Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nápad na propojení budějovických sídlišť Vltava a Máj znovu ožívá

Od výstavby budějovických sídlišť Máj a Vltava je v plánu důležitá silnice, která je spojí a zkrátí cestu tisícům řidičů. Nyní to vypadá, že se podaří prolomit odpor a příští rok začne vznikat spojka ulic Strakonické a M. Horákové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K13a92r38e12l 87D61r66d53a 6363135327209

A je to tady, D3 má mít v Budějovicích zpoždění 2-4 roky. Musí se nově posuzovat EIA. (Týká se to i R4 u Čimelic.) Komunikace z Litvínovic přes Máj by se právě hodila pro řešení dopravních kolapsů. 

  Moc tomu nerozumím, ale jak je na tom spojka na Strakonickou a EIA? 1) Nemusí se také nově posuzovat? Projekt patrně nebyl tak daleko... 2) Komunikace, co zhatí životní prostředí na sídlišti Máj, může vůbec dostat schválení EIA?

  Být "drsným aktivistou" z Milady Horákové, tak si EIA ohlídám a tuto antiekologickou dopravní stavbu městu zakážu. Rv;-)

ekonomika.idnes.cz

0/0
3.12.2015 17:16

K86a35r20e86l 78D43r19d84a 6583195157119

Lenochům cituji studii města, jak se "všem" vyplatí mohutná doprava středem sídliště Máj: 

  "Strakonická – M. Horákové – Litvínovická – Lidická

  V hodnocení staveb dobře uspěl soubor staveb tzv. Západního polookruhu, tedy propojení ulic Strakonické – M. Horákové – Litvínovické – Lidické. Svůj význam má zejména pro obsluhu sídleních celků na levém břehu Vltavy a v okolí nemocnice. Odlehčuje přetížené ulici Na Dlouhé louce, pro kterou dnes prakticky neexistuje paralelní trasa. Časové úspory uživatelů i efektivita jsou vynikající.

  Význam Západního polookruhu lze vysledovat dvojí:

  vnitroměstský - napojuje rozsáhlá sídliště na levém břehu Vltavy na vnější komunikační skelet a tím odlehčuje jihozápadní městský okruh (Na Dlouhé louce, Mánesova) včetně navazujících radiál (Husova, Litvínovická) a místních komunikací (Rošického, Nedbala);

  strategický – stavby vytvářejí paralelní trasy k úsekům, které dnes nemají žádnou alternativu (Na Dlouhé louce, Mánesův most) a v případě mimořádných událostí (nehoda, uzavírka) je dokáží částečně nahradit.

  Stavba Litvínovická – Lidická vykazuje nejlepší časovou efektivitu ze všech plánovaných investic, tj. ušetřené hodiny jízdy všech vozidel vzhledem k vynaložené investici. Dopravní model prokázal, že podíl tranzitních jízd přes oblast čtyřdvorských sídlišť nepřesahuje 15 %. Novostavba tak slouží zejména pro obyvatele a návštěvníky území, kudy komunikace prochází. Pro tranzitující cestující je výhodnější jízda ulicí Na Dlouhé louce."

  Spěte v klidu. Primátor Svoboda určitě dbá na dostatek věčného klidu pro všechny obyvatele Máje. Rv;-D

0/0
3.12.2015 12:42

I54v82a53n63a 74P30e18t11e95r73k74o65v97á 2147626936213

No koukám, že v diskuzi dominuje jeden křiklou, který jednak lže a druhak o dopravní situaci v ČB neví vůbec nic.  Tak za prvé - nápad na propojení sídlišť neožívá, ten žil celou dobu - pouze díky obstrukcím a zneužívání práv aktivistky Paukejové a ještě asi dvou lidí (to jsou ti nesouhlasící občané Máje se celé řízení natahuje na několik let). Kdo někdy viděl mapu Českých Budějovic musí mu být jasné, že tato spojka nemůže sloužit pro tranzit ani náhodou, a to ani po propjení Máj - Litvínovická. Je to prostě neúměrně delší a po realizaci D3 kolem ČB se výrazně uvolní levobřežka (od tranzitu Praha- Jih) a jen šílenec by si zajížděl výrazně delší trasou, kde lze navíc očekávat další zbržďovací a omezovací opatření. Nemluvě o tom, že část tranzitu od severu (Písku, Plzně a Strakonic) na jih odvede budoucí severní spojka (od kruháku u Globusu kolem Bosche na opět na dálničí obchvat). Prostě je zcela zjevné, že jak tahle spojka tak projení Máj Litvínovická bude sloužit téměř výhradně obyvatelům sídlišť, která jsou nyní po stránce dopravní obslužnosti dost poddimenzovaná. Reálně se dostane na máj stejné množství aut, jen nebudou popojíždět v kolonách po dvou přetížených ulicích. Nemlulvě o tom, že se nabízí možnost zřízení nových rychlejších (přímějších) spojů MHD Je mi smutno, že pár křiklounů kazí reálnou možnost zlepšit dopravní obslužnost a tím i život velké části občanů města.

+6/−1
2.12.2015 11:59

K89a90r49e22l 47D20r25d68a 6103325447609

Lže tady jen nějaká křiklounka "zaplacená lobistka mafiánka" Peterková. Cože jste to sepsala? Musím si to nejprve přečíst... :-P

  Tady jsem našel nějakou starší studii města: "D3 nic neřeší, u Vltavy je to hrozně ucpané a bude i v budoucnu, pustíme tranzit přes Milady Horákové. To je priorita Českých Budějovic." ;-D

  "Jen je potřeba aby se kolem toho hodně lhalo, nadávalo kritikům do aktivistů a lhářů a vůbec se všichni stavební mafiáni musí svorně snažit abychom obyvatelům Máje nakopali zadele a vytřeli zrak kopřivou." Tajný pokyn primátora Budějovic. ;-D

youtu.be

0/−2
2.12.2015 12:53

K24a77r92e86l 36D56r14d17a 6123785157939

Neurážejte, jaký šílenec? Já přijedu z Vodňan, na Máji naberu děcka a jedu na Lipno či do Krumlova. Tranzit přes Milady Horákové prosazujete především pro mě. Ostatně, z Prahy už jezdím zásadně Husovou. Mě neoblafnete. Víte jak daleko je D3? Jo já budu odbočovat u Globusu abych pak týden bloudil po Budějovicích. To jste uhodla. ;-D

0/−1
2.12.2015 13:19

I30v24a22n60a 54P88e73t80e25r73k68o28v64á 2877166716383

To o čem vy ale píšete není tranzit přes máj, ale vy už v současném stavu na ten máj zajíždíte a zase z něj vyjíždíte....

Ano - kdo bude přijíždět od severu (Písek, Plzeň, Strakonice )bude dál projíždět převážně po současné levobřežce (která se po dostavbě D3 výrazně uvolní), pouze specifická část pojede pře severní spojku na dálnici (což bude delší trasa nicméně s menším množstvím omezení) a pouze šílenec by je delší trasou, přes velké množství omezení přes Máj.....(a to samé platí obdebně i kdyby D3 nebyla, jen s ní je to ještě zřetelnější......)

0/0
2.12.2015 14:24

K93a73r97e72l 49D80r94d80a 6773705577579

Dnes jde tranzit Tábor - Krumlov Strakonickou po nábřeží, ne? D3 vyřeší fakticky jen tuto zátěž, a to jen v případě řidičů, co se Budějovicím po D3 zcela vyhnou.

  Severní spojka bez Jižní spojky bude spolu se Strakonickou tvořit hlavní propojení levého břehu Vltavy na D3. Pokud na Máji žije 1/2 obyvatel Budějovic, pojede 1/2 provozu z Budějovic na D3 přes Milady Horákové a zde diskutovanou spojku.

  Jihozápadní okruh má podle dopravního modelu přivést na Milady Horákové asi 15% tranzitního provozu. Přitom obě trasy (nábřeží / Máj) jsou stejně dlouhé. 15% ale nikdo nezaručí. Stačí, aby se výstavba D3 zdržela a ucpané nábřeží se bude řešit tranzitem přes Máj.

  Jde patrně jen o Vaši subjektivní představu "šílenců". Město má roky o počtu těchto řidičů jasnou představu a jejich tranzit přes Máj zřetelně vítá.

  Na celém je nejhloupější, že v době, kdy se plánovala spojka Strakonická - Milady Horákové, tak se vojenský prostor neřešil. Dnes už se ví, že zde půjdou podobné komunikace. Pro potřeby sídliště Máj by se dalo vytvořit lepší napojení na Rošického za jedny peníze a přitom by žádný "přímý" Jihozápadní okruh středem sídliště Máj nezačal vznikat. Tím by se udržel tranzit na nábřeží a řešila se jen doprava z Máje. Dalo by se také výrazně ušetřit.

  Pokud je nezbytná spojka kolem parku, prosazuje magistrát jednoznačně také propojení na Litvínovickou a tranzitní dopravu středem Máje.

www.c

0/0
2.12.2015 19:42

I85v18a21n84a 54P90e33t97e64r24k21o57v63á 2457506196733

Zase lžete....no nic, naposledy Vám ty bludy vyvrátím a pak na Vás kašlu, takže:  1) předpokládaný jihozápadní okruh nemůže současné trase sever-jih vůbec délkou konkurovat a vzhledem k předpokládaným  omezením na trase už vůbec nepřipadá do úvahy pro tranzit, 2) ano D3 odvede tranzit od Tábora na jih mimo město, čímž se odlehčí levobřežce a už ani ty největší šílence a pomatence nenapadne si to celé objíždět delší a pomalješí trasou přes máj (to by taky mohli jet třeba přes Branišov nebo co já vím kudy....;-D)

Pokud z máje něco odjiždí mimo město (třeba na D3) tak to není žádný nový tranzit,a ale prostě doprava, která už dnes intenzivně zatěžuje jiné hustě obydlené oblasti.....(narozdíl o plánované spojky)

+1/0
2.12.2015 22:24

K32a47r49e41l 78D17r14d17a 6313805427279

Jste patrně sama šílená. Všichni mimo Vás jsou zcela jistě "šílenci"... ;-D

  Já tady okomentuji materiály Magistrátu České Budějovice a podle Vás lžu a pak tady výsledky odborného posouzení pro město vyvracíte svými osobními laickými představami o dopravě. Otevřela jste si vůbec ten odkaz na webu Budějovic?

  Z mého pohledu na mapu a znalosti Budějovic, od letiště na Vodňany je to stejně daleko po nábřeží jako přes Máj - novým luxusním Jihozápadním okruhem. Ostatně, to je také jeden z důvodů proč má vzniknout, aby zajistil dopravu do oblasti letiště.

