Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať z Budějovic do Volar opravili za miliardu. Je nejbezpečnější v Česku

Pět nových mostů, moderní nástupiště i bezpečnější přejezdy. Obnova železniční trati z Českých Budějovic přes Krumlov, Lipensko až do Volar je po dvou a půl roce hotová. Stála více než 1,6 miliardy korun bez DPH. Přes 1,2 miliardy tvoří schválený příspěvek Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a58n 17J96e77m96e81l53k94a 1925260

Je to srandovní Zimola by měl být jako socan levičák. Přitom vesele likviduje státního dopravce.

+2/0
18.9.2016 18:15

F28r35a97n59t68i94s83e20k 21M37i83k10e21s 8863197920362

Trat CK-Budejovice je prima v lete, koukat na rybnicky a nahoru na Klet. Nejlepsi pro babicku s vnouckem kdyz jedou navstivit teticku v CB.:-)R^!!

+1/0
16.9.2016 23:07

P60a50v92e30l 21Ř77a32p10e23k 7382806509955

Cestu ČB - Volary nelze srovnávat, protože v Č. Kříži je úvrať, přepřah lokomotivy atd. S moderní lehkou vlakovou jednotkou by se to dalo stihnout pod 2 hodiny. Klíčové je, že kdo umí plánovat a uspořádat si život, ten nepotřebuje honit každou minutu. A kdo to neumí, tomu ani automobil víc klidu nepřinese. Já se rád pokochám výhledem z okénka vlaku.

+2/−1
16.9.2016 14:17

V17l88a23d79i22m64í41r 85K58r73á78l 4853836440842

s Čekám Dlouho si modernizace nikdo nevšimne, možná bude místo 30min spoždění jenom 25, když to budou mít kde dohnat. Nejlepší bylo že při výlukách jel průvodčí jen jedním busem a v druhým nikdo nekasíroval.

+1/−1
16.9.2016 14:10

P64e80t46r 36V14i60n41a27ř 6703253143967

Vtip dne:

"Teď bude záležet na Českých drahách (ČD), zda připraví nový jízdní řád tak, že budou vlaky místem skutečně rychleji jezdit."

takže vlastně neskutečně hodně peněz utracených naprosto zbytečně..

0/−2
16.9.2016 13:32

M26a18r71e87k 94K95o40s25t29e67l34e38c45k23ý 6493766158

Já bych se tou nejbezpečnější tratí moc nechlubil.

Určitě se brzy najde nějaký kamioňák nebo sebevrah, který dokáže opak!

0/0
16.9.2016 13:30

F17i64l40i41p 94S95i62r95o63t78e80k 9132919952711

Peníze se utratily a o nic jiného nešlo...

+2/−1
16.9.2016 13:08

P49a76v45e88l 28Ř58a59p27e58k 7162496519405

Ta trať byla místy v takovém stavu, že reko by se musela tak jako tak udělat. Tak proč ne rovnou na vyšší rychlost.

+1/0
16.9.2016 14:18

J68a30n 95Č94e11k84a75l 7289505104624

Dokud není jízdní dobou i nadále konkurenceschopná, tak jsou to vyhozené peníze. To mohli za ty peníze radši zmodernizovat kratší úsek, ale od podlahy. Modernizovat z 50 na 70 fakt nemá smysl...

+2/−1
16.9.2016 12:43

P38a90v83e13l 10Ř68a74p52e32k 7452196859635

Pište jen o tom, čemu rozumíte.

+1/−2
16.9.2016 14:28

M32a27t98ě67j 23V98o71n73d98ř66i93č77k13a 4614610908436

Má pravdu. Sice je fakt, že se to muselo kvůli špatnému stavu už opravit, ale zvýšit rychlost na 75 na páteřní šumavské trati?

0/0
18.9.2016 21:00

M42i58l91e42n88a 59N82o17v94a23n95s62k86a 4172507309389

Tak se vynaložilo 1,6 miliardy na to, aby to byla nejbezpečnější trať, kde se všade dá jet rychlostí 75km/hodinu, zatímco předtím někde 70km/hodinu. Cesta trvá dvakrát tak dlouho než cesta autem a tak SŽDC doufá, že si trať své cestující najde.... Zatím potěší ty současné stovky přepravovaných za rok ;-D

+4/−1
16.9.2016 12:34

P81a12v23e11l 28Ř83a15p83e35k 7382326219655

Bez zásadní změny trasování vyšší rychlost neuděláte kvůli poloměru oblouků. Ale pak byste byla na o více než jeden řád vyšší ceně.

+3/0
16.9.2016 14:20

V36á25c59l88a55v 59N13o56v37o14t13n14ý 6366902306532

Ono taky do Volar přes Krumlov je to pěkná zajížďka. To nemůžete srovnávat jízdní dobu. Taky těžko někdo tu cestu vlakem pojede celou. To spíš úseky.

+2/0
16.9.2016 21:38

L70u84k91á64š 12Š42m76a84h59e16l 2307684312324

To si děláte srandu, nebo to myslíte vážně? Víte vůbec, kudy ta trať vede? Je to jedna z nejfrekventovanějších tratí v jižních Čechách, a to zejména kvůli značnému turistickému potenciálu. Ty stovky cestujících se tam dají potkat i v jediném vlaku. Z ČB do Volar skoro nikdo nejede, jezdí se do Blanského lesa (zastávky Křemže, Holubov, Třísov, Plešovice, Zlatá Koruna), do/z Krumlova, Boletic (Polná na Šumavě, Polečnice), k lipenské přehradě (Černá v Pošumaví, Horní Planá, Nová Pec), do národního parku Šumava (Nová Pec, Černý Kříž, Stožec) a na německou stranu Šumavy (Nové Údolí je přímo na hranici).

0/0
19.9.2016 11:37

J32á67n 56K15o66t45ú59č 2396794468276

Modernizáciu vítam, ale nedozvedel som sa nič o tom, prečo by táto trať mala byť najbezpečnejšia v ČR. O podrobnostiach článok mlčí. Nepíše sa tam nič o zavedení ETCS, čo je najlepší traťový zabezpečovačí systém, a koridorové trate v ČR ho na mnohých úsekoch majú. Takže nechápem prečo by táto trať mala byť bezpečnejšia než koridory.

Okrem toho, najbezpečnejšia trať je taká, ktorá nemá žiadne úrovňové kríženia. Samozrejme, že na takejto lokálke sa rušiť všetky priecestia neoplatí, ale kým tam sú, tak to nikdy celkom bezpečné nebude. Kamioňák môže vbehnúť pod vlak bez ohľadu na to, aký dokonalý zabezpečovač od AŽD je tam namontovaný.

+4/0
16.9.2016 12:34

J34a54n 20J91e57m57e97l23k29a 1325940

Nemyslím si, že by měla ani bodový zabezpečovací systém jako Němci již 30 let.

+1/0
18.9.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.