Diskuse k článku

Když řidiči zdržují, delší zelená nepomůže, říká správce semaforů

Stovky řidičů v Českých Budějovicích v minulých dnech bojovali s uzavírkou ulice Na Sadech, kudy běžně projede až 18 tisíc vozidel za den. Kvůli omezení bylo nutné upravit provoz na osmi křižovatkách a semaforech. Jejich řízení má ve městě už přes 12 let na starost společnost Swarco Traffic CZ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i39c27h67a26l 83H63a39u41f 4438439155401

Řidiči zdržují...proč to nenapíšete rovnou, řidiči se na semaforech neumí rozjíždět. Na mnoha místech v ČR je to vyloženě tragédie.

+3/0
15.8.2016 18:13

J20i66ř16í 64J45o46z71a 3468743670661

Jeden z problemu je fakt, ze chybi zachytna parkoviste P+R (park and ride)... moji kamaradi z Jizni Moravy by ho radi vyuzili, ale nemohou...

0/0
15.8.2016 15:07

J38i12ř37í 50Z18ý56k12a 9409813451610

docela mě zaujala tato odpověď na vhodnost kruháků "Určitě však není vhodný v místech, kde hned za ním přecházejí chodci. To ztrácí na významu, protože se ruší plynulost". A hned mě napadá proč je tedy spousta kruháků po ČR naprojektována právě tak, že hned za nimi je přechod pro chodce. Dle mého názoru je to nebezpečné jak pro řidiče pohybující se na kruhovém objezdu, tak pro chodce - řidič si jej přes silný A sloupek automobilu nemusí vůbec všimnout. A pak je tu ona plynulost. Stačí dvě auta jedoucí stejným směrem, která musí čekat na chodce a stojí celý kruhový objezd.

+4/0
15.8.2016 10:25

K49a16r26e57l 73Z94á96p70o67t65o66č86n61ý 5319273301

Např. u Kauflandu... a až se zastaví i ta louka Na Sádkách (u JU, kde se nyní pasou koně), tak to teprve bude masakr... a to bude velice brzy.

0/0
15.8.2016 18:13

J63a79n 24N30o25v82á52k 9627342947187

"A jsme městem semaforů? Tak bych to neřekl."

-

Já bych to tak řekl. To, co je kolem Koh-i-Nooru a cpaní dalších a dalších semaforů do už tak tragicky rozkouskovaného okruhu (aktuálně třeba u nádraží), mluví celkem jasně.

+3/0
15.8.2016 10:08

R35o82m22a83n 45P10o70l55á87č44e17k 5986769165

Jednoduché... Kde jaké pseudosdružení bere semafory jako spásu, firma nic neřekne, protože čím víc semaforů, tím větší bakšiš a radnice? Ta to dá jako, že zvyšuje bezpečnost...

0/0
15.8.2016 11:56

M48a98r87e44k 84R52ů82ž51i61č60k71a 5425299724255

U nás jsou na semaforech čidla pohybu, takže když není provoz, projedu město na zelenou bez zastavení. Zdá se mi to lepší než najižděcí čidla. V provozu semafory mají časové nastavení.

0/0
15.8.2016 10:00

M18i42c50h78a17l 39L21u26s11k 1115924751386

Veškerou dopravu táhnout městem po světelných křižovatkách a pořád se vymlouvat na chybějící dálnici... Budějice zkrátka zaspaly, v dopravním řešení jsou sto let za opicema.

+7/0
15.8.2016 9:52

J47a29n 29N24o66v56á48k 9357222487307

Dopravní řešení zřejmě v současnosti spočívá zejména v tom, že na hlavním tahu bude semafor každých padesát metrů.

+1/0
15.8.2016 10:09

A50l40e53n25a 64O24p78p79l50o60v74á 6633699734672

v mnoha zemích jsou u semaforů odpočty časů, jen v ČR se to už dva či tři roky teprve testuje....

+1/0
15.8.2016 9:27

K58a42r49e51l 12W42a75t69z35k77o 9816807777196

Odpočty časů jsem viděl už hodně dávno, tuším v Klatovech.

0/0
15.8.2016 10:06

T83o88m42á11š 41M78a11t32ě60j 9525828963432

To má i jisté nevýhody.

Řidiči si pak sami odpočítávají i v situacích, kdy dynamické řízení dělá úpravy....

0/0
15.8.2016 14:18

J89a37n 25K34o26t91i82l 9533441408

no odpočet ale není pro Čechy... je na přechodu Z lannovy tř. do centra a půlka lidí, když vidí, že za 5 vteřin bude zelená, vtupuje na přechod, ještě na červenou, kdy auta samozřejmě ještě jezdí... chudák ten řidič, který takového blba srazí... nikomu nevymluví, že jel na zelenou a chodec tam neměl co dělat...

0/0
16.8.2016 19:29

Najdete na iDNES.cz