Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Strakonicku spadlo malé letadlo. Pilot zemřel v jeho troskách

U obce Chrášťovice na Strakonicku krátce před 15. hodinou havarovalo malé letadlo Cessna 150. Muž, který jej pilotoval, podlehl na místě mnohačetným zraněním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i15ř70í 80M30o42r50s49e 7463199542655

Pořád se dívám na ty fotky a hlava mi to nebere. Celá přední část je doslova zaražená v zemi, po nárazu se pak ohnul ocas, jako by pilot potlačil a pod vysokým úhlem to střemhlav přivedl až dolů. Pro ilustraci, jak ten letoun vypadá ve skutečnosti - a myslím, že je to přímo tenhle konkrétní:

http://www.planes.cz/en/photo/1153494/cessna-150l-ok-oka-private-bubovice-lkbu

http://www.okair.cz/letadlovy-park/#oka

Letoun vypadá výborně udržovaný, vybavený. Je zabořený v poli, které, jakkoli ty fotky nezabírají zrovna moc okolí, ale i tak vypadá, že je dobře použitelné pro nouzové přistání. Jenže tady se snad nikdo ani nesnažil přistát, jinak si to neumím představit.

Nedivil bych se, pokud by byl mrtvý už ve vzduchu, náhlá srdeční příhoda, nebo něco podobného a položil se do řízení. O ničem jiném spekulovat nebudu.

0/0
20.4.2016 21:01

I60r54e51n27a 39P84l90a91c52h28e84t27k94o42v14á 1166924506220

kdyz vas klepne pepka, tak asi netlacite knipl od sebe. mohl mit malou rychlost, vysetrovatele na to prijdou

0/0
20.4.2016 21:10

J13i82ř19í 28M74o76r67s97e 7143399522255

C150 nemá klasický knipl, ale "volant", na který klidně nalehnout můžete, ale na druhou stranu - je fakt, že má také hrudní pás, který na místě pilota vede zleva shora doprava k pasu, kde je připnutý, takže - pokud jej pilot použije, což by měl, nemůže se překlopit dopředu, když například omdlí.

Při nízké rychlosti půjdete do pádu, pádová rychlost je dána aktuální konfigurací, ale pokud máte ještě alespoň nějakou výšku, zvládnete to. Pokud výšku nemáte, neskončíte metr a půl pod zemí.

Nepochybuji, že UZPLN vyšetří, co půjde.

+1/0
20.4.2016 21:21

T79o56m55á42š 34Z23e35m54á29n38e72k 5970738236286

Takhle vypadají letadla, která spadla do vývrtky. Vrak je v podstatě vcelku, to znamená, že dopředná rychlost byla minimální.

0/0
20.4.2016 21:11

J61i45ř25í 55M17o42r12s61e 7253479502685

O vývrtce jsem přemýšlel. Ale tvrdit, že tam nebyla vysoká dopředná rychlost bych si netroufl - jednak právě vývrtka je charakteristická prudkou ztrátou výšky, ale hlavně - podívejte se na ty fotky. Vypadá to, jako by narazil tak, že přední část s motorem šla celá pod zem (všiměte si, že křídla leží na trávě a pod těmi se v normální situaci dá projít, když se člověk shrbí, střední část včetně zavazadlového prostoru byla buď skoro kolmo k zemi, nebo se ohnula směrem "nahoru" ve smyslu orientace proti běžnému stavu a ocas se naopak ohnul směrem dolů.

Ale zrovna malé Cessny jsou docela pohodové, pokud jde o situace, jak je dostat do vývrtky a jak je dostat ven. Jistě, mohl být už nizko a udělt hrubou chybu a to je přesně to, o čem nechci spekulovat.

Jinak pro ostatní, pro zajímavost, jak vypadá vývrtka v podání tohoto typu letadla (všimněte si, sedm otáček = ztráta 2000ft):

https://www.youtube.com/watch?v=h2rm7n9Vz3c

+1/0
20.4.2016 21:47

T17o20m20á23š 34Z53e24m54á73n78e61k 5560608596256

Cessna 150 je hodné letadlo, dopřednou rychlostí jsem rozuměl rychlost v horizontálním směru (nevyoral brázdu). Vývrtka mohla být i záměrně vyvolaná a byl zrovna ve fázi, kdy se ji snažil potlačením vyrovnat. Jelikož nejsou žádné další informace, nezbývá, než spekulovat, tak spekulujme.

0/0
20.4.2016 21:57

K98a76r38e88l 89L11a78n92g84r 2852777170108

Ten samý před pár lety...

http://www.planes.cz/en/photo/1081700/cessna-150l-sp-foy-private-pruszcz-gdanski-eppr

0/0
20.4.2016 21:28

J34i48ř22í 40M72o97r87s13e 7603309622865

Pěkně ho dali do pořádku. Asi víte, čím vším prochází letoun během svého "života", aby vůbec směl do vzduchu.

