Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muže čeká soud. Ucpal vstupy do úlů, v nichž se upekla čtyři včelstva

Policisté prošetřují případ poškození včelích úlů na Netolicku. Dvaatřicetiletý muž je podezřelý, že ucpal česna, tedy vchody do úlů, a včely uvnitř tak kvůli vedru uhynuly. Včelaři na Prachaticku podobný případ nepamatují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M21i84r34o87s83l84a28v 30S47t38e12i14n26e48r 4890142180706

Med je jenom vedlejší produkt včel. Nejdůležitější je opylování kvetoucích stromů a rostlin v jejich širokém okolí. Stejně významní jsou i čmeláci, máme na hájovně i sršně.

Pokud jim nepřipadáte nebezpeční, třeba tím, že jim zbouráte hnízdo, které si udělali v poskládaném dřevě, nechají vás na pokoji, jsou to tvorové spíš plaší.

Ty ucpané úly jsou zřejmě výsledek úzkého soužití některého souseda s tím včelařem- úly patří na klidná a málo frekventovaná místa, nikdy přímo do obce.

Jinak vám včely, vosy, čmeláci nebo sršně obletují vše, co obsahuje cukr a to může být opravdu na obtíž.

Je také nepříjemné, že se hmyz vrhne na dozrávající ovoce, na druhé straně by to ovoce ani nebylo, kdyby ty květy nebyly opyleny. Takže ovoce sklízíme těsně před stavem úplné zralosti, několik broskví, jablek a pod. těm hmyzům necháme.

Stejně je to s ptactvem- to ničí parazity, ale vrhne se třeba na zralé třešně. S tím musíme žít.

0/−1
26.8.2017 8:13

M66i42r83o69s13l89a26v 25R13a39t47a65j 5221423344745

Myslím, že to má na svědomí medojed kapský...;-D

0/0
18.8.2017 18:41

P11a80v48e88l 61J22o75s27e81f 83M52ö51r14t74l 9439531272697

Nějaký vyšinutec se asi mstil. Včelstva se "upekla" ? Spíš bych řekl že zadusila nedostatkem vzduchu a vysokou teplotou.[>-]

0/0
18.8.2017 17:09

P94a58v53e18l 93J18e72ř79á55b80e64k 7341952764387

Vysoká teplota pro včely je asi 43°C.

"Upekla" je drsnější, ale asi "přehřála" by bylo lepší.

0/0
19.8.2017 13:16

J25i66ř50i24n56a 57B90r24a12d85á60č47o21v49á 2692840299949

To je už ale opravdu bezcitnost,nevím,co k tomu pachatele vede,musí to být strašné pro ty včely a toto musel být nějaký duševní chudák,včely musíme chovat v úctě a vážit si jejich života,ale vykládejme to někomu,kdo se dozajista cpe medem a nakonec je schopný udělat tohle.

+5/0
18.8.2017 16:43

M27i82l80a66n 16Z72e75l19e15n41k21a 1926854168249

Předložit k potrestání včelám.

+7/0
18.8.2017 15:43

M36i47l34o28š 95B68r78a79d56í66k 3576559957328

Já bych to těm včelám na něho řekl a ony už by si ho našly.

0/0
18.8.2017 15:47

P20e69t60r 69B16a22č95a71v18č93í73k 3153508261789

Neslovíčkařte! Byla to vepřovina a hotovo.

+3/−1
18.8.2017 15:23

V31l25a78d46i21m73í25r 50N87o60v25á46k 3362234196591

Uvedu raritu. V našem paneláčku si přivezl na balkon jeden pán úly,neb měl obavy,že na venkově je někdo ukradne.Včely lítaly nahoru, dolů a sousedé měli velkou radost.

Nikdo s ním nehnul, ale přišla krutá zima a včely uhynuly. Asi si je měl vzít do kuchyně. Zná někdo podobný případ?

0/−1
18.8.2017 15:19

J75a53n 97D45v80o51ř85á73k 3203516274526

;-D to jako vážně? ;-D

0/0
18.8.2017 15:20

V59l23a55d52i98m58í40r 86N20o44v31á16k 3692804986531

Sousedka pod ním byla pěkně poštípaná.

