Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šumava se topí v odpadcích, strážci parku se mění v popeláře

Množství odpadků, které po sobě zanechají turisté na Šumavě, se každoročně zvyšuje. Správa národního parku ale pokuty rozdávat nechce. Nepomohly by prý ani odpadkové koše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i80ř76í 80M78a90l84í64k 1649759652856

V severovýchodních Čechách (Adršpašsské skály, Broumovské stěny) je největším zdrojem odpadů a fekálií nejen v národních přírodních rezervacích klientela z Polska. Jsou daleko horší, než Češi.

0/0
11.9.2017 18:00

V75l89a76d29i40m78í35r 85F28i37b28i42g42e32r 5134431691314

Fakt nechápu lidi si sebou vezmou svačinu pití. Jedou za krásnou přírodou ale obal nechají tam kde jim to upadne od ruky;-(. To je takový problém sebou ten prázdný obal, sáček apod vzít někam kde je koš? Papírové kapesníky ještě pochopím to se při prvním dešti rozpustí ale odhazovatl lahve, obaly od sušenek atd to je zvěrstvo. Vypadá to pak hnusně a úklid je zdlouhavý, nákladný, zbytečný kdyby se někteří chovali odpovědně.

Ne každý vyhazuje odpadky ale stačí pár hlupáků a je to bohužel hodně vidět.

0/0
8.9.2017 11:19

K53a75r30e31l 29D95r49d41a 6314342577

Nerozpustí. Rozpustí se toaleťák, který je tak dělaný. Vlastností kapesníčku je vydržet i vlhkost. Takže jít na velkou, použít deset kapesníčků a nechat to pod smrčkem či jen tak odhodit kapesníček, je ozdobou lesa na celou roční sezónu. Pomůže až padání listí a sníh. ;-)

A co nepořádku nadělají houbaři, co houby rozhazují po lese? ;-) A přitom je vše přírodní.

0/0
8.9.2017 12:23

V25l59a92d17i45m85í94r 45F48i36b13i22g38e43r 5644611431484

Tak ten papír zahrábnout pod drn nebo zbytky jehličí či listů. I když znám i kapesníčky, které nevydrží ani jedno pořádné vysmrkání. Vlhčené ubrousky to je jiná liga. Ty jsou jako plasty.

0/0
8.9.2017 13:08

K56a87r51e93l 43D32r89d64a 6544692797

Lesy jsou plné zářivých kapesníčků, protože si každý myslí, že za týden v přírodě sami zmizí. Chyba. A zahrabávat, za prvé to nikoho nenapadne, za druhé, kdo má sebou zákopovou lopatku? Tady to někde začíná, jak se jeden domnívá... ;-)

0/0
9.9.2017 9:41

V79l97a57d10i38m13í77r 34F34i96b45i18g96e31r 5934491621904

Lopatka netřeba v lese je spousta klestí kam se to dá dát, jen stačí nadzvednout. V sobotu jsem byl na houbách a je to děs. Lidí jak much a odpadu snad víc než hub i když rostou slušně. Nechápu proč když si někdo přinese pití, proč tam tu lahev musí vyhazovat. Když to vypije je to lehčí tak si to má odnést. Není to žádná práce navíc a navíc je výsledek lepší než koukat v lese na nepořádek.

0/0
11.9.2017 7:29

V87l64a43d15i92s73l46a16v 30C25e70c27h 6798411342649

Proč do přírody vlastně jezdí?Lidi se stále více odklání od přírody a to je zlé.Ve své tuposti a omezenosti nejsou sto pochopit ,že bez zdravého životního prostředí na této planetě nepřežijeme.To jako mi jednou řekla jedna velmi inteligentní dáma,že zemědělce nepotřebujem,protože ona si ty brambory koupí v tescu!!A podobně asi přemýšlí hodně lidí.Lidí? Už dlouho kritizuji tu bezohlednou sobeckou verbež,která si myslí,že jiní jsou povinni po nich uklízet.Vysoké pokuty jsou jediná cesta,jak to tito tzv.turisté pochopí.Nenazívám tuto nevychovanou holotu ani prasaty ani jinými zvířaty,protože tím bych všechny zvířata jen urážel.

