Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když řidiči zdržují, delší zelená nepomůže, říká správce semaforů

Stovky řidičů v Českých Budějovicích v minulých dnech bojovali s uzavírkou ulice Na Sadech, kudy běžně projede až 18 tisíc vozidel za den. Kvůli omezení bylo nutné upravit provoz na osmi křižovatkách a semaforech. Jejich řízení má ve městě už přes 12 let na starost společnost Swarco Traffic CZ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77i65c14h11a87l 23H85a41u66f 4168199675941

Řidiči zdržují...proč to nenapíšete rovnou, řidiči se na semaforech neumí rozjíždět. Na mnoha místech v ČR je to vyloženě tragédie.

+3/0
15.8.2016 18:13

J34i32ř78í 78J58o86z53a 3588413740221

Jeden z problemu je fakt, ze chybi zachytna parkoviste P+R (park and ride)... moji kamaradi z Jizni Moravy by ho radi vyuzili, ale nemohou...

0/0
15.8.2016 15:07

J98i55ř52í 16Z75ý15k12a 9479473721400

docela mě zaujala tato odpověď na vhodnost kruháků "Určitě však není vhodný v místech, kde hned za ním přecházejí chodci. To ztrácí na významu, protože se ruší plynulost". A hned mě napadá proč je tedy spousta kruháků po ČR naprojektována právě tak, že hned za nimi je přechod pro chodce. Dle mého názoru je to nebezpečné jak pro řidiče pohybující se na kruhovém objezdu, tak pro chodce - řidič si jej přes silný A sloupek automobilu nemusí vůbec všimnout. A pak je tu ona plynulost. Stačí dvě auta jedoucí stejným směrem, která musí čekat na chodce a stojí celý kruhový objezd.

+4/0
15.8.2016 10:25

K53a83r23e43l 26Z81á54p82o98t60o59č78n76ý 5519903701

Např. u Kauflandu... a až se zastaví i ta louka Na Sádkách (u JU, kde se nyní pasou koně), tak to teprve bude masakr... a to bude velice brzy.

0/0
15.8.2016 18:13

J66a86n 91N55o28v34á39k 9877872677437

"A jsme městem semaforů? Tak bych to neřekl."

-

Já bych to tak řekl. To, co je kolem Koh-i-Nooru a cpaní dalších a dalších semaforů do už tak tragicky rozkouskovaného okruhu (aktuálně třeba u nádraží), mluví celkem jasně.

+3/0
15.8.2016 10:08

R35o89m11a17n 29P57o60l90á34č94e44k 5526379765

Jednoduché... Kde jaké pseudosdružení bere semafory jako spásu, firma nic neřekne, protože čím víc semaforů, tím větší bakšiš a radnice? Ta to dá jako, že zvyšuje bezpečnost...

0/0
15.8.2016 11:56

M86a90r22e47k 94R73ů38ž34i23č41k80a 5595799844345

U nás jsou na semaforech čidla pohybu, takže když není provoz, projedu město na zelenou bez zastavení. Zdá se mi to lepší než najižděcí čidla. V provozu semafory mají časové nastavení.

0/0
15.8.2016 10:00

M58i83c55h37a24l 20L56u19s59k 1525584291906

Veškerou dopravu táhnout městem po světelných křižovatkách a pořád se vymlouvat na chybějící dálnici... Budějice zkrátka zaspaly, v dopravním řešení jsou sto let za opicema.

+7/0
15.8.2016 9:52

J10a45n 70N52o49v28á51k 9477472747507

Dopravní řešení zřejmě v současnosti spočívá zejména v tom, že na hlavním tahu bude semafor každých padesát metrů.

+1/0
15.8.2016 10:09

A71l69e96n65a 86O74p48p96l80o15v98á 6463609964982

v mnoha zemích jsou u semaforů odpočty časů, jen v ČR se to už dva či tři roky teprve testuje....

+1/0
15.8.2016 9:27

K61a75r43e13l 87W51a24t18z42k23o 9946197177406

Odpočty časů jsem viděl už hodně dávno, tuším v Klatovech.

0/0
15.8.2016 10:06

T66o82m21á45š 79M86a51t50ě59j 9525718763192

To má i jisté nevýhody.

Řidiči si pak sami odpočítávají i v situacích, kdy dynamické řízení dělá úpravy....

0/0
15.8.2016 14:18

J32a20n 93K45o34t90i52l 9283891718

no odpočet ale není pro Čechy... je na přechodu Z lannovy tř. do centra a půlka lidí, když vidí, že za 5 vteřin bude zelená, vtupuje na přechod, ještě na červenou, kdy auta samozřejmě ještě jezdí... chudák ten řidič, který takového blba srazí... nikomu nevymluví, že jel na zelenou a chodec tam neměl co dělat...

0/0
16.8.2016 19:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.