Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovičtí radní chtějí dostat sedm procent řidičů na kola a do MHD

Motoristů má v krajském městě po stovkách ubýt na úkor cyklistů, chodců i cestujících v MHD. Celkem to má být o sedm procent méně jízd autem než dnes. Strategii už schválili radní. Hodně vozidel v první vlně zmizí na obchvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V53l18a94s94t86i77m37i23l 77K31o50c93u27r43e77k 4926463890824

Chybí mi od města dva zcela základní údaje, mimořádně důležité:

1. Klimatizované autobusy a trolejbusy ANO/NE

2. Nízkoemisní autobusy (plyn, elektřina, atd.) ANO/NE.

Připomínám jen, že obdobná města např. na Slovensku již nakupují jen klimatizované autubusy.

0/0
26.7.2017 13:38

M57i16l74a57n 63B11u62r90i10a11n 4857382282171

Tak nám ty plány pěkně osvětlili, řekl bych, že už asi po desáté. Udělá se nějaký ten průzkum za peníze daňových poplatníků a odloží se do šanonu. A zase napřesrok se udělá nový a tak pořád dokola. Ještě že alespoň v semaforech se daří plnit plán. Jinak celé divadlo má jeden smysl - rozdělovat veřejnost, V tomto případě na chodce a motoristy. A jak vidno, daří se jim.

+1/−1
26.7.2017 7:04

P68e69t95r 28B23á23č92a 8775596415935

Jo jasne, tak si tam sednete laskave sami a dejte pokoj. 8-o

+1/−1
25.7.2017 18:41

J85o37s21e91f 92P32o85l78í27v63k18a 1352107926119

A co kdyby v první fázi začali radní jezdit na kole sami? Když před lety uzavřeli pro cyklisty Panskou a Mlýnskou, tak jsem měl dlouhou komunikaci s "cyklistkou" Popelovou, proč alespoň Mlýnská pro cyklisty nezůstala. Napřed mi napsala asi 5 naprosto zcestných mailů svědčících o tom, že se tam těch pár set metrů z radnice nevypravila, aby viděla situaci na místě. A nakonec to uzavřela, že ani Panská ani Mlýnská ulice nemají parametry pro jízdu cyklistů. A to v tu dobu byla Popelová na radnici výjimkou, co občas na kole i jela.

+1/0
25.7.2017 17:36

P30a21v98e75l 22J69o45s98e66f 95M79ö11r82t27l 9909321792977

Jezděte tudy dál, nebudete sám, Ostatně v obou uličkách osobáky "sviští" jedno péro. Podnikatelé mohou, občan nikoliv.[>-]

0/0
26.7.2017 7:44

D64a19n 44H88o81l91i32c30k12ý 5904730736351

to je přesně přístup cyklistů. A pak se divěj, že na ně lidi nadávaj. Chodec aby se bál v některých ulicích vlézt na chodník.

0/0
26.7.2017 22:00

P73a36v73e16l 95Ř59a81p40e38k 7172526909675

Nožičky lidem narostly k tomu, aby chodily, nikoli šlapaly na spojku a plyn. Bohužel masový automobilismus zdevastoval prostředí kolem nás natolik, že z procházky městem se stává jedna velká hrůza plná neskutečného kraválu, ostřikování blátem, smradu, nebezpečí, čekání, obcházení a překážení. Masový automobilismus tak do sebe jako černá díra chytá další a další lidi, kteří by normálně šli pěšky nebo jeli na kole, jenže to nejde, prostor ulic určený k chůzi je jedno velké peklo, což si neuvědomuje nikdo z těch, kteří se od počátku zavírají do svých popelnic, kde postupně degenerují a odlučují se od reality.

Je třeba učinit rázná rozhodnutí a zásadně omezit automobilismus ve městě ve prospěch pěších, cyklistů a MHD. Parkovací místa zprivatizovat a z eráru už žádná nestavět.