0/0
8.9.2017 6:10

K67a38r55e22l 10D40r85d37a 6184512217

Dávám si podobnou otázku nad vyšlapanými zkratkami v lesoparku. Lidé se jdou projít do přírody. Pak jim vadí, že cesta v zeleni nevede rovně a tak tu přírodu raději zlikvidují a louku prošlapou. A koukám, kdo zkratku následně použije. Kdokoliv. Prostě se nad tím neuvažuje. Jak kolektivní jednání kobylek. ;-D

0/0
8.9.2017 12:28

K79a54r72e49l 81D36r73d66a 6154452737

Mám dlouhodobou zkušenost z lesa u Boleslavi. Místní si tady u vjezdů dělají skládku. Takže sem vozí suť, nábytek, spotřebiče, pneumatiky. Nemají problém jít na houby a autem přivést pytle odpadků, které z auta vyhodí u vstupu. Hora bordelu. Radnice to pravidelně čistí. Fungují tady přitom sběrné dvory, ale místní mají stále zažité, že se vše hází do lesa. K nepochopení. Přitom je to stejná cesta autem.

Po lese pak rozhazují houbaři obaly od tatranek či PET lahve.

Na někoho, kdo žije v přírodě, mi to jako Pražákovi přijde jako příšerné chování. Nově se tady prodaly pozemky Pražákům a vypukla tady ve velkém cykloturistika. Tahy cyklistů lemují plechovky a PET lahve odhozené pár metrů v lese od asfaltky.

Bezohledné chování, a vlastně plošně přes celou společnost. Rv

0/0
7.9.2017 15:16

V14l83a63d31i81m61í62r 17F27i14b82i41g62e65r 5934501901564

;-( Je to hrozné čeho jsou někteří schopní. Takové lidi nelze nazvat jinak než burany, omezenci atd. Sběrné dvory jsou, koše taky a když si to mohou přinést do lesa s tyčinkou, tak ten gram co váží obal by snad mohli vyhodit do koše. Za vyhazování odpadu do lesa zvláště ve velkém bych dával exemplární pokuty.

Jsou dobrovolníci, kteří taková místa ve volném čase uklidí a za týden tam je zase naveženo;-€

;-( http://tydenikpolicie.cz/starou-nefunkcni-televizi-hodil-mladik-z-mostu-do-potoka-vsimla-si-ho-obsluha-kameroveho-systemu/

0/0
8.9.2017 11:29

F77i16l95i51p 61H65r60b57e75k 2874900156740

Byl jste někdy v Rumunsku? To, co vidíme u nás, je velmi slabý odvar. V rumunských řekách, v krásných horách, najdete všechny náhradní díly na Dacie, karosérií počínaje a pneumatikami konče. Chcete-li se napít, stačí sáhnout do řeky nebo potoka a půjčit si PET láhev, naplnit vodou z potoka a vypít. Jenom nevím, jestli to přežijete, raději jsem to nezkusil. Zlatým hřebem pro mě byl zážitek s místním obyvatelem horské vesnice, který nás potkal, dal se do řeči, velmi přátelsky se vyptával odkud jsme, kam jdeme atd., a když jsme se rozloučili, vysypal do potoka celý odpaďák, který právě přinesl z domova. Přišlo mi to naprosto neuvěřitelné.

0/0
15.9.2017 23:23

V28l29a93d33i71m57í77r 57F33i73b11i34g17e95r 5234191821864

V Rumunsku jsem nebyl a potom co jste napsal mě to ani neláká. Lidi co vyhazují odpad v přírodě jsou omezenci. Nejenže ničí životní prostředí, ale následné vyčištění je náročné a nákladné.

