně ucpaná a chodci budou kličkovat mezi auty stojícími v přechodu. Ono to skutečně nejde udělat tak, aby tam kdosi nastavil o vteřinu víc a všichni byli spokojení.

+1/0
20.11.2015 10:25

R63a93d69o38s47l65a73v 50K95l33a46u96d75a 5564478174132

No a co takhle nastavit jinak všechny semafory... To vás vážně nenapadlo? Čtyři semafory za sebou fakt není nijak velké množství...

0/0
20.11.2015 10:34

J62i31ř44í 86S35o20u62č22e70k 5306267259979

Domníval jsem se, že kdyby vzájemná závislosti navazujících semaforů napadla Vás, nemohl byste zpochybňovat, že nejde o banální proces :-)

0/0
20.11.2015 10:40

R32a53d25o45s44l85a24v 35K35l18a25u41d90a 5604928724572

Jde o banální proces. Pochopitelně jsou matematické modely, jakékoliv přenastavení je otázkou několika kliknutí myši.

0/0
20.11.2015 10:46

J70á63c63h82y89m 13H24o40m37o82l16a 1252764452572

"Ono to skutečně nejde udělat tak, aby tam kdosi nastavil o vteřinu víc a všichni byli spokojení." ...Tak holt se musí páni projektoví inženýři snažit o interoperabilitu a flexibilitu, jinak je celý systém signalizace pro kočku...

0/0
20.11.2015 10:36







Najdete na iDNES.cz