0/0
20.4.2016 21:52

K59a87r73e46l 89L50a75n54g84r 2512127980488

Vím a není to sranda vše splnit. A také vím co obnáší následné vyšetřování takové havárie. Zaměstná to x lidí a firem na nějaký čas, aby se vyloučilo všechno možné a došlo s k faktu co bylo příčinou.

Ovšem také vím jak se v některých státech nyní již v EU chovali k letecké technice, co by u nás nesmělo ani z hangáru na jihovýchod od republiky létalo a to dokonce i u vojáků.

0/0
21.4.2016 17:09

P73e40t27e30r 19M44o40l67n38á76r 8655784372189

U nás na SK spadli dnes 4 vetrone ,jeden mŕtvi

0/0
20.4.2016 20:27

K47a29r52e10l 88L34a38n68g48r 2902437950218

Co vidím v AS tak je tam jeden OM-8255 co šel dolů v Polsku a je to jen nouzák s poškozením kabiny a křídla.

0/0
20.4.2016 21:13

R40a26d59k57a 92K37o87v69á98ř48o39v30á 2123413773246

Myslíte tuhle nehodu? http://www.teraz.sk/regiony/lysa-polana-tatry-styri-lietadla-nehoda/192775-clanok.html

Píšou tam, že havaroval jenom jeden, ostatní normálně přistáli.

Jsou tam i fotky, podle těch trosek to vypadá na SP-3769, pokud dobře googlím... http://szybowce.fotoedytor.com/galeria/displayimage.php?pid=2797&fullsize=1

0/0
21.4.2016 1:29

J57i15ř18í 23B83r96o27ž 5759145822557

Smutné, ale zahynul při tom co miloval. Lepší než na IPCe jako ležák.

+2/0
20.4.2016 20:11

I48r83e15n88a 60P70l53a96c70h26e45t48k28o79v25á 1196404826110

uz se nasla cerna skrinka?

0/0
20.4.2016 19:53

J49i93ř18í 66B16r22o28ž 5489155322137

V Cessně 150? Paní, to letadlo bylo odhadem 50 let staré :-)

0/0
20.4.2016 20:12

I74r60e75n60a 83P86l52a10c54h24e23t80k17o70v60á 1436904776440

a kdyz si to prectete jeste tak 2x tak vam to mozna dojde ;-)

0/0
20.4.2016 20:15

J77i46ř60í 93P51o72d46s43k20a79l92s63k40ý 1779326207232

OK OKA měla rok výroby 1977.

0/0
20.4.2016 22:37

S45t53a28n49i58s56l94a58v 49K49r93e52j34c15a57r 6867706403354

Sice smutný výsledek. Ale na silnicích denně zahyne mnohem více lidí. Je dobře, že ČR se od roku 1990 tak výrazně přiblížila k Evropě. Nejen tím, že dnešní automobilový osobní park není tvořen pouze Moskviči,Ladami, Polskými Fiaty ale i Mercedesy, Audinami nebo Teslami. Také letecké licence na malá soukromá letadla dnes není vzácností stejně tak jako vlastnění jachet v námořních přístavech.

+1/0
20.4.2016 19:06

M39a82r38t10i89n 44N78i62t20r13i42a87n52s39k81y 2205793638972

No a v Tatrách dnes spadol poľský vetroň. Zahynul aj poľský pilot (40r.). Dnes je nejaký blbý deň na lietanie...

0/0
20.4.2016 18:57

P33a28v21e45l 94S77o87b93o70t85k49a 5390344

A ještě jedna drobná poznámka o light létání pro ženy a dívky:

Nejen že když se rozplácnete o zem neumřete začasto hned, ale až za mnoho (desítek)minut a záchranka vám maximálně tak asistuje, ale to si uvědomte, po celou tu dobu než vás dají do pytle, na vás opravdu není hezký pohled!!

0/−11
20.4.2016 18:21

Š30t45ě49p81á20n 23V45a20n57ě65k 3593789857387

Cessna 150 je light?

+4/0
20.4.2016 18:27

S89t19a46n62i27s14l59a59v 70K41r58e20j87c54a49r 6107736263414

Neznalost neomlouvá, spíše ukazuje b.....t diskutéra!!

+3/0
20.4.2016 19:08

J56a47k23u14b 61R74ý40d81l 1875202815100

To bude příbuznej premiéra... jinak si tu odbornost nedovedu vysvětlit...

0/0
20.4.2016 20:12
Foto

J86i38r27i 18J17a42l94u40v91k71a 3128409884317

Hlavně mi nejde do hlavy, jaký smysl Váš příspěvek má. Myslíte, že někdo se stane pilotem, protože si od toho slibuje, že umře rychle ? Proč tady pořád někomu zdůrazňujete, že to trvá dlouho ? Věřte mi, že každý, kdo létá, má reálnou představu o rizicích a jejich důsledcích. Vy mi připadáte, jako byste to teprve zjistil a potřeboval se s tím nutně pochlubit.

+1/0
20.4.2016 19:59

P49a81v86e10l 68S21o20b78o22t22k58a 5620984

I kdepak...

jen reaguji na módu - lítat je dnes IN, a je celkem jedno s čím spadnete.

Je to malé a jste na všechno sám.

I na zdravotní problémy o technických nemluvě.

0/0
20.4.2016 21:59

J49o22s52e84f 29K88r52o47u37p87a 7661208825647

Mnoho lidí létání baví a je pěkné, že se dnes dá udělat piloťák, aniž by byl člověk politicky vymyt.

+1/0
21.4.2016 10:04

J61i17ř30í 42M58o43r51s59e 7483389942105

C150 není ultralight ale klasický letoun, vyžadující PPL, jak jistě sám víte, pokud zde komentujete. A stejně tak byste měl vědět, že mnoho UL letounů lze certifikovat jako plnohodnotná "velká" letadla. Takže nezobecňujte.

A těm slečnám bych doporučil spíše tohle, takhle budete vypadat mnohem pravděpodobněji...

https://www.youtube.com/watch?v=kErHL1AdxD8

+1/0
20.4.2016 20:30

R27o26b16e39r94t 29L46a76u92e32r 5894860136120

Měli by lítat pomalu a nízko. To by bylo mnohem bezpečnější. :-P

+3/0
20.4.2016 17:59
Foto

J60i38ř48í 71D80v54o98ř94á56k 5135589100918

A v zatáčkách brzdit .....

+13/0
20.4.2016 18:10

R28o79b93e50r77t 38L14a19u42e87r 5484920756350

Tak, tak, moje řeč. :)

+1/0
20.4.2016 19:05

P23a78v25e39l 36K20r68o55n47i57k87a 7982565371

Jste mě předběhl. Babička vždy nabádala "a lítej pomalu a v zatáčkách brzdi" .

0/0
22.4.2016 9:12
Foto

M46i71r17o44s47l26a86v 76S11t13e19i92n62e34r 6318344383395

Nízko je nebezpečnější, všude vysokonapěťová vedení a věžičky s telefonními retranslačkami. Cessna ovšem není light, ale standartní cestovní mašinka.

0/0
20.4.2016 19:43

R92o15b15e29r31t 88L78a84u61e91r 5694350936390

Děkuji za poučení. :-)

+3/0
20.4.2016 19:52

J80a26n 20H85l59a12v31á68č 9890741624372

Ten tam je neuvěřitelně zaháknutej:-P(sorry musel jsem...)

+2/0
20.4.2016 17:12

J62a35n 16P58e62l83e32c65h 2732274965526

za to plus zřejmě shořím v pekle

0/0
20.4.2016 17:27

P66a11v25e26l 37S18o90b48o20t49k67a 5680934

záleží v jakém pekle ;-D

Přijde chlap do pekla a jako každý jde nejprve na prohlídku. V první místnosti sedí společnost v luxusních sedačkách a popíjejí víno. "Tady je naše alkoholická místnost, máme tu ta nejlepší vína z Francie a Jižní Ameriky" povídá čert-průvodce.

Ve druhé místnosti sedí lidé u stolu a jedí. "Tohle je místnost obžerství. Servírujeme tu ty nejlepší speciality a nejlepší na tom je, že můžeš jíst pořád."

Ve třetí místnosti se divoce souloží. "Tady je naše smilná místnost. Máme tu na výběr spousty krásných žen i mužů, určitě si vybereš."

Takhle projdou ještě pár místností se všemi slastmi života a když končí, všimne si chlápek ještě jedněch dveří, odkud se ozývají výkřiky a sténání.

"Co to je?" ptá se. Pekelník ho tam tedy zavede a chlápek vidí veliké hrnce, ve kterých úpí vařící se lidé. Ostatní čerti přikládají pod kotel a občas do lidí píchnou vidlemi. "Co to má znamenat?" ptá se opět chlápek.

Čert mu odpoví: "Ále, to jsou křesťani, oni to tak chtěj."

http://www.zpovednice.cz/detail.php?statusik=401754

+7/0
20.4.2016 17:33
Foto

J50i18ř28í 53D42v12o83ř59á40k 5235269560988

ilustrační foto

0/0
20.4.2016 17:29

T66o62m75á41š 54H57o59l45e67k 5625590641667

Malé letadla padají velmi často. at raději vyrábějí velké letadla

0/−4
20.4.2016 17:09

P74a57v35e29l 70S85o94b19o93t25k38a 5240654

Všem příznivcům ultralehkých letadel, padákového léání, vírníků, motorových a jiných rogal jedna drobnost, o které se nemluví:

NEUMŘETE HNED!!

a když vás ten poryv/střih větru nebo problémy s motorem pošlou dolů, a v těchhle výškách kde nemáte druhou šanci - na nějaké řešení nebo vyrovnávání, tak chvilku padáte, pak přijde rána a PAK UMÍRÁTE - ano, pilota našli již mrtvého... ale umíral klidně i 10 a víc minut - záleží jestli se mu utrhlo srdce nebo hlava, pak je to rychlé, ale pokud měl jen vnitřní zranění a krvácení, mohl si to docela užít.

P.S. větroně nepočítám, to jsou normální, bezpečná letadla

0/−18
20.4.2016 16:32

T98o52m19á63š 26V64č85e23l90i44č48k53a 8852913370499

Ve větroni si to neužiju? Jako ten klučina 26.7.07? Nebo v autě? Nebo na sáňkách v lese? Jakou myšlenku jste chtěl vyjádřit?

Navíc mohl dostat infarkt už ve vzduchu..

+7/−1
20.4.2016 16:48

P92a57v81e84l 79S52o29b92o64t64k90a 5370384

ano, když se srazí hlavami dva lidé na kolečkových bruslích nebo na kolech, také to může skončit tagicky.

A samozřejmě, také se vám může stát že vás druhý pilot v dopravním letadle zamkne na WC a pak navede letadlo do země.

Všechno je možné.

Ale tenhle článek je o něčem jiném.

Ale jinak viz klouzavost, klesavost a stabilita.

+2/−2
20.4.2016 16:53

D79a66n66i46e39l 29T45s79c68h19e49r10n49a20y 2715212379362

Tak psali ze teziste a ta Cesna zas tak mala neni

0/0
20.4.2016 17:51

J47i50r32i 12C87e88e 5315181262678

Kdyby to bylo tak nebezpečný jak píšete, tak to dávno zakážou. Žijeme v přeregulované, socialistické Evropě, pokud jste to ještě nezaregistroval...

+2/0
20.4.2016 16:50

P39a20v96e71l 31S57o10b16o20t73k29a 5350894

Kdyby nebyla korupce, tak nikdo žádný vírník nikdy nepovolí.

0/−7
20.4.2016 16:56

J19i72r22i 12H26u69b13k28a 1523536924785

Tak dejte trestní oznámení, je to vaše povinnost.

+1/0
20.4.2016 17:29

P12a42v25e43l 44S50o40b23o70t52k51a 5190894

Proč?

není to má povinnost ani můj business.

0/0
20.4.2016 17:34

J52i48r49i 63H37u29b37k76a 1133756964785

Pokud víte o tom, že se stal trestný čin je vaší zákonou povinností toto nahlásit na policii nebo státní zastupitelství, vyjma případů kdy byste tímto způsobil újmu sobě nebo osobě blízké.

A podplácení je trestný čin.

+1/−1
20.4.2016 18:00

P57a94v23e50l 68S16o77b29o76t63k30a 5170174

nepíšete to přesně, ale máte pravdu, ohlásit podplácení mám povinnost.

Tímto tedy svoji občanskou povinnost plním a ohlašuji, že bez korupce by nikdy nemohl dostat žádný vírník povolení létat:

http://www.vrtulnik.cz/gyro/gyro3.htm

+1/0
20.4.2016 18:17

J41i13ř90í 55M68o42r98s40e 7723289922385

Přiznám se, že nerozumím smyslu vaší argumentace, když pak pod ni dáte odkaz na text odborníka, který jasně na konci napíše: "Létání s vírníky by mělo být legálně možné i u nás, bez ohledu na počet zájemců", popřípadě: "S přihlédnutím ke všemu, co jsem zde uvedl, zejména k nízké ekonomii provozu a vrozeným nectnostem vírníků většině amatérských pilotů dnes lépe vyhovují ULLa a ULLt. Nicméně, pro řadu disciplinovaných nadšenců, které láká něco zvláštního, mohou být vírníky stále zajímavé"...

+1/0
20.4.2016 20:08

P98a15v52e25l 71S82o14b48o40t67k53a 5600644

no, na mne to působí opačně - ale pravda asi jsem nenašel ten správný link. Kdesi tu byl jeden kde se vyjadřoval autor daleko kategoričtěji.

0/0
20.4.2016 22:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.