Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať z Budějovic do Volar opravili za miliardu. Je nejbezpečnější v Česku

Pět nových mostů, moderní nástupiště i bezpečnější přejezdy. Obnova železniční trati z Českých Budějovic přes Krumlov, Lipensko až do Volar je po dvou a půl roce hotová. Stála více než 1,6 miliardy korun bez DPH. Přes 1,2 miliardy tvoří schválený příspěvek Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a45n 97J23e83m46e43l64k46a 1335730

Je to srandovní Zimola by měl být jako socan levičák. Přitom vesele likviduje státního dopravce.

+2/0
18.9.2016 18:15

F90r59a59n57t16i63s36e35k 68M79i33k69e98s 8243827880262

Trat CK-Budejovice je prima v lete, koukat na rybnicky a nahoru na Klet. Nejlepsi pro babicku s vnouckem kdyz jedou navstivit teticku v CB.:-)R^!!

+1/0
16.9.2016 23:07

P84a77v14e75l 91Ř10a78p24e40k 7202266229845

Cestu ČB - Volary nelze srovnávat, protože v Č. Kříži je úvrať, přepřah lokomotivy atd. S moderní lehkou vlakovou jednotkou by se to dalo stihnout pod 2 hodiny. Klíčové je, že kdo umí plánovat a uspořádat si život, ten nepotřebuje honit každou minutu. A kdo to neumí, tomu ani automobil víc klidu nepřinese. Já se rád pokochám výhledem z okénka vlaku.

+2/−1
16.9.2016 14:17

V12l91a40d92i64m43í85r 65K24r77á31l 4733536940212

s Čekám Dlouho si modernizace nikdo nevšimne, možná bude místo 30min spoždění jenom 25, když to budou mít kde dohnat. Nejlepší bylo že při výlukách jel průvodčí jen jedním busem a v druhým nikdo nekasíroval.

+1/−1
16.9.2016 14:10

P37e23t69r 62V53i48n60a55ř 6693963983597

Vtip dne:

"Teď bude záležet na Českých drahách (ČD), zda připraví nový jízdní řád tak, že budou vlaky místem skutečně rychleji jezdit."

takže vlastně neskutečně hodně peněz utracených naprosto zbytečně..

0/−2
16.9.2016 13:32

M43a74r52e19k 23K83o76s40t39e16l58e48c13k59ý 6703106818

Já bych se tou nejbezpečnější tratí moc nechlubil.

Určitě se brzy najde nějaký kamioňák nebo sebevrah, který dokáže opak!

0/0
16.9.2016 13:30

F12i48l14i66p 85S27i50r62o67t45e50k 9462709952651

Peníze se utratily a o nic jiného nešlo...

+2/−1
16.9.2016 13:08

P82a15v31e49l 34Ř21a60p69e27k 7802976179205

Ta trať byla místy v takovém stavu, že reko by se musela tak jako tak udělat. Tak proč ne rovnou na vyšší rychlost.

+1/0
16.9.2016 14:18

J23a49n 87Č89e54k86a93l 7599555234574

Dokud není jízdní dobou i nadále konkurenceschopná, tak jsou to vyhozené peníze. To mohli za ty peníze radši zmodernizovat kratší úsek, ale od podlahy. Modernizovat z 50 na 70 fakt nemá smysl...

+2/−1
16.9.2016 12:43

P57a11v56e54l 47Ř36a92p67e19k 7922656979385

Pište jen o tom, čemu rozumíte.

+1/−2
16.9.2016 14:28

M30a74t69ě51j 78V85o84n86d19ř40i48č28k57a 4604900828116

Má pravdu. Sice je fakt, že se to muselo kvůli špatnému stavu už opravit, ale zvýšit rychlost na 75 na páteřní šumavské trati?

0/0
18.9.2016 21:00

M15i37l90e72n91a 32N63o16v31a90n86s40k97a 4262577519589

Tak se vynaložilo 1,6 miliardy na to, aby to byla nejbezpečnější trať, kde se všade dá jet rychlostí 75km/hodinu, zatímco předtím někde 70km/hodinu. Cesta trvá dvakrát tak dlouho než cesta autem a tak SŽDC doufá, že si trať své cestující najde.... Zatím potěší ty současné stovky přepravovaných za rok ;-D

+4/−1
16.9.2016 12:34

P68a79v27e52l 80Ř68a37p70e47k 7692186359895

Bez zásadní změny trasování vyšší rychlost neuděláte kvůli poloměru oblouků. Ale pak byste byla na o více než jeden řád vyšší ceně.

+3/0
16.9.2016 14:20

V75á11c83l17a87v 38N17o65v38o51t15n45ý 6566942976562

Ono taky do Volar přes Krumlov je to pěkná zajížďka. To nemůžete srovnávat jízdní dobu. Taky těžko někdo tu cestu vlakem pojede celou. To spíš úseky.

+2/0
16.9.2016 21:38

L21u24k89á76š 97Š90m21a65h58e33l 2677624112534

To si děláte srandu, nebo to myslíte vážně? Víte vůbec, kudy ta trať vede? Je to jedna z nejfrekventovanějších tratí v jižních Čechách, a to zejména kvůli značnému turistickému potenciálu. Ty stovky cestujících se tam dají potkat i v jediném vlaku. Z ČB do Volar skoro nikdo nejede, jezdí se do Blanského lesa (zastávky Křemže, Holubov, Třísov, Plešovice, Zlatá Koruna), do/z Krumlova, Boletic (Polná na Šumavě, Polečnice), k lipenské přehradě (Černá v Pošumaví, Horní Planá, Nová Pec), do národního parku Šumava (Nová Pec, Černý Kříž, Stožec) a na německou stranu Šumavy (Nové Údolí je přímo na hranici).

0/0
19.9.2016 11:37

J61á55n 79K41o25t84ú55č 2896374298436

Modernizáciu vítam, ale nedozvedel som sa nič o tom, prečo by táto trať mala byť najbezpečnejšia v ČR. O podrobnostiach článok mlčí. Nepíše sa tam nič o zavedení ETCS, čo je najlepší traťový zabezpečovačí systém, a koridorové trate v ČR ho na mnohých úsekoch majú. Takže nechápem prečo by táto trať mala byť bezpečnejšia než koridory.

Okrem toho, najbezpečnejšia trať je taká, ktorá nemá žiadne úrovňové kríženia. Samozrejme, že na takejto lokálke sa rušiť všetky priecestia neoplatí, ale kým tam sú, tak to nikdy celkom bezpečné nebude. Kamioňák môže vbehnúť pod vlak bez ohľadu na to, aký dokonalý zabezpečovač od AŽD je tam namontovaný.

+4/0
16.9.2016 12:34

J92a39n 37J21e17m34e73l39k24a 1365550

Nemyslím si, že by měla ani bodový zabezpečovací systém jako Němci již 30 let.

+1/0
18.9.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz