Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič autobusu přejel koleje na červenou. Pak zabrzdil a žena se zranila

Řidič linkového autobusu vjel ve čtvrtek ve Včelné na Českobudějovicku na železniční přejezd v době, kdy svítila výstražná červená světla. Cestující na něj zakřičeli a on za kolejemi rychle zabrzdil. To ovšem nečekala starší žena, která upadla na podlahu a zranila se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i82r75i 97F98u36c32h73s 3909431445519

Od dětství jsem měl zvláštní hobby. Sedět v busu vpředu na trojce a napjatě sledovat jízdu, soucítit jízdu s řidičem. Naučil jsem se plynulou jízdu, kterou ovládali a předvídavosti. Špičkoví řidiči dálkových busů bývali dříve elitou. Nikdy, podtrhuji třikrát, nikdy jsem nezažil, aby řidič busu vjel na koleje na červenou. Zvyk před kolejemi zastavit a rozhlédnout se, se mi tímto pozorováním dostal tak pod kůži, že dodnes tak činím i s osobákem. Ani bílá světla nejsou zárukou, již jsem zažil jejich závady. Ale vjet na koleje na červená světla jsem nikdy nezažil, myslím v busu. Navíc ty přejezdy u Včelné jsou nesrovnané a potřebují pomalý přejezd.

0/0
13.3.2016 12:52
Foto

T90o75m58á79š 89M42i83h96a51l87i45k 1819304233105

Vyhodiť a obviniť !!! !!!!!!

0/−1
28.2.2016 13:23

P98a44v32e61l 44J56o20s76e62f 69M53ö46r26t61l 9729511402507

Odvolání se na policii, že v minulosti.....je úžasné. Bez jediného odkazu, kdy se tak stalo naposled. To je mistrovská věta. Hlavně, když se něco napíše. Čtenář to prostě pozře, protože je přitroublý, že?[>-]

0/0
27.2.2016 6:20

M70i59r95o71s58l91a20v 32T10r45e42s62t62i96k 4988915103211

Pamatuju si, když jsme jezdili linkovým do (ze) školy, tak jednou řidič udělal regulérně asi 4 - 5 červených a v Kněžských dvorech vjel na kole, které už zvonily. Celkem výkon na nějakých 12 km. Tím chci říct, že bych se úplně nezastával řidiče ve smyslu toho, že mohl vjet na přejezd, když ještě červená nesvítila. Na druhou stranu, klidně to tak mohlo být. To určí vyšetřování. Když člověk projede budějcema, vidí hromadu neschopných lidí, co se nedokáží svižně rozjet na zelenou, za nimi pak ti labilnější valí na červenou. Naposledy jsem viděl totální prasárnu, kdy vozidlo parkovací služby jelo v levém pruhu (auta odbočující vlevo), který zastavil na červenou, on se rychle zařadil do pravého (rovněž odbočujícího pruhu) a projel natvrdo na červenou. Něco takového jsem dlouho neviděl.

0/0
26.2.2016 20:39

P56a85v34e74l 38J15o15s43e72f 80M20ö54r21t47l 9739321342507

Jel na kole a ještě v Kněžských d v o r e c h a budějcích. To je na jednoho skutečně moc.[>-]

+2/0
27.2.2016 6:16

B51l17a33ž98e61j 97M23o57t23y64č69k60a 8457157145850

dneska jsem potkal 28 řidičů co porušili zákon a kdyby tam něco jelo tak zabili mnoho lidí. Zítra jich potkám ještě víc a takhle je to denně;-)

+1/0
26.2.2016 17:13

R27o65m22a65n 53Š62e97s77t80á64k 5214629703203

Zkusím popsat situaci, jak ji vidím:

1) Ve Včelné a nejbližším okolí jsou ty přejezdy celkem 4. Takže nevíme, na kterém přejezdu se to stalo.

2) Nevíme, jestli na přejezdu funguje bílé světlo. Když bliká bílé světlo, může se přes přejezd jet rychlostí 50 km/h. Když nebliká, rychlostí 30 km/h.

3) Nevíme, jestli bylo sucho nebo mokro, což má vliv na brzdnou dráhu.

4) Předpokládejme, že bílé světlo nefunguje a je suchá silnice. Autobus jede rychlostí 30 km/h (8,3 m/s). Reakční doba řidiče + technická prodleva brzd je 1 sekunda, tzn. že autobus ujede 8,3 metru, než začne brzdit. Brzdná dráha autobusu je z této rychlosti asi 12 metrů. Takže za normálních podmínek (za sucha) potřebuje autobus na zastavení asi 20 metrů.

5) Červená mohla začít blikat, když byl autobus před přejezdem třeba 10 metrů a stejně nemá šanci zastavit. Cestující moc provoz nesledují a probere je až zvukové výstražné znamení. Vidí, že bliká červená a autobus vjíždí na přejezd. Začnou řvát. Řidič je do této chvíle v klidu, pak prudce zabrzdí, protože neví, proč lidi řvou. Vzhledem k brzdné dráze zastaví až za přejezdem. Následkem prudkého brzdění upadne paní v autobuse a zraní se.

Takže řidič klidně mohl postupovat správně.

Jak už jsem psal níže, počkejme si na výsledek šetření.

+16/0
26.2.2016 16:28

L37u21m55í91r 67V10i59t57h72a 2757607736452

Reakční doba řidiče je asi 1 s, ale prodleva brzd je zhruba 0,5 až 1 s. Na tu jste zapomněl. Jinak absolutní souhlas.

+1/0
26.2.2016 16:33

P54a96v67e75l 33J36o54s34e18f 77M71ö51r72t35l 9679871972367

4 přejezdy? A po všech jezdí linkový autobus? To mi nějak uniklo. Jinak souhlasím.[>-]

0/0
27.2.2016 6:14

J12a30r12o18s76l92a45v 54K55a23d50l15e48c 5301989642391

Jen bych doplnil, že maximální povolená rychlost není bezpečná rychlost. Každý by měl jet dle svých schopností a možností.

0/0
27.2.2016 8:44

R12o56m38a65n 37Š62e41s64t68á82k 5654989223603

Už se mi stalo, že mi při řízení autobusu těsně před křižovatkou skočila na semaforu oranžová a než zadní část autobusu projela kolem semaforu, blikla červená. Paní na mě zezadu řvala, že jedu na červenou a že si na mě bude stěžovat.

S lynčováním řidiče bych počkal až na výsledek šetření.

+21/0
26.2.2016 15:43

L30u69m55í58r 64V67i60t61h22a 2297207846492

Přesně tak to je. Pokud jede autobus dlouhý 12 metrů přes přejezd rychlostí 18 km/h (5 m/s), potom to trvá cca 2,5 vteřiny, než mine semafor celým vozem. Za tu dobu se může stát leccos. Navíc když zazvoní takový semafor nějaké paní do ucha ze vzdálenosti cca 1,5 metru, snadno se vyděsí k smrti a začne hysterčit.

Kdyby ten řidič vjel na přejezd vědomě na červenou, nebude za ním brzdit, to dá rozum. Naopak bude dělat jakoby nic a pojede dál.

+5/0
26.2.2016 16:16

P85e87t78r 16G22r69e77s39l 7313696736703

No je divné u linkového autobusu, kde pravděpodobně tu trasu jel mnohokrát, že to přehlédl. Třeba zpomaloval, přejížděl pomalu přejezd a jak říkáte, v polovině přejezdu najednou gong a signální červená...

+2/0
26.2.2016 16:22

L64i42b35o21r 92N32á93b34ě53l94e55k 3825613472132

Proto mám kameru. U 18m kloubáku je to ještě viditelnější. Ono totiž při "příznivé" konstelaci rychlosti a vzdálenosti od semaforu může být prakticky nemožné zastavit bez pádu cestujících. To je pak bezpečnější prohrčet-červená blikne těsně při míjení semaforu. Samozřejmě nemluvím o projetí na tvrdo, když už 5vteřin svítí...

0/0
29.2.2016 22:49

G26a82b46r52i26e51l 74H62o57r56t22e87n 9681899903564

Pokud polovina řidičů začne před každým přejezdem zastavovat, zvedne se počet průjezdů na červenou o řád či dva...

+1/−7
26.2.2016 15:33

P98a90v26e39l 56K67o38v28á93ř 1653897926124

Pomocí jakých složitých výpočtů jste k tomu závěru došel. Je tam přejezd, a řidič je povinen se přesvědčit jestli může bezpečně přejet.

+2/−1
26.2.2016 15:43

G35a41b13r94i86e40l 86H15o27r98t17e16n 9841229323334

Pomocí praktické zkušenosti. Stručně - vím, jak nervozní část řidičů je a jak reagují třeba na sváteční řidiče. Pak, ve snaze je předjet, riskují, což na přejezdu bez závor znamená velmi výrazné navýšení počtu projetých červených.

0/−1
26.2.2016 15:53

L42u13m77í54r 13V39i53t15h79a 2737977886802

Nevíte nic. Jenom si to myslíte, protože jste v životě jednoho, možná dva takové viděl.

0/0
26.2.2016 16:11

G61a32b49r48i30e54l 61H35o56r81t84e72n 9561909833414

Pokud jsem v ČR, jezdím prakticky denně po Praze a okolí. Loni jsem jen po ČR najel cca 70.000 km.

0/0
26.2.2016 16:47

L26u33m43í95r 25V25i21t86h63a 2577297606382

Autobusem? MMCH - 70.000 km ročně, to je zhruba 200 km denně včetně sobot, nedělí a dovolené. Pokud jste v ČR jen 6 měsíců v roce, najedete tedy denně 2x tolik, tedy cca 400 km denně. Při průměrné rychlosti 60 km/h je to skoro 7 hodin denně za volantem. Vy jste řidič z povolání?

0/0
27.2.2016 20:20

L96u96b59o35m81i77r 60O85n61d32e86r75k51a 4566395308632

Doufám, že je už na pracáku a bez řidičáku a to na věčné časy.

+2/−14
26.2.2016 15:10

L28u97m36í81r 46V77i81t72h69a 2737687906282

Koukám, že vy o tom nevíte zhola nic, ale flastry byste rozdával hlava nehlava. Víte vy, jak to bylo? Jestli ta světla nezačala blikat až v době, kdy byla přední část busu za semaforem? Ostatně i kdyby začal semafor blikat ještě před autobusem, pořád to neznamená, že by řidič nesměl na přejezd vjet. Protože červené světlo se na semaforu rozsvítí bez výstrahy, může se stát, že řidič je s vozidlem tak blízko železničnímu přejezdu, že již není možné bezpečně zastavit vozidlo ještě před přejezdem. V takovém případě musí řidič pokračovat v jízdě a přejezd co nejrychleji opustit na výjezdu. Pro představu - doba potřebná k zastavení autobusu je včetně reakční doby řidiče a prodlevy brzd cca 1,5 až 2 vteřiny. Za tu dobu ujede autobus asi 7 - 10 metrů.

+7/0
26.2.2016 16:31

J69i25ř64í 37H96o56r13á94k 6954144323186

A pak jsou tu ještě železniční přejezdy, kde můžete zastavit před přejezdem stokrát a stejně nic neuvidíte. Přes zatáčku, přes násep, v létě často přes neposekanou trávu ... Jsou tu, léta se o nich ví, říká "se" že "se" s tím musí něco udělat, a pak všichni dělají že u nich nic takového není ... A zas je další rok v čudu, jsou další lidé v čudu, a řidič vůbec nemusí být vinen. Stačí to na něho hodit. Přece to na sebe nevezme nějaký zodpovědný ředitel !

+4/0
26.2.2016 14:43

J39a56n 90B48a84r93t57á67č64e31k 6475245590249

Tak řeknou proč si nevzal poučenou osobu, aby ukázala zda-li je volno - dle zákona, všichni jsou z obliga, ale reálnost provedení škoda mluvit.

+2/0
26.2.2016 14:44

T34o89m60á22š 85V41o26j45t66a 1593781943538

Jak to tak poslouchám historicky, to aby u přejezdů udělali nějáký oranžové předsvětlo!

0/0
26.2.2016 14:41
Foto

M44a34r58e95k 88S96o34f54r 9385950788219

Blbec

+3/−6
26.2.2016 14:25

L16u14k69á80š 54Š64l49e13h16o94f89e18r 1643869855509

Tohle je nehoda, která se může stát. Něco jiného je řidič, který světla vidí a přesto na přejezd vjede...

+5/−4
26.2.2016 14:31

A78n77n94a 94Č50e69r97m70á74k33o22v68á 1315285546774

nezlobte se na mě - ale nevidět červenou se fakt stávat nemůže - to je přece podstata bezpečného řízení. Neomlouvá ho vůbec nic:-P

+4/−5
26.2.2016 15:33

L53u18k25á59š 71Š79l26e56h71o98f62e36r 1683719205489

Vy zjevně nemáte řidičák, že? :-)

+6/0
26.2.2016 15:54

P28a56v58e43l 55K18o23v44á38ř 1463677846434

Víte co jste napsal? To znamená, že když světla nesvítí tak tam přejezd není a může tam klidně vjet? Já tam chodce neviděl, tak ho můžu přejet? Já jsem tam sice tou pistolí mířil, ale nikoho jsem neviděl, nechal se tedy zastřelit sám.

0/−5
26.2.2016 15:35

L31u57k38á50š 81Š91l14e25h15o33f32e15r 1953419235109

Vy jste solidní demagog ;-D

+4/0
26.2.2016 15:53

P35a60v36e15l 65K19o86v72á46ř 1633187796784

Napsal jste, ̈Něco jiného je řidič, který světla vidí ̈ To znamená že ten který je nevidí je z obliga!

0/−2
26.2.2016 17:57

L90u85b46o94m98i43r 58O80n43d64e56r14k24a 4956505628122

Vy asi neumíte číst, že. Vjel na přejezd na červenou, to znamená, že nadával pozor. Kdyby v tom autobusu jste jel Vy s rodinou, tak to byste psal asi něco jiného. To že jste tam neseděl tak se nic hrozného nestalo.

0/−2
26.2.2016 16:12

J41a17n 86B83a11r40t12á74č56e57k 6205735410129

Toto se může stát každému. Třeba se ten řidič taky rozčiloval, když četl články a viděl reportáže z nehod na přejezdu a teď.....

+4/−1
26.2.2016 14:47

M22a22r38t68i38n 32P71o46s59p79í45š78i56l 8225191256567

třeba je zrovna četl a proto se nevěnoval řízení

+1/−1
26.2.2016 15:11

P83a41v38e76l 34S77t48r88n20a88d 1466872693265

Pane Sofr nemusíte k sobě být tak sebekriticky.

0/0
26.2.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.