  Samozřejmě že vím, co je tranzitní doprava a přesně tu uvažuji. Město ji na modelu odhaduje pro Máj na 15%. Jak se vymlátí kamion na sjezdu ze Strakonické na nábřeží, bude to 100% tranzitní dopravy přes Máj. To město také tvrdí a je to logické. Máj se stane objížďkou pro nábřeží.

  Retardéry, omezení... na to je asi tak stejné spolehnutí, jako na slib primátora a města, že se s výstavbou Jihozápadního okruhu nepočítá, co? Lháři prolhaní. Rv

  Postavte tady park pro děcka, Kaplického koncertní halu, multikino, sportovní halu, obchodní centrum, mezinárodní letiště či lunapark... a z Máje se lehce stane dopravní tepna republikového významu. Jednání a sliby města mají platnost asi jako lovení "ověřených faktů" z Vaší křišťálové koule.

  Nelžu já, lžete Vy.

  Technická. Na Máji žije 1/2 obyvatel Budějovic. Severní spojka jim poskytne D3 přes Milady Horákové (půjde zde 1/2 místního provozu Budějovic). Na jihu bude co? Jak se dostanu na D3 bez Jižní spojky třeba při cestě Krumlov - Tábor? Uvažuje Magistrát ČB vůbec D3 jako obchvat ČB? To co se chystá vypadá, že primátor prosazuje tranzit po nábřeží či přes Máj a najetí na D3 až za Budějovicemi. Vypadá to na vyházené veřejné finanční prostředky oknem.

0/0
3.12.2015 12:33

K78a75r27e26l 32D38r64d56a 6423205967829

Kaplického Chobotnice je na cestě. Těšte se. A Budějovice mají za primátora pěkného křiváka... Proklikávám web Budějovic.

  Spojka Milady Horákové - Strakonická byla řešena v roce 2012. Má jít po diskusích o dvouproudou místní komunikaci. Cílem je řešit výhradně dopravu generovanou sídlištěm Máj a ulevit Branišovské a O. Nedbala. V roce 2012 se město a kraj zavázaly, že propojení Milady Horákové na Litvínovice nikdy nebude. Pokud primátor tvrdí, že propojení je v územním plánu a jednou bude, vzal bych na něj vidle.

  Počítám, že bagry už jsou na cestě. Článek iDNES podle mě vyšel 15 minut po dvanácté. Nechápu o co se redaktor z Budějovic snaží?

  V projektu parku 4 Dvory se s touto spojkou počítalo. Bomba! On je zde namalovaný ekodukt. Tedy, spojka půjde tunelem, přes ní bude kopec hlíny a po jeho povrchu budou pokračovat cesty od restaurace v parku a bezpečná cyklostezka.

  A další bomba. Ta spojka tady nebude jediná, ale hned tři. Je vlastně otázkou, zda vůbec Budějovice musí utrácet desítky milionů na zbytečnou stavbu s ekoduktem, když by tady mohl být jen kopec hlíny, příroda a park.

  V trojúhelníku E. Rošického a Husova, proti oblouku parku 4 Dvory má vzniknout koncertní hala - kongresové centrum navržené Kaplickým. Vypadá jak Chobotnice. Okna a komunikace mají volně přecházet do zeleně parku 4 Dvory. Počítá se s dopravní obsluhou a propojením stávajících komunikací. Bude zde tedy "spojka" Dlouhá na E. Rošického, bude "spojka" Hirzova - Ot. Odstrčila. Patrně zde vznikne i nová bytová zástavba. Takže spojka na Strakonickou má zajistit především to, aby nový rozvoj nezanesla doprava obyvatel z Máje. Zájem lidí z Branišovské a O. Nedbala je v podstatě vylhaný argument. Jde spíš o prospěch nové výstavby.

  Budějovice mají očividně peněz na rozhazování. To znamená, že se na všechny projekty tady lepí stavební mafie. Lze předpokládat, že kdo tady nejvíc vyskakuje, jak se má mohutně stavět bez ohledu na místní, bude na zdejších stavbách nejspíš také vydělávat.

0/−1
2.12.2015 9:40

K73a73r79e62l 49D18r14d40a 6853165557339

A když stavební mafie podpořená primátorem a zájmem na vytěžení fondů EU. Co vysvětlit zbytečné investice do Máje? Místní tady houfně nadávají, že zde město staví bez ohledu na jejich připomínky.

  Zamknutou dětskou lanovku na novém hřišti mám níže. Kdo to kdy viděl, aby na nové dětské hřiště chodily děti? Řvou, perou se a to lidem před okny... ;-D

  Nikdo tady nechápe, proč se sem za miliony nafrkaly betonové "želvy" po trávnících. Snad nejde o skulpturu "Jihočeši jsou pěkní balvani". ;-D

  Zaznamenal jsem, když se vybudovaly "hodinky s vodotryskem" za Penny, jako šikovné místo komunitního setkávání, tak zde Romové vzápětí uspořádali komunitní slavnost s tanci a zpěvy a hned je rozháněla městská policie za veřejné pohoršení. ;-D

  Někdo chytře určil za cyklostezku přístupové chodníky do domů. Takže vybíhající pes či dítě mohou být beztrestně sestřeleni cyklistou, co zde má přednost... :-P

  Máj je sídliště plné záhad.

