Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S novým řádem už žluté autobusy nesvezou lidi z Budějovic do Krumlova

Žluté autobusy budou dál vozit lidi na jihu Čech. Ale od poloviny prosince dostanou linky RegioJet licenci, která nedovolí plný provoz na trase Český Krumlov - Praha a zpět. Nesmějí vozit cestující jen mezi Krumlovem a Českými Budějovicemi, spojí pouze obě města s metropolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e60t70r 65M24e53j40z90l14í61k 8368674651670

Aby se dostali do měst lidé třeba z Třebonína, zakážeme dopravu mezi Krumlovem a Budějovicemi. Tím se lidem z Třebonína rázem otevřou netušené možnosti:-/

0/0
11.11.2016 7:41

J96o72s62e11f 28Š93o61l39t64e93s 8514438560443

Tohle je taková pitomost. Proč se nesoutěží licence na linky jako komplexy? To by daný problém vyřešilo. Nedocházelo by k vyzobávání těch slavných rozinek a byla by zajištěna celková obslužnost.

+2/0
10.11.2016 19:24

J77o34s63e40f 29Š57o52l78t74e84s 8424828880343

Je kolosální hloupost myslet si, že když snížíme kvalitu služeb, tak se nám podaří vytížit linky tím, že prostě lidi donutíme je využít. Nedonutíme. Využijí spolujízdu, budou jezdit autem, ale svůj komfort si vzít nenechají. Uvědomte si to vy sociální inženýři prosím.

+2/0
10.11.2016 19:18

J83a24n59a 77K82a62k27e72š52o53v97á 4327490960948

Ten, kdo chce toto rozhodnutí podporovat, ať si zkusí denně dojíždět do zaměstnání.Je velký rozdíl, když po práci cestujete rychlým, klimatizovaným a nepřecpaným spojem , nebo narvaným (cestující stojí i v uličce), pomalým (staví 16 x než dojede na AN v ČB.) a neklimatizovaným spojem (spoj z ČK v 16,25 hodin). Leta zpět vždy existoval alespoň jeden přímý rychlý spoj pro pracující .Doufám , že místo RJ tuto službu zajistí jiný dopravce.

+2/0
9.11.2016 10:41

M76i24r80o96s95l23a78v 96T94r47e18s24t27i97k 4768685443151

ANO a bude ještě hůř. Od ledna si lidi vyžerou následky EET. Pak přijde na řadu recese, rostoucí nezaměstnanost, další zadlužování. Za hranicemi čekají hordy primitivů a mediální fronta na "staromáku". Věru pěkné vyhlídky.

+2/−3
5.11.2016 7:24

H36a54n50a 43Š72m60a92l26i15n81s19k41á 1950187549837

Na modré radnici sedí berani,,,a za žluťáskem tupci,,,tak si jezděte do ČK přes Linec,,,krumlováci budou nastupovat tam,,,,ať žije kreténismus

0/0
4.11.2016 20:26

J97a70n 61Z85i92e21g15l26e63r 1391746481988

Stručně bych se k tomu vyjádřil asi takto. Je to vítězství stupidity nad zdravým rozumem. Nevidím jediný důvod, proč brát cestujícím jejich oblíbeného dopravce. Stejně tak nechápu logiku některých diskutujících a Zimoly, že potřebují dostat lidi do dotovaných spojů, které zastavují i ve vesnicích na cestě.

Podle této logiky bychom třeba na železnici mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi mohli zrušit dopravu rychlíky s tím, že lidé mohou jezdit osobáky a je potřeba zajistit i dopravu lidí v Ševětíně, Horusicích atd. Takže od prosince by lidé v rychlících Praha - České Budějovice nesměli jezdit v úseku Veselí n. L. - ČB. To je samozřejmě kolosální hloupost, ovšem opatření vůči RJ je na stejné úrovni.

