Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letiště chce odbavit 80 tisíc lidí za rok. A hledá strategického partnera

Jihočeskému letišti v Plané u Budějovic už chybí jen poslední část modernizace. Na podzim může začít stavba terminálu. Vše má být hotové v roce 2018. Investují i další regionální letiště, přestože počet cestujících prudce klesl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i89c86h53a81l 28U53k41r23o54p90e81c 9400434577621

Budějky chtěly zrušit vojenské letiště. Tak se 1. elitní stíhací pluk ( VU 8514 )přestěhoval do Čáslavi. Nyní mají sice konečně ticho, které chtěli, ale ubyly pracovní místa. Měli by si počkat na letadla na baterky a solární pohon. Jinak se jim Planá a Litvínovice zase vzbouří.

0/0
7.7.2016 12:52

D36a43n51i20e34l 58H47e60n37d67r61y22c40h 2768682777643

Vsechno jen ne Ruzyn! Drzim palceR^R^R^

0/−2
6.7.2016 21:57

K76a34r31e27l 42M41o51r17a28v28e62c 3401336208741

Je hezké, že jste fanda. Co Vám ale nikdo neřekl, že přes regionální letiště zpravidla tečou peníze jen směrem od kraje do černé díry. O Praze si můžeme myslet cokoliv, ale vydělává (sice především státu a ne do vlastních reinvestic, ale hodně). Pro čtení před spaním si doporučuji stáhnout výroční zprávy regionálních letišť a popřemýšlet o tom, jak se máme dobře. Zajímavé je, že mnohá sportovní letiště by obsáhla s komerčním potenciálem i civilní hromadné lety. Proč se tak ale neděje...

+1/0
7.7.2016 10:22

M81a25r78e38k 87T19ů90m18a 4512358266232

Radši ať se popojede s dálnicí. Dělat letiště pro 80 tisíc cestujících mi nepřipadá zrovna moc rentabilní... Neříkám, že jednou do budoucnosti v horizontu příštích 15-20 let by se trend nemohl změnit, ale D3 se mi zdá jako palčivější téma.

+10/0
6.7.2016 20:59

K65a41r10e45l 85Z22á26p63o19t35o44č92n11ý 5109133151

Dokud jsou ČB odříznuté od zbytku republiky kvalitní infrastrukturou (jako že jsou), pak tady letiště svoje uplatnění nenajde ještě dlouho. Kdo by jezdil do ČB, aby odtud někam odlétal a kdo by létal sem, aby se nikam nedostal? Ano, Krumlov... ale to je málo. A samotná ČB aglomerace určitě nevygeneruje čísla, která jsou v článku uváděna. Pan hejtman žije v úplně nesmyslné realitě. A co si budeme nalhávat, jen jde o přerozdělení "medvěda" kamarádíčkům.

+7/0
6.7.2016 20:48

M40i83l30a13n 57W85e40l24s96e40r 5892548848261

80tisic jihocechu, kteri by leteli letadlem nesezenete. Ale 80tisic turistu, miricich do C.Krumlova by snad slo.

0/0
6.7.2016 19:56

M78i90r26o28s84l74a27v 81S76i27n17d56e65l55a79r 2855367864152

Mezinarodni linkou?

Spis ti turiste prijedou busem z Prahy...

+2/0
6.7.2016 22:07

C84h76r67i15s22t65i78a10n 84M47o55r31g70e77n92s56t53e75r82n 5245376866574

Maximalne tam pritahnou Ryanair, kterej stejne nebude platit zadny poplatky a z pronajmu jedne restaurace a jedne kavarny se to neuzivi. A po roce Ryanair odejde protoze do CB nikdo litat nebude a ztrata se odepise. ;-O

+4/0
6.7.2016 16:53

V17á12c94l11a30v 84V44a21n14ě12k 2483983488211

Kdyby přitáhli Ryanair, tak se dostanou ČB do zcela jiné ligy a záleží na tom jak tento potenciál využijí i když v současném obsazení radnice to na nějaké nové myšlenky nevypadá.

+2/0
6.7.2016 18:26

P84a13t61r15i73k 41E43g31e94r 2458770729981

Letiště Ruzyně má silnou konkurenci a to Letiště Mošnov. Letiště Tuřany co se do kvality týče nedá s těmito letišti srovnat. V případě mimořádné události jsou lety přesměrovány i na bližší letiště Pardubice. Přesto by Praha uvítala letiště Vodochody to se zase nelíbí místním a musím říci, že obyvatele sídliště Na Dědině a ostatní v okolí letiště lituju. Provoz terminálů je však nákladný Praha bude rozšiřovat terminál 2 a terminál 3 se přemístí.

+1/0
6.7.2016 16:12

K36a19r52e72l 77M97o28r60a13v27e64c 3581256508361

Ano letiště Praha má skutečně silnou konkurenci, ale je to především Vídeň, Mnichov a Katowice. To se týká divertů a pokrytí tržního segmentu. Běžně dovolenkáři využívají Lipsko, Norimberk, Drážďany.

