Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policista smetl auto cestou k zásahu, trest na návrh poškozeného nepadl

Až rok vězení hrozil dvaadvacetiletému policistovi, který řídil služební vůz se zapnutými majáky a při vyjíždění z vedlejší na hlavní silnici poblíž českobudějovické nemocnice naboural do projíždějící Škody Octavie. Její řidič se při nehodě zranil. Teď se červnovou událostí zabýval soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i97s51o 19F95a10n48t12h11o44m53a69s 2893517946498

Mal som podobnu nehodu a na ukoncenie vysetrovania cakam uz tri mesiace.

http://www.noviny.sk/c/krimi/kamera-zachytila-nehodu-motorkara-a-policie

https://www.facebook.com/rudiger.molnar/videos/972794779460281/

:-/

0/0
4.1.2016 17:26

J45i32ř92í 39E39u83l10e43r 5628909456126

Není žádnou výjimkou vidět v ulicích auta, ze kterých je už z dálky slyšet velmi hlasitá hudba. Tedy spíš dunění z dodatečně instalovaných výkonných aparatur v kufru. Nedávno jsem v Brně viděl mladíka u auta s otevřeným kufrem téměř zcela zaplněným velkým basovým válcem, zesilovači a jinou podpůrnou elektronikou. Špendlík by nepropadl. Tak takový "tunning" bych zakázal a přísně postihoval. Právě kvůli velmi omezené schopnosti řidiče při hlasitém poslechu registrovat a následně správně reagovat na popsané situace. 314

+1/−1
30.12.2015 17:42

J18o18s15e78f 95K39y34z20o18u80r 4209280455

Kdyby to v ČB příslušníci PČR, zejména ti z motorizovaných jednotek, tak často nezneužívali tak na to budou lidé reagovat rychleji a lépe. Několikrát týdně jsme svědkem, kdy se hlídce nechce stát v koloně, nebo chce odbočit proti předpisů a zapne si maják a pak ho hned zhasne a pokračují pomalou hlídkující jízdou...jak pak má člověk rozlišovat co je nutné a co je jen zlovůle posádky :-(

+6/0
30.12.2015 16:33

K81a55r74e75l 95J62a88n21e78č64k52a 1769367555100

Naprosto souhlasím,velmi těžko se reaguje na náhle zapnutou sirénu. Jinak většina řidičů reaguje velmi dobře a místo udělá.

0/0
30.12.2015 22:15

M24i50c75h43a19l 12M98r92a35z48i89k 6937227704390

Zrovna v CB jsem kazdy tyden minimalne jednou svedkem toho, jak jede sanitka, houka a blika a neuhne se ji ani jedno auto, vsichni si stoji a blokuji zvesela sanitce cestu - vsem temto ridicum preji aby jednou k nim osobne nedojela sanitka vcas, protoze ji bude blokovat jiny pitomec za volantem.

0/0
30.12.2015 22:55

J36a51k82u20b 92K12n53e67c85h93t82o23v95s38k49ý 3350286131772

25000 odškodné?? To jsou jen drobné

+3/0
30.12.2015 12:50

K19a92m39i44l 84D36o78l56e81z50e57l 6712946984182

casto vidim, ze zejmena ridicky, ktere ziskaly ridicak omylem nevidi, neslysi, takze ona si sanitka chvili pocka...

+1/−2
30.12.2015 12:50

M34a25r35t53i45n 16S22k95á17l57a 8244297848958

Nechci se nijak zastávat řidičů, ale v městském provozu stačí mít kvalitně odhlučněné auto (prémiovou třídu), pustit si hudbu na normální hlasitost a už se mi dvakrát stalo, že jsem prostě sirénu neslyšel, když jsem vjel do křižovatky na zelenou a z jiné strany se tam najednou vynořilo auto s majákem, které přes budovu nebo nákladní auta prostě nebylo vidět. Je prostě nutná oboustranná ohleduplnost, žádným direktivním nařízením se to nevyřeší.

+5/0
30.12.2015 12:49

V95á97c64l74a19v 92J29e43b21a48v35ý 8650329963856

Moje zkušenost je taková, že hodně řidičů sirény a majáky ignoruje. Půl minuty slyším houkat sirénu, ale stejně tam těm policajtům/sanitkám lidi vjedou, jen aby projely o jednu křižovatku navíc.

A v takové Praze má telefon u ucha snad třetina řidičů.

Prostě bezohlednost vládne světu a chtělo by to spíše takovou změnu, že maják má absolutní přednost, aby se o to řidiči začali zajímat.

+2/−5
30.12.2015 11:33

F44r45a20n28t96a 30T24i19m92a58n 7410138801420

Mluvčí pražské záchranky to v jednom pořadu na ČT1 komentoval tak, že pokavaď jede auto na majáky, může vjet do křižovatky na červenou nebo může vjet na přechod, kde svítí chodcům zelená. Ale nesmí dojít k dopravní nehodě, protože jakmile dojde k dopravní nehodě a někoho třeba zraní, budou soudy popotahovat toho sanitáře, protože on vjel do křižovatky na červenou: https://www.youtube.com/watch?v=JXzd-3YkW2U&list=PLBjhVzhSQyfSFquv0NE7TUSbkJLQVw7Uq čas 4:03 a dál

+3/0
30.12.2015 13:33

J37a37n 22M58a70c85h 6536595176297

Pane Václave to co navrhujete by byla v CB u viaduktu sebevražda. Již 2x jsem byl svědkem jedoucího vozidla policie se zapnutými majáky, sirénou, které vjíždělo z Vrbenské ulice na Rudolfovskou k viaduktu a to tak razantně, že řidiči jedoucí po Rudolfovské k viaduktu, by neměli žádnou šanci uhnout. Přes bariéru domů nemůže být siréna vůbec slyšet a vůz je viditelný jen z křižovatky. Jen zázrakem tam v tu chvíli nikdo nebyl. Když tudy projíždí sanitní vůz, najíždí do křižovatky pomalu. Co to znamená? Řekl bych, že to bude tím, že řidiči sanitek mají ŘO na nákladní automobil a jsou "vyježdění", kdežto policisté mají ŘO na osobní automobil a podle toho jak jsou někteří mladí, toho asi moc nenajezdili. Abych se dostal z místa "A" do místa "B" co nejrychleji, nemusím přitom jet co nejrychleji, ale co nejohleduplněji. Rozdíl mezi jízdou sanitek a vozů policii, je obrovský.

+1/0
2.1.2016 20:25

P89e25t15r 81L24a15n19g 6496884980307

Podle mejch zkušeností jsou policajti hovada kteří jízdu bod majákama berou jako možnost se řádně vyblbnout. Už několikrát se mi stalo že jsem se musel vyhýbat střetu s nimi. Naposledy před čtrnácti dni, jedu po hlavní a z vedlejší vylítlo policejní auto který zaplo sirénu až těsně před křižovatkou. Se záchrankou/hasiči které potkávám na silnici mnohem mnohem častěji žádnou negativní zkušenost nemám.

+2/0
30.12.2015 11:13

M22i77c19h66a97l 75C82h54a81l59u60p26a 6628770209973

Záchranky to dělají často taky. Chápu, že to houkání za chvíli jde na nervy, ale takhle na poslední chvíli se ve městě blbě orientuje, odkud ten zvuk přichází.

+2/0
30.12.2015 11:16

V53á73c36l10a90v 85J13e97b16a14v19ý 8370789533326

Ve městě jedete maximálně 50, to snad není takový problém přibrzdit a rozhlédnout se, že. ;-)

+1/−4
30.12.2015 11:36

M62i90c43h16a24l 43C49h13a86l76u75p61a 6478400639873

Vy jako vidíte za roh? Prostě se najednou ozve houkání, kvůli rozléhání to přichází ze všech stran a auto není vidět, protože je ještě za rohem budovy. Pokud houkají s předstihem, tak se dá poznat, odkud přijedou.

+4/0
30.12.2015 12:26

M29a45r93t21i95n 25K71a30d30l90e15c 5671905713734

já sem zase čet lidi co viděj že policajt nestih zelenou, tak zapnul maják a hned za křižovatkou ho zase vypnul. :D Tomu sem moc nevěřil, ale pak sem je jednou viděl udělat to samý. Tak už tomu věřim. A bylo mu úplně u zadele že ta křižovatka byla plná svědků.