  Mým oblíbeným tématem jsou právě Čimelice - Orlík, mezi kterými trůní koncentrační tábor údajně zřízený na přání fašisty Karla Schwarzenberga. Tábor Lety stál 3 km od zámku Orlík. Mám podezření, že sídliště Máj právě revitalizují hlavy pomazané se shodným přístupem a arogancí, kterou uplatnili již jejich dědové, když "revitalizovali" Lety pro osoby štítící se práce. ;-D

0/−1
2.12.2015 10:12

F17r26a17n10t16i77š32e20k 89N79o84v47á93k 6401405176841

Buďte rádi za hřiště. já zažil dobu, kdy v Praze nějakého chytrolína napadlo udělat v parku pár ramp pro skejťáky. Jako že se tam budou setkávat mladí. A to bylo peklo. Řvoucí, chlastající kouřící a fetující mládež. Sice netuším, jestli to bylo po nich (je jsem jen cítil hulit marjánku) ale pravidelně tam byly stříkačky. A neustále děsný kravál. HŮŮŮ, jak se rozjede, hiché hop, děsná rána při dopadu, navíc úžasný zvuk při jakém do sebe udeří kov o kov a pak nadšený ryk kamarádů. Od jara do pozdního podzimu, pět let. Pak jim to tam konečně zrušili.

0/0
2.12.2015 10:59

K61a41r22e50l 66D67r15d37a 6513675227759

Pardon, tady se řeší záchvat rasistického lynče vybudováním "multikulturního unijního" hřiště za miliony z EU, které rasisté z budějovické městské policie zamknou na řetěz a romské děti vyženou. ;-D

  Tak trochu netuším, proč mají být místní rádi?

  Park 4 Dvory má "skejťácké rampy" a drandí tam všechna místní "bílá" děcka bez ohledu na věk. Od bytů je to dost daleko. Velký hluk betonové rampy nedělají. Ale dle mého soudu je to jen takové decentní ježdění. Nic velkého.

0/0
2.12.2015 13:09

I12v40a72n30a 93P19e16t30e63r49k64o86v85á 2917926886413

Město ani primátor nikdy netvrdili, že spojka Máj-Litvínovice nebude, jediné co šlo k ledu je bohužel jižní spojka.

0/−1
2.12.2015 12:01

K61a94r68e13l 34D23r33d37a 6563345967179

Cituji web Budějovic: "Kraj se také ve smlouvě s městem pro výstavbu propojky distancoval od další společné investice propojení Horákové s Litvínovickou, čili jasně a srozumitelně odmítl možnost vzniku nějakého jihozápadního polookruhu."

  Jižní spojka je co? Milady Horákové - Litvínovická? Pod vizualizací je poznámka, že jižní spojka nebude. Má být pouze vybudováno další přemostění Vltavy. Bude tedy za pár let chybět jen spojení Milady Horákové - Litvínovická, aby "jihozápadní okruh" mohl vzniknout.

  Primátor - město - tedy jednou tvrdí to, jindy něco jiného, jak se komu zlíbí. Nyní primátor popřel veškeré dohody a opět přichází s plánem na zničením Milady Horákové. Rv

  Myslím že nemluvíte pravdu, myslím, že přímo lžete. ;-)

www.c

0/0
2.12.2015 13:01

I86v97a45n47a 23P24e38t20e30r28k86o86v18á 2957316456143

Nevím, jestli máte problém s chápáním psaného textu nebo nerozlišujete pojmy kraj a město nebo nevíte, kde primátor..... ale přesto se Vám to pokusím objasnit.... JČ kraj vyřadil spjku M. Horákové-Litvínovická z plánu svých investi, tj. nepočítá s ní nadále jako s krajskou silnicí (silní III. třídy), vždy se s ní ale počítalo jako s místní městskou komunikací... takže buďto o věci nic nevíte nebo lžete Vy....:-D

Jižní spojka je (jak již sám název napovídá) jižní propojení, které mělo vést od MÚK Pohůrka na Lidickou a dále přes Vltavu se napojit na Litvínovickou...

+1/0
2.12.2015 15:20

K26a89r63e75l 45D31r83d64a 6733285797609

Děkuji za vysvětlení, ale asi mě šálí zrak. Vedle nechutných nadávek sprostého Magistrátu ČB zástupcům vlastníků bytových jednotek z Milady Horákové, tedy ne "dvěma křiklounům aktivistům", chápu vyjádření tohoto proradného křivého magistrátu jako ukončení snah o propojení Horákové-Litvínovické. Žádná silnice III. třídy proměněná na městskou komunikaci v textu zmíněná není.

  (Ty sprosťárny, které tady v kopii opakují všichni na diskusi, jsou podepsané nějakým Miroslavem Jochem. Patrně dalším přisprostlým vejlupkem od pochybného primátora Budějovic. Zní mi to jako slovník někdejších "kmotrů ODS". Kdysi se tvrdilo, že tahle podnikatelská mafie dál vesele přežívá v Jižních Čechách. Tak mám pocit, že vím přesně kde.)

  Tedy ano, detaily z kuloáru magistrátu neznám. Snažím se číst publikované. Patrně si má občan myslet něco jiného a primátor koná jak je mu libo. Samovládce.

