Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S novým řádem už žluté autobusy nesvezou lidi z Budějovic do Krumlova

Žluté autobusy budou dál vozit lidi na jihu Čech. Ale od poloviny prosince dostanou linky RegioJet licenci, která nedovolí plný provoz na trase Český Krumlov - Praha a zpět. Nesmějí vozit cestující jen mezi Krumlovem a Českými Budějovicemi, spojí pouze obě města s metropolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e43t59r 20M89e50j36z52l88í30k 8768654801920

Aby se dostali do měst lidé třeba z Třebonína, zakážeme dopravu mezi Krumlovem a Budějovicemi. Tím se lidem z Třebonína rázem otevřou netušené možnosti:-/

0/0
11.11.2016 7:41

J44o14s83e56f 16Š34o93l12t15e37s 8914698880813

Tohle je taková pitomost. Proč se nesoutěží licence na linky jako komplexy? To by daný problém vyřešilo. Nedocházelo by k vyzobávání těch slavných rozinek a byla by zajištěna celková obslužnost.

+2/0
10.11.2016 19:24

J76o72s73e58f 27Š10o31l42t30e21s 8264948200153

Je kolosální hloupost myslet si, že když snížíme kvalitu služeb, tak se nám podaří vytížit linky tím, že prostě lidi donutíme je využít. Nedonutíme. Využijí spolujízdu, budou jezdit autem, ale svůj komfort si vzít nenechají. Uvědomte si to vy sociální inženýři prosím.

+2/0
10.11.2016 19:18

J61a50n38a 61K80a55k83e19š97o49v89á 4687260940388

Ten, kdo chce toto rozhodnutí podporovat, ať si zkusí denně dojíždět do zaměstnání.Je velký rozdíl, když po práci cestujete rychlým, klimatizovaným a nepřecpaným spojem , nebo narvaným (cestující stojí i v uličce), pomalým (staví 16 x než dojede na AN v ČB.) a neklimatizovaným spojem (spoj z ČK v 16,25 hodin). Leta zpět vždy existoval alespoň jeden přímý rychlý spoj pro pracující .Doufám , že místo RJ tuto službu zajistí jiný dopravce.

+2/0
9.11.2016 10:41

M32i28r29o60s53l75a26v 56T28r48e79s71t12i83k 4728405203241

ANO a bude ještě hůř. Od ledna si lidi vyžerou následky EET. Pak přijde na řadu recese, rostoucí nezaměstnanost, další zadlužování. Za hranicemi čekají hordy primitivů a mediální fronta na "staromáku". Věru pěkné vyhlídky.

+2/−3
5.11.2016 7:24

H87a50n63a 97Š39m88a43l96i66n74s33k68á 1580827369147

Na modré radnici sedí berani,,,a za žluťáskem tupci,,,tak si jezděte do ČK přes Linec,,,krumlováci budou nastupovat tam,,,,ať žije kreténismus

0/0
4.11.2016 20:26

J96a91n 96Z44i65e39g45l93e20r 1231106831818

Stručně bych se k tomu vyjádřil asi takto. Je to vítězství stupidity nad zdravým rozumem. Nevidím jediný důvod, proč brát cestujícím jejich oblíbeného dopravce. Stejně tak nechápu logiku některých diskutujících a Zimoly, že potřebují dostat lidi do dotovaných spojů, které zastavují i ve vesnicích na cestě.

Podle této logiky bychom třeba na železnici mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi mohli zrušit dopravu rychlíky s tím, že lidé mohou jezdit osobáky a je potřeba zajistit i dopravu lidí v Ševětíně, Horusicích atd. Takže od prosince by lidé v rychlících Praha - České Budějovice nesměli jezdit v úseku Veselí n. L. - ČB. To je samozřejmě kolosální hloupost, ovšem opatření vůči RJ je na stejné úrovni.

+17/0
4.11.2016 16:39

I35v35a 19K78a54i38s54e73r33o87v40a 6268561194518

R^R^

+2/0
4.11.2016 17:12

J32i59n89d96ř44i97c85h 79Š43k75o57p58e15k 4695861260875

právě že je to výhra zdravého rozumu. Pokud kraj dotuje linky mezi dvěma městy A a B, které současně zajíždí do X okolních vesnic, je logické, že povolením pouhé přepravy mezi A a B další linkou vzroste akorát ztráta, kterou bude muset kraj hradit.

+1/−6
4.11.2016 18:07
Foto

O59n25d41ř49e24j 88V13a53r81o39š72č14á65k 3274197303

Jako cestujici chci mit moznost volby, jestli z A do B pojedu do X nebo primo. A ne, ze mi kraj bude svou dotacni politikou neco diktovat. At nedotuje linku z A do B primo a dotuje pouze linku z A do B pres X.

+6/0
4.11.2016 19:12

J92o71s60e33f 13Š48o82l49t54e74s 8134958790493

A není to náhodou problém kraje? Není tu kraj pro lidi? A když lidé něco chtějí, tak jim vnutíte něco jiného? Sociální inženýrství v praxi.

+2/0
10.11.2016 19:19

M14a46r71t52i65n 40Š77t12r17o69s 4859527610678

Jakkoliv to působí blbě, je to logické. Kraj potřebuje obsloužit i vesnice po cestě, což RJ neudělá. Tím, že zatrhne jančurovi vyzobávání rozinek, získá se více cestujích do dotovaných spojů. Jinak by se to dalo kompenzovat protažením vlakových rychlíků z Prahy až na Krumlov.

+3/−13
4.11.2016 14:49

J22i75ř76í 57S48o37u21č97e36k 5916837209419

Není to logické. Popírá to jak základní princip nabídky a poptávky, tak elementární logiku. Základním důvodem existence dopravy je potřeba cestování z jednoho konkrétního místa na jiné konkrétní místo. V okamžiku, kde se přestává řešit, jak tuto službu provozovat co nejefektivněji a namísto toho kdosi začne tvrdit, že je důležité přelívat cestující z prosperující spojů do dotovaných, je něco extrémně špatně a logického na tom není nic.

Pokud je cestujících mezi jednotlivými obcemi skutečně tak málo, že nenaplní autobus, nemělo by se spíš hledat alternativní řešení? Na lecjakých linkách byly namísto autobusů nasazeny úspornější mikrobusy, jinde zase autobus vyjíždí (nebo do obce zajíždí) jen pokud si jej alespoň jeden cestující objedná. Případně se cestující dohodnou a jezdí společně autem. Způsobů řešení existuje celá řada i v závislosti na počtu cestujících. Likvidace zavedené, cestujícími oblíbené a finančně soběstačné linky ale není ani logická, ani ji nelze považovat za řešení.

+12/0
4.11.2016 17:03

J90i93n48d84ř17i73c42h 35Š36k41o23p60e77k 4525891630895

"místo toho kdosi začne tvrdit, že je důležité přelívat cestující z prosperující spojů do dotovaných"

nesmysl. Jde o to, aby komerční spoje nevyzobávali cestující jen z atraktivních zástavek.

+1/−2
4.11.2016 18:07

J47o59s86e25f 36Š78o97l55t57e51s 8374168190783

Ano, a tak jim prostě zrušíme alternativu, a prostě pojedou pomalým přecpaným spojem a basta. A nebo nepojedou. Pojedou totiž autem.

0/0
10.11.2016 19:20

J67a54n 98M85a18r67k84o 1775780296423

Ja predpokladam ze kdyby RJ povizoval dotovane spoje na dane trase tak by stim problem nebyl

ale RJ zadne dotovane spoje nejezdi protoze to neni pro jen kseft - nemuze na tem tolik vydelat

+2/−3
4.11.2016 14:33

J84o43s63e95f 69C84h30o43d46o54u34n33s26k64ý 4241506399580

dotace...

0/0
4.11.2016 12:26

V31o14j29t27a 61L54e15j78s65e81k 1941145689799

A v Ceskych Budejovicich maj zajem o obyvatele Kosova?

0/0
4.11.2016 11:36

P66e81t50r 45B43ü58r86g65e16r 4717716347420

Já to vnímám jako nepěknou věc pro cestující veřejnost i pro soukromého dopravce. Protože se celkově dopravní obslužnost prostě zhorší, dojezdové časy ČB-ČK také.Rv Vždyť je to jako rychlík a osobní vlak: dotovaná krajská linka staví všude, a žlutý autobus jen v budějovicích a Krumlově.

+18/0
4.11.2016 11:34
Foto

Z31b82y30n92ě27k 54M28e56l24i23c67h81a18r 9895907285489

„Nechceme brát cestujícím jejich dopravu, ale jsou tu i lidé, kteří volají po tom, že se chtějí dostat do měst z Třebonína nebo Kosova,“- nechceme? tak proč to děláte? chápu, že se do města chtějí dostat i lidé z vesnic, ale nechápu, proč by vedle toho nemohla fungovat i přímá linka ČK-ČB...

+24/−1
4.11.2016 11:01

J48a41k85u53b 66K43o23r78e17c 6794710641973

Protože by většina lidí na trase ČK-ČB jezdila s RJ a nejezdili by s dotovanými autobusy, což by znamenalo značně nižší počet cestujících v dotovaných autobusech a tím pádem mnohem větší dotace ze strany kraje, zatímco takhle budou všichni muset jet dotovanou dopravou, tudíž náklady kraje budou mnohem menší.

+2/−6
4.11.2016 13:54

T57o54m37a21s 83R94u44s87i77n 7598493331527

Stejnou logikou by se v tom pripade na zeleznici mely zakazat jakekoliv rychliky, expresy a IC v mistech, ktere obsluhujou osobni vlaky.

+12/0
4.11.2016 14:06
Foto

O68n82d62ř35e67j 95V46a67r32o39š48č88á63k 3494177243

To je presne tahle pitoma podelana komunisticka logika. Takze kdyz pojedu z CB do CK, tak mi kraj nakaze, ze musim jet pres Prdelov a Zadoprdelov, trikrat tak dlouho? Proc kraj pro obsluznost Prdelova a Zadoprdelova neudela neco zasluznejsiho, treba mikrobusy nebo autobus na objednavku?

+6/0
4.11.2016 19:15

J19a73n 56J90e26m64e22l54k95a 1155940

Zajimavé, že Zimola jako sociální demokrat "privatizuje" vlakovou dopravu.. Není ve špatném dresu?

Bohužel u nás je zákaz konkurence autobusů krajskými úřady spíše kontraproduktivní. Třeba msk kraji jsou schopni táhnout linky s nekonkurenceschopnými časy - mimo dálnice, přes dědiny, stát co 50 metrů. To platí jak pro i pro MHD. Tím samozřejmě veškeré normální lidi od veřejné dopravy odradí. A to je vlastně podle mě účel. Protože každý vlak, každý autobus je stojí stát peníze. Když pojedou lidi auty naopak mají polovinu peněz zpět - DPH a spotřební. To je vidět například na Bratislava Komárno. Úspěšnější systém stojí více peněz. A ty politici moc nechtějí dát. Proto je lepší nechat ten systém tak nějak na oko přežívat a vozit důchodce. To je asi trochu rozdíl v politice Švýcarska. Kdy oni počítají, upravují, aby časy byly zároveň i atraktivní a lidí bylo co nejvíc.

+4/0
4.11.2016 10:19

M82a59r70t81i45n 30H23o73c40h25m81a21n 7753287394343

Ale jděte. Celý vtip je v tom, že nedotovaný spoj odebere cestující tomu dotovanému a tím zvýší náklady na provoz systému ids.A pokud to má kraj (u)financovat tak se prostě chová tak,aby se tomuto zamezilo.Funguje to tak všude jinde, tak proč ne zrovna tady?

+4/−14
4.11.2016 10:00

P25a88v32e30l 55M37o73r67a84v91e41c 3362139702188

Tak proč nepovolit licenci pro SA na přímé spoje s tím, že za to SA bude platit (za každého cestujícího nějakou paušální částku jako kompenzaci do IDS)? Proč to přímo zakázat?

