Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovice koupily za 16 milionů trolejbus, který umí jezdit bez napětí

Až příště zavřou část silnice v Českých Budějovicích, nebude tam hned nutné rušit trolejbusový provoz MHD. Dopravní podnik představil novinku, trolejbus, který se může odpojit od trolejí a pokračovat díky bateriím. Stejný nemá žádné jiné město v České republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a76n 89M27a77c31h 6966965966207

Teď už jen čekám, kdy tu začnou jezdit dlouhé 25 metrové autobusy. Taky proč ne, že? Komunikace samá křižovatka, samá zatáčka a tím by se totálně ucpal provoz a možná by se konečně, s radostí se veselící radnice, omezil provoz motorových vozidel. Jenže buďme realisté. Jsme v ČR a tady platí úplně jiná pravidla než jinde ve světě.

0/0
15.11.2016 23:22

J13a19n 34K66o91t85i60l 9633831348

ach jo, to si zase tady v budějcích taháme trika, co kluci z DPMCB? jak píše řada čtenářů, nejde o nic nového.. ale proč si nepřihřát polívečku, že? kdybyste raději přemýšleil o tom, jestli by nebylo vhodnější kupovat kratší vozidla, když tu máme na silnicích málo místa a od křižovatky ke křižovatce se vejdou tak maximálně 2-3 trolejbusy a nikdo další... to potom da doprava odsýpá...

0/0
15.11.2016 20:29

A34l27e29n49a 75B81a32l35á13k54o16v93á 5732498215914

I Hradec Králové provozuje pravidelnou trolejbusovou linku,která poslední zastávky jezdí bez "klacků".

0/0
15.11.2016 17:50

O79n72d26ř88e17j 15P95a28n43z97a68r 3498685437215

Je pravda, ze treba ve Zline maji zlute...

0/0
15.11.2016 16:57

M54i27c47h83a54l 57F49i50d94l98e70r 2926516145184

Mimochodem ten "nový unikátní" trolejbus je pokud se nepletu Škoda 27Tr s karosérií Solaris, který se vyrábí od roku 2010... V Budějovicích si do nich nechali dát baterku, v jiných městech ČR jezdí na diesel, v Ostravě se superkapacitátorem. Což je ten jediný "unikát", který měl být v článku uveden. Typ vozidla jediný není. Jen jeho vnitřnosti jsou u nás tímhle "jedinečné"... Což nemění nic na tom, že je docela troufalé tvrdit, že podobný v ČR není. Protože jak už jsem psal, duobusů je po republice spousta.

+2/0
15.11.2016 11:51

R45a84d55e10k 16R87a47i93d27a 5297312109

Je dobře, že to má šasi Solarisu a ne SORu

0/0
15.11.2016 11:20

A16l77e23n81a 66F69i42a60l75o36v64á 3669430407319

Podobné jezdí v Plzni, akorát krátké. U kovárny se odpojí a pokračují bez drátů až k Olympii.

+1/0
15.11.2016 10:35

V30á88c45l21a53v 23Z35í61b82a93r 4681374336173

Ty krátké v Plzni jezdí už pár let!

0/0
15.11.2016 11:42

V33l29a64d33o 57Č43e72r81m26á14k 8332191535418

No, nekupte to za ty peníze!

0/0
15.11.2016 10:17

J18a30n87a 65H74a65m27e14r80o18v76á 6858793256392

Neco podobneho meli uz pred dvaceti lety v Jerevanu. Pravda, bez dratu to jelo jenom z kopce :-)

+1/0
15.11.2016 10:07

F87r96a41n18t52i52š16e10k 43K85o96ř57í47z71e41k 7861440697931

"...který umí jezdit bez napětí", už jsem se lekl, že v ČB vymysleli perpetuum mobile ;-)

+3/0
15.11.2016 9:30

Z53d62e15n12ě61k 66W88e28r47n55h55a70r62t 6567515382168

Porč baterky? Není lepší dieselagregát?

0/0
15.11.2016 9:26

J90a10n 10V87a11l30o54u78c77h 6172787428490

Protože vzhedem k emisním normám se už DA pěkně prodraží a zabere místa jak plnohodnotný motor. Baterky se navíc dobíjejí i rekuperací (když vozy bez baterek sice také rekuperují zpět do troleje, ale poblíž musí být vozidlo, které tu energii odebere, což zdaleka není tak účinné), mohou pomoci při každém rozjezdu, takže dopravce má nižší špičky odběru energie (draze placené).

+4/0
15.11.2016 9:51

I30v41a26n85a 71P76e82t94e79r50k63o34v68á 2537866256433

Na co trolejbus? Není lepší autobus?

0/0
15.11.2016 14:05

R11o94m43a34n 95P43o68l15á51č41e59k 5326829585

Ona to zase taková bomba není... Dnes trolejbus s dieselagregátem je celkem běžná věc, takže už nějakou dobu není omezený dráty při výlukách:-).

Automatické stažení klacků bude spíš o DP jestli si je objedná pro jakýkoli trolejbus:-)

+1/0
15.11.2016 9:22

Z19d85e96n35ě23k 53W76e83r74n54h21a21r58t 6467635422758

Kdysi dávno, před mnoha desítkami let jezdily po Ostravě trolejbusy, co si dieselgenerátor vozily jako vlek za sebou. Nasazovalo se to na výluky, když se něco opravovalo. Přišlo mi to docela chytré, v případě potřeby se to připojilo a hotovo.

+1/0
15.11.2016 9:28

I67v63o 44H16r82a97b24a34l 8972571797

Hm, takových trolejbusů jezdí po Zlíně pěkných pár kusů řadu let. Důvod jejich nasazení byl jednoduchý - z hlavní cesty (kde jsou troleje) mohou takto linky naprosto pravidelně zajíždět do odlehlejších částí města, kam by se z ekonomických i stavebních důvodů nevyplatilo stavět trolejové vedení. Stejně tak i v případě výpadku proudu na hlavní trati trolejbus za pomoci akumulátorů dojede do nejbližší zastávky - aby nepřekážel na komunikaci.

Takže v Budějovicích nemají žádnou novinku, spíš se tam probudili.

+2/−2
15.11.2016 9:19

J30a44n 32V71a96l91o53u48c70h 6282727708660

Jenže s dieselem (ten ostatně tahal na přívěsném vozíku trolejbus v Hradci už před čtvrtstoletím), první "velké baterky" (tedy ne jen na poskočení přes křižovatku) v ČR dostal Zlín letos, v kloubácích jsou to právě ČB.

+3/0
15.11.2016 9:54

M30i87c23h84a84l 31F51i18d65l91e67r 2486526365864

Pane redaktore, je možná dobře, že se snažíte v lidech z Budějovic vzbudit nějakou hrdost. Ale tvrdit, že podobný nikdo jiný nemá? Nikdo jiný nemá tenhle konkrétní typ. Hybridy, co dokážou za jízdy sundat klacky, má dneska skoro každé město, které má trolejbusovou dopravu. A některá z nich už dlouhou řadu let...

+6/0
15.11.2016 9:19







Najdete na iDNES.cz