Diskuse k článku

Čekají na obchvat. Kolem školky v Dasném projede 20 tisíc aut denně

Zmizí kolony aut a u silnic bude bezpečněji. To jsou hlavní výhody obchvatů, které chybí řadě měst a obcí v Jihočeském kraji. V plánech jich je jedenáct za stovky milionů korun. Nejvíce se čeká na ten kolem Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a34r97e93l 37D69r28d85a 6143595887139

Na mapách.cz jsou namalované obchvaty na D4. Čimelice, to je zase zrůdnost. Přímá dálnice by logicky šla kolem zámečku Schwarzenberga. Tak se zvolil řádný oblouček dostatečně daleko. Všichni řidiči si budou zajíždět. Uvítal bych, aby dálnice v Česku kličkováním nepřipomínaly silnice 3. třídy. :-P

0/0
20.2.2016 11:44

J77a25k62u46b 48V17o69k27a31t84ý 8684727382254

ono jestli to nebude tím, že kolem zámečku by vedla taky těsně mezi dvěma obcema = hluk

0/0
22.2.2016 9:32

K32a54r72e89l 86D42r61d60a 6243975477109

Koukám na intenzity dopravy. Ztraceným místem v republice se stal kdysi luxusní a klidný Spořilov. Středem jde spojka s 52 tis. auty denně. Kolem provoz z D1 se 100 tis. auty denně. A z druhé strany Jižní spojka se 120 tis. auty denně. Velká doprava se motá i přes sousední Jižní Město.

Jinak dálniční síť vcelku odpovídá poptávce. D4 od Příbrami vykazuje tak 25 tis. aut denně. Zatímco D4 u Písku má trapných 10 tis. aut denně a zeje prázdnotou. Vyhozené peníze s ohledem na to v jaké krizi jsou ostatní dálnice v Česku.

D3 u Tábora stejná katastrofa. 10 tis. aut denně. Vyhozené peníze. Hlavní problém tady generuje místní doprava, kterou obchvaty po D3 odkloní jen částečně.

To samé Budějovice. Ty zahlcuje vlastní doprava. Směry do okolí jsou dopravně "nevýznamné". Směr Písek 14 tis. aut denně, směr Krumlov 12 tis., směr Kaplice 10 tis., směr Třeboň 14 tis., směr Tábor 12 tis. Budějovicím pomůže D3 jako městský okruh. Ale jako dálnice nemá téměř opodstatnění.

(Těch 20 tis. aut v Dasném je kapku nadhodnoceno.)

0/0
20.2.2016 10:44

T23o19m17á53š 55S33y48s 2804599540593

Až se postaví obchvaty, bude se stavěl kolem obchvatů a za chvíli bude třeba nových obchvatů

0/0
19.2.2016 23:24

M65i35l64a22n 46W72e22l24s71e56r 5512268108641

Až se postaví obchvat Češnovic, můžou jejich oblíbenou hospodu zavřít. Teď jí za hodně peněz rekonstruují. A pak bude prázdná. Stejně jako v jiných obcích s obchvatem.

A jestli to vydrží krámek ve Strážkovicích je otázka.

0/0
19.2.2016 14:02

M98i48l93a60n 20W77e38l44s34e57r 5642768948261

"Na odbočce ze Strážkovic směrem na Trocnov vyroste kruhová křižovatka," PROČ? Vždyť to stojí tolik peněz. Obyčejná křižovatka by stačila.

0/0
19.2.2016 14:00

K22a95r32e38l 55D41r22d44a 6103715437409

Vyčůránkové v akci? Do Budějovic povede D4 a D3. D4 ukončená v Písku je polovičaté řešení. Takže se pomocí "obchvatů" přivede jednou do Budějovic a nebudeme jí říkat D4. A k tomu jede D3, co zničí Posázaví. Poslední slušnou zeleň na okraji Prahy. To aby se Jihočechům jezdilo co nejlépe. Rv

A školka v Dasném? Vždy si říkám, kdo si tady bere malá děcka za rukojmí a nacpe jim hřiště "doprostřed" výpadovky? Nebylo by nejjednodušší, než plkat o obchvatu, školku přemístit do nějakého objektu dál od silnice? Nebylo by to rychlejší, pro děti lepší a mnohem levnější řešení? :-P

0/−4
19.2.2016 13:36

J41a60k91u38b 42V54o94k57a13t79ý 8834277542394

vy máte zajímavé názory pane Drda. V Praze vám všude vadí tramvaje a tady vám vadí že u silnice v obci jsou lidé :D ... takže v Praze dle vás tramvaje hlukem ničí bydlení, ale v této obci je v pohodě takový vysoký počet vozidel, to bydlení nekazí? Není to jen o té školce, ale také o tom vedle toho tahu bydlet, jít přes tento tah naproti někoho navštívit, či do obchodu ...

+3/−1
19.2.2016 15:12

K30a10r17e56l 68D77r95d75a 6593595287879

Záměrně to motáte a lžete. Naučte se číst. V Dasném je mateřská školka na výpadovce. A tady to starostka používá jako argument pro výstavbu obchvatu. Ona tam dennodenně drží děti na tahu kamionů, aby si nejspíš ochránila vlastní nemovitost za rohem. To je přece velká bezohlednost. Nebo to snad vidíte jinak?

Obchvat bude za 10-20 let. Děti chodí do školky 4 roky. Kolik generací dětí tady obec vydusí pro nic? Zajistit budovu dál od silnice by přece měla obec zvládnout raz dva. Tento stav je tady roky.

Provoz neřeším. Je tady velký. Je to tah obcí a jiný není. Obchvat beru, jen v tom vidím boudu, jak si Budějovice pořídí dvě dálnice do Prahy za naše peníze.

Už jen ten popis "jihočeské zlodějny". "Pištín je v pohodě, ten obchvat má. Takže nový obchvat opět obkrouží Pištín a končit bude za Sedlecem." Praha nemá na opravy ulic, a tady si jihočeská mafie vymýšlí vzdušné zámky. Dasné má 300 obyvatel, Češnovice mají 200 obyvatel, Pištín cca 300 obyvatel... To už se vyplatí utratit tady zase pár miliard. Návratnost za pár let. ;-)

+1/0
20.2.2016 0:12

M53a32r86e13k 92Š87n75o46b96r 9830425290324

Pokud vím, tak D4 není plánována do ČB. Jestli se má někdy tahle komunikace odrazit od Písku dál, tak prý snad někam přes Šumavu. I když všichni víme, jak to s rychlostí budování dálnic u nás je (kor když by měla vést opravdu přes Šumavu) ... .

0/0
20.2.2016 9:32

K32a98r67e43l 41D21r15d82a 6253215217379

Jistě, ale ze směru od Strakonic jde malý provoz a D4 pak využívají spíš od Horažďovic. Provoz na Strážný je minimální. Na to bude silnice 1. třídy stačit ještě dalších 50 let. A na německé straně neexistuje napojení na dálnice. Naopak D3 se napojí na dálnici u Lince. D4 k hranicím ještě dlouho nepovede.

D4 je nyní zakončena před Strakonicemi dálničním napojením Písku, které přejde na vcelku nebezpečnou E49 na Budějovice. Logické by bylo prosadit zlepšení E49, obchvaty, víc proudů, možnosti předjíždění. Je to tady nejvíc užívaná komunikace a pořád nějací mrtví. Přitom je užívána paradoxně víc, než samotná D4 na Prahu.

Na provoz, co generují Budějovice, mi přijdou dvě dálnice jako neskutečné plýtvání. Bohužel to odpovídá situaci. Jsou tady dva obdobné směry na Prahu. Protáhnout oficiálně D4 od Písku na Budějovice by bylo prospěšné. Pak mi ale prosazování "obchvatů" "pomocí ohrožených školek" přijde jako matení pojmů a polovičaté řešení. Víc jak dvouproudá silnice z toho asi nebude a přijde mi to jen jako krátkozraké záplatování špatné E49. Bylo by fajn bavit se víc upřímně a řešit problém komplexně. ;-)

+1/0
20.2.2016 11:32

J53a12k65u44b 64V10o41k19a53t10ý 8714707102854

silnice je hojně využívána, ano,. Taky ale tím, že je to hlavní směr Plzeň - Budějovice, nejen na Prahu. Dálncie D4 končí na Nové Hospodě, dále na Písek pokračuje momentálně už R, ale D u toho nikdy nebude, to by musela projít zásadní rekonstrukcí, protože nesplňuje parametry pro D.

Proč by nemohla používat školku jako argument? Protože stát není schopný postavit obchvat, tak bude obec odsouvat vše od hlavní silnice, no a pak vlastně ten obchvat není třeba :D

0/0
22.2.2016 9:37

P94a51v17e41l 45Ř67a87p33e46k 7772376419285

Tady by se mělo vybírat mýtné, a ne někde na dálnici, které jsou na rozdíl od průjezdu skrz obce na takový provoz dimenzované. A z vybraného mýtného by následně mohl vzniknout obchvat.

+1/0
19.2.2016 13:26

J47a23k14u37b 21V74o75k49a85t20ý 8124417832104

problémem je, že kdyby se zde platilo mýtné, tak ty auta budou jezdit jinudy :/ Najdou si cestu po silnicích II. a III. třídy, to by se muselo řešit komplexně nějakým zákazem na okolní komunikace a myslím, že to nebude zas tak jednoduché... jinak by to dle mě efekt nemělo

0/0
19.2.2016 15:10

Najdete na iDNES.cz