+4/−2
4.11.2016 10:07

T38o62m10á63š 17P61o56l12e67d49n74ý 1762974374617

Co je tohle za blbost? Takze budou provozovat linku bez dotaci a jeste budou doplacet na dotovanou linku.

+4/−1
4.11.2016 10:16

P80a72v85e40l 96M65o72r84a49v55e85c 3122969522888

A jak si myslíte, že funguje poštovní trh? PPL apod. platí za to, že vyzobávají z trhu rozinky a nechávají nerentabilní činnosti na České poště (která je provozuje ve veřejném zájmu).

I kdybyste s tímto nesouhlasil, tak pořád to co píšu je lepší možnost než kompletní zákaz, a navíc by proti ní Zimola nemohl říct ani popel.

+3/0
4.11.2016 10:28

I86v69a 68K17a52i58s74e63r31o71v67a 6858641794798

Kraj má určitý rozpočet a myslíte, že nějaká dotace na místí spoje na Krumlovsku ten rozpočet úplně zruinujou? Co jiné Zimolovy projekty - Letiště, splavení Vltavy, Lipno olympijské - to jsou životně nutně výdaje pro kraj???

+9/0
4.11.2016 10:14
Foto

O59n74d39ř32e21j 67V49a72r72o52š64č76á60k 3174317593

Tak ma kraj linky, ktere se uzivi bez dotaci z dotovaneho systemu vyradit.

+2/0
4.11.2016 10:22

J59i58n77d61ř15i17c90h 84Š12k15o18p63e67k 4385781180155

neuživí

jen seberou část nejlukrativnějším linkám, které kraj dotuje

0/−1
4.11.2016 13:11
Foto

O68n94d21ř71e73j 41V31a46r95o95š63č86á81k 3244567103

Jestlize je Jancura hodla jezdit bez dotaci, tak se uzivi. A kraj muze o to vice dotovat linky jine.

+2/0
4.11.2016 14:46

J22i17n37d85ř27i74c52h 82Š54k29o16p58e85k 4145441730565

pak se kraj nebude chovat jako řádný hospodář, neboť svým rozhodnutím (povolením další linky) zvýší objem financí, které bude muset doplácet

0/0
4.11.2016 18:05
Foto

O71n91d21ř20e86j 85V27a56r25o18š21č37á96k 3304907613

Nikoliv. Pokud je linka CB-CK nyni v dotovanem systemu IDS, musi za jeji provoz doplacet. Pokud by ji ze systemu vyskrtl, pak ji budou provozovat dopravci na vlastni ucet a kraj penize, ktere usetri na dotacich teto linky muze pouzit na dotaci linek, ktere jsou nutne pro dopravni obsluznost, ovsem jejich provoz se hospodarsky nevyplati.

+1/0
4.11.2016 19:09

P62e54t31r 50N32i86v92n52i37c27k53ý 3352714605917

Zimola: „Nechceme brát cestujícím jejich dopravu ..."

Přitom jim ji vědomě bere! Koho si viliči zvolili, toho tam mají...

+27/0
4.11.2016 9:42

J60i89n40d20ř32i44c88h 35Š30k20o38p12e65k 4405551560985

nebere

I bez SA bude kapacita dopravy dostačující

0/−10
4.11.2016 10:58

P24e95t32r 58N23i32v34n83i97c68k82ý 3692424905837

Co přesně znamená "dostačující"? Jaká kritéria uplatňuješ, abys rozhodl, co JE a co NENÍ dostačující? Kolik spojů JE dostačujících a kde je ta hranice, když už to dostačující nebude?

Cestování ale není jen POČET spojů, ale taky KVALITA a RYCHLOST (tedy přímé spoje bez zastávek v každé vesnici).