0/0
30.12.2015 15:41

T27o12m15á38š 63S70l43u13n82s20k34ý 6324228231193

:)) tak jestli pred vami jela pani na plny plyn, zatimco vy jste uz dlouho dopredu mel nohu z plynu(mimochodem, nemate zpomalit, ale zastavit u krajnice) a presto jste mel co delat, abyste do ni nenaboural, tak bych se na vasem miste radeji podival na brzdy, asi nebudou uplne ok ;)

+3/0
30.12.2015 11:11

J50o60s75e49f 30N17o42v59á20k 6663750712859

šoféři integrovaného systému si stěžují, že řidiči majáky ignorují. nojo a co je lepší, než když je chvilku (jak vy říkáte) ignorují, nebo když na první bliknutí v zrcátku zahamuje těsně před zatáčkou?

0/0
30.12.2015 11:09

J93o51s43e45f 94D15o12l44e44ž35a35l 1346577121

Ano, to je taky chyba, plno řidičů vidí v zrcátku blikačky a jediné řešení situace, které znají, je dupnout na brzdy (to se dá říct o krizových situacích obecně), ale už vůbec neřeší kde se zrovna na vozovce pohybují a jaký je provoz kolem nich a samozřejmě, že by je třeba napadlo, ještě nějak směrovými světly dát najevo, co vlastně chtějí udělat, se taky moc často nestává...

+2/0
30.12.2015 11:29

M89a37r84e90k 48K17a16l81i63n17a 3259314525198

TAkto, pochopitelně s otři nulami více, se měl vyřešit i případ Janouška. Je špatně, že poškození, o které jde v první řadě, nemohou odebrat /v případě tučného vyrovnání/ souhlas s trestním stíháním... Bylo by to pozitivní hlavně pro ty poškozené, kteří by měli šanci a nmnohem lepší odškodné než dnes a to by mělo být prvotní...

0/0
30.12.2015 11:00

M69i54c27h96a94l 70C27h88a67l89u86p26a 6188160169253

Ono záleží i na způsobené škodě, vážné poškození zdraví asi mimosoudně neprojde.

+3/0
30.12.2015 11:06

L50u23d94m58i39l69a 81N80o83v32á78k86o69v78á 5379791834599

Takto v podstatě souhlasíte s beztrestností "pracháčů".

V případě Romeše šlo ale i o alkohol (nesouhlas s odběrem krve=požití alkoholu). A nesouhlasil nejspíš proto, že si zhusta a rád něco šlehne, což by se určitě prokázalo.

+2/0
30.12.2015 11:08

J34a74n 79U18l37r62i40c72h 8488273106601

Rozumim tomu ze v nekterych pripadech ma opodstatneni vyjimka pro policii, diky ktere nemusi mit bezpecnostni pasy. Nechapu ale proc neni policista pripoutany kdyz jede zasahnout k domacimu nasili. V tomto prpade je to jen policejni arogance. Ja mam vyjimku tak se nebudu nikde poutat. Zajimalo by me jake naklady jsou spojene s lecenim policistu, kteri se zrani diky tomu ze nejsou pripoutani.

+3/0
30.12.2015 10:54

M89a97r74e57k 90K73a17l56i60n39a 3849444255218

Protože jde třeba kolikrát i o vteřiny, navíc se pas může např. zaseknout, apod.. Na cestě k zásahui zbytečně zdržuje...

0/−4
30.12.2015 11:01

J48a47n 11U97l20r58i46c33h 8568813506691

Kdyz jedou zasahnout k domacimu nasili, tak urcite nejde o ty 2 sekundy, ktere zabere se potom odpoutat.

+3/0
30.12.2015 11:05

J15a67r95o98s96l43a63v 82H70o87r87á93k 8312464155769

O jaké vteřiny? Vím kam jedu, tak se odpoutám deset vteřin před zastavením a je to stejné - celkově neztratím ani vteřinu. Zaseknutý pás? Jezdím už dvacet let a ještě se mi to nestalo. Jistě, stát se může ledacos, třeba se můžou zaseknout dveře...

+7/0
30.12.2015 11:06

M12i73c44h94a73l 21C51h91a34l46u28p89a 6128520739283

Tak odpoutat se může třeba v cílové ulici. Jet tak celou cestu mi přijde riskantní. Btw, airbagy ty auta nemají?

