- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A ještě jeden detail, kterého si asi autoři letadla nevšimli. Ultralight může mít motor do 120hp. Ale tahle věc má 200hp, takže z kategorie ultralight jaksi vypadla.
Další problém je evidentní překročení prázdné hmotnosti, což řadí letadlo do kategorie ELSA. To se ale nemůže vyrábět jako hotový stroj ve fabrice. 50% pracovních hodin musejí být provedeny někým jiným než fabrikou.
A pro případný prodej do USA: Max. rychlost 222 km/h, pevný podvozek.
Prosím někoho o vysvětlení, jak vrtule konkrétně odráží radarové signály, když je většinou buď ze dřeva, nebo z kompozitu (bavíme se o ultralightech).
Četl jsem článek na téma - "problémy spojené s radarovou detekcí točící se kovové vrtule". V článku přiznali, že existuje teoretická možnost detekce odrazu radarového signálu, ale vzhledem k rotaci vrtule vzniká fázový posun, díky kterému současné radary nevyhodnotí odraz jako relevantní.
A k teplotní stopě - jak konkrétně by to teplo vznikalo? Řekněme, že vrtule s vysokými otáčkami, kdy špičky listů dosahují nadzvukové rychlosti, opravdu přeměňují část pohybové energie v teplo. Ale protože díky tomu taková vrtule ztrácí účinnost, používají se vrtule s nižšími otáčkami, u kterých je produkce tepla opravdu zanedbatelná. Nevím o tom, že by bylo využíváno k navádění protiletadlových střel teplo vytvářené vrtulí. Ty jsou naváděny na teplo splodin tryskových motorů.
Takže to, že letadlo je blbě vidět na radaru a nezanechává teplotní stopu, nebude důsledek toho, že je vrtule uvnitř, ale toho, že letadlo není z kovu a nemá proudový motor.
k infra navádění - myšleno spíš na rozdíl od proudového motoru, který má výraznější tepelnou stopu; k radarovému obrazu - bude vidět, neexistuje důvod proč by nemělo, samozřejmě adekvátně ke své velikosti a skutečnosti, že nejde o kovový letoun... ale u cvičného letadla je to stejně asi jedno.
Prosím iDnes, aby koupila svým redaktorům jednu kameru se stabilizátorem za cca 4 tis Kč. To dokumentární video z mobilu v roztřesené ruce u takovéto akce fakt nechápu.
To mají natočené Samsungem S6 na který dělají reklamu
To je geniální! Mají s tím komerční záměry?? Podle mě by toho v americe prodali stovky kusů. A pokud by na to šel namontovat kanón tak možná i na blízkým východě :-)
Přesne, vzniknou letecké gardy, díky laci provozu a udržovacímu leteckém vycviku..
Kdyby to dmychadlo uvnitř poháněli elektřinou, mohli aspoň poškádlit Airbus s jejich eFANem.
Čušte rejpalové! Postavte vlastní! Je to novinka, je na tom ještě hodně práce. Doporučoval bych spolupráci s výrobci ultralightů - máme jich dost a umí!. Každopádně mají velmi dobře nakročeno a kdo urve výrobu, ten bude mít dobrý odbyt. Vidím to na Hradec. Pěkné letadlo!
Tak bezelstná poznámka, že jeho stopu nezachytí radar, je kandidát na technický vtip roku.
Teď to můžou prodat isis nebo kung ching unowi. Radary to nezachyti ale holé ucho určitě.
Z vesničky vzdálené od "ranveje" vzdušnou čarou 3,5 km zdravím šikovné konstruktéry a konstruktérky. Letadélko tu budí pozdvižení už několik dní a přeju vám, ať vše pokračuje podle vašich představ. Zatím v dobrém a s úsměvem však nemohu nenapsat, že poslouchat se to FAKT nedá!