Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič škodovky vjel do cesty rychlíku. Vlak tlačil auto tři sta metrů

Vážná dopravní nehoda se stala v úterý před sedmou hodinou ráno na Jindřichohradecku. Srážka vlaku s autem na železničním přejezdu v Děbolíně přerušila provoz na železnici v úseku Bednárec - Kardašova Řečice. České dráhy zavedly v úseku náhradní autobusovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i82ř36í 87H41o87l84e15č15e94k 8670239237203

Nikdy nekončící seriál:-(

0/0
15.3.2016 14:51

Z77d76e36n46ě45k 47D48u57f15e53k 2824364578

A nedají si říct a nedají. Pořád si v té hlavě neuvědomují, že rozjetý vlak na fleku nezastavíš a že je přežehlí a nic nepocítí. Snad se mu po té ráně v hlavě rozsvítí a bude si vážit svého života po nehodě víc než před nehodou.

+1/0
15.3.2016 14:19

J76a23n 53B73a23r87t80á50č52e70k 6435475480799

To není o tom si něco uvědomit. Proč vznikají nehody? Vzniku jakýchkoli nehod předchází tolik okolností s tolika proměnnými, které mohou potkat každého. Stačí se zamyslet, otočit dozadu, kýchnout atp. a ni nemusíte překročit rychlost či jet agresivně. Mám pocit, že z každé nehody na přejezdu se dělá víc, než z jiných. Statistika říká, že za socialismu (80.léta) bylo nehod na přejezdech více i přes menší provoz a menší počet provozovaných vozidel. Často byli viníci i profíci z ČSAD.

0/0
15.3.2016 14:30

J61i63n24d56ř98i51c96h 21Š44k61o63p47e19k 4965771390525

jenže cestou k přejezdu mineš minimálně 3 značky,takže pokud kýchneš, můžeš přehlédnout jednu, ne všechny

Profíci jezdí na červenou záměrně, protože to přece znají a jim se nemůže nic stát

+1/0
15.3.2016 17:23

J61a82n 20B70a60r41t81á79č41e71k 6675175430889

Jindřichu, nevytahuj jen něco, z příspěvku je zřejmé, že nejde jen o kýchnutí a o profících jsem psal v kontextu toho, že mnoho starších glorifikuje řidiče ČSAD z dřívějších dob oproti současným, nicméně ani předchůdům se nevyhýbali takové nehody ze stejných příčin. Navíc jich bylo vzhledem k počtu provozovaných vozidel více.

0/0
17.3.2016 9:18

M96i65c84h84a42l 58R54i40m38b45a41u61e89r 4369145893137

Radní Prahy 4 nám slibují přinesení podobných soubojů mezi autem a kolejovým vozidlem přímo až před Vrchni soud 8-o

+1/−2
15.3.2016 13:30

V21l10a18d59i36m76í28r 30P80r44o24k36e83š 8897776550631

Možná by bylo třeba ty souboje mezi autem a vlakem přenést rovnou před Ústavní soud. Můžete Rimbauer sdělit co se tím vyřeší? Pro soud je to jedna z nejlépe řešitelných případů, které se k soudu dostanou, neboť v 99% je to vždy vina nepozornosti řidiče vozidla a soudy jen přijmou verzi vyšetřování a rozhodnou.

0/0
15.3.2016 13:45

L97u61k34á64š 28N83o22v32á47k 4776186692153

Rimbauer (Rv) to myslí jinak, bojí se, že mu zruší dálnici a k jeho nevoli z ní možná udělají opět městskou ulici...

0/0
15.3.2016 14:13

P77a88v38e60l 67V97l82a61s 4305463640134

Kdysi každý strojvedoucí měl povinnost podle předpisu D1 dát před nechráněným přejezdem zvukový signál tlakovou houkačkou dlouhý nejméně 1 sec. To vzbudilo i mrtvého. Dnes strojvedoucí, když už se rozhodne dát signál (často ne), tak jen krátce pískne na píšťalu pro posun těsně před přejezdem. Takové písknutí není v autě slyšet. Je mnoho nechráněných přejezdů, kde pro různé překážky je na trať vidět až z kolejí. Ovšem vždy je vinen řidič auta. V nepořádku je hodně chráněných přejezdů se signalizací. Na mnoha přejezdech nesvítí bílé blikající světlo.