  Vidím, že pozemky pro jihozápadní okruh jsou zčásti Budějovic a zčásti někoho jiného. Proto bych čekal nezbytnou spoluúčast kraje a města. Ač magistrát v roce 2012 popřel vznik jihozápadního okruhu, město ho dál publikuje jako prioritu, která se připravuje do výstavby. Tedy žádná jen "městská komunikace".

  Ke lži se tedy nepřiznávám a soudím, že tady lžou především zastupitelé magistrátu a Vy.

  Zrušení jižní spojky je další soda. Na jihu Budějovic fakticky nevznikne propojení na D3. Pro tranzit bude sloužit radiála "nábřeží" a jihozápadní okruh s ulicí Milady Horákové. No potěš koště. Rv;-)

0/0
2.12.2015 18:05

K49a12r81e17l 56D58r94d30a 6503705817789

Zaklikal jsem na mapy.cz a je tam zakreslená D3, což bude jednou obchvat Budějovic. Půjde z druhé strany Budějovic a vezme sebou provoz od Tábora na Krumlov.

  Tedy vše, co jede od Strakonic na Krumlov, pojede po stávající trase po nábřeží. Pro tento směr D3 nic neřeší.

  Nábřeží, Strakonická a Nádražní dnes tvoří vnitřní okruh města. Zcela logicky se nabízí komunikace Milady Horákové - Litvínovice. Tím by byl městský okruh vcelku rozumě dotvořen a vyvážen. Z jedné strany města D3 - obchvat, Nádražní a Strakonická a z druhé nábřeží a Milady Horákové.

  Je to logické a je to pro lidi z Máje likvidační. Tak jak dnes vypadá Strakonická a Nádražní, tak má jednou vypadat Milady Horákové. Hloupá volba. Jiné řešení se ale nenabízí.

0/−1
1.12.2015 20:24

P35a94v42e17l 80H94r38d91l86i32č40k43a 8431413519755

Je zajímavé, že veškerá doprava co vede na Máj ze Strakonické vede prostředkem Vltavy, hned vedle základní školy, lidi musí přecházet nadchod prostě absolutně LIKVIDAČNÍ a přesto je tato lokalita více ceněná než Máj. Vltava je vlastně sevřená Píseckou a Husovkou a navíc rozpůlená Strakonickou a lidi tu ještě stále žijí a nevymřeli.

Vždy když jedu na Máj tak v koloně na Husovce pěním a pak ještě kličkuji mezi auty co si z O. Nedbala dělají parkoviště, místo aby tam byl pruh pro kola. To je veřejný prostor, tam už dávno měly být značky zákaz stání.

Jinak souhlasím, propoj z Máje do Litvínovic je kravina. Ale to je jiný boj. Teď se snažme vylepšit spoj na Máj. Mladí nejvíce blbnou u skate parku a ten je těch 150 m od silnice.

+2/0
2.12.2015 10:23

K81a48r95e58l 58D80r26d15a 6783605477359

Vltava je blíž ke komerčním centrům, což zvedá cenu nemovitostí v okolí. Navíc tady nikde nevidím desítky bytů přímo orientovaných nad rušnou ulici jako tomu bude na Milady Horákové. Kapku rozdíl.

  Jen mě dostalo, že v plánu je třeba propojení Dlouhé a Rošického. Budoucí kulturní dům. Doprava před ním by vadit nemusela. Ulice by mohla plnit stejnou roli jako spojka na Strakonickou a stát by šetřil peníze. Jen zde určitě vznikne nějaká soukromá budova a není od věci přemístit dopravu za státní peníze mimo zájmy soukromých developerů a nepřipravit je o část zisku. To je podle mě smyslem celého snažení se spojkou.

0/0
2.12.2015 13:40

K25a62r54e18l 84D49r50d88a 6753835787899

Tento vydařený vtip najdete na Wikipedii. Heslo Sídliště Máj, kapitola Poloha:

"Lokalita je také oproštěna od vedení rušných dopravních tahů, v blízkosti sídliště se nenachází žádná dálnice, silnice I. ani II. třídy ani žádná železnice. Na sídlišti Máj není dále situován žádný typicky průmyslový objekt, ani v jeho blízkém okolí. To má spolu s polohou na západě města, vazbou na okolní přírodu a absencí zatížených dopravních tahů pozitivní vliv na kvalitu vzduchu a hlukovou zátěž pro bydlení." ;-DR^

0/0
1.12.2015 18:56

I87v72a26n70a 47P73e25t16e28r67k68o31v85á 2307756236263

Tak dopravní zatížení vytváří především samo sídliště Máj - ale vy byste asi byl spokojený, pokud by bylo celé sídliště izolované bez přístupu do jiných částí města :-D

0/0
2.12.2015 12:03

K12a12r43e89l 65D70r69d85a 6353575907109

S ohledem na strašidla co vyskakují z Branišovského lesa by si místní lokalita izolaci zasloužila. ;-D

0/0
2.12.2015 13:47

I86v84a97n69a 16P70e84t64e54r66k14o45v40á 2177576936323

Neměl byste o svých dětech, které jste na máji zanechal takhle mluvit....;-D;-D

+1/0
2.12.2015 22:32

K31a64r73e37l 71D73r80d44a 6983315127569

Ten primátor okecává kolosální podvod. Vůbec si není jistý, zda doprava do Milady Horákové patří. Tak mu poradím. NEPATŘÍ! Noční uzavírky si strč za klobouk. Rv

  Dnes jede hlavní tah přes komerční zónu podél Vltavy. Obytné čtvrti zatěžuje minimálně.