+17/0
4.11.2016 16:39

I74v74a 84K63a27i22s52e53r43o50v30a 6138781184968

R^R^

+2/0
4.11.2016 17:12

J87i63n51d98ř69i43c10h 16Š16k58o22p24e49k 4335781420855

právě že je to výhra zdravého rozumu. Pokud kraj dotuje linky mezi dvěma městy A a B, které současně zajíždí do X okolních vesnic, je logické, že povolením pouhé přepravy mezi A a B další linkou vzroste akorát ztráta, kterou bude muset kraj hradit.

+1/−6
4.11.2016 18:07
Foto

O54n26d39ř16e33j 77V77a94r12o39š64č30á40k 3814237133

Jako cestujici chci mit moznost volby, jestli z A do B pojedu do X nebo primo. A ne, ze mi kraj bude svou dotacni politikou neco diktovat. At nedotuje linku z A do B primo a dotuje pouze linku z A do B pres X.

+6/0
4.11.2016 19:12

J17o38s10e87f 74Š77o65l73t68e77s 8154158960123

A není to náhodou problém kraje? Není tu kraj pro lidi? A když lidé něco chtějí, tak jim vnutíte něco jiného? Sociální inženýrství v praxi.

+2/0
10.11.2016 19:19

M30a63r17t44i58n 61Š77t90r64o84s 4729137670138

Jakkoliv to působí blbě, je to logické. Kraj potřebuje obsloužit i vesnice po cestě, což RJ neudělá. Tím, že zatrhne jančurovi vyzobávání rozinek, získá se více cestujích do dotovaných spojů. Jinak by se to dalo kompenzovat protažením vlakových rychlíků z Prahy až na Krumlov.

+3/−13
4.11.2016 14:49

J45i84ř75í 75S97o21u41č93e77k 5546207769609

Není to logické. Popírá to jak základní princip nabídky a poptávky, tak elementární logiku. Základním důvodem existence dopravy je potřeba cestování z jednoho konkrétního místa na jiné konkrétní místo. V okamžiku, kde se přestává řešit, jak tuto službu provozovat co nejefektivněji a namísto toho kdosi začne tvrdit, že je důležité přelívat cestující z prosperující spojů do dotovaných, je něco extrémně špatně a logického na tom není nic.

Pokud je cestujících mezi jednotlivými obcemi skutečně tak málo, že nenaplní autobus, nemělo by se spíš hledat alternativní řešení? Na lecjakých linkách byly namísto autobusů nasazeny úspornější mikrobusy, jinde zase autobus vyjíždí (nebo do obce zajíždí) jen pokud si jej alespoň jeden cestující objedná. Případně se cestující dohodnou a jezdí společně autem. Způsobů řešení existuje celá řada i v závislosti na počtu cestujících. Likvidace zavedené, cestujícími oblíbené a finančně soběstačné linky ale není ani logická, ani ji nelze považovat za řešení.

+12/0
4.11.2016 17:03

J65i46n54d71ř72i96c98h 18Š10k22o95p33e60k 4355261730255

"místo toho kdosi začne tvrdit, že je důležité přelívat cestující z prosperující spojů do dotovaných"

nesmysl. Jde o to, aby komerční spoje nevyzobávali cestující jen z atraktivních zástavek.

+1/−2
4.11.2016 18:07

J24o70s20e61f 38Š82o12l39t16e85s 8704358840623

Ano, a tak jim prostě zrušíme alternativu, a prostě pojedou pomalým přecpaným spojem a basta. A nebo nepojedou. Pojedou totiž autem.

0/0
10.11.2016 19:20

J33a80n 11M22a53r19k22o 1105150676933

Ja predpokladam ze kdyby RJ povizoval dotovane spoje na dane trase tak by stim problem nebyl

ale RJ zadne dotovane spoje nejezdi protoze to neni pro jen kseft - nemuze na tem tolik vydelat

+2/−3
4.11.2016 14:33

J44o72s78e51f 46C85h25o30d62o39u49n65s97k36ý 4621516429650

dotace...

0/0
4.11.2016 12:26

V21o38j82t25a 58L72e51j59s22e72k 1631125249649

A v Ceskych Budejovicich maj zajem o obyvatele Kosova?