+1/0
7.7.2016 10:25

V51á28c32l77a53v 45V67a71n31ě19k 2623543238841

Nevidím důvod proč by pokud to bude pro letecké linky levnější nemohli ty spousty Korejců a Číňanů co každým dnem míří do Krumlova přístávat v ČR nejdřív v ČB, odbýt si Krumlov a pak teprve vyrazit autobusem do Prahy.

Pokud nějdo v ČB zmoudří a pokusí se udělat z ČB podobně pracující a fungující město jako je Č. Krumlov, tak možná ti turisti budou mít take motivaci utratit něco v ČB, ale pro region by to každopádně měl být velký přínos. l

Pokud někdo řekne že to nebude fungovat tak to fungovat nebude I kdyby to mělo stokrát budoucnost.

Podívejte se třeba na Carcassone v jižní Francii což je podobná díra co má trochu větší hrad než je Hluboká, ale mají tam letíště které v podstatě přes turisty živí celý region a funguje povětšinou pouze v sezoně.

Do toho Budějovice, nenechte se odradit.

+3/−6
6.7.2016 15:06

M16i59r32o57s85l18a11v 60V39l70a11s29á60k 4818850963562

Prosím, snad nechcete srovnávat takový světový turistický unikát jako je Carcassone s Budějicemi? Z turistického hlediska jsou i v ČR Budějovice daleko za Prahou, Karlovými Vary, Českým Krumlovem, a dalšími místy. A průmyslově-obchodní centrum jest to také nepříliš rušné. Stačilo by dostat se za 90 minut do Ruzyně na letiště (kdyby byla ta dálnice, ach, jo), Linec je ještě blíže. Patriotické velikášství je hezké, ale obvykle za cizí peníze.

+4/0
6.7.2016 15:47

V58á90c17l79a76v 23V10a28n62ě67k 2473313638241

Budějovice jsou centrem jednoho z nejvíce navštěvovaných turistických regionů ČR, který ještě k tomu přirozeně navazuje na turistický region Rakouska,a stejně jako Carcassone nemá jen ten hrad tak Budějovice nemají jen Hlubokou.

Budějovické letiště si na sebe vydělá a bude regionu přínosem.

+1/−3
6.7.2016 18:25

M52i14r74o95s66l41a11v 39V42l35a89s88á60k 4758330843842

Jistě, Budějice mají dvě krásná sídliště - zvláště Máj je přímo rozkošný. Pak taky moc hezky udržované nádraží, předražené hospody, fabriku (Kooh-i-noor) v centru města a podobné jiné turisticky atraktivní skvosty. Ano, je tam černá věž, ale věž je i třeba v Dačicích. Hluboká je bohužel pseudogotická romantická napodobenina z 19. století, navíc ukradená Černínům, jinak je to snobské příměstské sídliště pro typ "homino novus". Apropos, byl jste v Carcassonnu a vidět tam ten cvrkot?

+1/−1
7.7.2016 9:23

V85á33c62l14a63v 16V15a39n46ě32k 2383323498631

V Carcassone jsem byl a cvrkot jsem tam viděl.

Cvrkot ale dělají lidi nikoliv věci, to jsem si take všiml.

Kromě toho tam mají Canal di Midi, což je obdoba Budějovické Vltavy co je splavná lépe než ten kanál kde je žlutá voda.

V Carcassone třeba radnice povoluje každou sobotu obrovský trh na hlavním náměstí, různé festivaly se tam dělají jak pro místní tak pro turisty téměř každý týden.

Budějovice mají náměstí větší a hezčí, ale lidi jsou tam lenivější něco dělat a radnice je pohodlná, protože jí nic netlačí aby přemýšlela co dělat pro turisty, kteří nosí peníze.

Možná by mohli sednout na autobus a zajet si do Krumlova.

Tam to umí.

0/0
7.7.2016 13:56

M39i75r56o57s24l84a85v 29V65l54a28s57á80k 4888870623332

Jsem rád, že připustíte, že v Carcassone je větší cvrkot než v Budějicích. Rozdíl je markantní třeba tak po 18. hodině. Já vím, jižní zvyky posouvají život v ulicích, ale o tom to právě je, proč jsou kromě moře a památek Francie, Itálie, Řecko či Španělsko atraktivnější než my. Srovnával bych atraktivitu Budějovic s nějakým devadesátitisícovým městem v Polsku nebo nanejvýš v bývalé DDR. Francouzské trhy dobře znám - bohužel je to zcela jiný příběh než u nás. Namísto přeprodávaného ovoce (z Penny či Lidlu), povlečení, asijských cetek, obřích podprsenek a podobných blbinek, spousta regionálních produktů, vína s predikátem, stejně tak sýry, moře ovoce a květin. Naše pseudotrhy pokračují v tradici socialistických komediantů obohacené o Vietnamce. No a Canal Midi má také trochu jinou tradici a renomé než Vltava, kde naopak např. přehradami zanikla tradiční plavba vorů (to by bylo turistické pošušňáníčko). Je dobře dívat se na věci tak jak jsou bez iluzí.