  Na Máji se po kolapsu dělá vše proto, aby se sídliště postavilo na nohy a bylo přívětivé k životu. Přesně zde je nový park 4 Dvory, kam se stahují děcka ze všech sídlišť v okolí.

  Jen naprostý ignorant může přes rekreační plochu plnou děcek pustit dopravní spojku a středem sídliště Máj přímo pod okny místních bytů prosazovat tah na Litvínovice. Vždyť to popírá veškeré snahy o revitalizaci Máje ke klidnému a bezproblémovému bydlení.

  Budějovice mají primátora zralého na defenestraci. Rv:-/

  Spojka by měla smysl jen jako uzavřené napojení sídliště Máj na Husovu. S tím, že to ulice Milady Horákové i tak odnese. A hlavně, nikdy žádné Litvínovice. Pak by bylo třeba park pro děti ochránit a spojku vést dál od něj a za protihlukovou stěnou. Ale fakt to vypadá na primátora z Vodňan. Nejprve se postaví rekreační aktivita a pak přes ní město lupne "dálnici". Kocourkov. Rv

+1/−10
1.12.2015 14:25

T83o22m26á33š 15C40h81r70u61d79i59m89s57k70ý 5454966977586

člověk aby se pomalu začínal koukat po novém bydlení...:-(

+1/−1
1.12.2015 15:22

J58i23ř74í 63S13o91u26č72e24k 5216267359169

1. Plán realizovat tuto silnici vznikl dříve, než byl Máj postavený. Ví se o ní nějakých třicet let. Každý, kdo tam šel bydlet, si toho byl vědom.

2. Auta, která potřebují z Máje na Strakonickou nebo opačně musí je 3× delší trasu, která rovněž vede podél obytných budov. Tato auta by místo toho mohla jezdit přímo a navíc přes oblast, která obydlená není.

3. Nevím, kde jste přišel na to, že silnice povede „přes rekreační plochu plnou děcek“. Silnice samozřejmě přes park nepovede, dokonce ho ani nebude lemovat, ale povede 50 metrů daleko od nejbližšího rohu parku - od kavárny (kam ta děcka momentálně chodí hulit). Trávníky a relaxační okruh budou 150+ metrů daleko.

+11/0
1.12.2015 15:32

K48a82r18e70l 54D87r21d35a 6753745337699

3. Na mapy.cz je spojka zakreslená 50 m od restaurace. Žádných 150 m nikde nevidím. (Po okrajích možná.) Spojka prostě nový park obkrouží v dost těsné blízkosti 50 - 100 metrů. Nelžete, prosím.

  Ten chodník přes restauraci působí nedodělaně. Předpokládám, že bude pokračovat lávkou pro pěší přes hlučnou komunikaci. Tomu říkám rekreační plocha pro malé místní asociály jak vyšitá. ;-D

  1. Je podle mě také pěkný kec. Tato oblast se řeší zcela nově a řešení lze nově diskutovat. Máj se stavěl za bolševika. (Resp. konec výstavby 1992.)

  2. To sice souhlas. Ale Vy fakt hájíte, že se jednou pustí přes Máj ten samý provoz, co jde dnes na Litvínovice? Primátor otevřeně tvrdí, že toto je jen první krok, jak místní obyvatele zahlušit dopravou. :-P

  Měl by vysvětlit, proč město investovalo do Máje miliony, které teď hodlá znehodnotit. Nejlépe v trestním řízení. ;-D

0/−3
1.12.2015 18:53

J51i15ř82í 78S11o37u82č46e49k 5716877809299

Je obdivuhodné, když si usvědčený lhář(„přes rekreační plochu plnou děcek“) ještě troufá někoho obviňovat.

1. Ano, při návrhu Máje se jistě plánovala silnice o pěti pruzích proto, aby začínala i končila v louce a vedla odnikud nikam, to dává smysl. Pokud mi nevěříte, sežeňte si projekty z 80. let a podívejte se do nich.

„Pravdou je, že historicky měla ulice Milady Horákové zmíněnému účelu sloužit a z její velikosti je to dobře patrné.“

„"Mluví se o ní snad už dvacet let, měla tady dávno stát. Jednoznačně to urychlí cestu do centra a zpět. Tady by chtěl každý pohodlně cestovat městem, ale když může něco situaci zlepšit, hned se někdo staví proti," fandí spojce Miroslav Zedník ze Čtyř Dvorů.“

Zdroj: budejovice.idnes.cz

2. Na základě čeho tvrdíte, že tudy půjde tentýž provoz, který jde na Litvínovice? Lidé vždy jezdí z jednoho konkrétního bodu do druhého konkrétního bodu. Těžko by tudy jezdil člověk, který z těch Litvínovic potřebuje jinam než do severovýchodní části města - byla by to pro něj zajížďka.

+2/0
1.12.2015 19:23

K18a33r16e41l 26D70r53d36a 6723205167499

Vy jste na místě budoucí spojky nikdy nebyl, když je ten park plný děcek? To tady budete jako otevřeně lhát?

