Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovice koupily za 16 milionů trolejbus, který umí jezdit bez napětí

Až příště zavřou část silnice v Českých Budějovicích, nebude tam hned nutné rušit trolejbusový provoz MHD. Dopravní podnik představil novinku, trolejbus, který se může odpojit od trolejí a pokračovat díky bateriím. Stejný nemá žádné jiné město v České republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a74n 82M78a41c23h 6676975476867

Teď už jen čekám, kdy tu začnou jezdit dlouhé 25 metrové autobusy. Taky proč ne, že? Komunikace samá křižovatka, samá zatáčka a tím by se totálně ucpal provoz a možná by se konečně, s radostí se veselící radnice, omezil provoz motorových vozidel. Jenže buďme realisté. Jsme v ČR a tady platí úplně jiná pravidla než jinde ve světě.

0/0
15.11.2016 23:22

J55a89n 11K30o41t34i14l 9393291768

ach jo, to si zase tady v budějcích taháme trika, co kluci z DPMCB? jak píše řada čtenářů, nejde o nic nového.. ale proč si nepřihřát polívečku, že? kdybyste raději přemýšleil o tom, jestli by nebylo vhodnější kupovat kratší vozidla, když tu máme na silnicích málo místa a od křižovatky ke křižovatce se vejdou tak maximálně 2-3 trolejbusy a nikdo další... to potom da doprava odsýpá...

0/0
15.11.2016 20:29

A93l23e77n39a 49B52a53l29á85k44o24v19á 5652478825234

I Hradec Králové provozuje pravidelnou trolejbusovou linku,která poslední zastávky jezdí bez "klacků".

0/0
15.11.2016 17:50

O41n20d70ř88e55j 63P62a65n79z19a89r 3578315457615

Je pravda, ze treba ve Zline maji zlute...

0/0
15.11.2016 16:57

M42i85c72h13a49l 31F38i58d55l77e53r 2876816495724

Mimochodem ten "nový unikátní" trolejbus je pokud se nepletu Škoda 27Tr s karosérií Solaris, který se vyrábí od roku 2010... V Budějovicích si do nich nechali dát baterku, v jiných městech ČR jezdí na diesel, v Ostravě se superkapacitátorem. Což je ten jediný "unikát", který měl být v článku uveden. Typ vozidla jediný není. Jen jeho vnitřnosti jsou u nás tímhle "jedinečné"... Což nemění nic na tom, že je docela troufalé tvrdit, že podobný v ČR není. Protože jak už jsem psal, duobusů je po republice spousta.

+2/0
15.11.2016 11:51

R75a68d20e70k 44R58a75i65d20a 5247132879

Je dobře, že to má šasi Solarisu a ne SORu

0/0
15.11.2016 11:20

A81l28e17n91a 85F10i71a20l69o43v18á 3339670637659

Podobné jezdí v Plzni, akorát krátké. U kovárny se odpojí a pokračují bez drátů až k Olympii.

+1/0
15.11.2016 10:35

V81á16c16l89a86v 95Z68í48b54a97r 4551784506283

Ty krátké v Plzni jezdí už pár let!

0/0
15.11.2016 11:42

V82l84a30d31o 24Č46e71r55m16á42k 8282481405488

No, nekupte to za ty peníze!

0/0
15.11.2016 10:17

J17a15n53a 88H37a51m84e78r23o54v63á 6428823716372

Neco podobneho meli uz pred dvaceti lety v Jerevanu. Pravda, bez dratu to jelo jenom z kopce :-)

+1/0
15.11.2016 10:07

F50r66a26n85t89i47š28e70k 60K22o57ř33í62z67e74k 7511780907241

"...který umí jezdit bez napětí", už jsem se lekl, že v ČB vymysleli perpetuum mobile ;-)

+3/0
15.11.2016 9:30

Z59d26e56n70ě10k 37W72e28r51n46h58a86r95t 6147385292528

Porč baterky? Není lepší dieselagregát?

0/0
15.11.2016 9:26

J79a30n 68V87a94l57o30u35c69h 6762427988320

Protože vzhedem k emisním normám se už DA pěkně prodraží a zabere místa jak plnohodnotný motor. Baterky se navíc dobíjejí i rekuperací (když vozy bez baterek sice také rekuperují zpět do troleje, ale poblíž musí být vozidlo, které tu energii odebere, což zdaleka není tak účinné), mohou pomoci při každém rozjezdu, takže dopravce má nižší špičky odběru energie (draze placené).

+4/0
15.11.2016 9:51

I40v14a25n36a 11P36e23t93e97r43k52o88v41á 2747556836373

Na co trolejbus? Není lepší autobus?

0/0
15.11.2016 14:05

R79o82m47a15n 63P83o42l93á33č56e78k 5376109145

Ona to zase taková bomba není... Dnes trolejbus s dieselagregátem je celkem běžná věc, takže už nějakou dobu není omezený dráty při výlukách:-).

Automatické stažení klacků bude spíš o DP jestli si je objedná pro jakýkoli trolejbus:-)

+1/0
15.11.2016 9:22

Z42d23e36n20ě56k 59W82e20r39n84h10a90r87t 6937415212308

Kdysi dávno, před mnoha desítkami let jezdily po Ostravě trolejbusy, co si dieselgenerátor vozily jako vlek za sebou. Nasazovalo se to na výluky, když se něco opravovalo. Přišlo mi to docela chytré, v případě potřeby se to připojilo a hotovo.

+1/0
15.11.2016 9:28

I49v52o 32H70r78a25b89a46l 8792681567

Hm, takových trolejbusů jezdí po Zlíně pěkných pár kusů řadu let. Důvod jejich nasazení byl jednoduchý - z hlavní cesty (kde jsou troleje) mohou takto linky naprosto pravidelně zajíždět do odlehlejších částí města, kam by se z ekonomických i stavebních důvodů nevyplatilo stavět trolejové vedení. Stejně tak i v případě výpadku proudu na hlavní trati trolejbus za pomoci akumulátorů dojede do nejbližší zastávky - aby nepřekážel na komunikaci.

Takže v Budějovicích nemají žádnou novinku, spíš se tam probudili.

+2/−2
15.11.2016 9:19

J73a36n 18V60a84l17o41u42c80h 6912447538520

Jenže s dieselem (ten ostatně tahal na přívěsném vozíku trolejbus v Hradci už před čtvrtstoletím), první "velké baterky" (tedy ne jen na poskočení přes křižovatku) v ČR dostal Zlín letos, v kloubácích jsou to právě ČB.

+3/0
15.11.2016 9:54

M79i90c58h21a32l 72F22i53d80l33e18r 2576846245954

Pane redaktore, je možná dobře, že se snažíte v lidech z Budějovic vzbudit nějakou hrdost. Ale tvrdit, že podobný nikdo jiný nemá? Nikdo jiný nemá tenhle konkrétní typ. Hybridy, co dokážou za jízdy sundat klacky, má dneska skoro každé město, které má trolejbusovou dopravu. A některá z nich už dlouhou řadu let...

+6/0
15.11.2016 9:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.