0/0
7.7.2016 17:47

V93á77c81l60a97v 10V19a88n97ě68k 2653303198711

Chápu a v mnohém sdílím vaše pochyby, ale pokud se řekne že to nejde tak to nepůjde a pokud radnice bude svými regulemi udržovat město jako neplodnou hrušku tak to nepůjde.

V Krumlově to jde a jediný rozdíl jsou lidé a radní. Byznys si už poradí sám. Chápu že hodně Krumlovákům leze turistický ruch ve měste na nervy, ale je to lepší než aby bylo město po desáté - a před desátou - mrtvé.Radnice má možnost uvolnit - alespoň dočasně tvrdou ruku nad tím co se děje v centru a obchod se už zařídí po svém. Náměstí je pro lidi a jelikož je z kamene a z cihel tak obchodem a ruchem netrpí, jen ho je potřeba udržovat v čistotě jako třeba v tom Carcassone kde po trhu druhý den ráno nikdo neví, že náměstí bylo narvané lidmi den předtím.

0/0
7.7.2016 21:02

F17r91a71n60t22i13s28e19k 98M98i66k67e17s 8853157340252

Krumlov a Budejce je velky rozdil. V CB neni nic turistickeho vyjma pekneho namesti tot vse. Jihocech narozeny v CB.

+1/0
8.7.2016 12:36

K51a82r97e43l 53M66o12r41a74v47e68c 3261266298971

Velmi Jihočechům letiště přeji, ale modlím se za rozumný udržitelný rozvoj. Zpravidla velikášké plány s rozvojem na kategorii 9 končí jen ohromným finančním průšvihem. Ale rozumná kategorie 4 (maximálně 5 na vyžádání) by mohla znamenat skutečně přínos. Co je ale mnohem podstatnější? Uvažovat do rozvoje letiště v souvislosti se zatím ubohou silniční a železniční sítí. Město, co nemá obchvat a rekonstruovaný železniční koridor na takové legrace má zapomenout. Mimochodem s tím okruhem se to týká i LKPR.

0/0
7.7.2016 10:30

F55r82a20n64t19i38s74e58k 15M84i78k82e93s 8393927320832

V Budejcich nic turistickeho neni. Jenom je tam pekne namesti a to je tak vsechno!!!!Letiste v CB je nejvetsi nesmysl, Krumlov ma za rok 400 tis navstevniku, Benatky 20 mil a proto tam maji prosperujici lettiste Marco Polo.

0/0
8.7.2016 8:39

M72i53r24o46s20l37a63v 35V68l28a46s65á59k 4918820783672

Naprosto bláznivý nápad. Jde jen o to, aby si na tom pan učitel Zimola nahnal politické body a řada firem dostala zakázky a hlavně peníze. Kolik lidí by létalo několikrát denně z maličkých Budějovic do ciziny. O tom,. že toto město nemá dosud obchvat, dálnice v nedohlednu (pozemková příprava vázne), železniční koridor nedobudován, příjezd do Budějovic od východu děsný (slalom Štěpánovice-Lišov budiž příkladem) atd...

+6/0
6.7.2016 14:16

V21l34a74d49a 24S86i75m34o92n58i73k 3839173113815

Takových mezinárodních letišť, ze kterých do evropských destinací jako třeba FRA nic neletí, už máme vicero. Tak přibude za peníze daňových poplatníků ještě jedno. Trochu bláznivý nápad.

+15/0
6.7.2016 13:24

D24a83v53i72d 15V61i45k54t56o39r50a 9194384925557

Ale tak pokud by tohle letiště nabídlo spoje do zajímavých cílových nebo přestupních destinací v Evropě, asi by si svoje zákazníky našlo.

+2/−9
6.7.2016 13:10

A92l95e14š 36J28a68n56á43č57e66k 3473224276783

Někdo si tam na tom mastí leda kapsu. Je hromada jiných věcí co by se se hodili víc než nevyužívaný letiště.

+7/0
6.7.2016 13:38
Foto

T89o51m61á27š 64D50v74o48ř20á73k 3165753786286

Plánují, že dálnice nebude hotová nikdy a ještě to, co je, bude rozkopaný?

Potom má letiště asi smysl, ehm...

0/0
6.7.2016 13:07

M20i73l76a47n 41C47h64a76l78u80p81a 7224666497943

Já myslím, že hlavně hledá těch 80 tisíc lidí. Leda, že by všichni obyvatelé ČB měli letenky zdarma.

+6/0
6.7.2016 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.