0/−11
15.3.2016 13:25

O96l44d27ř55i48c67h 84J96a91n73e79č35e83k 8369866843221

na tomto přejezdu je zřejmě rozhled dobrý, takže pokud nebyla hustá mlha, není moc důvod, neustálým troubením obtěžovat okolí.

'písknutí není v autě slyšet' - ha ha, to je slyšet na kilometry, pokud tedy nesedíte v tanku.

'na mnoha přejezdech nesvítí bílé blikající světlo' - není žádná závada, bílé světlo je v případě své funkčnosti dodatečná informace, která Vám povoluje přejezd projet bez zastavení a rychleji. když tam je a nesvítí, musíte se prostě chovat, jako kdyby tam vůbec nebylo.

+2/0
15.3.2016 13:37

I57v68a58n 24M13a55n85t75a26s 8909934920431

No, na fotkách to vypadá, že mlha nebyla ale sněžilo:-/

0/0
15.3.2016 14:02

P61e95t30r 66M83o66l65á83k 9798921217764

Hochu jde vidět, že o tom nic nevíš!!! Protože dnes máš v lokomotivě všechno zaznamenáváno. I to pískání před přejezdem!

0/0
17.3.2016 6:39

J40o97s62e54f 33N79o22v70á13k 8611867502100

Každý takovýto řidič by měl přežít, ale za podmínek ochrnutí od pasu dolů a pokud možno splácet škody a dostat max. živ.minimum.

+1/−6
15.3.2016 13:18

H51o57n51z39a 56P72u91r62k40r76á58b68e98k 1699318119425

to by mu určitě splácení škod ulehčilo, to upoutání na invalidní vozík...

+3/0
15.3.2016 13:36

I64v56a80n 82M14a91n41t51a46s 8789334880811

Vy chyby neděláte, že ne? Anebo nemáte rád lidi...:-/

+2/0
15.3.2016 14:03

J73a55n 30B24a35r24t35á37č16e10k 6575465630489

Přej a bude ti přáno....

+1/0
15.3.2016 14:05

V93l54a62d57i21m38í48r 14P16r66o94k59e26š 8107916760491

člověk jen kroutí hlavou co se některým diskutérům honí hlavou, kdy se dočtou, že rychlík se střetl na přejezdu s osobním autem. Někoho zajímá, proč bylo ve vlaku pouze 50 cestujících, druhý nemůže zase vyluštit co se uvádí pod pojmem nechráněný přejezd, třetímu zase vadí, že bylo v textu, že vlak auto táhl a ne tlačil jak mělo správně být atp., ale nikdo se nepozastaví nad tím, že je to tragédie. Jen tak dál, když člověk je až na druhém místě, to je pro národ vždy "dobré".

+5/−6
15.3.2016 12:54

R12a80d66a30n 38K53u72b55a95n72t 1353630979440

Mě by třeba zajímalo co se honilo hlavou řidiči když vjížděl na přejezd.

+6/−1
15.3.2016 12:56

T29o64m96á85š 87Z88e67m93á50n77e67k 5880348646196

Nárazník lokomotivy.

+2/0
15.3.2016 16:31

J23o43s59e66f 97Č76i79h42á20k 7501809170616

Není to trágédie. Je to debilita řidiče.

+11/−4
15.3.2016 12:57

V47l12a83d15i71m46í39r 61P39r21o13k19e54š 8607136980411

Vy jste u toho byl, když víte co bylo příčinou. Každý den se modlete, jestli máte vůbec řidičák, ať se vám to nestane a ostatní vás potom budou také považovat za debilního řidiče. Nikdy neříkejte Čiháku nikdy.

+4/−1
15.3.2016 13:33

O13l88d63ř41i62c23h 67J65a31n63e85č54e56k 8149796373291

já se modlím, aby mě netrefil nějaký blbec, který předjíždí, kde nemá, anebo když sedím ve vlaku, aby na přejezdu nezůstal stát kamion - modlit se, abych autem nevjel bez rozhlédnutí na železniční přejezd, fakt nepotřebuju

+3/−2
15.3.2016 13:39

O91l66d71ř94i51c94h 12J78a11n39e49č22e47k 8739796113171

Tragédie byla, když ve Studénce vlétlo pendolino do naloženého kamionu nebo EC do zříceného mostu - v obou případech to odnesli (výlučně) nevinní lidé.

Toto je pouze a jedině absolutní nezodpovědnost a hazard řidiče.

Když lavina minulý měsíc pohřbila 5 skialpinistů, co jste si říkal? Že jen bezmozek a hazardér chodí při lavinovém stupni 3 do hor? Tohle je v zásadě to samé. V obou případech dotyční zbytečně riskovali. Jen jízdu autem většinová společnost považuje za normální, skialpinismus nikoliv. Teda jízdu autem přes přejezd bez rozhlédnutí doufám většinová společnost za normální nepovažuje.

+5/−3
15.3.2016 13:14

V60l27a74d98i33m43í28r 83P17r60o84k15e35š 8407756880621

Není problém ho navštívit v nemocnici, jestli přežije, a zeptat se ho na to, když vám to, Houško, tak vrtá hlavou.

+2/0
15.3.2016 13:37

V92l40a13d88i18m85í83r 39P32r72o55k27e56š 8827846460941

Každá smrt je tragédií, na to jste ještě nepřišel?

+2/−1
15.3.2016 13:38

T86o15m37á94š 57B48u86r87a 4902196964

Nikoliv každá. Přirozený odchod ze života není tragédií, nýbrž zákonitým dějem.

0/0
16.3.2016 11:37

H53o70n62z59a 59P53u42r76k21r98á74b42e45k 1759608879105

v obou případech je to stejné v tom, že ani jednou nikdo neznal pořádně příčiny a všechny okolnosti té dané události, ale přesto zde bylo a vždy je plno odsuzujících příspěvků, jako by ty příčiny a okolnosti známé byly...

+2/0
15.3.2016 13:38

O37l33d74ř47i19c47h 35J47a93n15e54č53e24k 8979976883401

provoz, přednost, povinnosti na železničních přejezdech jsou zákonem dány zcela jasně.

zcela jasné taky je, že když jdu do zimních hor, musím respektovat jejich riziko, počítat s ním a pokud možno se mu vyhýbat. u té laviny nebyl problém v tom, že vystrčili nos z chalupy (za to jsem je nikdy neodsuzoval), nýbrž to, že riskovali příliš a to se jim vymstilo, ať už spadla 'vyšší mocí', nebo ji sami způsobili.

ten řidič taky riskoval příliš...

+1/−1
15.3.2016 13:43

H68o68n22z95a 73P23u16r72k47r30á53b68e61k 1449688489595

zopakoval bych to samé;-) Nebo vy už snad víte, proč přesně k té něhodě došlo? A jinak při lavinovém nebezpečí na stupni č. 3 se chodí zcela běžně do hor, to není záležitost "bezmozků"

+1/0
15.3.2016 13:47

Z64b25y70n86ě15k 44M25e65z53e98r88a 7611237106

Odpustte, ale blbých lidí je dostatek.

0/0
15.3.2016 14:55

Š84á12r75k16a 47Č90e36c23h27o12v10á 8888936665855

Co je to "nechráněný " ? To nebyl označen značkou přejezdu ?8-o

+2/−1
15.3.2016 12:44

R58a45d15a92n 59K81u37b12a34n34t 1533550519730

místo, kde se úrovňově kříží pozemní komunikace se železnicí, popřípadě s jinou dráhou ležící na samostatném tělese, a označené příslušnou dopravní značkou.[1] Prostor přejezdu z legislativního hlediska (v České republice podle zákona o drahách[2] a zákona o pozemních komunikacích) je součástí dráhy a není součástí pozemní komunikace.[3]

Jako železniční přejezd se tedy v českých pravidlech silničního provozu označuje i přejezd přes jiný druh dráhy než železniční (například přes samostatnou tramvajovou dráhu nebo přesprůmyslovou dráhu). Termínem železniční přejezd se označují i pěší přechody přes dráhu, pokud jsou jako železniční přejezd označeny. Železničním přejezdem však není místo, které takto označeno není, například místa v železniční stanici upravená pro přejíždění nebo přecházení kolejí, křížení tramvajové dráhy s pozemní komunikací označené jako křižovatka nebo řízené světelným signalizačním zařízením nebo neoznačené.

0/0
15.3.2016 12:50

R34a53d58a46n 44K50u91b54a95n76t 1223450479230

Před zavedením automatických zabezpečovacích zařízení se rozlišovaly a dosud se dopravním značením rozlišují dva základní typy přejezdů: chráněný (se závorami) a nechráněný (bez závor). Termín „nechráněný“ byl obsažen v názvu výstražné dopravní značky dle československého vládního nařízení č. 100/1938 Sb. n. a z. i protektorátního vládního nařízení č. 242/1939 Sb., ve vyhlášce 141/1960 Sb. se již používá termín „železniční přejezd bez závor“.

+1/0
15.3.2016 12:52

V69l96a20d77i38m17í18r 92P94r12o41k72e82š 8777516610911

Houško, paní Čechová vám jistě poděkuje za vysvětlení co je chráněný a nechráněný přejezd kolejí.

0/0
15.3.2016 13:40

R49a61d88a72n 52K62u54b53a73n40t 1613670929570

Děkuju

+1/0
15.3.2016 15:08

R22a67d66a14n 23K55u25b48a43n80t 1383510279730

Podle způsobu a míry zabezpečení se přejezdy rozlišují na

přejezdy zabezpečené výstražným křížem neboli bez přejezdového zabezpečovacího zařízení čili nezabezpečené, které jsou pouze označené, ale nejsou vybaveny žádnou signalizací upozorňující na průjezd vlaku nebo posunujícího dílu a zakazující na potřebnou dobu vjezd. Tradiční termín „nezabezpečený přejezd“ je dosud užíván nejen v publicistice a odborné literatuře, ale i v názvu traťových návěstidel pro tramvajové dráhy dle přílohy 1 část II kap. B odst. 15 vyhlášky č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah

přejezdy zabezpečené, a to buď manuálním ovládáním nebo automatickým zabezpečovacím zařízením, mají signalizaci, která varuje uživatele pozemní komunikace před přijíždějícím vlakem nebo posunujícím dílem. Signalizace je zpravidla zvuková a světelné, někde doplněná i závorami; manuálně ovládané závory zpravidla nebývají doplněné světelnou signalizací a někdy ani zvukovou.

+1/0
15.3.2016 12:54

I60v72a50n 91H14o37l59a56s 5737707178527

> manuálně ovládané závory zpravidla nebývají doplněné světelnou signalizací

To není tak jednoznačné. Mnohé závory, které jsou vnějším vzhledem shodné s těmi "automatickými", jsou ve skutečnosti v některých případech rovněž ovládány manuálně (například v obvodu stanice při posunu apod.). Bez světelné signalizace jsou pouze staré mechanické závory na kliku (a i ty většinou mají zvukovou signalizaci - bimbání zvonu, bez ní jsou pouze tam, kde závorář točí klikou venku těsně vedle závor - bez zvukové signalizace by totiž řidiči nevěděli, že už na přejezd nemají vjíždět).

0/0
15.3.2016 13:02

R66a14d97a54n 50K98u47b88a73n16t 1773630949460

Asi je to "manuální" míněno výhradně ten chlap Hlídač 47.

0/0
15.3.2016 13:04

J52i16n80d60ř31i35c87h 92H80r32a47d57e39c43k10ý 6485969582612

skoda - simply clever

0/0
15.3.2016 12:43

D56a51v27i92d 91P80e89t61r53l67í82k 4186546546604

V celém tom vlaku jede jen 50 lidí?

0/−2
15.3.2016 12:37

J31i78ř95í 52H44u28r58t 6855807590963

náhodou, 50 lidí je na tamější poměry hodně slušnéR^:-P

+2/0
15.3.2016 12:40

J20i65ř46í 50E75n56g25l16i52š 1295599235101

Pane redaktore váš pojem nechráněný přejezd jste našel kde??? Určitě ne v českých zemích. Poštudujte Zákon o dráhách. Každý přejezd MUSÍ být zabezpečen!!!

+4/0
15.3.2016 11:59

O69l68d81ř30i20c71h 77J92a95n18e63č14e94k 8619406133701

kdy si konečně tihle pakoně budou zdravotní péči a zásah hasičů platit sami?! ;-(Rv a odškodnění pro ČD, samozřejmě.

+3/−1
15.3.2016 11:41

D70a67v95i81d 24Č52e21r76n21o66h11o11r34s11k17ý 1776354836626

nikdy protoze to je udajne nemoralni :-/

0/−2
15.3.2016 11:47

O97l47d23ř12i65c10h 11J11a42n54e24č25e22k 8459806613621

v českém komunismu očividně ;-(

0/−1
15.3.2016 12:26

J40i84n27d56ř15i19c53h 69Š75k67o93p10e85k 4785211980425

to není pravda. Už pár případů, kdy ČD šli se svými nároky do dědického řízení, bylo

+3/0
15.3.2016 12:40

D64a56v68i11d 94Č80e22r20n66o62h94o53r65s30k71ý 1486764926186

ale uz se od toho upustilo ... to, co se ziskalo bylo jen o par korun vic, nez kolik se dalo za pravniky, soudy a spol.

0/0
15.3.2016 15:20

D36a57v88i93d 53P36e97t15r10l25í62k 4426246826574

A zavedeme to plošně? Třeba když si ožralý cykloun rozmlátí kokos a letí pro něj vrtulník? Jsem pro...

+4/−1
15.3.2016 12:39

J88a22n 60B66a58r71t16á89č51e23k 6985145550949

Dokud si nedobrovolně platíme povinně pod hrozbou nemalé sankce povinné ručení, ať hezky cvakaj pojišťovny. Nehodlám podporovat byznys soukromých subjektů, kdy by brali peníze a měli možnost se vykroutit z plnění. Jinak domýšlíte kam by to došlo, kdybychom toto začali realizovat?

0/−1
15.3.2016 12:52

O55l33d91ř70i84c50h 53J69a13n42e12č89e79k 8969566333471

je dost rozdíl, když třeba neodhadnete námrazu na silnici a dostanete smyk, a když jako naprostý bezmozek vjedete bez rozhlédnutí (anebo dokonce navzdory červeným světlům) na železniční přejezd.

navíc rozlišujte laskavě povinné ručení, zdravotní pojištění a daně, z nichž jsou placeni např. hasiči.

z povinného ručení tady půjdou určitě škody na vlaku a dráze - ty jsou nejspíš malé. ČD z povinného ručení mohou vymáhat vícenáklady na náhradní dopravu, odškodnění cestujících za zpoždění apod. v úvahu přichází (jako určitě nejvyšší položka) léčení a odškodnění spolujezdce.

ze zdravotního pojištění jde zásah záchranky a ošetření / léčení zraněných.

náklady vznikly i zasahujícím hasičům, kteří jsou hrazeni z daní.

souhlasím, že stát a pojišťovny mají být solidární - hradit výlohy v případech, kdy původce škody tuto sám (převážně) nezavinil. ale nesouhlasím s tím, aby stát podporoval morální hazard tím, že z mých daní a mého zdravotního pojištění bez pípnutí hradí škody způsobené takovýmito bezmozky!

v normálním státě by záchranka, nemocnice, hasiči a ČD poslali fakturu pojišťovně a pokud by ta naznala, že událost vznikla hrubou nedbalostí, ta by ji celou nebo její část přeposlala viníkovi. v konečném důsledku by nejspíš rozhodoval soud, jak vysoká byla jeho spoluúčast a jestli tudíž musí platit vše nebo jen část.

v ČR hasiči nikomu nic účtovat nesmí, ČD nad vícenáklady mávnou rukou a záchranku a nemocnici bez mrknutí zaplatí zdravotní pojišťovna - a jediný trest pro viníka bude pár bodů a pokuta od policie a zničené auto (které má možná pojištěné) - a možná dokonce i od své pojišťovny vyinkasuje úrazovou pojistku Rv

0/−1
15.3.2016 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.