0/−1
18.8.2017 15:51

P68a85v81e62l 58R28u30s 9168158449370

Pane Nováku, sousedka poštípána od včel? Včela štípe? Anebo ji soused poštípal, když byla pod ním?

+1/0
18.8.2017 17:28

V44l51a68d93i93m31í65r 36N42o17v25á87k 3942354976241

Pane Ruse, nehrajte si se slovíčky. Bodnutí nebo štípnutí je prakticky to samé.

+1/−1
18.8.2017 17:31

P53e46t38r 64L80u96k26á87š 4375884676345

Ehm, nejsou predpisy na to kde si uly muzete dat? Pochybuju ze by ste si ho mohl jen tak placnout na balkon.... ;-)

0/0
18.8.2017 15:22

P39e16t49r 17L71u23k88á28š 4265504106505

Aha, takze sem se probehnul s googlem a nikde zadny predpis nenasel, je to proste o rozumu vcerale....hmmm...jenze jak znam lidi :(

0/0
18.8.2017 15:33

P42e47t90r 38L80u89k55á63š 4435734836775

vcelare :)

0/0
18.8.2017 15:38

D50a62n40i28e63l40a 14U35r96b36a30n92o10v53á 2744160175806

myslím že konkrétní předpisy nejsou jen obecné nařízení ve smyslu že svými včelstvi nesmí obtěžovat sousedy nad přiměřenou míru.Tak že pokud se nedohodnou tak teprve soudy rozhodnou co je a není přiměřené ale není to kvantifikováno.myslím že neexistuje předpis, který by říkal nco ve smxslu že úl musí být minimálně x metrů od plotu a pod....

+1/0
18.8.2017 15:34

P73e52t94r 95L26u88k68á45š 4965804346345

Jj, uz sem se koukal, je to jen obecne a spoleha to na mozek majitele vcelstva...

0/0
18.8.2017 15:39

M59i54c38h98a53l 40C93h34a86l21u25p13a 6248220549903

Tak vzhledem k tomu, že včelám jsou nějaké ploty ukradené, tak by nějaké omezení na vzdálenost od plotu moc velký význam nemělo. Chovat je na balkóně paneláku by mě nenapadlo, ale prakticky asi nebude moc velký rozdíl v tom, jestli jsou tam nebo někde na střeše, po okolí budou létat stejně.

0/0
18.8.2017 22:02

V83l15a83d48i81m68í31r 87N80o33v73á70k 3822664596791

Na předpisy mnoho lidí kašle,nevšiml jste si?

0/0
18.8.2017 15:52

Z11d47e80n90ě92k 55W22e79r80n29h69a58r49t 6797825712968

Tady jsou zcela oficiálně včelí úly na střeše radnice, tj na hlavním náměstí krajského města. A nepochybuji, že si město dalo pozor, aby to bylo nenapadnutelné. Tj to určitě jde.

+1/0
18.8.2017 16:14

V83l39a23d42i51m64í37r 65N56o74v79á69k 3212674376411

Ty včely,když někoho z té radnice píchnou, udělají dobrý skutek.

0/0
18.8.2017 16:48

P23a65v43e31l 60R45u71s 9358128289220

K čemu předpisy?

http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/mestske-vcelareni-chovat-vcely-je-mozne-i-mezi-panelaky

+1/0
18.8.2017 17:39

V20l81a18d97i61m75í86r 52N53o26v37á45k 3192244436271

Hm,tak to naočkuji divoké pruhované prasátko a budu si jej chovat také na balkoně. To bude bezpečnější než ty včely.

0/−1
18.8.2017 18:01

P74e52t67r 22L91u37k44á82š 4465614206605

Taky by mu meli ucpat vstupy....nebo vystupy....retardovi.

+6/0
18.8.2017 15:18

M22i13l20o23š 39B54r55a57d58í23k 3146819687248

Nejlépe jen ty výstupy a těmi vstupy něco vpravit dovnitř.

+1/0
18.8.2017 15:49

P20e14t77r 56K28r86a43f70č29i67k 7894355846744

co to je za ikváče? Mít takového souseda, tak místo pozdravu facku a nakopat do peeerdele - dobytek

+13/0
18.8.2017 15:08
Foto

V97ě71r45a 51P24r74a49g43a12č96o90v62á 1655843148707

...za takovou prasárnu je trest směšně malý...

+16/0
18.8.2017 15:07
Foto

V69l98a97d80i33m66í36r 27K74r76o89u92p45a 8297868541782

Já bych navrhoval jako trest ucpat další česno jeho bimbem...

+14/0
18.8.2017 15:00
Foto

M57i85c22h71a88l 17G28r80e18š16l85i93k 9621116382106

Buďte trošku humánny a vcíťte sa do tých včiel. :-)

+1/0
18.8.2017 16:02
Foto

D58a67v90i54d 60O17n70d53r70e73j34k81o13v23i24č 3525227146791

Nechci se rozhodně nijak zastávat toho člověka co to udělal. Nicméně představte si například, že to byl nějaký těžký alergik, nebo jeho malé děti již několikrát po bodnutí hmyzem prodělaly těžký anafylaktický šok se závažným ohrožením života a soused tohoto člověka to všechno věděl a postavil mu 4 úly z čiré zlomyslnosti přímo k plotu tak, aby všechny ty včely musely létat právě přes pozemek, na kterém si hrály ty děti. A na výzvy k odstranění či přemístění se jen zlomyslně smál. A úřady také nekonaly.....Neříkám, že to takhle bylo, ale představte si, že třeba mohlo být.....než začnete soudit.

+3/−12
18.8.2017 15:00
Foto

V72ě42r81a 62P79r26a72g27a80č42o64v72á 1475893438767

...píšete z vlastní zkušenosti ?,

+1/−1
18.8.2017 15:03
Foto

D38a42v92i70d 85O41n50d96r63e35j25k67o92v62i73č 3885817386951

To ne, ale znám podobný případ.

+1/−2
18.8.2017 15:03

J27a95n 87D73v80o43ř36á38k 3883976364446

Ono to není takto jednoduché, dát si jen tak dle libosti úl jak chcete a kam chcete a obzvlášť, pokud by měly létat někudy, kde by někoho měly ohrožovat ;-)

+2/0
18.8.2017 15:05
Foto

D47a36v84i81d 59O50n27d47r31e44j27k36o64v58i79č 3635167526811

Jasně, ale když to uděláte - kdo Vám v tom zabrání a jak dlouho to může trvat než dojde k nápravě porušeného právního stavu?

+2/−1
18.8.2017 15:07

J43a51n 71D47v88o63ř60á58k 3443576524526

no, určitě bych to neřešil zabitím sousedových včelstev, toto může udělat jen chorý mozek, zítra může někomu zabít dítě, jen proto, že mu křičelo pod okny.

Navíc, včel, pokud si nevšímáte, tak si nevšímají ani ony vás, spíše vás bodne agresivní vosa než včela. A pokud náhodou na včelu omylem narazíte tak, že vás bodne, tak je úplně jedno, zda je z úlu, který máte za plotem nebo z úlu vzdáleného kilometr.

+7/0
18.8.2017 15:13
Foto

D70a29v86i87d 82O21n13d32r70e44j17k60o10v68i32č 3255117796291

Já bych to také tak neřešil. Ale lidé jsou různí...Jen jsem chtěl vyzvat všechny nositele jediné možné pravdy a spravedlivého hněvu, aby se nad informacemi zamýšleli z více různých úhlů pohledu. To se netýká jen včel.

0/0
18.8.2017 15:15

J85a17n 63D83v72o98ř47á30k 3303106164696

to chápu, ale ten pán, ať jednal z jakékoliv pohnutky, tak to hodně přehnal, jde tu o to, že se pomstil na živých a ještě k tomu velice užitečných tvorech, kteří za to nemohou.

+6/0
18.8.2017 15:19
Foto

D94a77v73i97d 48O75n75d67r60e83j80k47o36v89i70č 3785657476591

Ano, s tím samozřejmě souhlasím.

0/0
18.8.2017 15:20

K78a24m71i45l88a 85K56a87l50e61n89s13k26á 9116487397868

Zamýšlet se můžete z různých stran, ale hubit užitečné živočichy mi nepřijde rozumné z žádné strany pohledu. Stačí, že včelstva mají své různé nemoce díky kterým hynou.

+4/0
18.8.2017 15:22
Foto

D12a29v56i48d 42O28n45d14r68e37j93k11o30v80i82č 3705307906971

Ani mně to nepřijde rozumné, v tom jsme zcela zajedno.

0/0
18.8.2017 15:23

M59a87r87t50i60n 35M24a77i57k66s79n97a95r 3134683598192

No z kazdeho uhlu je to stejne, zabil vcely, ospravedlnovat ho nema cenu. Clovek se ma prizpusobit v ramci mezi prirode, ne za kazdou cenu vyhubit cokoliv co mu neni po libu.

+2/0
18.8.2017 15:33
Foto

D97a26v59i78d 66O75n61d90r54e66j68k78o29v81i34č 3125887506981

Já ho neospravedlňuji. Jen se snažím pochopit proč to třeba teoreticky mohl udělat. Pochopit neznamená ospravedlnit.

0/0
18.8.2017 15:35

S60t67a30n34d64a 70C77h33v69o40s90t 1422708

Presne tohle me napadlo, kdyz jsem cetl ty prispevky plne odsouzeni a hnevu. Tezko soudit, kdyz o tom vime jen tech par vet z clanku na idnesu, o jehoz urovni vime jiste sve.

Lide casto v zoufalstvi sahaji k daleko krajnejsim resenim nez je zabiti vcelstva, zvirete, pokaceni stromu a pod., ac samozrejme omluvit se to neda. Snad jen nekdy pochopit pohnutky, ktere k tomu kroku vedou...

+1/−4
18.8.2017 15:05

P71a83v54e69l 22D40o83m36i95n94i92k 8658445573748

Váš příspěvek, stejně jako pana Obdrejkoviče hraničí se slabomyslností. Přece se nebudu mstít na bezbranných živých tvorech tak nestvůrným, úchylným způsobem? Jste normální?

+7/0
18.8.2017 15:09

S42t77a19n55d13a 17C90h87v72o60s88t 1102438

Pavle, oba vime o pripadu nula nula prd. Bez toho, abych znal dalsi informace se nehodlam poustet do jakychkoli soudu. Kolega Ondrejkovic jen naznacil, ze mezilidske a sousedske vztahy jsou natolik pestre, ze ten, co ta cesna ucpal, mohl byt po letech marnych stiznosti uz v takovem stresu, ze proste jednal zkratkovite. Taky mohl vzit kver a souseda zabit, bylo by to dle vas normalnejsi?

Jeste jednou rikam - nechci soudit, jen predkladam mozny duvod, nic vic. Vcel je samozrejme skoda, med mam moc rad.

+2/−2
18.8.2017 15:13

P15a30v10e22l 95D95o94m74i22n21i70k 8148245133658

Bylo by to normálnější? Ano, bylo.

+1/0
18.8.2017 15:26

S73t64a89n17d95a 45C55h60v84o86s34t 1782838

Normalni je, ze se sousedi domluvi jako lidi. Strilet lidi normalni neni, a to ani ve srovnani s uhynem nekolika vcelstev. Tady bych si dovolil reciprocne pochybovat o vasem chladnem usudku zase ja ;-)

0/0
18.8.2017 15:36
Foto

D20a92v80i22d 96O77n15d94r81e95j68k49o81v62i30č 3165147416101

Pavle - čtete prosím pořádně. Nejprve si přečtěte první větu mého komentáře. Pak si jí přečtěte podruhé, a když ji stále nepochopíte, zkuste to potřetí....Nevím, jestli to k něčemu pomůže, ale aspoň jsem to zkusil.....Pro jistotu Vám ji ještě jednou odcituji zde: "Nechci se rozhodně nijak zastávat toho člověka co to udělal.". Pokud nechcete věcně diskutovat, ale pouze toužíte po vyvolání konfliktu, pak je ovšem zbytečné se o něco snažit.

+1/−2
18.8.2017 15:19

P51a26v33e82l 53D91o63m87i53n45i22k 8878275223838

Právě že přečetl: "Nechci se zastávat... Nicméně." V tomto případě žádné "nicméně" přece nemůže ospravedlnit tento barbarský čin.

+2/0
18.8.2017 15:29







Najdete na iDNES.cz