Omezeně bych to pochopil, kdyby to nebylo kam legálně dát. Ale v případě ČR je všude dost sběrných dvorů, odběrných míst i barevných kontejnerů;-(

0/0
15.9.2017 23:32

F84i82l19i37p 39H77r62b31e96k 2704340856740

Jojo, bohužel souhlasím. Bohužel proto, že také nechápu, co vede někoho k tomu odvézt autem bordel do lesa, když ho může zdarma vyložit ve sběrném dvoře. Prostě nechápu, no.

0/0
15.9.2017 23:33

V26l21a39d64i22m68í41r 32F92i22b97i53g41e93r 5264541681474

Navíc je ten sběrný dvůr blíž než ten les. Zajímalo by mne jak by se takový škůdce tvářil, kdyby mu někdo ten jeho bordel nasypal na jeho zahradu, bytu nebo do auta.

+1/0
15.9.2017 23:38

F47i91l10i15p 32H64r90b88e25k 2704500606170

Kdybyste někomu nasypal bordel na zahradu, bylo by to narušení osobní svobody a nedotknutelnosti soukromého majetku ;-)

Jinak s tím Rumunskem, tohle byl pro mě opravdu šok, ale už je to pár let, třeba se zlepšili (mám tomu věřit?). Ale i tak, když se dostanete do vyšších poloh, kde už nejsou vesnice, jen pár salaší nebo vůbec nic, pak to stojí za to, takže výlet lze doporučit. Ještě nám tedy taky ukradli nádobí, když jsme spali, ale to je holt riziko podnikání.

0/0
15.9.2017 23:45

K33a47r98e84l 22D76r41d11a 6494512647

Tomu nerozumím, proč by víc odpadkových košů situaci zhoršilo?

V Hostivařském lesoparku takhle v neděli odpadkové koše přetékají. Odpadky poletují kolem. Rusové, co sem chodí na pikniky s grilem a rybáři často nemají problém vyhodit do malého koše plnou igelitku odpadků a naplnit ho jedním rázem. To samé PET lahve, sešlápne je málokdo, když jednou či dvěma zaplní celý koš... Odpadky se uklízí tak 1x do týdne. Ale že by koše situaci zhoršily? Spíš bych je přidal.

To samé toalety. Co aby radnice, když má z turistiky byznys, rozmístila aspoň na sezónu kolem stezek pár mobilních toalet?

Plánoval jsem výlet pro vozíčkáře s podmínkou bezbariérové sjízdnosti a toalety. Česko je jak země ve středověku. Toalety nikde, informace nikde. Jak to dopadlo? Katastrofa, ta jediná bezbariérová toaleta zamčená. 10 km v lese od civilizace. O provozu toalety nikde ani slovo. Prostě zavřeno.

Tak jestli nadávání na návštěvníky je to pravé ořechové?

Přijel jsem z Itálie, když na to přijde, snad na každé pláži (na veřejných určitě) můžete vpadnout na toaletu, čistou, udržovanou, s tekoucí vodou a "zdarma". (Je to součást služeb pláže, co si platíte, pokud jste hostem.) Ale byla by to nádhera, mít Česko v podobném stavu. ;-)

(Místo toho Praha, dík bezdomovcům, přešla v centru na placené toalety a veřejné močení, už nejen bezdomovců, ale všech, po pražských parcích.) ;-D

+1/0
7.9.2017 15:03

F91i69l20i83p 96H82r45b75e37k 2334850926730

Tak zrovna Itálii uvádět jako příklad by mě ani ve snu nenapadlo. Možná na plážích je to OK, ale jinak tragédie. Italové jsou zvyklí úplně všechno odhazovat, pytlíky od bonbónů, igelity z krabiček od cigaret, PET láhave a tak dále, úplně všechno. Spoléhají na to, že to po nich někdo uklidí, ale jsou místa, kam to zavane vítr a vytvoří hromadu bordelu, kterou nikdo už neuklidí.

0/0
15.9.2017 23:27

T20o87m73á73š 32K52l70í81m41a 4144737153423

Stat dotuje VPP tak at dou uklizet do rezervaci ...

0/0
7.9.2017 13:21

M19í14r76a 37Z45i96k50m45u22n61d 2534178918429

A těmto turistům chce pan Zahradník a spol. otevřít Šumavu a postavit pro ně další hotely a penziony. Naopak bych tam nikoho nepustil dokud se tam budeme chovat alespoň jako zvířata.

+2/0
6.9.2017 21:12

V34a73š32e83k 47Ř54í35h73a 2343133678772

Kde jsou ekologové, aby pomohly s úklidem. O pardon toto není placené a je to práce to se mezi přažské zelené nenosí;-D;-D;-D

0/−4
6.9.2017 17:40

M96a80r81t59i64n 45C77e63r73n41y 2978102868873

To jste slapnul drobet vedle ne?? Uklidit po sobe bordel, je vizitkou kazdeho slusneho cloveka. A blbec ktery po sobe neni schopen uklidit obal od susenky a hodi ho na zem, by zaslouzil prerazit ruce.

+2/0
7.9.2017 12:12

J52i37t97k36a 29P65ř40i20k45r17y19l30o36v60á 9179446780

Já se obávám, že někteří z nás chápou svoji svobodu jako povinnost ostatních brodit se v jejich nepořádku.

+5/0
6.9.2017 14:40
Foto

J73i68ř67í 10Š68v62a61ř95í17č38e37k 3682925755

To koukám jako blázen. Před nedávnem jsem přijel z Tater a bylo tam čisto, čisťoučko.

0/0
6.9.2017 13:00

M31i95c58h11a96l 75U97k82r11o46p86e44c 9740504447191

Jezdím do Tater pravidelně. Vloni z Polské strany také čisto. Jinak u rozcestníku v Kopském sedle u košů mám krásně vyfocenou lišku s liščaty. Letos Velké Taury a také čisto. Je hold vidět, že Šumava je hlavním parkem Bláhových Duhů. Kam nejezdí, tam je to poznat.

0/0
6.9.2017 13:16
Foto

J27i56ř38í 61Š33v40a28ř87í82č74e45k 3392225375

Slyšel jsem, že polská strana je super. Jakou máte zkušenost?

0/0
6.9.2017 13:31

M13i50c52h41a86l 33U77k58r20o68p80e89c 9670304237331

Polský Tatry jsou o hodně menší. Jezdíme s menšími dětmi, takže spíše vysokohorská turistika. Lanovkou na Kasprov vrch a po hřebeni paráda. Kamzíci, jeleni i medvěd je vidět. Většinou v Tiché dolině. Ale i v Suché dolině Kondračka. Bydleli jsme v ulici Cyrhla 12 naproti restauraci. Taky paráda. V lese moc daleko od chodníku na borůvky nechodit. U jezírka Nižni Toporowy staw jsem v polomu po broukovi narazil na medvědici s medvíďaty. Nevěnoval jsem pozornost pobytovým znakům, a mohl být malér. A to bylo cca 300 metrů od silnice, z toho minimálně 250 metrů laťák.

0/0
6.9.2017 14:02
Foto

J87i21ř61í 97Š21v79a40ř40í51č89e77k 3702285315

Díky.

0/0
6.9.2017 14:35

D40a67n70i73e43l45a 91N42o62v20á40k68o45v68á 5797420723973

Proč za to nechcete dávat pokuty? Měly by se platit nejen na horách, ale i ve městě, když prasata hážou odpadky na zem a my ostatní okolo toho musíme chodit. Pěkně vysoký pokuty bych jim za to napařila.

+7/0
6.9.2017 12:46

V73l58a86d33i76m23í25r 32F20i22b88i95g55e17r 5404871381234

No to je ale musíte chytit při činu. Pokuty jsou jistě možné, ale nedá se to ohlídat. Lidi by měli být normální. Každý nadává jak provoz toho či onoho stojí spoustu peněz. Možná by mohli k upozornění aby nevyhazovali odpadky v přírodě napsat kolik ten úklid každý rok díky blbcům stojí a co by se za to mohlo udělat jiného. I desítky tisíc ročně mohou znamenat lepší značení, upravenější cesty atd.

0/0
8.9.2017 11:23

O29l92g86a 77P41a54v58l51í66k52o44v70á 6594188277782

Jenže do přírody kromě turistů, kteří se k ní chovají vždy slušně, jezdí především líní a bezohlední burani. Proto je taková úprava turistických tras, která odstraňuje námahu, kontraproduktivní a nese ovoce

+4/0
6.9.2017 12:04

P95a68v44e16l 90M57a57t21o34u79š53e65k 5630337378564

Vsadím se, že odpadky jsou cca do 2 km od nejbližšího parkoviště. Dál se totiž průměrný motorizovaný turista obvykle nedostane. Jo, koho si tam taháte, toho tam máte! Ale pak se nedivte, že tam je bordel. Skutečný milovník přírody po sobě bordel nezanechává. Jenže pro něj už v našich horách skoro není místo.

+7/−1
6.9.2017 11:40

M40i66r23o79s21l95a27v 42M74e35d 3554726

Jo, to je pravda - "obyčejní" pochoďáci jim na horách nestačili, tak si tam udělali parkoviště, nóbl hotely, lanovky a různé rádobyatrakce a teď tam mají hafo mastňáků, kteří nemají k přírodě žádný vztah a dělají akorát bordel.

+3/−1
6.9.2017 12:01

B87a49r61b80o78r75a 21K71u53d31r31n71o45v75á 7526619112915

Nějak málo komentářů. Prasata asi v jiné diskuzi nadávají na imigranty.

+2/−1
6.9.2017 11:23

J86o43s24e86f 39H91e93r47t67l 6981509126418

Prasata se vám tady nebudou zpovídat, co je vede k jejich úchylnému jednání.

Mě zajímá spíše, co s tím prakticky dělat. Samozřejmě jsem vyměkl do té podoby, že odpadky sbírám, když můžu, ale je tady jeden problém: všechny jsou víceméně znečištěné a tak nepatří třeba plast do plastu, ale do nádob na netříděný odpad. Což se mi nelíbí a setkal jsem se už i s naštvanými pohledy lidí, co že jako to házím do JEJICH kontejneru. Zkrátka akce jednotlivců jsou dost neúčinné, pokud jde o úklid, je vždy lepší organizovaná akce ve větším. Ale kolik takových akcí v roce je? U nás ve městě jedna. Bohužel úchylové vítězí.

0/0
6.9.2017 12:05

Z65d11e83n32ě83k 27T71r86u87t22n65o13v19s45k51ý 7433453526640

No, spíš to na Šumavě vypadá, jako by tam prošel dav imigrantů z Afriky. Viděla jste záběry rok, dva, zpět z migračních tras? A co oranžové pobřeží? Dostat se na břeh a záchrannou vestu odhodit... to jo..

0/0
7.9.2017 6:52

J40i81n47d22ř57i10c20h 69M85i41t17t21e30r 6514895651696

Plná 2 l pet láhev má 2050 g. Tu si lidi klidně do lesa přinesou. Prázdná má 50g a dá se zmáčknout, nezabere tolik místa. Proč je takový problém ji zase odnést domů? To mi prostě hlava nebere. S exkrementy je to potíž, tomu se při velkém počtu lidí zabránit nedá, když musíš , tak musíš. Ohleduplný člověk to po sobě zahrabe.

+17/0
6.9.2017 11:21

J60o52s68e44f 38H15e98r30t57l 6831309566528

Můj názor je, že bohužel toho nepořádku přibývá s rostoucí životní úrovní Čechů. S ekonomickou úrovní ovšem neroste úroveň kulturní, takže tady máme spoustu lidí (nejen na Šumavě), kteří si větší blaho než něco sežrat a vychlastat a pak volně odpadky vyhodit nedovedou představit. Píšu to záměrně takto, protože tihleti podlidé si lepší slovník nezaslouží. Když už někoho nachytáte, snaží se s vámi diskutovat " A kam jako to mám vyhodit?", přitom u nás ve městě je plno odpadků hned vedle lavičky a odpadkového koše.

Východisko? Směs represe a výchovy, tzn. odhazovače neupozorňovat, ale rovnou finančně trestat a část výuky na základních školách věnovat "ekologickému" výletu spojenému se sběrem odpadků.

+12/0
6.9.2017 11:18

M13i32r55o84s70l58a27v 88M35e31d 3734576

Nejedná se jen o Šumavu - binec po prasolidech je takřka všude. Jenže co s tím? Prasolidé jsou tvorové nenápadní a anonymní - málokterý prasočlověk odhodí igeliťák a nebo petku před lidmi (trousí nenápadně) a pokud už ho někdo uvidí a napomene, tak to nemá valného účinku, jelikož když už si ten přistižený tu odhozenou prázdnou láhev po sobě sebere, odhodí jí opět, jen co se ujistí, že ho nikdo nevidí (protože by mu nejspíš udělalo kýlu, kdyby si tu několik málo gramů vážící věc vzal s sebou a vyhodil jí o pár kilometrů dál, někde v obci do popelnice).

+4/0
6.9.2017 11:02

M85i54c79h11a45l 61K28o78h80o82u91t 6835309121764

Normální člověk nehledí na možnost/nemožnost vyhodit danou věc do odpadkového koše. Pokud jdu po lese a mám možnost si s sebou vzít jídlo a pití, tak mám také možnost si odpadky odnést.

Je to smutné, ale asi by to chtělo pořádné pokuty (v takovém Singapuru to funguje víc než dobře), protože pokud se někdo takto chová, tak nic jiného než finanční penalizace nepomůže... I když takový trest ve formě uklizení celého prostoru (klidně několika kilometrová trasa) by možná zabral ještě víc ;-)!

+8/0
6.9.2017 10:49

D47a90v10i26d 88D22o43b38e84š 3645442797

Přijde mi prasárna hodit jen tak do lesa flašku od piva, koly, nebo obal od tyčinky (borci s pneumatikou apod. - to je ještě jiný level). Prostě nerozložitelné odpadky si nosím z přírody zpět. Když navíc vím, že se to tam aspoň poněkud rozpadne (o rozložení ani nemluvě) nejmíň za několik let.

Co to je za neskutečný dobytek, který tohle dělá? To jsou úplní ignoranti? Nebo pubertální frajeři? Já to prostě nechápu...

+12/0
6.9.2017 10:40

J41i48ř80í 34S30o93u86č52e60k 5296297229319

Tohle je důsledek zpřístupňování původně nepřístupných nebo obtížně přístupných oblastí. V místech, kde původně nedotčenou přírodou vedla vyšlapaná pěšinka, se nejdříve udělal štěrková cesta a turistická trasa. V důsledku tlaku cyklistické veřejnosti, která se cítí být diskriminovaná, se ze štěrkové cesty udělala asfaltka, kolem se vyhloubily příkopy, odvedla voda. Z veřejných peněz se doplnily přístřešky, lavičky, na každé křižovatce rozcestníky. Místy jsou i ty odpadkové koše.