+10/0
4.11.2016 11:07

J63i26n59d47ř66i20c67h 26Š72k29o10p39e92k 4845371210815

dostačující je, že autobusy nejezdí přecpané, tj. ́počet cestujících je nižší než kapacita míst k sezení

A jelikož kraj tyto linky dotuje, určitě nebude kapacita nedostatečná, spíše naopak

0/0
4.11.2016 12:47

I69l54o20n74a 37S42v47o66b16o36d34a 2749167644875

Timto jsou ovsem cestujici, kteri chteji jet primo CB - CK a opacne nuceni jet spojem, ktery stavi v kazde Horni Dolni.

+2/0
4.11.2016 15:25

J28i53n47d49ř80i18c88h 88Š55k79o58p38e22k 4915401970695

to je dań za to, že lidí nejezdí takové množství, že by vytížilo 3 linky (jančuru a dotované) a že kraj nemá neomezené množství peněz na dotace

0/−2
4.11.2016 18:08

J57o10s98e86f 80Š18o35l82t22e79s 8604838430513

Vážně si myslíte, že lidi donutíte jet něčím, čím jet nechtějí? Hádám, že minimálně polovina lidí, kteří doteď jezdili s Jančurou, bude jezdit autem soukromě. Takže autobusy co? Zase prodělají.

+1/0
10.11.2016 19:27

R66o63b21i21n 48Ž47i87ž40k72a 2798654636946

Když kraj nemá dost peněz, tak nemá co dotovat, to dá rozum.

+1/0
10.11.2016 19:37

P78a13t34r73i74k 37E63g27e15r 2658100479441

Proč RJ nejezdí z Prahy do Ústí nad Labem? Věřím, že také na lince Beroun - Praha - Letiště - Kladno by to stálo za to! Zavítat by RJ mohl také do Přínrami, Mladé Boleslavi nebo Benešova. Samozřejmě nízké ceny za jízdné.

0/0
4.11.2016 9:32

L22u65k67á37š 38Š15m22a38h91e74l 2117804902604

Ústí nad Labem má hodinový interval vlaků, jejichž rychlost je vyšší, než by měl autobus SA. Místní linky (po středočeském kraji) se jim jezdit nechce, koneckonců v MB by mohli stavět už teď, jezdí po R10 do Liberce okolo, nicméně Jančura opakovaně řekl, že chce jezdit jen linky nad 100 km.

+5/0
4.11.2016 9:35

P81a26t37r28i31k 27E22g56e79r 2868150849551

Díky Luky za komentář. RJ jezdí do Prahy, Varů, Plzně, Budějovic, Jihlavy, Brna, Zlína, Olomouc, Ostravy, Pardubic, Hradce, Liberce, ale s vlaky nechce do Ústí? Přitom v ústeckém kraji jezdí do Loun, Chomutova, Mostu celkem zvláštní.

0/0
4.11.2016 10:31
Foto

T79o33m60á97š 20K73i14r34o31v 1715458515607

No, u nás v Karlovarském kraji jezdí SA (tedy už RJ) z Prahy až do Chebu. Dříve ale nesměli přepravovat cestující na "krajské lince" Karlovy Vary - Sokolov - Cheb. Teď už ale nějakou dobu (něco kolem tří let) mohou. Vzhledem k této zprávě jsem zvědav, kdy jim to "státní zpráva" zatrhne.

0/0
4.11.2016 9:28

P51e66t85r 38Š33k92o83d76a 5807100774460

"státní zpráva" určitě ne ;-D

0/0
4.11.2016 13:05

J77a30n 31Č64e84k80a31l 7529585414144

Tohle mi hlava nebere... Proč dotovat něco, co je někdo ochoten provozovat na své vlastní riziko bez dotací?

+14/−2
4.11.2016 9:10

J41i75ř89í 17D86v35o59ř54á91k 4759700743559

Ale takhle to funguje,dva autobusy na stejné lince,ale každý jiného dopravce,ten druhý nesmí předjet prvního protože to tak na kraji chtějí.

+3/0
4.11.2016 9:15

M69i51c62h22a11l 77P98a32l81e60č41e52k 2811698462904

Protože nedotovaný spoj, aby vydělal co nejvíce, nemůže obsluhovat kdejakou vesnici. A JČ kraj chce obsloužit vesnice.

+4/0
4.11.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.