Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo pětikilometrového tunelu za miliardy postačí normální koleje

Na železnici z Českých Budějovic do Prahy má letos začít další část modernizace za 6,2 miliardy korun. MF DNES zjistila, že plánovaný nejdelší tunel v republice u Chotýčan zůstane jen na papíře. Zvítězit má levnější varianta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P53e64t62r 48M35o25o95s 6392895487

Zaplať Pán Bůh za ty dary. A co se týče úseku Nemanice - Ševětín: děkuji NIMBYům z řad obyvatel Hrdějovic, Hosína a Dobřejovic. Pročpak neprotestovali vaši předkové za c&k monarchie, když se přes vaše pozemečky stávající trasa stavěla? Aha - Rakušáci se s tím zřejmě příliš nemazali a Kaiser Franz Josef Bahn tehdy měla prioritu a jakákoliv akce proti ní by zřejmě tehdy byla brána jako podrývání zájmů c&k monarchie.;-)Rv[>-]

0/0
4.4.2017 8:20

J71a78n 94J51e98m29e42l15k84a 1635240

Opět největší low cost.

0/0
3.4.2017 10:49

L61u64k84á85š 61Š60m77a12h67e98l 2907594782644

Úsek Sudoměřice - Votice ušetří více než 5 minut. Je to expresem 18 minut nyní, zrychlení na 160 km/h bude dvojnásobkem současné rychlosti, navíc dojde i ke zkrácení tratě o téměř 3 km. Výsledek vidím jízdní dobu na 9-10 minut, tedy zkrácení o 8-9 minut.

+4/0
31.3.2017 16:03

V11l94a37s11t19i30m35i17l 67K58o64c93u79r81e18k 4946273540234

Bude to jeden z velmi obtížných a důležitých úseků, jeho vizualizaci si můžete prohlédnout na youtube. Jedná se o stavbu Středočeskou pahorkatinou, v úplně nové stopě, s tunely, novými malými stanicemi, a myslím, že na každý km připadá jeden most či estakáda, viz youtube.

0/0
31.3.2017 20:07

L64u90d98ě77k 62Š73i64š27á37k 3317488809284

No alespoň něco. Ale tĕch 160 je dneska ukrutně málo. To už se měly ty koridory přestavět rovnou na 350 km/h.

+1/−2
31.3.2017 10:07

T25o86m97á33š 14C13h74v42a88s53t96e36k 4303676800953

to je u nás nereálný. každopádně, třeba railjet nebo pendolino můžou jet až 230, tak nechápu, proč se to nestaví aspoň na 200 km/h. to by snad takový problém nebyl.

+3/0
31.3.2017 10:17

P92a71v80e45l 46J23o72s12e27f 74M37ö54r13t97l 9849291762467

Víc než 160 raději ne, co kdyby v budoucnu nám EU "nařídila", abychom do Prahy a zpět jezdili pomaleji. To bychom museli "implementovat" naše drážní předpisy a zase by byla ve sněmovně mela.[>-]

0/0
1.4.2017 6:29

R77a92d83e83k 90J24a78n79a75t47a 9125516414162

350 km/h není nereálných. Je to celkem normální rychlost pro osovbní VRT v současnosti projektované v Evropě i ve světě.

Tzv. koridory se ovšem na tuto rychlost nepředělávaly, jednoduše proto, že to nejde, a hlavní účel byl ty polorozpadlé tratě opravit do normového stavu za účelem dosáhnout evropské kompatibility pro nákladní dopravu. Novostavba je taky o něco dražší, zatímco oprava koridorů byla řádově za 100-150 mil.Kč/km, novostavba je tak za 500-800 mil.Kč/km.

Jinak stavět tratě, podle toho, co zrovna má nějaký dopravce za vozidla, je nesmysl. Životnost tratě je řádově 100 let, vozidla řádově 30 let. Když navíc, uvážíte, že trať se staví nejmíň 10 let, tak ja jasné, že po narpsotou většinu životnosit tam budou jezdit vozidla, ktará ještě nebyla vyrobena.

0/0
5.4.2017 23:05

V82l30a43d59i66m45í80r 11K23r94y15c38h74t29á38l89e68k 4772589827882

160 km/h na trať regionálního významu je tak akorát. Mohlo by být tedy 200 km/h.

Ale myslet si, že mezi Táborem a Budějovicemi bude jezdit ICE 350 km/h, tak to nesvědčí o přílišné inteligenci autora příspěvku.

+2/0
31.3.2017 10:46

V87l21a19s80t66i65m66i47l 35K98o75c43u31r71e81k 4646353610414

Nejedná se o trať do Tábora nebo do Českých Budějovic, ale o IV. mezinárodní koridor z Berlína přes Prahu do Lince, který je důležitou železniční kžížovatkou např. pro cestu do Innsbrucku a dále do Itálie, ale také do Švýcarska. EUEU

+1/−1
31.3.2017 20:03

V64l75a78d88i77m61í48r 58K50r84y77c34h91t57á26l94e19k 4332779107782

No, co k tomu. Ano, formálně je to mezinárodní koridor. ;-D Ale do Itálie se dostanete rychleji přes Mnichov nebo Vídeň. A tak to bude takových 100 let.

+2/0
31.3.2017 21:21

V24l63a86s94t38i94m53i57l 56K35o42c25u26r28e22k 4186323400284

Tak to chápu, ono také Mnichov je atraktivnější zastávka než České Budějovice a Linz. Jak píšete, mohlo být těch 200. Souhlasím.

0/0
1.4.2017 19:57

R27a16d25e61k 56J74a82n84a14t75a 9725406564602

Ale no tak. Je to trasa pouze na Linec, max. Salzburg. Dál jsou totiž Alpy!

A jistě víte, že Rakušané je překonávají za pomocí Brenner basis tunnelu a Semmering Basis tunelu. Obě tyto rychlé a kapacitní stavby budou dokončené dříve, než kterákoliv VRT u nás. Kdežto na tratách, které navazují na Linec, tj. Salzburg-Spittal a Linec-Setlzthal, se Rakoušané nic takové nechystají, budou to stále pomalé jendokolejka.

Takže do té Verony, Innsbrucku a Švýcarska bude lepší cesta přes Mnichov do Villachu, Udine, Slovinska zase přes Vídeň.

0/0
5.4.2017 23:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.