- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lézt v šedesáti po mašinách? No, bude hůř, mládeži.
Ilustrační foto, ilustrační článek, ilustrační redaktor a ilustrační idnes.
Ano, to je ta fikce zpravodajství, kterou nás denně krmí.
Kreml by jim mohl závidět.
- Nestalo se to přímo v depu, ale na odstavné koleji mezi hlavním kolejištěm a "bechyňským" kolejištěm.
- Nepředpokládám, že by sám zaměstnanec očekával, že bude trolej odpojena; po sousedních kolejích v tu chvíli (okolo 13. hodiny) jelo několik vlaků, z toho většina elektrických.
- Tělo pracovníka leželo na střeše lokomotivy poblíž nápisu "nevstupujte na kapotu pod trolejí". Jak smutně symbolické.
Kdyby byla trolej vypnutá, musel by vidět žluté zkratovací kabely na troleji.
Nelze se spoléhat na to, zda jezdí nebo nejezdí po vedlejší koleji vlaky.
Každá trolej na každé koleji se dá vypnout zvlášť.
Takže i kdyby na vedlejší koleji vlaky nejezdily, neznamená to, že jeho trolej je vypnutá.
Těžko hodnotit bez objektivních informací.
Buď byl opilý, nebo spáchal sebevraždu. Jinak tomu nerozumím - jistě by ho nenapadlo štourat hřebíkem v elektrické zásuvce a tohle je dost podobné.
No hřebík je bezpečnější, to by mělo akorát vyhodit jističe :-).
K tomu je pár otázek: Mohla, či měla být trolej odpojená? Měl zadánu práci na střeše lokomotivy? Byl proškolen pro práci "tam nahoře"? Zaměstnanec depa může být i kancelářský - byl tedy na vymezeném pracovišti? Zanechal dopis na rozloučenou?
Na to je jednoduchá odpověď.
Pokud se sám nepodepíše na příkaz B a nezkontroluje si vypnutí a zajištění troleje (každý úsek musí být viditelně zkratován), nesmí se k troleji vůbec přiblížit.
Vše ostatní jsou jen plané řeči.
Šedesátiletý zkušený zaměstnanec ,nechápu jak ho to mohlo napadnout? Vždyť je každou chvíli podobný případ,kdy někoho zabije výboj z vedení, jako pracovník depa měl přeci zkušenosti s tím,že v žádném případě nelézt na střechu lokomotivy nebo vagónů.
Cože? Vždyť to byl právě zaměstnanec. Ona ta mašina má na střeše věci, které je potřeba občas prohlédnout nebo opravit. To jí mají převrátit na bok, aby tam nemuseli lézt? Samozřejmě z pohledu BOZP zjevně nebylo vše v pořádku.
Tak to je nejhorší porušení bezpečnosti práce co může být.
Kdyby ho to nezabilo, tak má na hodinu výpověď.
Kdyby to bylo před 40 lety a jezdil na elektrice chvilku, dalo by se pochopit, ale dnes opravdu ne... Dříve se stalo více úrazu, kdy posádka z páry dostala zásah proudem, protože zvyk lézt po mašině nebo na uhlák a kontrolovat množství uhlí byl...
U dětí , opilců , duševně neobdařených jedinců to chápu .