Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Strakonicku spadlo malé letadlo. Pilot zemřel v jeho troskách

U obce Chrášťovice na Strakonicku krátce před 15. hodinou havarovalo malé letadlo Cessna 150. Muž, který jej pilotoval, podlehl na místě mnohačetným zraněním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i28ř83í 57M39o57r71s65e 7863539232835

Pořád se dívám na ty fotky a hlava mi to nebere. Celá přední část je doslova zaražená v zemi, po nárazu se pak ohnul ocas, jako by pilot potlačil a pod vysokým úhlem to střemhlav přivedl až dolů. Pro ilustraci, jak ten letoun vypadá ve skutečnosti - a myslím, že je to přímo tenhle konkrétní:

http://www.planes.cz/en/photo/1153494/cessna-150l-ok-oka-private-bubovice-lkbu

http://www.okair.cz/letadlovy-park/#oka

Letoun vypadá výborně udržovaný, vybavený. Je zabořený v poli, které, jakkoli ty fotky nezabírají zrovna moc okolí, ale i tak vypadá, že je dobře použitelné pro nouzové přistání. Jenže tady se snad nikdo ani nesnažil přistát, jinak si to neumím představit.

Nedivil bych se, pokud by byl mrtvý už ve vzduchu, náhlá srdeční příhoda, nebo něco podobného a položil se do řízení. O ničem jiném spekulovat nebudu.

0/0
20.4.2016 21:01

I54r68e24n94a 72P49l29a18c26h72e61t55k17o10v46á 1126654376560

kdyz vas klepne pepka, tak asi netlacite knipl od sebe. mohl mit malou rychlost, vysetrovatele na to prijdou

0/0
20.4.2016 21:10

J56i69ř70í 30M15o58r36s54e 7543589702395

C150 nemá klasický knipl, ale "volant", na který klidně nalehnout můžete, ale na druhou stranu - je fakt, že má také hrudní pás, který na místě pilota vede zleva shora doprava k pasu, kde je připnutý, takže - pokud jej pilot použije, což by měl, nemůže se překlopit dopředu, když například omdlí.

Při nízké rychlosti půjdete do pádu, pádová rychlost je dána aktuální konfigurací, ale pokud máte ještě alespoň nějakou výšku, zvládnete to. Pokud výšku nemáte, neskončíte metr a půl pod zemí.

Nepochybuji, že UZPLN vyšetří, co půjde.

+1/0
20.4.2016 21:21

T69o30m24á19š 38Z38e14m36á81n43e76k 5350458546326

Takhle vypadají letadla, která spadla do vývrtky. Vrak je v podstatě vcelku, to znamená, že dopředná rychlost byla minimální.

0/0
20.4.2016 21:11

J12i31ř57í 34M63o31r26s65e 7373849972935

O vývrtce jsem přemýšlel. Ale tvrdit, že tam nebyla vysoká dopředná rychlost bych si netroufl - jednak právě vývrtka je charakteristická prudkou ztrátou výšky, ale hlavně - podívejte se na ty fotky. Vypadá to, jako by narazil tak, že přední část s motorem šla celá pod zem (všiměte si, že křídla leží na trávě a pod těmi se v normální situaci dá projít, když se člověk shrbí, střední část včetně zavazadlového prostoru byla buď skoro kolmo k zemi, nebo se ohnula směrem "nahoru" ve smyslu orientace proti běžnému stavu a ocas se naopak ohnul směrem dolů.

Ale zrovna malé Cessny jsou docela pohodové, pokud jde o situace, jak je dostat do vývrtky a jak je dostat ven. Jistě, mohl být už nizko a udělt hrubou chybu a to je přesně to, o čem nechci spekulovat.

Jinak pro ostatní, pro zajímavost, jak vypadá vývrtka v podání tohoto typu letadla (všimněte si, sedm otáček = ztráta 2000ft):

https://www.youtube.com/watch?v=h2rm7n9Vz3c

+1/0
20.4.2016 21:47

T89o24m22á74š 63Z67e12m31á84n86e84k 5360728366336

Cessna 150 je hodné letadlo, dopřednou rychlostí jsem rozuměl rychlost v horizontálním směru (nevyoral brázdu). Vývrtka mohla být i záměrně vyvolaná a byl zrovna ve fázi, kdy se ji snažil potlačením vyrovnat. Jelikož nejsou žádné další informace, nezbývá, než spekulovat, tak spekulujme.

0/0
20.4.2016 21:57

K29a73r36e93l 93L69a14n13g52r 2322117450758

Ten samý před pár lety...

http://www.planes.cz/en/photo/1081700/cessna-150l-sp-foy-private-pruszcz-gdanski-eppr

0/0
20.4.2016 21:28

J48i13ř58í 80M53o40r19s46e 7673309112705

Pěkně ho dali do pořádku. Asi víte, čím vším prochází letoun během svého "života", aby vůbec směl do vzduchu.