+3/0
30.12.2015 11:08

J74i49ř14í 11S88c63h40m87i11d61t 3379761594227

S toho plyne jen jedno, že policisté nezvládají svou práci!! Hledají někde viníka, jen né u sebe. Přece, ikdyž jedu na majáky, musím mít situaci pod kontrolou a né někde bezhlavě vletět a spoléhat se na majáky!! to určitě zásah neuspíší, ba naopakRv

+5/−2
30.12.2015 10:48

T13o88m22á40š 56U53r18b16á74n41e55k 4547179718953

Mě !Z! toho plyne, že jste ve škole do hodin českého jazyka asi moc nechodil ;-)

0/0
30.12.2015 12:26
Foto

P44e92t68r 45K24o75č55i96č11k74a 4239198146167

Jsem řidič-záchranář na záchrance v italské Veroně.

Zde jsou největším problémem řídiči, kterým nestačí autorádio, ale musí hudbu poslouchat ze svého mobilu a uši mají ucpané sluchátky, takže naprosto eliminují jeden z důležitých smyslů potřebný pro bezpečný provoz.

Druhým problémem jsou řidiči, a těch je většina, že se neumí chovat když je dojede sanitka, a sice chtějí uhnout, (přitom by stačilo jen to) ale nejprve začnou brzdit téměř až do zastavení, a pak uhnou. Znásobte si toto chování počtem aut která to udělají, a toto zdržení může být důvodem, proč přijedete pozdě. To už stojí za zamyšlení, ne?

To by ovšem autoškoly museli učit i tyto praktické věci, nejen chrlit držitele řidičských průkazů...

+7/0
30.12.2015 10:46

V71l59a23d24i74s33l25a10v 89B21u26r73y66š43e38k 1699422187334

jsem nedávno viděl podobně starého policistu, který stál za dědou v autě na křižovatce, kde svítila červená, já tam čekal na přechodu, najednou mladíka jako by něco kouslo a zapnul maják, houkačku a mával rukama, ať jede děda na červenou, jenže děda nechtěl, bál se, výsledkem bylo, že nejel ani na zelenou a mladík za kvílení sirémy mu šel něco vysvětlovat, jak to dopadlo nevím, protože jsem šel pryč, jinak si myslím, že je se ani nedivím, když v přeplněným městě slyší řidič sanitku skoro pořád, někdy i dvě, že otupí a nereaguje tak, jako když ji slyší jednou za týden na prázdné silnici

+4/0
30.12.2015 10:34

V25á14c26l43a18v 24J97e37b42a24v39ý 8810409983116

Pokud otupí, je na čase vrátit řidičák a jít dělat k lopatě.

+1/−2
30.12.2015 11:39

P68e68t95r 40N91o96v71o29t91n78ý 9331969110885

No a teď když si PČR vymyslela majáky schované v autě, bude ještě težší identifikovat odkud zvuk přichází. Já preventivně brzdím a zajedu ke kraji. Když vidím blikající sanitku, jak jede na červenou, vždy přibrzdí a křižovatku projede pomaleji. U PČR se s tímto jevem setkávám méně často.

+7/0
30.12.2015 10:33

J62i71ř15í 79S10c80h89m66i42d79t 3169601354867

Tady jsem zvědavý jak budou dopadat soudní spory, jelikož ta nová auta neodpovídají vyhlášce a tedy nemají na cestě, jako policejní auta, co dělat8-o

+1/0
30.12.2015 10:53

M66i74c81h44a43l 67M41r69a10z46i77k 6407287424960

Ze zvedavosti v cem neodpovidaji? A ktere vyhlasce? Oni kdyby neodpovidali, tak nedostanou homologaci, a tu maji, tedy odpovidaji.

0/0
30.12.2015 23:00

M50i39c89h11a36l 53C61h67a76l59u97p30a 6778110629603

Sanitky moc rychle nejezdí, zatáčky taky musí brát pomaleji než osobní policejní. U těch dodávek bych se bál, že to převrátí...

0/0
30.12.2015 11:10

K85a46r46e42l 34B13a50r62t66á30č31e12k 9142439322495

budte v klidu tohle jsou vozy dalnicni policie.....

0/0
31.12.2015 9:18

P71e34t44r 38B76r69o34ž 8592234236244

Největší problém jsou ostatní řidiči, jak jede sanitka pod majáky, nevědí, co dělat. Před měsícem jela sanitka v protisměru na prázdné silnici pod majáky, já sundal nohu z plynu,zpomalil a automaticky se uhýbal ke kraji (i když tam byla spoustu místa) Řidička přede mnou jela, jela, a když se sanitka přiblížila na dohled, dupla na brzdu a stála uprostřed pruhu, byl jsem rád, že jsem dobrzdil...