0/0
4.11.2016 11:36

P51e67t92r 20B33ü86r68g10e55r 4157316327830

Já to vnímám jako nepěknou věc pro cestující veřejnost i pro soukromého dopravce. Protože se celkově dopravní obslužnost prostě zhorší, dojezdové časy ČB-ČK také.Rv Vždyť je to jako rychlík a osobní vlak: dotovaná krajská linka staví všude, a žlutý autobus jen v budějovicích a Krumlově.

+18/0
4.11.2016 11:34
Foto

Z25b13y84n89ě67k 78M43e93l39i21c29h23a16r 9985867725519

„Nechceme brát cestujícím jejich dopravu, ale jsou tu i lidé, kteří volají po tom, že se chtějí dostat do měst z Třebonína nebo Kosova,“- nechceme? tak proč to děláte? chápu, že se do města chtějí dostat i lidé z vesnic, ale nechápu, proč by vedle toho nemohla fungovat i přímá linka ČK-ČB...

+24/−1
4.11.2016 11:01

J66a60k25u83b 24K39o42r52e27c 6554960211813

Protože by většina lidí na trase ČK-ČB jezdila s RJ a nejezdili by s dotovanými autobusy, což by znamenalo značně nižší počet cestujících v dotovaných autobusech a tím pádem mnohem větší dotace ze strany kraje, zatímco takhle budou všichni muset jet dotovanou dopravou, tudíž náklady kraje budou mnohem menší.

+2/−6
4.11.2016 13:54

T76o92m36a87s 36R55u37s81i94n 7328803701217

Stejnou logikou by se v tom pripade na zeleznici mely zakazat jakekoliv rychliky, expresy a IC v mistech, ktere obsluhujou osobni vlaky.

+12/0
4.11.2016 14:06
Foto

O55n73d95ř27e86j 81V36a13r47o70š16č10á11k 3724517473

To je presne tahle pitoma podelana komunisticka logika. Takze kdyz pojedu z CB do CK, tak mi kraj nakaze, ze musim jet pres Prdelov a Zadoprdelov, trikrat tak dlouho? Proc kraj pro obsluznost Prdelova a Zadoprdelova neudela neco zasluznejsiho, treba mikrobusy nebo autobus na objednavku?

+6/0
4.11.2016 19:15

J49a33n 46J82e56m43e35l86k27a 1725400

Zajimavé, že Zimola jako sociální demokrat "privatizuje" vlakovou dopravu.. Není ve špatném dresu?

Bohužel u nás je zákaz konkurence autobusů krajskými úřady spíše kontraproduktivní. Třeba msk kraji jsou schopni táhnout linky s nekonkurenceschopnými časy - mimo dálnice, přes dědiny, stát co 50 metrů. To platí jak pro i pro MHD. Tím samozřejmě veškeré normální lidi od veřejné dopravy odradí. A to je vlastně podle mě účel. Protože každý vlak, každý autobus je stojí stát peníze. Když pojedou lidi auty naopak mají polovinu peněz zpět - DPH a spotřební. To je vidět například na Bratislava Komárno. Úspěšnější systém stojí více peněz. A ty politici moc nechtějí dát. Proto je lepší nechat ten systém tak nějak na oko přežívat a vozit důchodce. To je asi trochu rozdíl v politice Švýcarska. Kdy oni počítají, upravují, aby časy byly zároveň i atraktivní a lidí bylo co nejvíc.

+4/0
4.11.2016 10:19

M45a69r70t37i44n 23H12o83c68h55m10a67n 7243847784393

Ale jděte. Celý vtip je v tom, že nedotovaný spoj odebere cestující tomu dotovanému a tím zvýší náklady na provoz systému ids.A pokud to má kraj (u)financovat tak se prostě chová tak,aby se tomuto zamezilo.Funguje to tak všude jinde, tak proč ne zrovna tady?

+4/−14
4.11.2016 10:00

P32a29v87e35l 81M84o44r55a98v43e87c 3632219472198

Tak proč nepovolit licenci pro SA na přímé spoje s tím, že za to SA bude platit (za každého cestujícího nějakou paušální částku jako kompenzaci do IDS)? Proč to přímo zakázat?