0/0
20.4.2016 21:52

K77a52r10e26l 44L71a97n89g93r 2922457630578

Vím a není to sranda vše splnit. A také vím co obnáší následné vyšetřování takové havárie. Zaměstná to x lidí a firem na nějaký čas, aby se vyloučilo všechno možné a došlo s k faktu co bylo příčinou.

Ovšem také vím jak se v některých státech nyní již v EU chovali k letecké technice, co by u nás nesmělo ani z hangáru na jihovýchod od republiky létalo a to dokonce i u vojáků.

0/0
21.4.2016 17:09

P13e98t30e20r 18M31o41l65n65á55r 8455824362549

U nás na SK spadli dnes 4 vetrone ,jeden mŕtvi

0/0
20.4.2016 20:27

K29a95r23e82l 15L16a91n32g90r 2602127350878

Co vidím v AS tak je tam jeden OM-8255 co šel dolů v Polsku a je to jen nouzák s poškozením kabiny a křídla.

0/0
20.4.2016 21:13

R38a47d84k54a 20K22o27v95á37ř20o26v57á 2213783393216

Myslíte tuhle nehodu? http://www.teraz.sk/regiony/lysa-polana-tatry-styri-lietadla-nehoda/192775-clanok.html

Píšou tam, že havaroval jenom jeden, ostatní normálně přistáli.

Jsou tam i fotky, podle těch trosek to vypadá na SP-3769, pokud dobře googlím... http://szybowce.fotoedytor.com/galeria/displayimage.php?pid=2797&fullsize=1

0/0
21.4.2016 1:29

J85i54ř80í 60B45r52o70ž 5979795622577

Smutné, ale zahynul při tom co miloval. Lepší než na IPCe jako ležák.

+2/0
20.4.2016 20:11

I50r20e75n38a 58P15l95a52c37h28e70t90k71o23v36á 1336674136650

uz se nasla cerna skrinka?

0/0
20.4.2016 19:53

J57i93ř22í 92B78r73o57ž 5549365912937

V Cessně 150? Paní, to letadlo bylo odhadem 50 let staré :-)

0/0
20.4.2016 20:12

I24r55e40n59a 68P54l26a43c87h98e15t82k85o82v67á 1826884876310

a kdyz si to prectete jeste tak 2x tak vam to mozna dojde ;-)

0/0
20.4.2016 20:15

J26i47ř39í 75P95o10d56s96k82a58l83s57k50ý 1269456337562

OK OKA měla rok výroby 1977.

0/0
20.4.2016 22:37

S44t41a63n66i78s51l68a77v 58K88r39e16j95c16a73r 6647476693774

Sice smutný výsledek. Ale na silnicích denně zahyne mnohem více lidí. Je dobře, že ČR se od roku 1990 tak výrazně přiblížila k Evropě. Nejen tím, že dnešní automobilový osobní park není tvořen pouze Moskviči,Ladami, Polskými Fiaty ale i Mercedesy, Audinami nebo Teslami. Také letecké licence na malá soukromá letadla dnes není vzácností stejně tak jako vlastnění jachet v námořních přístavech.

+1/0
20.4.2016 19:06

M75a26r63t62i68n 96N28i59t38r24i57a41n69s47k44y 2365543568672

No a v Tatrách dnes spadol poľský vetroň. Zahynul aj poľský pilot (40r.). Dnes je nejaký blbý deň na lietanie...

0/0
20.4.2016 18:57

P58a68v87e16l 27S51o67b67o76t62k77a 5820854

A ještě jedna drobná poznámka o light létání pro ženy a dívky:

Nejen že když se rozplácnete o zem neumřete začasto hned, ale až za mnoho (desítek)minut a záchranka vám maximálně tak asistuje, ale to si uvědomte, po celou tu dobu než vás dají do pytle, na vás opravdu není hezký pohled!!

0/−11
20.4.2016 18:21

Š77t74ě55p79á28n 76V11a97n80ě32k 3193499437407

Cessna 150 je light?

+4/0
20.4.2016 18:27

S96t46a57n70i47s19l90a12v 29K17r37e57j44c27a39r 6607826753464

Neznalost neomlouvá, spíše ukazuje b.....t diskutéra!!

+3/0
20.4.2016 19:08

J74a54k90u72b 88R56ý36d79l 1655592865640

To bude příbuznej premiéra... jinak si tu odbornost nedovedu vysvětlit...