+3/0
30.12.2015 10:13

V67l83a68d20i91s97l82a26v 54B80u95r64y25š35e49k 1479692327394

a přitom když jela sanitka v protisměru a měla jak říkáte dost místa, tak jste neměli oba na její blikání a houkání nějak reagovat a pokračovat v jízdě jako by tam nejela

+1/−3
30.12.2015 10:17
Foto

T64o71m26á75š 80K15i76r28o31v 1185768225817

Já ale dělám to samé, když spatřím sanitku v protisměru. Dle mého názoru je to lepší a kluci ze sanitky mají více místa na průjezd8-o

+1/0
30.12.2015 10:44

V21l89a36d94i81s61l20a19v 15B59u15r94y90š38e79k 1229502297854

já to tak nedělám, pokud je tam dost místa tak nevytvářím nebezpečné situace, tak jako řidička před panem Brožem, ale může to být i ovlivněno tím, že vozidla s právem přednostní jízdy potkávám několikrát denně a je mě jasný, že ten kdo ho potká jednou za týden na to bude mít jinej názor

0/0
30.12.2015 10:58

M88i89r82o58s94l67a92v 39T86i31š64e93r 4459149834812

Problém č. 2, hned po ignorujících řidičích, je nešťastná modrá barva signálu, která je vedne strašně špatně vidět. Ve dne se to vynahrazuje velmi výkonnými výboji (světly), kdy barva přechází do bílé (respektive vypadá jako bílá), zatímco v noci jsou tyto signály zbytečně silné a naopak oslňují/oslepují i řidiče zásahového vozu. Už delší dobu se ví, že by bylo vhodné doplnit je třeba signálem červeným nebo alespoň oranžovým.

+3/0
30.12.2015 10:06

F14e45r22d52i86n70a28n55d 66S65l69a84v23í48k 1475192672569

oranžovým ne, ten má podle zákona již použití dané. Ale červený by to chtělo.

+3/0
30.12.2015 10:10

M35i91c30h16a77l 10C24h67a80l32u83p94a 6208580869533

Podle našich úžasných zákonů nebyla povolená ani červená (že by se to pletlo s brzdovými nebo co). Ale to už snad zrušili.

V některých zemích používají k modré i tu oranžovou, myslím, že to bylo v nějakém filmu v Paříži.

0/0
30.12.2015 11:14

F96e18r15d17i42n11a29n64d 13S37l11a32v53í72k 1825262842779

A sranda nastane až se do provozu vřítí 50 neoznačených Octavii s majáčky v interireru pod střechou, řizené podobně schopnými individui, která mají pocit, že modrý maják jim dává moc i nad fyzikálními zákony.... to bude krása...

+10/−3
30.12.2015 10:04

V56l57a88d82i38s44l52a72v 12B47u32r81y70š58e35k 1369932497104

že někoho zabijí je jasný už teď

+2/0
30.12.2015 10:18

T61o49m92á89š 11L51u73d71v22í44k 1360587114772

Zajímalo by mě k jakému případu jeli. Špatné parkování nebo snad překročení povolené rychlosti? Sami ze sebe dělají blbce. Do oči bijící je pak počet dopravních nehod v Praze způsobených Policií. Druhý řidič ani neměl pásy, hlavně že to sami pokutují.

0/−9
30.12.2015 9:58

M34i80r39o95s18l35a76v 71T88i38š26e27r 4799549404722

Osoby ve vozidlech IZS pásy mít nemusí. Minimálně ty povolané, pokud jedou se zapnutým výstražným zařízením.

+7/0
30.12.2015 10:00

J27a46r87o76s84l26a17v 63H97o80r86á69k 8802594675209

A jakou má taková výjimka logiku? Já tedy obecně nechápu důvod jakéhokoliv nařízení, která má chránit člověka jen sám před sebou (pásy, helmy apod.), ale když už ho někdo prosadí do zákona, proč jsou z toho takové podivné výjimky?

0/−2
30.12.2015 10:14

V72á80c92l34a54v 96P96o41u74s83t76k14a 3610841332

Ta výjimka má tu logiku, že takový policista či hasič může okamžitě zasahovat (klidně i z jedoucího auta), platí to i pro instruktory autoškol, aby mohli v případě nutnosti zasáhnout žákovi do řízení.

+7/0
30.12.2015 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.