Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanec depa stál na střeše lokomotivy, usmrtil ho výboj

Šedesátiletého zaměstnance železničního depa v Táboře v sobotu usmrtil elektrický proud. Muž stál na střeše lokomotivy v odstavném kolejišti, kde ho zasáhl pravděpodobně výboj z trakčního vedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J66a16n 55B27r48a43u35n 1468128883605

Lézt v šedesáti po mašinách? No, bude hůř, mládeži.;-D

0/0
17.7.2016 6:40

B48o84h25u91s54l75a96v 11K34r24á68l30í48k 2771250319876

Ilustrační foto, ilustrační článek, ilustrační redaktor a ilustrační idnes.

+9/−1
17.7.2016 0:46

M66i11c65h46a88l 94M49i43n32a36ř59í34k 9772176289298

Ano, to je ta fikce zpravodajství, kterou nás denně krmí.

Kreml by jim mohl závidět.

0/0
17.7.2016 10:13

Z82d53e63n60ě27k 19Z76a40b38a33v18a 1962844176484

Kreml byl vždy StBáků vzor... ;-€

0/0
17.7.2016 10:52

H33o22n46z79a 10K32a23r58á88s75e58k 1325481472768

- Nestalo se to přímo v depu, ale na odstavné koleji mezi hlavním kolejištěm a "bechyňským" kolejištěm.

- Nepředpokládám, že by sám zaměstnanec očekával, že bude trolej odpojena; po sousedních kolejích v tu chvíli (okolo 13. hodiny) jelo několik vlaků, z toho většina elektrických.

- Tělo pracovníka leželo na střeše lokomotivy poblíž nápisu "nevstupujte na kapotu pod trolejí". Jak smutně symbolické.

+4/0
17.7.2016 0:31

M56i17c49h11a65l 34M61i69n70a56ř33í35k 9182656859518

Kdyby byla trolej vypnutá, musel by vidět žluté zkratovací kabely na troleji.

Nelze se spoléhat na to, zda jezdí nebo nejezdí po vedlejší koleji vlaky.

Každá trolej na každé koleji se dá vypnout zvlášť.

Takže i kdyby na vedlejší koleji vlaky nejezdily, neznamená to, že jeho trolej je vypnutá.

+1/0
17.7.2016 10:13

L57i25b87o35r 21V41e36s27e95l68ý 2949736832682

Netvrdil bych, že se dá trolej nad každou kolejí vypnout zvlášť. Vypínají se po sekcích, protože by to bylo zbytečné, dělat pro každou kolej odpojovač. Výjimkou jsou koleje pro nakládku a vykládku, které se vypínají zvlášť. Tyto koleje mívají odpojovače zpravidla se zkratovačem.

+1/0
17.7.2016 10:21

Z86d38e91n61ě76k 11Z57a83b51a24v71a 1512744326764

no prostě si nezajistil beznapěťový stav - dle staničního řádu

+1/0
17.7.2016 10:54

M95i15c92h13a33l 10M16i60n21a64ř25í79k 9322146959388

přesně

0/0
17.7.2016 20:20

Z86d84e12n69e94k 42Š55i87t84i93n72a 2733738630695

Těžko hodnotit bez objektivních informací.

+4/0
16.7.2016 22:49

P65a14v50e10l 62C12h70l60u67b79n76a 7807966618317

Buď byl opilý, nebo spáchal sebevraždu. Jinak tomu nerozumím - jistě by ho nenapadlo štourat hřebíkem v elektrické zásuvce a tohle je dost podobné.

+3/−1
16.7.2016 21:47

M34i78c54h84a83l 65C72h62a80l62u58p14a 6278390379423

No hřebík je bezpečnější, to by mělo akorát vyhodit jističe :-).

+2/0
17.7.2016 10:07

V86á57c93l58a74v 80M14e43r36g26l 5341440891280

No pokud se budete stourat jen ve fazi, tak Vas to prasti aniz by si toho jistic vsiml. Vsimne si toho chranic, pokud bude v rozvodu instalovan. Samozrejme zalezi na uzemneni, idealne se druhou rukou drzte koliku v zasuvce, to bude vice na jistotu :-)

No a u trakcniho vedeni v Tabore je asi tak 110x vyssi napeti nez v zasuvce a i proud bude vyrazne vyssi. Navic uzemneni skrini lokomotivy je taky solidni jistota :-)

0/0
17.7.2016 15:21

J61i58ř36í 62K68o93c28u87r79e14k 6925514695468

K tomu je pár otázek: Mohla, či měla být trolej odpojená? Měl zadánu práci na střeše lokomotivy? Byl proškolen pro práci "tam nahoře"? Zaměstnanec depa může být i kancelářský - byl tedy na vymezeném pracovišti? Zanechal dopis na rozloučenou?

+2/0
16.7.2016 17:05

M14i96c52h30a40l 46M89i33n12a12ř55í53k 9742216579668

Na to je jednoduchá odpověď.

Pokud se sám nepodepíše na příkaz B a nezkontroluje si vypnutí a zajištění troleje (každý úsek musí být viditelně zkratován), nesmí se k troleji vůbec přiblížit.

Vše ostatní jsou jen plané řeči.

+3/0
16.7.2016 19:47

J40i38ř72i62n11a 98B76r64a70d42á23č97o76v89á 2652330219679

Šedesátiletý zkušený zaměstnanec ,nechápu jak ho to mohlo napadnout? Vždyť je každou chvíli podobný případ,kdy někoho zabije výboj z vedení, jako pracovník depa měl přeci zkušenosti s tím,že v žádném případě nelézt na střechu lokomotivy nebo vagónů.

+2/−1
16.7.2016 16:55

J38i38r73i 14J13a52v38u38r55e34k 7166252292176

Cože? Vždyť to byl právě zaměstnanec. Ona ta mašina má na střeše věci, které je potřeba občas prohlédnout nebo opravit. To jí mají převrátit na bok, aby tam nemuseli lézt? Samozřejmě z pohledu BOZP zjevně nebylo vše v pořádku.

+10/0
16.7.2016 18:31

M39i22c72h64a77l 17M45i14n30a86ř58í96k 9332906559228

Mašinu můžou opravovat pouze za stanovených podmínek, které tady nemá cenu psát, protože to by bylo na dlouhý příspěvek.

V tomto případě bylo porušeno uplně vše co se porušit dalo.

Předpisy a postupy na ochranu zaměstnanců se nevytvářejí z legrace ale právě na základě rizik a událostí, které se staly. To není že by se někde někdo nudil.

0/0
16.7.2016 19:56

J46a31n 41S16t81o28d92o35l34a 7301340713520

Mohla to být sebevražda, protože jinak je nepravděpodobné, že by zkušený starý zaměstnanec takto zanedbal všechna bezpečnostní opatření.

0/0
17.7.2016 11:59

M52i57c55h23a15l 68M64i26n10a54ř14í31k 9342186859558

I to je možné.

Těžko říct. Taky se mi nechce věřit, že fira, který má v hlavě víc, než absoloventi většiny dnešních vysokých škol a léta praxe, že by udělal takovou kravinu.

0/0
17.7.2016 20:19

T16o28m46á82š 43V87a83l82d22e35r 7203290469

Ano má, ale neleze se na střechu pod trolejí!!! Většinou jsou servisní místa, kam se mašina posune. Taky mne nikdy nenapadne posílat chlapy na mašiny kde jsou troleje. Mašinu si raději nechám odsunout. Zvláště u motoráku občas svádí, že nahoru mohou i když tam jsou zábrany. Takže deset plusů opravdu nechápu u podobné poznámky. Pak se nedivím že někdo exne!

0/0
17.7.2016 15:05

M40i57c82h72a60l 76M39i13n82a27ř32í90k 9942456759368

Tak to je nejhorší porušení bezpečnosti práce co může být.

Kdyby ho to nezabilo, tak má na hodinu výpověď.

+1/0
16.7.2016 16:06

P84e56t19r 17B79e27z11s86t88a19r63o72s71t11i 2799576443791

Kdyby to bylo před 40 lety a jezdil na elektrice chvilku, dalo by se pochopit, ale dnes opravdu ne... Dříve se stalo více úrazu, kdy posádka z páry dostala zásah proudem, protože zvyk lézt po mašině nebo na uhlák a kontrolovat množství uhlí byl...

+3/0
16.7.2016 16:13

M69i96c31h57a72l 41M55i51n32a11ř24í90k 9482526179558

Tato práce není o žádném zvyku ale o předpisech a jejich dodržování.

A na dráze jsou předpisy na ochranu zaměstnanců i cestujících.

Takže pořád by to bylo o porušování bezpečnosti a měl by okamžitou výpověď i před 40 lety, i dnes.

0/−1
16.7.2016 19:43

T36o77m11á22š 66V22a56l94d83e51r 7233650409

Včera jsem jel po silnici. U benzínky mají zákaz z protisměru odbočovat, je tam plná čára a přesto každých deset minut tam někdo předpis (dokonce zákonný) poruší a odbočí. Třeba i s celou rodinou jako VW modrý 2SU.... a děje se neustále (omezuje provoz, ohrožuje své předškolní dítě a přitom stačí vjet do obce a tam vůz otočit cca celkem 500m). Proč asi? Zvyk a lhostejnost k předpisům dokud se něco nestane.

0/0
17.7.2016 15:19

M81i46c74h55a25l 74M78i15n36a82ř77í60k 9372946989728

Tak je škoda, že jim za to nikdo nemůže dát hodinovou výpověď ;-)

0/0
17.7.2016 20:22
Foto

J96i69ř21í 64D25v73o11ř56á32k 5225579490358

U dětí , opilců , duševně neobdařených jedinců to chápu .

0/0
16.7.2016 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.