  1. Ano, místní komunikace má smysl. Až na znehodnocení rekreačně-sportovní oblasti, co se právě vybudovala.

  2. Řeším tranzit od Tábora a Příbrami na Krumlov. Budějovice u Vltavy ve špičce představují pěkný špunt. Pokud bude šance jak to objet, budu první, kdo pojede jinudy.

  Jak se napojí Milady Horákové na Litvínovice, budou to tudy pálit i kamiony hlava nehlava.

  Trval bych na tom, že se řeší pouze připojení Máje na Strakonickou. Obchvat Budějovic musí jít jinudy. Ne středem obytné čtvrti. Co je na tom nepochopitelného?

0/−3
1.12.2015 19:42

M98i89c19h85a33l 82P48a50v92l60á86t 9433933234829

Hmmm, po precteni zacinam chapat, proc budejicka radnice dela dlouhodobe pro dopravu ve meste to nejhorsi, co si lze jen predstavit. Jednou za uhersky rok chystaji neco prospesneho a hned do toho kdekdo vrta (a ani lhat se nestydi).

+7/−1
1.12.2015 15:59

J42i88ř65í 76S94o36u50č46e63k 5146927599149

Nevím, zda to nesledujete od začátku, ale pokud ne, pak vězte, že tohle už je jen třešinka na dortu. Nejlepší fází byl okamžik, kdy aktivistka madam Paukejová s přáteli podala stížnost na podjatost každého jednotlivého pracovníka magistrátu. Kvůli jejím stížnostem se prošvihnul termín a přišlo se o dotace, za které se silnice měla postavit.

+3/0
1.12.2015 19:03

K79a43r78e94l 75D38r11d47a 6733595267879

Na parku 4 Dvory mě posílá do kolen, že všechny ty atrakce jsou pořízené z Německa či Rakouska. Muselo to stát trojnásobek. Dotace EU to očividně snesou, zvlášť když utrácí českobudějovický úředník. Ale z hlediska českých dětí si připadám trapně, že Češi neumí dát do kupy pár dětských prolézaček a technických zajímavostí. Jako "neschopní Češi" se asi máme v Budějovicích cítit především trapně. ;-)

  Jo, a pak jsem zahlédl tu dětskou lanovku na Máji zamknutou na řetěz. Prý to spáchal místní rasistická městská policie. Asi se na dětském hřišti vyskytovaly nějaké děti. ;-D

  Zkuste to někdo okomentovat. Prý jsou tam agresivní romské děti. Ostatní se jich bojí. Tak byl zámek řešení. Ale přesně netuším o co šlo. Ale město buduje na Máji dětská hřiště za dotace EU kupované z EU a pak je zavře českým zámkem a znemožní jejich fungování. Co aby to tady nejprve pořešila kuliferdu primátora Šabatová, než on začne řešit nějakou spojku přes kterou plánuje řetěz. Třeba je to u něj nějaká nemoc. ;-D

0/−1
1.12.2015 19:58

M91i66l65a21n 45P68s38o49h87l54a95v24e88c 3272400559567

Tedy pane Drdo, s vámi bych chtěl mít dvojdomek, to bych si užil.

+1/−1
2.12.2015 12:38

M26i68c95h70a61l 64P25a52v92l28á77t 9853643154689

Ano, pani P. je skutecne "bezva", trochu to sleduju.. Ale asi neni uplne sama, viz zdejsi pan D.

+1/−1
2.12.2015 10:09

K76a73r53e16l 80D90r50d51a 6183675537659

Lhát? Zkuste to okomentovat. Přijde mi, jak když místní technokraté a úředníci v jedné osobě zoufale lapají po dechu, když s nimi hned každý poslušně nesouhlasí. ;-)

0/0
1.12.2015 19:25

J26i44ř64í 37K50o83c76u27r12e61k 6205394125498

Tak jistě. Auto dělá hluk. Když pojede kratší trasu tak se ten hluk vyzáří na té kratší trase a ne na té delší. Takže  bude i intenzivnější. ;-O

+1/−1
1.12.2015 17:26

L68u52k49á60š 62M33i49c37h46a24l 3727346733648

Vážený pane, doprava do Horákové patří a už tam měla být dávno. Kdo Vám dává právo omezovat zbytek obyvatel Máje, za které rozhodně nemluvíte. Prostě bydlíte ve městě a tohle je daň za to. 

Já bydlím na konečné u Lesa, ve špičce mi tu jede co 5 min trolejbus, co slyším už od kina a když se v létě chci dívat na televizi nebo něco, musím zavírat okna, protože jinak není nic slyšet. Nikdo se mě taky neptal a že by se měly měnit trasy autobusů pochybuji. 

Tohle jsou prostě ti "obyvatelé", kteří dělají jenom problémy a myslí jenom na sebe. Navíc že by došlo k nějakému masakr nárůstu dopravy nevěřím, když tomu tak nebylo ani v době, kdy byla kompletně uzavřena A.Barcala a jezdilo se kolem Vás.

Takže nazdar a sem se silnicí...

+7/−1
1.12.2015 17:49

K75a26r87e13l 18D97r98d17a 6373905367119

Sobec promluvil. Tomu říkám logika. "Hlavně že sousedovi chcípne stádo koz. To je mu třeba." Jděte se bodnout, starosto. Rv

  Přes Milady Horákové by měl jít výhradně místní provoz. A bude ho požehnaně. Pustit touto spojkou linky městské dopravy by bylo naopak vhodné. A pokud se tudy pustí tranzitní doprava, o kterou se snaží primátor, tak si pište, že to zničí bydlení na celém Máji a Šumavě. Ne pár lidem na Milady Horákové. Stačí se podívat na  provoz u kina. Jen místní generují mohutnou dopravu.

