Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti postavili terénní buginu. Na „Pavoukovi“ dělali 3 500 hodin

Vozidlo buggy typu cross country s motorem o objemu 2 000 ccm zkonstruovala a postavila pětice studentů strojírenství Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a94r56t17i98n 53N26i14t10r15a95n 5374716640236

Na webu VŠTE je uvedené: "k tvůrčímu týmu patřili rovněž doc. Ing. Marek Vochozka, MBA., Ph.D.", to je výsměch :-)))))

+1/0
9.3.2017 19:03

P25e79t26r 45N39ě77m74e26č56e78k 1932404242653

Jako oceňuji snahu, ale opravdu jsem viděl výrazně propracovanější věci. Už jen to olakování je tristní. Každopádně jako premiera je to slušné.R^

+1/0
8.3.2017 14:30

T58o36m47a43s 78K95o29t56a94l 8177764324783

Postupně jsme naráželi na spoustu problémů a zjistili, že se bude hodně lišit od našeho modelu. Dřív se říkalo, že papír snese všechno, dneska je to tak, že monitor počítače snese všechno. Ale realita je úplně jiná,“

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/bugina-studenti-vste-05i-/budejovice-zpravy.aspx?c=A170308_2310844_budejovice-zpravy_epkub

Střetnutí s realitou pro kluky bude asi jediným přínosem, bugina mi přijde celkem tuctová..

+1/−3
8.3.2017 12:48

T68o14m49a41s 26K61o93t16a34l 8327284454943

Nevím Martine, ale od vysokoškoláka, který je patřičně hrdý na svůj výtvor bych místo mínusu očekával verbální KO v podobě souhrnu úžasných inovací a řešení, které jste použili. Podle článku a videa je to prostě průměr, stačí si vygůglit "DIY buggy". Navíc se v článku chlubíte třemi a půl tisíci odpracovaných hodin a pak přiznáte, že se výsledek "hodně liší" od modelu...;-)

0/0
8.3.2017 13:37

M77a77r10t38i14n 22K11ů47s 8511778587920

Dobrý den Tomáši, idnes mi na Váš příspěvek nedovolila řádně reagovat, z důvodu omezení jednoho příspěvku na článek u neověřených účtu. Tento nedostatek jsem vyresil a proto Vám mohu poskytnout plnohodnotnou odpověď. Už jen schválení průmyslových vzorů je jistou vizitkou, že se nemůže jednat o "tuctový" model. Naše Buggy nabízí taktéž i inovace po kterých jak vidno z reakce na mé minus . Jednou z výrazných inovací je možnost plné oddělit motorovou část vozidla od prostoru pro pasažéry a manipulovat pouze s zadní části rámu, dalšími inovace jsou také spojené s implementací sériových dílů do konstrukce rámu. Technické reseni posilovače brzd a další v případě zájmu popíši ale myslím že diskuse neslouzi k popisu detailu vozidla. Dále bych pak chtěl zareagovat na část kde se vám nelíbí ze se finální výsledek liší od modelku který jsme vytvořili v programu na pc. Této skutečnosti se říká vývoj a naopak by mi bylo podezřele kdyby po 3500 hodinách k žádnému nedošlo. Nemůžete přeci chtít po studentovi bez praktických zkušeností aby vytvořil model, který během výroby neprojde určitým vývojem takový projekt by dle mého názoru nemel žádnou hodnotu.

+3/0
8.3.2017 15:23

M91a67r93t68i84n 19K68ů16s 8981158217160

*toužíte omlouvám se pisi odpoved z telefonu proto mi autokorekce některa slova upravila až dorazim k počítači rád poskytnu další informace.

0/0
8.3.2017 15:31

T46o77m78a30s 58K34o14t28a97l 8837274504563

Martine, nemusíte se hned čertit, hodnotil jsem informace, které šly vyčíst ze článku a videa. Schválení průmyslových vzorů je pro vás samozřejmě úspěch ač se jedná zejména o byrokracii. Možnost rozdělit buginu v půli je jistě zajímavé technické řešení, nicméně v článku o něm není ani čárka. Četl jsem zde o studentské formuli a je dle mého názoru prostě někde jinde (spolupráce více fakult jsem si vědom).

0/0
8.3.2017 17:57

M65a12r63t30i40n 27K36ů90s 8481338927100

Ano Formula student SE je skutečně někde jinde, zejména s rozpočtem začínajícím na 1,5 milionu korun, realizačním týmem 20 ti lidí a s tradicí, kdy se na projektech formulí pracuje soustavně mnoho let. Toto nemůžete brát jako měřítko natož to srovnávat s naším projektem, kdy realizační tým čítal 5 lidí, podobná aktivita u Nás na škole nemá žádnou tradici a stavbě jsme se věnovali ve volném čase. Současně cílem projektu nebylo soutěžení na závodním okruhu ale především se jednalo o projekt s cílem vzdělávacím. Je v pořádku že jste hodnotil co šlo z článku vyčíst, proto jsem Vám rád doplnil další informace. Za tuctovou bych však Buggy nehodnotil ani z dostupných informací z článku, zřejmě jste se setkal, nebo snad sám vytvořil něco zajímavějšího, v takovém případě bychom byli rádi, pokud by jste s námi své zkušenosti sdílel a pomohl nám se dále rozvíjet, abychom se v budoucnu vyvarovali tuctovosti i podle vašich vybraných měřítek.

+2/0
8.3.2017 18:38

T47o49m22a59s 38K94o71t66a92l 8907364434803

Jako měřítko můžu brát co chci, protože reprezentuji pouze svůj osobní názor a tím je, že projekt X mě zaujal a projekt XY mi připadá tuctový. Je samozřejmě skvělé, že projekt splnil vaše cíle a vzdělávání se je činnost zajisté bohulibá, tím spíš, že jste tomu obětovali mimo jiné i svůj volný čas! Vaše škola se ale rozhodla, že se chce vaším projektem prezentovat a zvolila pro to formu článku, který je veřejně dostupný. Z toho plyne, že se vám může od široké laické veřejnosti dostat i zpětná odezva, se kterou nemusíte souhlasit, tak už to prostě funguje. A to co jsem viděl nebo vytvořil je zcela irelevantní, protože myslet si mohu co chci, i kdybych ve svém zaměstnání (či volném čase) cukroval koblihy.

0/−2
8.3.2017 19:37

P88a27v72e40l 93M18e49d52e21k 1280162141845

CRV 2001 vazi cca 1,5 tuny, kde vzali dvoutunoveho cvalika, je pro me zahada :)

0/0
8.3.2017 11:32

M68a87r84t25i97n 54K84ů29s 8201838907670

Honda CRV I - Provozní hmotnost 1589kg, Celková hmotnost 2050kg z těchto údajů se vycházelo.

0/0
8.3.2017 12:52

M69i87c55h83a63l 74B75l30a49t50n98ý 9628600530241

Celková hmotnost je mimo jiné i hmotnost posádky a nákladu. Počítám, že s posádkou a nákladem to kupované nebylo. ;-D

+3/0
8.3.2017 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.