0/0
20.4.2016 20:12
Foto

J96i77r18i 36J69a39l15u16v44k75a 3868719354717

Hlavně mi nejde do hlavy, jaký smysl Váš příspěvek má. Myslíte, že někdo se stane pilotem, protože si od toho slibuje, že umře rychle ? Proč tady pořád někomu zdůrazňujete, že to trvá dlouho ? Věřte mi, že každý, kdo létá, má reálnou představu o rizicích a jejich důsledcích. Vy mi připadáte, jako byste to teprve zjistil a potřeboval se s tím nutně pochlubit.

+1/0
20.4.2016 19:59

P89a29v66e80l 50S71o35b73o95t65k52a 5540834

I kdepak...

jen reaguji na módu - lítat je dnes IN, a je celkem jedno s čím spadnete.

Je to malé a jste na všechno sám.

I na zdravotní problémy o technických nemluvě.

0/0
20.4.2016 21:59

J81o90s82e20f 45K68r29o72u59p65a 7191138895527

Mnoho lidí létání baví a je pěkné, že se dnes dá udělat piloťák, aniž by byl člověk politicky vymyt.

+1/0
21.4.2016 10:04

J69i39ř39í 78M13o10r62s83e 7453599982785

C150 není ultralight ale klasický letoun, vyžadující PPL, jak jistě sám víte, pokud zde komentujete. A stejně tak byste měl vědět, že mnoho UL letounů lze certifikovat jako plnohodnotná "velká" letadla. Takže nezobecňujte.

A těm slečnám bych doporučil spíše tohle, takhle budete vypadat mnohem pravděpodobněji...

https://www.youtube.com/watch?v=kErHL1AdxD8

+1/0
20.4.2016 20:30

R46o91b71e14r21t 69L27a84u30e33r 5534910766350

Měli by lítat pomalu a nízko. To by bylo mnohem bezpečnější. :-P

+3/0
20.4.2016 17:59
Foto

J65i51ř26í 69D10v71o47ř80á81k 5135669360728

A v zatáčkách brzdit .....

+13/0
20.4.2016 18:10

R51o83b29e16r46t 59L46a89u82e80r 5864600966420

Tak, tak, moje řeč. :)

+1/0
20.4.2016 19:05

P72a67v49e16l 84K85r36o73n95i42k29a 7892985161

Jste mě předběhl. Babička vždy nabádala "a lítej pomalu a v zatáčkách brzdi" .

0/0
22.4.2016 9:12
Foto

M20i89r11o53s43l53a42v 45S13t46e54i26n88e75r 4680452810486

Nízko je nebezpečnější, všude vysokonapěťová vedení a věžičky s telefonními retranslačkami. Cessna ovšem není light, ale standartní cestovní mašinka.

0/0
20.4.2016 19:43

R73o14b18e23r62t 59L50a85u24e19r 5334730276680

Děkuji za poučení. :-)

+3/0
20.4.2016 19:52

J47a83n 82H69l96a58v52á98č 9280351134122

Ten tam je neuvěřitelně zaháknutej:-P(sorry musel jsem...)

+2/0
20.4.2016 17:12

J47a40n 20P83e30l72e83c18h 2592424945126

za to plus zřejmě shořím v pekle

0/0
20.4.2016 17:27

P75a48v93e91l 67S28o35b79o72t37k56a 5510914

záleží v jakém pekle ;-D

Přijde chlap do pekla a jako každý jde nejprve na prohlídku. V první místnosti sedí společnost v luxusních sedačkách a popíjejí víno. "Tady je naše alkoholická místnost, máme tu ta nejlepší vína z Francie a Jižní Ameriky" povídá čert-průvodce.

Ve druhé místnosti sedí lidé u stolu a jedí. "Tohle je místnost obžerství. Servírujeme tu ty nejlepší speciality a nejlepší na tom je, že můžeš jíst pořád."

Ve třetí místnosti se divoce souloží. "Tady je naše smilná místnost. Máme tu na výběr spousty krásných žen i mužů, určitě si vybereš."

Takhle projdou ještě pár místností se všemi slastmi života a když končí, všimne si chlápek ještě jedněch dveří, odkud se ozývají výkřiky a sténání.

"Co to je?" ptá se. Pekelník ho tam tedy zavede a chlápek vidí veliké hrnce, ve kterých úpí vařící se lidé. Ostatní čerti přikládají pod kotel a občas do lidí píchnou vidlemi. "Co to má znamenat?" ptá se opět chlápek.