0/−2
1.12.2015 19:20

L87u87k65á24š 62M24i14c41h32a96l 3127566143308

Pane Drda, s vámi je jakákoli "diskuze" úplně zbytečná. Všichni jsme tedy sobci dojednoho, ale silnice vadí několik let jenom Vám. Auto můžou jezdit všem pod okny dle libosti klidně 48 hodin denně, ale ve Vaší ulici se nemůže zvednout doprava. 

Jo a nevím, jak dobře vidíte, ale obavy ohledně propojení do Litvínovic bych rozhodně neměl, protože tam, kde má vést silnice teď stojí domy a nebo je tam skládka, takže kudy by jí asi vedli? Tunel je docela drahá sranda, na to aby jí udělali, takže prvně bych zapojil mozek.

Ale člověk jako vy, co blokuje stavbu a všude jenom řve na ostatní, vidí jenom to co chce. Možná že nejjednodušší pro silnici i radnici by bylo přestěhovat Vás, což by vyřešilo spoustu věcí a ušetřilo hromadu peněz.

+3/−1
1.12.2015 20:59

K26a87r96e49l 63D25r20d21a 6503855737179

Pro Vaši informaci, nebydlím na Milady Horákové a problém se zdejší dopravou vidím poprvé. (Bydlí tady naše rodina a naše děcka si tady na sídlišti hrají. Přes Milady Horákové chodí na 4 Dvory, do školy, do centra či do Alberta.) Netečnost a hloupost místních mě irituje.

  Ano, máte pravdu, takto vedená diskuse s osobním napadáním je zcela marná. Rv

0/−2
2.12.2015 9:09

L31u14k49á60š 24M57i33c61h44a61l 3717326603588

Díky za reakce, hlavně že ignorujete argumenty ostatních. Můžete mi prosím tedy vysvětlit, kudy povede ona silnice do Litvínovic, což je dle vás hlavní důvod celé stavby a také důvod zvýšení dopravy.

A že vás lidi napadají, když vy děláte to samé, pokud má někdo jiný názor....

0/0
2.12.2015 18:36

K30a41r41e77l 24D40r97d86a 6803215207879

Tady jsou plány města. Nevím jak jsou aktuální, ale napojení Litvínovic má zde vysokou prioritu. Muselo by se zcela otočit uvažování na magistrátu, aby se hledalo jiné řešení.

www.c

0/0
2.12.2015 19:58

L37u21k89á75š 46M79i50c55h92a98l 3907716823538

Takže baráky strhneme a povede silnice :D Maximálně bude propoj po místní komunikaci, takže nějaká dvouproudovka kam kamióny stejně nebudou smět, protože jiná silnice se tam prakticky jenom těžko vejde, když je celej Švábák je zastavěn. Doporučuji vyrazit na výlet na podívat se na skutečný stav ;)

0/0
3.12.2015 19:21

K32a51r85e64l 26D74r87d14a 6943775797729

Asi neumíte číst, v textu máte, že je to namalované v územním plánu. Jinak dobrá připomínka. Staví se tady všude nové domy a město kolem nich hodlá protáhnout výpadovku. Místní by se při defenestraci primátora měli přidat k obyvatelům ulice Milady Horákové. ;-D

  Koukám na mapy. Žádné domy na stržení tady nejsou. Proti Milady Horákové je držena proluka souběžně s ulicí Na Stráňce. Týká se to lidí, co právě postavili nové domy Na sádkách.

  Dál silnice opět olemuje park Stromovka a zničí bydlení lidem, co právě postavili nové domy na kraji Litvínovic Pod Stromovkou. Jinak tady Litvínovice drží komerční zónu a protažení výpadovky lízne jen pár starousedlíků. Také by mohli přijít na defenestraci.

  Jinak jsou zde jen pole a protažení Milady Horákové do Litvínovic je o levné silnici za babku.

  Takováto komunikace spíš všem místním pomůže k cestám do Globusu přes Máj. Aneb, jak prodat pro pár cetek vlastní babičku. Aneb pokračuje tradice Budějovic, "na Máji žijí socky a Romové a na jejich životním prostředí nezáleží. Mají leda tak právo ustoupit přání ostatních "mnohem slušnějších" Budějovičáků." Takže na Máji se opět musí bát nejen místní dopravy z Budějovic, ale i tradičního společenského odsudku Budějovičáků. Máj je prostě vzorová vyloučená lokalita se vším všudy.

  Podle mě platí. Magistrát proinvestoval miliony, aby Máj revitalizoval. A teď se pouští do Jihozápadní spojky, aby Máj opět poničil. Primátor by měl dobře obhájit, že tímto neznehodnocuje veřejné investice. ;-)

  A další dobrá připomínka, měla by to být jen místní dvouproudá komunikace se zákazem vjezdu kamionů. Pro všechny případy. Pak to ale nesplní zálohu radiály na nábřeží...

0/0
4.12.2015 9:31

K70a42r18e44l 32D38r49d36a 6303225707689

Poznámka. Čtyřproudá komunikace - obdoba Milady Horákové - se sem všude vejde.

0/0
4.12.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz