Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič škodovky vjel do cesty rychlíku. Vlak tlačil auto tři sta metrů

Vážná dopravní nehoda se stala v úterý před sedmou hodinou ráno na Jindřichohradecku. Srážka vlaku s autem na železničním přejezdu v Děbolíně přerušila provoz na železnici v úseku Bednárec - Kardašova Řečice. České dráhy zavedly v úseku náhradní autobusovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i71ř53í 35H78o34l98e93č50e46k 8330229557223

Nikdy nekončící seriál:-(

0/0
15.3.2016 14:51

Z49d25e61n15ě28k 97D44u14f80e29k 2114144868

A nedají si říct a nedají. Pořád si v té hlavě neuvědomují, že rozjetý vlak na fleku nezastavíš a že je přežehlí a nic nepocítí. Snad se mu po té ráně v hlavě rozsvítí a bude si vážit svého života po nehodě víc než před nehodou.

+1/0
15.3.2016 14:19

J51a60n 96B80a35r33t90á56č87e29k 6785325370159

To není o tom si něco uvědomit. Proč vznikají nehody? Vzniku jakýchkoli nehod předchází tolik okolností s tolika proměnnými, které mohou potkat každého. Stačí se zamyslet, otočit dozadu, kýchnout atp. a ni nemusíte překročit rychlost či jet agresivně. Mám pocit, že z každé nehody na přejezdu se dělá víc, než z jiných. Statistika říká, že za socialismu (80.léta) bylo nehod na přejezdech více i přes menší provoz a menší počet provozovaných vozidel. Často byli viníci i profíci z ČSAD.

0/0
15.3.2016 14:30

J23i17n44d85ř22i66c60h 63Š12k48o27p86e67k 4435411890345

jenže cestou k přejezdu mineš minimálně 3 značky,takže pokud kýchneš, můžeš přehlédnout jednu, ne všechny

Profíci jezdí na červenou záměrně, protože to přece znají a jim se nemůže nic stát

+1/0
15.3.2016 17:23

J33a73n 46B56a42r53t65á96č87e64k 6645615940819

Jindřichu, nevytahuj jen něco, z příspěvku je zřejmé, že nejde jen o kýchnutí a o profících jsem psal v kontextu toho, že mnoho starších glorifikuje řidiče ČSAD z dřívějších dob oproti současným, nicméně ani předchůdům se nevyhýbali takové nehody ze stejných příčin. Navíc jich bylo vzhledem k počtu provozovaných vozidel více.

0/0
17.3.2016 9:18

M81i89c91h31a95l 46R42i88m46b36a87u58e58r 4639485653567

Radní Prahy 4 nám slibují přinesení podobných soubojů mezi autem a kolejovým vozidlem přímo až před Vrchni soud 8-o

+1/−2
15.3.2016 13:30

V25l96a94d55i58m89í58r 80P63r78o88k34e12š 8947116170651

Možná by bylo třeba ty souboje mezi autem a vlakem přenést rovnou před Ústavní soud. Můžete Rimbauer sdělit co se tím vyřeší? Pro soud je to jedna z nejlépe řešitelných případů, které se k soudu dostanou, neboť v 99% je to vždy vina nepozornosti řidiče vozidla a soudy jen přijmou verzi vyšetřování a rozhodnou.

0/0
15.3.2016 13:45

L44u95k74á22š 44N53o91v43á37k 4206676832943

Rimbauer (Rv) to myslí jinak, bojí se, že mu zruší dálnici a k jeho nevoli z ní možná udělají opět městskou ulici...

0/0
15.3.2016 14:13

P12a58v31e17l 49V63l10a35s 4335983430494

Kdysi každý strojvedoucí měl povinnost podle předpisu D1 dát před nechráněným přejezdem zvukový signál tlakovou houkačkou dlouhý nejméně 1 sec. To vzbudilo i mrtvého. Dnes strojvedoucí, když už se rozhodne dát signál (často ne), tak jen krátce pískne na píšťalu pro posun těsně před přejezdem. Takové písknutí není v autě slyšet. Je mnoho nechráněných přejezdů, kde pro různé překážky je na trať vidět až z kolejí. Ovšem vždy je vinen řidič auta. V nepořádku je hodně chráněných přejezdů se signalizací. Na mnoha přejezdech nesvítí bílé blikající světlo.

0/−11
15.3.2016 13:25

O42l66d53ř64i43c40h 86J50a91n28e51č90e44k 8799526133221

na tomto přejezdu je zřejmě rozhled dobrý, takže pokud nebyla hustá mlha, není moc důvod, neustálým troubením obtěžovat okolí.

'písknutí není v autě slyšet' - ha ha, to je slyšet na kilometry, pokud tedy nesedíte v tanku.

'na mnoha přejezdech nesvítí bílé blikající světlo' - není žádná závada, bílé světlo je v případě své funkčnosti dodatečná informace, která Vám povoluje přejezd projet bez zastavení a rychleji. když tam je a nesvítí, musíte se prostě chovat, jako kdyby tam vůbec nebylo.

+2/0
15.3.2016 13:37

I30v79a90n 96M68a75n39t12a94s 8559474160401

No, na fotkách to vypadá, že mlha nebyla ale sněžilo:-/

0/0
15.3.2016 14:02

P96e41t71r 12M85o47l77á93k 9788801427124

Hochu jde vidět, že o tom nic nevíš!!! Protože dnes máš v lokomotivě všechno zaznamenáváno. I to pískání před přejezdem!

0/0
17.3.2016 6:39

J82o16s39e71f 68N20o96v23á13k 8291517522720

Každý takovýto řidič by měl přežít, ale za podmínek ochrnutí od pasu dolů a pokud možno splácet škody a dostat max. živ.minimum.

+1/−6
15.3.2016 13:18

H90o23n62z47a 84P49u43r61k18r54á59b72e77k 1669648439365

to by mu určitě splácení škod ulehčilo, to upoutání na invalidní vozík...

+3/0
15.3.2016 13:36

I10v19a63n 65M92a33n71t32a85s 8369194260161

Vy chyby neděláte, že ne? Anebo nemáte rád lidi...:-/

+2/0
15.3.2016 14:03

J77a88n 29B39a94r33t25á55č93e41k 6975505730609

Přej a bude ti přáno....

+1/0
15.3.2016 14:05

V79l98a90d53i41m78í75r 28P41r87o16k97e89š 8897246970221

člověk jen kroutí hlavou co se některým diskutérům honí hlavou, kdy se dočtou, že rychlík se střetl na přejezdu s osobním autem. Někoho zajímá, proč bylo ve vlaku pouze 50 cestujících, druhý nemůže zase vyluštit co se uvádí pod pojmem nechráněný přejezd, třetímu zase vadí, že bylo v textu, že vlak auto táhl a ne tlačil jak mělo správně být atp., ale nikdo se nepozastaví nad tím, že je to tragédie. Jen tak dál, když člověk je až na druhém místě, to je pro národ vždy "dobré".

+5/−6
15.3.2016 12:54

R34a44d11a76n 69K53u47b70a40n28t 1793150779650

Mě by třeba zajímalo co se honilo hlavou řidiči když vjížděl na přejezd.

+6/−1
15.3.2016 12:56

T25o28m71á91š 33Z94e81m77á46n39e58k 5560408326966

Nárazník lokomotivy.

+2/0
15.3.2016 16:31

J43o35s40e95f 28Č73i16h71á83k 7201559520816

Není to trágédie. Je to debilita řidiče.

+11/−4
15.3.2016 12:57

V10l60a95d22i63m32í90r 79P27r97o90k13e40š 8567966710271

Vy jste u toho byl, když víte co bylo příčinou. Každý den se modlete, jestli máte vůbec řidičák, ať se vám to nestane a ostatní vás potom budou také považovat za debilního řidiče. Nikdy neříkejte Čiháku nikdy.

+4/−1
15.3.2016 13:33

O22l22d25ř73i96c92h 49J19a58n91e18č55e87k 8809766513981

já se modlím, aby mě netrefil nějaký blbec, který předjíždí, kde nemá, anebo když sedím ve vlaku, aby na přejezdu nezůstal stát kamion - modlit se, abych autem nevjel bez rozhlédnutí na železniční přejezd, fakt nepotřebuju

+3/−2
15.3.2016 13:39

O76l85d43ř46i92c17h 41J27a25n37e49č92e87k 8279186103651

Tragédie byla, když ve Studénce vlétlo pendolino do naloženého kamionu nebo EC do zříceného mostu - v obou případech to odnesli (výlučně) nevinní lidé.

Toto je pouze a jedině absolutní nezodpovědnost a hazard řidiče.

Když lavina minulý měsíc pohřbila 5 skialpinistů, co jste si říkal? Že jen bezmozek a hazardér chodí při lavinovém stupni 3 do hor? Tohle je v zásadě to samé. V obou případech dotyční zbytečně riskovali. Jen jízdu autem většinová společnost považuje za normální, skialpinismus nikoliv. Teda jízdu autem přes přejezd bez rozhlédnutí doufám většinová společnost za normální nepovažuje.

+5/−3
15.3.2016 13:14

V96l42a37d18i13m67í56r 12P14r40o81k33e39š 8267236600401

Není problém ho navštívit v nemocnici, jestli přežije, a zeptat se ho na to, když vám to, Houško, tak vrtá hlavou.

+2/0
15.3.2016 13:37

V78l21a37d80i29m14í83r 56P80r65o98k25e70š 8737106540311

Každá smrt je tragédií, na to jste ještě nepřišel?

+2/−1
15.3.2016 13:38

T83o43m23á90š 72B28u86r43a 4882766584

Nikoliv každá. Přirozený odchod ze života není tragédií, nýbrž zákonitým dějem.

0/0
16.3.2016 11:37

H92o85n20z35a 41P57u47r95k72r84á77b38e53k 1609328129565

v obou případech je to stejné v tom, že ani jednou nikdo neznal pořádně příčiny a všechny okolnosti té dané události, ale přesto zde bylo a vždy je plno odsuzujících příspěvků, jako by ty příčiny a okolnosti známé byly...

+2/0
15.3.2016 13:38

O85l42d65ř81i77c18h 41J79a47n49e15č92e49k 8469406373341

provoz, přednost, povinnosti na železničních přejezdech jsou zákonem dány zcela jasně.

zcela jasné taky je, že když jdu do zimních hor, musím respektovat jejich riziko, počítat s ním a pokud možno se mu vyhýbat. u té laviny nebyl problém v tom, že vystrčili nos z chalupy (za to jsem je nikdy neodsuzoval), nýbrž to, že riskovali příliš a to se jim vymstilo, ať už spadla 'vyšší mocí', nebo ji sami způsobili.

ten řidič taky riskoval příliš...

+1/−1
15.3.2016 13:43

H63o94n54z73a 83P23u36r14k81r46á16b15e69k 1399508259405

zopakoval bych to samé;-) Nebo vy už snad víte, proč přesně k té něhodě došlo? A jinak při lavinovém nebezpečí na stupni č. 3 se chodí zcela běžně do hor, to není záležitost "bezmozků"

+1/0
15.3.2016 13:47

Z56b55y20n76ě24k 77M77e54z93e18r41a 7121327476

Odpustte, ale blbých lidí je dostatek.

0/0
15.3.2016 14:55

Š47á10r29k96a 37Č56e81c12h29o39v77á 8958706355735

Co je to "nechráněný " ? To nebyl označen značkou přejezdu ?8-o

+2/−1
15.3.2016 12:44

R76a19d64a76n 19K89u83b26a57n48t 1263750289880

místo, kde se úrovňově kříží pozemní komunikace se železnicí, popřípadě s jinou dráhou ležící na samostatném tělese, a označené příslušnou dopravní značkou.[1] Prostor přejezdu z legislativního hlediska (v České republice podle zákona o drahách[2] a zákona o pozemních komunikacích) je součástí dráhy a není součástí pozemní komunikace.[3]

Jako železniční přejezd se tedy v českých pravidlech silničního provozu označuje i přejezd přes jiný druh dráhy než železniční (například přes samostatnou tramvajovou dráhu nebo přesprůmyslovou dráhu). Termínem železniční přejezd se označují i pěší přechody přes dráhu, pokud jsou jako železniční přejezd označeny. Železničním přejezdem však není místo, které takto označeno není, například místa v železniční stanici upravená pro přejíždění nebo přecházení kolejí, křížení tramvajové dráhy s pozemní komunikací označené jako křižovatka nebo řízené světelným signalizačním zařízením nebo neoznačené.

0/0
15.3.2016 12:50

R15a93d11a58n 97K67u14b50a41n22t 1683570539350

Před zavedením automatických zabezpečovacích zařízení se rozlišovaly a dosud se dopravním značením rozlišují dva základní typy přejezdů: chráněný (se závorami) a nechráněný (bez závor). Termín „nechráněný“ byl obsažen v názvu výstražné dopravní značky dle československého vládního nařízení č. 100/1938 Sb. n. a z. i protektorátního vládního nařízení č. 242/1939 Sb., ve vyhlášce 141/1960 Sb. se již používá termín „železniční přejezd bez závor“.

+1/0
15.3.2016 12:52

V80l98a27d16i52m79í26r 97P75r35o23k57e62š 8827706580201

Houško, paní Čechová vám jistě poděkuje za vysvětlení co je chráněný a nechráněný přejezd kolejí.

0/0
15.3.2016 13:40

R79a62d23a24n 44K75u47b71a66n68t 1363760529180

Děkuju

+1/0
15.3.2016 15:08

R60a45d57a45n 57K30u20b33a47n71t 1163270749440

Podle způsobu a míry zabezpečení se přejezdy rozlišují na

přejezdy zabezpečené výstražným křížem neboli bez přejezdového zabezpečovacího zařízení čili nezabezpečené, které jsou pouze označené, ale nejsou vybaveny žádnou signalizací upozorňující na průjezd vlaku nebo posunujícího dílu a zakazující na potřebnou dobu vjezd. Tradiční termín „nezabezpečený přejezd“ je dosud užíván nejen v publicistice a odborné literatuře, ale i v názvu traťových návěstidel pro tramvajové dráhy dle přílohy 1 část II kap. B odst. 15 vyhlášky č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah

přejezdy zabezpečené, a to buď manuálním ovládáním nebo automatickým zabezpečovacím zařízením, mají signalizaci, která varuje uživatele pozemní komunikace před přijíždějícím vlakem nebo posunujícím dílem. Signalizace je zpravidla zvuková a světelné, někde doplněná i závorami; manuálně ovládané závory zpravidla nebývají doplněné světelnou signalizací a někdy ani zvukovou.

+1/0
15.3.2016 12:54

I50v15a31n 78H82o12l87a93s 5407217458327

> manuálně ovládané závory zpravidla nebývají doplněné světelnou signalizací

To není tak jednoznačné. Mnohé závory, které jsou vnějším vzhledem shodné s těmi "automatickými", jsou ve skutečnosti v některých případech rovněž ovládány manuálně (například v obvodu stanice při posunu apod.). Bez světelné signalizace jsou pouze staré mechanické závory na kliku (a i ty většinou mají zvukovou signalizaci - bimbání zvonu, bez ní jsou pouze tam, kde závorář točí klikou venku těsně vedle závor - bez zvukové signalizace by totiž řidiči nevěděli, že už na přejezd nemají vjíždět).

0/0
15.3.2016 13:02

R78a43d84a21n 89K30u33b26a61n21t 1143470239370

Asi je to "manuální" míněno výhradně ten chlap Hlídač 47.

0/0
15.3.2016 13:04

J98i56n25d50ř17i27c10h 12H31r61a47d57e93c50k29ý 6655149462982

skoda - simply clever

0/0
15.3.2016 12:43

D35a50v76i48d 36P81e85t93r58l82í38k 4106826656554

V celém tom vlaku jede jen 50 lidí?

0/−2
15.3.2016 12:37

J12i41ř78í 89H14u28r31t 6765227320723

náhodou, 50 lidí je na tamější poměry hodně slušnéR^:-P

+2/0
15.3.2016 12:40

J41i35ř82í 95E94n17g67l47i86š 1855329175871

Pane redaktore váš pojem nechráněný přejezd jste našel kde??? Určitě ne v českých zemích. Poštudujte Zákon o dráhách. Každý přejezd MUSÍ být zabezpečen!!!

+4/0
15.3.2016 11:59

O68l30d33ř51i29c91h 61J64a91n48e47č87e86k 8249416803131

kdy si konečně tihle pakoně budou zdravotní péči a zásah hasičů platit sami?! ;-(Rv a odškodnění pro ČD, samozřejmě.

+3/−1
15.3.2016 11:41

D73a64v26i63d 49Č59e20r61n86o31h41o44r77s68k78ý 1336904316826

nikdy protoze to je udajne nemoralni :-/

0/−2
15.3.2016 11:47

O94l78d56ř29i70c17h 49J86a44n17e18č92e36k 8669826213671

v českém komunismu očividně ;-(

0/−1
15.3.2016 12:26

J90i33n28d69ř22i89c41h 70Š29k29o23p78e68k 4645941920575

to není pravda. Už pár případů, kdy ČD šli se svými nároky do dědického řízení, bylo

+3/0
15.3.2016 12:40

D85a34v27i45d 54Č55e98r72n75o53h77o37r15s77k93ý 1566214416666

ale uz se od toho upustilo ... to, co se ziskalo bylo jen o par korun vic, nez kolik se dalo za pravniky, soudy a spol.

0/0
15.3.2016 15:20

D12a22v81i88d 24P57e51t87r35l17í75k 4526236106774

A zavedeme to plošně? Třeba když si ožralý cykloun rozmlátí kokos a letí pro něj vrtulník? Jsem pro...

+4/−1
15.3.2016 12:39

J80a58n 93B32a46r77t28á96č46e46k 6635425230519

Dokud si nedobrovolně platíme povinně pod hrozbou nemalé sankce povinné ručení, ať hezky cvakaj pojišťovny. Nehodlám podporovat byznys soukromých subjektů, kdy by brali peníze a měli možnost se vykroutit z plnění. Jinak domýšlíte kam by to došlo, kdybychom toto začali realizovat?

0/−1
15.3.2016 12:52

O29l31d56ř32i37c89h 44J13a45n12e86č13e67k 8739656103101

je dost rozdíl, když třeba neodhadnete námrazu na silnici a dostanete smyk, a když jako naprostý bezmozek vjedete bez rozhlédnutí (anebo dokonce navzdory červeným světlům) na železniční přejezd.

navíc rozlišujte laskavě povinné ručení, zdravotní pojištění a daně, z nichž jsou placeni např. hasiči.

z povinného ručení tady půjdou určitě škody na vlaku a dráze - ty jsou nejspíš malé. ČD z povinného ručení mohou vymáhat vícenáklady na náhradní dopravu, odškodnění cestujících za zpoždění apod. v úvahu přichází (jako určitě nejvyšší položka) léčení a odškodnění spolujezdce.

ze zdravotního pojištění jde zásah záchranky a ošetření / léčení zraněných.

náklady vznikly i zasahujícím hasičům, kteří jsou hrazeni z daní.

souhlasím, že stát a pojišťovny mají být solidární - hradit výlohy v případech, kdy původce škody tuto sám (převážně) nezavinil. ale nesouhlasím s tím, aby stát podporoval morální hazard tím, že z mých daní a mého zdravotního pojištění bez pípnutí hradí škody způsobené takovýmito bezmozky!

v normálním státě by záchranka, nemocnice, hasiči a ČD poslali fakturu pojišťovně a pokud by ta naznala, že událost vznikla hrubou nedbalostí, ta by ji celou nebo její část přeposlala viníkovi. v konečném důsledku by nejspíš rozhodoval soud, jak vysoká byla jeho spoluúčast a jestli tudíž musí platit vše nebo jen část.

v ČR hasiči nikomu nic účtovat nesmí, ČD nad vícenáklady mávnou rukou a záchranku a nemocnici bez mrknutí zaplatí zdravotní pojišťovna - a jediný trest pro viníka bude pár bodů a pokuta od policie a zničené auto (které má možná pojištěné) - a možná dokonce i od své pojišťovny vyinkasuje úrazovou pojistku Rv

0/−1
15.3.2016 13:33







Najdete na iDNES.cz