Čert mu odpoví: "Ále, to jsou křesťani, oni to tak chtěj."

http://www.zpovednice.cz/detail.php?statusik=401754

+7/0
20.4.2016 17:33
Foto

J84i74ř84í 88D30v14o88ř87á58k 5575139550148

ilustrační foto

0/0
20.4.2016 17:29

T35o13m10á43š 60H86o50l87e67k 5305200581177

Malé letadla padají velmi často. at raději vyrábějí velké letadla

0/−4
20.4.2016 17:09

P60a16v76e31l 74S13o62b41o38t87k18a 5330694

Všem příznivcům ultralehkých letadel, padákového léání, vírníků, motorových a jiných rogal jedna drobnost, o které se nemluví:

NEUMŘETE HNED!!

a když vás ten poryv/střih větru nebo problémy s motorem pošlou dolů, a v těchhle výškách kde nemáte druhou šanci - na nějaké řešení nebo vyrovnávání, tak chvilku padáte, pak přijde rána a PAK UMÍRÁTE - ano, pilota našli již mrtvého... ale umíral klidně i 10 a víc minut - záleží jestli se mu utrhlo srdce nebo hlava, pak je to rychlé, ale pokud měl jen vnitřní zranění a krvácení, mohl si to docela užít.

P.S. větroně nepočítám, to jsou normální, bezpečná letadla

0/−18
20.4.2016 16:32

T21o89m22á87š 88V45č87e21l23i10č76k72a 8932953640509

Ve větroni si to neužiju? Jako ten klučina 26.7.07? Nebo v autě? Nebo na sáňkách v lese? Jakou myšlenku jste chtěl vyjádřit?

Navíc mohl dostat infarkt už ve vzduchu..

+7/−1
20.4.2016 16:48

P96a17v63e78l 70S95o38b80o80t35k38a 5510504

ano, když se srazí hlavami dva lidé na kolečkových bruslích nebo na kolech, také to může skončit tagicky.

A samozřejmě, také se vám může stát že vás druhý pilot v dopravním letadle zamkne na WC a pak navede letadlo do země.

Všechno je možné.

Ale tenhle článek je o něčem jiném.

Ale jinak viz klouzavost, klesavost a stabilita.

+2/−2
20.4.2016 16:53

D92a73n21i34e36l 27T39s96c54h41e31r23n28a48y 2915762539112

Tak psali ze teziste a ta Cesna zas tak mala neni

0/0
20.4.2016 17:51

J18i66r76i 86C90e10e 5685901492928

Kdyby to bylo tak nebezpečný jak píšete, tak to dávno zakážou. Žijeme v přeregulované, socialistické Evropě, pokud jste to ještě nezaregistroval...

+2/0
20.4.2016 16:50

P83a17v17e19l 59S69o72b17o12t60k68a 5680464

Kdyby nebyla korupce, tak nikdo žádný vírník nikdy nepovolí.

0/−7
20.4.2016 16:56

J21i98r61i 31H56u57b77k88a 1873146814365

Tak dejte trestní oznámení, je to vaše povinnost.

+1/0
20.4.2016 17:29

P43a82v25e86l 30S33o67b36o88t13k70a 5340234

Proč?

není to má povinnost ani můj business.

0/0
20.4.2016 17:34

J13i68r78i 29H68u51b50k49a 1973406754915

Pokud víte o tom, že se stal trestný čin je vaší zákonou povinností toto nahlásit na policii nebo státní zastupitelství, vyjma případů kdy byste tímto způsobil újmu sobě nebo osobě blízké.

A podplácení je trestný čin.

+1/−1
20.4.2016 18:00

P48a47v43e91l 25S93o28b12o37t33k36a 5880914

nepíšete to přesně, ale máte pravdu, ohlásit podplácení mám povinnost.

Tímto tedy svoji občanskou povinnost plním a ohlašuji, že bez korupce by nikdy nemohl dostat žádný vírník povolení létat:

http://www.vrtulnik.cz/gyro/gyro3.htm

+1/0
20.4.2016 18:17

J25i40ř44í 11M20o32r94s90e 7953439542195

Přiznám se, že nerozumím smyslu vaší argumentace, když pak pod ni dáte odkaz na text odborníka, který jasně na konci napíše: "Létání s vírníky by mělo být legálně možné i u nás, bez ohledu na počet zájemců", popřípadě: "S přihlédnutím ke všemu, co jsem zde uvedl, zejména k nízké ekonomii provozu a vrozeným nectnostem vírníků většině amatérských pilotů dnes lépe vyhovují ULLa a ULLt. Nicméně, pro řadu disciplinovaných nadšenců, které láká něco zvláštního, mohou být vírníky stále zajímavé"...

+1/0
20.4.2016 20:08

P20a67v45e40l 85S92o83b84o20t38k84a 5290914

no, na mne to působí opačně - ale pravda asi jsem nenašel ten správný link. Kdesi tu byl jeden kde se vyjadřoval autor daleko kategoričtěji.

0/0
20.4.2016 22:04







Najdete na iDNES.cz