Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanec depa stál na střeše lokomotivy, usmrtil ho výboj

Šedesátiletého zaměstnance železničního depa v Táboře v sobotu usmrtil elektrický proud. Muž stál na střeše lokomotivy v odstavném kolejišti, kde ho zasáhl pravděpodobně výboj z trakčního vedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J62a82n 22B47r77a34u69n 1518808303225

Lézt v šedesáti po mašinách? No, bude hůř, mládeži.;-D

0/0
17.7.2016 6:40

B50o75h17u37s37l58a59v 52K63r52á70l79í60k 2751250839546

Ilustrační foto, ilustrační článek, ilustrační redaktor a ilustrační idnes.

+9/−1
17.7.2016 0:46

M35i37c51h28a52l 81M94i94n16a44ř55í53k 9842936829358

Ano, to je ta fikce zpravodajství, kterou nás denně krmí.

Kreml by jim mohl závidět.

0/0
17.7.2016 10:13

Z27d44e22n70ě67k 43Z37a45b12a43v23a 1902124616714

Kreml byl vždy StBáků vzor... ;-€

0/0
17.7.2016 10:52

H49o24n25z53a 78K93a97r93á22s41e30k 1235131982788

- Nestalo se to přímo v depu, ale na odstavné koleji mezi hlavním kolejištěm a "bechyňským" kolejištěm.

- Nepředpokládám, že by sám zaměstnanec očekával, že bude trolej odpojena; po sousedních kolejích v tu chvíli (okolo 13. hodiny) jelo několik vlaků, z toho většina elektrických.

- Tělo pracovníka leželo na střeše lokomotivy poblíž nápisu "nevstupujte na kapotu pod trolejí". Jak smutně symbolické.

+4/0
17.7.2016 0:31

M57i87c54h42a40l 13M23i85n91a98ř16í25k 9192676139928

Kdyby byla trolej vypnutá, musel by vidět žluté zkratovací kabely na troleji.

Nelze se spoléhat na to, zda jezdí nebo nejezdí po vedlejší koleji vlaky.

Každá trolej na každé koleji se dá vypnout zvlášť.

Takže i kdyby na vedlejší koleji vlaky nejezdily, neznamená to, že jeho trolej je vypnutá.

+1/0
17.7.2016 10:13

L54i72b92o13r 69V78e38s56e33l46ý 2289586352222

Netvrdil bych, že se dá trolej nad každou kolejí vypnout zvlášť. Vypínají se po sekcích, protože by to bylo zbytečné, dělat pro každou kolej odpojovač. Výjimkou jsou koleje pro nakládku a vykládku, které se vypínají zvlášť. Tyto koleje mívají odpojovače zpravidla se zkratovačem.

+1/0
17.7.2016 10:21

Z23d42e13n63ě65k 13Z56a29b40a58v36a 1382324536724

no prostě si nezajistil beznapěťový stav - dle staničního řádu

+1/0
17.7.2016 10:54

M78i87c35h19a48l 75M49i19n94a18ř77í58k 9972196939848

přesně

0/0
17.7.2016 20:20

Z63d60e79n84e72k 22Š54i12t10i45n35a 2423438760415

Těžko hodnotit bez objektivních informací.

+4/0
16.7.2016 22:49

P55a84v83e53l 57C91h49l86u46b72n32a 7177546868537

Buď byl opilý, nebo spáchal sebevraždu. Jinak tomu nerozumím - jistě by ho nenapadlo štourat hřebíkem v elektrické zásuvce a tohle je dost podobné.

+3/−1
16.7.2016 21:47

M58i19c46h73a71l 76C52h67a98l66u43p33a 6198120499173

No hřebík je bezpečnější, to by mělo akorát vyhodit jističe :-).

+2/0
17.7.2016 10:07

V75á28c76l31a73v 24M64e45r91g24l 5721420221500

No pokud se budete stourat jen ve fazi, tak Vas to prasti aniz by si toho jistic vsiml. Vsimne si toho chranic, pokud bude v rozvodu instalovan. Samozrejme zalezi na uzemneni, idealne se druhou rukou drzte koliku v zasuvce, to bude vice na jistotu :-)

No a u trakcniho vedeni v Tabore je asi tak 110x vyssi napeti nez v zasuvce a i proud bude vyrazne vyssi. Navic uzemneni skrini lokomotivy je taky solidni jistota :-)

0/0
17.7.2016 15:21

J14i98ř25í 55K86o25c94u68r14e63k 6135274835868

K tomu je pár otázek: Mohla, či měla být trolej odpojená? Měl zadánu práci na střeše lokomotivy? Byl proškolen pro práci "tam nahoře"? Zaměstnanec depa může být i kancelářský - byl tedy na vymezeném pracovišti? Zanechal dopis na rozloučenou?

+2/0
16.7.2016 17:05

M24i68c39h83a95l 65M55i87n77a64ř79í44k 9532106819578

Na to je jednoduchá odpověď.

Pokud se sám nepodepíše na příkaz B a nezkontroluje si vypnutí a zajištění troleje (každý úsek musí být viditelně zkratován), nesmí se k troleji vůbec přiblížit.

Vše ostatní jsou jen plané řeči.

+3/0
16.7.2016 19:47

J14i19ř55i57n61a 43B18r62a25d34á22č16o24v23á 2282550399769

Šedesátiletý zkušený zaměstnanec ,nechápu jak ho to mohlo napadnout? Vždyť je každou chvíli podobný případ,kdy někoho zabije výboj z vedení, jako pracovník depa měl přeci zkušenosti s tím,že v žádném případě nelézt na střechu lokomotivy nebo vagónů.

+2/−1
16.7.2016 16:55

J30i33r83i 88J46a55v93u25r31e59k 7756512702936

Cože? Vždyť to byl právě zaměstnanec. Ona ta mašina má na střeše věci, které je potřeba občas prohlédnout nebo opravit. To jí mají převrátit na bok, aby tam nemuseli lézt? Samozřejmě z pohledu BOZP zjevně nebylo vše v pořádku.

+10/0
16.7.2016 18:31

M86i55c59h93a71l 36M35i80n60a76ř67í71k 9532496739638

Mašinu můžou opravovat pouze za stanovených podmínek, které tady nemá cenu psát, protože to by bylo na dlouhý příspěvek.

V tomto případě bylo porušeno uplně vše co se porušit dalo.

Předpisy a postupy na ochranu zaměstnanců se nevytvářejí z legrace ale právě na základě rizik a událostí, které se staly. To není že by se někde někdo nudil.

0/0
16.7.2016 19:56

J46a33n 15S76t79o58d72o24l72a 7981620453210

Mohla to být sebevražda, protože jinak je nepravděpodobné, že by zkušený starý zaměstnanec takto zanedbal všechna bezpečnostní opatření.

0/0
17.7.2016 11:59

M57i86c72h62a27l 29M67i63n34a83ř12í51k 9492716179308

I to je možné.

Těžko říct. Taky se mi nechce věřit, že fira, který má v hlavě víc, než absoloventi většiny dnešních vysokých škol a léta praxe, že by udělal takovou kravinu.

0/0
17.7.2016 20:19

T73o12m54á51š 66V22a52l46d93e24r 7383820449

Ano má, ale neleze se na střechu pod trolejí!!! Většinou jsou servisní místa, kam se mašina posune. Taky mne nikdy nenapadne posílat chlapy na mašiny kde jsou troleje. Mašinu si raději nechám odsunout. Zvláště u motoráku občas svádí, že nahoru mohou i když tam jsou zábrany. Takže deset plusů opravdu nechápu u podobné poznámky. Pak se nedivím že někdo exne!

0/0
17.7.2016 15:05

M30i71c72h88a68l 12M89i94n18a35ř30í16k 9102226489128

Tak to je nejhorší porušení bezpečnosti práce co může být.

Kdyby ho to nezabilo, tak má na hodinu výpověď.

+1/0
16.7.2016 16:06

P34e39t85r 65B93e97z95s18t93a54r45o43s36t68i 2129906843291

Kdyby to bylo před 40 lety a jezdil na elektrice chvilku, dalo by se pochopit, ale dnes opravdu ne... Dříve se stalo více úrazu, kdy posádka z páry dostala zásah proudem, protože zvyk lézt po mašině nebo na uhlák a kontrolovat množství uhlí byl...

+3/0
16.7.2016 16:13

M13i21c39h61a80l 69M26i35n64a76ř33í44k 9662986139438

Tato práce není o žádném zvyku ale o předpisech a jejich dodržování.

A na dráze jsou předpisy na ochranu zaměstnanců i cestujících.

Takže pořád by to bylo o porušování bezpečnosti a měl by okamžitou výpověď i před 40 lety, i dnes.

0/−1
16.7.2016 19:43

T68o84m51á26š 49V31a75l63d94e24r 7663550679

Včera jsem jel po silnici. U benzínky mají zákaz z protisměru odbočovat, je tam plná čára a přesto každých deset minut tam někdo předpis (dokonce zákonný) poruší a odbočí. Třeba i s celou rodinou jako VW modrý 2SU.... a děje se neustále (omezuje provoz, ohrožuje své předškolní dítě a přitom stačí vjet do obce a tam vůz otočit cca celkem 500m). Proč asi? Zvyk a lhostejnost k předpisům dokud se něco nestane.

0/0
17.7.2016 15:19

M49i32c39h31a80l 18M36i72n72a58ř26í48k 9682426299838

Tak je škoda, že jim za to nikdo nemůže dát hodinovou výpověď ;-)

0/0
17.7.2016 20:22
Foto

J58i86ř45í 40D91v98o27ř48á67k 5785809450748

U dětí , opilců , duševně neobdařených jedinců to chápu .

0/0
16.7.2016 16:06







Najdete na iDNES.cz