Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čekají na obchvat. Kolem školky v Dasném projede 20 tisíc aut denně

Zmizí kolony aut a u silnic bude bezpečněji. To jsou hlavní výhody obchvatů, které chybí řadě měst a obcí v Jihočeském kraji. V plánech jich je jedenáct za stovky milionů korun. Nejvíce se čeká na ten kolem Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10a79r90e30l 69D14r48d91a 6723265577349

Na mapách.cz jsou namalované obchvaty na D4. Čimelice, to je zase zrůdnost. Přímá dálnice by logicky šla kolem zámečku Schwarzenberga. Tak se zvolil řádný oblouček dostatečně daleko. Všichni řidiči si budou zajíždět. Uvítal bych, aby dálnice v Česku kličkováním nepřipomínaly silnice 3. třídy. :-P

0/0
20.2.2016 11:44

J68a94k62u41b 98V51o43k95a93t34ý 8874337432344

ono jestli to nebude tím, že kolem zámečku by vedla taky těsně mezi dvěma obcema = hluk

0/0
22.2.2016 9:32

K84a92r88e30l 11D89r86d89a 6623635977159

Koukám na intenzity dopravy. Ztraceným místem v republice se stal kdysi luxusní a klidný Spořilov. Středem jde spojka s 52 tis. auty denně. Kolem provoz z D1 se 100 tis. auty denně. A z druhé strany Jižní spojka se 120 tis. auty denně. Velká doprava se motá i přes sousední Jižní Město.

Jinak dálniční síť vcelku odpovídá poptávce. D4 od Příbrami vykazuje tak 25 tis. aut denně. Zatímco D4 u Písku má trapných 10 tis. aut denně a zeje prázdnotou. Vyhozené peníze s ohledem na to v jaké krizi jsou ostatní dálnice v Česku.

D3 u Tábora stejná katastrofa. 10 tis. aut denně. Vyhozené peníze. Hlavní problém tady generuje místní doprava, kterou obchvaty po D3 odkloní jen částečně.

To samé Budějovice. Ty zahlcuje vlastní doprava. Směry do okolí jsou dopravně "nevýznamné". Směr Písek 14 tis. aut denně, směr Krumlov 12 tis., směr Kaplice 10 tis., směr Třeboň 14 tis., směr Tábor 12 tis. Budějovicím pomůže D3 jako městský okruh. Ale jako dálnice nemá téměř opodstatnění.

(Těch 20 tis. aut v Dasném je kapku nadhodnoceno.)

0/0
20.2.2016 10:44

T55o28m71á29š 62S48y11s 2594519820483

Až se postaví obchvaty, bude se stavěl kolem obchvatů a za chvíli bude třeba nových obchvatů

0/0
19.2.2016 23:24

M80i88l96a74n 22W21e75l45s65e44r 5762258288891

Až se postaví obchvat Češnovic, můžou jejich oblíbenou hospodu zavřít. Teď jí za hodně peněz rekonstruují. A pak bude prázdná. Stejně jako v jiných obcích s obchvatem.

A jestli to vydrží krámek ve Strážkovicích je otázka.

0/0
19.2.2016 14:02

M82i38l66a70n 14W95e56l84s80e78r 5242438548331

"Na odbočce ze Strážkovic směrem na Trocnov vyroste kruhová křižovatka," PROČ? Vždyť to stojí tolik peněz. Obyčejná křižovatka by stačila.

0/0
19.2.2016 14:00

K37a81r60e85l 14D13r91d55a 6883775207539

Vyčůránkové v akci? Do Budějovic povede D4 a D3. D4 ukončená v Písku je polovičaté řešení. Takže se pomocí "obchvatů" přivede jednou do Budějovic a nebudeme jí říkat D4. A k tomu jede D3, co zničí Posázaví. Poslední slušnou zeleň na okraji Prahy. To aby se Jihočechům jezdilo co nejlépe. Rv

A školka v Dasném? Vždy si říkám, kdo si tady bere malá děcka za rukojmí a nacpe jim hřiště "doprostřed" výpadovky? Nebylo by nejjednodušší, než plkat o obchvatu, školku přemístit do nějakého objektu dál od silnice? Nebylo by to rychlejší, pro děti lepší a mnohem levnější řešení? :-P

0/−4
19.2.2016 13:36

J96a29k31u89b 36V37o88k89a94t76ý 8954637932964

vy máte zajímavé názory pane Drda. V Praze vám všude vadí tramvaje a tady vám vadí že u silnice v obci jsou lidé :D ... takže v Praze dle vás tramvaje hlukem ničí bydlení, ale v této obci je v pohodě takový vysoký počet vozidel, to bydlení nekazí? Není to jen o té školce, ale také o tom vedle toho tahu bydlet, jít přes tento tah naproti někoho navštívit, či do obchodu ...

+3/−1
19.2.2016 15:12

K67a11r74e63l 29D87r82d93a 6843795407729

Záměrně to motáte a lžete. Naučte se číst. V Dasném je mateřská školka na výpadovce. A tady to starostka používá jako argument pro výstavbu obchvatu. Ona tam dennodenně drží děti na tahu kamionů, aby si nejspíš ochránila vlastní nemovitost za rohem. To je přece velká bezohlednost. Nebo to snad vidíte jinak?

Obchvat bude za 10-20 let. Děti chodí do školky 4 roky. Kolik generací dětí tady obec vydusí pro nic? Zajistit budovu dál od silnice by přece měla obec zvládnout raz dva. Tento stav je tady roky.

Provoz neřeším. Je tady velký. Je to tah obcí a jiný není. Obchvat beru, jen v tom vidím boudu, jak si Budějovice pořídí dvě dálnice do Prahy za naše peníze.

Už jen ten popis "jihočeské zlodějny". "Pištín je v pohodě, ten obchvat má. Takže nový obchvat opět obkrouží Pištín a končit bude za Sedlecem." Praha nemá na opravy ulic, a tady si jihočeská mafie vymýšlí vzdušné zámky. Dasné má 300 obyvatel, Češnovice mají 200 obyvatel, Pištín cca 300 obyvatel... To už se vyplatí utratit tady zase pár miliard. Návratnost za pár let. ;-)

+1/0
20.2.2016 0:12

M32a72r10e14k 27Š22n73o84b73r 9650585520884

Pokud vím, tak D4 není plánována do ČB. Jestli se má někdy tahle komunikace odrazit od Písku dál, tak prý snad někam přes Šumavu. I když všichni víme, jak to s rychlostí budování dálnic u nás je (kor když by měla vést opravdu přes Šumavu) ... .

0/0
20.2.2016 9:32

K34a47r77e36l 73D87r63d28a 6123385387359

Jistě, ale ze směru od Strakonic jde malý provoz a D4 pak využívají spíš od Horažďovic. Provoz na Strážný je minimální. Na to bude silnice 1. třídy stačit ještě dalších 50 let. A na německé straně neexistuje napojení na dálnice. Naopak D3 se napojí na dálnici u Lince. D4 k hranicím ještě dlouho nepovede.

D4 je nyní zakončena před Strakonicemi dálničním napojením Písku, které přejde na vcelku nebezpečnou E49 na Budějovice. Logické by bylo prosadit zlepšení E49, obchvaty, víc proudů, možnosti předjíždění. Je to tady nejvíc užívaná komunikace a pořád nějací mrtví. Přitom je užívána paradoxně víc, než samotná D4 na Prahu.

Na provoz, co generují Budějovice, mi přijdou dvě dálnice jako neskutečné plýtvání. Bohužel to odpovídá situaci. Jsou tady dva obdobné směry na Prahu. Protáhnout oficiálně D4 od Písku na Budějovice by bylo prospěšné. Pak mi ale prosazování "obchvatů" "pomocí ohrožených školek" přijde jako matení pojmů a polovičaté řešení. Víc jak dvouproudá silnice z toho asi nebude a přijde mi to jen jako krátkozraké záplatování špatné E49. Bylo by fajn bavit se víc upřímně a řešit problém komplexně. ;-)

+1/0
20.2.2016 11:32

J10a94k26u68b 27V87o58k67a63t36ý 8844717822134

silnice je hojně využívána, ano,. Taky ale tím, že je to hlavní směr Plzeň - Budějovice, nejen na Prahu. Dálncie D4 končí na Nové Hospodě, dále na Písek pokračuje momentálně už R, ale D u toho nikdy nebude, to by musela projít zásadní rekonstrukcí, protože nesplňuje parametry pro D.

Proč by nemohla používat školku jako argument? Protože stát není schopný postavit obchvat, tak bude obec odsouvat vše od hlavní silnice, no a pak vlastně ten obchvat není třeba :D

0/0
22.2.2016 9:37

P20a88v37e48l 24Ř21a49p25e50k 7602186169315

Tady by se mělo vybírat mýtné, a ne někde na dálnici, které jsou na rozdíl od průjezdu skrz obce na takový provoz dimenzované. A z vybraného mýtného by následně mohl vzniknout obchvat.

+1/0
19.2.2016 13:26

J60a38k43u92b 46V10o19k11a53t56ý 8964257972934

problémem je, že kdyby se zde platilo mýtné, tak ty auta budou jezdit jinudy :/ Najdou si cestu po silnicích II. a III. třídy, to by se muselo řešit komplexně nějakým zákazem na okolní komunikace a myslím, že to nebude zas tak jednoduché... jinak by to dle mě efekt nemělo

0/0
19.2.2016 15:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.