Jediný výsledek je ten, že původní kouzlo je pryč, široké okolí cesty zdevastované a celkový dojem se díky sešlapanosti, odpadkům a lavičkám nijak neliší od příměstského parku. Do toho se znovu ozývají hlasy žádající zpřístupnění dalších lokalit, obvykle těch posledních nezdevastovaných, které jsou v prvních zónách národního parku.

+17/0
6.9.2017 9:39

M11i77r70o29s39l71a63v 68T80r79e97s35t15i83k 4448515253931

Ne, tohle je důsledek toho, že jsou někteří lidé prasata. Nic víc, nic míň. Ještě abych to částečně paušalizoval, dělají to převážně pěší. Já bych se třeba rád projel na kole, i bych sem tam nějakou plastovou flašku sebral a odvezl do podhůří. Ale nemohu, neboť patrně přírodě ublížím víc jak harvestor nebo offroad "strážců" parku.

+5/0
6.9.2017 10:00
Foto

T45o10m80á86š 40Z10e58m71á89n43e58k 2267284702865

Nerad uklízím po výletě odpadky z kapes batohů a z auta. A jak je vidět, koumáci přišli, jak na to. Když už to nemohou odnést a vyhodit, kdyby to po sobě alespoň zahrabali.

0/0
6.9.2017 10:34

J93i86ř44í 71S18o54u92č79e21k 5596677819979

„dělají to převážně pěší“

Bohužel stále častěji v příkopech vídám vyhozené lahve od nápojů, které jsou tvarované a uzpůsobené pro cyklisty, takže s vámi nemohu souhlasit. Dělají to všichni a každá skupina přidá své.

+1/0
6.9.2017 11:00

F25i19l51i10p 44H34r83b22e50k 2244470696700

Tomu nerozumím, na kole se přece vozí flašky, které si cyklista doma naplní, cestou vypije, odveze zpět domů a znovu naplní, nejedná se o jednorázové PET lahve. Jaké lahve máte na mysli a kdo takové na kole vozí?

0/0
15.9.2017 23:32

P66a81v30e19l 64M61a36t48o20u95š98e78k 5170487528294

Jistě, ale čím širší a pohodlnější cesta, tím více prasat.

0/0
6.9.2017 11:42

J68a36r71o27s59l56a79v 90B58r81a92b86e74n53e72c 1967128462879

A bude to tam za chvíli jako v Benátkách ; všude mraky turistů , papíry a plastové odpadky a zápach .

0/0
6.9.2017 10:42

K20a59r12e93l 16Z55á59p14o23t51o30č36n84ý 5409913811

Celé je to o tom, že jsou lidi čuňata. Vidím to dnes a denně - venčení psů a sbírání jejich výkalů - čím větší pes, tím větší pravděpodobnost, že to páníček neuklidí. Ponechávání vyhozených předmětů kdekoliv po sídlišti (i třeba matrace, gauč apod.). Vyhazování odpadků kdekoliv a kdykoliv po cestě odněkud někam (i během jízdy z auta). Dokud se lidi nepřestanou chovat stylem po nás potopa, tak ani v té nejčistší přírodě, kam se dostane člověk, nebude čisto...

+7/0
6.9.2017 9:33

P86a74v51e21l 20Ř12a38p59e82k 7672496729665

Proč to sbírají strážci? Na dávkách máme stovky tisíc lidí. Když můžeš chodit pro cigára, tak můžeš taky sbírat odpadky. Nasbíráš pytel jinak si celý měsíc jez co chceš.

+8/0
6.9.2017 9:14

A33n12n76a 69V60e41s68e65l42á 3649710981510

vy zaplatíte cestu těm lidem do parku ? Vždyť je to finančně neefektivní . Lidé by měli začít sami u sebe . Stejná situace je okolo silnic . Je naprosto běžné , že lidi jedou v autě a hážou odpadky z okna auta a připadá jim to OK . Nejsou schopni si dát pytlík na odpadky přímo do auta a pak to vyhodit někde do koše.

+3/0
6.9.2017 9:25







Najdete na iDNES.cz