Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič octavie vjel na blikající přejezd, srážku s vlakem nepřežil

Tragickou nehodu, při níž zemřel třiapadesátiletý řidič Škody Octavia, vyšetřují od úterního večera jindřichohradečtí kriminalisté. Muž vjel na přejezd v Suchdole nad Lužnicí, právě když tudy projížděl osobní vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e75t93r19a 33K39o22l76o47u10c52h28o95v81á 8664127395407

okamžitý trest....nic lepšího snad ani není

+2/−2
30.11.2016 19:12

J85a68n 83J74o63r56d38a48n 5541597419

Mozna to neni obet, ale sebevrah.

+1/0
30.11.2016 12:54

K35a35r49e90l 52P71o97d57h61o20r14s84k41y 3265963652245

Já myslel, že když to má na hlínách, tak jet může...

+1/0
30.11.2016 11:58

J58a61r58o75s55l64a94v 57L43e50b21e46d80a 3846839617440

Asi ho oslnilo slunce...

0/0
30.11.2016 11:32

P21a73v12e37l 52K19o68l54í77n 3307806821524

Tady bych ho hned neodsuzoval za kreténismus, bylo to bez závor, prostě a jednoduše se mohl nad něčím zamyslet v tu nejhorší možnou chvíli...

+6/−11
30.11.2016 11:13

T58o66m90á24š 89H91o11l65e79k 5695540431187

Je pravda, že přejezdy bez závor jsou svinstvo, které tu už dávno nemělo být. Ovšem omlouvat to tím, že řidič jezdí zamyšlený tak, že nevidí červenou na semaforu .....

+9/−7
30.11.2016 11:17

M30a86r20t80i35n 30V33e95s14e33l63ý 1860158527896

Kromě toho na každém přejezdu přece platí "dej přednost v jízdě drážnímu vozidlu". To platí, i když bliká bílé světlo. A na přejezd upozorňují předem hned tři značky.

+10/−2
30.11.2016 11:20

L31u77b44o24m73í89r 91S54a55z65e93č91e59k 7789418135573

Najdi to tam!

§ 28

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

(4) Dojde-li k zastavení vozidla na železničním přejezdu, musí jeho řidič odstranit vozidlo mimo železniční trať, 17) a nemůže-li tak učinit, musí neprodleně učinit vše, aby řidiči kolejových vozidel byli před nebezpečím včas varováni.

(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.

+1/−3
30.11.2016 11:33

L92u43b87o80m43í95r 93S60a58z55e53č42e36k 7379838495213

§ 29

(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,

a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,

c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,

d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,

f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.

(2) V případech uvedených v odstavci 1 písm. a), b) a c) smí řidič vjíždět na železniční přejezd pouze tehdy, jestliže před železničním přejezdem dostal od pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy11) k jízdě přes železniční přejezd ústní souhlas. V tomto případě je řidič povinen řídit se při jízdě přes železniční přejezd pokyny pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy. Pověřený zaměstnanec provozovatele dráhy je povinen se na požádání řidiče prokázat platným pověřením provozovatele dráhy.

+2/−1
30.11.2016 11:33

P44a11v35e40l 68K28o38v41á63ř 1243407386724

Máte to hned v prvním odstavci, stačí jen porozumět psanému.

Železničním přejezdem se rozumí přejezd každý a nic tam není o nějakém zabezpečení které by tuhle povinnost rušilo.

+5/0
30.11.2016 11:46

L27u72b29o15m92í70r 63S18a86z80e49č62e24k 7439488215283

Pokud rozumím psanému tak nikde "dej přednost v jízdě drážnímu vozidlu" ve smyslu, že to platí vždy, nenacházím!

0/−1
30.11.2016 12:17

V38l20a51d48i44m40í77r 26L34o25u59d48a 8797817636312

Tak mu přednost vždy nedávajte, ale při havárii většinou drážní vozidlo vítězí a u soudu pak často vypovídá pouze strojvůdce...

+3/−1
30.11.2016 12:25

L85u38b79o23m30í44r 22S85a12z56e29č84e76k 7539838895303

Nediskutuji o tom zda mu ji nám nebo ne, diskutuji o psaném! Ten doveda psal, že to platí i při bílém světle. Proč potom můžeme ten přejezd takto vybavený přejíždět 50 km rychlostí. To by nás bylo pozabíjených ještě víc, předpokládám. Tam se snad vychází z toho, že je přejezd volný pro silniční vozidla!!!

0/−2
30.11.2016 12:46

J45a84k30u85b 33P81o42k51o88r67n55ý 7139686173987

a psano je:

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet

cemu nerozumite?

+1/0
30.11.2016 12:59

L85u40b38o15m67í97r 96S93a96z65e46č86e20k 7919498805413

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1.

0/−1
30.11.2016 13:32

P69a28v44e95l 43K45o61v55á47ř 1703417756664

Vážený, toto platí v případě kdy se nic nestane. Stane-li se, platí par. odst § 28 (1). Je to poměrně jednoduché vy dovedo. Nebo jste v tom odstavci našel něco jiného. O odst. 3 nediskutuji.

0/0
1.12.2016 1:39

J81á43n 49K29o97t45ú24č 2786314318476

Nesúhlasím s tým, že priecestia bez závor sú svinstvo. Svinstvo sú soféri bez mozgu. Keď potom nejakého chytrolína závory uväznia na koľajach, tak zase všetci nadávajú, že prečo tam boli závory a prečo si dovolili sa sklopiť.

Ak to nebola úmyselná samovražda (čo sa asi nikdy nedozvieme), tak to bolo jednanie typu "to ešte stihnem". Lenže pri prejazde cez koľaje auto spomalilo viac, než čakal, a naopak vlak išiel rýchlejšie, než predpokladal. Pri takomto jednaní závory vôbec nepomáhajú, pretože rovnako hrozí, že dotyčného uväznia...

+1/0
1.12.2016 9:56

T90o32m30á86š 94H31o58l48e86k 5235420491727

Normální sebevražda. Ale sobecká. Proč při tom musel rozbít vlak ??? Měl se radši oběsit.

+7/−5
30.11.2016 11:13

J12o52s94e75f 58K30a36r65f28í40k 7832135466890

Je to marné, je to marné, je to...

Chudák mašinfíra.

+18/−4
30.11.2016 11:11

V92l13a65d62i48m95í96r 15L20o25u74d60a 8257217916872

A když si dají policajti u přejezdu kameru a hned podobné nepřijatelné chování pokutují - to je pak v diskusích keců o policejní šikaně:-P

http://hradec.idnes.cz/policie-si-pocihala-s-kamerou-u-prejezdu-fdk-/hradec-zpravy.aspx?c=A161108_111538_hradec-zpravy_pos

+8/−4
30.11.2016 11:19

M52a48r92t76i26n 55V49e48s29e11l94ý 1800728917456

Bohužel, máte pravdu. Je to tím, že je poměrně dost lidí, kteří zaměňují pojem svoboda za "můžu si dělat, co chci". Oslabuje se pak svědomí a odpovědný přístup, no a jak je dnešní společnost nevyspělá a výše uvedený jev příliš rozšířený, tak to řešíme namísto odstraňování příčin další regulací. V podstatě tak vzniká začarovaný kruh, ze kterého je velmi obtížné vystoupit.

+9/−4
30.11.2016 11:24

V83l57a41d64i44m31í60r 93L53o75u96d41a 8797117966142

Nojo, potrefené husy už si honí triko s mínusy.

+6/−4
30.11.2016 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.