Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sama proti všem. Žena bojuje za alej, kterou protne cesta

Lidé z Dolní Lhoty na Jindřichohradecku roky vyhlížejí obchvat své obce. Místní se na něj těší, stejně jako řidiči, kteří nyní musí jezdit přes malou ves. Jen Marie Ernestová má problém - kvůli cestě padnou staré stromy v aleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S23t72a48n55i57s44l74a32v 38C94h80y22t36r55a 3494253557989

Paní by si měla jeden den sednout k silnici a počítat auta. Navíc je na konci vesnice nebezpečný horizont, kde bylo i pár smrťáků. Ona celá cesta mezi J.Hradcem a Střáží je jeden velký adrenalin.

Já osobně bych uvítal raději variantu, že za jeden vykácený strom vysadí dva atd. Ta alej tam taky věčně stát nebude a obchvat je tam opravdu třeba. Tímto přístupem by nikde nestála žádná cesty. Co asi předcházelo té mezi alejema. Handrkování statkářů, čí pole na to padne atp.

0/0
19.8.2016 11:22

J64a34k42u97b 51K31o12s 3146882170204

Zajímavé je, že všichni odpůrci nějaké stavby vždycky bezpečně vědí, že se jedná o nejhorší a nejdražší variantu. A naopak mají úplně jasno, jak by to mělo být správně. Co čech, to projektant :)

+5/−2
18.8.2016 17:34

J80i38ř67í 88S95o10u38č40e25k 5116497259669

Ono to bude tím, že pro každou z navrhovaných variant jsou odhadnuty náklady a tyto informace si každý občan může vyžádat. Je až s podivem, že v řadě případů vyhrávají dražší nebo nejdražší varianty. Stačí si porovnat náklady na stavbu silnici a dálnic v ČR a v okolních zemích...

+3/0
18.8.2016 18:18

M36i85c50h67a41l 18K39o87n17e89č64n87ý 8969242312271

Mýlíte se, oni většinou žádné správné řešení nenabízejí. Buď chtějí, aby dálková doprava vedla dál středem obce nebo jsou jenom proti, ale žádné vlastní řešení nenabízejí.

0/0
19.8.2016 9:56

M52a52r55t66i22n 57L65a23v33a40y 9547207832

NENÍ MÁLO SILNIC A OBCHVATŮ, JE JEN STÁLE VÍCE AUT. Pokud někdo moudrý a prozíravý zajistí, aby se obecně zvedla kultura cestování v hromadné dopravě (včetně nižších cen jízdného a větší četnosti spojů) a zároveň se přesune nejvíce destruktivní kamionová přeprava na železnici, nebude většina obchvatů potřeba a stromy v alejích mohou růst dál. P. S. Ta paní zaslouží úctu a uznání, přesouvání problémů "někam jinam" není řešení.

+13/−1
18.8.2016 16:10

M40i97c24h18a74l 71K64o79n44e72č79n77ý 8319722472131

Vy jste ten moudrý a prozíravý, který by asi nejraději zakázal všechna auta. Těším se na situaci, až potraviny do vašeho nejbližšího obchodu budou dopravovány výhradně po železnici.

+1/0
19.8.2016 9:53

V11l97a84d17i23m71í57r 93N57o53v78á29k 3372434116621

Co ještě kvůli těm auťákům budeme dělat?Vždyť je to pomalu postupující mor,který ničí nejen přírodu,ale i ty lidi.

+7/−1
18.8.2016 15:59

A28n14n76a 91V49e78s31e52l65á 3479180791740

To máme peněz na rozhazování, že to musí být nejdražší varianta ? Co respektování tradic a přírody?

+11/0
18.8.2016 15:55

M88i90l83o27š 20B32r41a68d13í70k 3686509307608

Myslím, že devadesátdevět lidí ze sta přivítá každý metr silnice, ale já mezi ně nepatřím. Nejsem zelený radikál, ale mnohdy jde spíše o to, aby si někdo namastil kapsu a dopravě v obci to neulehčí. Například v Kroměříži slavnostně vybudovali obchvat, pak na něj napojili dálnici a protože tam vybírají poplatky, tak auta dál jezdí přes město a takových příkladů je mnohem víc.