+4/−2
4.11.2016 10:07

T10o24m50á89š 43P75o43l71e85d97n88ý 1822904494647

Co je tohle za blbost? Takze budou provozovat linku bez dotaci a jeste budou doplacet na dotovanou linku.

+4/−1
4.11.2016 10:16

P31a96v77e14l 13M67o38r47a58v60e34c 3252389102358

A jak si myslíte, že funguje poštovní trh? PPL apod. platí za to, že vyzobávají z trhu rozinky a nechávají nerentabilní činnosti na České poště (která je provozuje ve veřejném zájmu).

I kdybyste s tímto nesouhlasil, tak pořád to co píšu je lepší možnost než kompletní zákaz, a navíc by proti ní Zimola nemohl říct ani popel.

+3/0
4.11.2016 10:28

I47v71a 30K45a10i53s73e93r45o62v88a 6568111364928

Kraj má určitý rozpočet a myslíte, že nějaká dotace na místí spoje na Krumlovsku ten rozpočet úplně zruinujou? Co jiné Zimolovy projekty - Letiště, splavení Vltavy, Lipno olympijské - to jsou životně nutně výdaje pro kraj???

+9/0
4.11.2016 10:14
Foto

O11n53d15ř43e22j 89V85a17r43o51š70č75á91k 3394187603

Tak ma kraj linky, ktere se uzivi bez dotaci z dotovaneho systemu vyradit.

+2/0
4.11.2016 10:22

J14i70n60d59ř26i61c54h 48Š21k57o13p41e50k 4245201370205

neuživí

jen seberou část nejlukrativnějším linkám, které kraj dotuje

0/−1
4.11.2016 13:11
Foto

O64n58d80ř19e94j 87V45a61r64o86š93č39á76k 3814637363

Jestlize je Jancura hodla jezdit bez dotaci, tak se uzivi. A kraj muze o to vice dotovat linky jine.

+2/0
4.11.2016 14:46

J12i83n85d50ř75i76c49h 97Š65k31o64p85e54k 4655281410425

pak se kraj nebude chovat jako řádný hospodář, neboť svým rozhodnutím (povolením další linky) zvýší objem financí, které bude muset doplácet

0/0
4.11.2016 18:05
Foto

O65n36d80ř37e50j 19V82a25r97o60š74č59á19k 3444747493

Nikoliv. Pokud je linka CB-CK nyni v dotovanem systemu IDS, musi za jeji provoz doplacet. Pokud by ji ze systemu vyskrtl, pak ji budou provozovat dopravci na vlastni ucet a kraj penize, ktere usetri na dotacich teto linky muze pouzit na dotaci linek, ktere jsou nutne pro dopravni obsluznost, ovsem jejich provoz se hospodarsky nevyplati.

+1/0
4.11.2016 19:09

P14e48t40r 33N85i43v87n19i81c52k72ý 3322594165987

Zimola: „Nechceme brát cestujícím jejich dopravu ..."

Přitom jim ji vědomě bere! Koho si viliči zvolili, toho tam mají...

+27/0
4.11.2016 9:42

J67i62n95d20ř54i82c98h 60Š73k13o35p77e25k 4735471560865

nebere

I bez SA bude kapacita dopravy dostačující

0/−10
4.11.2016 10:58

P88e45t49r 27N86i17v55n31i47c70k55ý 3962464595647

Co přesně znamená "dostačující"? Jaká kritéria uplatňuješ, abys rozhodl, co JE a co NENÍ dostačující? Kolik spojů JE dostačujících a kde je ta hranice, když už to dostačující nebude?

Cestování ale není jen POČET spojů, ale taky KVALITA a RYCHLOST (tedy přímé spoje bez zastávek v každé vesnici).

+10/0
4.11.2016 11:07

J90i61n16d96ř23i33c30h 66Š15k86o66p30e60k 4655721440435

dostačující je, že autobusy nejezdí přecpané, tj. ́počet cestujících je nižší než kapacita míst k sezení

A jelikož kraj tyto linky dotuje, určitě nebude kapacita nedostatečná, spíše naopak

0/0
4.11.2016 12:47

I95l85o43n23a 66S81v80o54b49o88d17a 2219527634375

Timto jsou ovsem cestujici, kteri chteji jet primo CB - CK a opacne nuceni jet spojem, ktery stavi v kazde Horni Dolni.

+2/0
4.11.2016 15:25

J52i69n85d63ř67i50c43h 62Š68k78o43p39e30k 4855941640745

to je dań za to, že lidí nejezdí takové množství, že by vytížilo 3 linky (jančuru a dotované) a že kraj nemá neomezené množství peněz na dotace

0/−2
4.11.2016 18:08

J35o21s11e59f 25Š51o34l79t35e51s 8724438220543

Vážně si myslíte, že lidi donutíte jet něčím, čím jet nechtějí? Hádám, že minimálně polovina lidí, kteří doteď jezdili s Jančurou, bude jezdit autem soukromě. Takže autobusy co? Zase prodělají.

+1/0
10.11.2016 19:27

R61o33b38i77n 90Ž79i19ž76k92a 2618324746436

Když kraj nemá dost peněz, tak nemá co dotovat, to dá rozum.

+1/0
10.11.2016 19:37

P32a51t59r68i54k 33E41g84e41r 2618760369281

Proč RJ nejezdí z Prahy do Ústí nad Labem? Věřím, že také na lince Beroun - Praha - Letiště - Kladno by to stálo za to! Zavítat by RJ mohl také do Přínrami, Mladé Boleslavi nebo Benešova. Samozřejmě nízké ceny za jízdné.

0/0
4.11.2016 9:32

L61u82k42á97š 69Š28m55a33h81e16l 2907184142844

Ústí nad Labem má hodinový interval vlaků, jejichž rychlost je vyšší, než by měl autobus SA. Místní linky (po středočeském kraji) se jim jezdit nechce, koneckonců v MB by mohli stavět už teď, jezdí po R10 do Liberce okolo, nicméně Jančura opakovaně řekl, že chce jezdit jen linky nad 100 km.

+5/0
4.11.2016 9:35

P65a58t28r48i37k 50E17g11e37r 2748820289201

Díky Luky za komentář. RJ jezdí do Prahy, Varů, Plzně, Budějovic, Jihlavy, Brna, Zlína, Olomouc, Ostravy, Pardubic, Hradce, Liberce, ale s vlaky nechce do Ústí? Přitom v ústeckém kraji jezdí do Loun, Chomutova, Mostu celkem zvláštní.

0/0
4.11.2016 10:31
Foto

T79o68m30á70š 61K50i71r27o35v 1435948915137

No, u nás v Karlovarském kraji jezdí SA (tedy už RJ) z Prahy až do Chebu. Dříve ale nesměli přepravovat cestující na "krajské lince" Karlovy Vary - Sokolov - Cheb. Teď už ale nějakou dobu (něco kolem tří let) mohou. Vzhledem k této zprávě jsem zvědav, kdy jim to "státní zpráva" zatrhne.

0/0
4.11.2016 9:28

P28e19t50r 44Š67k60o49d47a 5757360234230

"státní zpráva" určitě ne ;-D

0/0
4.11.2016 13:05

J49a84n 20Č59e54k66a24l 7519185744644

Tohle mi hlava nebere... Proč dotovat něco, co je někdo ochoten provozovat na své vlastní riziko bez dotací?

+14/−2
4.11.2016 9:10

J61i45ř39í 66D41v67o39ř25á33k 4569330313969

Ale takhle to funguje,dva autobusy na stejné lince,ale každý jiného dopravce,ten druhý nesmí předjet prvního protože to tak na kraji chtějí.

+3/0
4.11.2016 9:15

M60i92c17h32a77l 71P13a42l17e56č22e64k 2611668792764

Protože nedotovaný spoj, aby vydělal co nejvíce, nemůže obsluhovat kdejakou vesnici. A JČ kraj chce obsloužit vesnice.

+4/0
4.11.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz