Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo pětikilometrového tunelu za miliardy postačí normální koleje

Na železnici z Českých Budějovic do Prahy má letos začít další část modernizace za 6,2 miliardy korun. MF DNES zjistila, že plánovaný nejdelší tunel v republice u Chotýčan zůstane jen na papíře. Zvítězit má levnější varianta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P52e81t31r 26M96o34o64s 6642465457

Zaplať Pán Bůh za ty dary. A co se týče úseku Nemanice - Ševětín: děkuji NIMBYům z řad obyvatel Hrdějovic, Hosína a Dobřejovic. Pročpak neprotestovali vaši předkové za c&k monarchie, když se přes vaše pozemečky stávající trasa stavěla? Aha - Rakušáci se s tím zřejmě příliš nemazali a Kaiser Franz Josef Bahn tehdy měla prioritu a jakákoliv akce proti ní by zřejmě tehdy byla brána jako podrývání zájmů c&k monarchie.;-)Rv[>-]

0/0
4.4.2017 8:20

J88a88n 87J13e66m67e83l64k83a 1285520

Opět největší low cost.

0/0
3.4.2017 10:49

L51u12k11á58š 67Š57m10a49h62e80l 2897114252394

Úsek Sudoměřice - Votice ušetří více než 5 minut. Je to expresem 18 minut nyní, zrychlení na 160 km/h bude dvojnásobkem současné rychlosti, navíc dojde i ke zkrácení tratě o téměř 3 km. Výsledek vidím jízdní dobu na 9-10 minut, tedy zkrácení o 8-9 minut.

+4/0
31.3.2017 16:03

V85l90a76s18t24i76m25i95l 20K29o71c79u64r71e29k 4706713830654

Bude to jeden z velmi obtížných a důležitých úseků, jeho vizualizaci si můžete prohlédnout na youtube. Jedná se o stavbu Středočeskou pahorkatinou, v úplně nové stopě, s tunely, novými malými stanicemi, a myslím, že na každý km připadá jeden most či estakáda, viz youtube.

0/0
31.3.2017 20:07

L37u11d78ě29k 66Š39i76š64á24k 3837638979874

No alespoň něco. Ale tĕch 160 je dneska ukrutně málo. To už se měly ty koridory přestavět rovnou na 350 km/h.

+1/−2
31.3.2017 10:07

T72o72m80á76š 17C56h68v50a37s55t91e81k 4853866910373

to je u nás nereálný. každopádně, třeba railjet nebo pendolino můžou jet až 230, tak nechápu, proč se to nestaví aspoň na 200 km/h. to by snad takový problém nebyl.

+3/0
31.3.2017 10:17

P30a90v19e16l 45J86o38s16e70f 19M77ö47r22t10l 9229561302837

Víc než 160 raději ne, co kdyby v budoucnu nám EU "nařídila", abychom do Prahy a zpět jezdili pomaleji. To bychom museli "implementovat" naše drážní předpisy a zase by byla ve sněmovně mela.[>-]

0/0
1.4.2017 6:29

R16a91d90e52k 63J25a24n24a10t55a 9865476804512

350 km/h není nereálných. Je to celkem normální rychlost pro osovbní VRT v současnosti projektované v Evropě i ve světě.

Tzv. koridory se ovšem na tuto rychlost nepředělávaly, jednoduše proto, že to nejde, a hlavní účel byl ty polorozpadlé tratě opravit do normového stavu za účelem dosáhnout evropské kompatibility pro nákladní dopravu. Novostavba je taky o něco dražší, zatímco oprava koridorů byla řádově za 100-150 mil.Kč/km, novostavba je tak za 500-800 mil.Kč/km.

Jinak stavět tratě, podle toho, co zrovna má nějaký dopravce za vozidla, je nesmysl. Životnost tratě je řádově 100 let, vozidla řádově 30 let. Když navíc, uvážíte, že trať se staví nejmíň 10 let, tak ja jasné, že po narpsotou většinu životnosit tam budou jezdit vozidla, ktará ještě nebyla vyrobena.

0/0
5.4.2017 23:05

V83l36a93d91i53m91í52r 85K43r74y15c97h77t31á37l36e42k 4452609127802

160 km/h na trať regionálního významu je tak akorát. Mohlo by být tedy 200 km/h.

Ale myslet si, že mezi Táborem a Budějovicemi bude jezdit ICE 350 km/h, tak to nesvědčí o přílišné inteligenci autora příspěvku.

+2/0
31.3.2017 10:46

V98l46a76s37t93i91m30i86l 82K28o33c38u36r62e84k 4166293120384

Nejedná se o trať do Tábora nebo do Českých Budějovic, ale o IV. mezinárodní koridor z Berlína přes Prahu do Lince, který je důležitou železniční kžížovatkou např. pro cestu do Innsbrucku a dále do Itálie, ale také do Švýcarska. EUEU

+1/−1
31.3.2017 20:03

V41l30a58d25i46m64í47r 91K85r72y22c51h85t78á70l84e89k 4262639597982

No, co k tomu. Ano, formálně je to mezinárodní koridor. ;-D Ale do Itálie se dostanete rychleji přes Mnichov nebo Vídeň. A tak to bude takových 100 let.

+2/0
31.3.2017 21:21

V32l97a60s56t81i68m50i68l 52K30o23c43u32r69e59k 4506313390714

Tak to chápu, ono také Mnichov je atraktivnější zastávka než České Budějovice a Linz. Jak píšete, mohlo být těch 200. Souhlasím.

0/0
1.4.2017 19:57

R56a98d43e23k 69J76a47n59a65t76a 9945886644512

Ale no tak. Je to trasa pouze na Linec, max. Salzburg. Dál jsou totiž Alpy!

A jistě víte, že Rakušané je překonávají za pomocí Brenner basis tunnelu a Semmering Basis tunelu. Obě tyto rychlé a kapacitní stavby budou dokončené dříve, než kterákoliv VRT u nás. Kdežto na tratách, které navazují na Linec, tj. Salzburg-Spittal a Linec-Setlzthal, se Rakoušané nic takové nechystají, budou to stále pomalé jendokolejka.

Takže do té Verony, Innsbrucku a Švýcarska bude lepší cesta přes Mnichov do Villachu, Udine, Slovinska zase přes Vídeň.

0/0
5.4.2017 23:12







Najdete na iDNES.cz