+13/0
18.8.2016 15:51

J30a91n 44S52v10e70t26l58i27k 8947559629319

Je to škoda. V Itálii jsem viděl pěkné řešení problému - jeden směr vedl alejí a druhá směr postavili vedle aleje. A když potřebovali postavit kruhový objezd, tak ho postavili celý vedle aleje a porazili jen čtyři stromy, aby se na něj dalo z aleje vjet a zase se z něj do aleje vrátit. Asi si tam té zeleně váží více.

+20/0
18.8.2016 15:45

A76n42a50t75o62l 76F28i67l62i93p 5121264213681

Ta dáma mimo jiné uvádí, že tato varianta obchvatu je nejdražší. Zdá se, že to žádný úřad nezpochybnil. Pánové, kteří nadávate na odborníky, to nejdražší vám náhodou nevadí?

+16/0
18.8.2016 15:39
Foto

J93a25n 42P18e51l28c28l 9104596314935

Zabij bobra - zachráníš strom. ;-D;-D;-D

0/0
18.8.2016 15:28

P17a18v58e40l 73J87e71ř56á10b64e36k 7621942154727

Zabij bobra a máš kožešinu, maso a pachové žlázy pro voňavky.

Bobr stromy zas tak neničí - jen, zejména olše, vrby a podobné, pravidelně zmlazuje.

0/−2
18.8.2016 15:30

V12o91j67t96ě42c35h 88B12á32r43t83e86k 1141445126751

To je vidět, že ho nemáš za barákem jak já.

0/0
18.8.2016 15:42

M81i29l80o55š 67B69r37a87d15í39k 3696219147668

Jako vtip dobré, ale jinak nesmysl. Pokud by někdo chtěl radikálně chránit přírodu, musel by hubit největšího škůdce - člověka.

+8/0
18.8.2016 15:43

P62a47v12e77l 26J35e42ř61á87b68e28k 7161352954897

Tak to není. Člověk se chová stejně jako jiná zvířata či rostliny.

Zvířata se množí dokud mají potravinové zdroje. Na vrcholu kulminační populační křivky přichází nedostatek potravy. nemoci, predátoři atd., a ten druh organismu početně poklesne.

Člověk to jen trochu vylepší, ž e se naučil využívat pro svoji potravu a místo ve společnosti nerostné bohatství.

Takže, až dojdou suroviny, například zdroje fosforu, či zdroje energie, člověk vyhyne na stejném principu, jako třeba pakoně v savaně, když vyschne.

Je to zdánlivě jednoduché, ale funguje to. Jen ten člověk sebou vezme mnoho dalších organismů, které vyhubil či vyhubí ve prospěch své existence.

0/0
18.8.2016 17:09

M11i67l21o96š 87B54r42a23d58í15k 3426639787918

Já asi nejsem takový odborník jako vy, ale mám dojem, že největším škůdcem přírody je člověk, právě proto, že jeho likvidace přírody je promyšlená. U zvířat je to pouze instinkt přežití.

+1/0
19.8.2016 9:03

A12n64n76a 96V65e80s45e83l35á 3289760431290

Moji kamarádi mají dům na kopci a dívají se na D1. Hluk 24 hodin denně.

0/0
19.8.2016 8:10

O40n21d37ř60e43j 40K97o14l71á57ř 1233255223291

Život je kompromis. Někdy je třeba obětovat něco cenného pro něco ještě cennějšího. Třeba kousek přírody pro lidské zdraví.

+2/−9
18.8.2016 15:09

J33a52n 71H82e71r62i69n84g 8134501187695

otazkou zustava, proc by mela ustupovat jen ona a nemohl se upravit (v ramci kompromisu) projekt. De facto by to krizeni mohlo byt o kus blize k JH, a ze by tolik usetrili castecnym vyuzitim te puvodni komunikace oproti novostavbe pripojky se mi nezda. Na druhou stranu je vyuziti aleje, kterou v polovine protina frekventovana silnice, celkem omezene...