+2/−6
25.7.2017 17:22

J53a58r69m54i85l59a 26P47í98c28h82o69v19á 5532537484283

Jezdila jsem na kole do práce přes 20 let, nejdřív 10 km tam + 10 km zpátky + nějaký ten nákup nebo cyklovýlet, potom 4+ 4 km. Za každého počasí, když nebyl sníh, tak i v zimě. Problem není v ježdění, ale v nekvalitních náhradních dílech pro kolo, hlavně součásti brzd, pneumatiky a řetězy. Řetěz měl vydržet cca 2.000 km, když ale vydržel 200 km, bylo třeba ho vyměnit, byl vytahaný a oddělal pětikolečko, což byl náklad navíc. Jeden čas jsem si dala práci a víc než rok počítala náklady. Ježdění na kole mne vyšlo stejně, jako ježdění autobusem. Kolo mělo jedinou výhodu: jelo, kdy jsem potřebovala, bez čekání na autobus. Takže jsem v závěru pověsila kolo na hřebík a jezdila autobusem.

Jízda městem na kole je mimo jiné těžký adrenalin, kam se hrabe bungee jumping. Když jedete na kole rovně, ae vedle vás je odbočovací pruh doprava, rázem jedete uprostřed silnice a jako cyklista jste velmi zranitelní, stačí malé zaváhání a jste pod nějakým autem. A což teprve křižovatky! Když odbočujete na rušné křižovatce doleva a napravo máte kloubový autobus, nalevo náklaďák a vy máte prostor jen pro ta řidítka, to je panečku terno, to jste rád, že jste projel ve zdraví. Jo, jezdit na kole do práce není rekreační jízda někde na polní cestě, obvykle jezdíte docela ve špičce. Pak taky nemáte kolo kam dát, aby vám ho někdo neukradnul. Byla jsem z toho tak vyšťavená, že jsem nakonec po 20 letech celé slavné cyklistiky skončila u ježdění autobusem. Takže kolo již nikdy více!!

+1/0
25.7.2017 17:19

P60e24t35r 39P52e62t31r 8951528198652

Nesmíte si kupovat nejlevnější supermarketový shit. Já mám o nova kolo 5 let a jediné co jsem měnil, tak brzdové destičky a onen retěz ale po těch 4000 km už to potřeboval.

0/0
26.7.2017 7:12

J26a21r80m87i64l37a 89P94í67c14h48o10v95á 5482577424503

Tak to nejlevnější nebylo ani omylem, byly to značkové díly Shimano, a nikoli ze supermarketu, ale ze specializované prodejny kol. Pak jsem si postěžovala známému, jeho syn jezdil na kole závodně. Měl naprosto stejné potíže jako já, i když měl kolo kvalitnější, tak díly pro jeho kolo stály taky za starou bačkoru.

0/0
26.7.2017 8:23

P60e86t43r 67P69e49t15r 8651738118292

Tak ono tam nic jiného než shimano nebo sram být nemohlo, jelikož krom těchto dvou nikdo low-end převodové ústrojí nevyrábí ;-Dnavíc shimano má docela dost řad, které se dost zásadně liší cenou a kvalitou, tedy od Tourney (supermarketový odpad) až po XTR (profi závodní kola), já mám většinu osazení SLX (což je 3. nejlepší řada a nej poměr kvalita/cena) a i po 5 letech aktivní cyklistiky funguje naprosto bezvadně.

0/0
26.7.2017 12:02

J64a54r25m63i85l82a 97P50í71c65h75o10v58á 5832567704753

Tak až takhle jsem se v tom nevyznala. předpokládala jsem, že cyklistická prodejna mi v tom poradí, zvláště pak když ji vlastnil bývalý závodník. Takže nový řetěz každé dva měsíce (měl vydržet 2000 km, vydržel sotva 300), brzdové válečky každý měsíc, ale odešly třeba i za 14 dnů, holt jsem měla na cestě dlouhý táhlý kopec, takže jsem brzdit musela. Občas brzdové válečky prodřely ráfek, takže ho bylo třeba vyměnit. Seštelování brzdových čelistí by vydalo na knížku, jak se to nedařilo. Kolo neustále v opravě, takže jsem si řekla, že holt budu hlasovat nohama a nekvalitní výrobce/prodejce ať si pro mne za mne zavře krám. Přesedlala jsem na MHD a byl pokoj. A jak píšu, cenově to vyšlo naprosto stejně, bez věčného problému kde kolo zaparkovat, aby si ho někdo nevypůjčil. A to jsem ještě jezdila v době, kdy nebyly cyklistické stezky. Jenže dneska je na silnici daleko víc aut a jezdit ve městě na kole je spíš za trest.

0/0
27.7.2017 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.