+1/0
18.8.2016 15:29

J25a54n 26H41e92r30i54n34g 8114121317535

Tady jeste link: https://mapy.cz/s/Z9jf

0/0
18.8.2016 15:30

J97a32k80u86b 40Š17a63f81a52n61d21a 7415627441151

A proč ten nájezd neposunou o kousek na východ? Byl by i kratší. Proč se musí trefit zrovna do té aleje?

+4/0
18.8.2016 15:52

M80i59l55o18š 85B51r73a25d53í87k 3396649917708

Budování silnice je ochrana zdraví? V podstatě to tak vypadá, protože to odvede dopravu mimo obec, ale v podstatě je rozvoj silniční sítě našemu zdraví prospěšný asi stejně jako cigarety.

+5/0
18.8.2016 15:46

M87i27c31h31a28l 84K48o80n81e53č95n85ý 8369262632421

Větší nesmysl jste nemohl napsat. Když vám to jezdí pod okny, dýcháte zplodiny a trpíte hlukem a otřesy, tak to škodí zdraví. A někdy také životy třeba i malých dětí. Zeptejte se například v Olbramovicích na silnici č.3.

Obchvat obce není rozšířením silniční sítě, nýbrž zlepšením kvality života. S těmi cigaretami je to hrozná demagogie.

0/0
19.8.2016 10:03

M84i78l57o25š 73B73r55a92d44í11k 3346179377988

Uvedu konkretní příklad, kdy se pouze rozšířila silniční síť a dopravě v obci to nepomohlo. V Kroměříži vybudovali obchvat, na který se později napojila dálnice a byl zpoplatněn, takže kamiony si vesele jezdí dál přes město. A další věc, která se v článku uvádí, že existuje levnější varianta, ale byla vybraná dražší. I to vám přijde jako zájem o ochranu zdraví?

0/0
19.8.2016 10:37

J11a51r70o21s64l43a89v 20S44k59a65l98i76c11k21ý 7987254568602

ty vedecke pracovniky co jsou uplne k nicemu vyjma vytvareni problemu by meli vyhodit ... a tento typ babky uz jsem tak potkal, vubec ji nevadi, ze sousedum budou jezdit pod okny cely den nakladaky a decka budou dychat smrad, hlavne ze se zachrani 2 stromy ....

+8/−16
18.8.2016 15:03

P21a13v60e16l 76J96e23ř70á38b85e26k 7591402534827

Já to tam neznám, ale nějak jsem nepochopil, proč musí být cesta přes alej, když se bude na obchvat připojovat i současná silnice.

A s těmi vědeckými pracovníky bych to zas tak nezesměšňoval. V době, kdy se ve společnosti začíná vážně bavit o ochraně vody, zlepšení akumulačních schopností krajiny a snížení eroze, je kácení aleje právě pro její erozní a vodohospodářský význam v místě celkem na stejné rovině, jako zlepšení dopravní situace v obci.

Mám za to, že by měla být ke kácení nastavena adekvátní náhrada tzv. "ekologické újmy".

+15/0
18.8.2016 15:28

J52a53n 25F25r61i29d52r73i43c97h 6585738969543

Ta pani je docela rozumna. Dulezitost obchvatu nijak nezlehcuje.

+10/0
18.8.2016 15:32

M80a45r85e76k 56G25a95j50d45a 4933244506722

Proč se prostě nevysadí dvě nové aleje. Beztak se stromy musí časem obnovovat. Chránit stromy ano, ale za každou cenu?

+12/−2
18.8.2016 14:57

J61a33k28u98b 35Š54a92f58a67n83d98a 7945407671381

A nebo proč se ten nájezd neudělá kousek vedle? Proč zrovna tou alejí mi není jasné...

+10/0
18.8.2016 15:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.